Vet ej, du får slänga iväg ett pm till joel på xtz, han kanske kan svara på det.
Fick nu (alla som antagligen har förbokat) ett mail som bekräftar lanseringen av M6 och S5 till juni och subbarna i juli.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
9 relaterade trådar
Postad 30 April 2014 - 17:03
Fick nu (alla som antagligen har förbokat) ett mail som bekräftar lanseringen av M6 och S5 till juni och subbarna i juli. Postad 30 April 2014 - 19:24
Fick idag mail från XTZ som bekräftar förseningen, tidigare info här ovanför om leveranstider stämmer.
Postad 30 April 2014 - 20:21
Samma här. Förseningen beror på att dom inte är nöjda med kvalitén (vissa komponenter uppfyller inte XTZ:S krav) och dom vill inte släppa en produkt som inte uppfyller deras krav. Rätt inställning!
Hoppas nu då att dom blir så bra som dom utlovas då Postad 02 May 2014 - 14:27
Fick för mig att jag läst nånstans att det endast var en av diskanterna som jobbade mellan 3 - 30Khz. Borde inte nivån då bli rätt låg om 3 andra diskanter jobbar mellan 1 - 3Khz ?
Postad 06 May 2014 - 10:02
Jahopp, då har man lagt en lite beställning då. Blev ett spontanköp på 3 M6:or och 4 S5:or. Nu är det bara att vänta sommaren och hoppas på att det inte blir ytterligare förseningar.
Postad 06 May 2014 - 19:20
Ingen, eller jag har fått fel för mig ?
Postad 06 May 2014 - 19:47
Jo det stämmer. Antar att filtret är byggt på ett sätt som kompenserar för detta.
Postad 07 May 2014 - 17:38
Inte nödvändigtvis. Man justerar det i filtret. Sen finns det andra egenskaper som är önskvärda, vilket motiverar tilltaget =) Postad 09 May 2014 - 14:32 Nej, det betyder bara att de valt att seriekoppla alla diskanterna och sen har man satt s.k shuntkondensatorer så att de inte får någon signal över 3khz utan hela signalen går endast igenom den ensamma diskanten. Vid säg 1khz däremot så delar alla fyra diskanterna på signalen så att de får 25% var. Postad 09 May 2014 - 20:53
Tack för infon. Finns det fördelar med detta? Vill man inte ha minimalt med delningsfilter komponenter etc. ?
Postad 09 May 2014 - 21:15
Högre effekttålighet
Lägre dist Få/många komponenter i sig behöver inte vara bättre eller sämre än det andra. det skulle vara intressant att mäta hur en sådan lösning sprider. Postad 09 May 2014 - 21:22
+ högre känslighet Postad 09 May 2014 - 21:36
Precis! Tänker på MK150 med små stålsvampar på för att begränsa spridningen i vertikalled och undrar själv hur dessa med fyra stycken kommer låta. Kanske ska man modda lite själv också för att se om det gör någon skillnad. Postad 09 May 2014 - 21:53 Oj, jag tror nog att xtz:an har mindre problem än den du länkade till i vertikalled iaf. Postad 15 May 2014 - 17:36
Ser nu att Fyndbörsen i Torup gjort färdigt sitt demorum för Cinema serien.
http://www.fyndborse.../nya-demorummet Får ta och svänga inom tror jag. Redigerat av Ätran, 15 May 2014 - 17:37. Postad 15 May 2014 - 20:14 Så det på Instagram Vill höra 3X12 Får försöka åka dit nästa fredag jag med. Postad 15 May 2014 - 22:16
Synd att jag har 17mil dit undrar om dom har öppet på lördagar? Annars får det bli till semestern.
Postad 16 May 2014 - 00:11
Jag är nyfiken på baksidan, hur de löst de där med 3 slutsteg, kräver varje steg egen strömkontakt och måste man köra rca out vidare mellan steg stegena et.c :-)
Postad 16 May 2014 - 04:13
Kan jag aldrig tänka mig. Det bör vara en ström och en rca. Postad 16 May 2014 - 08:25
1st 3x12 är som en vanlig subb. Förutom då att den har separata steg till varje element. Kablaget är som vanligt med andra ord. Har frågat i Torup innan.
Postad 19 May 2014 - 15:26
Hej!
Jag kan ha missat lite frågor här då jag inte kan prenumerera på just denna tråden. Funkar klockrent för alla andra trådar. Hojta till om jag missat att svara på något. Ska försöka svara lite snabbt på de frågor jag sett. Sub 3x12 kan läggas ner, vi jobbar på att få färdigt fötter som ska skickas med. Den är ju smalare framtill än baktill och utan fötter lutar den då lite ner mot golvet. Annars fungerar säkert Auralex MoPAD eller liknande. Vi kan ha öppet på lördagar. Men just nu är det väldigt mycket att göra. Dessutom är Olle (chefen) bortrest på jobb en del. Vore kul om han kan berätta om konstruktionen. På sikt inom ett par veckor siktar vi på att kunna bjuda in till ett specialevent på en lördag för demo av M6 för de som är intresserade. /Joel Postad 19 May 2014 - 15:56
Funkar nog inte för många att prenumerera på denna tråd,
Kunde vara roligt att se/höra på vad man beställt. Postad 19 May 2014 - 17:22
Inte så långt kvar nu till att M6/S5 dimper ner...visst var det beräknat till mitten av Juni?
