Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 May 2011 - 13:42

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
S|E|B:s saldotjänst via telefon räcker för mig.

Postad 19 May 2011 - 16:56

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Såg att SPB Mobile Shell är prissänkt till 110:- nu, för den som är intresserad.

Postad 19 May 2011 - 19:11

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Jag har bank på telefon med så det är inte saldo koll jag är ute efter. Utan att även kunna logga in via mobilen utan dosan. Kolla transaktioner, föra över till egna och andras konton bl a.

Postad 19 May 2011 - 21:18

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Jag skulle gärna byta upp mig till en N8-01 om ryktena stämmer..
http://www.n8fanclub...bian3-16mp.html

Största fördelarna jag ser är mer minne, högre upplösning på skärmen och mycket snabbare cpu :)
Fått "slut minne" meddelande mer än en gång...

Postad 19 May 2011 - 21:46

vcbc
  • vcbc
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c..._embedded#at=53

verkar var tåligt som tusan det här nya glaset.

Postad 19 May 2011 - 22:37

Murer
  • Murer
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Jag skulle gärna byta upp mig till en N8-01 om ryktena stämmer..
http://www.n8fanclub...bian3-16mp.html

Största fördelarna jag ser är mer minne, högre upplösning på skärmen och mycket snabbare cpu :)
Fått "slut minne" meddelande mer än en gång...

Det står klart och tydligt "Concept Phone". Det är inte ens ett rykte, utan konceptet bygger antagligen på den läckta reklamvideon som cirkulerat ett par dagar.

http://www.youtube.c..._embedded#at=53

verkar var tåligt som tusan det här nya glaset.

Att det inte spricker är väl inget häpnadsväckande, om det är svårare att repa än gorilla glass blir det dock mer intressant.

Postad 20 May 2011 - 08:31

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Min N8 är med om ganska mycket och inte en repa hittills. Och sambon är ganska klumpig och tappar sin titt som tätt och inget där heller.

Postad 20 May 2011 - 11:15

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Det ryktet har varit innan han nämde det,många börs analytiker har spått det redan för 6-8 månader sen..nästan direkt efter dom fick ny VD..och inte mycket rätt har han gjort hitills..och att man skär ner på allt vad symbian heter och låter ett fristående bolag sköta det..skala ner mobil verksamheten och bara koncentrera sig på WP.. och när nu Jorma Ollila ska avgå 2012 verkar det riktigt illa detta och tror tyvärr att så blir fallet..hoppas inte det..

http://www.techeye.n...ep-down-in-2012

"STOCKHOLM (Direkt) Nokias aktie tog fart på måndagen efter rykten om att bolaget är på väg in i diskussioner om att sälja mobiltelefonverksamheten till Microsoft, ett rykte som Nokia senare dementerade.

Det rapporterar flera media på måndagen med hänvisning till uppgifter från den ryske journalisten och bloggaren Eldar Murtazin.

Eldar Murtazin, som driver internetsidan mobile-review, uppgav på måndagen genom meddelandetjänsten Twitter att Microsoft vill köpa Nokias mobiltelefonverksamhet, och att en affär kan genomföras under det innevarande året.

Uppgifterna från Eldar Murtazon dementerades senare under eftermiddagen av Nokias brittiska pressavdelning.

Nokia och Microsoft tillkännagav den 11 februari i år att de båda bolagen skulle inleda ett samarbete som inkluderar att Nokia bygger sina telefoner med Microsofts operativsystem Windows Phone, och att Microsoft använder Nokias kartor i sina tjänster.

Nokia-aktien vände från en nedgång på 1,6 procent vid lunchtid till en uppgång på som mest 3,9 procent under eftermiddagen. Vid stängningsdags noterades Nokias aktie upp 0,6 procent till 6:05 euro.

Stefan Olsson +46 8 5191 7923
Nyhetsbyrån Direkt"

Postad 20 May 2011 - 22:23

M_Persson
  • M_Persson
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Har haft exakt samma (låter det som iaf). Det sprakade och lät som sprucken högtalare när man pratar med någon, även den jag pratade med hörde det.

Påbörjade reklamation med katshing där jag köpte den och hade skrivit ut fraktsedel och skulle skicka iväg telefonen men då försvann det helt :D ...detta var väl typ 2-3 månader sen och har ännu inte kommit tillbaka.

Ge det någon vecka kanske (om du orkar). Annars är det ju bara att reklamera :lol:

Det är just att det kommer och går.
Ringer man ett samtal först så kan det vara där, sen ringer man ett till så är det borta.
Ibland kan det även försvinna under samtalets gång.

Har varit en vecka nu skulle jag tro, men får väl vänta en stund.
Går det alltså att reklamera annars?

Jag vet inte om du snackar om "äpplen och päron" här, men du vet väl att det är en hörkapsel som används för samtal (med örat mot telefonen) och en helt separat högtalare som används när man lyssnar på musik, spelar mm (om man inte använder lurar anslutna till 3,5mm uttaget förstås).

Kom som på det sedan. Tokigt av mig.

Postad 21 May 2011 - 07:33

ballepalle
  • ballepalle
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Min N8 är med om ganska mycket och inte en repa hittills. Och sambon är ganska klumpig och tappar sin titt som tätt och inget där heller.

jag droppade min i asfalten och den höll, fick några små märken i listen runt glaset, det var allt... :lol:

Postad 21 May 2011 - 13:31

Unregistered444d4ee2
  • Unregistered444d4ee2
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

jag droppade min i asfalten och den höll, fick några små märken i listen runt glaset, det var allt... :lol:

Min har åkt i ICA's stenhårda maxigolv :D Övre antennkåpa är lite deformerad och lite plast saknas runt 3.5mm uttaget. 73 kr kostar en ny så det blir till att fixa. Annars är den imponerande tålig!

Postad 21 May 2011 - 17:10

Grizzok
  • Grizzok
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0

Min har åkt i ICA's stenhårda maxigolv :lol: Övre antennkåpa är lite deformerad och lite plast saknas runt 3.5mm uttaget. 73 kr kostar en ny så det blir till att fixa. Annars är den imponerande tålig!

Min låg snällt i fickan och plasten runt 3.5mm jacket trillade av där med... tror det var att jag hade sladden i och sladden "böjde" loss plastpiggarna som håller fast det, hur som helst, vart har du sett att det bara kostar 73kr att fixa?
Nått man gör själv eller?
Finns ju inga skruvar på den sidan utan bara nere vid botten så vette fan hur jag fixar det, särskilt då plastpiggarna fortfarande sitter kvar (avbrutna) så dom måste väl bort på nått sätt. Har inte orkat lämna in på lagning utan bara tejpat fast skiten lite snyggt, funkar ju men vackert är det inte :D
Medföljande headsetet har gått sönder också, kanske inte helt orelaterat men fjärren på sladden funkar inte längre. Fortfarande ljud i båda hörsnäckorna men det är lite jobbigt att behöva dra upp luren varje gång jag byter låt.

Förutom de småsakerna så är jag fortfarande mycket nöjd med kvalitén, har haft min i drygt ett halvår nu och inte en enda repa och inget som knarrar etc. Känns lika solid som dagen jag fick den, och då har jag ändå vart ganska oöm med den. Legat i jeansficka med nycklar/tändare, tappat i golvet några gånger, aldrig haft skyddsplast eller fodral så byggkvalitén kan man verkligen inte klaga på.

Postad 21 May 2011 - 23:31

MerBlues
  • MerBlues
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Äntligen är en uppdateringsfunktion på gång till Ovi Store!

http://info.publish.ovi.com/?p=1303

App Updates

Users of S^3 devices will be able to review and apply updates to apps they’ve downloaded for Store. Ovi Publish is also enabling the following features: extraction of version numbers automatically and exporting to the clients.
After updating to Store 2.8, when the user launches the Store client and signs in, the client automatically checks if any of their downloaded apps have an update available. If there are updates, the user will see a green flag in the corner of your screen by your “Account” tab. Touching the flag will take the user to his account page where he can choose to update “All” or select individual apps.

This is one of the most requested features for Ovi Store. You will experience better engagement with your audience as you deliver new features, enhancements and fixes. Users who downloaded an app from the Store will be notified of the updates and can download them for free. It increases the lifetime of the applications, creates an ongoing relationship between developer and user, and increases the opportunity for the app’s success.

Postad 22 May 2011 - 00:37

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

JAAAAAAAAAAA !!!

Postad 22 May 2011 - 10:29

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

http://info.publish.ovi.com/?p=1303

App Updates

Users of S^3 devices will be able to review and apply updates to apps they’ve downloaded for Store. Ovi Publish is also enabling the following features: extraction of version numbers automatically and exporting to the clients.
After updating to Store 2.8, when the user launches the Store client and signs in, the client automatically checks if any of their downloaded apps have an update available. If there are updates, the user will see a green flag in the corner of your screen by your “Account” tab. Touching the flag will take the user to his account page where he can choose to update “All” or select individual apps.

This is one of the most requested features for Ovi Store. You will experience better engagement with your audience as you deliver new features, enhancements and fixes. Users who downloaded an app from the Store will be notified of the updates and can download them for free. It increases the lifetime of the applications, creates an ongoing relationship between developer and user, and increases the opportunity for the app’s success.

Suveränt..

Postad 22 May 2011 - 10:33

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
Kul att det kommer bra grejer till N8:an..tycker denna e bland topp 10 helt klart..tror någon tipsa om den förut men sällan man ser en sån användbar grej...

Favourite Apps

http://store.ovi.com/content/123045

Postad 22 May 2011 - 10:38

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

"STOCKHOLM (Direkt) Nokias aktie tog fart på måndagen efter rykten om att bolaget är på väg in i diskussioner om att sälja mobiltelefonverksamheten till Microsoft, ett rykte som Nokia senare dementerade.

Det rapporterar flera media på måndagen med hänvisning till uppgifter från den ryske journalisten och bloggaren Eldar Murtazin.

Eldar Murtazin, som driver internetsidan mobile-review, uppgav på måndagen genom meddelandetjänsten Twitter att Microsoft vill köpa Nokias mobiltelefonverksamhet, och att en affär kan genomföras under det innevarande året.

Uppgifterna från Eldar Murtazon dementerades senare under eftermiddagen av Nokias brittiska pressavdelning.

Nokia och Microsoft tillkännagav den 11 februari i år att de båda bolagen skulle inleda ett samarbete som inkluderar att Nokia bygger sina telefoner med Microsofts operativsystem Windows Phone, och att Microsoft använder Nokias kartor i sina tjänster.

Nokia-aktien vände från en nedgång på 1,6 procent vid lunchtid till en uppgång på som mest 3,9 procent under eftermiddagen. Vid stängningsdags noterades Nokias aktie upp 0,6 procent till 6:05 euro.

Stefan Olsson +46 8 5191 7923
Nyhetsbyrån Direkt"

Nokia SEK Nu 52,70 Förändring under året, % -23,95 Årshögsta 74,75 Årslägsta 48,55

Låg på ca -7% innan det blev klart med samarbetet med microsoft...siffrorna markerar tydligt vad marknaden tycker om samarbetet med microsoft..

Redigerat av Unregistered0a756c1f, 22 May 2011 - 10:41.

Postad 22 May 2011 - 15:10

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
känns trist när man ägt Nokia mobiler sen 3310 att behöva känna att nä nu orkar jag inte vänta längre..då jag behöver använda en webläsare i mobilen som klarar flash spelare kände jag att jag orkar inte vänta på att Anna ska dyka upp..sista budet nu var tydligen i july..den inbyggda i N8.an e stenålder...köpte mig en Galaxy S2 istället nu,frugan övertar gärna N8:an..så ni slipper se mig här så så ofta men spanar in och ser om något nytt dyker upp av intresse..hoppas gräset är grönare på andra sidan..vi får se..ha det gott

Postad 22 May 2011 - 17:31

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Skulle behöva två program om de finns?
Ett som kan öppna och redigera PDF-filer. Samt ett som kan göra samma sak med excel-dokument.

Tacksam för svar.

Postad 22 May 2011 - 17:45

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Skulle behöva två program om de finns?
Ett som kan öppna och redigera PDF-filer. Samt ett som kan göra samma sak med excel-dokument.

Tacksam för svar.

Smart Office. Anv det själv ofta. För att zooma tryck 1 sek på dokumentet så kommer pilar upp.. litet tips bara.. ;)
Varsågod

Redigerat av big_swede70, 22 May 2011 - 17:50.

Postad 22 May 2011 - 18:13

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Det är verkligen en sak man har sucktat efter från Androidvärlden. Grymt bra att det dyker upp på OVI nu. ;)

Apropå OVI så såg jag att Offscr verkligen börjat Qt anpassa sina appar, trevligt.

Redigerat av Unregistered31511, 22 May 2011 - 19:43.

Postad 22 May 2011 - 18:39

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0

Smart Office. Anv det själv ofta. För att zooma tryck 1 sek på dokumentet så kommer pilar upp.. litet tips bara.. :P
Varsågod

Man bockar och tackar ;)

Postad 23 May 2011 - 00:47

premonitioner
  • premonitioner
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

.....
Medföljande headsetet har gått sönder också, kanske inte helt orelaterat men fjärren på sladden funkar inte längre. Fortfarande ljud i båda hörsnäckorna men det är lite jobbigt att behöva dra upp luren varje gång jag byter låt.

Jag har lyckats avverka 2 uppsättningar headset än så länge.
Reklamerade det första pga exakt det du beskriver (plus att det levde lite eget liv ibland) och fick ett nytt som sen gick sönder efter bara några veckor.

Kom fram till slutsatsen att det är när jag varit ute å sprungit som det dragit in fukt i "fjärren" och att det gått sönder av det.

Orkade inte reklamera igen så köpte mig ett bluetooth-headset istället.

Men det är väl egentligen bara att reklamera det!

Postad 23 May 2011 - 19:02

Murer
  • Murer
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Min n8 hänger sig stup i kvarten och den meddelar inte alltid om nya mejl.
Vad beror detta på?
Börjar ångra att jag köpte en nokia...

Har du något skumt program installerat som kanske uppdaterar sig då och då (en gång i kvarten, höhö)? Kolla efter program som uppdaterar sig mot internet och försök hitta något samband, pröva sedan att ta bort det programmet och se om problemet kvarstår.

Postad 23 May 2011 - 22:04

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
Hallå gott folk,
Jag behöver er hjälp. Jag testar TrueCaller på vår Nokia N8 testenhet men bakgrunden är helt svart. Är det några fler här som har detta problem?
Ladda hem TrueCaller 2.50 från http://m.truecaller.com och återkom med feedback.
Posta ert registerID som ni finner under TrueCaller->inställningar-Allmäna inställningar så fixar jag så att ni får licensen gratis:)
Så här ser det ut för mig och det verkar bara hända om jag använder Nokia standardteman förutom Nokia theme Black, då funkar det.

mvh Alan@TrueCaller

Bifogad fil(er)

Redigerat av tha_neo, 23 May 2011 - 22:06.

Postad 23 May 2011 - 23:09

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Jag behöver er hjälp.

Jag har testat lite olika Nokiateman men har inga problem alls, i januari var buggen vit text på ljus bakgrund.

Jag testade -
Nokia theme Green
Nokia theme Blue
Midnight Aqua
Midnight Copper

Att starta om gjorde ingen skillnad.

Postad 24 May 2011 - 06:59

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Hallå gott folk,
Jag behöver er hjälp. Jag testar TrueCaller på vår Nokia N8 testenhet men bakgrunden är helt svart. Är det några fler här som har detta problem?
Ladda hem TrueCaller 2.50 från http://m.truecaller.com och återkom med feedback.
Posta ert registerID som ni finner under TrueCaller->inställningar-Allmäna inställningar så fixar jag så att ni får licensen gratis:)
Så här ser det ut för mig och det verkar bara hända om jag använder Nokia standardteman förutom Nokia theme Black, då funkar det.

mvh Alan@TrueCaller

Hej Du har PM

Postad 24 May 2011 - 08:19

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

Jag har testat lite olika Nokiateman men har inga problem alls, i januari var buggen vit text på ljus bakgrund.

Jag testade -
Nokia theme Green
Nokia theme Blue
Midnight Aqua
Midnight Copper

Att starta om gjorde ingen skillnad.

Kanon!! Tack för hjälpen. Behöver du en licens så posta ditt RegisterID

Detta är nytt i 2.50
- Snabbat upp den
- Single tap på S^3
- Manuella sökningar förbättrad
- Nya ikoner under inställningar
- Twitterbugg fixad
- Hold-to-tap implementerat för S^3
- Fixat font-färgbuggen

Kommer i nästa version:
- Förbättrad blockfunktionalitet med stöd för att blockera privata nummer
- Landscape mode
- Möjlighet att blockera kända spamcallers
+ en del annat ;)

Btw, ni som testar. Kan ni posta er Firmware genom att klicka *#0000# i dialern. Tack

Redigerat av tha_neo, 24 May 2011 - 08:19.

Postad 24 May 2011 - 09:00

Frasse_Z
  • Frasse_Z
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Ser helt ok ut med 'Midnight aqua' och senaste fw.

Postad 24 May 2011 - 09:34

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Lite efterfrågade skärmdumpar ang TrueCaller

Bifogad fil(er)

Redigerat av big_swede70, 24 May 2011 - 09:42.

Postad 24 May 2011 - 09:52

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

Lite efterfrågade skärmdumpar ang TrueCaller

Tack för skärmdumparna! Jag ändrade meddelandet nu och ersatte ä med a istället. Det får bli en quickfix:)

Postad 24 May 2011 - 10:25

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Tack för skärmdumparna! Jag ändrade meddelandet nu och ersatte ä med a istället. Det får bli en quickfix:)

Kanon, såg även i själva medd som skapas av TrueCaller när du ska "tipsa en vän" så finns det svenska tecken som måster ersättas eller fixas till.
En fråga till:
När man väljer "Uppdatera Telefonb...", kan man då välja efter uppdateringen att se vad som läggs till och isåfall välja bort info om man anser den felaktig eller onödig INNAN den skrivs in i mobilens kontakter?? Har nästan 600 kontakter som jag har bra ordning på så vill ej få oreda där pga info i fel fält el dyl.. ;)
Har inte vågat prova den "knappen" än innan jag vet hur erat prg arbetar där.
Mvh

Postad 24 May 2011 - 10:56

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

Kanon, såg även i själva medd som skapas av TrueCaller när du ska "tipsa en vän" så finns det svenska tecken som måster ersättas eller fixas till.
En fråga till:
När man väljer "Uppdatera Telefonb...", kan man då välja efter uppdateringen att se vad som läggs till och isåfall välja bort info om man anser den felaktig eller onödig INNAN den skrivs in i mobilens kontakter?? Har nästan 600 kontakter som jag har bra ordning på så vill ej få oreda där pga info i fel fält el dyl.. ;)
Har inte vågat prova den "knappen" än innan jag vet hur erat prg arbetar där.
Mvh

Det den gör är att den går igenom hela telefonboken och lägger in adresser där det saknas om adressuppgifterna finns tillgängliga. Sen visar den vilka kontaktar som har uppdaterats. Den tar inte bort något utan endast lägger till.
Man kan tyvärr inte välja enstaka kontakter som uppdateras. Iaf inte i denna version

Postad 24 May 2011 - 11:08

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Det den gör är att den går igenom hela telefonboken och lägger in adresser där det saknas om adressuppgifterna finns tillgängliga. Sen visar den vilka kontaktar som har uppdaterats. Den tar inte bort något utan endast lägger till.
Man kan tyvärr inte välja enstaka kontakter som uppdateras. Iaf inte i denna version

Ok då kan det ju va värt testa.
Har du någon lösning på att nya kontakter som TC vill spara lägger både för och efternamn i förnamnsfältet i mobilens kontakter?
Tack för bra och användbart prg förresten

Postad 24 May 2011 - 11:12

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

Ok då kan det ju va värt testa.
Har du någon lösning på att nya kontakter som TC vill spara lägger både för och efternamn i förnamnsfältet i mobilens kontakter?
Tack för bra och användbart prg förresten

Tack själv:)
Tyvärr inte då våra API:er mot Eniro inte separerar för -och efternamn. Det gäller iofs alla våra API:er mot hela världen. Det gör det svårt för oss att avgöra om XX YY ZZ, XX är förnamn eller om XX YY är förnamn osv.

Postad 24 May 2011 - 16:11

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
Jag har redan trucaller och sökte efter uppdatering i programmet då jag har version 2.1 men den hittar ingen uppdatering?

Postad 24 May 2011 - 16:21

Rallarn
  • Rallarn
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Hallå gott folk,

mvh Alan@TrueCaller

Hej!

Jag har testat med samtliga förinstallerade teman och ett par 3:eparts och allt ser normalt ut.
Jag har fw:1.2 mjukvaruversion 014.002 produktkod 059d9h0

Register ID: 766418

Postad 25 May 2011 - 06:52

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Okaj
Följdfråga då:
Om ca 100 av mina totalt 600 kontakter redan har en adress, hur långt tid behöver TC på sig för gå igenom och skriva in allt den hittar på de ca 500 resterande kontakter? Vet att flera av dessa kontakter kommer den inte hitta info på men ändå nyfiken på hur länge mobilen är upptagen med detta "jobb"

Tack på förhand

Postad 25 May 2011 - 08:13

Sealion
  • Sealion
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Till Nokia N95 (och andra telefoner med samma Symbian-version) fanns några program/appar som kunde larma när man flyttade på telefonen (AntiTouch, AlertMe, mm).
Programmet använde den inbyggda accelerometern för att känna av rörelse och larmade om telefonen ändrade läge.

