Märkligt att CD inte tar upp roaming inom EU från 1 april såsom Viasat gjort.
Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
Postad 03 April 2018 - 06:52
Frågan har kanske varit uppe tidigare, men tråden är så lång nu.
Vad vinner / förlorar jag på att ha en CI-modul med mitt kort i TV,n istället för en TV-box?
VI har en gammal HD-box och hade tänkt byta till nya Androidboxen, men eftersom den mest verkar vara skit så överväger jag en kort-modul om vi köper ny TV nu.
Det blir ju en burk mindre under TV,n.
Vi spelar aldrig in några program och enkelt handhavande är prioriterat.
Postad 03 April 2018 - 09:23
Frågan har kanske varit uppe tidigare, men tråden är så lång nu.
Vad vinner / förlorar jag på att ha en CI-modul med mitt kort i TV,n istället för en TV-box?
VI har en gammal HD-box och hade tänkt byta till nya Androidboxen, men eftersom den mest verkar vara skit så överväger jag en kort-modul om vi köper ny TV nu.
Det blir ju en burk mindre under TV,n.
Vi spelar aldrig in några program och enkelt handhavande är prioriterat.
Har du en full HD-tv duger en CI-modul utmärkt då bilden visas i 1080i / 7020p, vilket den gör även med en 4K-tv. Men den nya boxen skalar upp bilden till 3840x2160. Dock ser jag inte någon skillnad bildmässigt mellan box och TV. Min box (peppar, peppar) fungerar utmärkt och har inga problem än så länge.
Postad 03 April 2018 - 10:50
Har du en full HD-tv duger en CI-modul utmärkt då bilden visas i 1080i / 7020p, vilket den gör även med en 4K-tv. Men den nya boxen skalar upp bilden till 3840x2160.
Nä, bilden visas inte i 1080 eller 720 på en 4k-tv, det hade ju inte sett klokt ut. Tvn skalar givetvis upp bilden för att passa skärmens yta dvs. 3840x2160.
Gundj: om du aldrig spelar in finns förstås ingen vits med en box, kör direkt i tvn!
Redigerat av Legion, 03 April 2018 - 10:51.
Postad 03 April 2018 - 11:10
Nä, bilden visas inte i 1080 eller 720 på en 4k-tv, det hade ju inte sett klokt ut. Tvn skalar givetvis upp bilden för att passa skärmens yta dvs. 3840x2160.
Gundj: om du aldrig spelar in finns förstås ingen vits med en box, kör direkt i tvn!
Trycker jag på infoknappen står det 1080i så det trodde jag var upplösningen via CI-modulen.
Postad 03 April 2018 - 11:16
Infoknappen visar alltid inkommande signal, sedan skalar tvn upp till sin nativa upplösning.
Postad 03 April 2018 - 11:29
Infoknappen visar alltid inkommande signal, sedan skalar tvn upp till sin nativa upplösning.
Man lär sig något nytt varje dag.
Postad 03 April 2018 - 13:49
Märkligt att CD inte tar upp roaming inom EU från 1 april såsom Viasat gjort.
Hej
Idag kommer vår playtjänst fungera i hela EU.
Mvh
Niklas
Postad 03 April 2018 - 16:58
Hej
Idag kommer vår playtjänst fungera i hela EU.Mvh
Niklas
Det låter bra. Man tittar inte så mycket på TV under semestrar, men vill kunna hålla sig uppdateras och följa en eller annan match när man är utomlands.
Postad 03 April 2018 - 17:48
Hej
Idag kommer vår playtjänst fungera i hela EU.Mvh
Niklas
Jättebra Canal Digital. Kan ni nu svara på min fråga?
När kommer vi som har Android-TV att få er APP, som finns till Apple-TV och Android?
Postad 03 April 2018 - 20:15
Trycker jag på infoknappen står det 1080i så det trodde jag var upplösningen via CI-modulen.
TV skalar alltid upp till native upplösning (i det här fallet 4K) oavsett upplösning på kanalen eller annat material.
Det den visar är upplösningen på kanalen och det är en annan sak.
Redigerat av Leatherface, 03 April 2018 - 20:16.
Postad 04 April 2018 - 09:49
Jättebra Canal Digital. Kan ni nu svara på min fråga?
Hej
Har tyvärr ingen information om när en app till android kommer.
Mvh
Niklas
Postad 04 April 2018 - 12:58
Nu när ni har en box med 4K stöd, vore det inte bra om Canal Digital kunde sända VM 2018 (fotboll) i den upplösningen.
Detta vore fantastiskt om de kom ut med info om det.
Alla matcher skall produceras i 4K HDR, flera länder skall tydligen sända i 4K.
Så kom igen nu Canal Digital och Cmore visa framfötterna!
Heja Sverige i VM ![]()
Postad 09 April 2018 - 20:34
Har den vita boxen och är inte nöjd med den då den stänger av sig själv om man bläddrar för fort eller sorterar kanallistor. Har ännu en vit box som HDMI-utgången inte fungerar längre Hittar ingen liknande box på CD, vad göra? Har ingen lust att investera i någon av de nya boxarna då jag flyttar kort mellan ett par boxar och då behöver det gamla kortet., varav en box är på landet. Har två tvillingabonnemang och vill inte betala för ett tredje.
Postad 14 April 2018 - 07:27
Tecknade Viaplay sport idag för att testa Formula 1 i ultra hd via chromecast ultra.
Så gott som alla nya Tv som säljs har ultra hd HDR och Canal Digital kan leverera noll innehåll?
Postad 16 April 2018 - 15:31
Postad 18 April 2018 - 07:02
Är det inte dags för ultra hd streaming snart Canal Digital?
Tecknade Viaplay sport idag för att testa Formula 1 i ultra hd via chromecast ultra.
Så gott som alla nya Tv som säljs har ultra hd HDR och Canal Digital kan leverera noll innehåll?
Hej
Tyvärr har vi ingen ny information om när vi kommer ha ultra hd innehåll på plats.
Mvh
Niklas
Postad 18 April 2018 - 16:31
ultra hd HDR och Canal Digital kan leverera noll innehåll?
De är inte ensamma ![]()
Redigerat av mcmike, 18 April 2018 - 16:31.
Postad 18 April 2018 - 22:15
Lite udda att man promotar något som man inte har. Man går ut med följande information:
https://www.canaldig...tv-upplevelsen/
1.Har One Placebox
2.Har bra satellitsignal + 250 Mbits/s wifi
3.Har en 65" 4K TV
4.Där sprack det då CD inte har 4K innehåll.
Redigerat av Huddingebo, 18 April 2018 - 22:18.
Postad 20 April 2018 - 19:55
Lite udda att man promotar något som man inte har. Man går ut med följande information:
https://www.canaldig...tv-upplevelsen/
1.Har One Placebox
2.Har bra satellitsignal + 250 Mbits/s wifi
3.Har en 65" 4K TV
4.Där sprack det då CD inte har 4K innehåll.
Rätt komiskt!! Undra hur dom tänkte?
Postad 22 April 2018 - 20:16
Båda mina apple-tv går ca 15-30 minuter sedan stoppar appen.
Postad 23 April 2018 - 07:50
Ngn mer som upplever problem med appen för Apple TV just nu?
Båda mina apple-tv går ca 15-30 minuter sedan stoppar appen.
Hej Junkan
Det har precis kommit ut en uppdatering till vår app så det ska fungera igen på Apple-TV efter uppdatering.
Mvh
Niklas
Postad 23 April 2018 - 21:18
Placebo eller, men jag upplever det som att bildekvaliten blivit snäppet bättre i den uppdaterade appen.
Postad 26 April 2018 - 09:17
Hej
Trevliga nyheter!
I början av juni så lanserar vi Sjuan HD, TV8 HD och TV10 HD.
Med denna lansering får vi nu kanalerna 1-12 i HD
Mvh
Niklas
Japp, kan bekräfta att det fungerar igen!
Placebo eller, men jag upplever det som att bildekvaliten blivit snäppet bättre i den uppdaterade appen.
Hej
Bra att det fungerar igen, tack för återkoppling.
Mvh
Niklas
Postad 26 April 2018 - 09:40
Ngn mer som upplever problem med appen för Apple TV just nu?
Båda mina apple-tv går ca 15-30 minuter sedan stoppar appen.
Hur upplever du att appen fungerar överlag?
Jag har precis flyttat på ett Com Hem hus och funderar nu på alternativet då Com Hem inte finns i mitt nuvarande hus.
Min tanke är att köra via Apple TV och strunta i box. Frågan är väl om det finns någon leverantör som har en tillräckligt bra app.
Postad 26 April 2018 - 17:08
Snart kommer Sjuan, TV8 och TV10 i HD!
Det har precis blivit klart att vi i början av juni lanserar kanalerna Sjuan, TV8 och TV10 i HD, vilket innebär att vi kommer att ha alla kanaler från 1-12 i HD.
![]()
Postad 26 April 2018 - 18:08
Travel Channel HD försvinner från CD 31 maj
Kan Travelxp 4K vara på gång som ersättare???
Postad 26 April 2018 - 18:23
Hur upplever du att appen fungerar överlag?
Jag har precis flyttat på ett Com Hem hus och funderar nu på alternativet då Com Hem inte finns i mitt nuvarande hus.
Min tanke är att köra via Apple TV och strunta i box. Frågan är väl om det finns någon leverantör som har en tillräckligt bra app.
Det fungerar fantastiskt bra, bara det att man kan backa upp till 2h på nästan alla kanaler är guld värt.
Min parabol hamnade snett för snart två månader sedan så jag har kört en Apple TV 4 och en 4K sedan dess som enda källa.
Vet inte om jag bryr mig om att fixa parabolen, känns inte alls nödvändigt längre.
Hoppas de utvecklar appen med HDR och 4K nu bara, hårdvaran stödjer ju det så det är bara bithastighet och kodning så är det löst.
Kan Viaplay streama 4K till chromecast ultra så...
Postad 27 April 2018 - 00:12
Hej
Trevliga nyheter!
I början av juni så lanserar vi Sjuan HD, TV8 HD och TV10 HD.
Med denna lansering får vi nu kanalerna 1-12 i HD
Mvh
Niklas
Härligt! Men när fixar ni till så man kan få svenska undertexter i appen på kanalerna som idag saknar detta (men har via parabol)?
Tänker först och främst på de kanaler som redan idag har en svensk feed via appen (t.ex. National Geographic Channel, History Channel, MTV m.fl.) och inte de ni delar nordiskt. (Men gärna dom också
)
Postad 27 April 2018 - 06:54
Det fungerar fantastiskt bra, bara det att man kan backa upp till 2h på nästan alla kanaler är guld värt.
Min parabol hamnade snett för snart två månader sedan så jag har kört en Apple TV 4 och en 4K sedan dess som enda källa.
Vet inte om jag bryr mig om att fixa parabolen, känns inte alls nödvändigt längre.
Hoppas de utvecklar appen med HDR och 4K nu bara, hårdvaran stödjer ju det så det är bara bithastighet och kodning så är det löst.
Kan Viaplay streama 4K till chromecast ultra så...
Tack för info! Det låter som att det kan vara lösningen för mig.
Jag har en CC Ultra och fotboll i 4K är magiskt. Men förhoppningsvis kommer det till Apple TV så man kan skrota CC:n.
Härligt! Men när fixar ni till så man kan få svenska undertexter i appen på kanalerna som idag saknar detta (men har via parabol)?
Tänker först och främst på de kanaler som redan idag har en svensk feed via appen (t.ex. National Geographic Channel, History Channel, MTV m.fl.) och inte de ni delar nordiskt. (Men gärna dom också
)
Är det inte svenska undertexter i appen? ![]()
Postad 27 April 2018 - 07:29
Tack för info! Det låter som att det kan vara lösningen för mig.
Jag har en CC Ultra och fotboll i 4K är magiskt. Men förhoppningsvis kommer det till Apple TV så man kan skrota CC:n.
Är det inte svenska undertexter i appen?
Hej Xzim
Vi saknar textning på de nordiska kanalerna i vår playtjänst.
Här har du en lista på kanaler vi saknar textning på
Nat Geo Wild
Nat Geo
History Channel
H2
Travel Channel
Animal Planet
BBC Earth
Discovery Science
Discovery World
BBC Brit
MTV
Övriga kanaler i vår playtjänst har textning. Vi har tyvärr ingen ny information om när detta kommer att bli löst. Alla kanaler har textning i våra boxar.
Mvh
Niklas
Redigerat av Allente Sverige, 27 April 2018 - 07:30.
Postad 15 May 2018 - 22:57
Hej Canal Digital / Niklas
I månadsskiftet februari/mars tog jag senast upp problemen med att EPG-informationen inte fungerar för SVT:s program. Jag var lite uppgiven och skrev att jag inte tänkte klaga mer eftersom jag påpekat felet både här och till CD:s support utan att problemet löstes.
Nu har jag samlat ny kraft och tänkte ännu en gång fråga vad som är så svårt med just SVT:s programtablåer. För problemet är alltså inte löst och har funnits sedan årets första dagar.
Titta på programtablåerna för SVT 1 för Fredag & Lördag den här veckan. Då visas, som vanligt, gammal information. Det som är bra är att det "bara" är förra veckans tablå, om man skall se det lite positivt.
Men för min del, och jag tror jag får medhåll av de flesta, så är felaktig EPG-information rent av sämre än ingen informations alls. Är EPG:n tom ser man lätt att något är fel men med data som verkar stämma någorlunda (kanalernas program är ganska likartat från vecka till vecka med återkommande serier och program). Tyvärr stämmer dock inte alltid tiderna och man går relativt ofta miste om början eller slutet av ett program.
Hur svårt kan det vara egentligen att få in rätt programinfo? Är det ett problem som kräver 5 månader eller ännu längre att lösa? Eller är det bara totalt ointresse att ge era abonnenter rätt information som ligger bakom problemet? Det skulle vara intressant att få de frågorna besvarade.
Men ännu mer angeläget är att ni tar er samman och löser EPG-strulet en gång för alla!
Redigerat av Priskvark, 15 May 2018 - 22:58.
Postad 16 May 2018 - 04:55
Hej Canal Digital / Niklas
I månadsskiftet februari/mars tog jag senast upp problemen med att EPG-informationen inte fungerar för SVT:s program. Jag var lite uppgiven och skrev att jag inte tänkte klaga mer eftersom jag påpekat felet både här och till CD:s support utan att problemet löstes.
Nu har jag samlat ny kraft och tänkte ännu en gång fråga vad som är så svårt med just SVT:s programtablåer. För problemet är alltså inte löst och har funnits sedan årets första dagar.
Titta på programtablåerna för SVT 1 för Fredag & Lördag den här veckan. Då visas, som vanligt, gammal information. Det som är bra är att det "bara" är förra veckans tablå, om man skall se det lite positivt.
Men för min del, och jag tror jag får medhåll av de flesta, så är felaktig EPG-information rent av sämre än ingen informations alls. Är EPG:n tom ser man lätt att något är fel men med data som verkar stämma någorlunda (kanalernas program är ganska likartat från vecka till vecka med återkommande serier och program). Tyvärr stämmer dock inte alltid tiderna och man går relativt ofta miste om början eller slutet av ett program.
Hur svårt kan det vara egentligen att få in rätt programinfo? Är det ett problem som kräver 5 månader eller ännu längre att lösa? Eller är det bara totalt ointresse att ge era abonnenter rätt information som ligger bakom problemet? Det skulle vara intressant att få de frågorna besvarade.
Men ännu mer angeläget är att ni tar er samman och löser EPG-strulet en gång för alla!
Du får se det positiva; Det är Eurovision den här veckan också!!! ;-)
Allvarligt talat så har kvaliiteten på EPG-tjänsten sjunkit katastrofalt på senare tid med såväl gammal information som serier utan serieinspelningsmöjlighet...
Postad 16 May 2018 - 08:04
Hej Canal Digital / Niklas
I månadsskiftet februari/mars tog jag senast upp problemen med att EPG-informationen inte fungerar för SVT:s program. Jag var lite uppgiven och skrev att jag inte tänkte klaga mer eftersom jag påpekat felet både här och till CD:s support utan att problemet löstes.
Nu har jag samlat ny kraft och tänkte ännu en gång fråga vad som är så svårt med just SVT:s programtablåer. För problemet är alltså inte löst och har funnits sedan årets första dagar.
Titta på programtablåerna för SVT 1 för Fredag & Lördag den här veckan. Då visas, som vanligt, gammal information. Det som är bra är att det "bara" är förra veckans tablå, om man skall se det lite positivt.
Men för min del, och jag tror jag får medhåll av de flesta, så är felaktig EPG-information rent av sämre än ingen informations alls. Är EPG:n tom ser man lätt att något är fel men med data som verkar stämma någorlunda (kanalernas program är ganska likartat från vecka till vecka med återkommande serier och program). Tyvärr stämmer dock inte alltid tiderna och man går relativt ofta miste om början eller slutet av ett program.
Hur svårt kan det vara egentligen att få in rätt programinfo? Är det ett problem som kräver 5 månader eller ännu längre att lösa? Eller är det bara totalt ointresse att ge era abonnenter rätt information som ligger bakom problemet? Det skulle vara intressant att få de frågorna besvarade.
Men ännu mer angeläget är att ni tar er samman och löser EPG-strulet en gång för alla!
Hej Priskvark & rogsm
Jag håller helt med er om att det inte fungerar bra just nu och kan bara be om ursäkt och se till att vi löser problemet inför helgen. Vi har en permanent lösning som är på gång så att epg´n fungerar bra igen.
Ha en trevlig dag.
Mvh
Niklas
Postad 16 May 2018 - 09:34
Ingen annan än för mig som det fortfarande flimrar i bilden på TV4 och Kanal 5, syns särskilt tydligt vid Breaking news på 5an vid stillbilder. Det var borta efter någon uppdatering men verkar återigen ha återkommit, jag kör den gamla inspelningsbara boxen.
Jag har inte flimrig bild vid andra källor.
Postad 16 May 2018 - 10:19
Ja,har märkt det på 4:an emellanåt,har kaonboxen. Minns inte om det var likadant med ADB boxen. Bilden liksom ”buzzar” till nån millisekund.Ingen annan än för mig som det fortfarande flimrar i bilden på TV4 och Kanal 5, syns särskilt tydligt vid Breaking news på 5an vid stillbilder. Det var borta efter någon uppdatering men verkar återigen ha återkommit, jag kör den gamla inspelningsbara boxen.
Jag har inte flimrig bild vid andra källor.
Postad 16 May 2018 - 11:09
Jag ser flimret också på tv4, spelar nog ingen roll vilken box man har. Det ligger nog i CD:s utsändning.
Postad 16 May 2018 - 21:01
Hej
När började det här problemet? Ska undersöka saken, inte hört något klagomål om detta men det verkar ju helt klart vara något eftersom många av er har sett problemet. Återkommer.
Mvh
Niklas
Postad 16 May 2018 - 23:26
Du får se det positiva; Det är Eurovision den här veckan också!!! ;-)
Det har du såklart rätt i. Och då vet ju också vakterna om att den där snubben kommer att försöka springa upp på scenen och kanske de hinner stoppa honom den här gången? ![]()
Postad 17 May 2018 - 07:42
Hej
När började det här problemet? Ska undersöka saken, inte hört något klagomål om detta men det verkar ju helt klart vara något eftersom många av er har sett problemet. Återkommer.
MvhNiklas
Tror jag såg det återigen någon gång i våras, är typ som en störning i sändningen där bilden hoppar till i nederkanten vid stillbilder.
Postad 17 May 2018 - 16:58
Har varit en längre tid.Hej
När började det här problemet? Ska undersöka saken, inte hört något klagomål om detta men det verkar ju helt klart vara något eftersom många av er har sett problemet. Återkommer.
Mvh
Niklas
Postad 18 May 2018 - 06:06
Har varit en längre tid.
Hej
Det händer frekvent på tv4 när de visar sina program typ nu nästa och senare...
Postad 22 May 2018 - 22:01
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
93 filmer
8 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna






Fler
Vilka bilder visas här?