Riktigt snygg!
Önskar jag kunde göra några målningar på väggarna hemma men bor i hyreslägenhet och har ingen ork och börja tapetsera om när det är dags och byta hushåll.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 30 December 2007 - 14:20 Riktigt snygg! Önskar jag kunde göra några målningar på väggarna hemma men bor i hyreslägenhet och har ingen ork och börja tapetsera om när det är dags och byta hushåll. Postad 30 December 2007 - 14:29
Köp en stor tavla? Postad 30 December 2007 - 14:35
Wow, undrar om man vågar ge sig på denna =) Postad 30 December 2007 - 17:47
jo, jag gör ett försök just nu, är lite rädd för gitarrhalsen :S är också lite osäker på hur jag ska göra med färgen, om jag ska försöka få den perfekt med jämna lager färg, eller om det ska få lysa igenom lite i kanter och på "splashet" i bakgrunden så ser den lte mera målad ut. Postad 30 December 2007 - 21:58
Jaha nu är jag klar med min första väggmålning.
Vet inte om jag är speciellt nöjd, valde ett väldigt jobbigt motiv Är inte klar med månen dock, vet inte riktigt hur jag ska lösa det så snyggt som möjligt. Får va kvar ett tag, bara måla över och börja om på nytt om inte annat. Säg gärna vad ni tycker. Ser dumt ut att stammen bara slutar/börjar sådär mitt på väggen, stör mig bara mer o mer på det, jäkla skit, hehe..... Bifogad fil(er)Redigerat av Unregistered1c04d69f, 30 December 2007 - 23:15. Postad 30 December 2007 - 23:43
Den där var enkel och snygg. Min 8-åriga son är besatt av Star Wars, förstår inte vart han fått det ifrån Men vi ska måla/tapetsera om hans rum till våren och då skulle något liknande sitta suveränt på någon av hans väggar. Ska kolla efter andra bilder som man skulle kunna göra om. Postad 31 December 2007 - 00:13
Så var jag klar med min första målning (dock lite arbete med gitarrhalsen i framtiden men det orkar jag inte nu), bestämmde mig för att låta vissa delar vara så att man ser penseldragen. känns som det ger lite mer djup och känsla, även lite skillnad från orginalet med "splashet" kommer nog att korrigeras
DSC00184.JPG 2.54MB
6 Antal nerladdningar
Redigerat av Ingesson, 31 December 2007 - 01:27. Postad 31 December 2007 - 03:16
Hade en fundering på en väggmålning, det skulle vara i ett rum med vit vägg, två svarta bokhyllor med hål igenom på sidorna och mitt i mellan står datorbordet. Sen ovanför det slänger man upp en väggmålning som ser ut så här
![]() Nu bor jag ju tyvärr inte på ett ställe där det är möjligt. Men man får väll hålla på det ett tag. För övrigt, första posten här på Minhembio Redigerat av Unregistered1374, 31 December 2007 - 03:17. Postad 31 December 2007 - 04:07
Det skulle nog inte bli så dumt Välkommen till forumet ( säger jag som är ny själv Postad 03 January 2008 - 19:29
Ingen som har motivet kvar från Boondock Saints (från början av tråden) eller någon enkel bild på Scarface?
Även någon bild från Fight Club vore intressant Postad 06 January 2008 - 10:27
Har både bilden på boondocks och scaraface ska jag maila dom lr lärgga upp dom?
Postad 08 January 2008 - 17:29
tmv1.jpg 58.64K
11 Antal nerladdningar
index2.jpg 242.04K
15 Antal nerladdningarÄr det dessa ni menar Postad 09 January 2008 - 15:28
Boondocks Saints över soffan vore riktigt coolt!
Hur får jag denna bild som en diabild? Redigerat av robber, 09 January 2008 - 15:29. Postad 09 January 2008 - 16:27
Själv diggar jag Ailien vs Predator filmen så jag photoshoppade en väggmålning med AVP motiv.
Postad 13 January 2008 - 14:12
Den här tråden är ju precis vad jag har letat efter, fått många fina tips på motiv.
Funderar dock på denna ![]() Inte säkert att det bir svart, funderar på en ljusgrå nyans. Postad 13 January 2008 - 16:03
haha ja då har jag presenterat mig ^^
Jag var inne på scarface målningen först, riktigt snygg men rätt oorginell som någon tidigare skrev... Postad 15 January 2008 - 17:26 har du den bilden högupplöst? jag tänkte härma dig lite så jag behöver den ha det gött! mvh Johan Postad 19 January 2008 - 17:54
mer bilder https://www.minhembi.../Assman/165167/
Bifogad fil(er)Redigerat av Assman, 19 January 2008 - 17:55. Postad 20 January 2008 - 13:33
Läst igenom hela denna tråden nyss och blev väldigt intresserad, dock så hittade jag inga motiv som jag gillade.
Jag skulle gärna vilja ha ett med Bono och The Edge från U2, hittade ett på Bono men endast han går ju inte... Sen skulle jag vilja ha en med Freddy Mercury från Queen, jag såg en bild på han tidigare i tråden men dock inte svartvitt. Tänkte om någon snäll själ har lite tips eller rent av kan göra en Är ju ny när det gäller detta. Men det är via OH-projektor som gäller då vi snackar målningar? /Kajan Postad 20 January 2008 - 17:58 har du den bilden högupplöst? jag tänkte härma dig lite så jag behöver den Wow, helrätt! Mycket snyggt. Postad 23 January 2008 - 14:00
Har ni målat på tapet eller på målad vägg?
Väggen jag funderar på att dekorera har nämligen vit tapet. Funkar det eller kommer färgen smetas (blöda) ut? Postad 26 January 2008 - 10:45
Nu har jag gjort en likadan fast med full kontrast
Min målning är på mönstrad tapet som inte är helt vit.. kolla alla mna bilder under jobbet i mina bilder.. blev hur bra som helst Bifogad fil(er)Postad 26 January 2008 - 10:50
Som sagt har jag alla bilder i mitt galleri om ni vill ha mallen m.m... men här kommer lite smakprov hur det gick till
Bifogad fil(er)Postad 29 January 2008 - 18:52
någon som har provat att måla med typ märkpennor? typ turschpennor. jag är inte så stadig på handen så jag tänkte att det skulle vara lättare att måla med vanliga pennor.
BTW* riktigt snygg väggmålning det där Ruaro Redigerat av harmless, 29 January 2008 - 18:53. Postad 30 January 2008 - 02:10
Den här målningen gjorde jag bakom soffan, jag fotade den nu med min rötna mobilkamera, så ni får ta det för det grådassiga det blev =)
image_upload_5_789295.jpg 44.97K
6 Antal nerladdningar
Postad 01 February 2008 - 17:40
Hej ska göra om mitt rum nu under sportlovet. Var inne på forumet för att hitta lite inspiration o hittade den här tråden. Jag blev jätteinspirerad av att göra en eller flera väggmålningar. Hade tänkt ha en max payne målning och en scarface målning men morsan säger NEJ inga vapen på mina väggar i mitt hus. Jag blev självklart lack och förbannad på henne men jaja det var bara att börja leta nya bilder. Har hittat en ny målning, homer simpson scarface bilden (lite rolig också) min fråga/undring är om det finns några filmrelaterade motiv gärna lite roliga utan "våld" som är relativt lätta att måla.
Tack o hej leverpastej Ber om ursäkt för stavfel Postad 07 February 2008 - 13:45
WOW! är nog det ord som beskriver det bäst, riktigt snygga väggmålningar många av er har. Har nu kollat igenom hela tråden och även jag har bestämt mig för att göra en väggmålning. Ingen aning om vad än, men målning kommer det bli innan sommaren iaf
Postad 11 February 2008 - 00:17 Var har du köpt den läckra baren? och hur mycket kostade den. Postad 11 February 2008 - 12:14
Skummt att ingen har funderat på Hajen! http://www.jawsmovie...DesktopJaws.jpg
Eller varför inte denna http://images.usatod...crashdcov14.jpg Kanske finns någon som vill sätta sig och fixa&trixa lite med denna så det blir i svart/vitt eller gråskala av något slag Snart hamnar jag i en lägenhet å där var det ommålning som gällde. Fast "tegelväggen" i vardagsrummet va häftig men inte min stil. Kommer med bilder när det blir inflyttning. Väggmålning ska det iaf bli någonstans Redigerat av DanThor0, 11 February 2008 - 13:07. Postad 12 February 2008 - 16:38
Fick en idé om Jack Skellington, hittade ingen bättre bild...
![]() Annars är V rätt schysst
Postad 20 February 2008 - 12:04
någon som har några tips på några "roliga" filmrelaterade bilder, gärna något som man inte tröttnar på. kanske någon parodi bild?
tacksamm för svar Postad 20 February 2008 - 20:10
Hej!
Tips!! Ingen av er som sett filmen Renaissance? http://www.imdb.com/title/tt0386741/ Underbar film. Hela filmen är en väggmålning.
renaissance.JPG 99.22K
6 Antal nerladdningar
Postad 20 February 2008 - 21:03 Var har du köpt den läckra baren? och hur mycket kostade den. Den köpte jag av en kompis som ärvt den så har ingen aning.. men jag är kanske inne på att byta ut den mot en annan bar i liknande storlek.. så om du hittar något och kanske vill byta så kan du ju höra va dig Postad 21 February 2008 - 19:15
Finns en liknande bar här http://www.handlades...4...e=2&sort=4a
Postad 21 February 2008 - 20:26 Bra länk, det fanns mycket snyggt där. Postad 23 February 2008 - 06:27
som sagt hur gör man siluettbilden ? är det nåt speciellt filter lr?
ska flytta in i ett nytt hus och dom fyra kidzen vill ha varsina bilder. Tacksam för svar Postad 23 February 2008 - 13:04
En liten guide till er som vill fixa era bilder:
1. Öppna bilden du vill ha i Photoshop. I mina ögon är det lättare att få ett bättre resultat ju större bilden är. 2. Gå in på "Bild/Justeringar/Tröskelvärde" (Image/Adjustments/Threshold) i menyn. 3. Leta dig fram till en lämplig "nivå" i rutan Tröskelvärde (Threshold). 4. När du klar med det så välj "Filter/Stilisera/Diffusera" (Filter/Stylize/Diffuse) i menyn. 5. I denna rutan bockar du för Anisotrop (Ansiotropic). 6. Efter detta väjer du "Filter/Skärpa/Oskarp mask" (Filter/Sharpen/Unsharp mask) i menyn. 6. Här brukar Mängd 100% (Amount) och Radie 1 pixel (Radius) vara rätt lagomt. Men lek dig fram lite för att få fram en skarpare bild om det behövs. Hoppas det kan hjälpa Postad 23 February 2008 - 13:06
Hej
jag ska göra om mitt rum nu under sportlovet. Var inne på forumet för att hitta lite inspiration o hittade den här tråden. Jag blev jätteinspirerad av att göra en eller flera väggmålningar. Hade tänkt ha en max payne målning och en scarface målning men morsan säger NEJ inga vapen på mina väggar i mitt hus. Jag blev självklart lack och förbannad på henne men jaja det var bara att börja leta nya bilder. Har hittat en ny målning, homer simpson scarface bilden (lite rolig också) min fråga/undring är om det finns några filmrelaterade motiv gärna lite roliga utan "våld" som är relativt lätta att måla. Ber om ursäkt för stavfel Redigerat av harmless, 23 February 2008 - 13:07. Postad 23 February 2008 - 13:34
Wow, finns den här tråden kvar fortfarande
Postad 23 February 2008 - 16:19
Ja, säger detsamma som också kollade in inredningforumet å såg att denna fortf. är aktuell
Postad 23 March 2008 - 12:20
Mitt bidrag, ingen målning men blev grymt bra ändå tycker jag.
https://www.minhembi...c_id=221091.jpg Postad 25 March 2008 - 00:08
Nästan gjort klar min väggmålning, ska bara täcka vägen på ena sidan av den så är den klar. Ville dock låta färgen torka så jag kan tejpa så att det blir helt rak kant. Bilderna ligger i galleriet, orkar inte klistra in dom här också. Kommentarer uppskattas.
Redigerat av Unregistered1374, 25 March 2008 - 00:12. Postad 25 March 2008 - 09:30
Tackar tackar Postad 27 March 2008 - 17:40
Mycket intressant! Men det är rätt så svårt att få till det ordentligt tycker jag. Finns det ingen hemsida för sånna bilder?
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |