Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Onkyo 502E/602E/702E *

574 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Onkyo TX-SR502E (Förstärkare) 1 7.833332 (5) Inga priser
Onkyo TX-SR602E (Förstärkare) 1 9.699998 (29) Inga priser
Onkyo TX-SR702E (Förstärkare) 1 9.35294 (16) Inga priser
Onkyo TX-SR603E (Förstärkare) 1 9.266666 (14) Inga priser
Onkyo TX-SR703E (Förstärkare) 1 9.449998 (19) Inga priser
Onkyo TX-SR503E (Förstärkare) 1 7.5 (1) Inga priser
Onkyo TX-SR803E (Förstärkare) 1 8.53846 (12) Inga priser
35 relaterade trådar
Köpråd - Stereoförstärkare upp till 5000 (356 inlägg) 2 år sedan
Laga en Onkyo TX SR702? (1 inlägg) 12 år sedan
Flask-halsar min förstärkare? (8 inlägg) 12 år sedan
Onkyo tx-sr603e (0 inlägg) 13 år sedan
Problem med volymändringnen (7 inlägg) 16 år sedan
Lågnivå i reciever tilll slutsteg? (2 inlägg) 17 år sedan
Onkyo XX4 (104 inlägg) 17 år sedan
DTS... Jag är en idiot - hjälp mig! (5 inlägg) 18 år sedan
Onkyo TX-SR703E (3 inlägg) 18 år sedan
Onkyo TX-SR703E för 5000 kr? (3 inlägg) 18 år sedan
2-kanalare 5000-7000:- (9 inlägg) 19 år sedan
Hemmabioförstärkare val!? (24 inlägg) 19 år sedan
Val av HÖGTALARPAKET! (2 inlägg) 19 år sedan
HJÄLP (6 inlägg) 19 år sedan
Val av Surroundförstärkare! (5 inlägg) 19 år sedan
Hjälp med förstäkar val upskattas. (17 inlägg) 19 år sedan
Rätt hembioförstärkare till JMlab's Sib & Cub (16 inlägg) 19 år sedan
Onkyo, HK eller Denon (16 inlägg) 19 år sedan
Onkyo TX-SR703E (3 inlägg) 19 år sedan
Optimal kombination? (4 inlägg) 19 år sedan
Komponent in och s-video ut (3 inlägg) 19 år sedan
Problem starta receivern! (3 inlägg) 19 år sedan
Onkyo TX-SR803E (3 inlägg) 19 år sedan
Onkyo 702:a för 7000:-, bra affär? (2 inlägg) 20 år sedan
HDMI växlare i prisklassen under 15 000:- (7 inlägg) 20 år sedan
Prisvärt? Bra? Kombinationen? Tyskarna? (12 inlägg) 20 år sedan
Köpa reciever från Tyskland (18 inlägg) 20 år sedan
Hjälp med val av hemmabiosystem (9 inlägg) 20 år sedan
Uppgradera recivern eller utöka med billig 2-kanal (22 inlägg) 20 år sedan
Onkyo 702 vs 703 ? (6 inlägg) 20 år sedan
Ny förstärkare (13 inlägg) 20 år sedan
Nybörjare (3 inlägg) 20 år sedan
Vilken ska jag välja? (17 inlägg) 20 år sedan
Nu är Onkyo TX-SR603E snart här (12 inlägg) 20 år sedan
Onkyo 602 eller Marantz 7400 (15 inlägg) 21 år sedan

Postad 02 May 2006 - 22:31

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0
Samma här.. en gammal antennsladd fick duga för mig med. Är du säker att du väljer rätt uttag. Lägger in en bild på baksidan med en röd pil var jag satt min:
Bifogad fil  603_backside.JPG   46.39K   2 Antal nerladdningar

Postad 03 May 2006 - 07:12

basdanne
  • basdanne
  • Forumräv

• 898 inlägg
  • 0
Det går att använda i stort sett vad som helst. Har en elsladd skalad och inpressad i hålet på min stärkere på jobbet som antnenn där.

Redigerat av basdanne, 03 May 2006 - 07:23.