Postad 19 May 2014 - 17:49 Jag tackar ja till ett sådant event! Kluring kring 3x12, 1st 3x12 Vs 2st 12.18 ICE och 2st 3x12 Vs 2st 12.18 ICE? Har du någon input där? Går lite spekulationer om att det inte blir så mycket djupare med 3x12. Hoppas spekulationerna är fel. Postad 20 May 2014 - 07:56
Vore intressant om någon på XTZ kunde kommentera på det här foruminlägget från avforums.com.
There have been a lot of people comparing the XTZ Cinema and KK Quattro speakers and whilst they do look somewhat alike and may share some components, for me there is a fundamental flaw in the Cinema series design concept. I'll try and keep this super basic so people don't switch off (and I don't overreach myself What I assume XTZ have done is taken this concept and then tweaked the cabinet and driver layout so as to not look like a total rip off. The biggest problem for me is they have then moved to a WTW driver layout which inherently compresses and focuses the vertical dispersion, the complete opposite of the KK Quattro array. So essentially, one of the key benefits of the Quattro array is suddenly compromised by a very odd choice (in this case) of driver topology, you have physics fighting itself here, WTF?! It makes me wonder if XTZ actually fully understands the speaker they have ripped off or if they have had to develop their own crossover to try and fix the problems they have created, or even if their tweeter array shares any of the other benefits of the KK version. I only recently sold my much loved XTZs and have always been very fond of the company and the employees I have dealt with but this recent venture not only feels a bit dirty to me, it appears compromised from a technical standpoint. I would not be as confident as I was in the past to buy blind on this occasion, YMMV. Postad 20 May 2014 - 15:44
Det närmar sig nu ja med stormsteg, mer mot slutet av juni är det nu.
Vi ska se vad vi kan ordna med event. Det stämmer, 3x12 kommer inte gå så mycket djupare. Däremot kommer det gå ett spela högre med mycket mer tryck.
Vi har svarat vad jag vet via en användare där. Här är en del av svaret, sen blev det en diskussion lite fram och tillbaka. Men det beskriver väl situationen med XTZ jämfört med KK. The new Cinema is designed together with an engineering company in the United States who are extremely skilled with extensive experience who has developed high fidelity products for about 20 years. They are behind the scene for many well known audio manufacturers. They develop their own woofers and tweeters from the ground up. They use nothing from the shelf. Everything is engineered for the application from the magnetics to the soft parts. There is no compromise. The Dual tweeter array and Quattro tweeter array we use comes from 3 years of development to build a high output, low distortion, low resonance tweeter that would meet the the goals set by the company. The woofers are specifically designed to work in the volume of chosen cabinet. Along with this comes ultra tight control for quality on the production line and after 20 years in China they know how to build top quality there. Ken Kreisel also cooperated with this company, but the cooperation ended for around a year ago. This explains why there are similarities with Ken Kreisel products. In the same way it is open for anyone to cooperate with SEAS, Accuton etc. to develop drivers we chose for the Cinema Series to cooperate with this US engineering company for development and the result is really satisfying for us. We have over the years 2013-2014 worked closely with this company to further develop and improve these extremely fine fundamental technologies in the drivers, etc. which were already finished so we can guarantee that this series is going be a statement. /Joel Postad 29 May 2014 - 21:07
Kanske lite OT...men veckans klipp (tror jag?!) dök ner med Bussgods
Sherwood-Newcastle A-965 med 7x100 watt i 8 Ohm och 160 i 4 Ohm, 6000:- utan en repa...Nu har man definitivt tillräckligt för att driva Cinema?! Blev ett makalöst klipp i 99.26orna iaf Bifogad fil(er)Redigerat av Unregistereda59fed6d, 29 May 2014 - 21:08. Postad 29 May 2014 - 23:04 Får gratulera till steget Sherwood ska kunna sitt, har bara hört väl om dom. Har kikat på dom tidigare Nu väntar man på Cinema Postad 30 May 2014 - 00:37 Tack Rob :-) Jo, de 32 kilona kvalitet märktes när personalen på Bussgods sa "oouuughf" när paketet skulle lyftas :-D Har ju inte så stor erfarenhet, men steget mellan en "vanlig" receiver till NAD var stort i fråga om kraft, det här var minst lika stort! Går att maxa precis hur långt som helst känns det som, lär väl behövas med slutna M6orna... Sålde nyss Corvetten våran till Norge, fick 40 tkr mer än vad jag blev bjuden i Sverige, så nu står valet mellan ett spa i gamla bastun eller två 3x12 SUB! Tror det blir overkill dock, du får nog vara värst du Rob med Divine och jättetornen ;-) Bara 1 månad kvar nu tills M6/S5!! Lagom tills semestern :-) Redigerat av Unregistereda59fed6d, 30 May 2014 - 07:16. Postad 30 May 2014 - 22:19 Tror också att det blir liiiite overkill Kul att du gjorde en bra affär, spa är också trevligt! Blir nog billigare än ett biorumm Postad 31 May 2014 - 19:46 Jo, 1 st SUB 1x12 räcker nog långt till de flesta. Men köper en till på samma gång så är jag i mål på högtalarfronten, dumt att inte passa på nu när de endast kostar 4900:- En annan är ju dessutom inte basknarkare som ni andra ;-) Skämt åsido; det blir nog gött med Divine och SUB 3x12. Vad skulle du köra som center? Definitivt billigare med spa än hemmabio :-P Postad 02 June 2014 - 11:02
Blev väldigt intresserad av denna serie, kul med ett renodlat hemmabio system! xtz är ju ruskigt prisvärda prylar. kanske blir ett 5.0 sytem. Då jag har en 10.16 sub som jag är nöjd med
samtidigt inne på elac... men priset på xtz är ju självklart bättre Postad 02 June 2014 - 11:12 När du får 2st 1x12 så kommer du tycka att allt annat som är mindre blir helt plötsligt bas fattigt Sen kan vi ta en basknarkar disk Du kommer att få ett grymt bra rum i många år framöver Postad 02 June 2014 - 18:12 För min del får jag svara nej. Kommer ha M6 och S5 vägghängda och förhoppningsvis borta från min grabb på 20 månader. Postad 02 June 2014 - 18:24
Har också en grabb på 1 år ! blir nog samma alternativ för mig Postad 02 June 2014 - 21:07 Någonstans måste dock barnen börja. Att sätta igång förstärkaren, vrida på ingångsväljare och sätta på radion, sådant lär de sig på under minuten. Att inte röra pappas svindyra saker tar en livstid Postad 02 June 2014 - 21:31
Ok tack,
om man hänger på väggen, är det inte större risk att man väcker grannarna Istället för på stativ. Postad 03 June 2014 - 22:44 Haha, ja kanske det ;-) Lugn i stormen nu Rob, har 4 kala betongväggar just nu så det kommer att vara där begränsningen kommer att ligga. Men sen jäklar kommer det nog att låta bra :-) Postad 05 June 2014 - 13:08
Hej alla som väntar på XTZ Cimnema series.
Jag kontaktade XTZ alldeles nyss och fick besked om att M6 och S5 skäppas från Kina just nu. Och att dessa hamnar hos XTZ i början av juli! Tyvärr så blir subbarna sena pga det saknas komponenter. Postad 05 June 2014 - 22:09
Hej!
Det händer grejer hos Fyndbörsen och XTZ. Vi har 10-års jubileum för XTZ, ett helt nytt ljudrum och två extremt spännande produktnyheter på gång. Nu närmast så kommer den efterlängtade Cinema Series att släppas, en högtalarserie framtagen och specialutvecklad för hemmabio. Läs mer ingående här eller kontakta oss för mer information. Vi har ett väldigt bra introduktionspris på hela serien. Strax därefter släpps Master M2, en helt ny stativhögtalare i High-End klassen. Med anledning till detta vill vi bjuda in till demohelg i Torup, lördagen 14:e juni, kl.10-14. Först och främst ska M6 högtalaren i Cinema Series spelas i det nya ljudrummet. Men självklart kommer de övriga rummen också vara öppna med tillgång till större delen av sortimentet. Så passa på att göra en helgutflykt till natursköna Torup. Vi bjuder på fika. Varmt välkomna! Mvh Joel Postad 06 June 2014 - 08:49
Helt klart sugen på att åka dit! Finns det då möjlighet att även höra hur cinema serien låter vid musiklyssning eller det är endast film dom kommer demas till?
Postad 06 June 2014 - 10:14
Ingenting är omöjligt
Vi får be Joel förbereda så att man har den möjligheten också Tråkigt nog så har jag förhinder den dagen Postad 06 June 2014 - 10:54
Det som främst kommer att demas är just musik. Vi har en 2.1 stereoanläggning i rummet just nu med ett par M6 och en W12.16 subwoofer. Detta drivs av A100 D3 med en CD100/11 som källa. För er som inte kan komma den dagen så är ni varmt välkomna någon annan dag. Det nya ljudrummet är officiellt öppnat och M6 står där och spelar grymt bra. Mvh Joel 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |