Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10618 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3.571428 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smartwatch) 9 7.571428 (20) Inga priser

Postad 09 March 2013 - 15:10

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Den första övningen du säger förstår jag inte riktigt, var skulle man ha vikten? På huvudet? :huh:

Ja.

Postad bild

Postad 09 March 2013 - 15:16

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Ja.

Postad bild

Aa, så. Tack för hjälpen! :)

Postad 09 March 2013 - 15:18

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Aa, så. Tack för hjälpen! :)

Nemas

Postad 09 March 2013 - 15:31

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0
Är det "onödigt" att träna nacken tycker ni? Jag har själv aldrig sett någon på gymmet träna nacken :huh:

Postad 09 March 2013 - 15:41

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Är det "onödigt" att träna nacken tycker ni? Jag har själv aldrig sett någon på gymmet träna nacken :huh:

Man har väl mest nytta av det i kampsporter då man behöver en stark nacke. Men det är alltid bra att stärka kroppens alla delar.
T.ex. är det bra om man vet med sig att man har obalans i nackmuskulaturen och vill jämna ut denna. Behöver kanske inte dra in det i varje träningspass utan lite då och då.

Postad 09 March 2013 - 17:29

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Ben och mage idag. Kombination av första nattpass denna veckan samt ryggpasset igår gjorde mig oooootroligt seg. Fick bli lättare träning idag med högreps. Gick bättre än jag trodde att det skulle göra åtminstone.Imorgon får det bli vila. Tufft för CNS med marklyft och squats dagarna efter varandra..

Någon som vill byta höftböjare med mig förresten?
Stelare jävlar får man fan leta efter.

Redigerat av Birkanoff, 09 March 2013 - 17:36.

Postad 09 March 2013 - 17:54

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Man har väl mest nytta av det i kampsporter då man behöver en stark nacke. Men det är alltid bra att stärka kroppens alla delar.
T.ex. är det bra om man vet med sig att man har obalans i nackmuskulaturen och vill jämna ut denna. Behöver kanske inte dra in det i varje träningspass utan lite då och då.

Jag tränar ju iofs ingen kampsport, men jag ska nog börja med den där övningen ändå. Frågan är vilken träningsdag man ska lägga in nackträning på... :ph34r:

Postad 11 March 2013 - 00:09

InSane
  • InSane
  • Veteran

• 1838 inlägg
  • 0
Min vecka ser ut så här, med viss modifikation måndagar & torsdagar då jag inte hinner med alla övningar innan jobbet. De jag missar brukar jag försöka ta igen på lördagsträningen, ben och kardio varvar jag varannan vecka. *Jäklar vad stort inlägget blev, ber om ursäkt för det* :)
45 Sec är vilotiden mellan reps, 8 3 är givetvis 8 rep om 3 set osv.

Monday Chest and Triceps
Postad bildSmith Machine Bench Press 8 3
Postad bild Smith Machine Incline Bench Press 45 sec 8 3
Postad bild Dumbbell Incline Bench Press 60 sec 8 4
Postad bild Dip 45 sec 8 3
Postad bild Cable Cross Over 45 sec 8 3
Postad bild Barbell Close Grip Bench Press 60 sec 8 4
Postad bild Barbell Triceps Extension 45 sec 8 3
Postad bild EZ Bar Decline Close Grip Skull Crusher 60 sec 8 3
Postad bild Triceps Pushdown - Rope 45 sec 10 3
Postad bild Triceps Pushdown V-Bar 45 sec 10 3

Tuesday Back and Forearms
Postad bild Pull Ups 45 sec 8 3
Postad bild Chin Up 45 sec 8 3
Postad bild Hammer Pull Up 45 sec 8 3
Postad bild Underhand Pull down 45 sec 10 3
Postad bild One-Arm Dumbell Row 60 sec 8 3
Postad bild Dumbbell Shoulder Shrug 60 sec 8 3
Postad bild Back Extension Machine 45 sec 8 3

Wednesday Legs
Postad bild Leg Press 45 sec 8 3
Postad bild Leg Extensions 45 sec 10 3
Postad bild Calf Press On Leg Press Machine 45 sec 10 3
Postad bild Seated Leg Curl 45 sec 8 3

Thursday Shoulders and Biceps
Postad bild Dumbbell Shoulder Press 60 sec 6 3
Postad bild Alternate Standing Front Dumbbell Raises 60 sec 8 3
Postad bild Dumbbell Lateral Raise 50 sec 8 3
Postad bild Reverse Machine Flyes 45 sec 8 3
Postad bild Barbell Curl 60 sec 8 3
Postad bild EZ Bar Close Grip Curl 45 sec 8 3
Postad bild EZ-Bar Curl 45 sec 8 3
Postad bild Preacher Curl 45 sec 8 3

Friday Abs
Postad bild Leg Raise 15 sec 20 3
Postad bild Scissor Kick 15 sec 20 3
Postad bild Crunches 15 sec 20 3
Postad bild Russian Twist 15 sec 20 3
Postad bild Plank 60 sec - 3

ANY cardio
Postad bild Running 30 min - -

Redigerat av InSane, 11 March 2013 - 00:25.

Postad 11 March 2013 - 03:27

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Välmatat schema :)

Någon speciell anledning till att du kör bänk i smith?

Postad 11 March 2013 - 09:06

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Inte vägt mig på länge nu men bestämde mig för att göra det i morse. 78.1kg vägde jag in på. Senast jag vägde mig för en vecka sedan vägde jag 79.3kg. Det tar sig!

På 21 dagar har jag gått ner 2.9kg och jag tycker mig inte ha tappat något i styrka heller direkt, bara lite uthållighet. Inte heller kört en massa cardio, det börjar jag med när snön smälter bort.

Postad 11 March 2013 - 10:05

InSane
  • InSane
  • Veteran

• 1838 inlägg
  • 0

Välmatat schema :)

Någon speciell anledning till att du kör bänk i smith?

Mjo, det är ett ganska gediget schema, "Jefit bulking routine" (dock modifierad för att passa mig) heter det från www.jefit.com, deras app är guld värd för träningen.
Jag tränade oftast ensam och i smithmaskinen behövs ingen "spotter" som hjälper till + att jag inte behöver koncentrera mig på balansen utan bara lyftet.

Redigerat av InSane, 11 March 2013 - 10:05.

Postad 11 March 2013 - 10:12

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Tycker smithen känns farligare än fri stång. För det första så är det svårt att få till det rätt i smithen, och om man failar i smiten är man jävligt körd men failar man med fri stång så kan man alltid tippa stången åt sidan.

Postad 11 March 2013 - 10:53

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Tycker smithen känns farligare än fri stång. För det första så är det svårt att få till det rätt i smithen, och om man failar i smiten är man jävligt körd men failar man med fri stång så kan man alltid tippa stången åt sidan.

Var inte länge sen en person dog i smithen.

Postad 11 March 2013 - 11:25

InSane
  • InSane
  • Veteran

• 1838 inlägg
  • 0
Smithmaskinen jag kör i har ju en jägarns massa hakar man kan haka fast stången i om det blir för tungt, så jag vet i fasen om jag skulle säga att det är farligare. Men jag ska tänka på det nästa gång jag kör. Det blev ingen träning idag då jag inte hittade plånboken och var tvungen att åka till jobbet o se om den var här, vilket den var. Det var lite surt eftersom jag tagit min pre-workout innan jag upptäckte att den saknades så man var lite speedad första timmarna. :)

Postad 11 March 2013 - 11:51

InSane
  • InSane
  • Veteran

• 1838 inlägg
  • 0
Kanske skulle börja köra med hantlar helt o hållet istället för smithmaskin och bänkpress samt kasta in några övningar i cable crossen.

Postad 11 March 2013 - 14:07

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Kanske skulle börja köra med hantlar helt o hållet istället för smithmaskin och bänkpress samt kasta in några övningar i cable crossen.

Alltid bra att variera sig.

Postad 11 March 2013 - 14:20

InSane
  • InSane
  • Veteran

• 1838 inlägg
  • 0
Mest jobbigaste är att göra om programmet i telefonen haha

Postad 11 March 2013 - 14:28

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Mest jobbigaste är att göra om programmet i telefonen haha

Haha.Typ likadant som att det jobbigaste för mig är att gå den lilla biten till gymmet :lol:

Postad 11 March 2013 - 15:14

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Ang nackträning... Köp en huva! Mycket säkrare än kinesisk båge/nackbrygga som kräver en del kunnande för att inte slita onödigt på kroppen. (Också en före detta brottare) Det är dock ganska onödigt för en vanlig svensson att träna nacken.

Postad 11 March 2013 - 15:21

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Jag funderade också på det där med nackträning. Har svårt att se varför man skulle göra det som vanlig motionär. Jag körde en del nackövningar när jag spelade amerikansk fotboll, men har struntat i det sen jag slutade spela.

Men å andra sidan, alltid kul att variera sig.

Postad 11 March 2013 - 15:25

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
En "fördel" är ju att inga skjortor kommer passa när man har kört ett tag :mellow: Har inte kört nacken en enda gång sedan jag slutade brottas. Det märks nu om man kommer dit och kör lite på skoj, fasen vilken räka man är på nackfronten.

Ah, ja om du kört football så är ju det ju helt enormt viktigt att träna upp styrkan i nacken. Körde ni mycket med huva? Lyft etc?

Postad 11 March 2013 - 15:44

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

En "fördel" är ju att inga skjortor kommer passa när man har kört ett tag :mellow: Har inte kört nacken en enda gång sedan jag slutade brottas. Det märks nu om man kommer dit och kör lite på skoj, fasen vilken räka man är på nackfronten.

Ah, ja om du kört football så är ju det ju helt enormt viktigt att träna upp styrkan i nacken. Körde ni mycket med huva? Lyft etc?

Ja fy fan, s*tan vilken träningsverk jag hade de första veckorna. Trodde nästan jag sabbat nacken efter första riktiga passet med full utrustning. Men ljumskarna var värst, alla explosiva starter satte sina spår. Gick runt och haltade i närmare ett halvår tror jag. Spelade OL, left guard i Uppsala 86ers några år under studietiden. Numera går jag ner och kollar på Örebro Black Knights ibland, schysst att man kan stå i puben och dricka öl och kolla på matchen.

På själva am.fotbollsträningarna var det mest köra två och två och hålla emot med händer eller att nån stod på sidan om med benet o.s.v. Men i gymmet har jag provat med både vikter och huva (antar att du menar en sån där med band som man sätter över huvudet).

Skjortor är alltid svåra att hitta i rätt storlek tycker jag. Halsen kan man ju aldrig knäppa, men det största problemet brukar vara över axlar och bröst. Passar den där så blir ärmarna för korta istället :P

Postad 11 March 2013 - 17:58

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Jag tror fan inte ens att jag kommer upp i brygga längre. Man börjar bli gubbe :P

Ang. Amerika, har du flyttat än Kamuij?

Postad 11 March 2013 - 22:46

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Tänkte be brorsan fixa lite produkter från SELF Omninutrition åt mig. Frågan är då vad man ska ha...

Har kollat på dessa:
http://www.self.nu/p...mino-formula-82
http://www.self.nu/produkter/hmb-100
http://www.self.nu/p...r/ala-liponsyra
http://www.self.nu/p...e-body-trim-cla

Har redan tillräckligt med vassleprotein och vill inte ha någon PWO heller då jag inte gillar MuscleSpeed (provat den förut).
Har ni några andra tips på någon vettig produkt från SELF? Vet inte riktigt vilka priser jag får men skulle tippa på rätt skaplig rabatt så kom med en massa förslag. Hade väl tänkt sätta en budget på kanske 700-800kr och sedan får vi se hur mycket jag kan få för dom pengarna.

Postad 12 March 2013 - 05:49

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0
Var det inte SELF som nyligen blev påkommen med att dom bluffar angående innehållet i sina produkter, vissa batchar innehöll inget av det som påstods på burken.

Om jag vore du skulle jag bojkotta det märket.

Postad 12 March 2013 - 09:10

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Var det inte SELF som nyligen blev påkommen med att dom bluffar angående innehållet i sina produkter, vissa batchar innehöll inget av det som påstods på burken.

Om jag vore du skulle jag bojkotta det märket.

Jasså? :o Var kan jag läsa om det?

Postad 12 March 2013 - 10:29

InSane
  • InSane
  • Veteran

• 1838 inlägg
  • 0
Hittade det här när jag googlade lite på SELF. Har dock inte läst allt.
http://www.kostdokto...tamintillskott/
"Uppdaterat 130120: SELF D-vitamin innehöll rätt mängd i bland annat vårt test (118%) men har i flera test (rimligen andra tillverkningstillfällen) visats ha gravt avvikande innehåll. Jag avråder därför starkt från att använda det."
Nu handlar det om D-vitamintillskotten, men om det "fuskas" med dem så ska man nog fråga sig hur korrekt deras andra produkter är. Intressant att vissa batcher har rätt mängd, vissa inga d-vitaminer alls och andra har på tok för höga mängder?

Redigerat av InSane, 12 March 2013 - 10:57.

Postad 12 March 2013 - 22:30

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Hittade det här när jag googlade lite på SELF. Har dock inte läst allt.
http://www.kostdokto...tamintillskott/
"Uppdaterat 130120: SELF D-vitamin innehöll rätt mängd i bland annat vårt test (118%) men har i flera test (rimligen andra tillverkningstillfällen) visats ha gravt avvikande innehåll. Jag avråder därför starkt från att använda det."
Nu handlar det om D-vitamintillskotten, men om det "fuskas" med dem så ska man nog fråga sig hur korrekt deras andra produkter är. Intressant att vissa batcher har rätt mängd, vissa inga d-vitaminer alls och andra har på tok för höga mängder?

Dock bara d-vitamin, men finns det några tester på andra produkter?

Postad 13 March 2013 - 05:52

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Dock bara d-vitamin, men finns det några tester på andra produkter?

Det gör det inte men det bevisar ändå att SELF inte har nån koll på innehållet i sina produkter.

Detta kan mycket väl gälla andra produkter, speciellt dyrare produkter om det är medvetet, d-vitamin är billigt.

Det är företagen själva som ska finna bristerna i sina produkter, alla har/kan få brister men kvalité-granskning gjorda av företagen hittar bristerna och tar bort dom från marknaden, och detta visar att self är oseriöst när dom inte granskar sina produkter och därför bör man undvika dom.

Postad 13 March 2013 - 09:18

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Jag tror fan inte ens att jag kommer upp i brygga längre. Man börjar bli gubbe :P

Ang. Amerika, har du flyttat än Kamuij?

Japp, jag har flyttat! Skönt att slippa den bitande kylan :) Men trots att jag har varit här varje år så har jag ju aldrig tvingats ut i rusningstrafiken innan (har ju alltid varit ledig och kunnat åka lite när det passar) så dagarna blir skitlånga pga hur trafiken kryper fram. Skulle från Huntington Beach till Anaheim igår på eftermiddagen. 3 mil typ. Tog över 3 h! :mellow:

Postad 13 March 2013 - 13:16

InSane
  • InSane
  • Veteran

• 1838 inlägg
  • 0
Rena snigelfarten, skaffa helikopter :D

Postad 13 March 2013 - 15:04

Mr carrot
  • Mr carrot
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Tips på vettigt gym i kristianstad?
/ Lukas

Postad 13 March 2013 - 20:25

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Rygg och biceps igår. Hann köra nästan hela ryggpasset innan jag kom på att jag skulle ju köra biceps först. Så jag körde klart ryggpasset ändå.
Snortunga vikter, ganska ostrikt utförande och stanna precis innan failure. Fick pump utan dess like i både rygg och biceps. Kändes riktigt bra.
Lite pinsamt dock att köra så ostrikt. Jag kör ju oftast väldigt strikt men nu helt plötsligt så "fuskar" jag lite. Aja, får hoppas att man kanske kan växa på sig lite extra nu.

Postad 13 March 2013 - 20:28

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Rygg och biceps igår. Hann köra nästan hela ryggpasset innan jag kom på att jag skulle ju köra biceps först. Så jag körde klart ryggpasset ändå.
Snortunga vikter, ganska ostrikt utförande och stanna precis innan failure. Fick pump utan dess like i både rygg och biceps. Kändes riktigt bra.
Lite pinsamt dock att köra så ostrikt. Jag kör ju oftast väldigt strikt men nu helt plötsligt så "fuskar" jag lite. Aja, får hoppas att man kanske kan växa på sig lite extra nu.

Två frågor;

Vad tränar du med i knäböj och hur många set/rep?

Kör du bencurl? Ifall du gör det, vad tränar du med för vikt?

:)

Postad 13 March 2013 - 20:30

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Två frågor;

Vad tränar du med i knäböj och hur många set/rep?

Kör du bencurl? Ifall du gör det, vad tränar du med för vikt?

:)

Knäböj beror på dagsformen. Senast var jag inte så sugen på att köra tungt så då blev det 3x12 på 80kg. Annars brukar det väl blir tre eller fyra set på femmor eller sexor på 100kg. Som sagt, allt beror på dagsformen.

Lårcurl brukar jag köra, varierar ganska mycket mellan tungt och lätt så vågar inte säga något exakt som jag kör på där.
Måste dock börja med mer benspark. Ligger efter där tror jag. Min polare kör 5x10 på fullt magasin och hänger på en 10kg platta så totalt 140. Rätt så strikta reps också. Nu senast körde jag ostrikta sexor på 95kg...

Postad 13 March 2013 - 20:35

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Knäböj beror på dagsformen. Senast var jag inte så sugen på att köra tungt så då blev det 3x12 på 80kg. Annars brukar det väl blir tre eller fyra set på femmor eller sexor på 100kg. Som sagt, allt beror på dagsformen.

Lårcurl brukar jag köra, varierar ganska mycket mellan tungt och lätt så vågar inte säga något exakt som jag kör på där.
Måste dock börja med mer benspark. Ligger efter där tror jag. Min polare kör 5x10 på fullt magasin och hänger på en 10kg platta så totalt 140. Rätt så strikta reps också. Nu senast körde jag ostrikta sexor på 95kg...

Okej :)

Då förstår jag inte varför jag är så förskräckligt svag i knäböj. I bencurl tränar jag med runt 100kg mellan 5-10 reps. Men senast jag körde knäböj körde jag femmor på 60kg (har inte kört knäböj på säkert 2 månader pga min rygg...) om det inte är "bencurlmusklerna" som är för svaga för knäböj, vad är det då? :huh:

Postad 13 March 2013 - 20:37

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Då förstår jag inte varför jag är så förskräckligt svag i knäböj. I bencurl tränar jag med runt 100kg mellan 5-10 reps. Men senast jag körde knäböj körde jag femmor på 60kg (har inte kört knäböj på säkert 2 månader pga min rygg...) om det inte är "bencurlmusklerna" som är för svaga för knäböj, vad är det då? :huh:

De primära musklerna vid squats är quadriceps. Hamstrings är sekundära.

Postad 13 March 2013 - 20:38

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Den bencurl du gör, hur ser den ut?

De primära musklerna vid squats är quadriceps. Hamstrings är sekundära.

Jag använder gluteus VÄLDIGT mycket i mina knäböj, troligen mer än dom flesta gör.

Postad 13 March 2013 - 20:40

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Den bencurl du gör, hur ser den ut?

Jag använder gluteus VÄLDIGT mycket i mina knäböj, troligen mer än dom flesta gör.

Höm, jag kan ha blandat ihop övningarna :huh:

När jag söker på bencurl ser jag liknande den jag kör men även "motsatsen".

När jag säger bencurl tänker jag på den där man sitter och sparkar uppåt, men det kanske är fel? :ph34r:

Postad 13 March 2013 - 20:41

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Höm, jag kan ha blandat ihop övningarna :huh:

När jag söker på bencurl ser jag liknande den jag kör men även "motsatsen".

När jag säger bencurl tänker jag på den där man sitter och sparkar uppåt, men det kanske är fel? :ph34r:

Benspark ;)

Postad 13 March 2013 - 20:43

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Benspark ;)

Aaaa :D

Men jag tycker fortfarande att det är skumt att jag är så mycket starkare i benspark än knäböj... <_<

Postad 13 March 2013 - 20:44

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Men jag tycker fortfarande att det är skumt att jag är så mycket starkare i benspark än knäböj... <_<

Nu ska man ju tänka på att benspark är en isolationsövning och squats är en massövning. Du är inte starkare än din svagaste länk.

Postad 13 March 2013 - 20:51

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Du kan vara skitstark i quadsen men är du svag i resten av benmusklerna, gluteus, bål osv så kommer du inte kunna köra tunga knäböj. Jag är inte överdrivet stark i benen så, jag menar det finns många på gymmet som kan lårcurla, bensparka eller benpressa mer än mig men jag är bättre än dom flesta på knäböj för jag har bra bålstyrka och troligen bättre rörlighet också.

Postad 13 March 2013 - 20:54

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Du kan vara skitstark i quadsen men är du svag i resten av benmusklerna, gluteus, bål osv så kommer du inte kunna köra tunga knäböj. Jag är inte överdrivet stark i benen så, jag menar det finns många på gymmet som kan lårcurla, bensparka eller benpressa mer än mig men jag är bättre än dom flesta på knäböj för jag har bra bålstyrka och troligen bättre rörlighet också.

Kör du några speciella övningar för bålstyrka/-stabilitet? :)

Postad 13 March 2013 - 20:55

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Kör du några speciella övningar för bålstyrka/-stabilitet? :)

Frontböj, plankan. That's it. Visst, vanlig magträning också då förstås.

Postad 13 March 2013 - 20:57

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Frontböj, plankan. That's it. Visst, vanlig magträning också då förstås.

Okej, är frontböj bättre för bålstabilitet än "vanlig" böj?

Postad 13 March 2013 - 21:49

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Okej, är frontböj bättre för bålstabilitet än "vanlig" böj?

Frontböj kräver mycket bålstyrka för att man ska orka hålla upp bröstet så stången inte rullar av. I början får man köra med lätta vikter och man kommer inte alls bli speciellt trött i benen utan snarare i bröstryggen som man blir trött.

Postad 14 March 2013 - 07:55

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Rena snigelfarten, skaffa helikopter :D

Haha, ja det vore nåt det! Jag behöver "bara" helikopter och ett cert.

Var nästan lika illa idag för övrigt :mellow: Hann iaf köra rygg/biceps/ben/mage/underarmar på gymmet. Skojsigt.

Postad 14 March 2013 - 08:43

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Kan du göra en full extension i knäled med 100kg?

Postad 14 March 2013 - 12:11

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Kan du göra en full extension i knäled med 100kg?

Ja, jag körde en tia på varje vikt upp till runt 80kg, sedan 6 reps på varje steg till 95, sedan 4 på 104kg (har jag för mig)

Dock vet jag inte om den maskinen jag körde i "räknas", det var en sådan här;

Bifogad fil(er)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.