Canal Digital 4K One Place satellitbox
4272 svar till detta ämne
Postad 13 april 2018 - 18:19
Iceman666
-
Iceman666
-
Lärjunge
-
-
469 inlägg
Ursäkta men.....
Alla ni som har skaffat denna box, hur i hel&@te kan ni acceptra detta!?
Jag vet att det kan finnas buggar på elektronik med denna j*vla skitbox måste sätta ett rekord snart på att vara en skandal!!
Canal Digital, för i **** vad är detta??!!
Postad 13 april 2018 - 18:23
jonasbratt
-
jonasbratt
-
Användare
-
-
204 inlägg
Canal Digital har inte svarat här på ett tag de är väl upptagna med att testa nya versioner kan man hoppas eller också säger Kommunikationshandboken att man inte ska bemöta när kritiken blir för stor jag vet inte vad som är rätt...
Postad 13 april 2018 - 18:51
Kalleputs
-
Kalleputs
-
Användare
-
-
108 inlägg
Året är 2018.
Titta på TV är invecklat.
Redigerat av Kalleputs, 13 april 2018 - 18:52.
Postad 13 april 2018 - 18:54
jonasbratt
-
jonasbratt
-
Användare
-
-
204 inlägg
Jag blir sugen på att ringa och säga att jag är sugen på att köpa en box men hört att den är buggig, bara för att höra CD inställning. Men det kanske är försäljningsstopp...
Postad 13 april 2018 - 19:34
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1 029 inlägg
Canal Digital har inte svarat här på ett tag de är väl upptagna med att testa nya versioner kan man hoppas eller också säger Kommunikationshandboken att man inte ska bemöta när kritiken blir för stor jag vet inte vad som är rätt...
Det är tyvärr ganska uppenbart att de aldrig svarar när det blir lite för obekvämt, och det gäller inte bara i denna tråden.
Postad 14 april 2018 - 11:37
jonasbratt
-
jonasbratt
-
Användare
-
-
204 inlägg
Jag söker efter ordet Curse för att få kunna sätta upp ”The curse of civil war gold” som går på hustory och sätta på inspelning men boxen hittar inga resultat för varken denna eller ”the curse of Oak island”, bara en del filmer
Postad 14 april 2018 - 12:16
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5 304 inlägg
Kan inte Canal Digital bara lägga in ultra hd i Apple TV-appen och höja bitraten lite så behövs inte såna här boxar längre.
Jag har kört på Apple TV i två månader nu och om bara bitraten höjs 10-20% så är det ju överlägset smidigast (parabolen har fått snöras på sig och är ur position).
Bara det att nästan samtliga kanaler går att backa upp till 2h är ju enormt användbart.
Nu kan man titta på två program samtidigt bara genom att byta mellan dem när det blir reklam, nästan 50% är ju reklam numera.
Redigerat av junkan, 14 april 2018 - 12:18.
Postad 14 april 2018 - 13:05
jonasbratt
-
jonasbratt
-
Användare
-
-
204 inlägg
Som svar på Junkan: Ja de andra leverantörerna Comhem och Viasat verkar tänkt samma och tagit bort sparrat innehåll utan vill du se nåt i efterhand får du streama det.
Redigerat av jonasbratt, 14 april 2018 - 13:05.
Postad 14 april 2018 - 13:23
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
fast de kunde ju säga va för cpu = CPU | Dual-core 1.7 GHz säger ju ingenting, bara att den är 1.7Ghz och är dual-core
Det är ARMv7 precis som många billiga Android boxar.
Tidigare Broadcom chip brukade vara baserad på MIPS.
Redigerat av Leatherface, 14 april 2018 - 13:29.
Postad 14 april 2018 - 14:01
jonasbratt
-
jonasbratt
-
Användare
-
-
204 inlägg
Hej jag vill ge alla som har upplevt någon form av problem med boxen med missade inspelningar, streaming som inte fungerar, ingen bild etc rådet att ringa och beskriva sin situation för kundtjänst. Jag gjorde detta idag och de tog detta på allvar denna gången.
Postad 14 april 2018 - 15:59
Unregistered5645b62e
-
Unregistered5645b62e
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Jag ger upp denna box. Hänger sig, byter till fel kanal osv... Äter internet. Tillbaka till min gamla vu+ ultimo som ger överlägsen bild. Testar till hösten igen när jag har fiber 100/100.
Postad 14 april 2018 - 17:25
Karl-Johan
-
Karl-Johan
-
Forumräv
-
-
872 inlägg
Var väldigt sugen på denna box men när jag hör alla skräck-historier här så kommer jag behålla min Ultimo4K ett tag till. Är Oneplace mjukvaran äns i alpha-stadie??? Pinsamt Canal Digital. Så här usla boxar är inte okej att släppa.
Postad 14 april 2018 - 18:18
jonasbratt
-
jonasbratt
-
Användare
-
-
204 inlägg
Kollade på Hidden Kingdoms (inspelat) med DD-symbolen sen ville ungarna se på Barnkanalen men då blev det inget ljud (på någon kanal) bara bild.
Kan ju vara en kombination av box och receiver, mitt ljud går genom min Yamaha reciever men har aldrig haft problem med ADB-boxen. Yamahan indikerade att det fanns ljud från boxen, fick starta om Oneplace så kom ljudet tillbaka.
bTw har inte haft problem med korta svarta avbrott sedan uppdateringen häromveckan...
Redigerat av jonasbratt, 14 april 2018 - 18:19.
Postad 14 april 2018 - 19:06
Unregistered5645b62e
-
Unregistered5645b62e
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Postad 15 april 2018 - 20:00
jonasbratt
-
jonasbratt
-
Användare
-
-
204 inlägg
Pausade Mästarnas mästare i direktsändning. När jag tryckte play kom ljudet inte tillbaka (ingen indikering av ljud in på receivern). Backade 15 sekunder och som tur var kom ljudet tillbaka. Ljudet kommer in i receivern via HDMI...
Postad 15 april 2018 - 20:35
lkptsvn
-
lkptsvn
-
Rookie
-
7 inlägg
Samma har hänt mig med ljudet efter paus. Som sagt tur att det går att få tillbaka ljudet genom att spola tillbaka lite. Irriterande.
Postad 15 april 2018 - 23:06
Svenna72
-
Svenna72
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Där var dom lite för snälla, de skrev ju lite om dom problem vi får med boxen, segheten och att det inte är en OnePlace... Segheten i fjärrkontrollen får mig ohört frustrerad, och att pausa i sport är en mardröm mot den förra boxen...
Kanske en bra box om det någonsin kommer 4K sändningar, men FullHd har ju inte kommit än...
Postad 16 april 2018 - 11:40
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
Niklas på CD. Hej jag har skapat en tråd här på forumet"Lokala nyheter 2018 varför inte??" Kan du vänligen titta in dit lite snabbt, när du får tid.
Du kanske har nån kommentar till detta, kan jag tänka.
Mvh mr miyagi
Hej
Jag har svarat i tråden.
Mvh
Niklas
Niklas, hur går det med SVT 1 och SVT 2 i veckoarkivet?
Hej
SVT kommer inte att finnas i vårat veckoarkiv. Har du en HD-Box Smart eller en OnePlace så har du tillgång till SVT´s innehåll via SVT Play.
Mvh
Niklas
Postad 16 april 2018 - 11:46
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
Att man inte ser bilden spolas fram när man väl spolar i inspelat material är väldigt störande, måste räknas som en bugg för så här funkade inte förra boxen. Segheten har kommit tillbaka, jag vet fixen, men det där kan man ju inte göra varannan vecka?!
Hej
Tack för feedback, jag har tagit ditt önskemål vidare.
Mvh
Niklas
Postad 16 april 2018 - 11:49
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
Varför kan man inte hitta nya beck filmen i boxen men via appen är det inga problem?
Ok nu syns den.
Hej
Just nu tar det någon timma längre för innehåll i playtjänsten att komma upp i OnePlace jämfört med tex våra appar till andorid/ios. Detta kommer att bli åtgärdat inom kort.
Mvh
Niklas
Postad 16 april 2018 - 12:24
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
Jo misstänker det var så, men vafan är det att spara in på? typ 1:- i plast som kunde suttit i "porten" jo ser sata... men 2.5 tycker jag sitter dåligt när jag provar, om ens alls!? verkar vara nån klick funktion i sata porten? tycker inte det sitter bra alls (inte ens provat starta boxen då jag inte anser det verkar sitta)
Jag byter hellre hhd i 10 bärbara än lirkar in i denna boxen på chans.
Ringde cd, de visste inte vad en hdd släde/chassi/transport va för något... jag blev smått irriterad och det slutade med att ärendet skulle vidare och jag sa skicka en släde annars säger jag upp abb. av ren princip.
Hej
Vi kan tyvärr inte skicka ut enbart höljet till hårddisken.
Mvh
Niklas
Nästan alla inspelningar igår misslyckades. Kanske är EPG-datan som är problemet eller boxens tolkning av den.
Många inspelningar har nu bara en gråaktig bild stället för miniatyr.
Veckoarkivets program fortfarande felkod B065 är det någon som kan spela upp streamade program?
Hej
Skicka PM om du fortsatt har problem med B065 så ska vi testa ändra några inställningar.
Mvh
Niklas
Postad 16 april 2018 - 12:36
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
Hej
Ber om ursäkt att jag har varit dålig på att svara. Men om ni upplever problem med boxen är det alltid bäst att alltid kontakta kundservice för felsökning. Många problem som det skrivs om här är omöjliga att svara på med den informationen som finns i inlägget. Det krävs ofta felsökning över telefon.
Mvh
Niklas
Postad 16 april 2018 - 12:47
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
Jag ger upp denna box. Hänger sig, byter till fel kanal osv... Äter internet. Tillbaka till min gamla vu+ ultimo som ger överlägsen bild. Testar till hösten igen när jag har fiber 100/100.
Hej
Upplever du samma problem till hösten när du gått över till fiber så är det viktigt du kontaktar kundservice för felsökning, vi rekommenderar att man aldrig kör OnePlace via tex en 4G router eftersom tex EPG går över internet och därför drar boxen data även om man inte använder playtjänsterna.
Mvh
Niklas
Postad 16 april 2018 - 12:50
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
Pausade Mästarnas mästare i direktsändning. När jag tryckte play kom ljudet inte tillbaka (ingen indikering av ljud in på receivern). Backade 15 sekunder och som tur var kom ljudet tillbaka. Ljudet kommer in i receivern via HDMI...
Hej
Jag ska kolla upp problemet som du och lkptsvn beskriver.
Mvh
Niklas
Postad 16 april 2018 - 15:09
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Försöker ni slå rekord i att svara på inlägg? Ni på CD vet väl att man kan Citera flera inlägg då man skriver ett Inlägg! blir så förbaskat rörigt!
Redigerat av Duckface21, 16 april 2018 - 15:11.
Postad 16 april 2018 - 17:03
jonasbratt
-
jonasbratt
-
Användare
-
-
204 inlägg
Hej
Vi kan tyvärr inte skicka ut enbart höljet till hårddisken.
Mvh
Niklas
Hej
Skicka PM om du fortsatt har problem med B065 så ska vi testa ändra några inställningar.
Mvh
Niklas
Tricket var att ställa ned boxen till 576P och sedan tillbaka till full HD, ska visst komma en uppdatering så att felet inte kommer när man har boxen inställd på 4K. Hade bara testat andra att ställa ned till 720P och det hjälpte inte men detta får duga en vecka
Postad 17 april 2018 - 05:16
Unregistered5645b62e
-
Unregistered5645b62e
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Är det bara jag som tycker att bildkvaliteten är sämre?
Postad 17 april 2018 - 05:58
andersgog
-
andersgog
-
Lärjunge
-
-
434 inlägg
Försöker ni slå rekord i att svara på inlägg? Ni på CD vet väl att man kan Citera flera inlägg då man skriver ett Inlägg! blir så förbaskat rörigt!
Tycker det är bättre att Niklas svarar på våra frågor, än att det blir lite rörigt 
Postad 17 april 2018 - 07:29
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
Hej
Upplever du alltid att det har varit så eller kom det plötsligt? Vad kör du för upplösning? Du kan kolla din upplösning under Inställningar / Upplösning.
Mvh
Niklas
Postad 17 april 2018 - 09:04
Unregistered5645b62e
-
Unregistered5645b62e
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Testade Auto, och 1080i och ingen skillnad.
Kör idag med en VU+ Ultimo som är inställd på 1080i.
Hade bägge boxarna inkopplad på varsin koax i samma LNB (er nya SatCR) och när jag växlade mellan HDMI-ingångarna på TV-n så syndes tydlig skillnad.
Bilden var varmare och framförallt skarpare på VU+ boxen.
Även om jag justerade bildinställningarna på HDMI-utgången som Oneplace-boxen var kopplad till så gick det inte att få lika bra bild.
TV-n är en: LG Oled55b7v
Hej
Upplever du alltid att det har varit så eller kom det plötsligt? Vad kör du för upplösning? Du kan kolla din upplösning under Inställningar / Upplösning.
Mvh
Niklas
Postad 17 april 2018 - 10:41
philipsguy
-
philipsguy
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
+1, jag upplever att bilden är MÖRKARE på Oneplace än på ADB-boxen (man kan spekulera i att det kan ha med HDR att göra)? Fick justera upp ljusstyrkan jämfört med ADB:n...
Redigerat av philipsguy, 17 april 2018 - 10:42.
Postad 17 april 2018 - 14:15
Unregisteredabbf64af
-
Unregisteredabbf64af
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Det enda som är okej med denna box tyvärr, är att man kan använda hyfsade film appar,
Ska se om man kan hitta något vettigt så man slipper CD egna guide och kanal app..
Seg och allt känns väldigt beta tyvärr, min gamla box var hästlängder snabbare och bättre.. Det enda som är okej med denna box tyvärr, är att man kan använda hyfsade film appar,
Ska se om man kan hitta något vettigt så man slipper CD egna guide och kanal app..
Seg och allt känns väldigt beta tyvärr, min gamla box var hästlängder snabbare och bättre..
Postad 17 april 2018 - 14:23
Tore3
-
Tore3
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Testade Auto, och 1080i och ingen skillnad.
Kör idag med en VU+ Ultimo som är inställd på 1080i.
Hade bägge boxarna inkopplad på varsin koax i samma LNB (er nya SatCR) och när jag växlade mellan HDMI-ingångarna på TV-n så syndes tydlig skillnad.
Bilden var varmare och framförallt skarpare på VU+ boxen.
Även om jag justerade bildinställningarna på HDMI-utgången som Oneplace-boxen var kopplad till så gick det inte att få lika bra bild.
TV-n är en: LG Oled55b7v
Oj, hur ser det då ut på en 65” eller 75”. Fick erbjudande på en box idag, är nog bäst att vänta...
Redigerat av Tore3, 17 april 2018 - 14:25.
Postad 17 april 2018 - 18:15
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Det enda som är okej med denna box tyvärr, är att man kan använda hyfsade film appar,
Seg och allt känns väldigt beta tyvärr, min gamla box var hästlängder snabbare och bättre..
Tips sideloada tvdags appen du kan installera genom Es filutforskaren ... ta ner es filutforskaren både till boxen o och din android telefon sen tv dags appen du kan skicka appen från telefon till boxen
Postad 17 april 2018 - 18:51
Unregistered42527
-
Unregistered42527
-
Rookie
-
6 inlägg
Ett problem både på den nya boxen och på de gamla är att att det inte går att ställa så att uppösningen ändras auomatiskt efter det innehåll/kanal som visas. Säg att jag ställer boxen på 1080i och tittar på Kanal 5 sedan byter jag till SVT1 och vill då att boxen automatiskt ska anpassa sig och ändra upplösning till 720p. Det gör ingen av boxarna. Boxen konverterar då en 720p signal till 1080i istället för att låta TV:n hantera ursprungssignalen. Detta resulterar i en sämre bildkvalitet.
CD:s kundtjänst har flera gånger hävdat att så inte är fallet ända tills jag fick prata med en mer insatt medarbetare på tekniska avdelningen som bekräftade detta.
Håller också med om att att bilden kunde vara skarpare, tex jämfört med vissa linuxboxar.
Funderar på att ta signalen till TV:n via CA modul istället, någon som har erfarenhet av det...
Redigerat av Unregistered42527, 17 april 2018 - 18:54.
Postad 17 april 2018 - 19:58
Unregisteredabbf64af
-
Unregisteredabbf64af
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Tips sideloada tvdags appen du kan installera genom Es filutforskaren ... ta ner es filutforskaren både till boxen o och din android telefon sen tv dags appen du kan skicka appen från telefon till boxen
Okej tack för det!
Postad 17 april 2018 - 20:41
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Ett problem både på den nya boxen och på de gamla är att att det inte går att ställa så att uppösningen ändras auomatiskt efter det innehåll/kanal som visas. Säg att jag ställer boxen på 1080i och tittar på Kanal 5 sedan byter jag till SVT1 och vill då att boxen automatiskt ska anpassa sig och ändra upplösning till 720p. Det gör ingen av boxarna. Boxen konverterar då en 720p signal till 1080i istället för att låta TV:n hantera ursprungssignalen. Detta resulterar i en sämre bildkvalitet.
CD:s kundtjänst har flera gånger hävdat att så inte är fallet ända tills jag fick prata med en mer insatt medarbetare på tekniska avdelningen som bekräftade detta.
Håller också med om att att bilden kunde vara skarpare, tex jämfört med vissa linuxboxar.
Funderar på att ta signalen till TV:n via CA modul istället, någon som har erfarenhet av det...
jag har en tv som jag kör ca i tv, tv är en philips 55pus7181 funkar bra
Postad 18 april 2018 - 10:03
lepelepe
-
lepelepe
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Hej!
Tycker bilden är klar sämre på SVT kanalerna (720p) än med ADB boxen.
Kan det vara något med uppskalning till 1080i att göra. Boxen är inställd på AUTO men TV visar 4K input.
Postad 18 april 2018 - 11:50
Unregistered42527
-
Unregistered42527
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej!
Kan det vara något med uppskalning till 1080i att göra. Boxen är inställd på AUTO men TV visar 4K input.
Autoläget fungerar tyvärr inte så att den väljer upplösning utifrån kanal, den väljer upplösning utifrån vad din TV klarar. Så om du ställer den på Auto och har en 4K TV försöker alltid boxen att skala upp till 4K...inte bra.
Borde vara enkelt att få ett riktig autoskalningsläge, efterlyser det även på HD-Box smart.
Om Canal digital vill ge tittarna en så bra kvalitet så är det här en måste funktion på alla boxar.
Här väljer man satellit för bra signal och bitrate, köper fin TV, optimerar bilden och så försämrar boxarna bilden genom en begränsad upplösningsinställning.
Postad 18 april 2018 - 12:24
lepelepe
-
lepelepe
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Autoläget fungerar tyvärr inte så att den väljer upplösning utifrån kanal, den väljer upplösning utifrån vad din TV klarar. Så om du ställer den på Auto och har en 4K TV försöker alltid boxen att skala upp till 4K...inte bra.
Borde vara enkelt att få ett riktig autoskalningsläge, efterlyser det även på HD-Box smart.
Om Canal digital vill ge tittarna en så bra kvalitet så är det här en måste funktion på alla boxar.
Här väljer man satellit för bra signal och bitrate, köper fin TV, optimerar bilden och så försämrar boxarna bilden genom en begränsad upplösningsinställning.
Apple TV 4K skickar signalen rakt igenom dvs förändrar inget är det 720 P blir det osv...Borde denna oxå klara av tycker man.
Postad 18 april 2018 - 13:05
Unregisteredabbf64af
-
Unregisteredabbf64af
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Vad är detta för skit box, stängde av den igår kväll och nu när man startar den så låter ljudet rent skit, lite som cd höjt på signalen så det skränar lite och absolut ingen bas, får dra upp bas i förstärkaren på max och då låter det som när jag normalt har på +-0 suck.. sen upplever jag verkligen bilden som skit om man jämför med den gamla Adb boxen eller vad den heter före denna.. surt som fan man inte kan flytta simkortet till tven å skrota denna j*vla skit...
Postad 18 april 2018 - 13:09
philipsguy
-
philipsguy
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Vad är detta för skit box, stängde av den igår kväll och nu när man startar den så låter ljudet rent skit, lite som cd höjt på signalen så det skränar lite och absolut ingen bas, får dra upp bas i förstärkaren på max och då låter det som när jag normalt har på +-0 suck.. sen upplever jag verkligen bilden som skit om man jämför med den gamla Adb boxen eller vad den heter före denna.. surt som fan man inte kan flytta simkortet till tven å skrota denna j*vla skit...
Kan det kommit en uppdatering i natt, vad jag förstod på CD var det på gång när jag pratade med dem i helgen... Obra om det blir så här.
Postad 18 april 2018 - 13:15
Unregisteredabbf64af
-
Unregisteredabbf64af
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Hittar inget att den skulle vara uppdaterad, men nått elände är det, har ett gammalt kort i min svin gamla box, kanske dom kan aktivera det så kan denna å tillbaka i lådan...
Postad 18 april 2018 - 15:32
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Hej!
Går det inte att skala till 1080p?
Postad 18 april 2018 - 19:14
jonasbratt
-
jonasbratt
-
Användare
-
-
204 inlägg
”Hoppsan” är tillbaka när man programmerar inspelningar via CD-appen. Svårt att veta om det går att lita på att inspelningar blir satta eller ej...
Postad 18 april 2018 - 19:17
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
”Hoppsan” är tillbaka när man programmerar inspelningar via CD-appen. Svårt att veta om det går att lita på att inspelningar blir satta eller ej...
Hej
Kommer att bli löst inom kort.
Mvh
Niklas
Hej
Ska undersöka detta. Återkommer.
Mvh
Niklas
Postad 18 april 2018 - 21:17
Svenna72
-
Svenna72
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Nä, jag tycker den blivit sämre med, dock är det en bagatell i hur seg boxen blir. Fast man hade ju hoppats på bättre bild med...
Amen! Håller helt med!
Postad 19 april 2018 - 08:19
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Vid uppstart av boxen kommer det ibland enbart ljud och ingen bild. Dock kan jag bläddra i menyerna, kanallistan och se de som är inspelat. Inte heller fungerar apparna heller, de bara snurrar. Lösningen är att bryta strömmen och sedan koppla in den igen. Är det ett känt fel hos boxägarna här? Man kanske behöver en strömsladd med brytare på igen.
Postad 19 april 2018 - 08:37
philipsguy
-
philipsguy
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Snälla CD fixa så att man kan ställa in hur långa hoppen framåt resp bakåt i timeshiftat matera, eller öka 15 s till 30 s i alla fall
På ADB:n var en USP att man kunde snabbspola på ett snyggt sätt och inte hoppigt som på Oneplace, och även öka hastigheten typ 50% eller så men ändå spela upp ljud.
