Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 April 2010 - 10:33

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Jag undrade faktiskt inte hur just SE hade löst det utan jag undrade precis som du säger om någon spelutvecklare har kommit med en workaround om det har krävts MT...

Till dags dato är antalet spel för Android rätt begränsad och antalet med stöd för MT är nog obefintligt är min gissning. Sen kräver nog spel riktig MT och inte den högst begränsade DT lösningen de flesta Android lurar ser ut att använda och innan detta ändras, så vet jag inte hur stort intresset för MT kommer vara bland spelutvecklare för Android. Time will tell.

Postad 07 April 2010 - 10:45

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Här håller jag med dig fullt ut, dock har jag inte haft acern, men magic och nu legend, men funderar på att ta ett tre abb å så x10an med det, men vill ju inte byta ner mig, dock så kommer ju 2.1 så småningom. Men jag älskar webläsaren i legenden, mest de jag går efter just nu.

Sen är de väl inte samma typ av skärm i x10an? För jag tycker att de är tråkigt med legenden att när skärmen blir lite varm så "klibbar" fingrarna när man drar över skärmen med t.ex tummen så de segar fast fingret i displayen eller hurfan man ska säga, och nej, jag är inte flottig om händerna ;) Kanske är x10ans skärm bättre än den i elgenden? Om jag inte minns fel så har legend glas? och x10an har plast eller? jag har ingen aning om detta, så ni som är insatta kan få förklara det om skärmarna ;)

Detta oroar mig: Den rörelsekänsliga skärmen upplever vi dock inte som lika följsam och mjuk som konkurrenternas och detta kan bero på vad som verkar vara en en relativt låg uppdateringsfrekvens, den är dock fortfarande fullt användbar.

kommer från swedroid.se

Postad 07 April 2010 - 11:01

Unregistered31768
  • Unregistered31768
  • Lärjunge

• 326 inlägg
  • 0
Hur många av er är det som har problemet att det "skorrar" i luren när man pratar, nästan som att högtalaren är sprängd. Är dte bara att lämna in för reperation eller?

Postad 07 April 2010 - 11:20

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Dom såg rätt nice ut så jag beställde också ett par:)
Någon som vet var man kan köpa billiga micro usb sladdar?;)

På ebay.com hittar jag mina, billiga inrullningsbara.. betalar runt 15kr/st med frakt!

Postad 07 April 2010 - 11:24

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Min X10 verkar ha slutat hämta nya mail automagiskt?
Fast det är ibockat att den ska kolla var 15e min, nån som har nån ide vad som kan vara galet? ;)

Har du kört typ taskpanel och dödat ngn process?

Många av de fel som jag har haft, klockor som inte lirar, mail som inte hämtas, widgets som inte uppdateras ....
är pga av jag råkat stänga av dom med taskpanel. Omstart av telefonen är det som gäller i det läget.

Hur många av er är det som har problemet att det "skorrar" i luren när man pratar, nästan som att högtalaren är sprängd. Är dte bara att lämna in för reperation eller?

Min är "spräckt" ibland, undrar också om det är service som gäller.

Redigerat av K1M, 07 April 2010 - 11:26.

Postad 07 April 2010 - 11:25

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

"Nervsjuk Apa
Sa inte ni att era X10 skulle gå att uppdatera samtidigt som alla andra får uppdatering? Fick min från er igår och har försökt uppdatera från R1FA014 till R1FA016 som jag vet finns tillgängligt och som de flesta direkt har uppdaterat till. Men på min går inte det, varken direkt i telefonen eller via PC Suite. Såg en an...nan på ett forum som hade Tre och inte heller kunde uppdatera, så jag misstänker ju att det är erat fel tyvärr. Och jag som hoppades att ni talade sanning om uppdateringarna. Snälla kolla upp detta.
den 1 april kl. 11:17

3 Sverige
1.0.16 innehåller en fix som är specifik för en annan operatör. Därför fungerar uppgraderingen bara på de mobiler som sålts av den operatören, inte på några andra.
Vänliga Hälsningar
Erik H/3
för 4 timmar sedan"

Tänkte det kunde vara läge att påminna om detta då folk fortfarande klagar om uppdateringen. Om det bara var något specifikt fel från en tillverkare som fixades med uppdateringen, så kan jag leva utan ;)

Hur väljer man förresten ett annat tangentbord än Standard?

