Den nya boxen, hmmm, den var inte alls så bra som jag trodde... Riktigt seg för att vara 2018! Absolut inte värd fullpris som jag fick betala fast folk lovat mig rabatt, skulle sagt upp allt!
Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
Postad 09 March 2018 - 11:04
Försökte spela in via TV-Gude Canal Digital men får fram "Ingen box är knuten till användaren". I går gick det bra att lägga in en inspelning till CD 4K One Place och fick valet att spela in på denna eller min 500 GB-box, men inspelningen misslyckades. Är det någon server på CD som bråkar? Min laptop, och mina två boxar har fortfarande kontakt med internet, så där kan väl inte felet ligga?
Nu går det att lägga in inspelningar. Får se om det blir något inspelat.
Redigerat av Huddingebo, 09 March 2018 - 12:38.
Postad 09 March 2018 - 11:31
Stora problem med att skriva i One Place tråden, även Niklas på CD har problem att skriva där.
Men i denna tråd gick det, konstigt
Redigerat av andersgog, 09 March 2018 - 11:33.
Postad 11 March 2018 - 17:44
Undrar lite funktionen med pairade kanaler nu när man kan streama dem utan problem. Tycker att CD ite ska lägga sig i om jag tittar på en officiell box eller via en officiell CA-modul, utan hålla sig till att sälja programpaket. Tipapr att det skulle bli billigare för alla parter med bland annat billigare och bättre boxar som följd,
Postad 12 March 2018 - 08:53
@CD:
Serieinspelningen för NCIS på TV3HD nu på onsdag har inte dykt upp i min inspelningslista.
Efter en liten kontroll mot boxers epg och tv.nu så verkar tablån inte stämma.
Måste jag kolla upp detta varje vecka och är det bara onsdagar som ni inte får ordning på?
Postad 12 March 2018 - 09:13
Ska ni ta in sjuan hd?
Hej homery
Tyvärr har jag ingen information om Sjuan HD. Jag återkommer så fort jag hör något.
Mvh
Niklas
@CD:
Serieinspelningen för NCIS på TV3HD nu på onsdag har inte dykt upp i min inspelningslista.
Efter en liten kontroll mot boxers epg och tv.nu så verkar tablån inte stämma.
Måste jag kolla upp detta varje vecka och är det bara onsdagar som ni inte får ordning på?
Hej pgu
Jag kollar upp detta och felanmäler om det är problem. Återkopplar när det är fixat.
Mvh
Niklas
Postad 14 March 2018 - 09:44
@CD:
Serieinspelningen för NCIS på TV3HD nu på onsdag har inte dykt upp i min inspelningslista.
Efter en liten kontroll mot boxers epg och tv.nu så verkar tablån inte stämma.
Måste jag kolla upp detta varje vecka och är det bara onsdagar som ni inte får ordning på?
Hej pgu
Nu är Navy CIS uppe i EPG´n. Jag kommer kontrollera så det fungerar på onsdag nästa vecka också eftersom det varit problem två veckor i rad nu.
Mvh
Niklas
Postad 14 March 2018 - 09:54
Hej pgu
Nu är Navy CIS uppe i EPG´n. Jag kommer kontrollera så det fungerar på onsdag nästa vecka också eftersom det varit problem två veckor i rad nu.
Mvh
Niklas
Serieinspelning på TV3 HD går för närvarande endast att sätta fram till Fredag (16/3) kväll dvs tre dagar fram.
Så det är inte bara Navy CIS det gäller.
Postad 14 March 2018 - 10:01
Serieinspelning på TV3 HD går för närvarande endast att sätta fram till Fredag (16/3) kväll dvs tre dagar fram.
Så det är inte bara Navy CIS det gäller.
Hej R-R
Problemet med Navy CIS var att programmet saknades helt i epg´n. Jag ska undersöka serieinspelningen på TV3 HD. Tack för info R-R.
Mvh
Niklas
Postad 14 March 2018 - 10:26
Hej R-R
Problemet med Navy CIS var att programmet saknades helt i epg´n. Jag ska undersöka serieinspelningen på TV3 HD. Tack för info R-R.
Mvh
Niklas
Nja, programmet saknades inte men det stod inte Navy CIS utan det stod episodens titel i stället,
Titta på EPG,n för TV3 HD nu på lördag (17/3) kl. 15:55 och 16:25, då ska det sändas "Life in Pieces" resp. "Great News". Det som står där i stället är episodtitlarna för resp program. Likadant har det varit för bla. Navy CIS men det har rättats till några dagar innan sändning.
Postad 14 March 2018 - 12:57
Ytterligare ett fel i EPG,n för TV3 HD, måndag 19/3 kl. 22:45 ska det vara "The Mentalist" men det står "Black Cherry" i stället som är titeln på episodavsnittet.
Postad 14 March 2018 - 14:42
Ytterligare ett fel i EPG,n för TV3 HD, måndag 19/3 kl. 22:45 ska det vara "The Mentalist" men det står "Black Cherry" i stället som är titeln på episodavsnittet.
Hej
Felanmält, tack för infon R-R. Vi håller på undersöka varför endast titeln kommer upp i epg´n.
Mvh
Niklas
Postad 14 March 2018 - 21:25
Hej
Felanmält, tack för infon R-R. Vi håller på undersöka varför endast titeln kommer upp i epg´n.
Mvh
Niklas
Nu har det rättats till på "The Mentalist" men dom andra 2 som jag nämnde tidigare är det fortfarande fel på.
Postad 20 March 2018 - 14:58
https://www.aftonbla...kerar-tappa-tv4 Nu börjas de igen
Redigerat av Boxman81, 20 March 2018 - 15:02.
Postad 20 March 2018 - 15:08
Funderar på att säga upp allt och nöja mig med frikanalerna i marknätet.
Postad 20 March 2018 - 20:02
Vem hade saknat TV4?
Den kanalen borde döpas om till Reklam TV kanalen.
Postad 20 March 2018 - 21:07
Sant. Ha ha. Men brukar inte 4:an och 12:an visa en del slutspelsmatcher nu i SHL? De vill man ju se,reklam eller inte.Vem hade saknat TV4?
Den kanalen borde döpas om till Reklam TV kanalen.
Postad 20 March 2018 - 22:08
Tyvärr har jag ingen information om Sjuan HD. Jag återkommer så fort jag hör något.
Mvh
Niklas
Bara att hoppas att CD inte tappar allt nu.
Tidigare hade Viasat ingenting och nu har de plötsligt allt
De får inte bara Tv4 HD och Tv12 HD utan också Sjuan HD
Vad kontrar Canal Digital med?
Ni har ju ingenting som inte Viasat har och dessutom har de Viaplay som är långt mycket bättre än er GO tjänst
https://www.viasat.s...-hd-och-tv12-hd
Postad 20 March 2018 - 22:26
Postad 20 March 2018 - 22:58
Viasat är ju numera billigare med nästan bättre utbud men de saknar Eurosport.
Tror de flesta väljer mellan Viasat och CD av andra skäl än eurosport, men visst för de som hittar sina sportsändningar på eurosport så kan det vara en anledning till att välja CD men det är också den enda.
Redigerat av MalcomX, 20 March 2018 - 22:59.
Postad 20 March 2018 - 23:04
Postad 21 March 2018 - 08:22
Erbjuder fortfarande vare sig CD eller Viasat ett rent streamingpaket? Vill inte betala för vare sig box/kort eller parabol/installation utan endast ha tillgång till hela utbudet via app till ATV (i detta fall men skulle lika gärna kunna vara Android-TV). Oavsett om man betalar för kringprodukterna/tjänsterna direkt eller indirekt så borde en ren streamingtjänst vara ett par spänn billigare.
Viaplay fungerar så att du kan betala bara för Viaplay
Postad 21 March 2018 - 08:30
Erbjuder fortfarande vare sig CD eller Viasat ett rent streamingpaket? Vill inte betala för vare sig box/kort eller parabol/installation utan endast ha tillgång till hela utbudet via app till ATV (i detta fall men skulle lika gärna kunna vara Android-TV). Oavsett om man betalar för kringprodukterna/tjänsterna direkt eller indirekt så borde en ren streamingtjänst vara ett par spänn billigare.
Det vore nåt. Jag retar ihjäl mig på de j*ä kortavgifterna. Det borde räcka med att betala abbonemanget endast.
Postad 21 March 2018 - 09:18
Viaplay fungerar så att du kan betala bara för Viaplay
Viaplay innehåller alltså ”alla” livekanaler som man har vid vid ett parabol/fiberabonnemang?
Är nöjd med CD och deras app men är inte intresserad av att betala (inbakat) i priset för allt övrigt utöver själva streamingen.
Postad 21 March 2018 - 09:27
Viaplay innehåller bara kanaler om man även har Viasat, dock saknas TV4-gruppenskanaler i appen men finns i Viaplay i Viasats boxViaplay innehåller alltså ”alla” livekanaler som man har vid vid ett parabol/fiberabonnemang?
Är nöjd med CD och deras app men är inte intresserad av att betala (inbakat) i priset för allt övrigt utöver själva streamingen.
Postad 21 March 2018 - 09:44
Viaplay innehåller bara kanaler om man även har Viasat, dock saknas TV4-gruppenskanaler i appen men finns i Viaplay i Viasats box
Då kvarstår alltså problemet med att det inte går att ha en ren streamingtjänst hos Viasat/CD utan att det kräver ett ”grundabonnemang”?
Postad 21 March 2018 - 12:07
Är nöjd med CD och deras app men är inte intresserad av att betala (inbakat) i priset för allt övrigt utöver själva streamingen.
Man kan inte få allt man önskar, men med lite fantasi så brukar man kunna fixa det i alla fall
Skall ge dig ett tips
Dela abonnemang med någon som har viasat eller CD
Resten får du lista ut själv
Postad 21 March 2018 - 12:20
Man kan inte få allt man önskar, men med lite fantasi så brukar man kunna fixa det i alla fall
Skall ge dig ett tips
Dela abonnemang med någon som har viasat eller CD
Resten får du lista ut själv
Tipset mottaget men något som jag använt mig av sedan länge, har bra koll på diverse mer eller minde kreativa sätt att dela på kostnader för div. olika streamingtjänster. Den dagen någon erbjuder en tjänst där jag via en app till ATV/Android kan välja fritt bland kanaler och endast betala för det jag nyttjar hoppar jag på direkt.
Postad 21 March 2018 - 19:27
Då kvarstår alltså problemet med att det inte går att ha en ren streamingtjänst hos Viasat/CD utan att det kräver ett ”grundabonnemang”?
Är ju inget problem egentligen då du kan streama allt innehåll som sänds på kanalerna och lite till.
Postad 21 March 2018 - 20:07
Är ju inget problem egentligen då du kan streama allt innehåll som sänds på kanalerna och lite till.
Ger upp....
Ponera att jag funderar på att skaffa Canal Digital, jag är endast intresserad av deras streamingtjänst och kan tänka mig ett av de färdiga kanalpaketen (allra helst skulle jag vilka välja fritt bland kanalerna). Menar ni här att jag skall binda upp mig på ett abb. anpassat för mottagning via parabol och box för att få streamingtjänsten ”på köpet”?
Kan jag välja bort parabol, installation, box, kemikalieskatt och annat och istället få en lägre kostnad för tjänsten?
Postad 21 March 2018 - 21:19
Ger upp....
Ponera att jag funderar på att skaffa Canal Digital, jag är endast intresserad av deras streamingtjänst och kan tänka mig ett av de färdiga kanalpaketen (allra helst skulle jag vilka välja fritt bland kanalerna). Menar ni här att jag skall binda upp mig på ett abb. anpassat för mottagning via parabol och box för att få streamingtjänsten ”på köpet”?
Kan jag välja bort parabol, installation, box, kemikalieskatt och annat och istället få en lägre kostnad för tjänsten?
Du kan välja fritt mellan Viaplay, Cmore Play, Dplay bla utan nåt av det du nämner.
Du kan utöver det se många program helt fritt från det som sänds på 1-12 kanalerna.
Redigerat av Leatherface, 21 March 2018 - 21:20.
Postad 21 March 2018 - 21:28
Var beställer jag?
Postad 21 March 2018 - 21:35
Va bra, då väljer jag Viaplay och får tillgång till samma kanaler (live) som de jag får med tex. CD:s app som kräver ett grundabonnemang..... en (inte flera) ren streaming app är ju kanon....
Var beställer jag?
Take a break ![]()
Postad 22 March 2018 - 12:39
Nu när den nya boxen har kommit, vilken använder Android-TV, undrar jag när ni skall släppa på er APP på andra Android-TV apparater (för jag förutsätter att den finns i er nya box)?
Har undrat länge varför ni inte har en app som funkar på Android-TV, men för Apple TV har ni haft det länge.
Jag har själv en Philips TV och en Nvidia Shield med Android-TV och saknar verkligen appen i dessa!
Postad 22 March 2018 - 14:42
Samma här.
Hej
SVT Play till HD-Box Smart felanmäldes igår. Har tyvärr ingen status på när problemet kommer att vara löst.
Mvh
Niklas
Postad 23 March 2018 - 16:52
Nu när den nya boxen har kommit, vilken använder Android-TV, undrar jag när ni skall släppa på er APP på andra Android-TV apparater (för jag förutsätter att den finns i er nya box)?
Har undrat länge varför ni inte har en app som funkar på Android-TV, men för Apple TV har ni haft det länge.
Jag har själv en Philips TV och en Nvidia Shield med Android-TV och saknar verkligen appen i dessa!
Du är i gott sällskap! Vi sa just upp Cmore av anledningen att de saknar app för Android-TV, det blev Viaplay istället som ju har app för Android-TV. Då blir det bara via Streaming framöver, men det var sällan vi passade in tablån på Cmore ändå, vi streamade mest via Telefon och Chromecast i Android-TV som substitut för en app som vi in i det sista hoppades på skulle komma.
Postad 23 March 2018 - 19:34
Du är i gott sällskap! Vi sa just upp Cmore av anledningen att de saknar app för Android-TV, det blev Viaplay istället som ju har app för Android-TV. Då blir det bara via Streaming framöver, men det var sällan vi passade in tablån på Cmore ändå, vi streamade mest via Telefon och Chromecast i Android-TV som substitut för en app som vi in i det sista hoppades på skulle komma.
Har funderat rätt mycket på Viaplay själv senaste tiden, dock ser vi en del på live tv, men det blir mindre och mindre.
Kan samtidigt inte förstå att det skall vara så svårt att göra en Android-TV app när man har en för Android? Är dom så olika verkligen?
Postad 27 March 2018 - 21:46
Är inne på mina sidor och försöker hitta om jag har bindningstid kvar! tycker jag klickat runt överallt men hittar inget om det, står ej heller på nån faktura vad jag kan se.
Var ska jag leta?
Postad 28 March 2018 - 10:24
Ring support. Dom tog bort den möjligheten när hemsidan uppdaterades.Är inne på mina sidor och försöker hitta om jag har bindningstid kvar! tycker jag klickat runt överallt men hittar inget om det, står ej heller på nån faktura vad jag kan se.
Var ska jag leta?
Postad 28 March 2018 - 10:33
Är inne på mina sidor och försöker hitta om jag har bindningstid kvar! tycker jag klickat runt överallt men hittar inget om det, står ej heller på nån faktura vad jag kan se.
Var ska jag leta?
Hej
Möjligheten att se sin bindningstid kommer att komma tillbaka till mina sidor, den funktionen försvann tyvärr när vi gick över till vår nya hemsida. Du kan skicka PM med kundnummer/personnummer till mig så kan jag kolla upp din bindningstid.
Mvh
Niklas
Postad 28 March 2018 - 18:34
När kommer vi som har Android-TV att få er APP, som finns till Apple-TV och Android?
Postad 28 March 2018 - 20:30
Hej
Möjligheten att se sin bindningstid kommer att komma tillbaka till mina sidor, den funktionen försvann tyvärr när vi gick över till vår nya hemsida. Du kan skicka PM med kundnummer/personnummer till mig så kan jag kolla upp din bindningstid.
Mvh
Niklas
Skickade frågan via ert formulär, men inget svar ännu! hystar iväg ett pm till dig!
Postad 31 March 2018 - 22:08
Undrar var min Apple TV är Canal Digital? Beställde Viasat Sport via erbjudandet som kom med mail bara minuter efter jag fått det. Seriöst erbjudande?
Fick mailet om erbjudande den 4:e januari 15:33 och bekräftelsen på beställningen kom 15:34. De hade begränsat antal naturligtvis men det kan inte kommit många före mig.
Någon här som använt samma erbjudande och fått sin ATV4?
Redigerat av Karl-Johan, 31 March 2018 - 23:10.
Postad 01 April 2018 - 09:05
Undrar var min Apple TV är Canal Digital? Beställde Viasat Sport via erbjudandet som kom med mail bara minuter efter jag fått det. Seriöst erbjudande?
Fick mailet om erbjudande den 4:e januari 15:33 och bekräftelsen på beställningen kom 15:34. De hade begränsat antal naturligtvis men det kan inte kommit många före mig.
Någon här som använt samma erbjudande och fått sin ATV4?
Beställde några minuter efter dig och min Apple TV kom efter någon vecka. Fick hämta den hos DHL's ombud.
Postad 01 April 2018 - 18:48
Till Canal Digital Sverige
När kommer vi som har Android-TV att få er APP, som finns till Apple-TV och Android?
Varför är det helt tyst från Canal Digital när frågan om App till Android Tv kommer upp?! Det är väl bara att svara Ja det är på gång eller Nej det kommer ingen App.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
93 filmer
8 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna






Fler
Vilka bilder visas här?