Postad 20 april 2018 - 10:01
OveSkbg
-
OveSkbg
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
OveSkbg, Surmetarn skrev om en uppdatering som kommit precis. Inget som hjälper dina problem ?
Ursäkta lite sent svar men man bör ju testa ett tag innan man kan märka om något förbättrats, såg så ut först, snabbare växling, inga inspelningsfel men efter ett tag är boxen lika seg som tidigare och i natt dök inspelningsfel upp igen. Nu upplever jag den ännu långsammare vid kanalbyte samt att man kan få vänta från 5 - 25 sekunder när man går in under inspelningar. Vidare gick det ej se Viaplay när inspelning av någon kanal pågår, även andra appar laggar samtidigt som inspelning.
Du har inte Använt Android TV förut va? Du ska inte förknippa Android TV med vanliga Android (DET FINNS INTE SAMMA APPAR PÅ ANDROID TV SOM PÅ ANDROID) Det ända som inte funkar är Netflix då boxen inte är godkänd (JA NETFLIX FINNS PÅ ANDROID TV) !!! i övrigt HBO Nordic finns inte på alls på AndroidTV Playstore på nån tv eller box med Android TV inte heller C more eller Viafree, Dplay eller SR play dessa appar finns bara på vanliga Android och där ska du klaga på respektive bolag att de inte släppt dessa appar för AndroidTV...
Den inbyggda Chromecast heter inte ens Chromecast den heter Google Cast åter igen skall inte förknippas med Chromecast här är det CD som marknadsför det fel att inte Netflix funkar där är av samma anledning (inte en godkänd APP!!) då Google cast är till viss del kopplat till apparna på boxen och är inte fristående som Chromecast!! då man castar Netflix på en Android TV så öppnar den Netflix appen och startar filmen. När du castar till vanliga Chromecast så sickas bara information vart filmen kan spelas upp nånstans ihop med login osv till Chromecast som startar filmen stor skillnad där..
Kollar man över lag på nätet är det oerhört stor missuppfattning om Android TV många tror det är samma som vanliga Android DET är inte det, grunden är samma men vissa Android appar om man sIdeloadar dem via apk funkar från vanliga android andra inte !!
Stämmer, har inte använt Android TV förut fast att antal olika smart tv och tyckt att de utlovar alldeles för mycket och ofta är de flesta bedrövliga på att ens underhålla sina egna appar och byter smart tv system då o då, Samsung bland annat. Har dock en svåger med Philips Android TV och jämfört CD:s OnePlace med denna. (Medveten om att TV:n inte har inspelning eller satellitmottagning). Kändes positivt med vad CD utlovade med den nya OnePlace boxen men de lever ju inte upp till funktionerna som de utlovar, satellitmottagare med inspelning, appar från Google Play och inbyggd Cromecast "De utlovar faktiskt det även om det sedan vid mottagande visar sig vara Google Cast och som inte fungerar. Vet om begränsningarna vad det gäller utbud av Appar men hade då förhoppningen att utlovad Chromecast funktion skulle fungerat.
Jämför man då med Philips Android TV så är det rätt lika utbud av appar, de har dock godkänd app för Viaplay samt även Netflix. De utlovar dock inte Chromecast men deras Google Cast fungerar och man kan casta alla appar jag eftersökt, testa även HBO Nordic eftersom du notera det utöver de jag nämnt.
Har varit i kontakt med CD ett par ggr men de löser ju inget per telefon och det är långt kvar innan OnePlace fungerar som utlovat på hemsidan, material i butik eller via TV reklamen. Skall bli intressant hur Com Hem lever upp till sin Com Hem TV hub men tror inte de släpper en halvfärdig produkt som CD.
Min nästa kontakt med CD, om inte vettiga svar erhålls, blir att sända den i retur och köra HD-box Smart.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|