I tangentbordsläget håller du in "123" -knappen om jag inte minns fel.. då kommer det upp en liten ruta!

Postad 07 April 2010 - 11:30

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Har du kört typ taskpanel och dödat ngn process?

Många av de fel som jag har haft, klockor som inte lirar, mail som inte hämtas, widgets som inte uppdateras ....
är pga av jag råkat stänga av dom med taskpanel. Omstart av telefonen är det som gäller i det läget.

Min är "spräckt" ibland, undrar också om det är service som gäller.

Jag misstänker det är nåt sånt, tror det dog efter att jag installerade task-killern. ;)
Har dock inte testat att starta om den, ska testa, thx för tipset!!

Postad 07 April 2010 - 12:11

jlarsson1978
  • jlarsson1978
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Jag har också det problemet. Ljudet är kass i högtalaren om jag inte sänker volymen men då hör man knappt den man pratar med.

Postad 07 April 2010 - 12:23

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Jag har också det problemet. Ljudet är kass i högtalaren om jag inte sänker volymen men då hör man knappt den man pratar med.

Har inte pratat så mkt med den än (ca 5 samtal), men har inte märkt av några som helst problemet med högtalaren

Postad 07 April 2010 - 12:28

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

I tangentbordsläget håller du in "123" -knappen om jag inte minns fel.. då kommer det upp en liten ruta!

Nu försvann problemet HELT med a-knappen!!! Visserligen ligger in a lika långt ut på skärmen som i standard så kanske därför. Men q fungerade också perfekt. Jubel!!!!

Finns det något sätt att få in åäö också i android-tangetbordet?

Postad 07 April 2010 - 12:31

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0
Går det att få den smidiga ordlistan som htc har i sina telefoner? När man ska skriva t.ex hej kan man skriva hrj och det blir automatiskt hej, eller är de endast för htc´s telefoner?

Postad 07 April 2010 - 12:31

Klazzon
  • Klazzon
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Hallo, var nere igår och kännde på en svart... grymmt fräsch!
Testade både a/p-knappen i port. och landsc. inga bekymmer. startade och fotade flera gånnger 5-6 och inga låsningar.
(Säljaren nämnde även att man kunde konfig. touchen så att den bättre passade användaren... vet inget mer om detta men kanske ett tips till er som har bekymmer? om ni inte testat då altså :-))

Dock till mitt problem, Den vita finns bara med 3-abb? Dom säljer den vita men inte utan tre :-(

Någon som lyckats köpa en vit utan 3-abb?

Mvh
Klasson

Postad 07 April 2010 - 12:48

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
De flest jag pratar med via X10 tycker att det är eko så man undrar vad det är som händer...

Vore kul med ett datum för 2.1 , och att 2.1 kommer att fixa att telefonen är seg. Fan, Legend verkar ju flyta på dubbelt så bra och då har den 600MHz CPU + Sense (som laggar på min HD2 t.o.m.)
Känns inte som man orkar hålla ut tills dess dock.

Går det att få den smidiga ordlistan som htc har i sina telefoner? När man ska skriva t.ex hej kan man skriva hrj och det blir automatiskt hej, eller är de endast för htc´s telefoner?

Det vore sjukt nice, jag har inte hittat det iaf. Men det känns som att jag behöver nått liknande för jag kan inte skriva på något av tangentborden med någon hastighet.

Postad 07 April 2010 - 12:51

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Var det inte inwarehouse.se som hade vita utan 3?

Hallo, var nere igår och kännde på en svart... grymmt fräsch!
Testade både a/p-knappen i port. och landsc. inga bekymmer. startade och fotade flera gånnger 5-6 och inga låsningar.
(Säljaren nämnde även att man kunde konfig. touchen så att den bättre passade användaren... vet inget mer om detta men kanske ett tips till er som har bekymmer? om ni inte testat då altså :-))

Dock till mitt problem, Den vita finns bara med 3-abb? Dom säljer den vita men inte utan tre :-(

Någon som lyckats köpa en vit utan 3-abb?

Mvh
Klasson

Postad 07 April 2010 - 12:51

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

De flest jag pratar med via X10 tycker att det är eko så man undrar vad det är som händer...

Vore kul med ett datum för 2.1 , och att 2.1 kommer att fixa att telefonen är seg. Fan, Legend verkar ju flyta på dubbelt så bra och då har den 600MHz CPU + Sense (som laggar på min HD2 t.o.m.)
Känns inte som man orkar hålla ut tills dess dock.

Det vore sjukt nice, jag har inte hittat det iaf. Men det känns som att jag behöver nått liknande för jag kan inte skriva på något av tangentborden med någon hastighet.

Kolla på swedroids x10-forum. Har för mig att någon där har fixat HTCs tangetbord att ladda ner

Postad 07 April 2010 - 13:09

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0

Kolla på swedroids x10-forum. Har för mig att någon där har fixat HTCs tangetbord att ladda ner

Jajjemen, det stämmer det! Fyfan så underbart. Nu är det ENDAST webläsaren som får mig att tveka till x10an, då webläsaren inte verkar lika bra som på min legend, fast det kanske beror på dualtouch, eller dubbeltap to zoom, kan man ställa in i x10ans webläsare att den öppnar varje sida så utzoomat de bara går? Så får man själv dubbelklicka där man vill zooma in? Eller startas bara sidan inzoomad och klar? Sånt är ju lite jobbigt på forum som detta när man vill åt inläggen längst ner. Undrar hur smidigt zoom in / ut knapparna funkar?

Postad 07 April 2010 - 13:21

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Jajjemen, det stämmer det! Fyfan så underbart. Nu är det ENDAST webläsaren som får mig att tveka till x10an, då webläsaren inte verkar lika bra som på min legend, fast det kanske beror på dualtouch, eller dubbeltap to zoom, kan man ställa in i x10ans webläsare att den öppnar varje sida så utzoomat de bara går? Så får man själv dubbelklicka där man vill zooma in? Eller startas bara sidan inzoomad och klar? Sånt är ju lite jobbigt på forum som detta när man vill åt inläggen längst ner. Undrar hur smidigt zoom in / ut knapparna funkar?

Jag tycker webläsaren i X10 fungerar riktigt bra. Sidorna skalas om så att det passar och det har varit väldigt smärtfritt. Vill du scrolla snabbt funkar "förstoringsglas"-funktionen riktigt bra tycker jag. Har även läst om andra webläsare du kan fixa, som opera tror jag, där du kan zooma genom att dubbelklicka

Postad 07 April 2010 - 13:22

mulle_nr1
  • mulle_nr1
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Till dags dato är antalet spel för Android rätt begränsad och antalet med stöd för MT är nog obefintligt är min gissning. Sen kräver nog spel riktig MT och inte den högst begränsade DT lösningen de flesta Android lurar ser ut att använda och innan detta ändras, så vet jag inte hur stort intresset för MT kommer vara bland spelutvecklare för Android. Time will tell.

Okej tack för svaret! då kan jag kanske släppa det här med MT nu då spel var det ända jag kände att jag behövde det till.

Postad 07 April 2010 - 13:44

jangeorge
  • jangeorge
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
testade update service oxå och jag kommer inte längre än anslut, jag gör exakt det man ska göra och som den säger att man ska med hålla in tillbaka knappen samtidigt som man kopplar in usb sladden.. men icke..

mobilen sätts igång då och datorn installerar drivrutiner för flashusb eller nåt.. och själva update service rör inte sig vidare till bekräfta..

nu har jag testat både pc companion och update service och ingen av dom verkar vilja uppdatera min mobil..

vet inte riktigt hur jag ska göra nu..

och jag gick över ifrån 3 till tele2 inatt.. och mobilen verkar missa då och då att det finns ett simkort i den då det står inget simkort ibland..

Postad 07 April 2010 - 13:46

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

testade update service oxå och jag kommer inte längre än anslut, jag gör exakt det man ska göra och som den säger att man ska med hålla in tillbaka knappen samtidigt som man kopplar in usb sladden.. men icke..

mobilen sätts igång då och datorn installerar drivrutiner för flashusb eller nåt.. och själva update service rör inte sig vidare till bekräfta..

nu har jag testat både pc companion och update service och ingen av dom verkar vilja uppdatera min mobil..

vet inte riktigt hur jag ska göra nu..

och jag gick över ifrån 3 till tele2 inatt.. och mobilen verkar missa då och då att det finns ett simkort i den då det står inget simkort ibland..

Simkortsproblemet hade jag också precis när jag fått mobilen. Tog ut och stoppade in det igen en gång och har inte haft problem med det sen dess.

Har du köpt telefonen obrandad?

Postad 07 April 2010 - 13:50

jangeorge
  • jangeorge
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Simkortsproblemet hade jag också precis när jag fått mobilen. Tog ut och stoppade in det igen en gång och har inte haft problem med det sen dess.

Har du köpt telefonen obrandad?

yes köpte den obrandad via tele2.. jag köper aldrig brandade telefoner.. har gjort det en gång för länge sen med 3 och aldrig mer..

Postad 07 April 2010 - 14:01

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

yes köpte den obrandad via tele2.. jag köper aldrig brandade telefoner.. har gjort det en gång för länge sen med 3 och aldrig mer..

Ok, låter skumt att inte Update Service fungerar alls :/ Känna av telefonen borde den ju göra oavsett.

Postad 07 April 2010 - 14:01

MarreP
  • MarreP
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Säkert en enkel fråga att svara på för de flesta. Varför är det en varningstriangel uppe i vänstra hörnet för mig?

Redigerat av MarreP, 07 April 2010 - 14:02.

Postad 07 April 2010 - 14:06

jangeorge
  • jangeorge
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Ok, låter skumt att inte Update Service fungerar alls :/ Känna av telefonen borde den ju göra oavsett.

ja jag fattar inte det heller.. skumt som fan juh..
ska jag köra programmet som admin istället? eller klicka i egenskaper xp grejjen?

Postad 07 April 2010 - 14:14

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Spana in xScope Browser för Android som ett komplement. Lyssna och titta i de drygt 7 minutrarna så fattar du. Multi touch - jag vet inte om det är nödvändigt just i surfningssammanhang alltid. Det är nog en smaksak. Det kommer lösningar på allt mest hela tiden. ;)

http://www.youtube.c...h?v=sUAYyUQRb4Y

Postad 07 April 2010 - 14:15

deenajs
  • deenajs
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Säkert en enkel fråga att svara på för de flesta. Varför är det en varningstriangel uppe i vänstra hörnet för mig?

Dra ner notifieringsfönstret och kolla (som applikationsmenyn men uppifrån) Antagligen vill den att du ska signa in på ditt googlekonto

Postad 07 April 2010 - 14:17

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Opera mini finns ju annars. Tycker den är snabbare än orginal webläsaren.

Postad 07 April 2010 - 14:24

MarreP
  • MarreP
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Dra ner notifieringsfönstret och kolla (som applikationsmenyn men uppifrån) Antagligen vill den att du ska signa in på ditt googlekonto

Tackar! Irriterande när man inte vet vad det är, enkelt åtgärdat dock. Nu lärde man sig något nytt idag också

Postad 07 April 2010 - 14:30

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Spana in xScope Browser för Android som ett komplement. Lyssna och titta i de drygt 7 minutrarna så fattar du. Multi touch - jag vet inte om det är nödvändigt just i surfningssammanhang alltid. Det är nog en smaksak. Det kommer lösningar på allt mest hela tiden. ;)

Wow, Xscope verkar hur bra som helst! Har du testat det? Vad tycker du? Vad är det för skillnad mellan betal- och gratisversionen?

Postad 07 April 2010 - 14:37

ville866
  • ville866
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Tänkte bara kolla om det har blivit utrett om man behöver lägga på skärmskyddet som följer med i kartongen?
Eller sitter det redan ett på och det är tänkt att man ska det som följer med som reserv?