Postad 06 May 2006 - 17:27

Unregistered9dabb6f4
  • Unregistered9dabb6f4
  • Forumräv

• 597 inlägg
  • 0
Jag har kopplat mitt xbox till min 702:a via component in/out till min projektor och det funkar kalas. Det är bara det att det att det inte är alltid som jag känner för att mörklägga mitt på dan för att kunna sitta och lira. Kan man genom förstärkaren få ut samma signal som går genom component out, fast som en vanlig video signal och isf hur? :)

Postad 06 May 2006 - 18:48

Mohawk
  • Mohawk
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Jag har kopplat mitt xbox till min 702:a via component in/out till min projektor och det funkar kalas. Det är bara det att det att det inte är alltid som jag känner för att mörklägga mitt på dan för att kunna sitta och lira. Kan man genom förstärkaren få ut samma signal som går genom component out, fast som en vanlig video signal och isf hur?  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm ursäkta men jag fattar inte ett dugg. Vad har du kopplat den till?
Xbox till component in på 702? Sedan component ut till projje förmodar jag eftersom du inte vill ha så mörkt eller?
Om du kopplat den till en projje alt plasma/LCD så blir det väl ingen skillnad i hur mörkt du behöver ha det imot att du kopplar den med vanlig videokabel, component, scart eller what ever. Det hela har väl med att göra hur ljust du har i rummet inte med vad för kabel du har.
Annars är det ju som sagt inga problem att koppla Xbox till component och s-video på samma gång och ha skilda bildkällor. Har du video 1 nu på Xbox tex så lägg s-video till video 2 och lägg ljudet på samma kanal som du har video 1 på.

/Mohawk

Postad 06 May 2006 - 18:51

Mohawk
  • Mohawk
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Sitter mitt uppe i en flash-programmering så ha lite överseende om jag har fel men...

Svar nej, du har tyvärr fel, om jag lyssnar på en cd-skiva med källan cd vald - trycker på stopp/pause/byter CD-skiva, och trycker på play så hoppar förstärkaren om till dvd om jag har RI-kontakten ikopplad.

Svar ja, förstärkaren kommer ihåg senast valda ljudfält och känner automatiskt av dd/dts när man matar den med sådant material. Men fortfarande så även om den i cd-läget  kommer ihåg att ljudfältet stereo var valt senast så slår den om till DVD och dess senaste valda ljudfält vilket jag INTE har inställt på stereo.

Näst enklast lösning är att bara köra DVD-läge och ställa det till "stereo"

Absolut enklast att ha det som jag har det. Ur med RI-kontakten så fungerar det som jag vill igen dvs separata förvalda ljudfält för cd och dvd.

(svårt att förklara via mail, men hoppas ni förstår nu)

Tackar för engagemang

<{POST_SNAPBACK}>

I setup kan du ställa in olika beroende vad för material du stoppar i den. Om du tex stoppar i en vanlig cd så kan du ställa in så att den skall starta i cd läger eller vad du nu ställt den på.
Hoppas att jag inte är helt ute och cycklar nu men så är det på min 803 i alla fall.

/Mohawk

Postad 06 May 2006 - 19:06

Unregistered9dabb6f4
  • Unregistered9dabb6f4
  • Forumräv

• 597 inlägg
  • 0

Jag har kopplat mitt xbox till min 702:a via component in/out till min projektor och det funkar kalas. Det är bara det att det att det inte är alltid som jag känner för att mörklägga mitt på dan för att kunna sitta och lira. Kan man genom förstärkaren få ut samma signal som går genom component out, fast som en vanlig video signal och isf hur?  :(

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm ursäkta men jag fattar inte ett dugg. Vad har du kopplat den till?
Xbox till component in på 702? Sedan component ut till projje förmodar jag eftersom du inte vill ha så mörkt eller?
Om du kopplat den till en projje alt plasma/LCD så blir det väl ingen skillnad i hur mörkt du behöver ha det imot att du kopplar den med vanlig videokabel, component, scart eller what ever. Det hela har väl med att göra hur ljust du har i rummet inte med vad för kabel du har.
Annars är det ju som sagt inga problem att koppla Xbox till component och s-video på samma gång och ha skilda bildkällor. Har du video 1 nu på Xbox tex så lägg s-video till video 2 och lägg ljudet på samma kanal som du har video 1 på.

/Mohawk

<{POST_SNAPBACK}>

Den vanliga kompositvideo-signalen som jag vill ha ut skall gå till min vanliga 28" tv. Jag vill alltså kunna splitta video signalen ifrån mitt xbox till både component och komposit på samma gång och hoppas därför att detta kan göras med hjälp av förstärkaren.. Tyvärr är det ju så att xboxet bara kan skicka ut 1 videosignal som i detta fallet är komponentsignal .. Du missförstod nog lite vad jag menade :) ..

Postad 07 May 2006 - 17:43

Mieron
  • Mieron
  • Forumräv

• 918 inlägg
  • 0
Alltså jag har inte kopplat xboxen ännu men jag har DVDn kopplat via komponent till min 603E och sen har jag både komponent och komposit till projjen. Nu får jag bara bild genom komponent då den signalen är progressiv men då jag gör inställningar osv så funkar det bra med komposit då den är interlaced.

Nu till xboxfrågan, skickar du progressivt eller interlaced med den ?
Kan ju vara så att det är där som bekymret ligger, vet inte om 702E klarar av att göra om den från p till i. ?

Postad 07 May 2006 - 19:07

Unregistered9dabb6f4
  • Unregistered9dabb6f4
  • Forumräv

• 597 inlägg
  • 0

Alltså jag har inte kopplat xboxen ännu men jag har DVDn kopplat via komponent till min 603E och sen har jag både komponent och komposit till projjen. Nu får jag bara bild genom komponent då den signalen är progressiv men då jag gör inställningar osv så funkar det bra med komposit då den är interlaced.

Nu till xboxfrågan, skickar du progressivt eller interlaced med den ?
Kan ju vara så att det är där som bekymret ligger, vet inte om 702E klarar av att göra om den från p till i. ?

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, jag tror att det är där problemet ligger .. Blir jobbigt om man skall behöva ändra till interlaced varje gång man skall lira på tvn .. Jag ska iaf prova och återkomma :)

Postad 06 June 2006 - 20:41

erik h
  • erik h
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
Ang. OSD på 603E

Kan nån förklara- en gång för alla- om på något sätt går att få OSD när man kör på komponent? Om man trycker in en gul kompositkabel i Monitor out och in i tvn så borde det väl funka även på komponent? (jag har tyvärr ingen hemma så att jag kan testa)

Hur funkar OSD i praktiken. Kommer det upp tex. en volymstapel som ändras varje gång man ändrar volymen, alltså i princip alla knapptryck man gör kommer upp på skärmen? Eller är det bara t.ex Setup o likn inställningsmenyer som visas?

Orsaken till att jag frågar är att den ska placeras så att jag kommer ha svårt att se displayen i alla lägen

Postad 07 June 2006 - 12:07

hifiidiot
  • hifiidiot
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Tittade lite på 'siffror'. Noterade till min förvåning att 702'an är tyngre än 703'an (och även 803'an för den delen). Vad beror det på att man 'lättat' maskinerna (eller är det fel i Onkyo's egna faktablad)?

Vore nästan intressant att testa 702'an med en 703'a..speciellt öppna locket och titta...
Är dom så gott som identiska inuti? Varför är den nya så mycket lättare (skilljer nästan 2 kg).

En mätning mellan modellerna vore faktiskt väldigt intressant.
Kan det möjligen vara så att man börjat 'snåla in' för att förbilliga tillverkningen nu när konkurensen hårdnar?

Postad 07 June 2006 - 14:11

Vigilante
  • Vigilante
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0

Tittade lite på 'siffror'. Noterade till min förvåning att 702'an är tyngre än 703'an (och även 803'an för den delen). Vad beror det på att man 'lättat' maskinerna (eller är det fel i Onkyo's egna faktablad)?

Vore nästan intressant att testa 702'an med en 703'a..speciellt öppna locket och titta...
Är dom så gott som identiska inuti? Varför är den nya så mycket lättare (skilljer nästan 2 kg).

En mätning mellan modellerna vore faktiskt väldigt intressant.
Kan det möjligen vara så att man börjat 'snåla in' för att förbilliga tillverkningen nu när konkurensen hårdnar?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror nog inte att dem har snålat in på strömförsörjning och kraft.
Möjligt att Onkyo har använt något med lite lägre vikt i själva chassiet.

Postad 07 June 2006 - 15:20

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Kan det inte vara så att den ena siffran är med emballage och den andra är utan? Det har hänt förut...

Postad 07 June 2006 - 15:26

hifiidiot
  • hifiidiot
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0

Kan det inte vara så att den ena siffran är med emballage och den andra är utan? Det har hänt förut...

<{POST_SNAPBACK}>

Kan mycke väl vara så. Lite konstigt bara att man inte tänker på det om det är så...
Min 702'a med embalage väger 18.9 kg, utan 15.2. (Enligt specen 15.2 på Onkyo's hemsida).
Enligt specen ska 703 och 803 väga 13.5, har svårt att tänka mig att det skulle vara med embalage.

Då blir ju diffen ännu större...

Postad 09 June 2006 - 18:05

erik h
  • erik h
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0

Ang. OSD på 603E

Kan nån förklara- en gång för alla- om på något sätt går att få OSD när man kör på komponent? Om man trycker in en gul kompositkabel i Monitor out och in i tvn så borde det väl funka även på komponent? (jag har tyvärr ingen hemma så att jag kan testa)

Hur funkar OSD i praktiken. Kommer det upp tex. en volymstapel som ändras varje gång man ändrar volymen, alltså i princip alla knapptryck man gör kommer upp på skärmen? Eller är det bara t.ex Setup o likn inställningsmenyer som visas?

Orsaken till att jag frågar är att den ska placeras så att jag kommer ha svårt att se displayen i alla lägen

<{POST_SNAPBACK}>

Någon??

Postad 09 June 2006 - 19:29

erik h
  • erik h
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
Är det nån som lyckats programmera sin fjärr till 603E? Jag försöker lära den kommandon nos-till-nos från Panasonic 42PV60 fjärr men det funkar inte (standardkommandona via fyrsiffriga koden funkade utan problem).

Postad 10 June 2006 - 07:04

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det är volymstapeln och setupen som hanteras i OSDn. Har för mig att den inte visar andra val, typ surround val o.dyl, utan dessa bara syns i displayen på förstärkaren.

Postad 10 June 2006 - 10:44

erik h
  • erik h
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
ok, tack för svaret! Då är det mao ingen större vits att anstränga sig för att få OSD

Postad 10 June 2006 - 17:55

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0
Fel av mig.. har precis testad med min 602:a (kanske nämna modellen) och alla val syns på OSDn.. hade helt enkelt inte lagt märke till det.. sorry... :ph34r:

Postad 11 June 2006 - 16:39

erik h
  • erik h
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0

Ang. OSD på 603E

(erik h @ Jun 6 2006, 21:41 )

Det är volymstapeln och setupen som hanteras i OSDn. Har för mig att den inte visar andra val, typ surround val o.dyl, utan dessa bara syns i displayen på förstärkaren.

Fel av mig.. har precis testad med min 602:a (kanske nämna modellen) och alla val syns på OSDn.. hade helt enkelt inte lagt märke till det.. sorry...  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Suck, då är jag tillbaka på ruta ett... :D Antar att det funkar likadant på min 603e. Visst det är ingen stor grej och jag hade nog kunnat leva utan OSD men om det finns en möjlighet så vill jag gärna ha det. Alltså:

Finns det något sätt jag kan köra bild via komponent och ändå få OSD att fungera? Jag har ju gott om utgångar på förstärkaren (bla Monitor Out)- kan jag koppla in en kompositkabel (t.ex en sån här) och på så sätt få det att funka?

Edit. Kollade baksidan på min väggmonterade tv (=bökigt) och hittade ingen ingång för en vanlig komposit/RCAkabel. Scartingångar har jag gott om. Kan jag köra tex en"3*RCA-till-scart" och bara koppla den gula kabeln och på så sätt komma runt det?

Hittade även en betydligt billigare variant med S-video

Nyckelfrågan är väl egentligen om det går(OSD)signal ut via Monitor Out trots att man kör "riktiga bilden" via komponent?

Redigerat av erik h, 11 June 2006 - 16:55.

Postad 12 June 2006 - 06:55

basdanne
  • basdanne
  • Forumräv

• 898 inlägg
  • 0
Ja. Monitor out är alltid "live". OSD:n är jättebra om man pillar mycket i setup:en för stärkaren. Annars kan den kvitta tycker jag. Volymstapeln kan man leva utan. Jag kör också hela mitt system på Component och jag saknar inte OSD:n särkilt. Visserligen har jag kopplat en s-video också så det är bara att byta källa så funkar den.

