Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

No Man´s Sky

683 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
No Man's Sky (PS4) (PlayStation 4-spel) 9 6.333332 (14) 599:-
No Man's Sky (PC) (PC-spel) 7 6.714284 (6) Inga priser

Postad 29 August 2016 - 11:35

bobbyewing
  • bobbyewing
  • Lärjunge

• 302 inlägg
  • 0

Om utvecklingsteamet != PR-teamet så är jag hoppfull iaf.

Fast dom verkar ju inte ens ha ett PR-team :D

Bara en bindgalen utvecklare utan verklighetsförankring. Tror världens PR-människor stämplar det här

projektet som en veritabel mardröm!

Postad 29 August 2016 - 11:44

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Ok, om Sean Murray inte representerar resten av teamet är jag hoppfull. :)

Jag är själv utvecklare och jag har sällan möjlighet att påverka vad marknadsnissarna lovar.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 29 August 2016 - 11:45.

Postad 29 August 2016 - 11:49

bobbyewing
  • bobbyewing
  • Lärjunge

• 302 inlägg
  • 0

Ok, om Sean Murray inte representerar resten av teamet är jag hoppfull. :)

Jag är själv utvecklare och jag har sällan möjlighet att påverka vad marknadsnissarna lovar.

Nog för att du är i branschen och har massor av kunskap jag inte har, men det känns overkligt att en marknadsavdelning skulle överlova funktionalitet i ett spel?

Det känns uteslutande som en grej som adrenalinpumpade utvecklare gör när dom får medietid :D
No offense! ;)

Postad 29 August 2016 - 11:56

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 1

Det är just det som är grejen. Det händer aldrig att jag som utvecklare får medietid och tillåts lova det enda och det andra. Inte utan ett "manus".

Var Hello Games helt oberoende eller vad hände?

*edit*

Det har hänt flera gånger att marknad har överlovat. Är det helt vattentäta skott är det t.o.m. vanligt förekommande. I mer agila företagsstrukturer är det inte lika förekommande.

I det här fallet är det dock en utvecklare som överlovar. Om jag jobbade i hans team skulle jag inte vara nöjd. Kanske är de alla med på det, men i så fall ser det inte ljust ut för spelets framtid.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 29 August 2016 - 12:03.

Postad 29 August 2016 - 11:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 1

Om utvecklingsteamet != PR-teamet så är jag hoppfull iaf.

För spelets kvalitet, men konsumenterna ser ju det som att Sean Murray representerar spelet vid det här laget och alla på Hello Games kommer att få lida för hans uttalanden.

Sen är Sean Murray en av utvecklarna också. De är ett så litet team att jag har svårt att tro att de andra inte kunde prata med honom, skulle vara väldigt intressant att vara en fluga på väggen där.

Jag menar, varför var han den ende som snackade innan lansering och nu är han helt tyst? Varför är han tyst, för att resten av Hello Games har sagt till honom att gå under jorden? Varför sa de inte det tidigare i så fall. Eller är det hans eget beslut, eller Sonys.

Det han gör är ju motsvarande en struts som stoppar huvudet i sanden och hoppas att det går så lång tid att kritiken till slut tystnar.

Redigerat av Zoiler, 29 August 2016 - 12:01.

Postad 29 August 2016 - 14:29

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

Jag menar, varför var han den ende som snackade innan lansering och nu är han helt tyst? Varför är han tyst, för att resten av Hello Games har sagt till honom att gå under jorden? Varför sa de inte det tidigare i så fall. Eller är det hans eget beslut, eller Sonys.

Är själv förvånad (ok egentligen inte iom deras teflonhud) över att Sony praktiskt taget helt slipper kritik i den här soppan. Är det inte de som väljer att ge ut det som fullpris? Som utgivare har du ju ändå någon form av kvalitetsansvar för vad du släpper men här är det tydligen bara en utvecklares fel...