Mvh

Postad 07 April 2010 - 14:42

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Förresten, ett tips till alla som är lika korkade som jag och trodde att bildstabilisatorn var automatisk i kameran... Satte på den nu och bilderna blev... 1000 gånger bättre! Även om jag tryckte av skitsnabbt och inte väntade på att den skulle fokusera! Detta och mitt nya tangentbord som fixade "a"-problemet gör denna telefonen nu till en klockren 10!!!

Postad 07 April 2010 - 14:53

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Förresten, ett tips till alla som är lika korkade som jag och trodde att bildstabilisatorn var automatisk i kameran... Satte på den nu och bilderna blev... 1000 gånger bättre! Även om jag tryckte av skitsnabbt och inte väntade på att den skulle fokusera! Detta och mitt nya tangentbord som fixade "a"-problemet gör denna telefonen nu till en klockren 10!!!

Ja, bildstabilisatorn gör susen! Blir gaaalet bra bilder!

Postad 07 April 2010 - 14:57

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0

Laddade hem det till min legend nyss, det funkar riktigt bra faktiskt, så nu verkar det som att de finns altenativ till orginal webläsaren, även fast jag gillar dom inbygda över andra, men detta kanske går att vänja sig vid, hmm ja.. Nu ska man bara ta sig iväg å skaffa den från tre ;) Om jag inte hinner ångra mig för sjuttioelfte gången B)

Postad 07 April 2010 - 15:10

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Wow, Xscope verkar hur bra som helst! Har du testat det? Vad tycker du? Vad är det för skillnad mellan betal- och gratisversionen?

Jag har inte testat programmet än. Jag väger fortfarande mellan att skaffa den snyggaste telefonen i historien (X10) och en Legend från HTC. Jag har googlat sönder mig och läst typ alla forum än så länge men har svårt att ta mig i kragen och beställa någon av dem. Legend har ett liiite bättre format för mig, fickmässigt, även om X10:an är... *suckar*... så bedårande. ;) Sen är jag så less att de har gjort missen i Legend att både WLAN och Bluetooth delar på samma antenn, vilket gör att det inte fungerar bra (eller ens alls). Desire och Nexus går fetbort för de är riktigt ugly. Jag gillar inte den runda Ipodish-designen. Den går bort bort bort.

Därför har jag bara försökt hitta lösningar på allt gnäll som alla postar eller har postat istället. Just xScope Browser verkar ju bra som sagt och löser det mesta, tror jag. Är nyfiken på vad andra kommer fram till också. Tror det var zippiz som postade länken till Xscope först så cred till honom. ;)

Redigerat av sean.wiklund, 07 April 2010 - 15:13.

Postad 07 April 2010 - 15:31

Unregistered38c95f32
  • Unregistered38c95f32
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Nu har jag suttit och lekt med min Telefon i ett dygn och har börjat lära mig det mesta.
Jag har inte haft några problem med "a" knappen heller. Eller ja, jag har väl lite problem med alla knappar eftersom detta är den första telefonen där jag inte haft fysiskt tangentbord. Men det verkar som det gångarska fort att lära mig. Jag är hur som helst grymt nöjd med telefonen.
Att det är mindre RAM i den än N1 och Desire kan jag iaf knappast se om sett problem alls, jag har inte varit i närheten av att använda allt och telefonen börjar ju bli seg innan man fyller ramen.

Det skulle vara schysst om man kunde få lite tips på schysta appar.
Jag har hittat ett par riktigt schysta.
  • SMS Popup - Rikigt schysta popup-aviseringar när man fått ett sms och det kommer även upp en snabbsvarsknapp. Det finns massa bra inställningar och det fungerar grymt bra tycker jag!
  • Locale - Gör så att man automatiskt kan ändra inställningar på telefonen beroende på vart man är t.ex. sätta på ljudlös när man är i skolan.
  • 3G Watchdog - Bra program för att hålla koll på hur mycket data man skickar och tar emot över 3G så att man kan planera så att man inte går över sin gräns man har i abonnemanget.
  • Bambuser - Det var en trevlig app. Den gör så att man kan livesreama video till folk ifrån kameran. Kanske inte så användbar för de flesta men jag tycker det är kull.
  • xScope - Kan även lägga in denna även om den nämnts en hel del i tråden redan. Funkar grymt bra tycker jag och dubletap and drag-zoomen är fantastiskt smart!

Jag har sett att det finns massa Task Manger-appar, vilka har ni testat och vilka tycker ni är bäst? Hur gör man för att de inte ska slå ihjäl processerna som uppdaterar widgets(t.ex. timescape)?
Vilken tycker ni är den bästa IM-klienten för MSN, Skype och IRC?

Redigerat av Unregistered38c95f32, 07 April 2010 - 15:32.

Postad 07 April 2010 - 15:34

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Hur är det med anpassning av web-sidor i Xscope?

har för mig att både X10 och Desire har funktionen då de anpassar sidans innehåll till skärmen på mobilen,
men fungerar denna funktion även om man kör Xscope som webläsare?

Postad 07 April 2010 - 15:37

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0

Jag har inte testat programmet än. Jag väger fortfarande mellan att skaffa den snyggaste telefonen i historien (X10) och en Legend från HTC. Jag har googlat sönder mig och läst typ alla forum än så länge men har svårt att ta mig i kragen och beställa någon av dem. Legend har ett liiite bättre format för mig, fickmässigt, även om X10:an är... *suckar*... så bedårande. B) Sen är jag så less att de har gjort missen i Legend att både WLAN och Bluetooth delar på samma antenn, vilket gör att det inte fungerar bra (eller ens alls). Desire och Nexus går fetbort för de är riktigt ugly. Jag gillar inte den runda Ipodish-designen. Den går bort bort bort.

Därför har jag bara försökt hitta lösningar på allt gnäll som alla postar eller har postat istället. Just xScope Browser verkar ju bra som sagt och löser det mesta, tror jag. Är nyfiken på vad andra kommer fram till också. Tror det var zippiz som postade länken till Xscope först så cred till honom. ;)

Det var ju du din fan som fick mot att börja tveka till desire, så gå nu och köp dig en x10 ;) de e ju som du säger att inte WLAN och bluetooth funkar, när min pappaledighet tar slut och jag börjar jobba igen så kommer jag vara i behov av att använda bluetooth headset då jag jobbar som målare, vill ju inte klädda ner min telefon, de är en stor anledning till att min nuvarande legend inte alls känns bra.

Skriver från legenden nu, och nu laggar denna telefon riktigt mycket, något nytt för mig angående denna lur.. men om nu de HTC tangentbordet funkar lika bra som detta med ordlista så lär inte x10 vara några problem för mig

Postad 07 April 2010 - 15:42

Unregistered38c95f32
  • Unregistered38c95f32
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Om windows installerar drivrutiner för Flash USB så har du gjort rätt!
Vänta bara tills de är installerade så hoppar uppdateringen igång automatiskt sen när det är klart.

Redigerat av Unregistered38c95f32, 07 April 2010 - 15:42.

Postad 07 April 2010 - 15:48

jangeorge
  • jangeorge
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Om windows installerar drivrutiner för Flash USB så har du gjort rätt!
Vänta bara tills de är installerade så hoppar uppdateringen igång automatiskt sen när det är klart.

det var det den inte gjorde.. inget mer hände efter det.. jag satt och fortsatte hålla i tillbaka knappen i ca 2 minuter efter att flash usb var färdig att användas som den där popupen säger nere till höger i vista

Postad 07 April 2010 - 15:52

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Sitter på spårvagnen och skriver på den sjukt fina mobilen. Jag är lite smålat. Kan någon pastea in länk för tangentbordet man ska skaffa? Ingen aning om vilken man ska välja men den från swedroid lät lovande, fungerar slideit bra?
Fn Xscope såg ju grymt ut. Market på momangen.
Ps mailade se förra veckan ang a:et och ännu inget svar.

Postad 07 April 2010 - 16:00

Unregistered38c95f32
  • Unregistered38c95f32
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

det var det den inte gjorde.. inget mer hände efter det.. jag satt och fortsatte hålla i tillbaka knappen i ca 2 minuter efter att flash usb var färdig att användas som den där popupen säger nere till höger i vista

Hm, okej. Så var det för mig vill jag minnas iaf.
Jag tyckte det gick väldigt enkelt och smidigt. Tog du ut batteriet som det stod att man skulle göra?

Postad 07 April 2010 - 16:21

jangeorge
  • jangeorge
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Hm, okej. Så var det för mig vill jag minnas iaf.
Jag tyckte det gick väldigt enkelt och smidigt. Tog du ut batteriet som det stod att man skulle göra?

yes.. gjort xakt som det står att man ska

Postad 07 April 2010 - 16:29

shotgunjan
  • shotgunjan
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

yes.. gjort xakt som det står att man ska

Vad har du för operativsystem? Försökte på min stationära som kör XP 64-bit och det gick inte vare sig man använde PC companion eller Update Service. Jag skulle rekommendera att testa det på en annan dator om du har möjlighet och INTE starta telefonen efter att du satt in batteriet!

Jag får fråga igen eftersom ingen svarade innan...
Ska inte skärmen låsas när man pratar i telefon och har den mot örat? Om jag får sms medans jag pratar så skickar jag tillbaka med snabbsvar eftersom jag trycker med kinden. Är sensorn paj på min eller ska man ställa in den ngnstans?

Postad 07 April 2010 - 16:31

jangeorge
  • jangeorge
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Vad har du för operativsystem? Försökte på min stationära som kör XP 64-bit och det gick inte vare sig man använde PC companion eller Update Service. Jag skulle rekommendera att testa det på en annan dator om du har möjlighet och INTE starta telefonen efter att du satt in batteriet!

Ska inte skärmen låsas när man pratar i telefon och har den mot örat? Om jag får sms medans jag pratar så skickar jag tillbaka med snabbsvar eftersom jag trycker med kinden. Är sensorn paj på min eller ska man ställa in den ngnstans?

jag har vista home premiium 32 bit

Postad 07 April 2010 - 16:33

Gizmo77
  • Gizmo77
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man ställer in så att alla bilderna inte blir liggande när man konverterar dom till mms eller liknande. Tar en bild med kameran och skall skicka som MMs men bilden blir som sagt liggand och går ej att rotera.

Postad 07 April 2010 - 16:41

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0
Lite mer mail från SE ang uppdateringar.

Mina frågor:

Hej Rickard!

Först så vill jag tacka för det snabba svaret, sedan så skulle jag vilja veta om du vet när 3´s X10or kommer att få 1.0.16 uppdateringen? och om du vet när 2.x uppdateringen utav android kommer?

Se´s svar:

Hej!

Tack för att du kontaktade Sony Ericsson Contact Center.

Vi kan tyvärr inte svara på när eller om denna uppdatering kommer för operatören 3. När det släpps en uppdatering för 3 är det möjligt att det kommer att vara en nyare version än R1FA016 så det är inte säkert att just denna version kommer att släppas för din telefon.
I vissa fall görs även uppdateringar som är specifika för en viss operatör (kan t.ex ha med just operatörsanpassningen att göra) och versionsnummer kan därför skilja lite mellan de olika operatörerna.

I dagsläget finns det ingen information om när uppdateringen till Android 2.x blir tillgänglig för Xperia X10.

Med vänliga hälsningar,
/Rickard
Sony Ericsson Contact Center

Postad 07 April 2010 - 16:54

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Kan vara så att pop-up:en går före på något sätt. Man får väl ursäkta sig en sekund när man pratar och trycka bort pop-upen

Postad 07 April 2010 - 17:02

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Någon som har tipps på billiga micro USB laddare? Har inget flyt på Ebay känns det som.

Postad 07 April 2010 - 17:10

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0
För er som använder mw600 med Spotify, syns låtnamnet i displayen då? Eller är de endast om man kör via inlagd musik?

Postad 07 April 2010 - 17:11

RichardA
  • RichardA
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Testade xscope precis men blev lite besviken när det visade sig att xscope inte kunde hantera "säkra" sidor som tex avanza.se.

Opera mini är bäst så här långt enligt mig!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.