Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 mars 2009 - 12:37

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Jag använder nu gratis versionen av Pocket Music player, men jag tycer det fungerar dåligt till mitt BT headset.
Några andra förslag? gratis

Tanka WMP-plugin till Pocket player för att få fullt AVRCP stöd till bluetooth headsets. Finns på conduits hemsida.

Postad 13 mars 2009 - 12:55

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
Ett inlägg i debatten om gratisversionen av Pocket Music Player. Jag har kört den en längre tid utan problem och imorse fick jag helt plötsligt upp ett registrerameddelande om att jag har 3 dagar kvar att använda PMP. Så som sagt så är den kanske är så gratis som de hävdar..

Postad 13 mars 2009 - 12:59

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Låter skumt eftersom den ju skall vara gratis. Det är inte så att det är Bundle-versionen du trots allt har?

Annars om de försöker göra en fuling, alltså ta betalt för gratisspelaren - så kan man lösa det på ett annat sätt. Men som sagt, reglerna förbjuder diskussion om det.:)

Postad 13 mars 2009 - 13:23

roathan
  • roathan
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Hejsan,

Letar efter en hållare för vindrutan till min X1:a. Mest för att jag vill kunna se gps:en på ett vettigt sett då jag kör runt.
Vet någon om det finns någon sådan på markanden än?

Mvh

Stefan

Brodit har http://www.brodit.se.../270/875266.jpg

edit: Flyttade inläggen från en annan tråd och de hamnade inte efter varandra i tidsordning. Citerar därför inlägget som roathan svarade på. Mvh//SmellyMarq

Redigerat av smellymarq, 13 mars 2009 - 16:51.

Postad 13 mars 2009 - 15:12

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag skall om ett tag prova en Nokia AD-54 till min X1 för att undersöka sladdfjärrsfunktionen. Återkommer med resultat när det är klart.

Teoretiskt borde en 3,5 mm-fjärr fungera....

Postad 13 mars 2009 - 19:37

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Låter skumt eftersom den ju skall vara gratis. Det är inte så att det är Bundle-versionen du trots allt har?

Annars om de försöker göra en fuling, alltså ta betalt för gratisspelaren - så kan man lösa det på ett annat sätt. Men som sagt, reglerna förbjuder diskussion om det.:)

Det är inte bundleversionen. Jag har kört gratisversionen av PMP sen december nån gång med en totalominstallation av telefonen när 06-ROMen åkte in i Januari, har inte fått upp detta meddelande förrän idag!!?? Skall testa och köra den över tiden för att se vad som händer.

Postad 13 mars 2009 - 21:03

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Tanka WMP-plugin till Pocket player för att få fullt AVRCP stöd till bluetooth headsets. Finns på conduits hemsida.

jag hittar inte WMP-plugin på deras sida, kam du ge mig en länk?

Postad 13 mars 2009 - 22:59

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Nu har jag provat AD-54 med X1. Tyvärr, det fungerar inte. Ljudet fungerar normalt men inga knappar. Inte ens samtalsknappen reagerar. Jag provade även med AE Button Plus för att se om den kände av knappar men nej. Teoretiskt sett borde det dock gå att få liv i det, detta eftersom AD-54 är en 3,5 mm sladdfjärr och mig veterligen inte använder några direkta speciallösningar. Vad som krävs är en programvara som förstår knapptryckningarna.

Postad 13 mars 2009 - 23:50

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag har nu också forskat lite i security lock och fått min teori bekräftad:

*Security lock är ett lås från tillverkaren som är till för att enbart tillåta flash av godkända radio-ROM o.dyl.

Min X1 är köpt genom 3 men helt olåst (stoppade precis mitt Tele2-kort i den, inga problem). Däremot är den säkerhetslåst, d.v.s den accepterar enbart "signerad" radio. På XDA fick jag ett svar som antydde sammanblandning mellan operatörslås och säkerhetslås men nu är min misstanke bekräftad: olika saker.

Det verkar som att nyare X1or och generellt serietillverkade exemplar är säkerhetslåsta som standard, d.v.s accepterar enbart Sony Ericsson radio eller i vissa fall modifierad Raphael-radio (fast då uppdateras inte radioversion i systeminfon trots lyckad flash).

Säkerhetslåset har jag lärt mig griper in när radioflashen är klar till 99%. D.v.s precis i slutet görs någon form av kontroll och är radion inte signerad på rätt sätt dyker RSA Failed upp. Därefter är luren låst i bootloaderläge tills godkänd radio flashas.