Postad 29 August 2016 - 16:04

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Ja, det var nog Sony som haft ett finger med i prissättningen iaf, det tror jag. Om drevet går mot dom, undrar om det kan finnas möjlighet till lite goodwill?

Känner jag Sony så är svaret NEJ! :D

Postad 29 August 2016 - 17:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Är själv förvånad (ok egentligen inte iom deras teflonhud) över att Sony praktiskt taget helt slipper kritik i den här soppan. Är det inte de som väljer att ge ut det som fullpris? Som utgivare har du ju ändå någon form av kvalitetsansvar för vad du släpper men här är det tydligen bara en utvecklares fel...

Det är för att Sean Murray är den ende som har synts i marknadsföringen mer eller mindre. Även om Sony har ansvar eller kanske till och med gett direktiv så är det ingen som vet hur mycket eller vad. Sean Murray is the devil we know.

Postad 29 August 2016 - 18:49

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
Själv fick jag just min refund via Steam bekräftad.

Skönt att få tillbaka sina surt spenderade pengar på nåt som inte levde upp till vad som utlovats.

Postad 29 August 2016 - 18:51

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Själv fick jag just min refund via Steam bekräftad.

Skönt att få tillbaka sina surt spenderade pengar på nåt som inte levde upp till vad som utlovats.

Hur gick du tillväga? Jag fick som svar att jag spelat mer än 2h så det gick inte igenom...  :mellow:

Postad 29 August 2016 - 18:54

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
Hade iofs inte spelat mer än 45 min om det nu var det som räknades?

Fick svaret på typ 20 min tom, blev positivt överraskad.

Men finns väl bara ett sätt att göra det på via Steampowered?

Postad 29 August 2016 - 20:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 1

Hur gick du tillväga? Jag fick som svar att jag spelat mer än 2h så det gick inte igenom...  :mellow:

8YPOiSe.gif

Postad 29 August 2016 - 20:21

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

skulle gissa att rätt många konsolspelare vill ha tillbaka sina pengar också, speciellt när man ser på metacritic :o

Postad 30 August 2016 - 07:48

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Beslutet att vänta ter sig mer rätt för varje dag som går.

Postad 30 August 2016 - 07:56

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

8YPOiSe.gif

Hahaha, din j*vel  :lol:

Postad 30 August 2016 - 09:41

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 1

Förstår att alla hypade kanske är missnöjda med sakerna som inte finns med, men det som faktiskt ÄR med i spelet är ju riktigt bra enligt mig själv :P

Postad 30 August 2016 - 09:48

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 1

Det är för att Sean Murray är den ende som har synts i marknadsföringen mer eller mindre. Även om Sony har ansvar eller kanske till och med gett direktiv så är det ingen som vet hur mycket eller vad. Sean Murray is the devil we know.

Marknadsföringen är ju en sak men hade spelet givits ut av Microsoft, Ubisoft eller EA hade det definitivt låtit annorlunda. Så fort Sony felar ska det bevisas att de gjort fel medans övriga är skyldiga tills motsatsen bevisats...

Postad 30 August 2016 - 12:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Marknadsföringen är ju en sak men hade spelet givits ut av Microsoft, Ubisoft eller EA hade det definitivt låtit annorlunda. Så fort Sony felar ska det bevisas att de gjort fel medans övriga är skyldiga tills motsatsen bevisats...

Tveksamt. Det är fortfarande en person som hade stått i rampljuset och fått ta åt sig all ära. Men däremot är det väl ganska välförtjänt att företag som har gjort många fel tidigare blir mer misstrodda än de som inte har gjort det, tills de bevisar motsatsen. Samma som Sean Murrays nästa spel, han kommer bli misstrodd med all rätt.

Vet ni förresten vart Sean jobbade innan han blev indie? Electronic Arts. Han sålde sitt hus för att sponsra utvecklingen av Joe Danger med resonemanget att han köpte huset för pengar han fick när han jobbade på EA så det är pengar som ger dålig karma, "blodpengar". Om han bara visste.

Postad 30 August 2016 - 15:37

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Här har du reglerna som gäller för detta: http://www.fz.se/art...ans-sky-aterkop

Postad 31 August 2016 - 06:38

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Vet ni förresten vart Sean jobbade innan han blev indie? Electronic Arts. Han sålde sitt hus för att sponsra utvecklingen av Joe Danger med resonemanget att han köpte huset för pengar han fick när han jobbade på EA så det är pengar som ger dålig karma, "blodpengar". Om han bara visste.

Haha. Dafuq!? Säger väl en del om honom iofs. Att se på saker så känns väldigt ohälsosamt. Han kanske behöver träffa någon att prata med.

Postad 31 August 2016 - 18:15

primoo
  • primoo
  • Lärjunge

• 494 inlägg
  • 0

Förstår att alla hypade kanske är missnöjda med sakerna som inte finns med, men det som faktiskt ÄR med i spelet är ju riktigt bra enligt mig själv :P

Håller med, så dåligt är det inte. Har spelat detta mer än nåt annat i år. Sen tror jag de kommer släppa någon form multiplayer...men då har väl den större massan dragit vidare :)

Hade varit coolt om det blir lite som eve online, om någon lirade det på PC.

Postad 01 September 2016 - 09:22

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Det är inte dåligt i sig, det som är dåligt är det som inte är med och som dom använt för att promota spelet med.

Blir väldigt intressant vad dom kommer med för uppdateringar framöver, för något behövs för att behålla/vinna tillbaka spelare.

Postad 01 September 2016 - 09:59

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag håller med, det som har promotats ska ju finnas med också, helt klart.

Postad 01 September 2016 - 12:12

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

http://www.youtube.com/watch?v=Lf9egxQsZyY

Postad 01 September 2016 - 12:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 1

Det är inte dåligt i sig, det som är dåligt är det som inte är med och som dom använt för att promota spelet med.

Jag tycker det är extremt dåligt i sig  :P 

Dvs även om man tar bort det som utlovades (tänkte inte ens på det när jag skrev recensionen) och bryter ner spelet i sina delar så har det imo dålig grafik, dålig variation, dåligt inventory, dålig FPS-mekanik, dålig AI, dåliga fiender, dålig story, dåliga rymdstrider, dåliga miljöer. Det enda som är okej är musiken.

Postad 01 September 2016 - 13:42

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 1

jag la nog ca 8-10h på detta spelet, och där finns verkligen inget intressant med det. jag satt bara och funderade varför jag överhuvudtaget spelar.

jag kan inte precis påstå att jag är besviken dock, var övertygad från start att detta spelet skulle misslyckas med att leverara det dom snackade om.

får installera minecraft igen istället, betydligt mysigare :D

eller kanske starbound, det har jag inte lirat på ett tag.

Postad 02 September 2016 - 07:30

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Jag tycker det är extremt dåligt i sig  :P

Dvs även om man tar bort det som utlovades (tänkte inte ens på det när jag skrev recensionen) och bryter ner spelet i sina delar så har det imo dålig grafik, dålig variation, dåligt inventory, dålig FPS-mekanik, dålig AI, dåliga fiender, dålig story, dåliga rymdstrider, dåliga miljöer. Det enda som är okej är musiken.

Fast det är ju vad du tycker, jag tycker annorlunda. Det är bara inte din typ av spel Zoiler :D

Postad 02 September 2016 - 08:03

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Zoiler tror ju inte att Journey är hans typ av spel heller. Jag tror att det är allas typ av spel :D

Postad 02 September 2016 - 10:16

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

j*vla crash and burn på detta spelet.

Enligt SteamSpy har ägarantalet inte rört sig utan gått ner.

