Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 April 2010 - 17:24

Unregistered490b750e
  • Unregistered490b750e
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Någon som har tipps på billiga micro USB laddare? Har inget flyt på Ebay känns det som.

Jag har köpt 3st LG Reseladdare STA-U34ER/33ER... Funkar perfekt till X10'an

http://www.24.se/lg-...9672-c-325.aspx

Postad 07 April 2010 - 17:25

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Testade xscope precis men blev lite besviken när det visade sig att xscope inte kunde hantera "säkra" sidor som tex avanza.se.

Opera mini är bäst så här långt enligt mig!

Jag får inte avanza.se att fungera i varken standard lr XScope, kan du ge exempel på fler sidor som inte skulle fungera med XSCope?

Postad 07 April 2010 - 17:29

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Hur är det med anpassning av web-sidor i Xscope?

har för mig att både X10 och Desire har funktionen då de anpassar sidans innehåll till skärmen på mobilen,
men fungerar denna funktion även om man kör Xscope som webläsare?

Xscopes anpassning var riktigt jobbig i början tyvärr, det enda som jag tyckte var sämre än standardwebläsaren. Sen upptäckte jag att man kunde ställa in hur mycket den skulle zooma i inställningarna och sen blev XScope bättre på precis allt ;)

Postad 07 April 2010 - 17:35

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Kunde loggs in på nordea. Slideit var dock kasst. Har hittat en bugg lite i inputfönster typ youtubesökningen. Den visar ej texten man skriver

Postad 07 April 2010 - 17:56

RichardA
  • RichardA
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Jag får inte avanza.se att fungera i varken standard lr XScope, kan du ge exempel på fler sidor som inte skulle fungera med XSCope?

Säkra sidor är väl dom som har ett hänglås vid sig brevid adress fönstret i internet explorer på en "vanlig dator!

Enda webbläsaren som klarar detta i x10:an är Opera tror jag!

Postad 07 April 2010 - 17:59

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Allmän fråga.

Hur mycket minne har ni kvar när ni tagit bort "onödiga" appar med nån task-killer. Finns ju en uppsjö program som jag inte har en aning om de är viktiga eller inte så vågar inte döda dem. Har själv ca 80 Mb kvar. Vilka saker kan man ta bort?

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Fick mitt:

http://cgi.ebay.com/...=item3efe83f487

Paket. Grymmt snygga! Alla 3 passar perfect! Fast mitt paket hade 3st screen guards oxo B) Kolla runt efter dem på ebay. fina och bra.

Bättre än kondomerna till den. Har 2 st silicone cases en svart o en vit ifall nån vill ha för en 50 lapp... ;)

Mitt trillade in idag, inte kanske de vackraste, men de skyddar helt klart telefonen från att bli kantstött.
;)
Btw, hade telefonen på i 2dygn innan jag behövde ladda idag, surfade väl inte galet mycket och ringde några få samtal, inge blåtand heller (då jag glömde headsetet hemma från jobbet 2dar på raken....)

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Jag har köpt 3st LG Reseladdare STA-U34ER/33ER... Funkar perfekt till X10'an

http://www.24.se/lg-...9672-c-325.aspx

Helt säkert att de funkar? Jag har inte lyckats använda någon annan laddare än Sony Ericssons egna.. :/

Postad 07 April 2010 - 18:01

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Allmän fråga.

Hur mycket minne har ni kvar när ni tagit bort "onödiga" appar med nån task-killer. Finns ju en uppsjö program som jag inte har en aning om de är viktiga eller inte så vågar inte döda dem. Har själv ca 80 Mb kvar. Vilka saker kan man ta bort?

Jag har dödat allt, sen jag installerade task.killer eller va den nu hette, dock slutade den hämta mail automatiskt, samt uppdaterade inte timescape på hemskärmen när jag fått SMS eller manuellt hämtade mail.
Startade om telen och allt funkar igen.

Så du kan gott testa att kill´em all ;)

Postad 07 April 2010 - 18:02

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Någon som har tipps på billiga micro USB laddare? Har inget flyt på Ebay känns det som.

Inget flyt??

Finns ju mängder, runt 2$ /st inkl frakt!

Postad 07 April 2010 - 18:05

Unregistered490b750e
  • Unregistered490b750e
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Helt säkert att de funkar? Jag har inte lyckats använda någon annan laddare än Sony Ericssons egna.. :/

Japp, har dom hemma och dom funkar ;)

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Jag har dödat allt, sen jag installerade task.killer eller va den nu hette, dock slutade den hämta mail automatiskt, samt uppdaterade inte timescape på hemskärmen när jag fått SMS eller manuellt hämtade mail.
Startade om telen och allt funkar igen.

Så du kan gott testa att kill´em all ;)

Ok, det där förstod jag inte riktigt. Om du kill 'em all så är det väl klart att inte timescape och mailen funkade, men när du startade om startades väl ALLA program om igen?

dragontrumpetare
  • dragontrumpetare
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Erik H kommer ofta med bra, snabb och korrekt information, utifrån vad han har fått för information från exempelvis tillverkaren, i det här fallet SE.
Jag tror att SE har sagt till 3 att de ska kunna uppdatera lika fort som obrandade lurar, men så har det visat sig att det inte stämmer. Så det är nog snarare SE som är boven i det här fallet.

Precis, det är vad jag också upptäckt. Nu visade det att de dära .14 och .16 verka har med konfigueringar för olika nätverk att göra. Det kan vara så att det då handlar om förbättringar vid handover mellan just 3G och GSM eftersom Telenor, Tele2 samt Telia har ju alla dessa GSM nät, vilket 3 då inte längre har. Så kan ju vara något sådant. Erik gick ju som sagt ut med att det berodde på operatör.

Postad 07 April 2010 - 18:06

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Tråkigt mw600 var då. Vad jag saknar mitt 980 nu. För när jag blir uppringd syns bara numret och inte namnet på personen som ringer mig. Känns lite b.
Edit: sitter på den xwebbläsaren, lite jobbigt att man får upp verktygsfältet många gånger då man bara vill scrolla upp. Kanske är någon inställning men sker i typ åtta av tio ggr.

Redigerat av mornn, 07 April 2010 - 18:09.

Postad 07 April 2010 - 18:11

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Ok, det där förstod jag inte riktigt. Om du kill 'em all så är det väl klart att inte timescape och mailen funkade, men när du startade om startades väl ALLA program om igen?

Jo, startar du om telen, så startas dom programmen som ligger i 'autostarten' (dock inte alla installerade program, utan de som krävs för att allt ska funka).
Jag hade nog nån blåögd tanke om att man bara stängde ner det aktiva programmen, alltså de man öppnat manuellt - och att funktioner för att hämta mail, uppdatera TS mm låg igång i bakgrunden. ;)

Postad 07 April 2010 - 18:13

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Japp, har dom hemma och dom funkar ;)

Konstigt! Har du provat med några andra? Jag får inte Apple-laddaren jag har att fungera som laddare när jag kopplar in USB-sladden i den. Riktigt drygt är det faktiskt, speciellt då jag bara har en USB-sladd som passar i X10an.

Postad 07 April 2010 - 18:14

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Jo, startar du om telen, så startas dom programmen som ligger i 'autostarten' (dock inte alla installerade program, utan de som krävs för att allt ska funka).
Jag hade nog nån blåögd tanke om att man bara stängde ner det aktiva programmen, alltså de man öppnat manuellt - och att funktioner för att hämta mail, uppdatera TS mm låg igång i bakgrunden. ;)

Ok ok, då är jag med ;) Hur mycket minne här du kvar ledigt sen? Finns det något man kan föra över till sd-kortet istället. Känns som ganska lite att bara ha 80 mb kvar :/

Postad 07 April 2010 - 18:17

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0
Är det möjligt att stänga av auto rotation på specifika program? Vill ju använda det när jag surfar och kollar på bilder/film men när jag smsar är det rätt drygt då skärmen alltid roterar när jag lägger telefonen på bordet. ;)

Postad 07 April 2010 - 18:18

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Ok ok, då är jag med ;) Hur mycket minne här du kvar ledigt sen? Finns det något man kan föra över till sd-kortet istället. Känns som ganska lite att bara ha 80 mb kvar :/

95Mb nu efter omstart.
Du kan inte köra program från SD kortet, utan bara lagra foton, film, musik osv där.

Postad 07 April 2010 - 18:22

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0
Dessutom är det bara RAM-minnet. Internminnet ser man i settings/SD card & phone storage och så står det under Internal phone storage!

Postad 07 April 2010 - 18:29

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Dessutom är det bara RAM-minnet. Internminnet ser man i settings/SD card & phone storage och så står det under Internal phone storage!

Jo fast det är väl RAM-minnet som begränsar hur många program och widgets du kan köra

Postad 07 April 2010 - 18:34

Unregistered490b750e
  • Unregistered490b750e
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Konstigt! Har du provat med några andra? Jag får inte Apple-laddaren jag har att fungera som laddare när jag kopplar in USB-sladden i den. Riktigt drygt är det faktiskt, speciellt då jag bara har en USB-sladd som passar i X10an.

Ja jag har ju oxå provat tex Nokia laddare som inte funkade, men kolle spec'en på laddaren du provar...

X10'ans laddare spec :Teknisk data:
- Input: 100 - 240V, 50/60Hz,
- Output: 5.0V, 700mA

LG Laddare spec :Teknisk data:
- Output: 5.1V, 700mA

Nokia som inte funkade :Teknisk data:
- Input: 100 - 240V, 50/60Hz, 0.2A
- Output: 5.0V, 600mA

Verkar som om laddaren måste ha en Output på 5.0v "700mA" (nu gissar jag bara att det är så)

Postad 07 April 2010 - 18:51

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
Vet inte om den här frågan varit uppe förut..

Men om jag laddar ner en massa apps från market, kommer de i nån slags installations-fil då,
och kan jag isåfall lagra den på minneskortet? Eller installeras den direkt i telefonens minne?

Postad 07 April 2010 - 18:52

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Jo fast det är väl RAM-minnet som begränsar hur många program och widgets du kan köra

Sant! Men jag har belastat min rätt hårt och jag har ändå aldrig gått under 20MB ledigt. Tror Android allokerar olika mycket minne beroende på hur mycket program du kör och vilka du kör.

Ja jag har ju oxå provat tex Nokia laddare som inte funkade, men kolle spec'en på laddaren du provar...

X10'ans laddare spec :Teknisk data:
- Output: 5.0V, 700mA

LG Laddare spec :Teknisk data:
- Output: 5.1V, 700mA

Nokia som inte funkade :Teknisk data:
- Input: 100 - 240V, 50/60Hz, 0.2A
- Output: 5.0V, 600mA

Verkar som om laddaren måste ha en Output på 5.0v "700mA" (nu gissar jag bara att det är så)

Lustigt. Apple-laddaren ger 5V och 1000 mA nämligen. Så det verkar lite.. Udda. Kanske är för mycket? Funkade perfekt till min X1 dock.

Postad 07 April 2010 - 19:11

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Intressant.
Hittade en film med typ 264 eller något i upplösning. Körde jag den i MediaScape så vill den inte zooma utan det blir en väldigt liten bild. Körde ner någon trialversion av videoprogram (ej yxflash) och den klarade att zooma in helt perfekt. Går inte det i MS? Måste man konvertera i exakt rätt format?
Handbrake var ett skämt, ville ta 4h att konvertera 43 min video... Tror jag måste formatera min dator till helgen ;)

Postad 07 April 2010 - 19:16

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Intressant.
Hittade en film med typ 264 eller något i upplösning. Körde jag den i MediaScape så vill den inte zooma utan det blir en väldigt liten bild. Körde ner någon trialversion av videoprogram (ej yxflash) och den klarade att zooma in helt perfekt. Går inte det i MS? Måste man konvertera i exakt rätt format?
Handbrake var ett skämt, ville ta 4h att konvertera 43 min video... Tror jag måste formatera min dator till helgen ;)

Provat att dubbeltappa på bilden? Annars funkar Handbrake skitbra för mig! Tog runt en timme (jättelång tid för övrigt men det är inte så konstigt) att konvertera lite mindre av en timmes HD-video till 854*480. Blir vansinnigt extrembra bild och utan att det hackar det minsta! ;)

Postad 07 April 2010 - 19:28

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Provat att dubbeltappa på bilden? Annars funkar Handbrake skitbra för mig! Tog runt en timme (jättelång tid för övrigt men det är inte så konstigt) att konvertera lite mindre av en timmes HD-video till 854*480. Blir vansinnigt extrembra bild och utan att det hackar det minsta! B)

Haha, men lol. Som vanligt, när någon tittar så fungerar det. Var ganska säker att jag försökte dubbeltappa ;).
Jo, datorn som sade ETA var 4 timmar är inte så jätteny. Ska testa med FFmpeg till servern som står hemma i pojkrummet och se om den klarar av det bättre ;)

Postad 07 April 2010 - 19:32

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Haha, men lol. Som vanligt, när någon tittar så fungerar det. Var ganska säker att jag försökte dubbeltappa ;).
Jo, datorn som sade ETA var 4 timmar är inte så jätteny. Ska testa med FFmpeg till servern som står hemma i pojkrummet och se om den klarar av det bättre B)

HAHA! Åh, det är SÅ klassiskt! ;) Händer mig nästan varje gång jag ska visa något! Återkom gärna med resultatet! ;)

Postad 07 April 2010 - 19:36

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
Jag konverterar mina filmer till mp4 med h.264 codec.
854x480
~900Kbps
Ljud: AAC 124kbps 44,1Khz'

Perfekt uppspelning på dom inställningarna.

Föresten lite om batteriet. Första gångerna jag använde mobilen så höll batteriet sjukt lite. Nu har jag haft den i snart 5 dagar och nu håller batteriet AS bra.

Full laddad imorse kl 8:00, har tagit emot typ 30min telefon samtal. Surfat i kanske 1h. Lyssnat på musik med bluetooth headsetet och Spotify i typ 4h. Kopplat upp mig med wifi i ca 1h och spelat i kanske 1h oxo och mallat mig med den till polare. Nu. 12h senare = 22% kvar. ;)

Postad 07 April 2010 - 19:38

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Föresten lite om batteriet. Första gångerna jag använde mobilen så höll batteriet sjukt lite. Nu har jag haft den i snart 5 dagar och nu håller batteriet AS bra.

Full laddad imorse kl 8:00, har tagit emot typ 30min telefon samtal. Surfat i kanske 1h. Lyssnat på musik med bluetooth headsetet och Spotify i typ 4h. Kopplat upp mig med wifi i ca 1h och spelat i kanske 1h oxo och mallat mig med den till polare. Nu. 12h senare = 22% kvar. ;)

Men va. Med den användningen hade min telefon dött två gånger. ;)

Postad 07 April 2010 - 19:38

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Jag konverterar mina filmer till mp4 med h.264 codec.
854x480
~900Kbps
Ljud: AAC 124kbps 44,1Khz'

Perfekt uppspelning på dom inställningarna.

BT hela dagen, Wisepilot en hel del och GPSen igång hela tiden men inte Wisepilot. Start vid 06 mer lite TS med musik, lite surf och youtube. Sedan lite dött och BT igång hela dagen. Vid 13 började den närma sig 25% och då laddade jag den. Men hade använde den väldigt hektiskt.

Postad 07 April 2010 - 19:48

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Men va. Med den användningen hade min telefon dött två gånger. ;)

hehe ;)

min hemlighet är att låta laddaren vara på hela natten O_o? Och stänga av skärmen medans den laddar. Annars tar det längre tid att ladda den. Och ja, jag har testat och det är ett faktum.

Ladda med skärm på = Längre laddtid
Ladda med skärm av = Kortare laddtid

Postad 07 April 2010 - 19:54

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

hehe ;)

min hemlighet är att låta laddaren vara på hela natten O_o? Och stänga av skärmen medans den laddar. Annars tar det längre tid att ladda den. Och ja, jag har testat och det är ett faktum.

Ladda med skärm på = Längre laddtid
Ladda med skärm av = Kortare laddtid

Haha, jag gör EXAKT samma sak ju!

Postad 07 April 2010 - 19:56

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Min router som ändå varit galet snabb med N-only på min dator (Har 100/20 typ) ger dåliga hastigheter nu. Kör mix mode på routern och min X10a får 4,2 ner och ca 0,9 upp. Fast det kan vara på grannens router, x10an hittar inte alltid min router. Jag vill köra N för datorn men X10an klarar väl bara g. Segt, tänkte fel, borde köpt en med dual radio och inte bara dual channel.

edit: blir lite galen. Ändrade till BG-mixed och kopplade mig till min router, max ner är 2,4 och max upp är 0,7 ;)

Redigerat av mornn, 07 April 2010 - 19:58.

Postad 07 April 2010 - 20:02

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Min router som ändå varit galet snabb med N-only på min dator (Har 100/20 typ) ger dåliga hastigheter nu. Kör mix mode på routern och min X10a får 4,2 ner och ca 0,9 upp. Fast det kan vara på grannens router, x10an hittar inte alltid min router. Jag vill köra N för datorn men X10an klarar väl bara g. Segt, tänkte fel, borde köpt en med dual radio och inte bara dual channel.

edit: blir lite galen. Ändrade till BG-mixed och kopplade mig till min router, max ner är 2,4 och max upp är 0,7 ;)

Jag får bara 7,2Mbit ner och 6Mbit upp med min 50/50Mbit-lina. Så det är inte så extremt konstigt. Sen är ju frågan om man verkligen behöver lägre än 36ms i ping och den hastigheten på en telefon. ;)

Postad 07 April 2010 - 20:06

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Jag får bara 7,2Mbit ner och 6Mbit upp med min 50/50Mbit-lina. Så det är inte så extremt konstigt. Sen är ju frågan om man verkligen behöver lägre än 36ms i ping och den hastigheten på en telefon. ;)

Nja, är bara lack att den inte ens vill connecta till min router utan hela tiden hittar grannens ###### oskyddade skitdlink. :/

Postad 07 April 2010 - 20:10

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Tänkte på exakt samma sak. inte som om man skall använda telefonen som någon torrent box O_o?

Postad 07 April 2010 - 20:24

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Om ni vill optimera erat WLAN hemma så ladda hem "WiFi Analyzer" ganska bra faktiskt, man får upp alla trådlösa nätverk som telefonen hittar på en graf bl.a. och programmet ger förslag på vilken kanal du bör lägga ditt eget nätverk på för så lite störningar som möjligt.

Redigerat av zhogun, 07 April 2010 - 20:24.

Postad 07 April 2010 - 20:35

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Konverterade från en 624x352 AVi på 23 fps. Till det här om det säger er något:
Stream #0.0: Video: libx264, yuv420p, 624x352 [PAR 1:1 DAR 39:22], q=2-31, 200 kb/s, 23.98 tb©
Stream #0.1: Audio: libfaac, 48000 Hz, stereo, 128 kb/s

Den jobbade på ca 70 fps. Gick väl på ca en kvart eller så. Fast tog två misslyckade försök först. Såg ganska bra ut i VLC men MS vägrar spela den. haha

Postad 07 April 2010 - 21:18

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Om ni vill optimera erat WLAN hemma så ladda hem "WiFi Analyzer" ganska bra faktiskt, man får upp alla trådlösa nätverk som telefonen hittar på en graf bl.a. och programmet ger förslag på vilken kanal du bör lägga ditt eget nätverk på för så lite störningar som möjligt.

Inkluderar väl tyvärr inte vad jag ska sända? Dvs N/G/B osv?

edit:
Tog bort mitt InvisibleSHIELD då den satt dåligt från början. Fan, mycket bättre glid på skärmen än på det skyddet (jo, har kvar det skyddet som satt på från början, skyddet som satt på, inte plasten som satt på för leveranskydd :P

Helt galet mycket skönare, inte lika strävt och gummiaktigt :(

Redigerat av mornn, 07 April 2010 - 21:24.

Postad 07 April 2010 - 21:28

ville866
  • ville866
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Provar igen:
Tänkte bara kolla om det har blivit utrett om man behöver lägga på skärmskyddet som följer med i kartongen?
Eller sitter det redan ett på och det är tänkt att man ska det som följer med som reserv?

Mvh

Postad 07 April 2010 - 21:30

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Provar igen:
Tänkte bara kolla om det har blivit utrett om man behöver lägga på skärmskyddet som följer med i kartongen?
Eller sitter det redan ett på och det är tänkt att man ska det som följer med som reserv?

Mvh

Undrar jag också. Men det som finns på som man faktiskt ser är nog lite segt att byta. Det sitter som en ###### smäck ju. Känns smartare att isåfall ha en extra som sitter på redan.

Postad 07 April 2010 - 21:38

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Undrar jag också. Men det som finns på som man faktiskt ser är nog lite segt att byta. Det sitter som en ###### smäck ju. Känns smartare att isåfall ha en extra som sitter på redan.

Tror inte SE skickar med ett extra skydd, det som sitter är väl lamineringen på glaset el vad man ska säga, för att göra det starkare som bilglas, jag har iallafall satt på mitt.

Postad 07 April 2010 - 21:54

osmano
  • osmano
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
For de som ennå ikke har telefonen....hehe

http://www.sonyerics...rythephone/x10/

Postad 07 April 2010 - 22:23

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Suck, inget fungerar för mig. Mina filer jag konverterade, i alla fall trodde, med ipod-inställningar vill inte ens MS veta av. De vill radera filen direkt eftersom den ej kan läsas.

Postad 07 April 2010 - 22:24

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Galet nöjd med x10:an

Kameran är väldigt bra, skarpa och fina bilder. Bra fokus m.m. Färgerna blir lite bleka ibland men det avhjälper man ju genom att köra med lite expojustering. Ev -0,7 till -1 ger lite bättre "drag" i bilderna.

Uppdaterade ikväll till 1.16 och luren känns rappare faktiskt i upplevelsen. Touchen känns med bättre på något vis. Ett stort kok stryk till SE dock som gör så man får sitta och pilla flera timmar igen eftersom alla kontakter, inställningar, mailkonton, appar, ens facebooksyncningar m.m försvinner :P Här har man mkt att lära av Apple.

Ruskigt bra hastighet nu med surf m.m då jag såg tipset om att det var fel inställningar på APN om man har Telenor och Turbo3G surf. Nu ligger jag på cirka 4 Mb/s ner och med iphonen kom jag aldrig upp över 2 ungefär. Nu glöder det i luren :(

Surfa går kanon tycker jag och man zoomar faktiskt rätt sällan tack vare upplösningen, några tryck bara på + ibland och det flyter på bra. Visst hade ptz varit nice men jag kan leva utan det helt klart.

Bytet från Legenden känns helrätt för min del. Större skärm och en ljusår bättre kamera om man frånser närbilder med blixt då Legenden är bättre. HTC Sense är också riktigt snyggt och funktionellt så där saknar man en del grejer.

Postad bild

Postad bild

Postad 07 April 2010 - 22:26

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Tråkigt mw600 var då. Vad jag saknar mitt 980 nu. För när jag blir uppringd syns bara numret och inte namnet på personen som ringer mig. Känns lite b.

Har nog mer med din telefon att göra än X10, för tillsammans med min SE G502, så får jag fram namnet på den som ringer i MW600.

Postad 07 April 2010 - 22:31

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0

Vet inte om den här frågan varit uppe förut..

Men om jag laddar ner en massa apps från market, kommer de i nån slags installations-fil då,
och kan jag isåfall lagra den på minneskortet? Eller installeras den direkt i telefonens minne?

Har inte hittat något sånt. "fyrkant"-symbolen ger inga andra förslag heller. Man får en fråga om man vill installera. Trycker man där kommmer allt in automatiskt. Smidigt, tycker jag! För mig iaf oklart var det hamnar, men någon annan här kanske vet?

För övrigt blir jag nöjdare och nöjdare med mitt köp! :( Kanonlur! Den känns inte alls seg, enligt mig. Jag har 1.0.16.

/M

Redigerat av eztoril, 07 April 2010 - 22:35.

Postad 07 April 2010 - 22:38

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Lite OT men finns det något sätt att slippa alla mobilanpassade sidor? Jag behöver knappast ett sådant handikapp. Försökte nyss komma åt inställningarna på mitt hotmail konto men fastnade i mobilversionen.

Postad 07 April 2010 - 22:38

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
YES! Galet mkt bättre med HTC´s tangentbord från Swedroidlänken! vettefan om jag inte skriver 20ggr snabbare... den korrigerar riktigt najs asså.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.