Det i sin tur tyder på att radioversionen byts även om systeminfon inte uppdateras på en säkerhetslåst (men där flashen går bra). Hade inte radion flashats skulle luren logiskt sett inte låsa sig i bootloaderläge vid säkerhetsfel.

Postad 14 mars 2009 - 00:17

Unregistered040344bf
  • Unregistered040344bf
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Tja.

Jag undrar om det är någon snäll själ som kan hjälpa mig?? Mitt problem med min X1 är att jag inte kan surfa med W-lan! Den kopplar upp till mitt nätverk men när jag sen startar I.E eller Opera för att surfa så hittar den ingen sida?!?!?!

Tacksam för hjälp.

Postad 14 mars 2009 - 01:20

magi
  • magi
  • Forumräv

• 681 inlägg
  • 0

AVR4000 Postat Igår, 15:12

Jag skall om ett tag prova en Nokia AD-54 till min X1 för att undersöka sladdfjärrsfunktionen. Återkommer med resultat när det är klart.

Teoretiskt borde en 3,5 mm-fjärr fungera....

Har provat en nokia sladdfjärr till min x1 och de funkar ej, tråkigt då de inte finns någon sladdfjärr från ericsson,
och BT vill man ju inte ha :blink:

Postad 14 mars 2009 - 12:26

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Har provat en nokia sladdfjärr till min x1 och de funkar ej, tråkigt då de inte finns någon sladdfjärr från ericsson,
och BT vill man ju inte ha :blink:

Är det standard mini-usb på xperian eller är det htcs specialkontakt?

Postad 14 mars 2009 - 12:33

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Det är standard mini-USB. HTCs tillbehör för specialkontakten fungerar därmed inte. Blev ganska irriterad på den specialkontakten eftersom jag hittade en perfekt HTC-sladdfjärr för USB. Glädjen dog då den visade sig vara inkompatibel. Självfallet bör standardanslutning användas.

När det gäller sladdfjärr bör man teoretiskt kunna skriva en drivrutin som kan fånga upp knapptryckningarna.

Postad 14 mars 2009 - 12:37

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Det är standard mini-USB. HTCs tillbehör för specialkontakten fungerar därmed inte. Blev ganska irriterad på den specialkontakten eftersom jag hittade en perfekt HTC-sladdfjärr för USB. Glädjen dog då den visade sig vara inkompatibel. Självfallet bör standardanslutning användas.

När det gäller sladdfjärr bör man teoretiskt kunna skriva en drivrutin som kan fånga upp knapptryckningarna.

Jo, tycker också att det är surt att de ska ha specialkontakt, men iom att xperia har 3,5mm så är det ju inte säkert att det skulle funkat ändå :blink: Tycker iofs att jabra bt-3030 funkar bra men nu ville ju inte magi ha bt

Postad 14 mars 2009 - 12:43

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag har fått intrycket att det krävs en programvara som korrekt kan hantera fjärren.

Nu har jag förövrigt flashat om min X1 med radio 1.11.25.71 från den koreanska stock-ROMen R2BA026. Den fungerade fint att lägga in och enhetsinfon uppdaterades eftersom det är en officiell radio. Får se hur den fungerar.

Postad 14 mars 2009 - 14:02

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

jag hittar inte WMP-plugin på deras sida, kam du ge mig en länk?

http://www.conduits..../gen_wmhost.zip

Postad 14 mars 2009 - 14:10

SeventySe7en
  • SeventySe7en
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Panelknappen är nu remappad enligt följande:

Enkeltryck: Task Facade
Dubbeltryck: Gå till homescreen
Lång tryckning: Acb Task Manager

Då har jag äntligen samma komfort som i S60 (menyknappen som på min E90 startar Jbak Task Manager).

Fråga, hur lyckades du få bort remappningen från SEs sida på panelknappen? Har ännu inte hittat en lösning, har väl letat på fel platser :blink:...

// 77

Postad 14 mars 2009 - 14:12

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag har raderat allt vad paneler heter i registret. Samt raderat allt i autostart (autostart av panelmanager). Därefter har jag remappat knappen enligt ovanstående.

Har dock ett viktigt tips angående AE Button Plus: upplever man hög batteriförbrukning med det programmet installerat - avinstallera det och installera sedan om det. Det hjälper.

Postad 14 mars 2009 - 15:28

SeventySe7en
  • SeventySe7en
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Tackar för info:n! :blink:

// 77

Redigerat av SeventySe7en, 14 mars 2009 - 15:32.

Postad 14 mars 2009 - 20:05

Spartanen 8
  • Spartanen 8
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0

Hejsan,

Letar efter en hållare för vindrutan till min X1:a. Mest för att jag vill kunna se gps:en på ett vettigt sett då jag kör runt.
Vet någon om det finns någon sådan på markanden än?

Mvh

Stefan

Kjell och Company har en bra grej som dom säljer för 139 kr som har en sugpropp som kan sättas på vindrutan så att man kan få gps:en i det läge man vill.

Postad 14 mars 2009 - 20:16

Spartanen 8
  • Spartanen 8
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Efter 3 månader med x1:an börjar man bli nöjd. I bland får man prova 3 vebbläsare för att komma in på vissa hemsidor. En del pc:sidor är ju för djävliga med alla flickar, kolumner och pop upp fönster. Det största problemet är ändå att man inte kommer in på vissa ställen eller att mediaspelaren inte kan spela upp formatet. Vad spelar det för roll om man har en skarp skärm om man inte ens kommer in på sidan. Så saknar man förstås flasch !

Jag orkar inte läsa alla gamla inlägg. Är det någon som har kunnat lägga in någon mjukvaro flasch i sin X1:a ?

Postad 14 mars 2009 - 20:26

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

Efter 3 månader med x1:an börjar man bli nöjd. I bland får man prova 3 vebbläsare för att komma in på vissa hemsidor. En del pc:sidor är ju för djävliga med alla flickar, kolumner och pop upp fönster. Det största problemet är ändå att man inte kommer in på vissa ställen eller att mediaspelaren inte kan spela upp formatet. Vad spelar det för roll om man har en skarp skärm om man inte ens kommer in på sidan. Så saknar man förstås flasch !

Jag orkar inte läsa alla gamla inlägg. Är det någon som har kunnat lägga in någon mjukvaro flasch i sin X1:a ?

Att det finns webbutvecklare som släpper ifrån sig klumpiga sidor kan ju inte webbläsarna rå för. Det största problemet är då man försöker stänga ute användare baserat på vilken webbläsare som används.

Likaså uppstår problem då sidorna är ineffektivt kodade och därmed tar stort utrymme samt kräver rejält snabb CPU för att renderas snabbt. Det är inte heller något man kan anklaga webbläsaren för.

Normala sidor fungerar utmärkt så det är inte webbläsaren som felar när en sida inte fungerar - det är sidan.

När det gäller mediaformat brukar standardformat fungera utan problem. Största problemet då är QuickTime i.s.f.

Postad 14 mars 2009 - 20:53

Spartanen 8
  • Spartanen 8
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0

Att det finns webbutvecklare som släpper ifrån sig klumpiga sidor kan ju inte webbläsarna rå för. Det största problemet är då man försöker stänga ute användare baserat på vilken webbläsare som används.

Likaså uppstår problem då sidorna är ineffektivt kodade och därmed tar stort utrymme samt kräver rejält snabb CPU för att renderas snabbt. Det är inte heller något man kan anklaga webbläsaren för.

Normala sidor fungerar utmärkt så det är inte webbläsaren som felar när en sida inte fungerar - det är sidan.

När det gäller mediaformat brukar standardformat fungera utan problem. Största problemet då är QuickTime i.s.f.

Det är sant, man programmera så att sidan fungerar utmärkt både i mobilen och 42 tums TV:en. Nästa explorer mobile ska tydligen vara lika bra på att öppna sidor som PC explorer. Sedan när det gäller webb-tv så kan man inte gå in på bbc:s hemsida för att titta på bbc live (med undantag för headlines) utan man får gå till en annan "pajsare" som länkar till bbc live och ännu värre är det med euronews och eurosport. Det är kanske för att det är betalkanaler på andra ställen, så man vill inte direkt underlätta för webb tittare.

Postad 14 mars 2009 - 20:58

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Testa DiamondTV t.ex. BBC har förövrigt en tjänst som heter iPlayer och den skall mig veterligen fungera på WM-plattformen.

Postad 14 mars 2009 - 21:04

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Längtar som fasen tills man kan gå in på vilken sida som helst och se webbtv :-)

Nästa plattform snapdragon ska vist ha fullt flashstöd ..

Toshiba TG01 är först ut och kommer till sommaren

1GHz, en 4,1 tums WVGA-pekskärm med en upplösning på 800 x 400 pixel, HSDPA data, GPS, WiFi, microSD-kortplats och är tunn, endast 9.9 mm! TG01 använder sig av Windows Mobile 6.1 men har ett eget gränssnitt kallat Tosh 3D

Gissningsvis kommer HTC med nåra modeller också..

Postad 14 mars 2009 - 21:13

Spartanen 8
  • Spartanen 8
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0

Längtar som fasen tills man kan gå in på vilken sida som helst och se webbtv :-)

Nästa plattform snapdragon ska vist ha fullt flashstöd ..

Toshiba TG01 är först ut och kommer till sommaren

1GHz, en 4,1 tums WVGA-pekskärm med en upplösning på 800 x 400 pixel, HSDPA data, GPS, WiFi, microSD-kortplats och är tunn, endast 9.9 mm! TG01 använder sig av Windows Mobile 6.1 men har ett eget gränssnitt kallat Tosh 3D

Gissningsvis kommer HTC med nåra modeller också..

Det är stora problem att komma från "wwitv.com" med xperian, men när man väl kommer fram så fungerar det utmärkt i windows media player. Men i dag hittade jag en bättre programmerad sida som länkar till Deutche Welle och france 24 och några ytterligare användbara tv kanaler "channelchossers.com". Tyvärr är CNN och BBC och SKY där bara headlines på en minut.

Postad 14 mars 2009 - 21:17

Spartanen 8
  • Spartanen 8
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Sorry ! www.channelchooser.com/mobile och det fungerar bättre i explorer än opera

Postad 14 mars 2009 - 21:22

Spartanen 8
  • Spartanen 8
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Det finns faktiskt redan mobiler som har flash stöd.

Är det någon som har surfat mycket med symbian och vet hur det är jämfört med mobile explorer och opera. Det är inte bara en flash grej det är något annat också.

Postad 14 mars 2009 - 21:49

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
FlashLite finns även till WM. Samma som till Symbian/S60. Nokia E90 t.ex hanterade inte Flash från början (fram till FW 7.40 - fr.o.m 210.34.75 introducerades Flash).

Postad 14 mars 2009 - 22:11

Spartanen 8
  • Spartanen 8
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0

FlashLite finns även till WM. Samma som till Symbian/S60. Nokia E90 t.ex hanterade inte Flash från början (fram till FW 7.40 - fr.o.m 210.34.75 introducerades Flash).

FlashLite låter som en light version, var ladder man ner den ? Antagligen inte på SE:s hemsida väl.

Vore kul att kunna få se Barcelona och Real madrid live på atdhe.net också i xperian och en massa andra spännande matcher också.

Postad 14 mars 2009 - 22:14

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0
När den svarta X1:an lanserades tidigare fanns det vissa påståenden om att den skulle vara bättre än den silvriga, främst då att den skulle vara något snabbare. Om det någonsin var sant, finns det någonting som tyder på att det skulle vara någon annan skillnad än färgen numera? Gissningsvis var det väl isf nån uppgraderingen som inte fanns från början, men som sen länge borde vara standard vid tillverkningen...

Finns något skäl att inte välja den man helt enkelt tycker är snyggast?

Redigerat av Unregistered1413, 14 mars 2009 - 22:15.

Postad 14 mars 2009 - 23:14

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

FlashLite låter som en light version, var ladder man ner den ? Antagligen inte på SE:s hemsida väl.

Vore kul att kunna få se Barcelona och Real madrid live på atdhe.net också i xperian och en massa andra spännande matcher också.

FlashLite heter versionen för mobila OS. Adobe FlashLite 3.1 närmare bestämt. Det ingår i den ROM jag kör men kolla på XDA-Developers, där skall det gå att ladda ner den separat.

Postad 15 mars 2009 - 02:04

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Testa firefox..med den så får jag till å me vissa klipp på svt play att starta....dock inte med bästa resultat...

kanske funkar bättre med xperia?

flash lite duger int...måste ha flash 8 tror ja det brukar stå på vissa sidor.
Sen tror jag att dagens telefoner är för slöa för att det ska funka till 100 procent.
finns en tråd här nånstanns om just detta ämne

Postad 15 mars 2009 - 02:08

Melone
  • Melone
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Någon som vet om man kan få Opera som default när man kör tv4 panelen i stället för Explorern?

Mvh
/Melone

Postad 15 mars 2009 - 10:10

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag vill minnas att FlashLite 3.1 skall motsvara Flash 8 eller 9 på datorn. Detta enligt information från Adobe då det släpptes. Däremot finns det en nyare Flash för datorer som inte stöds i FlashLite. Och då blir det problem.

Sedan är användningen av Flash överdriven i många fall. Det är helt OK att göra en sida i Flash om den är kompletterad med vanlig HTML. Men att ensidigt kräva Flash är inte speciellt lyckat.

Postad 15 mars 2009 - 10:36

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Nja...har testat flash 3.1 ingen större skillnad

Postad 16 mars 2009 - 09:31

apanoladotcom
  • apanoladotcom
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Som det skrivits tidigare ska Flash Lite 3.1 motsvara Flash 9. Dock saknar Flash Lite stöd för ActionScript 3. Det är oftast där skon klämmer.

Postad 16 mars 2009 - 09:51

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Det verkar vara ny programvara på G, R3AA003. Såg att Touch-IT 4.5 som är en sprillans version skall bygga på den.

Då får man väl se när den uppdateringen dyker upp. Det ser ut som att SYS-builden är uppdaterad m.m.

Vore intressant att veta vem som utvecklar versionerna för X1. Det verkar ju vara rätt bra fart på uppdateringarna, dels R1, R2 och nu R3 plus flera builds av dem. Det är inte likt Sony Ericsson, känns mer som att det är HTC som sköter den biten.

Postad 16 mars 2009 - 14:44

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
Eller så var det så att det var viktigare att hålla street-datumet och skjuta alla tänkta SE-specifika tweaks till senare uppdateringar.. för det känns ju som att Xperian i grundutförande är den minst omgjorda WM-telefonen just nu.

Postad 16 mars 2009 - 15:01

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag tror inte att Sony Ericsson bör pilla för mycket. Detta baserar jag på deras hantering av t.ex UIQ3 där de pillade ordentligt och införde idiotiska begränsningar med t.ex mapphanteringen och även hade sina idéer om huruvida programmen behövde avslutas eller ej. Hackade man luren gick allt att utföra, d.v.s systemet var "obegränsat" men SE ströp det.

När det gäller X1 får jag väl säga att de saker som Sony Ericsson introducerat får på fingrarna av tredjepartsprogram. Bättre att köra så rent som möjligt.;)

Postad 16 mars 2009 - 23:03

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Någon som vet varför Active Sync startar av sig själv? Finns det ngn funktion för detta pgm när mobilen inte är kopplad till datorn?

Postad 17 mars 2009 - 09:28

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
[quote name='ThomasX1' post='2364822' date='Mar 16 2009, 23:03 ']Någon som vet varför Active Sync startar av sig själv? Finns det ngn funktion för detta pgm när mobilen inte är kopplad till datorn?[/quote]

Nix. Googlade lite och det går att stänga av Active sync via MSConfig eller registret. Men så fort du startar Activesync igen så lägger den tillbaka sig i autostart.

[quote name='http://forum.brighthand.com/showthread.php?t=117230']HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Delete the "Synchronization Manager" value. This contains "mobsync.exe /logon" in the value data, which causes ActiveSync to load on your desktop whenever you start up and/or logon to the system.[/quote]

Postad 17 mars 2009 - 10:03

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Nix. Googlade lite och det går att stänga av Active sync via MSConfig eller registret. Men så fort du startar Activesync igen så lägger den tillbaka sig i autostart.

Jag menade i mobilen. Tycker att det är startat titt som tätt när jag kollar i aktivitetshanteraren och detta utan att jag anslutit mobilen till datorn.
Har börjat få problem med batterikapaciteten, har vant mig vid att ladda en gång om dagen men nu verkar det inte räcka ens med det!

Postad 17 mars 2009 - 15:02

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Autostart av activesynch går att stänga av under inställningarna för det.

Orkar inte läsa igenom 185 sidor utan frågar istället. Kan man ställa in så att MMS tas emot automatiskt utan att man behöver trycka JA för att godkänna anslutningen?

Postad 17 mars 2009 - 15:53

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
En fråga: är det någon här som provat nyare SYS i 20/21xx-serien?

Vissa ROMs har nyare SYS än Sony Ericssons original och jag känner att nyare SYS bör innebära förbättringar för själva OS.

Börjar leka med tanken att dra ner Xperia Kitchen på XDA och testa lite ROM-cooking för att få senaste SYS. Men det vore trevligt att veta om någon testat och märkt någon skillnad.

Edit: Jag håller nu på att ladda ner Xperia Kitchen 25.50 och får se hur jag lyckas.:)

Redigerat av Unregistered43b822d3, 17 mars 2009 - 18:38.

Postad 17 mars 2009 - 20:15

ZooZ
  • ZooZ
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Hej!

Ett par dumma frågor:

1.Finns det något program som gör att man kan aktivera "foto"-lampan utan att gå in i kamera-läge? Dvs aktivera en ficklampa funktion?

2. I SE's Idou koncept och i kommande W995 så finns det en funktion som kallas för mediashare, som bland annat möjliggör att man kan koppla ihop telefonen med ett Playstation 3. Finns det någon liknande program till Xperia eller någon DNLA (media server) funktion?

Som sagt ett par dumma frågor. Men skulle ändå uppskatta svar som inte är lika dumma :-)

Mvh ZooZ

Postad 17 mars 2009 - 20:16

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Sådär, då har jag gjort två ROM. Den ena utan Manilla/TF3D och den andra med. Dock flashar jag inte idag utan det får bli imorgon.

Xperia Kitchen fungerade perfekt och jag lade in WkTask direkt i ROMen. Eftersom SYS är uppdaterat blir det intressant att jämföra denna hemkokta sak med nX1i.

Har funderat en del på Touch-IT men känner att TF3D kan vara lite påträngande samtidigt som det finns en del rapporter om att vissa program inte fungerar, bl.a Album 3.0.

De två ROM jag lagat till har Pagepool 24 MB inställt, samma som nX1i. Lite-versionen blev på runt 81 MB, den med TF3D landade på 108 MB. Jag tog bort alla paneler utom det obligatoriska (panel manager och HTML). När jag flashat min ROM imorgon och fått igång den återkommer jag med info.

Jag kör enbart med engelska (vilket nog framgått i tråden hehe) och Xperia Kitchen har därmed erbjudit en R2AA010-baserad sak (samma som nX1i) parat med SYS21.xx från Blackstone/Touch-HD.

Blir resultatet bra lär jag dumpa ROMen efter installation och modifiering (svenskt t-bord i registret samt T9 från denna tråd).

Postad 17 mars 2009 - 21:20

magi
  • magi
  • Forumräv

• 681 inlägg
  • 0
Hej

hoppas att de är någon som kan hjälpa mig, sedan jag uppdaterade telefonen så är de knappljud aktiverat när jag låser mobilen med knaplåsknappen, och än mer störande så är de ljud på när jag ska slå ett telefon nummer de piper högt varje gång som jag trycker på skärmen, i övriga menyer så är de tyst.

Före uppdateringen så var de tyst, jag har letet och letet men hittar ingen stans där de går att inaktivera.

Är de någon som vet så är jag mycket tacksam för lite hjälp.

Postad 17 mars 2009 - 22:19

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Hej!

Ett par dumma frågor:

1.Finns det något program som gör att man kan aktivera "foto"-lampan utan att gå in i kamera-läge? Dvs aktivera en ficklampa funktion?

2. I SE's Idou koncept och i kommande W995 så finns det en funktion som kallas för mediashare, som bland annat möjliggör att man kan koppla ihop telefonen med ett Playstation 3. Finns det någon liknande program till Xperia eller någon DNLA (media server) funktion?

Som sagt ett par dumma frågor. Men skulle ändå uppskatta svar som inte är lika dumma :-)

Mvh ZooZ

hTorch är ett utmärkt app för att använda fotolampan som ficklampa. Sök på xda-developers.

För DLNA-stöd finns det inget program som kan erbjuda sådan funktionalitet om inte telefonen stödjer det från början, vilket X1 inte gör tyvärr.

Postad 18 mars 2009 - 00:28

Spartanen 8
  • Spartanen 8
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0

hTorch är ett utmärkt app för att använda fotolampan som ficklampa. Sök på xda-developers.

För DLNA-stöd finns det inget program som kan erbjuda sådan funktionalitet om inte telefonen stödjer det från början, vilket X1 inte gör tyvärr.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL 708i Surround + Surround Back
    Anton
    2025-05-21 19:42:26
  • JBL 705i Atmos
    Anton
    2025-05-20 10:45:14
  • Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.