Concurrent Players har också rasat och är under 7000 spelare vilket är 1% av de som köpt

Postad 02 September 2016 - 10:57

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Och inte något från Murray ännu tro? :D

Postad 02 September 2016 - 14:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

j*vla crash and burn på detta spelet.

Enligt SteamSpy har ägarantalet inte rört sig utan gått ner.

Concurrent Players har också rasat och är under 7000 spelare vilket är 1% av de som köpt

Men hur, det säljer ju rejält ut mot massorna :D

Fast det är ju vad du tycker, jag tycker annorlunda. Det är bara inte din typ av spel Zoiler :D

Mmm, men jag svarade på att du sa "det är inte dåligt i sig" vilket ju framställs som något objektivt och inte något du tycker själv  :)

För om man läser dina senaste inlägg så verkar du tro att spelet är bra egentligen, och att folk bara är missnöjda med saker som inte fanns med som utlovats, och bara det är "ens typ av spel" eller genre så kommer man gilla det, och om de inte hade utlovat massa saker och spelet fått släppas utan marknadsföringen så hade det varit jättelyckat, men så är det inte. Det är många som tycker spelet är dåligt, som ändå gillar den här typen av spel normalt. Och det är många som inte drogs med i hajpen som inte gillar det heller.

Men spel som har "dålig grafik, dålig variation, dåligt inventory, dålig FPS-mekanik, dålig AI, dåliga fiender, dålig story, dåliga rymdstrider, dåliga miljöer" är definitivt inte min typ av spel nej :P. Skulle vara intressant att höra hur ni som gillar det beskriver vad ni gillar och försöker sälja det till andra.

Zoiler tror ju inte att Journey är hans typ av spel heller. Jag tror att det är allas typ av spel :D

Du ska vara tyst, du tror ju inte att MGSV:s slut är din typ av spel :lol:

Postad 02 September 2016 - 19:36

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

jag kommer till MGSV. snart. låt mig leva i min bubbla ett tag till. där MGSV är det bästa spelet current gen. och ett av dom bästa genom tiderna :D

Postad 03 September 2016 - 10:36

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Japp, och inga kommentarer ännu om de saknade sakerna.. :)

Tycker fortsatt om att spela dock, lite skön avslappning, och spelet är vackert.

Postad 04 September 2016 - 16:42

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
http://www.fz.se/art...for-no-mans-sky

Det som vi har är bara början. Tydligen. Snart ska dom ge sig i kast med att fixa allt som blivit utlovat.

Min fundering är varför det som utlovades alls utlovades med tanke på att det inte finns och dom kände till att det inte skulle finnas...

Postad 04 September 2016 - 17:45

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0

Dom lär få göra en REJÄL makeover, om spelarna ska komma tillbaks.

Postad 04 September 2016 - 19:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Snart ska dom ge sig i kast med att fixa allt som blivit utlovat.

Det står ingenstans i blogginlägget?

Det är klart det bara är början dock, det är deras mest framgångsrika spel, vad ska de göra, börja med ett annat spel =P? De kommer ju försöka fixa så mycket de kan i detta. Men jag tyckte deras slogan nedan var väldigt passande, den borde de ha tagit upp innan de släppte spelet så att folk hade vetat om att det de säger, som alltid, inte betyder något ;)

What matters now, as always, is what we do rather than what we say

Postad 04 September 2016 - 20:33

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Så går det när man litar på andrahandskällor :/

Fast... Det var en kul slogan :D

Postad 10 September 2016 - 10:49

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Det här påminner mig om X-Rebirth som vid release var totalt kack. Men idag (ett par år senare) verkar de ha fixat det. Det enda gnället jag ser nu är att det är för mycket handhållning i jämförelse med X3.

Jag har lagt ner över tio timmar på X-rebirth och tycker ändå det är hög inlärningskurva. X3 måste vara brutalt.

Och som jag nämnde tidigare så var Elite Dangerous rätt tomt i början, men det blir bättre för varje halvår.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 10 September 2016 - 11:29.

Postad 10 September 2016 - 12:57

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10546 inlägg
  • 0

Ja snart blir det att börja lire Elite. Hur står sig X-rebirth i jämförelse?

Postad 10 September 2016 - 14:58

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Elite strävar mycket efter realism. Det verkar vara en ganska stor skara amatörastronomer som sticker ut i galaxen för att knäppa bilder från nära håll på sånt som de i verkligheten bara sett i sin kikare. Samtidigt har man hittat artefakter från nån annan utomjordisk civilisation så vi får se om realism är något de trycker på framöver också.

X-rebirth har jag inte kunnat greppa riktigt. Där är det en tydlig Scifi. Där Elite är Astronomi och en opopulerad galax; är X-rebirth mer som Mass Effect med utomjordingar och massor med liv och rörelse. Elite handlar om dig som pilot, Rebirth handlar om ditt imperium sett från din cockpit. Elite har en flygkänsla som slår Tie-Fighter på fingarna, Rebirths känns stel i jämförelse. Elite har en massa lore, Rebirth har lore och story.

Jag borde ge Rebirth mer tid för det är en så annorlunda spin på genren.

Jag vet inte om du blev klokare av det där. :)

Redigerat av Unregisterede32cf070, 10 September 2016 - 14:59.

Postad 10 September 2016 - 15:01

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10546 inlägg
  • 0

haha  lite i alla fall. Man får väl testa. Lite synd X-serien inte har VR stöd bara.

Redigerat av oqvist, 10 September 2016 - 15:01.

Postad 10 September 2016 - 19:23

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

haha lite i alla fall. Man får väl testa. Lite synd X-serien inte har VR stöd bara.

Du kan även kolla in Evochron Legacy. Där finns VR-stöd. Det ligger mittemellan Elite o Rebirth.

Jag har skapat trådar i PC-delen för alla tre. Vore trevligt om det inte bara var jag som postade i de. ;)

Redigerat av Unregisterede32cf070, 10 September 2016 - 19:50.

Postad 13 September 2016 - 14:55

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10546 inlägg
  • 0
Jag bedriver mina monologer i vr delen. Svante j-la svikare :D

Postad 13 September 2016 - 15:17

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0

We shall see about denna där Journey, tonight!  

Tror jag. Om jag inte slaviskt fortsätter spela CoH2 tills jag trillar av pinn. Igår förlorade jag 9 av 10 spelade matcher. Så det verkar inte ens som det behöver gå bra för att jag ska fortsätta...

Postad 13 September 2016 - 15:54

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Just ja, Journey kommer ju nu!

... Och just en sån planet som i Journey kanske går att finna i no mans sky :D

Postad 13 September 2016 - 16:44

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
Sean har varit tyst i nästan en månad nu. Hur kan detta vara ok egentligen? Har Sony satt munkavle på honom så att han inte ska förvärra situationen?

Postad 13 September 2016 - 17:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Sean har varit tyst i nästan en månad nu. Hur kan detta vara ok egentligen? Har Sony satt munkavle på honom så att han inte ska förvärra situationen?

Jorden runt-resor kan ju ta ett tag och vissa lyxkryssare saknar WiFi för att skärma av resenärerna från omvärlden.

Postad 13 September 2016 - 17:54

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

har han tagit semester eller vad du ironisk? =)

Postad 13 September 2016 - 18:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 1

har han tagit semester eller vad du ironisk? =)

Det är antingen Jorden runt-resa eller förberedelser inför expedition till Mars. Kappa.

Postad 13 September 2016 - 19:56

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Hur tänker man egentligen när man tvärljuger som han gjort? Jag kör detta racet, ljuger tills jag spricker, när spelet släpps får jag in mina deg och sedan behöver jag aldrig mer jobba. Ingen kommer ju ändå lita på mig ändå men skit samma, degen räcker livet ut. Behöver inte ens kommentera mina lögner, lol.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.