Postad 12 June 2006 - 21:08

hifiidiot
  • hifiidiot
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0

Ang. OSD på 603E

(erik h @ Jun 6 2006, 21:41 )

Fel av mig.. har precis testad med min 602:a (kanske nämna modellen) och alla val syns på OSDn.. hade helt enkelt inte lagt märke till det.. sorry...  :ph34r:

<{POST_SNAPBACK}>

Suck, då är jag tillbaka på ruta ett... :huh: Antar att det funkar likadant på min 603e. Visst det är ingen stor grej och jag hade nog kunnat leva utan OSD men om det finns en möjlighet så vill jag gärna ha det. Alltså:

Finns det något sätt jag kan köra bild via komponent och ändå få OSD att fungera? Jag har ju gott om utgångar på förstärkaren (bla Monitor Out)- kan jag koppla in en kompositkabel (t.ex en sån här) och på så sätt få det att funka?

Edit. Kollade baksidan på min väggmonterade tv (=bökigt) och hittade ingen ingång för en vanlig komposit/RCAkabel. Scartingångar har jag gott om. Kan jag köra tex en"3*RCA-till-scart" och bara koppla den gula kabeln och på så sätt komma runt det?

Hittade även en betydligt billigare variant med S-video

Nyckelfrågan är väl egentligen om det går(OSD)signal ut via Monitor Out trots att man kör "riktiga bilden" via komponent?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kör enbart component ut ifrån min Onkyo och har OSD. Är det här något som skilljer mellan 602/603 och 702/703? Kan köra setup och det fungerar utmärkt....vad är problemet??

Postad 13 June 2006 - 09:18

erik h
  • erik h
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
Ja det måste nog skilja mellan 602/3 och 702/3. Jag vill veta vilka inställningar jag kör på (min första flerkanalsförstärkare så jag håller på att pilla en del).

Är det bara jag som har svårt att lära upp min fjärrkontroll med nos-till-nos? Jag har inte lyckats lära den en enda funktion... Ska köpa multifjärr från Logitech så nu orkar jag inte försöka längre men det hade varit intressant att veta vad jag gör för fel

Postad 13 June 2006 - 11:54

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0

Är det bara jag som har svårt att lära upp min fjärrkontroll med nos-till-nos? Jag har inte lyckats lära den en enda funktion... Ska köpa multifjärr från Logitech så nu orkar jag inte försöka längre men det hade varit intressant att veta vad jag gör för fel

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har inga problem med detta. Har lärt upp min fjärr istort sett hela min Samsung-boxer decoder utan problem. Blev faktiskt positivt överraskad att det gick så enkelt då jag tidigare hållit på med bland annat en Philips Pronto och haft stora problem med nos-till-nos inlärning.

Men det beror nog till stor del även på den fjärr du lär ifrån.

Själv gjorde jag precis som står i manualen. Jag lägger fjärrarna på en plant bort med 15 cm mellanrum. Sedan sätter jag onkyo-fjärren i inlärningsläge, trycker knappen jag vill tilldela, väntar en sekund och skickar signalen från den 'andra' fjärren. Har noterat att onkyo-fjärren blinkar lite olika med den röda led-lampan beroende på hur inlärningen går (har för mig att den blinkar snabbt vid en dålig inlärning och långsamt vid en bättre - men är osäker).

Jag har även lagt upp flera makron som startar respektive stänger ner maskiner beroende på vad jag skall titta på.

Postad 13 June 2006 - 13:58

basdanne
  • basdanne
  • Forumräv

• 898 inlägg
  • 0

Jag kör enbart component ut ifrån min Onkyo och har OSD. Är det här något som skilljer mellan 602/603 och 702/703? Kan köra setup och det fungerar utmärkt....vad är problemet??

<{POST_SNAPBACK}>

ok?... jag har en 703:a och får inte OSD på komponent att fungera.

Postad 16 June 2006 - 11:58

HasseC
  • HasseC
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Hej,
Min 603E knäpper mycket när den byter mellan olika ljudformat. Typ om man går från DVD'ns meny med stereoljud till filmen med DD eller DTS.
Ett kraftigt knäpp i recievern och litet sprak i högtalaren. Är det normalt?

/Hasse

Postad 16 June 2006 - 12:41

Mohawk
  • Mohawk
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Jag tror att det är normalt. Jag har en 803 och den gör samma sak. Min knäpper även mitt i en film. Pratade med Canseda som är importörer om detta och de skulle kolla detta med Onkyo. Har inte hört något mer ifrån de om det.

/Mohawk

Postad 16 June 2006 - 12:43

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0
Min 602:a knäpper inte.. dock så har den en fördröjning på ljudet så man får en sekunds tystnad mellan byten av ljudformat.

Postad 17 June 2006 - 21:26

Mieron
  • Mieron
  • Forumräv

• 918 inlägg
  • 0
Min knäpper om man byter under en film, men jag har ett annar bekymmer.
Sätter jag igång en skiva så är det inte alltid att ljudet kommer. Måste då röra på volymen lite så spelar den. Men inte annars.. nån annan med detta fel?

Postad 15 July 2006 - 10:37

erik h
  • erik h
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
Ang det här med OSD. Jag får det fortfarande inte att funka...

Jag har alltså en 603E och kör via komponent och har nu försökt få "OSD-signal" via monitor-out mha typ en sån här, s-video-till-scart (men bara en RCA) (Jag har ingen kompositingång ledig på plasman så måste köra via scart)

Nån som har nåt förslag på vad jag kan göra för fel?

Postad 27 July 2006 - 10:19

jho
  • jho
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Jag kör komponent via min förstärkare utan några problem.
Det är bara vara att plugga in komponent kabeln och köra.
(Dvs RCA Röd, grön och blå)

Förstärkare ut till TV in.

Funkar inte det, så skulle jag gå till inköps stället och reklamera förstärkaren.

Observera att du kan / måste ställa in om OSD ska vara i interlace eller progresive läge.
Det gör du i förstärkarens setup meny.
Dessutom kanske du även måste ställa din TV i något av dessa lägen.

/ JHo

Redigerat av jho, 27 July 2006 - 10:23.

Postad 27 July 2006 - 20:30

erik h
  • erik h
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0

Jag kör komponent via min förstärkare utan några problem.
Det är bara vara att plugga in komponent kabeln och köra.
(Dvs RCA Röd, grön och blå)

Förstärkare ut  till TV in.

Funkar inte det, så skulle jag gå till inköps stället och reklamera förstärkaren.

Observera att du kan / måste ställa in om OSD ska vara i interlace eller progresive läge.
Det gör du i förstärkarens setup meny.

Dessutom kanske du även måste ställa din TV i något av dessa lägen.

/ JHo

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm, jag kör komponentkabel direkt från xboxen (=vikarierande dvd-spelare) och s-video på förstärkaren->scart1 (har jag för mig) på min Panasonic 42 PV60 och får det inte att funka. Jag har inte ställt in nånting ang progr/interl i förstärkaren vilket kan förklara mitt problem... Antar att det är progressivt som gäller eftersom jag skickar (720)p via komponentkabeln.

Testar och återkommer m resultat

Postad 28 July 2006 - 09:59

jho
  • jho
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Jag förslår att du använder förstärkaren som en switch.
Koppla in din xbox i förstärkarens komponet in.
Sedan kopplar du din tv till förstärkarens komponent ut.
Då bör det funka.

Du vet väl dessa kabel skillnader ?
Komponent har tre stycken RCA kablar (Röd, grön och blå). Denna kan man köra progressivt och 720P osv.
Komposit har bara en gul RCA (Sämsta bildkvaliten). Ej progressive.
S-video kan ej köras progressivt. (Även denna signalen är ganska dålig)

/ Jho

Postad 09 August 2006 - 15:10

Unregisteredb187ace3
  • Unregisteredb187ace3
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
Erfarenheter av Onkyo 803E önskas...

Man får denna för under 6000 kr i Tyskland... hur bra är den?

Postad 21 August 2006 - 09:39

Unregistered77246013
  • Unregistered77246013
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Någon som använder Zone2 på en 703:a? Jag får det inte att fungera! :P

Har dragit ett par högtalare till ett annat rum. Kopplingen fungerar utan problem då jag får ljud om jag kopplar dem som frontar.

Jag har kopplat dem till Zone2-anslutningarna och ändrat i Hardware Setup > Powered Zone2 > Act för att aktivera anslutningarna.

Klickar Zone2-knappen och väljer en spelande källa. Stendött.

Jag drar slutsatsen att Zone2-anslutningarna inte aktiveras trots att jag väljer det i Setup.

Någon som kan bidraga med något tips?

Postad 22 August 2006 - 07:24

Iqulah
  • Iqulah
  • Lärjunge

• 375 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Den är enligt mig helt i klass med övriga receivers för 10 - 12 kkr i Sverige, så 6000 kr är ett mycket bra pris för 803:an!!! :rolleyes:

Postad 25 August 2006 - 10:31

basdanne
  • basdanne
  • Forumräv

• 898 inlägg
  • 0

Någon som använder Zone2 på en 703:a? Jag får det inte att fungera! :huh:

Har dragit ett par högtalare till ett annat rum. Kopplingen fungerar utan problem då jag får ljud om jag kopplar dem som frontar.

Jag har kopplat dem till Zone2-anslutningarna och ändrat i Hardware Setup > Powered Zone2 > Act för att aktivera anslutningarna.

Klickar Zone2-knappen och väljer en spelande källa. Stendött.

Jag drar slutsatsen att Zone2-anslutningarna inte aktiveras trots att jag väljer det i Setup.

Någon som kan bidraga med något tips?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag använder Zone2 till högtalare i badrummet.

Ett litet tipps kan vara att Zone2 tyvärr inte funkar med en digital källa. Måste vara analogt kopplad.
Vet inte varför det är så men..... så är det.

Postad 25 August 2006 - 10:37

basdanne
  • basdanne
  • Forumräv

• 898 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Den är enligt mig helt i klass med övriga receivers för 10 - 12 kkr i Sverige, så 6000 kr är ett mycket bra pris för 803:an!!! :huh:

<{POST_SNAPBACK}>

grymt bra pris för en grymt bra stärkare...

Postad 25 August 2006 - 12:13

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Just nu är bästa EU-pris 10755:-. :-(

Postad 29 September 2006 - 12:24

HasseC
  • HasseC
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Hej,
Här kommer en riktig nybörjarfråga:

Vilka ljudinställningar måste göras innan man kollar på film?
Jag brukar inte köra via filmens meny utan startar filmen och bläddrar till 6ch med audio mode-knappen på DVD-spelaren (Philips 963SA). Måste jag göra något med recievern? (Onkyo 604E).
Den står redan på DD eller DTS. Blir det automatiskt 5.1 då?

Vad ska jag köra för inställningar när filmen bara har DD 2.0?

Någon som fattar och kan ge ett bra svar?

Tack på förhand.

/Hasse

Postad 29 September 2006 - 12:28

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0
Kör du digitalt, dvs DTS eller DD5.1 så behöver du inte göra någonting.. precis som du gissar så får du hemmabioljudet direkt.

Med tvåkanaligt så skulle jag välja Dolby Prologic II Movie i lyssningsläge. Då gör den om stereosignalen till 5.1.. inte lika bra som rent digitalt ljud men bättre än bara stereo.

:P

Postad 29 September 2006 - 15:10

Unregisteredebebf563
  • Unregisteredebebf563
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Vad är det som har hänt med priserna på dessa? Om man läser tillbaka lite i tiden köpte folk 702an för under 6 vid november 2005, och bara för dryga månaden sen ssäger mats_epost att man kan köpa 803an för under 6000?

Nu ligger, precis som Audiovector säger, priset på dessa många tusenlappar högre.

Hur kommer det här sig? Kollar jag i fel butiker?

Postad 02 October 2006 - 14:42

HasseC
  • HasseC
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Tack Whopper för svaret.

En fråga till.
Ibland brusar det rätt mycket i fronthögtalarna. (KEF Egg)
Dessutom måste jag ha mycket hög volym ibland. Igår hade jag den på 60 vid vanlig söndagslyssning. Ibland räcker det med 45-50.

Något som är fel? Jag blir lite orolig eftersom stärkaren blivit mycket varm några ggr.

/Hasse

Postad 02 October 2006 - 15:30

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0
Brus har jag aldrig märkt av .. dock så har jag märkt det där med att volymen diffar, fast kanske inte så mycket som du nämner. Brukar ha min kring 45-50..

.. har dock noterat att displayen ibland blinkar till med nåt om volymanpassning, vet inte om det är intellivolume-funktionen som spökar - fast den skall egentligen bara möjliggöra så att man har samma ljudnivå på olika ingångar .. :D

Stärkaren blir varm.. det är mycket kraft i den :blink: .. se till att ha bra med ventilation runt den. :angry:

Postad 22 October 2006 - 14:26

Unregisteredebebf563
  • Unregisteredebebf563
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
För er som går i tankarna att köpa en onkyo vill jag tipsa om sidan www.hirschille.de. Jag fick hem min 703a för 501 euro inklusive frakt därifrån. Först när jag kollade på sidan så såg jag att dom inte skickade till sverige, men jag drog iväg ett mail (på engelska) till dom och frågade om dom kunde skicka till sverige, men fick inget svar.
Ringde sedan till butiken (pratade tyska) och dom var väldigt tillmötesgående och sa att det gick utmärkt att skicka till sverige, med endast €25 i frakt. Jag fick lägga en beställning via mail (också på tyska). Betalningen gick smärtfritt via banköverföring. Dom svarade på alla mina mail inom 5 minuter. Fick en avi från posten 6 (arbets)dagar efter jag beställde.

Ända kruxet med att beställa från dom är väl att dom förmodligen bara pratar tyska. Saknar man tyskakunskaper helt duger säkert babelfish eller dyligt. Rekommenderas varmt!

Postad 07 March 2007 - 23:22

revhajen
  • revhajen
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
skit alltså, tror att min fjärr till 703:an har gett upp, den har varit lite halvseg att starta igång stärkaren med sedan en tid(egentligen sedan ny, fått trycka till power två tre ggr i regel, DVD startar på första dock), men när väl stärkaren igång har den funkat felfritt, styr även en pio DVD med den, inga problem där heller.

hursomhelst, skulle starta upp kitet idag, ingen respons alls på från fjärren, "sänd" lampan lyser(blinkar) samt att bakgrundsbelysn knappsats funkar som vanligt men ingen respons från 703/DVD vid användande, bytte batterier, gjorde ingen skillnad. Starta manuellt, fjärr funka varesig på 703 el DVD när dom väl var uppstartade, vad är kaputt?? Den är just över ett år gammal, går det på garantin tro? laga?

Postad 08 March 2007 - 08:02

basdanne
  • basdanne
  • Forumräv

• 898 inlägg
  • 0
Var har du köpt den?

Tyskland?... grattis. Hoppas du är bra på tyska för det är genom din handlare du måste gå för reklamation.

Annars så är det bara att gå tillbaka med den till butiken.

Ibland... på vissa fjärrar har jag sett att det finns en "reset". Man trycker typ in on och play i 15 sec. Då tömmer man typ kretskortet på lagrad info. Så är det på vår TV på jobbet.
Har dock inte sett/hört något liknande om Onkyon.

Fråga med www.canseda.se

Postad 08 March 2007 - 18:36

revhajen
  • revhajen
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
rätt gissat, tyskland stämmer bra, har kollat i manual/googlat etc inget om nån reset till denna fjärr, har mailat till hickmann i tyskland ang garanti osv(på engelska..), får se hur dom agerar, ska väl vara två års garanti där med antar jag?

Postad 27 May 2007 - 08:52

velourfog
  • velourfog
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Tjena,
Jag har en 703:a och använder den ganska mycket till vanlig cd-lyssning. Har ett par bra stativfrontar och en hyfsad subwoofer (som behövs). Problemet för mig är att om jag vill använda suben måste jag sätta receivern i surround-läge, dvs. den används inte i Pure/Stereo/Direct lägena. Detta är ett problem eftersom jag har en skitdålig centerhögtalare (temporär) där väldigt mycket av ljudet mixas in och det gör inte musiklyssnandet speciellt njutbart.

Så min fråga är, finns det nåt bra sätt att använda enbart frontarna + sub vid musiklyssning?

Tack på förhand.

Postad 28 May 2007 - 06:52

hifiidiot
  • hifiidiot
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Fick du någon 'rätsida' på det här? Hade själv en reklamation hos Hickmann och det var absolut inga problem.

rätt gissat, tyskland stämmer bra, har kollat i manual/googlat etc inget om nån reset till denna fjärr, har mailat till hickmann i tyskland ang garanti osv(på engelska..), får se hur dom agerar, ska väl vara två års garanti där med antar jag?

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 28 May 2007 - 08:57

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0

Tjena,
Jag har en 703:a och använder den ganska mycket till vanlig cd-lyssning. Har ett par bra stativfrontar och en hyfsad subwoofer (som behövs). Problemet för mig är att om jag vill använda suben måste jag sätta receivern i surround-läge, dvs. den används inte i Pure/Stereo/Direct lägena. Detta är ett problem eftersom jag har en skitdålig centerhögtalare (temporär) där väldigt mycket av ljudet mixas in och det gör inte musiklyssnandet speciellt njutbart.

Så min fråga är, finns det nåt bra sätt att använda enbart frontarna + sub vid musiklyssning?

Tack på förhand.

<{POST_SNAPBACK}>

I min 602E sätter jag double bass=Yes för att få subben att kicka igång i Stereo-läget. I Pure och Direct kommer den aldrig att kicka in.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.