Ja tyvärr upplever jag att det inte finns något bra autolås program. Det bästa som jag har provat men som ändå inte är helt 100% är Throttlelock. Finns också på XDA om jag inte minns fel. Men som sagt inget utav dem upplever jag som "så bra så det är värt att ha"Nu skall jag utfärda en varning för ett program som nu gör att jag kör hard reset om några minuter:
Csdevctrl
Det programmet kan ställa in autolås m.m och blev rekommenderat på XDA i en tråd om autolåsning av skärmen under telefonsamtal. Jag installerade.
Nu låser nallen sig när den vill, programmet autostartar och när jag tvångsdödat skiten slutar nallen att reagera. Så det blir hard reset för att få bort eländet.
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 11 mars 2009 - 19:56
Postad 11 mars 2009 - 20:05
Beroende på hur du menar så finns inte te x den bild som jag fått synlig med en gång heller utan måste trycka på den innan den visas, men den är redan hämtad. Har bestämt för mig att det var så som du beskriver innan jag bytade ROM.Jag får den ändå inte att hämta MMS automatiskt fastän det står 'automatisk'. Det dyker bara upp ett litet kuvert som säger att det finns MMS att hämta och så måste man godkänna nedstängning av dataanslutning....
Postad 11 mars 2009 - 20:05
Postad 11 mars 2009 - 20:10
Jag höll precis på som du med autolås för att få telefonen så användarvänligt som möjligt, men la ner det då det inte finns något bra autolås program enligt mitt tycke. Använder alltid Powerknappen för att släcka skärmen vid samtal o placering i väskan o det har hittills varit det bästa alternativet. Hamnar den i fickan på brallorna någon gång så använder jag originallåset.Jag har förövrigt insett att autolås inte är något för mig. Det programmet jag lade in ger en för mig manöveroduglig nalle. Den är fortfarande lika låst som när jag skrev föregående inlägg.
Om jag inte minns fel så flyttade du väl över filerna till telefonen och gjorde en shortcut i autostart. Ta bort alla filerna som har med programmet att göra så ska programmet inte låsa telefonen längre....
Redigerat av kewe, 11 mars 2009 - 20:13.
Postad 11 mars 2009 - 20:36

Anledningen till min dumhet var att jag var ute efter "släck skärmen vid samtal". Inga andra låsningar utan enbart den detaljen. Intelligent som man är ibland installerade jag då nämnda program.
När det gäller nX1i-ROMen fungerar den perfekt och jag har inte tänkt byta. Det enda som kan få mig att överge den är egentligen när en bra 6.5-baserad ROM kommer eller en ny nX1i 1.0.x med tydliga förbättringar dyker upp.
När det gäller radio följer en slik sak med nX1i, d.v.s radion fungerar rakt ur lådan. Samma radio som i R2AA010 som den bygger på (den engelska). Det skall enligt uppgift finnas en nyare radio från Touch Pro, version 1.12.x som man labbar med på XDA.
Får se hur min nya sdconfig fungerar nu, har lagt in Blackstone Album, Youtube och Social Networks Engine i den (det sistnämnda krävs för att Album skall fungera).
Sedan har jag testat musikspelare och kommit fram till att Pocket Player regerar. Testade S2P och den kraschade rätt bra på min lur. Har kapitulerat och skall testa MP3 igen i lite olika bitrates och VBR/ABR då jag insett att formatet ifråga är mest kompatibelt med olika program.
Däremot finns det ett ganska hyfsat program som heter Flipside. Det är en mycket basic musikspelare som snarare borde heta Music Navigator. Förutom att spela musik har det en snygg möjlighet att bläddra album med fingerrörelser. Lite småtrevligt program även om jag tycker det är hutlöst att ta 19,95 USD (samma som Pocket Music) för en musikbläddrare i stort sett.
Postad 11 mars 2009 - 20:56
Det går bl.a att remappa panelknappen med programmet AE Buttons Plus.
Den var riktigt trevlig! Det enda som jag ogillar är att när jag mappar panelknappen till taskmanagern så tar den ändå fram panelerna under taskmanagern. Vill jag då gå till today via taskmanagern funkar inte det pga. att jag är i panelen och den då kräver att jag trycker på todaypanelen. I övrigt verkar det vara ett mycket trevligt program. TAck för tipset!
Redigerat av otooja, 11 mars 2009 - 20:57.
Postad 11 mars 2009 - 21:06
Postad 11 mars 2009 - 23:43
Någon hade skrivit att om man uppdaterar till R2AA006 så skulle det felet ha blivit åtgärdat men så är det inte på min telefon. Har uppdaterat men vill ändå inte fungera bra..
Pinsamt på en lur för 6000kr...
Postad 11 mars 2009 - 23:57
Postad 12 mars 2009 - 00:08
Jag upplever inte problemet med R2AA010 (engelsk) i hemkokta nX1i LiteSpeed 1.02. Har inte riktigt förstått buggen, har fått intrycket att autokorrigering utlöser den. Skriver man 100% manuellt är det inga problem.
Jag gick in under inställningar och inmatning och tog bort bocken fråm "Föreslå ord vid inmatning av text" och detta löste problemet.
Jag tackar och bockar för din snabba hjälp!

Postad 12 mars 2009 - 00:24

Panelerna lyckades inte övertyga mig så nu är den knappen åter remappad. Den här gången till ACB Task Manager vid kort tryckning och Advanced Task Manager vid lång dito.
Är det någon som provat Task Facade på sistone? Fungerar den bra? Vissa rapporter om buggar finns.
Edit: installerade Task Facade och gillar det skarpt. Lägger upp en skärmdump imorgon. Kommer att assignera panelknappen till det istället.
Programmet ger en Panel/Exposé-liknande vy - över alla aktiva program och låter en växla smidigt mellan dem. Så det påminner om panelerna i utseendet men är riktigt användbart.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 12 mars 2009 - 00:45.
Postad 12 mars 2009 - 05:59
Köpte en nyligen och är på det hela inledningsvis nöjd. Men Task Facade verkar intressant.Edit: installerade Task Facade och gillar det skarpt. Lägger upp en skärmdump imorgon.
Postad 12 mars 2009 - 07:31
Hur pass bra är xperia har tänkt att köpa mig en men vill veta av någons som har haft den är den bra har hört bra kretik om den
Det finns "några" sidor i den här tråden, både med ris och ros.
Men en lite mer komprimerad variant är: https://www.prisjakt...kt.php?o=277309
Postad 12 mars 2009 - 08:31
När det gäller radion kör jag med Touch HD FM Radio istället för Sony Ericssons egna.
Var hittar du denna radio ?
Kan du lägga in en länk ?
/Johan
Postad 12 mars 2009 - 09:01

Postad 12 mars 2009 - 11:29

Kopplade in den med Nokias TV-kabel (till N95 8 GB) för att testa Ogg kontra MP3 vid olika bitrates och ABR/CBR/VBR. Av kompatibilitetsskäl har jag givit upp, det får bli MP3 av det skälet att stödet för andra filformat verkar mycket hippsomhapp och man vill kunna testa olika musikspelare. Av någon anledning talade testet för MP3 även ljudkvalitetsmässigt. Med Easy CD-Extractor inställd på "maximum quality" vid all kodning kunde jag konstatera att basen kom fram bättre med MP3 ABR 256 kbit/s t.ex jämfört med Ogg 256 kbit/s. Mina Larsen 6 har mycket bra förmåga att spela välupplöst bas och när jag växlat fram och tillbaka så upplevs den naturliga basen på ett bättre sätt med MP3. Oggen kändes av någon anledning något filtrerad, alltså inte lika djupt. Troligen beror det på avkodaren i Pocket Player och inte på formatet.
Ljudkvalitetsmässigt är det i.a.f inget tvivel om att hög bitrate eller VBR 128-320 kbit/s o.dyl är att föredra.
Jag får också säga att jag är imponerad av X1s ljudkvalitet, inte ens inkopplad som signalkälla i en bra stereoanläggning gör den bort sig. Har man bra hörlurar (Grado SR80 i mitt fall) ger den helt enkelt mycket hög ljudkvalitet och jag vill rent av kalla den "HiFi i bärbart format". Dessutom har volymen blivit bra med nX1i 1.02 och R2AA010. Med gamla svenska R2AA06 tyckte jag att volymen kunde vara irriterande låg men nu upplever jag inga sådana problem. Däremot bör man låta bli att försöka pressa volymen ännu mer genom EQ (alltså vrida upp alla register så man får en jämn kurva men förhöjd). Då överstyr man snabbt X1s hörlursförstärkare och den klipper mycket våldsamt då. Har aldrig hört något så distat....

Kör man däremot med maximal systemvolym i nX1i så driver den lurarna perfekt utan problem. Det är alltså ytterligare volymhöjning (utöver maximal systemvolym) som leder till överstyrning och kraftig distorsion.
Edit: vid tidigare test av codecs (där ogg vunnit) har jag sedan märkt att Easy CD-DA Extractor av misstag varit inställd på "normal" istället för "highest quality" vid kodning. Det lär bidra till att MP3 vid hög bitrate faktiskt presterar bra.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 12 mars 2009 - 11:31.
Postad 12 mars 2009 - 11:39
En liten nyfiken fråga bara! Kör idag Xperia Xion X1 och är väldigt nöjd med det men har sneglat lite grann på den ROM som du kör nX1 på SWE. Har du testat den eller rekommenderar du att man kör den ENG och isåfall varför. Den enda fördelen som jag kan sen det är R2AA010 då den uppdateringen inte finns på SWE ännu. Då du verkar väldigt nöjd med din ROM vore det trevligt att veta din programspec om det är okNu har min X1 fått bekänna färg som signalkälla i stereon.
Kopplade in den med Nokias TV-kabel (till N95 8 GB) för att testa Ogg kontra MP3 vid olika bitrates och ABR/CBR/VBR. Av kompatibilitetsskäl har jag givit upp, det får bli MP3 av det skälet att stödet för andra filformat verkar mycket hippsomhapp och man vill kunna testa olika musikspelare. Av någon anledning talade testet för MP3 även ljudkvalitetsmässigt. Med Easy CD-Extractor inställd på "maximum quality" vid all kodning kunde jag konstatera att basen kom fram bättre med MP3 ABR 256 kbit/s t.ex jämfört med Ogg 256 kbit/s. Mina Larsen 6 har mycket bra förmåga att spela välupplöst bas och när jag växlat fram och tillbaka så upplevs den naturliga basen på ett bättre sätt med MP3. Oggen kändes av någon anledning något filtrerad, alltså inte lika djupt. Troligen beror det på avkodaren i Pocket Player och inte på formatet.
Ljudkvalitetsmässigt är det i.a.f inget tvivel om att hög bitrate eller VBR 128-320 kbit/s o.dyl är att föredra.
Jag får också säga att jag är imponerad av X1s ljudkvalitet, inte ens inkopplad som signalkälla i en bra stereoanläggning gör den bort sig. Har man bra hörlurar (Grado SR80 i mitt fall) ger den helt enkelt mycket hög ljudkvalitet och jag vill rent av kalla den "HiFi i bärbart format". Dessutom har volymen blivit bra med nX1i 1.02 och R2AA010. Med gamla svenska R2AA06 tyckte jag att volymen kunde vara irriterande låg men nu upplever jag inga sådana problem. Däremot bör man låta bli att försöka pressa volymen ännu mer genom EQ (alltså vrida upp alla register så man får en jämn kurva men förhöjd). Då överstyr man snabbt X1s hörlursförstärkare och den klipper mycket våldsamt då. Har aldrig hört något så distat....
Kör man däremot med maximal systemvolym i nX1i så driver den lurarna perfekt utan problem. Det är alltså ytterligare volymhöjning (utöver maximal systemvolym) som leder till överstyrning och kraftig distorsion.
Edit: vid tidigare test av codecs (där ogg vunnit) har jag sedan märkt att Easy CD-DA Extractor av misstag varit inställd på "normal" istället för "highest quality" vid kodning. Det lär bidra till att MP3 vid hög bitrate faktiskt presterar bra.
Redigerat av kewe, 12 mars 2009 - 11:41.
Postad 12 mars 2009 - 12:00
Den här gången fungerar den också.
Om någon hunnit titta på den så har jag redan en fråga, hur byter jag bakgrundsbild? Och inte de bakgrundsbilderna som finns default att välja på då uten till en egen som inte finns med bland deras förslag i dropdownlisten?
Redigerat av henrik_s76, 12 mars 2009 - 12:13.
Postad 12 mars 2009 - 12:43

När det gäller ROM har engelsk R2AA010 funnits ett bra tag nu, någon svensk har inte kommit än. Engelska är helt enkelt mer prioriterat och jag har alltid sett eftersläpning där engelsk version kommer först, sedan dröjer det med lokala versioner.
Talar vi nX1i finns en viktig anledning till engelska förutom ovan beskrivna: QuickMenu. Programmet är underbart som startmeny. Men det fungerar enbart bra om systemet är engelskspråkigt. Det ger en startmeny av samma kaliber som stationära Windows. Sorterar man upp programmen under startmenyn är det helt suveränt.
De program jag kör på min X1 för tillfället är:
*SPB Mobile Shell 2.1.5 (väntar ivrigt på 3.0)
*SPB Phone Suite
*SPB Pocket Plus 4
*SPB Wallet
*G-Profile
*QuickMenu 2.7
*Task Facade 4RC6
*Acb Power Meter/Battery meter
*Acb Task Man
*Advanced Task Manager 0.7
*Iris Browser 1.1.3
*Opera Mobile SE-standardversion
*Opera Mobile 9.5
*Netfront
*Pocket Informant
*Resco Photo Viewer 6.33 Pro
*Resco Radio
*Resco Explorer
*Total Commander
*Pocket Player 4
*FlipSide
*CorePlayer
*TCPMP
*BeyondPod
*pRSS Reader
*Mobipocket Reader
*SoftMaker Office
*CapSure
*Pocket Downloader
*Web Video Downloader (YouTube-nedladdning etc)
*Pocket Artist
*PhotoGenics
*HTC Touch HD FM-radio
*HTC Touch HD Album
*HTC Touch HD YouTube
*iGO 08
*GPS Meter 5
*GPS Today
*TrackMe
*AE Button Plus
Tror jag fick med allt eller nästan i.a.f.

Edit: Panelknappen är nu remappad enligt följande:
Enkeltryck: Task Facade
Dubbeltryck: Gå till homescreen
Lång tryckning: Acb Task Manager
Då har jag äntligen samma komfort som i S60 (menyknappen som på min E90 startar Jbak Task Manager).
Redigerat av Unregistered43b822d3, 12 mars 2009 - 12:48.
Postad 12 mars 2009 - 12:51
ojojoj supertack!För min del föredrar jag engelska av det skälet att jag i datorsammanhang tänker på engelska, tredjepartsprogrammen är på engelska och jag tar in informationen på engelska. Andra språk än engelska i dessa sammanhang är för mig "c-språk". Det är betydligt enklare att ha ett språk överallt. Att köra en blandning av svenska och engelska tycker jag är störande. "File, arkiv, edit, redigera" om vartannat.
När det gäller ROM har engelsk R2AA010 funnits ett bra tag nu, någon svensk har inte kommit än. Engelska är helt enkelt mer prioriterat och jag har alltid sett eftersläpning där engelsk version kommer först, sedan dröjer det med lokala versioner.
Talar vi nX1i finns en viktig anledning till engelska förutom ovan beskrivna: QuickMenu. Programmet är underbart som startmeny. Men det fungerar enbart bra om systemet är engelskspråkigt. Det ger en startmeny av samma kaliber som stationära Windows. Sorterar man upp programmen under startmenyn är det helt suveränt.
De program jag kör på min X1 för tillfället är:
*SPB Mobile Shell 2.1.5 (väntar ivrigt på 3.0)
*SPB Phone Suite
*SPB Pocket Plus 4
*SPB Wallet
*G-Profile
*QuickMenu 2.7
*Task Facade 4RC6
*Acb Power Meter/Battery meter
*Acb Task Man
*Advanced Task Manager 0.7
*Iris Browser 1.1.3
*Opera Mobile SE-standardversion
*Opera Mobile 9.5
*Netfront
*Pocket Informant
*Resco Photo Viewer 6.33 Pro
*Resco Radio
*Resco Explorer
*Total Commander
*Pocket Player 4
*FlipSide
*CorePlayer
*TCPMP
*BeyondPod
*pRSS Reader
*Mobipocket Reader
*SoftMaker Office
*CapSure
*Pocket Downloader
*Web Video Downloader (YouTube-nedladdning etc)
*Pocket Artist
*PhotoGenics
*HTC Touch HD FM-radio
*HTC Touch HD Album
*HTC Touch HD YouTube
*iGO 08
*GPS Meter 5
*GPS Today
*TrackMe
*AE Button Plus
Tror jag fick med allt eller nästan i.a.f.
Då har jag äntligen samma komfort som i S60 (menyknappen som på min E90 startar Jbak Task Manager).
Det var inte lite program installerat

Ska överväga detta o se om man inte ska ta o prova, det är ju inte värre än att man gör om det igen

Postad 12 mars 2009 - 12:54
Förutom QuickMenu har jag sett diverse andra program som kräver hackande för att fungera på ROM med andra språk. Så generellt ger engelsk ROM överlägsen kompatibilitet och stabilitet i umgänget med tredjepartsprogrammen.
Tycker mig se av och till på XDA-Developers att pillande i systemet krävs när t.ex svensk ROM används för att programmet inte skall bråka. Provade att få QuickMenu att fungera på R2AA06 SE-stock ROM och lyckades till hälften ungefär. Men kvadraterna var kvar...

Long Live English!

Postad 12 mars 2009 - 13:58
Jag kikade på en Xperia i början när den kom ut till butikerna. Jag upplevde den då som väldigt seg. Tryckte man tex på panelknappen så var det en fördröjning innan den ploppade upp på någon sekund.
Jag vet om att flera sade att den inte var seg i jämförelse med andra smartphones. Men har det kommit någon ny firmware vilket snabbar upp telefonen?
Mvh ZooZ
Postad 12 mars 2009 - 14:05

X1 är snabb med nX1i LiteSpeed-ROMen som jag använder. Har inget att anmärka på. Däremot får man acceptera att det är program som laddas in och tyngre sådana tar några sekunder första gången. Men själva menyhanteringen etc rullar på fint.
Ser ingen anledning att invända mot hastigheten när man ser X1 som den handdator (med stor betoning på dator) som det är. Framförallt med tyngre program.
Pratet om seghet har jag alltid haft svårt att förstå. Detta då en öppen plattform innebär att program startas och laddas in på samma vis som en dator. Detta gör att man i.s.f får jämföra med starttider för Javaprogram på produkter som bygger på äldre plattformar. Men inte ens det är riktigt rättvist med tanke på skillnaderna i komplexitet hos programmen.
Men som sagt, X1 rullar på bra men jag rekommenderar custom-ROM utan tvivel. Panelerna kan man skippa, bättre att använda Pubba Panel Installer för Media Xperience och använda panelknappen till Task Facade o.dyl.
Postad 12 mars 2009 - 14:10
Men om jag tolkar det hela rätt så har inte SE själva släppt någon firmware som snabbar upp telefonen från ursprungs fw? Men med tredjeparts fw så kan man få den till att gå snabbare.
Genom att jag inte haft en smartphone förut och inte vet i vilken utsträckning som jag kommer köra de mer avancerad funktionerna (fast det är ju möjligheten till detta som gör att jag tittar på xperia), så är det ju fortfarande viktigt för mig att de vanliga telefon-funktionerna går snabbt.
Mvh ZooZ
Postad 12 mars 2009 - 14:20
Har du inte haft en smartphone tidigare så får jag säga direkt: köp inte en X1 som första modell då. Den är underbar men man bör vara power user för att maxa den.
Vill du prova på smartphone får jag rekommendera en nedjusterad budget och att du köper t.ex en Nokia E71 eller liknande. Det är lättare tröskel. När du vant dig vid en sådan är WM ett bra nästa steg. Men att köpa en X1 för att prova på smartphones är inget jag rekommenderar.
Vill du känna lite på WM kan annars någon av HTCs modeller vara något, t.ex Touch Diamond. Ytterligare ett tips är att du läser in dig XDA-Developers m.m och bedömer om WM är intressant. Känner du dig beredd att tweaka och optimera sedan - ut och köp. Men som sagt, att köpa en WM-lur utan förkunskaper är inget att rekommendera. Läser du på så får du en stadigare grund.
Postad 12 mars 2009 - 14:31
Jag har en gammal Ipaq, som jag trivs bra med, fast det blir ju inte att man har med den, pga att den är otymplig. Men det jag mest vill åt är väl att kunna surfa, maila med telefonen. Inbillar mig att tangentbord är att föredra då. Annars så kan man ju som du säger köpa en Touch Diamond. Men SE ligger mig varmt om hjärtat och den känns välbyggd.
Sen en annan fråga, är det sent att skaffa en X1:a nu? Väntar en X2:a runt hörnet? Hade faktiskt trott att de skulle sagt något på mobil-mässan i Barcelona, men där var ju bara Idou som kanske kommer i slutet av året.
Mvh ZooZ
Postad 12 mars 2009 - 14:47
*Köper man en X1 p.g.a märkesnamnet, d.v.s att man förväntar sig något som motsvarar ens föreställning av vad "Sony Ericsson" innebär för en produkts beskaffenhet - så tänk om direkt.
X1 heter även HTC Kovsky av det skälet att det är att betrakta som en HTC med annat skal på. Den fungerar därför som en HTC och inte som en Sony Ericsson. Den har absolut NOLL procents likhet med övriga modeller med SE-loggan. Det enda som möjligen är likt är Media Xperience-panelen och kameragränsnittet. Förutom dessa två saker (samt deras FM-radiopanel) finns inga likheter.
Möjligen designen där den silverfärgade ur vissa vinklar påminner om P1i.
Xperia X1 köper man tvärtom för alla egenskaper som skiljer den sig från Sony Ericsson. Kan ju nämna att jag för min del anser att X1 är den enda köpvärda modellen med det märkesnamnet, i övriga segment ligger Nokia och HTC långt före när det gäller funktionalitet och prestanda.
När man köper en X1 gör man det för kvalitetskänslan, högupplöst skärm, inbyggd GPS, att det i praktiken är en HTC med WM som ger tillgång till XDA-Developers fina support och alla tredjepartsprogram. Köper man den för att det är en Sony Ericsson - då får man tänka om som sagt.
Vill man ha en smartphone i telefonförpackning som är mer lik Sony Ericssons övriga sortiment - då bör man köpa en Nokia ur N-serien t.ex med S60.
När det gäller telefonfunktion hos X1 är den bra - med SPB Phone Suite o.dyl. Den har också ett mycket bra samtalsljud. Men det är en handdator med telefonfunktion och talar vi om telefonfokus så är S60 en bättre plattform. WM Pro i X1 är handdatorfokuserat även om det finns utmärkta program för kontakthantering och telefoni.
Som sagt, X1 köper man för att det är en bra WM-modell. Väger man in märket i bedömningen och därmed tror att den har något gemensamt med C/W/K-serien t.ex - då skall man tänka om. Annars får man en chock när ingenting stämmer.
Postad 12 mars 2009 - 15:03
LOCK:Enabled
CAB: \Storage Card\!Setup\Starter\NETCF35.cab
CAB: \Storage Card\!Setup\Starter\NETCF35M.cab
CAB: \Storage Card\!Setup\Starter\SQLCE35.cab
CAB: \Storage Card\!Setup\Starter\opera95b2gears.cab
CAB: \Storage Card\!Setup\Retail\Utils\GoogleMapsLatitude.cab
CAB: \Storage Card\!Setup\Retail\Utils\googlesearch.cab
CAB: \Storage Card\!Setup\Retail\Utils\operamobileSE.cab
CAB: \Storage Card\!Setup\Retail\Utils\htccalc.cab
CAB: \storage Card\!Setup\Retail\Utils\volumecontrol.cab
CAB: \Storage Card\!Setup\Retail\Utils\Actionscreenv11.cab
CAB: \Storage Card\!Setup\Retail\Utils\wktask.cab
CAB: \Storage Card\!Setup\Retail\Utils\rescoexplorer.cab
CAB: \Storage Card\!Setup\Retail\Panels\googlepanel.cab
CAB: \Storage Card\!Setup\Retail\Panels\mxp.cab
CAB: \Storage Card\!Setup\Retail\Panels\windowslive.cab
CAB: \Storage Card\!Setup\System\act33.cab
CAB: \Storage Card\!Setup\System\cecmd.arm.cab
CAB: \Storage Card\!Setup\System\rar.cab
CAB: \Storage Card\!Setup\System\regedit.cab
CAB: \Storage Card\!Setup\System\synchrotime.cab
CAB: \Storage Card\!Setup\System\wvgafix3.cab
CAB: \Storage Card\!Setup\Media\locr.cab
CAB: \Storage Card\!Setup\Media\tcpmp.cab
CAB: \Storage Card\!Setup\Media\youtube.cab
CAB: \Storage Card\!Setup\Media\beyondpod.cab
CAB: \Storage Card\!Setup\Media\pocketplayer.cab
CAB: \Storage Card\!Setup\Media\htcfmradio.cab
CAB: \Storage Card\!Setup\Media\coreplayer.cab
CAB: \Storage Card\!Setup\Media\socialnetworksengine.cab
CAB: \Storage Card\!Setup\Media\blackstonealbum.cab
CAB: \Storage Card\!Setup\Media\blackstoneyoutube.cab
CAB: \Storage Card\!Setup\Retail\Panels\youtubepanel.cab
CAB: \Storage Card\!Setup\Reader\mobireader.cab
CAB: \Storage Card\!Setup\Reader\ubook.cab
CAB: \Storage Card\!Setup\Internet\netfront.cab
LOCK:Disabled
HIDE:Enabled
CAB: \Storage Card\!Setup\System\gprofile.cab
LOCK:Disabled
RST: Reset
Postad 12 mars 2009 - 16:06
Om man använder nX1i LiteSpeed-ROMen så tappar man garantin va? Menyerna är då på engelska?
Postad 12 mars 2009 - 16:34
Vissa program som är gamla, alltså senaste versionen lanserades 2006 och ingen uppdatering skett därefter räknar jag närmast som abandonware även om vissa utvecklare tar betalt. Skall man sälja ett program får man allt uppdatera åtminstone någon gång per år för att visa att man är aktiv.
När det gäller SPB så har de dels 20% rabatt om man köpt en produkt tidigare, dels får man poäng vilket kan lösas in mot andra program. Så fort My Symbian är igång med sin rabatt kommer jag att köpa på mig Mobile Shell, Pocket Plus och Phone Suite på en gång. SPB Wallet har jag redan köpt med gamla My Symbian-rabatten och har därmed poäng att lösa in.
När det gäller Resco så är en sak irriterande: Photo Viewer Pro är inte uppdaterat på länge och de säljer av någon ofattbar anledning inte några bundles med den. Man kan köpa en bundle men sedan skall man köpa separat uppgradering till Pro... Hmmm.
Postad 12 mars 2009 - 17:58
Vadå utvärdering?
30 dagars provversion men sedan finns det ytterligare sätt att få tag på program men de får man inte tala om i forumet.

Med utvärdering syftar jag på att man först kör programmet en tid för att undersöka om det är värt att köpa eller ej.
Postad 12 mars 2009 - 19:57
Postad 12 mars 2009 - 20:17
Har dock forskat runt lite om just denna Invisible Shield och som jag misstänkte är det väldigt svårt att få perfekt applicering på just X1. Har man apparater med jämna och fina ytor, typ iphone el. Touch HD, är det en annan femma s.a.s.
Äh, jag har faktiskt aldrig i hela min gadget-karriär (och det har varit mååånga gadgets) lycket repa någon display eller motsv. så X1an får nog klara sig utan också. Så länge man inte har smågrus i fickan och är allmänt varsam med grejerna så är det ju lugnt

Postad 12 mars 2009 - 20:34

Batteritiden räcker 4.5 dag för mig, och då smsar jag rätt mycket blir väl 30-40 sms om dagen. Och kanske 4-5 samtal på de 4 dagarna, och sedan pillar jag med den oxå

Postad 12 mars 2009 - 20:42
Kan säga att jag är väldig nöjd med Xperian
En mycket bra mobil, lever upp till mina förväntningar mer än vad jag hade hoppas på.
Batteritiden räcker 4.5 dag för mig, och då smsar jag rätt mycket blir väl 30-40 sms om dagen. Och kanske 4-5 samtal på de 4 dagarna, och sedan pillar jag med den oxå
Haha! Det där är rena fantasitider för mig. Två dagar, mer än så kan jag inte pressa ur den. Då kör jag en del musik över bluetooth (2h/dag kanske), HSDPA ständigt uppkopplat, mailcheck var 15:e minut, display på auto-dim, några samtal om dagen.
Postad 12 mars 2009 - 21:11
Vilket program använder du för att remappa?
Tack på förhand!

// 77
Postad 12 mars 2009 - 21:41
Jag använder AE Button Plus för remapping. Fungerar perfekt.
Tackar för informationen! Bra tips på program som fungerar till X1:an är aldrig fel att få

// 77
Postad 12 mars 2009 - 21:54
/Johan
Postad 12 mars 2009 - 22:11
Någon som vet nått tweeak som fixar större text på popupmeddelanden vi tex sms, kalenderaviseringar, telefonsamtal osv ?
/Johan
Det här kanske fungerar?

Redigerat av Unregistered1413, 12 mars 2009 - 22:13.
Postad 12 mars 2009 - 22:19
Sen en annan fråga, är det sent att skaffa en X1:a nu? Väntar en X2:a runt hörnet? Hade faktiskt trott att de skulle sagt något på mobil-mässan i Barcelona, men där var ju bara Idou som kanske kommer i slutet av året.
Någon som vet mer om framtiden för Xperia serien och om en X2:a ev är på väg? Fast, med tanke på tiderna på lansering till leverans i denna bransch så lär det ju nte hända på rätt länge...
Postad 12 mars 2009 - 22:22
När panelerna är undanstädade så fungerar remappingen riktigt bra och Task Facade är den enda "panelen" jag anser vara användbar. För flera startskärmar? Tja, jag har ju SPB Mobile Shell för det (en startskärm), Pocket Plus för en effektivare startskärm (standardskärmen) och Phone Suite för snabbkontakter på standardskärmen. Behöver inga paneler.
Hade varit effektivare i.s.f med en slidebar startskärm (alltså olika skärmar kan bläddras fram med en svepande rörelse) och så hade panelerna varit en task manager som Task Facade.
Postad 12 mars 2009 - 22:23
Någon som vet mer om framtiden för Xperia serien och om en X2:a ev är på väg? Fast, med tanke på tiderna på lansering till leverans i denna bransch så lär det ju nte hända på rätt länge...
Någon X2 har inte utlysts än men tydligen blir det inte WM på nästa lur i X-serien, det är iaf "the word on the street".
Postad 12 mars 2009 - 22:31
Enda ryktena är att de skrivit avtal med en tillverkare vid namn Mobinova. Det innebär i.a.f att nästa WM-mobil för mig blir en HTC någon gång när det är dags för utbyte av X1. Detta då jag helt klart föredrar HTC då de har stor erfarenhet på området WM och supporten hos XDA skulle gå förlorad. För jag tror knappast att en X2 i form av rebrandad Mobinova modell X lär supportas där.

Sedan är frågan varför de har påbörjat nya stilen, d.v.s hoppa mellan tillverkare?
Mitt intryck är att de är sura eftersom HTC sannolikt undervisat dem om ett och annat då X1 togs fram. Och det är tur för tyvärr - en X1 med OSE-fierat gränsnitt och Fastport till tillbehör hade jag aldrig köpt.

Postad 12 mars 2009 - 22:43
Jag lyssnar inte på musik på mobilen, det har jag en separat mp3spelare för det:P Och jag kollar inte mailen var 15:e min, kollar aldrig den på mobilen. Har oxå auto-dim på displayen på. Varierar mellan 3g och edge.Haha! Det där är rena fantasitider för mig. Två dagar, mer än så kan jag inte pressa ur den. Då kör jag en del musik över bluetooth (2h/dag kanske), HSDPA ständigt uppkopplat, mailcheck var 15:e minut, display på auto-dim, några samtal om dagen.
Jag tror musiken och mailkollandet drar nog en hel del batteri. Men det är ju bara att ladda den

Postad 13 mars 2009 - 09:37
Letar efter en hållare för vindrutan till min X1:a. Mest för att jag vill kunna se gps:en på ett vettigt sett då jag kör runt.
Vet någon om det finns någon sådan på markanden än?
Mvh
Stefan
Postad 13 mars 2009 - 11:57
Några andra förslag? gratis
Postad 13 mars 2009 - 12:04
För omslagsbläddring finns FlipSide och S2P (Slide2Play). Den sistnämnda skall jag prova igen när jag blivit klar med MP3-rippandet. Har som sagt givit upp .ogg.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar