Nokia N8 256MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
8
|
(124)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Vilken lur med HDMI? (4 inlägg)
|
14 år sedan |
Nokia N8 vs Htc Desire (51 inlägg)
|
15 år sedan |
Ultimata Androiden? (47 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 19 May 2011 - 16:56
Postad 19 May 2011 - 19:11
Postad 19 May 2011 - 21:18
http://www.n8fanclub...bian3-16mp.html
Största fördelarna jag ser är mer minne, högre upplösning på skärmen och mycket snabbare cpu
Fått "slut minne" meddelande mer än en gång...
Postad 19 May 2011 - 22:37
Det står klart och tydligt "Concept Phone". Det är inte ens ett rykte, utan konceptet bygger antagligen på den läckta reklamvideon som cirkulerat ett par dagar.Jag skulle gärna byta upp mig till en N8-01 om ryktena stämmer..
http://www.n8fanclub...bian3-16mp.html
Största fördelarna jag ser är mer minne, högre upplösning på skärmen och mycket snabbare cpu
Fått "slut minne" meddelande mer än en gång...
Att det inte spricker är väl inget häpnadsväckande, om det är svårare att repa än gorilla glass blir det dock mer intressant.http://www.youtube.c..._embedded#at=53
verkar var tåligt som tusan det här nya glaset.
Postad 20 May 2011 - 08:31
Postad 20 May 2011 - 11:15
Det ryktet har varit innan han nämde det,många börs analytiker har spått det redan för 6-8 månader sen..nästan direkt efter dom fick ny VD..och inte mycket rätt har han gjort hitills..och att man skär ner på allt vad symbian heter och låter ett fristående bolag sköta det..skala ner mobil verksamheten och bara koncentrera sig på WP.. och när nu Jorma Ollila ska avgå 2012 verkar det riktigt illa detta och tror tyvärr att så blir fallet..hoppas inte det..
http://www.techeye.n...ep-down-in-2012
"STOCKHOLM (Direkt) Nokias aktie tog fart på måndagen efter rykten om att bolaget är på väg in i diskussioner om att sälja mobiltelefonverksamheten till Microsoft, ett rykte som Nokia senare dementerade.
Det rapporterar flera media på måndagen med hänvisning till uppgifter från den ryske journalisten och bloggaren Eldar Murtazin.
Eldar Murtazin, som driver internetsidan mobile-review, uppgav på måndagen genom meddelandetjänsten Twitter att Microsoft vill köpa Nokias mobiltelefonverksamhet, och att en affär kan genomföras under det innevarande året.
Uppgifterna från Eldar Murtazon dementerades senare under eftermiddagen av Nokias brittiska pressavdelning.
Nokia och Microsoft tillkännagav den 11 februari i år att de båda bolagen skulle inleda ett samarbete som inkluderar att Nokia bygger sina telefoner med Microsofts operativsystem Windows Phone, och att Microsoft använder Nokias kartor i sina tjänster.
Nokia-aktien vände från en nedgång på 1,6 procent vid lunchtid till en uppgång på som mest 3,9 procent under eftermiddagen. Vid stängningsdags noterades Nokias aktie upp 0,6 procent till 6:05 euro.
Stefan Olsson +46 8 5191 7923
Nyhetsbyrån Direkt"
Postad 20 May 2011 - 22:23
Har haft exakt samma (låter det som iaf). Det sprakade och lät som sprucken högtalare när man pratar med någon, även den jag pratade med hörde det.
Påbörjade reklamation med katshing där jag köpte den och hade skrivit ut fraktsedel och skulle skicka iväg telefonen men då försvann det helt...detta var väl typ 2-3 månader sen och har ännu inte kommit tillbaka.
Ge det någon vecka kanske (om du orkar). Annars är det ju bara att reklamera
Det är just att det kommer och går.
Ringer man ett samtal först så kan det vara där, sen ringer man ett till så är det borta.
Ibland kan det även försvinna under samtalets gång.
Har varit en vecka nu skulle jag tro, men får väl vänta en stund.
Går det alltså att reklamera annars?
Jag vet inte om du snackar om "äpplen och päron" här, men du vet väl att det är en hörkapsel som används för samtal (med örat mot telefonen) och en helt separat högtalare som används när man lyssnar på musik, spelar mm (om man inte använder lurar anslutna till 3,5mm uttaget förstås).
Kom som på det sedan. Tokigt av mig.
Postad 21 May 2011 - 07:33
jag droppade min i asfalten och den höll, fick några små märken i listen runt glaset, det var allt...Min N8 är med om ganska mycket och inte en repa hittills. Och sambon är ganska klumpig och tappar sin titt som tätt och inget där heller.
Postad 21 May 2011 - 13:31
jag droppade min i asfalten och den höll, fick några små märken i listen runt glaset, det var allt...
Min har åkt i ICA's stenhårda maxigolv
Postad 21 May 2011 - 17:10
Min låg snällt i fickan och plasten runt 3.5mm jacket trillade av där med... tror det var att jag hade sladden i och sladden "böjde" loss plastpiggarna som håller fast det, hur som helst, vart har du sett att det bara kostar 73kr att fixa?Min har åkt i ICA's stenhårda maxigolv
Övre antennkåpa är lite deformerad och lite plast saknas runt 3.5mm uttaget. 73 kr kostar en ny så det blir till att fixa. Annars är den imponerande tålig!
Nått man gör själv eller?
Finns ju inga skruvar på den sidan utan bara nere vid botten så vette fan hur jag fixar det, särskilt då plastpiggarna fortfarande sitter kvar (avbrutna) så dom måste väl bort på nått sätt. Har inte orkat lämna in på lagning utan bara tejpat fast skiten lite snyggt, funkar ju men vackert är det inte
Medföljande headsetet har gått sönder också, kanske inte helt orelaterat men fjärren på sladden funkar inte längre. Fortfarande ljud i båda hörsnäckorna men det är lite jobbigt att behöva dra upp luren varje gång jag byter låt.
Förutom de småsakerna så är jag fortfarande mycket nöjd med kvalitén, har haft min i drygt ett halvår nu och inte en enda repa och inget som knarrar etc. Känns lika solid som dagen jag fick den, och då har jag ändå vart ganska oöm med den. Legat i jeansficka med nycklar/tändare, tappat i golvet några gånger, aldrig haft skyddsplast eller fodral så byggkvalitén kan man verkligen inte klaga på.
Postad 21 May 2011 - 23:31
http://info.publish.ovi.com/?p=1303
App Updates
Users of S^3 devices will be able to review and apply updates to apps they’ve downloaded for Store. Ovi Publish is also enabling the following features: extraction of version numbers automatically and exporting to the clients.
After updating to Store 2.8, when the user launches the Store client and signs in, the client automatically checks if any of their downloaded apps have an update available. If there are updates, the user will see a green flag in the corner of your screen by your “Account” tab. Touching the flag will take the user to his account page where he can choose to update “All” or select individual apps.
This is one of the most requested features for Ovi Store. You will experience better engagement with your audience as you deliver new features, enhancements and fixes. Users who downloaded an app from the Store will be notified of the updates and can download them for free. It increases the lifetime of the applications, creates an ongoing relationship between developer and user, and increases the opportunity for the app’s success.
Postad 22 May 2011 - 00:37
Äntligen är en uppdateringsfunktion på gång till Ovi Store!
JAAAAAAAAAAA !!!
Postad 22 May 2011 - 10:29
Äntligen är en uppdateringsfunktion på gång till Ovi Store!
http://info.publish.ovi.com/?p=1303
App Updates
Users of S^3 devices will be able to review and apply updates to apps they’ve downloaded for Store. Ovi Publish is also enabling the following features: extraction of version numbers automatically and exporting to the clients.
After updating to Store 2.8, when the user launches the Store client and signs in, the client automatically checks if any of their downloaded apps have an update available. If there are updates, the user will see a green flag in the corner of your screen by your “Account” tab. Touching the flag will take the user to his account page where he can choose to update “All” or select individual apps.
This is one of the most requested features for Ovi Store. You will experience better engagement with your audience as you deliver new features, enhancements and fixes. Users who downloaded an app from the Store will be notified of the updates and can download them for free. It increases the lifetime of the applications, creates an ongoing relationship between developer and user, and increases the opportunity for the app’s success.
Suveränt..
Postad 22 May 2011 - 10:33
Favourite Apps
http://store.ovi.com/content/123045
Postad 22 May 2011 - 10:38
"STOCKHOLM (Direkt) Nokias aktie tog fart på måndagen efter rykten om att bolaget är på väg in i diskussioner om att sälja mobiltelefonverksamheten till Microsoft, ett rykte som Nokia senare dementerade.
Det rapporterar flera media på måndagen med hänvisning till uppgifter från den ryske journalisten och bloggaren Eldar Murtazin.
Eldar Murtazin, som driver internetsidan mobile-review, uppgav på måndagen genom meddelandetjänsten Twitter att Microsoft vill köpa Nokias mobiltelefonverksamhet, och att en affär kan genomföras under det innevarande året.
Uppgifterna från Eldar Murtazon dementerades senare under eftermiddagen av Nokias brittiska pressavdelning.
Nokia och Microsoft tillkännagav den 11 februari i år att de båda bolagen skulle inleda ett samarbete som inkluderar att Nokia bygger sina telefoner med Microsofts operativsystem Windows Phone, och att Microsoft använder Nokias kartor i sina tjänster.
Nokia-aktien vände från en nedgång på 1,6 procent vid lunchtid till en uppgång på som mest 3,9 procent under eftermiddagen. Vid stängningsdags noterades Nokias aktie upp 0,6 procent till 6:05 euro.
Stefan Olsson +46 8 5191 7923
Nyhetsbyrån Direkt"
Nokia SEK Nu 52,70 Förändring under året, % -23,95 Årshögsta 74,75 Årslägsta 48,55
Låg på ca -7% innan det blev klart med samarbetet med microsoft...siffrorna markerar tydligt vad marknaden tycker om samarbetet med microsoft..
Redigerat av Unregistered0a756c1f, 22 May 2011 - 10:41.
Postad 22 May 2011 - 15:10
Postad 22 May 2011 - 17:31
Ett som kan öppna och redigera PDF-filer. Samt ett som kan göra samma sak med excel-dokument.
Tacksam för svar.
Postad 22 May 2011 - 17:45
Skulle behöva två program om de finns?
Ett som kan öppna och redigera PDF-filer. Samt ett som kan göra samma sak med excel-dokument.
Tacksam för svar.
Smart Office. Anv det själv ofta. För att zooma tryck 1 sek på dokumentet så kommer pilar upp.. litet tips bara..
Varsågod
Redigerat av big_swede70, 22 May 2011 - 17:50.
Postad 22 May 2011 - 18:13
Det är verkligen en sak man har sucktat efter från Androidvärlden. Grymt bra att det dyker upp på OVI nu.Äntligen är en uppdateringsfunktion på gång till Ovi Store!
Apropå OVI så såg jag att Offscr verkligen börjat Qt anpassa sina appar, trevligt.
Redigerat av Unregistered31511, 22 May 2011 - 19:43.
Postad 22 May 2011 - 18:39
Smart Office. Anv det själv ofta. För att zooma tryck 1 sek på dokumentet så kommer pilar upp.. litet tips bara..
![]()
Varsågod
Man bockar och tackar
Postad 23 May 2011 - 00:47
.....
Medföljande headsetet har gått sönder också, kanske inte helt orelaterat men fjärren på sladden funkar inte längre. Fortfarande ljud i båda hörsnäckorna men det är lite jobbigt att behöva dra upp luren varje gång jag byter låt.
Jag har lyckats avverka 2 uppsättningar headset än så länge.
Reklamerade det första pga exakt det du beskriver (plus att det levde lite eget liv ibland) och fick ett nytt som sen gick sönder efter bara några veckor.
Kom fram till slutsatsen att det är när jag varit ute å sprungit som det dragit in fukt i "fjärren" och att det gått sönder av det.
Orkade inte reklamera igen så köpte mig ett bluetooth-headset istället.
Men det är väl egentligen bara att reklamera det!
Postad 23 May 2011 - 19:02
Har du något skumt program installerat som kanske uppdaterar sig då och då (en gång i kvarten, höhö)? Kolla efter program som uppdaterar sig mot internet och försök hitta något samband, pröva sedan att ta bort det programmet och se om problemet kvarstår.Min n8 hänger sig stup i kvarten och den meddelar inte alltid om nya mejl.
Vad beror detta på?
Börjar ångra att jag köpte en nokia...
Postad 23 May 2011 - 22:04
Jag behöver er hjälp. Jag testar TrueCaller på vår Nokia N8 testenhet men bakgrunden är helt svart. Är det några fler här som har detta problem?
Ladda hem TrueCaller 2.50 från http://m.truecaller.com och återkom med feedback.
Posta ert registerID som ni finner under TrueCaller->inställningar-Allmäna inställningar så fixar jag så att ni får licensen gratis:)
Så här ser det ut för mig och det verkar bara hända om jag använder Nokia standardteman förutom Nokia theme Black, då funkar det.
mvh Alan@TrueCaller
Bifogad fil(er)
Redigerat av tha_neo, 23 May 2011 - 22:06.
Postad 23 May 2011 - 23:09
Jag har testat lite olika Nokiateman men har inga problem alls, i januari var buggen vit text på ljus bakgrund.Jag behöver er hjälp.
Jag testade -
Nokia theme Green
Nokia theme Blue
Midnight Aqua
Midnight Copper
Att starta om gjorde ingen skillnad.
Postad 24 May 2011 - 06:59
Hallå gott folk,
Jag behöver er hjälp. Jag testar TrueCaller på vår Nokia N8 testenhet men bakgrunden är helt svart. Är det några fler här som har detta problem?
Ladda hem TrueCaller 2.50 från http://m.truecaller.com och återkom med feedback.
Posta ert registerID som ni finner under TrueCaller->inställningar-Allmäna inställningar så fixar jag så att ni får licensen gratis:)
Så här ser det ut för mig och det verkar bara hända om jag använder Nokia standardteman förutom Nokia theme Black, då funkar det.
mvh Alan@TrueCaller
Hej Du har PM
Postad 24 May 2011 - 08:19
Kanon!! Tack för hjälpen. Behöver du en licens så posta ditt RegisterIDJag har testat lite olika Nokiateman men har inga problem alls, i januari var buggen vit text på ljus bakgrund.
Jag testade -
Nokia theme Green
Nokia theme Blue
Midnight Aqua
Midnight Copper
Att starta om gjorde ingen skillnad.
Detta är nytt i 2.50
- Snabbat upp den
- Single tap på S^3
- Manuella sökningar förbättrad
- Nya ikoner under inställningar
- Twitterbugg fixad
- Hold-to-tap implementerat för S^3
- Fixat font-färgbuggen
Kommer i nästa version:
- Förbättrad blockfunktionalitet med stöd för att blockera privata nummer
- Landscape mode
- Möjlighet att blockera kända spamcallers
+ en del annat
Btw, ni som testar. Kan ni posta er Firmware genom att klicka *#0000# i dialern. Tack
Redigerat av tha_neo, 24 May 2011 - 08:19.
Postad 24 May 2011 - 09:34
Bifogad fil(er)
Redigerat av big_swede70, 24 May 2011 - 09:42.
Postad 24 May 2011 - 09:52
Tack för skärmdumparna! Jag ändrade meddelandet nu och ersatte ä med a istället. Det får bli en quickfix:)Lite efterfrågade skärmdumpar ang TrueCaller
Postad 24 May 2011 - 10:25
Kanon, såg även i själva medd som skapas av TrueCaller när du ska "tipsa en vän" så finns det svenska tecken som måster ersättas eller fixas till.Tack för skärmdumparna! Jag ändrade meddelandet nu och ersatte ä med a istället. Det får bli en quickfix:)
En fråga till:
När man väljer "Uppdatera Telefonb...", kan man då välja efter uppdateringen att se vad som läggs till och isåfall välja bort info om man anser den felaktig eller onödig INNAN den skrivs in i mobilens kontakter?? Har nästan 600 kontakter som jag har bra ordning på så vill ej få oreda där pga info i fel fält el dyl..
Har inte vågat prova den "knappen" än innan jag vet hur erat prg arbetar där.
Mvh
Postad 24 May 2011 - 10:56
Det den gör är att den går igenom hela telefonboken och lägger in adresser där det saknas om adressuppgifterna finns tillgängliga. Sen visar den vilka kontaktar som har uppdaterats. Den tar inte bort något utan endast lägger till.Kanon, såg även i själva medd som skapas av TrueCaller när du ska "tipsa en vän" så finns det svenska tecken som måster ersättas eller fixas till.
En fråga till:
När man väljer "Uppdatera Telefonb...", kan man då välja efter uppdateringen att se vad som läggs till och isåfall välja bort info om man anser den felaktig eller onödig INNAN den skrivs in i mobilens kontakter?? Har nästan 600 kontakter som jag har bra ordning på så vill ej få oreda där pga info i fel fält el dyl..![]()
Har inte vågat prova den "knappen" än innan jag vet hur erat prg arbetar där.
Mvh
Man kan tyvärr inte välja enstaka kontakter som uppdateras. Iaf inte i denna version
Postad 24 May 2011 - 11:08
Ok då kan det ju va värt testa.Det den gör är att den går igenom hela telefonboken och lägger in adresser där det saknas om adressuppgifterna finns tillgängliga. Sen visar den vilka kontaktar som har uppdaterats. Den tar inte bort något utan endast lägger till.
Man kan tyvärr inte välja enstaka kontakter som uppdateras. Iaf inte i denna version
Har du någon lösning på att nya kontakter som TC vill spara lägger både för och efternamn i förnamnsfältet i mobilens kontakter?
Tack för bra och användbart prg förresten
Postad 24 May 2011 - 11:12
Tack själv:)Ok då kan det ju va värt testa.
Har du någon lösning på att nya kontakter som TC vill spara lägger både för och efternamn i förnamnsfältet i mobilens kontakter?
Tack för bra och användbart prg förresten
Tyvärr inte då våra API:er mot Eniro inte separerar för -och efternamn. Det gäller iofs alla våra API:er mot hela världen. Det gör det svårt för oss att avgöra om XX YY ZZ, XX är förnamn eller om XX YY är förnamn osv.
Postad 24 May 2011 - 16:11
Postad 24 May 2011 - 16:21
Hallå gott folk,
mvh Alan@TrueCaller
Hej!
Jag har testat med samtliga förinstallerade teman och ett par 3:eparts och allt ser normalt ut.
Jag har fw:1.2 mjukvaruversion 014.002 produktkod 059d9h0
Register ID: 766418
Postad 25 May 2011 - 06:52
OkajDet den gör är att den går igenom hela telefonboken och lägger in adresser där det saknas om adressuppgifterna finns tillgängliga. Sen visar den vilka kontaktar som har uppdaterats. Den tar inte bort något utan endast lägger till.
Följdfråga då:
Om ca 100 av mina totalt 600 kontakter redan har en adress, hur långt tid behöver TC på sig för gå igenom och skriva in allt den hittar på de ca 500 resterande kontakter? Vet att flera av dessa kontakter kommer den inte hitta info på men ändå nyfiken på hur länge mobilen är upptagen med detta "jobb"
Tack på förhand
Postad 25 May 2011 - 08:13
Programmet använde den inbyggda accelerometern för att känna av rörelse och larmade om telefonen ändrade läge.
Tyvärr har jag inte hittat motsvarande program till min N8.
Det enda jag hittat använder hörlursuttaget som larm-trigger (vilket också är ganska fiffigt), http://store.ovi.com/content/103354
Har någon annan något tips på något som liknar det jag är ute efter, dvs en app som larmar när man ändrar läge på telefonen?
Postad 25 May 2011 - 08:34
Jag har redan trucaller och sökte efter uppdatering i programmet då jag har version 2.1 men den hittar ingen uppdatering?
Vi har väntat lite med att pusha på uppdateringen pga detta men det ser ut som att det funkar för de flesta här (eller alla) så nu bör en uppdatering finnas tillgänglig via TrueCaller. Så vänligen testa att trycka på "Leta efter uppdateringar" i appen
Postad 25 May 2011 - 09:34
Vi har väntat lite med att pusha på uppdateringen pga detta men det ser ut som att det funkar för de flesta här (eller alla) så nu bör en uppdatering finnas tillgänglig via TrueCaller. Så vänligen testa att trycka på "Leta efter uppdateringar" i appen
Tack ! Finns nu. Har presis uppdaterat och allt verkar funka som det ska.
Går förresten ganska snabbt att uppdatera kontakter.
Redigerat av ffodil, 25 May 2011 - 09:36.
Postad 25 May 2011 - 09:35
Postad 25 May 2011 - 10:58
Grymt!!Tack ! Finns nu. Har presis uppdaterat och allt verkar funka som det ska.
Går förresten ganska snabbt att uppdatera kontakter.
Okaj
Följdfråga då:
Om ca 100 av mina totalt 600 kontakter redan har en adress, hur långt tid behöver TC på sig för gå igenom och skriva in allt den hittar på de ca 500 resterande kontakter? Vet att flera av dessa kontakter kommer den inte hitta info på men ändå nyfiken på hur länge mobilen är upptagen med detta "jobb"
Tack på förhand
Ca 500 kontakter kanske tar 5-10 min? Testa vett jaa:)
Postad 25 May 2011 - 12:41
Hallå gott folk,
mvh Alan@TrueCaller
Är det försent att hjälpa till?
Postad 25 May 2011 - 14:30
Varför ? Den var ju gratis när jag ladda ner den ?
Ok, nu förstår jag när jag läst informationen. 7 dagars test.
Redigerat av ffodil, 25 May 2011 - 17:20.
Postad 25 May 2011 - 17:03
Postad 25 May 2011 - 17:42
Nej dåÄr det försent att hjälpa till?
Postad 25 May 2011 - 19:31
Posta era registerIDn så fixar jag era licenser. Återkom gärna med feedback om hur klenten fungerar:)
Mitt Register ID är 1244233
Postad 25 May 2011 - 21:03
Glömde skriva min sambos ID : 1245855
Redigerat av ffodil, 25 May 2011 - 21:30.
Postad 25 May 2011 - 21:49
Redigerat av tha_neo, 25 May 2011 - 21:49.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
1 bild

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?