Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Logitech Harmony *

4552 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Logitech Harmony 688 (Fjärrkontroller) 1 7,75 (3) Inga priser
Logitech Harmony 655 (Fjärrkontroller) 1 8 (2) Inga priser
Logitech Harmony 880 (Fjärrkontroller) 1 7,33 (2) Inga priser
Logitech Harmony 680 (Fjärrkontroller) 1 (0) Inga priser
Logitech Harmony 885 (Fjärrkontroller) 1 8,63 (129) Inga priser
Logitech Harmony 675 (Fjärrkontroller) 1 7 (1) Inga priser
Logitech Harmony 525 (Fjärrkontroller) 1 7,82 (290) Inga priser
Logitech Harmony 895 (Fjärrkontroller) 1 7,94 (51) Inga priser
Harman Kardon TC-30 (Fjärrkontroller) 1 8,5 (5) Inga priser
Logitech Harmony 555 (Fjärrkontroller) 1 8,74 (95) Inga priser
Logitech Harmony 890 (Fjärrkontroller) 1 (0) Inga priser
Logitech Harmony 785 (Fjärrkontroller) 1 8,62 (36) Inga priser
Logitech Harmony 1000 (Fjärrkontroller) 4 7,94 (87) Inga priser
Logitech Harmony One (Fjärrkontroller) 9 8,6 (321) Inga priser
Logitech Harmony 1100 (Fjärrkontroller) 7 8,02 (50) Inga priser
Logitech Harmony Adapter for Playstation 3 (Övriga speltillbehör) 6 8,78 (31) Inga priser
Logitech Harmony 900 (Fjärrkontroller) 9 8 (27) Inga priser
Logitech Harmony 700 (Fjärrkontroller) 6 8,06 (17) Inga priser
Logitech Harmony 600 (Fjärrkontroller) 6 7,77 (30) Inga priser
Logitech Harmony 650 (Fjärrkontroller) 6 8,17 (39) Inga priser
Logitech Harmony 300i (Fjärrkontroller) 2 7,56 (31) 265:-
Logitech Harmony One+ (Fjärrkontroller) 6 8,3 (19) Inga priser
Logitech Harmony Touch (Fjärrkontroller) 7 6,75 (39) Inga priser
Logitech Harmony Smart Control (Fjärrkontroller) 4 7,95 (38) Inga priser
Logitech Harmony Ultimate (Fjärrkontroller) 8 8,19 (46) Inga priser
Logitech Harmony 950 (Fjärrkontroller) 5 7,5 (9) Inga priser
Logitech Harmony Elite (Fjärrkontroller) 5 7,21 (23) Inga priser
Logitech Harmony Companion (Fjärrkontroller) 5 8,03 (31) 3 335:-
47 relaterade trådar
Logitech Harmony Touch (42 inlägg) 4 år sedan
Multifjärr för att ersätta iRule (26 inlägg) 6 år sedan
Hjälp med nytt mediacenter-upplägg (0 inlägg) 8 år sedan
Val av projektor (och duk) (20 inlägg) 9 år sedan
Andersson LED65510FHD + Logitech Harmony = Funkar inte (5 inlägg) 9 år sedan
Styr dina Nexa fjärrströmbrytare med Harmony 525 (168 inlägg) 10 år sedan
Harman/Kardon - klubben (269 inlägg) 10 år sedan
Streama ljud trådlöst - Marantz AV8003/Apple tv (3 inlägg) 10 år sedan
Början på Mediaskåp med fläktstyrning (0 inlägg) 11 år sedan
RF extender till Logitech Harmony 1100 (6 inlägg) 11 år sedan
Styra NEXA med Harmony 1000 (187 inlägg) 12 år sedan
Kanalloggor för Harmony 1000 (45 inlägg) 13 år sedan
Harmonys knapptryck-respons väldigt långsam, finns något bättre? (9 inlägg) 13 år sedan
Söker en supermultifjärr (5 inlägg) 13 år sedan
Logitech Harmony 1100, fakta eller rykte (82 inlägg) 13 år sedan
Förläng IR signalen i ett stängt skåp (8 inlägg) 14 år sedan
Tv på datorn! (1 inlägg) 14 år sedan
Digitalbox till Mac/HTPC? (1 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony 1000 (602 inlägg) 14 år sedan
Harmony One, 900 eller 1100? (19 inlägg) 14 år sedan
köpa multifjärr (5 inlägg) 14 år sedan
RF Modning av Harmony 880 (10 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony Adapter for Playstation 3 (66 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony 300i (16 inlägg) 15 år sedan
Min Harmony 555 är seeeeeeg! (0 inlägg) 15 år sedan
Lyckas inte starta datorn med fjärren (8 inlägg) 15 år sedan
Logitech Harmony 525 till HTPC (3 inlägg) 15 år sedan
Alla dessa mutli fjärrkontroller (2 inlägg) 15 år sedan
Letar efter den perfekta fjärrkontrollen (23 inlägg) 15 år sedan
PS3 slim och bravia sync (13 inlägg) 15 år sedan
Panasonic TH42PV60 samt Logitech Harmony 785 (31 inlägg) 15 år sedan
Logitech Harmony One + Pioneer RCS-515H (0 inlägg) 15 år sedan
Utan Fjärr. (2 inlägg) 15 år sedan
Styra Nikon D60 med Harmony One? (1 inlägg) 15 år sedan
Styr din Kinpgpin-duk med Harmony-fjärren. (16 inlägg) 16 år sedan
Komplicerat problem, hjälp önskas (4 inlägg) 16 år sedan
Enkel multifjärr för tre apparater? (5 inlägg) 16 år sedan
Logitech Harmony 525 II (5 inlägg) 16 år sedan
Harman Kardon TC-30 (8 inlägg) 16 år sedan
Logitech Harmony 525 och Vista Media Center (7 inlägg) 16 år sedan
Logitech Harmony One vs. Philips SRU-8015 (15 inlägg) 16 år sedan
Pioneer VSX-817 (2 inlägg) 16 år sedan
Vilken fjärr är hetast nu (25 inlägg) 17 år sedan
HD HTPC för ca: 10.000 SEK (11 inlägg) 17 år sedan
Kameleon 6-in-1 vs Logitech Harmony 525 (18 inlägg) 18 år sedan
Multifunktionell HTPC, VISTA (7 inlägg) 18 år sedan
Fjärrkontroller (9 inlägg) 18 år sedan

Postad 25 april 2006 - 20:22

Spiken
  • Spiken
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

Hej

Jag har funderat lite på att köpa en harmony fjärrkontroll men vill gärna ha möjlighet att styra belysning. För detta behöver jag RF stöd i fjärrkontollen vilket jag upptäckt att 895 modellen har, denna är dock lite dyr tycker jag och undrar om det finns några billigare modeller som har detta stöd? Helst skulle jag vilja ha 525 men om jag fattat det rätt så har den inte RF stöd.

Vilka modeller har RF stöd?

Jag har haft svårt att hitta denna informationen i specar så jag hoppa någon här kan svara på denna fråga.

MVH
Fredrik

<{POST_SNAPBACK}>

Av logitechs fjärrar är det väl bara 895 som RF. Och jag tror det är den billigaste du hittar med RF, tyvärr.
Sedan vet jag inte om den direkt via RF kan styra andra RF enheter (så som ljus) utan tror bara den skickar vidare IR-signlaer som RF till sin egna RF-mottagare som skickar ut dessa som IR till de enheter som står i närheten av denne IR-sändare.

Postad 26 april 2006 - 08:00

Unregistered01d60d6f
  • Unregistered01d60d6f
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Det blidde inga fler fjärrkontroller till "prenumerationserbjudandet" från Auto Motor & Sport, fick ett mail nyss där de förklarade att Logitech inte ville ge bort fler fjärrar...

Får istället fler nummer av tidningen, eller pengarna tillbaka.

Trist..

Edit: Ops! Upptäckte att det redan var folk som hade fått veta det.. för flera dagar sen? Jäklar vad nedprioriterad min beställning var då.

Redigerat av Unregistered01d60d6f, 26 april 2006 - 08:01.

Postad 27 april 2006 - 01:21

Heimdall
  • Heimdall
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Har skapat en aktivitet på min Harmony 895 "Pausa TV" (Watch PVR) som gör följande.
* TV är på
* H/K AVR135 är på, läge DVD
* Digitalbox är på
* Startar hårddiskvideon (om den inte redan är på)
* Skickar kommandot "Timeshift"
* Väntar 10 sekunder (för att Timeshift-funktionen ska hinna buffra)
* Skicka kommandot "Pause"

Problemet är bara att pause-kommandot aldrig skickas till enheten.
Har varit i kontakt med Harmonys support som påstår att denna aktivitet innehåller för mycket information för fungera.
Detta är för mig helt obegripligt då denna typ av saker är just anledningen till att man ska kunna lägga in egna kommandon i aktiviteterna, jag har trots allt bara lagt till 3 egna kommandon.
Är det någon annan som har erfarenhet av att aktiviteterna inte funkar när man lägger till egna kommandon?

Postad 27 april 2006 - 13:29

davidoe
  • davidoe
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Här kan ni läsa lite intressant info om Z-Wave standarden som 895 har.
http://www.cnet.com/...9.html?tag=next
http://www.z-waveall.../modules/Start/

Redigerat av davidoe, 27 april 2006 - 13:30.

Postad 28 april 2006 - 22:21

lostsoul
  • lostsoul
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0

Det blidde inga fler fjärrkontroller till "prenumerationserbjudandet" från Auto Motor & Sport, fick ett mail nyss där de förklarade att Logitech inte ville ge bort fler fjärrar...

Trist..

Edit: Ops! Upptäckte att det redan var folk som hade fått veta det.. för flera dagar sen? Jäklar vad nedprioriterad min beställning var då.

<{POST_SNAPBACK}>

så här får de absolut inte göra. det är avtalsbrott. jag ska f*n ha fjärrkontrollen...

Postad 02 maj 2006 - 10:34

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0

Har skapat en aktivitet på min Harmony 895 "Pausa TV" (Watch PVR) som gör följande.
* TV är på
* H/K AVR135 är på, läge DVD
* Digitalbox är på
* Startar hårddiskvideon (om den inte redan är på)
* Skickar kommandot "Timeshift"
* Väntar 10 sekunder (för att Timeshift-funktionen ska hinna buffra)
* Skicka kommandot "Pause"

Problemet är bara att pause-kommandot aldrig skickas till enheten.
Har varit i kontakt med Harmonys support som påstår att denna aktivitet innehåller för mycket information för fungera.
Detta är för mig helt obegripligt då denna typ av saker är just anledningen till att man ska kunna lägga in egna kommandon i aktiviteterna, jag har trots allt bara lagt till 3 egna kommandon.
Är det någon annan som har erfarenhet av att aktiviteterna inte funkar när man lägger till egna kommandon?

<{POST_SNAPBACK}>

skumt... :unsure: i min "Titta på DVD" aktivitet så har jag petat in 20-30 st tryckningar av "Sänk volymen på TVn" samt starta tv, dvd, H/K välja ingångar mm...
Funkar kanon för mig!

Jag undrar hur och vad RAW är för något, om jag uppfattat det rätt så kan jag "spela in" flera IR signaler till en enda knapp.
Är det så, eller har jag fått det om bakfoten? :)

Postad 02 maj 2006 - 10:46

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0

Jag hade problem med min TV. När man stängde av den så stängdes den av och sattes på direkt igen eftersom att signalen var för lång. Det vara bara att gå in i timing-inställningarna. Där finns separat för på/av-signaler.

Jag har ett annat problem. Jag har en 895:a och "tilt-sensorn" som skall tända upp fjärren när man plockar upp den fungerar inte. Jag har programmerat om den, stängt av tilt-sensorn i inställningarna och satt på den igen. Någon som har något annat förslag eller är det bara att lämna in? Jag vill helst inte vara utan den i några månader nu när jag vant mig vid den... :|

<{POST_SNAPBACK}>

Hej!

Nu har jag haft min lilla älsklingsfjärr (885) i en månad och jag är mycket nöjd med den.

Men efter tre veckor så slutade TILT funktionen att fungera  :) (det som gör att den lyser upp när jag lyfter upp den/rör den). :unsure: 
Sen läste jag i tråden att det var fler som inte fick denna funktion att fungera fullt ut, så för er kan det ju vara intressant att veta att min funktion vaknade igen efter att jag uppdaterade den igen...

Hoppas ni andra löser det här problemet lika lätt.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag löste det så här, lycka till!

Postad 02 maj 2006 - 19:28

trizt
  • trizt
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Tyvärr verkar det vara struligare för mig. Jag programmerat om flera gånger och ställt om den mellan av och på och inget verkar hjälpa :|

Postad 02 maj 2006 - 19:34

trizt
  • trizt
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Vad det gäller RAW så *TROR* jag att man helt enkelt "spelar in" IR-signalen och spelar upp den igen. I annat fall bör dom nog föröska känna igen standarden för att kunna vara både effektivare och bättre på att kunna återge signalen. Det finns t.ex. standarder där man skickar en signal så länge man håller nere en knapp och när man släpper och trycker ner igen så växlar man en bit för att visa att det är ett nytt tryck. Ett annat fall där man bör tolka är de standarder som skickar en special signal som betyder att knappen fortfarande är nedtryckt (t.ex. volym). Om logitech inte känner igen standarden så kan det bli helfel och då får man använda RAW. Likaså om man gör makron genom att trycka på flera knappar som ett kommando.

Postad 02 maj 2006 - 19:40

Jennifer
  • Jennifer
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Jag fick heller ingen fjärrkontroll, jag tycker att alla som inte fått några begär
pengarna tillbaka och inte förlänger erbjudandet så tidningen får lite problem.

Postad 02 maj 2006 - 20:14

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0

Trist..

<{POST_SNAPBACK}>

Vad då nedprioriterad? Jag fick mitt brev idag den 2/5... Det blev pengarna tillbaka. :)

Postad 08 maj 2006 - 10:05

BulanS
  • BulanS
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Någon som har koll på vad som skiljer 525 mot den nya 555?

Tittar jag på bilderna så kan jag bara se att det finns två knappar till på 555, men det motiverar knappast priset på ~300:- extra, så frågan är om det är några mer nyheter?

Länk till 555: http://www.logitech....CONTENTID=11700

Postad 09 maj 2006 - 00:19

jwalker
  • jwalker
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Jag läste igenom helatråden igår, vill dock ha några svar från nån som vet och testat.

1. är problemet med Pioneer produkter löst ?, jag har pioneer överallt,och dom har några år på nacken, går det komma runt problemet ?.
2. vad måste till för att styra lampor(som ikea,claes osv osv) då den inte kan styra direkt, är det en rf - ir extender ?, om ja har nån testat och vilka dimmers m.m fungerar det med ?.
3: har läst mig till att Z-wave ska funka direkt, när lansera det i europa? om inte var?,när? går det beställa?.
4.om nu man ändå måste ha en rf-ir extender, kan man inte lika gärna köpa 885? och skicka ir signaler till extendern som sedan skickar rf till tex dimmers ?

5. förutom programvaran,uppdateringen osv..hur upplevs den i handen,hur är den att hålla i,gedigen?,plastig?,lyxig?. Och hur är batteritiden.efter att ni strulat färdigt med den. Och ver logitech bry sig om denna prudukt,går arbetet framåt osv?.

det blev mycket sorry, men svara gärna på det ni kan/vill. =)

mvh

Postad 09 maj 2006 - 08:28

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0

Jag läste igenom helatråden igår, vill dock ha några svar från nån som vet och testat.

1. är problemet med Pioneer produkter löst ?, jag har pioneer överallt,och dom har några år på nacken, går det komma runt problemet ?.

Har inga Pioneer prylar själv, men nos mot nos metod funkar ju alltid.

2. vad måste till för att styra lampor(som ikea,claes osv osv) då den inte kan styra direkt, är det en rf - ir extender ?, om ja har nån testat och vilka dimmers m.m fungerar det med ?.

Jag har tänkt att köpa en sån här dimmer , men om inte IR funkar för dig så har jag sett tidigare i tråden att några har använt Ir-Rf extenders.

3: har läst mig till att Z-wave ska funka direkt, när lansera det i europa? om inte var?,när? går det beställa?.

Ingen aning....

4.om nu man ändå måste ha en rf-ir extender, kan man inte lika gärna köpa 885? och skicka ir signaler till extendern som sedan skickar rf till tex dimmers ?

Korrekt tycker jag!

5. förutom programvaran,uppdateringen osv..hur upplevs den i handen,hur är den att hålla i,gedigen?,plastig?,lyxig?. Och hur är batteritiden.efter att ni strulat färdigt med den. Och ver logitech bry sig om denna prudukt,går arbetet framåt osv?.

Programvaran är, som du säkert sett i tråden, helt efterbliven! Detta gäller webkonfigurationen av fjärren.
Det är enkelt att komma igång med den och fixa grundinställningarna, men finliret tar tid. Jag har iof aldrig haft någon annan multifjärr så jag vet ju inte hur de andra är.
Batteritiden är inget problem för mig, lägger den på laddning med 2-3 veckors mellanrum, mkt smidigt med en laddnings vagga.
Min 885:a ligger som gjuten i min hand, den bästa fjärr någonsin rent ergonomiskt tycker jag.
Den har dock en liten plastig känsla kan tyckas, hade den varit lite tyngre så hade det ökat känslan lite tycker jag.

det blev mycket sorry, men svara gärna på det ni kan/vill.  =)

mvh

<{POST_SNAPBACK}>

Hur som helst så ångar inte jag mitt köp i alla fall! :(
Lycka till!

//PsychoCheF

Redigerat av PsychoCheF, 09 maj 2006 - 08:30.

Postad 09 maj 2006 - 09:57

trizt
  • trizt
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Lite småkommentarer på svaren:
- Nos mot nos fungerar *nästan* alltid
- Programvaran är lite konstig, men den fungerar bra
- En enorm fördel med 895 är att du slipper rikta den. Kan verka löjligt, men väldigt praktiskt om du ska läsa på skärmen när du ska trycka.
- Vikten tycker jag är ok, men knapparna är lite småplastiga.

Den bästa fjärr jag har haft :(

Postad 10 maj 2006 - 18:06

Pipen
  • Pipen
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Först kom 525, sen kom 555? i USA verkar det finnas en 550 också, vad är skillnaden mellan alla dessa tre?

550:
http://www.logitech....CONTENTID=11700

Postad 11 maj 2006 - 17:35

Olabo
  • Olabo
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
fler småkommentarer,
det jag retar mig mest på 895 är att alla knappar är bakgrundsbelysta utom "färgknapparna" röd,blå,gul,grön dom syns inte i mörker samt att dom är små och sitter nära varandra så det blir lätt fel, många använder inte dom på sina apparater men med upc digitalbox så är dom smidiga.

OFF knappen sticker ut mest av allt har hänt flera gånger att jag kommit åt den då den legat uppochner på bordet osv.
den ligger bra i handen för mitten och kanpparna ovan men det är småsvårt att knäppa med en hand på knapparna som ligger på den nedre halvan.

appropå chlaesohlsson lampan jag har en liknande som jag använde till min gamla fjärr den funka så att om man höll i en "inaktiv knapp "(irljus) i två sekunder så aktiveras den och nästa gång så dimmrar eller tänds/släcks den beroende på hur länge man kör ir efter ca 5 sek avaktiveras den,

efter ca 3 års användane så kan jag säga att det är praktiskt MEN om är som jag en snabbtryckare och vill kanske höja volymen en bra bit är det för lätt att lampan aktiveras och i längden är det skitirriterande så idag använder jag den inte.

programvaran verkar utvecklas hela tiden, den är cp att använda då den går genom webb men faktiskt så "måste" dom se till att den fungera då då alla använder sig av samma programvara. och jag ser att den ändras ganska ofta.
men det är klart trögt program (tror det är laddtiderna till deras server som gör det) (10mbit hjälper ej).

ir ljuset från 895 är starkt jag behöver inte sikta som vissa gamla fjärrisar behövde.

alla mina fjärrar har den klarat förutom en som skickar ut kontinuerligt ir då en knapp hålls ner den vill inte ta nos mot nos men jag har lyckats 50% med den så när jag orkar ska den fixas också.

Ola

Postad 11 maj 2006 - 18:24

jwalker
  • jwalker
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Tackar tackar till kommentarerna, jag har faktiskt beställt en 895, tyckte steget till pronto var lite väl stort än för mig, har inte direkt utrustning att backa upp det med. Har dock datorvana och ständigt åtgång till nternet så det blir nog bra.

Mvh

Postad 11 maj 2006 - 18:59

trizt
  • trizt
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Olabo, om du har problem med "färg-knapparna" så kan du ju lägga upp dem i displayen (också). Ingen optimal lösning, men kanske en förbättring?

Postad 11 maj 2006 - 19:25

Unregistered1cc1b926
  • Unregistered1cc1b926
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Trist..

<{POST_SNAPBACK}>

Vad då nedprioriterad? Jag fick mitt brev idag den 2/5... Det blev pengarna tillbaka. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Simma lugnt. Se det som att ni sparade 300 kronor. Jag tog det där erbjudandet ganska tidigt och nu i efterhand kan man ju konstatera att det var "pengarna i sjön".
Tidningen i sig är ju rent av bedrövlig.
Första numret jag fick utlovade ett något sånär intressant "däcktest". Tyvärr kostade ju alla däck 0000 kr enligt tidningen - så det var ju inte så informativt. Nästa nummer handlade (bl a) om skoda Oktavia RS...
Tredje numret utlovade "allt om nya 3-coupe och M3". Verkade ju kunna bli intressant. I sedvanlig AM&S så blev man förstås besviken igen. Det var ett par bilder och några rader text, inget speciellt kreativt.

Fjärrkontrollen har jag gett som leksak/hammare till min dotter på 15 månader. Fjärrkontrollen i sig hade kunnat vara rätt OK om den inte haft en extrem lågbudget känsla (knirkar och knarrar) + den rätt omständliga "webb-konfigurationen".

något som jag inte riktigt förstått när det gäller konfigurationen är hur man "hittar" rätt apparat.
Låg säga att jag vill lägga in en TV "FS Myrica 32". Då ber ju mjukvaran mig att skriva in beteckningen på apparaten jag vill styra.
Men sedan får jag per automatik inte upp alla "knappar" för tv:n.
Varför ska jag skriva in namnet specifikt?
Kan man på något sätt istället "bläddra" bland alla enheter som ligger inlagda och se ifall den man är ute efter redan finns där??

Fortsätter använda min pronto!

Postad 14 maj 2006 - 11:14

MaxPayne
  • MaxPayne
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Hej!

Har precis införskaffat en 885 och är på det stora hela väldigt nöjd med den. Förutom en sak! Den är inte riktigt kompis med min Force digitalbox. Boxen är en 315C och problemet är att den svarar bara ibland på knapptryckningar. Så vissa gånger funkar varje knapptryckning och andra gånger får man trycka många, många gånger innan den svarar. Är det någon som har haft samma problem och har en lösning på detta? Har provat att ändra i intervallerna, både sändning och väntetiden, utan lyckat resultat. Har även provat att läsa in koderna igen med nos-mot-nos. Så nu sitter man med en schysst multifjärka som funkar jättebra med alla min prylar förutom digitalboxen och man vill ju inte plocka fram dens fjärr igen.

Tacksam för tips!

/Robban

Postad 14 maj 2006 - 13:14

MaxPayne
  • MaxPayne
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
FYI:

Lyckades lösa mitt problem själv. Jag förde över alla koderna från Force fjärkan i råformat och nu funkar det perfekt. Så nu är jag very, very happy! :(

/Robban

Postad 14 maj 2006 - 13:47

maalse
  • maalse
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

FYI:

Lyckades lösa mitt problem själv. Jag förde över alla koderna från Force fjärkan i råformat och nu funkar det perfekt. Så nu är jag very, very happy!  :(

/Robban

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har samma problem med min Force 530T. Med råformat, menar du nos-mot-nos eller?

Postad 14 maj 2006 - 20:17

MaxPayne
  • MaxPayne
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Jepp, kör nos-mot-nos. Sedan trycker du på knappen anpassad på sidan. Du kan sedan välja att köra över koderna i råformat.

Postad 15 maj 2006 - 16:08

Axan
  • Axan
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Går det att styra en xbox och Dreambox med Harmony 525?

Postad 15 maj 2006 - 18:56

Spiken
  • Spiken
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har styrt min xbox med min 885. Fungerade fint.

Postad 15 maj 2006 - 20:54

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag styr min Dreambox 500C med min 885 och det funkar perfekt. Även 7000-modellerna finns med i databasen så det ska inte vara några problem. Skulle det ändå inte funka så funkar ju alltid nos-mot-nos metoden.

Postad 16 maj 2006 - 16:40

Axan
  • Axan
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Har en Harmony 525, men har ett litet problem.

När jag trycker på "Titta På TV" Vill jag att den sänker volymen på min tv men det gör den inte, vet ni hur man löser det? Eller går det att ställa in den så att den stänger av TV-Högtalarna helt och hållet?

Postad 17 maj 2006 - 05:22

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Har en Harmony 525, men har ett litet problem.

När jag trycker på "Titta På TV" Vill jag att den sänker volymen på min tv men det gör den inte, vet ni hur man löser det? Eller går det att ställa in den så att den stänger av TV-Högtalarna helt och hållet?

<{POST_SNAPBACK}>

Borde väl bara vara att lägga med "mute" av tv-högtalarna när du väljer "Titta på TV".

Klicka på "Customize" för din activity "Titta på TV"

Välj sedan "Run the setup Wizard again"

Klicka "next" till du får frågan " Scroll to review the settings for your Watch TV Activity. Are these settings correct?"

Där väljer du alternativet "Yes, but I want to add more control of options and devices for this Activity"

Sedan får du möjlighet att lägga till fler devices i din activity men vill du bara lägga till "mute" på tv:n så klicka på "save".

Sedan får du klicka next igen till du får upp "Please review the actions for your Titta på TV Activity:"

Sedan kan du välja "Add action when the activity starts" för din tv och sedan "send this infrared command" och då väljer du bara ir-kommandot "mute" från dropdown-menyn.

Nu skall tv-högtalarna stängas av när du väljer "Titta på TV".

Redigerat av Unregisteredbcf42efe, 17 maj 2006 - 05:40.

Postad 17 maj 2006 - 10:11

trizt
  • trizt
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Fast på vissa teve-apparater visas då en ful liten mute-symbol :| Kan man inte välja att skicka ett kommando i ett visst antal millisekunder? Annars får man skicka fler sänk kommandon.

Postad 17 maj 2006 - 11:49

Axan
  • Axan
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Jocke: Tack! Ska prova det sedan när jag är hemma. Har en till fråga.
När jag trycker på "Titta På Satellit" Så startar Tv:n,AV-Reciver och Dreamboxen och allt funkar klockrent. Men sedan när jag väljer " Titta På TV" så stänger den av Dreamboxen till standby men jag har fortfarande ljudet från Dreaboxen i AV-recivern. Stänger man av Dreamboxen helt och hållet från menyn och inte bara till standby så funkar det, och då har jag TV:ns ljud i AV-Recivern.
Vad ska jag göra?

Trizt: Hur gör man för att skicka sänk kommandon?

/Axan

Postad 17 maj 2006 - 11:58

trizt
  • trizt
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Jag är inte säker på att detta är det bästa sättet (eller ens ett bra sätt), men man kan ju skicka flera "volume down" precis som att man kan skicka mute. Det är bara at välja lägg till flera kommandon. Men jag vet att man på något ställa kan välja att skicka ett kommando en längre tid, men det är möjligt att det bara gäller på-av-kommandona.

Postad 17 maj 2006 - 17:25

ericdvd
  • ericdvd
  • Forumräv

• 792 inlägg
  • 0
Hej

jag har väldigt svårt att se vilken logitech harmony produkt man ska köpa.

Vad är skillnaden mellan alla dessa modeller???

Finns det något ställe där man kan få reda på det?

Jag har kollat på logitechs hemsida men det hjälpte tyvärr inte....

Postad 17 maj 2006 - 18:18

Spiken
  • Spiken
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

Hej

jag har väldigt svårt att se vilken logitech harmony produkt man ska köpa.

Vad är skillnaden mellan alla dessa modeller???

Finns det något ställe där man kan få reda på det?

Jag har kollat på logitechs hemsida men det hjälpte tyvärr inte....

<{POST_SNAPBACK}>

Beror lite på vad du vill ha ut av fjärren:
RF-förlängare + Färgskärm = 895
Färgskärm = 885
Svartvit skärm = 525

Dety är ju iaf dom 3 fjärrarna som ser bra ut. De andra ser ju ut som plastleksaker. :)

Postad 18 maj 2006 - 13:31

ericdvd
  • ericdvd
  • Forumräv

• 792 inlägg
  • 0
ok

så rent funktionalitet så är de ovan nämda likadana.

Vad tillför då modellerna 555 och 785 som kom precis nu?

/Eric

Postad 18 maj 2006 - 18:49

Axan
  • Axan
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Någon som vet om det finns en sådan funktion på 525 som på 885 att den tänder sig så fort man lyfter fjärren?

Postad 19 maj 2006 - 12:18

maalse
  • maalse
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Någon som vet om det finns en sådan funktion på 525 som på 885 att den tänder sig så fort man lyfter fjärren?

<{POST_SNAPBACK}>

Japp, det sitter någon form av rörelsesensor. den tänds så fort så fort du lägger upp fötterna på bordet :-)

Postad 19 maj 2006 - 19:41

skoog84
  • skoog84
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Jag fattar inte hur jag lägger till dom olika ingångarna för min Samsung LE-40M61BX.... dom finns tydligen upplagda om man bläddar på fjärren men jag kan ju inte välja dom när jag är på själva konfigurationssidan?!

Postad 19 maj 2006 - 19:49

ericdvd
  • ericdvd
  • Forumräv

• 792 inlägg
  • 0

ok

så rent funktionalitet så är de ovan nämda likadana.

Vad tillför då modellerna 555 och 785 som kom precis nu?

/Eric

<{POST_SNAPBACK}>

är det någon som vet vad de nya modellerna tillför?

jag menar...785 kostar ju till och med mer än 885??

Postad 21 maj 2006 - 07:47

stewed
  • stewed
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0

Jag fattar inte hur jag lägger till dom olika ingångarna för min Samsung LE-40M61BX.... dom finns tydligen upplagda om man bläddar på fjärren men jag kan ju inte välja dom när jag är på själva konfigurationssidan?!

<{POST_SNAPBACK}>

Välj "Devices" och sen din TV.
Välj "Adjust inputs".
Välj "I go directly to the input I want (usually for AV Receiver, Amplifier, etc.)".
Döp ingångarna på lämpligt sätt.

Sedan får man för varje ingång välja "Use these infrared commands:" och välja det kommando som funkar, tex "InputAntenna" för TV, osv. Man kan behöva prova sig fram tills man hittar den som funkar för respektive ingång.

Postad 21 maj 2006 - 23:47

Unregisteredf8739e91
  • Unregisteredf8739e91
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Hej

Har haft min Harony 525:a sedan i lördags har haft 2 problem det första är att replay och skip knapparna inte funkar om ja flyttar dessa komando till andra knappar så funkar det,kan det var fel på fjärren eller det är mjukvaran tro? sedan så klar den inte att starta tven med "se tv" men om ja väljer att starta med 1 knappen funkar det,va ska ja ta mig till?

Postad 22 maj 2006 - 16:59

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

• 382 inlägg
  • 0
Har för avsikt att byta ut mina tiotal fjärrkontroller till förmån för EN kontroll. Problemet är att jag behöver styra på RF-enheter till ljus och påslag av två slutsteg samt ett antal IR-enheter. Jag har skummat över denna tråd och förstår att en Harmony 895 inte fungerar till att styra både RF- och IR-enheter. På Logitechs hemsida finns ett tillbehör, Logitech® Harmony® 895 Wireless AV Receiver. Med detta tillbehör, kan jag styra t.ex Philips RF-brytare till belysning?

Postad 23 maj 2006 - 07:34

trizt
  • trizt
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Med största sannolikhet går det inte :| Jag tror nästan att då måste köra en Philipsfjärr om du ska få det att funka... eller har någon hittat en brygga?

Postad 23 maj 2006 - 07:51

mindblow
  • mindblow
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Hej!

Har beställt en "Logitech Harmny 895 Wireless PC Control" för ungefär 4-5 månader sedan.
Har inte hittat någon sida som har den hemma. Så någon som vet om den kommit till sverige ännu?

Har försökt hitta en mail till logitech i sverige men inte hittat något.

Postad 23 maj 2006 - 08:13

trizt
  • trizt
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Jag har också haft en beställning på en sådan sedan länge, men nu tror jag att jag har tröttnat. Jag kommer nog att plocka datorn därifrån så fort PS3:an är på plats :-P

Postad 23 maj 2006 - 08:30

mindblow
  • mindblow
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Jasså ? så du kan styra datorn från ps3:an eller hur fungerar det?
Tänkte också köpa mej en PS3:a när dom väl kommer.

Postad 23 maj 2006 - 08:42

trizt
  • trizt
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Nej, jag blev så pass över hur bra bild det blev när jag kopplade DVD:en direkt till projjen, och det var en gammal sunkig DVD, men framför allt blev jag förvånad över hur lätt det kan vara att njuta av film :D Nu kör jag HDMI från DVD:en via en Denon 4306 och rätt in i projjen. MPEG4-filer kan jag köra direkt i DVD:en eller från datorn med en KiSS. Musik spelar 4306 direkt från datorn också. Alltså är det inte mycket lönt att ha datorn kopplad för att kolla på film/lyssna på musik. Då återstår bara spel och det blir säkerligen bättre med PS3:an ändå, så varför strula med en HTPC/HEPC? (Ledsen, detta blev alldeles för OT...)

Postad 23 maj 2006 - 11:01

mindblow
  • mindblow
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Ahh du menade så, jo har också en Kiss (DP-500) men den spelar inte allt, och är väldigt buggig..
så datorn behöver du aldrig oroa dej att du inte kan spela upp något format.

Postad 26 maj 2006 - 13:34

ericdvd
  • ericdvd
  • Forumräv

• 792 inlägg
  • 0
klarar logitech harmony 885 att styra en dator med MCE?

till min dator har jag en liten sändare för min gamla fjärr till datorn.

Tacksam för svar

Eric

Microsoft MCE trådlös fjärrkontroll & mottagare

--------------------------------------------------------------------------------
Produktinformation:  Microsoft MCE trådlös fjärrkontroll & mottagare för Media Center Edition 2005 Infraröd Fjärrkontroll

Kompatibel med MS Windows XP Media Center

Infraröd
Max arbetsavstånd 6 meter

2 x Standardbatteri - AA-typ

1 x USB ( 4 pin USB typ A )

Systemkrav
Operativsystem MS Windows XP Media Center Edition

Mottagaren har 2 st Ir ögon för att kunna styra externa mottagre t.ex

Redigerat av ericdvd, 26 maj 2006 - 13:55.

Postad 26 maj 2006 - 16:23

Unregistered1ca7c3a4
  • Unregistered1ca7c3a4
  • Lärjunge

• 414 inlägg
  • 0
Jag har problem att få min 885:a att förstå "On" och "Off"-kommandona till min Epson TW600. Är det någon som lyckats lista ur hur man gör?

Edit: Trägen vinner - nu fattar fjärren. Lite manuell programmering är aldrig fel.

Redigerat av Unregistered1ca7c3a4, 28 maj 2006 - 09:27.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.