Tyvärr har jag inte hittat motsvarande program till min N8.
Det enda jag hittat använder hörlursuttaget som larm-trigger (vilket också är ganska fiffigt), http://store.ovi.com/content/103354

Har någon annan något tips på något som liknar det jag är ute efter, dvs en app som larmar när man ändrar läge på telefonen?

Postad 25 May 2011 - 08:34

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

Jag har redan trucaller och sökte efter uppdatering i programmet då jag har version 2.1 men den hittar ingen uppdatering?

Vi har väntat lite med att pusha på uppdateringen pga detta men det ser ut som att det funkar för de flesta här (eller alla) så nu bör en uppdatering finnas tillgänglig via TrueCaller. Så vänligen testa att trycka på "Leta efter uppdateringar" i appen

Postad 25 May 2011 - 09:34

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Vi har väntat lite med att pusha på uppdateringen pga detta men det ser ut som att det funkar för de flesta här (eller alla) så nu bör en uppdatering finnas tillgänglig via TrueCaller. Så vänligen testa att trycka på "Leta efter uppdateringar" i appen

Tack ! Finns nu. Har presis uppdaterat och allt verkar funka som det ska.

Går förresten ganska snabbt att uppdatera kontakter.

Redigerat av ffodil, 25 May 2011 - 09:36.

Postad 25 May 2011 - 09:35

Pär-Ola
  • Pär-Ola
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Hittar ingenstans i Ovi kartor där jag kan "köra efter angivna koordinater". Den funktionen kanske inte finns, någon som vet? Under ange mål så finns det historik, sökning eller från karta att välja på.

Postad 25 May 2011 - 10:58

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

Tack ! Finns nu. Har presis uppdaterat och allt verkar funka som det ska.

Går förresten ganska snabbt att uppdatera kontakter.

Grymt!! :)

Okaj
Följdfråga då:
Om ca 100 av mina totalt 600 kontakter redan har en adress, hur långt tid behöver TC på sig för gå igenom och skriva in allt den hittar på de ca 500 resterande kontakter? Vet att flera av dessa kontakter kommer den inte hitta info på men ändå nyfiken på hur länge mobilen är upptagen med detta "jobb"

Tack på förhand

Ca 500 kontakter kanske tar 5-10 min? Testa vett jaa:)

Postad 25 May 2011 - 12:41

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Hallå gott folk,

mvh Alan@TrueCaller

Är det försent att hjälpa till? :)

Postad 25 May 2011 - 14:30

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
Nu kommer det upp meddelande att jag måste betala TC innan jag kan använda den.
Varför ? Den var ju gratis när jag ladda ner den ?

Ok, nu förstår jag när jag läst informationen. 7 dagars test.

Redigerat av ffodil, 25 May 2011 - 17:20.

Postad 25 May 2011 - 17:03

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Kan man kringgå stöldskydd och låskoder genom att trycka in de tre knapparna?

Postad 25 May 2011 - 17:42

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
Posta era registerIDn så fixar jag era licenser. Återkom gärna med feedback om hur klenten fungerar:)

Är det försent att hjälpa till? :unsure:

Nej då:)

Postad 25 May 2011 - 19:31

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Posta era registerIDn så fixar jag era licenser. Återkom gärna med feedback om hur klenten fungerar:)

Mitt Register ID är 1244233 :unsure:

Postad 25 May 2011 - 21:03

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
Mitt register ID är: 1170641

Glömde skriva min sambos ID : 1245855

Redigerat av ffodil, 25 May 2011 - 21:30.

Postad 25 May 2011 - 21:49

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
Alla ovan är fixade nu:) Finns många Symbian-användare märker jag. Vi fick låna en Nokia E6 från Nokia (prototyp) som vi testkör TrueCaller på. Riktigt trevligt telefon måste jag säga.

Redigerat av tha_neo, 25 May 2011 - 21:49.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.