Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Kiss DP-600 *

862 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
KiSS DP-600 (DVD-spelare) 1 6,71 (23) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 02 april 2006 - 12:06

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1 067 inlägg
  • 0

Någon som har något tips på hur man spelar upp .ts-filmer DELETED // Martin.M?
Jag har lyckats lägga till den i Kiss PC-Link men när jag trycker på play så händer det nada!

Snälla hjälp mig...

Vi pratar inte piratkopierade filmer på minhembio // Martin

<{POST_SNAPBACK}>

Testa programmet EZlink, funkar klockrent. Kostar 30 euro att köpa, men finns en demo version som funkar i 30 dagar. Finns att ladda på ezlink

Postad 02 april 2006 - 17:21

turbotutte
  • turbotutte
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Någon som har något tips på hur man spelar upp .ts-filmer DELETED // Martin.M?
Jag har lyckats lägga till den i Kiss PC-Link men när jag trycker på play så händer det nada!

Snälla hjälp mig...

Vi pratar inte piratkopierade filmer på minhembio // Martin

<{POST_SNAPBACK}>

Testa programmet EZlink, funkar klockrent. Kostar 30 euro att köpa, men finns en demo version som funkar i 30 dagar. Finns att ladda på ezlink

<{POST_SNAPBACK}>

tackar tackar...funkade ju kalasbra...

Är det verkligen olagligt att ladda ner TV-serier?

Postad 02 april 2006 - 22:16

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2 842 inlägg
  • 0
Provat att spela wmv filer i 1080i, 1080p samt 720p och allt hackar nåt grymt ifrån DVD och ifrån CDR så funkar det inte alls.

Ljud genom HDMI?? När man kör quick setupen så kan man enbart välja att ta ut flerkanalsljud via analogt eller coaxial/optisk....... kan man inte köra via hdmi??

Funkar inte att köra fw update ifrån cdrw, måste man köra ifrån cdr eller online eller??

Intryck i övrigt: Plast, plast och åter plast...... känns riktigt budget men ser åandra sidan rätt trevlig ut. långsam i menyerna, släden låter riktigt mycket, står inte jämt på fötterna.

Har inte kopplat ihop men routern än och provat verkan trådlöst eller via kabel så jag kan inte uttala mig om den biten.

Postad 03 april 2006 - 07:50

mangeP
  • mangeP
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

Alla prylar i mitt nätverk är av märket D-Link
Routern är en D-Link DI-624/108 MBIT...

Funkar klockrent.. Kör bara med WEP kryptering... tycker de räcker....

Inget problem.. Skrev in koden och vips va man "uppkopplad" :(

<{POST_SNAPBACK}>

Tackar och bockar för infon!!!!!
:)

Postad 03 april 2006 - 10:50

lunkens
  • lunkens
  • Lärjunge

• 437 inlägg
  • 0
Hur är det med denna spelare. Klarar den av att visa WMVHD 720P från skiva utan att hacka/lagga. Hur är kvaliten på vanliga DVD-filmer? Går den att jämnföra med te.x Marantz 6600?

Det skrivs mycket om de olika HD-formaten, vilka som stödjs och inte. Är det någon vänlig själ som kan sammanställa en liten lista över alla formaten? Hur bra de fungerar på spelaren som den är nu.

/K

Postad 03 april 2006 - 12:47

hocs
  • hocs
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Provat att spela wmv filer i 1080i, 1080p samt 720p och allt hackar nåt grymt ifrån DVD och ifrån CDR så funkar det inte alls.

Ljud genom HDMI?? När man kör quick setupen så kan man enbart välja att ta ut flerkanalsljud via analogt eller coaxial/optisk....... kan man inte köra via hdmi??

Funkar inte att köra fw update ifrån cdrw, måste man köra ifrån cdr eller online eller??

Intryck i övrigt: Plast, plast och åter plast...... känns riktigt budget men ser åandra sidan rätt trevlig ut. långsam i menyerna, släden låter riktigt mycket, står inte jämt på fötterna.

Har inte kopplat ihop men routern än och provat verkan trådlöst eller via kabel så jag kan inte uttala mig om den biten.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej..
Har precis samma problem fast även lite till,
när man spolar en dvd film, fram eller bakåt å sen trycker på play så hoppar den fram 20-30 minuter, hur kul är det? Och sen låter den som en höfläkt.
När jag spelar upp 720p från dvd så funkar det i ca 20 sek, sen börjar det hacka som fan. Om jag spolar bakåt lite å trycker på play så hänger den sig i nån minut sen funkar den i 20 sek igen innan den börjar hacka.. hehe.. 1080i funkar inte alls, hackar från start. För mig spelar det ingen roll om det är wmv eller nätt annat format.

/Hans

Postad 03 april 2006 - 13:27

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0

Nån som kan knäppa lite bilder på sin dp-600/fjärren ?. Finns ju bara produktbilder här

<{POST_SNAPBACK}>

Då återstår bara fram/baksida av dp600:an. Någon som känner sig villig?

//Lorryquai

Postad 03 april 2006 - 16:21

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0
framför allt baksidan, framsidan finns väl på kiss-technology.com ;-)

/staffan

Postad 03 april 2006 - 17:01

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2 842 inlägg
  • 0

Då återstår bara fram/baksida av dp600:an. Någon som känner sig villig?

Kolla under mitt galleri.......

Postad 03 april 2006 - 17:15

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0
Tack, jag gillar speciellt märkningen med förbudet att slänga burken i soptunnan och som jag gissar har avskräckt ett flertal som starkt funderat på att just göra detta.... :blink:

/staffan

Postad 04 april 2006 - 09:55

Unregistered8c8d6844
  • Unregistered8c8d6844
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Ha lite tålamod med denna dvd förr eller sen komer ni få ordning på alt DÅ ska ni uppleva hur underbar den är.

Postad 04 april 2006 - 09:57

lunkens
  • lunkens
  • Lärjunge

• 437 inlägg
  • 0

Ha lite tålamod med denna dvd förr eller sen komer ni få ordning på alt DÅ ska ni uppleva hur underbar den är.

<{POST_SNAPBACK}>

Och vad för erfarenheter har du själv av denna spelare? Hur mycket tålamod hade du? :huh:

Postad 04 april 2006 - 13:55

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2 842 inlägg
  • 0

Hmm... ingen som vet hur det ligger till??

Får för övrigt inte ut nån bild via hdmi heller numera..... men men jag är otimist och tror att allt nån gång ordnar sig. Är ju inte mycket hårdrock att hiva ut en dvd spelare ifrån fönstret, hade vart ballare med en tv :-)

Postad 04 april 2006 - 21:12

Unregistered8c8d6844
  • Unregistered8c8d6844
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag hade alla möjliga problem som ovan näms men har fixat allt nu och det funkar klockrent har bara windows media connect,men det löser sig rekomenderar att börja med scart några dagar så man lär känna dvd-n sen testa en sak i taget det är inte dumt att ha en extra sekärhet(kopling) ex skart + hdmi för har man vald fel upplösning i hdmi eller component så vimlar man i mörkret. om ni har frågor så hlälper jag gärna.Lycka till boys för det behövs.

Postad 04 april 2006 - 23:06

badass
  • badass
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Tjena Behöver man vara väldigt bra på data om man ska få den att funka bra ? Är det mycket inställningar man behöver göra. Skalar den upp vanliga dvd fimer oxå ? Jag funderar på att köpa denna eller samsung 950, har inte bestämt mig ännu

Postad 04 april 2006 - 23:37

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Jag tjatar vidare lite, ni som är insatta i firmwareuppgraderingar och liknande... inga nyheter om stöd för FLAC?

Postad 05 april 2006 - 06:51

lunkens
  • lunkens
  • Lärjunge

• 437 inlägg
  • 0
Det verkar inte som de mest inbitna har valt att satsa pengarna på denna spelare. Det diskuteras väldigt lite om detta iaf. Ett tips är att kolla på den engelska forumslänk som nämns några gånger i denna tråd. (Kika tidigare inlägg)

/K

Postad 05 april 2006 - 13:06

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1 067 inlägg
  • 0
Har haft min spelare i ca 1 vecka nu och det är 2 saker jag stör mig på.

1.) Den sparar inte inställningarna om jag väljer hdmi, så jag måste fram och trycka på "byta-output" knappen varje gång jag sätter igång spelaren. Det kanske dock fixas i nästa firmware, som enligt mpcclub ska ha en hdmifix.

2.) Den vägrar att spela köpta dvd-skivor via hdmi-porten. Kör med en hdmi-->dvi kabel, och enligt min tillverkare av plasma så ska min tv stödja HDCP. Men såfort jag sätter igång en köpt dvd så blir bilden svart och plasman säger "searching for signal". Tar jag ur skivan så hittar den signalen direkt. Brända filmer är dock inga problem. Även detta kanske är en bugg i spelare som fixas i nästa firmware, som enligt mpcclub ska komma ut nu till helgen eller strax efter.

Annars tycker jag att den är en klockren spelare som lirar det mesta jag matar den med.

Postad 06 april 2006 - 12:58

Korvskall
  • Korvskall
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Hej jag undrar ifall någon vet hur man resettar sin spelare. Det funkar inte att hålla in reset knappen. Har för mig att man skulle skriva in nått nr? Eller hur var de?

Postad 06 april 2006 - 16:01

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1 067 inlägg
  • 0
Tryck in defaultknappen därbak å tryck sen 1 på fjärren så resettas outputinställningarna iallafall..

Postad 06 april 2006 - 16:33

Korvskall
  • Korvskall
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
funka inge bra

Postad 06 april 2006 - 21:26

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1 067 inlägg
  • 0
Blir du medlem på mpcclub för 25 £ får du tillgång till massor med smaskens till din dp-600. Där finns även en guide om hur man resettar dvdspelaren, men då måste du som sagt bli medlem.

Postad 06 april 2006 - 21:27

koester
  • koester
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Jag har en Dp-600 som jag vill bli av med. Vet inte om det är tillåtet att sälja här, men jag fattade inte hur man lägger in nått på köp/sälj avdelningen. :-( Men här borde det ju finnas intresse i alla fall.

jag säljer den till högstbjudande på Tradera
http://www.tradera.c...px?aid=27106943

Hälsningar
Daniel

Postad 06 april 2006 - 22:10

badass
  • badass
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Är det möjligt att koppla in en extern hårdisk i usb. Kan den skala upp bilden på vanliga dvd filmer typ som på samsung 950?

Postad 07 april 2006 - 09:35

koester
  • koester
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Extern hårddisk är inga problem att koppla in via USB:n.
Bildskalningen vet jag inte...

Postad 07 april 2006 - 09:39

Unregisteredfcf68a78
  • Unregisteredfcf68a78
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Hej

Läs gärna recensionen Verkar som den har fått rätt bra betyg och börjar liknat en riktigt spelare med få buggar.

http://www.mpcclub.c...log.php?id=5010

Postad 10 april 2006 - 12:16

jofa
  • jofa
  • Lärjunge

• 365 inlägg
  • 0
Jaha, inte så mycket liv i denna tråd.
Betyder det att:
- alla som köpt en lämnat tillbaks den
eller
- alla som köpt en är nöjda och ser på film hela dagarna (eller spelar online soduko)?

Kort sagt: vågar jag köpa den?
Vad fungerar inte?

/J

Postad 10 april 2006 - 13:20

turbotutte
  • turbotutte
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Jaha, inte så mycket liv i denna tråd.
Betyder det att:
- alla som köpt en lämnat tillbaks den
eller
- alla som köpt en är nöjda och ser på film hela dagarna (eller spelar online soduko)?

Kort sagt: vågar jag köpa den?
Vad fungerar inte?

/J

<{POST_SNAPBACK}>

Köp köp köp köp....

Visst kanske det har krånglat lite men det mesta har nu löst sig och resten kommer nog att lösa sig kommande firmware.

En gång "High Definition" alltid "High Definition"!

Postad 10 april 2006 - 14:32

loungepuppy
  • loungepuppy
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Jag har haft spelaren i tre veckor och är mycket nöjd.

Setup. 28'' vanlig TV+stereo+trådlöst LAN D-Link 624+ till PC.

Användning hittills:
- Uppspelning av MP3 via aux till vanlig stereo. Bättre ljud än från datorn. Nackdelar: Stöder inte ännu sepllistor från Winamp vilket gör att det är lite krångligt att navigera.
- Uppspelning av DVD. Har bara testat några brända isos, inga problem.
- Xvid/DivX. Inga problem, klart bättre bild än direkt från dator. FFW upp till 8x hastighet funkar, därefter krånglar den. Man kan dock söka upp en specifik tid i filmen och starta där. Klarar ej .idx+sub vilket gör att jag fått göra lite koverteringar av subtiltles.
- Mpg. Vissa filer funkar ej, vet ej varför.
- Kissonline. Ej använt för annat än firmwareuppgradering som gick bra. Dock står det "please wait" utan "färdigmeddelande". Rådet på mpcclub är att vänta tio minuter och sedan stänga av.

Kommer framöver köpa en 40-42'' LCD el plasma och då blir det aktuellt med HDMI.

Sammantaget är jag jäkligt nöjd då det är billigare och smidigare än HTPC. Naturligtvis mindre framtidssäker men kan nog komma ganska långt med firmwareuppdateringar.

KISS har dåligt rykte ang firmwareuppdateringar men här kom den första efter ett par veckor och en till uppdaterin gär nästan färdig enl mpcclub.

Postad 11 april 2006 - 10:48

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

• 5 025 inlägg
  • 0
Har ngn en aning om hur man skall kunna komma åt en LaCie Disk Mini via USB-porten från en sådan här spelare? Jag har inte en KISS men däremot en liknande spelare från IO-Data och den har inget stöd för att man skall kunna logga in (vad jag vet) så det går liksom inte att browsa på LaCie:n...
Enheten kommer upp, men när jag har öppnat den så är den tom och när jag går tillbaka till "browsern" så har enheten försvunnit...

Är det kört att använda en LaCie tror ni eller kan man kringgå det på ngt sätt?

Postad 11 april 2006 - 11:58

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2 842 inlägg
  • 0
Har samma problem när jag ansluter min maxtor till kissen, hittar disken men får inte upp nåt innehåll.

Postad 11 april 2006 - 12:53

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0

Har ngn en aning om hur man skall kunna komma åt en LaCie Disk Mini via USB-porten från en sådan här spelare? Jag har inte en KISS men däremot en liknande spelare från IO-Data och den har inget stöd för att man skall kunna logga in (vad jag vet) så det går liksom inte att browsa på LaCie:n...
Enheten kommer upp, men när jag har öppnat den så är den tom och när jag går tillbaka till "browsern" så har enheten försvunnit...

Är det kört att använda en LaCie tror ni eller kan man kringgå det på ngt sätt?

<{POST_SNAPBACK}>

Har samma problem när jag ansluter min maxtor till kissen, hittar disken men får inte upp nåt innehåll.

<{POST_SNAPBACK}>

Vilket filsystem har ni på era USB-diskar ?
Saxat från manualen:

"Once you have connected your device properly, you can access the files on your device by pressing the MENU button of your remote control to enter the Player menu.
Go to the USB section select the type of content you would like to browse."
och
"Note: The DP-600 supports the following file systems on mass storage devices: FAT16, FAT32 and NTFS.
If you do not know which file system your mass storage device is using, please consult the User Guide for the device or contact the manufacturer for this
information. Please also note that the DP-600 only supports mass storage devices in “read only” mode. This means that you cannot rename, delete or in any other
way alter your files on the drive from the DP-600."

/staffan

Postad 11 april 2006 - 13:43

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2 842 inlägg
  • 0
Disken är en Maxtor Shared Storage, alltså en nätverksdisk och ingen "ren" usb disk, och filsystemet är NTFS.

Postad 11 april 2006 - 15:07

loungepuppy
  • loungepuppy
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Jag tror den skall stödja flera märken av NAS/nätverksserver. Kolla på mpcclub.com, där finns massor skrivet om DP-600. Jag har hittills bara kört den mot min PC som har 5 interna och 3 externa hårddiskar (inte så praktiskt jag vet) mot KISS PC-link. Har inte givit några problem då kollar film och jag samtidigt använder datorn till ex online 3d-shooter och annat krävande. Om man däremot skulle använda EZlink för real-tids konvertering av ex isos så antar jag att det blir konkurrens om processorkraften...

En del NAS har vad jag förstår primitivt operativsystem där man kan köra linuxapplikationer. Finns sådana skrivna för KISS tidigare mediaspelare och jag såg ngn diskussion om att det kommer komma även som passar DP-600. Men å andra sidan tror jag det kräver lite mer datakunskaper.

Postad 11 april 2006 - 15:59

jofa
  • jofa
  • Lärjunge

• 365 inlägg
  • 0
Hmmm,
jag har en Maxtor Shared Storage.
Den har ReiserFS, ett linux-filsystem, som internt filsystem.
Jag har visserligen inte provat, men kan man verkligen komma åt disken via USB-porten på den?
Jag trodde de endast var till för extra hårddiskar och printers och att diskaccess endast var via nätverksporten....
Vid en snabb genombläddring av manualen hittade jag inget om att kopplas den via USB-porten.
Ett tips är att "uppgradera" till OpenMSS, se http://www.openmss.org.
Då kan man bland annat installera kissd som kan skicka diverse media till MSSen.

Dvs det är INTE "ingen ren usb disk" utan "ingen USB-disk alls". Dvs en ren nätverksdisk.

Rätta mig om jag har fel. Jag orkar inte prova att koppla den via USB till PCn.

/J

Postad 11 april 2006 - 20:30

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2 842 inlägg
  • 0
Vet inte om det går att köra via usb porten och har inte heller läst på speciellt mycket (än) men det borde väl gå at skicka data tvåvägs eller?? Kissen hittar ju MSS med rätt namn och allt men går ej att browsa filerna på disken.

Edit: Går det att köra TwonkyMedia mot dp-600:an?? Vet att det funkar på bla. Buffalo LinkTheater, Zensonic Media Player och SnaZio men hittar inget om stöd för kissen.

Redigerat av lobo, 11 april 2006 - 20:38.

Postad 13 april 2006 - 16:32

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0

Hmmm,
jag har en Maxtor Shared Storage.
Den har ReiserFS, ett linux-filsystem, som internt filsystem.
Jag har visserligen inte provat, men kan man verkligen komma åt disken via USB-porten på den?

Nej den kan du inte komma åt från USB-porten från en Kiss. Kissen kan endast läsa från USB disk om den är formaterad i FAT, FAT32 eller NTFS, plus att USB-disken är en USB-disk vilket konstateras nedan att MSS inte är.

Jag trodde de endast var till för extra hårddiskar och printers och att diskaccess endast var via nätverksporten....
Vid en snabb genombläddring av manualen hittade jag inget om att kopplas den via USB-porten.
Ett tips är att "uppgradera" till OpenMSS, se http://www.openmss.org.
Då kan man bland annat installera kissd som kan skicka diverse media till MSSen.

Dvs det är INTE "ingen ren usb disk" utan "ingen USB-disk alls". Dvs en ren nätverksdisk.

Rätta mig om jag har fel. Jag orkar inte prova att koppla den via USB till PCn.

Du kan strunta i att försöka.

/J

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 13 april 2006 - 16:49

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0

Vet inte om det går att köra via usb porten och har inte heller läst på speciellt mycket (än) men det borde väl gå at skicka data tvåvägs eller?? Kissen hittar ju MSS med rätt namn och allt men går ej att browsa filerna på disken.

Edit: Går det att köra TwonkyMedia mot dp-600:an?? Vet att det funkar på bla. Buffalo LinkTheater, Zensonic Media Player och SnaZio men hittar inget om stöd för kissen.

<{POST_SNAPBACK}>

Fråga: Hur kopplar du in den ? Via USB portarna på MSS och på Kiss ? Eftersom MSS har en USB-port som är master och förväntar sig extern disk eller printer så förklarar det att du endast ser MSS från Kiss har också en master USB inte kan göra något mer då båda väntar på att den andra ska tala om vad den har för tjänst.

Jag kan inte se att Kiss DP600 kan läsa från en NAS disk överhuvudtaget utan endast från ett eget serverprotokoll via en server (PC eller Mac). Naturligtvis kan servern läsa från NAS-disken och exportera datat, men en server-dator måste alltid finnas i ditt nätverk om du vill läsa från annan disk än den interna DVD:n eller en "ren USB-disk (slav)" med FAT,FAT32 eller NTFS, kopplad direkt till Kiss.

/staffan

Postad 16 april 2006 - 10:26

stenbrott
  • stenbrott
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Tja!

Jag har en undran om detta går:

Jag tänkte koppla en extern hårddisk(IDE till LAN) till min trådlösa router... kommer KISS att kunna se den då eller måste hårddisken alltid gå via datorn för att KISS ska kunna se den... förutsatt att jag har rätt filsystem m.m

Förutsatt att det går så kommer jag ju att kunna streama från externa hårddisken utan en dator påslagen... vilket jag hoppas...

/stenbrott

Postad 16 april 2006 - 11:41

Bremar
  • Bremar
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Har haft min spelare i ca 1 vecka nu och det är 2 saker jag stör mig på.

1.) Den sparar inte inställningarna om jag väljer hdmi, så jag måste fram och trycka på "byta-output" knappen varje gång jag sätter igång spelaren. Det kanske dock fixas i nästa firmware, som enligt mpcclub ska ha en hdmifix.

2.) Den vägrar att spela köpta dvd-skivor via hdmi-porten. Kör med en hdmi-->dvi kabel, och enligt min tillverkare av plasma så ska min tv stödja HDCP. Men såfort jag sätter igång en köpt dvd så blir bilden svart och plasman säger "searching for signal". Tar jag ur skivan så hittar den signalen direkt. Brända filmer är dock inga problem. Även detta kanske är en bugg i spelare som fixas i nästa firmware, som enligt mpcclub ska komma ut nu till helgen eller strax efter.

Annars tycker jag att den är en klockren spelare som lirar det mesta jag matar den med.

<{POST_SNAPBACK}>

Har en Samsung 27T51B det är dvi på den med, är det någon mer som har ovanstående problem, funderar nämligen på att skaffa en dp-600, det är ju kass om man inte kan spela köpta skivor...

Postad 16 april 2006 - 11:46

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1 067 inlägg
  • 0
Det ska komma en hdmi-fix i nästa firmware. Jag hoppas att den ska fixa mitt problem, grejjen är ju att det inte verkar som min tv är hdcp-kompatibel även fast företaget som gör dom säger att den har det. Det funkar med köpta dvd-skivor som inte är kopieringsskyddade. Men om din kontakt är hdcp-kompatibel så ska de inte va några problem.

Postad 16 april 2006 - 12:09

Bremar
  • Bremar
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Den ska vara hdcp-kompatibel, så då lutar det lite åt dp-600! :blink:

Postad 17 april 2006 - 16:42

reggeman
  • reggeman
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Tjena grabbar, jag undrar lite om dp 600án. Hur e film och musik ljudet på den.

MVH reggeman

Postad 19 april 2006 - 16:29

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1 067 inlägg
  • 0

MVH reggeman

<{POST_SNAPBACK}>

Dom filmerna jag kört levererar iallafall ett välfyllt ljud (beror väll på vilken stärkare/receiver du har). Bilden kan jag inte heller klaga på. Bäst blir det självklart om du kör HD-material.

Ser ingen anledning till att inte lägga pengarna på denna maskin, om du är ute efter ett mediacenter.

Klart den var buggig i början, men det har redan kommit 1 firmwareuppdatering (långt ord :) ) och nästa ska enligt källor komma i slutet av denna eller i början på nästa vecka. Då får du dessutom tänka att denna spelar har varit ute på marknaden en knapp månad.

Mp3 lirar den galant, inte haft något problem alls.

Jag tror inte du kommer bli missnöjd om du investerar i den.

Postad 19 april 2006 - 22:38

reggeman
  • reggeman
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

MVH reggeman

<{POST_SNAPBACK}>

Dom filmerna jag kört levererar iallafall ett välfyllt ljud (beror väll på vilken stärkare/receiver du har). Bilden kan jag inte heller klaga på. Bäst blir det självklart om du kör HD-material.

Ser ingen anledning till att inte lägga pengarna på denna maskin, om du är ute efter ett mediacenter.

Klart den var buggig i början, men det har redan kommit 1 firmwareuppdatering (långt ord :) ) och nästa ska enligt källor komma i slutet av denna eller i början på nästa vecka. Då får du dessutom tänka att denna spelar har varit ute på marknaden en knapp månad.

<{POST_SNAPBACK}>

Det låter ju bra, läste på KISS hemsida att man kan spela spel t.e.x schack, beställa filmer och lyssna på internet radio. Funkar det bra. Eller är det buggigt.

Reggeman

Postad 20 april 2006 - 13:33

FreddanB
  • FreddanB
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
Det har säkert frågats förrut om detta men eftersom tråden e så lång så frågar jag igen vart hittar jag senaste firmwaren till 600:an och har det kommit någon ny/uppdaterad prog till pc link eller finns det bättre progg ?.
Fredrik

Postad 20 april 2006 - 15:38

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0

Det har säkert frågats förrut om detta men eftersom tråden e så lång så frågar jag igen vart hittar jag senaste firmwaren till 600:an och har det kommit någon ny/uppdaterad prog till pc link eller finns det bättre progg ?.
Fredrik

<{POST_SNAPBACK}>

Windows Media Connect fungerar alldeles utmärkt.

http://www.microsoft...ct/default.aspx

Annars kan du använda alla Upnp-program tror jag, Tversity fungerade t.ex. hemma hos mig utan problem.

Postad 20 april 2006 - 16:03

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1 067 inlägg
  • 0

MVH reggeman

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Det låter ju bra, läste på KISS hemsida att man kan spela spel t.e.x schack, beställa filmer och lyssna på internet radio. Funkar det bra. Eller är det buggigt.

Reggeman

<{POST_SNAPBACK}>

Spela shack, blackjack och sånt funkar. Radio funkar också klanderfritt, men beställa filmer dvs Movie-On-Demand, finns tyvärr inte ännu, iallafall inte hos mig.

Fredrik

<{POST_SNAPBACK}>

EzLinkNG är ett klockrent program för att streama. Sköter allt via fjärren direkt från soffan.. inget krux alls. Finns här . Firmware finns att tanka på kiss hemsida, eller direkt till din spelare om den är ansluten till internet.

Redigerat av `rzr, 20 april 2006 - 16:04.

Postad 20 april 2006 - 21:30

FreddanB
  • FreddanB
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
Finns det någon lösning på att spela .img/.iso filer ?

Postad 21 april 2006 - 07:31

jofa
  • jofa
  • Lärjunge

• 365 inlägg
  • 0

Finns det någon lösning på att spela .img/.iso filer ?

<{POST_SNAPBACK}>

EnLinkNG skall klara detta. För DP-600 måste man visst ladda hem betaversionen RC4.

/Jofa

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.