Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 mars 2009 - 00:35

Spartanen 8
  • Spartanen 8
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Jag har blivit mer och mer nöjd med xperian men nu har MMS börjat krångla igen. Det var ett helsike första veckan med MMS. Dom kunde inte ens ställa in MMS i telia butikerna åt mig trots att dom hade en skylt utanför teliabutiken "kom in så hjälper vi dig att kommma igång med telias tjänster".

Det verkar bli någon krock mellan Internet och MMS. Är det någon som har upplevt något liknande ? Och hur många ställen ska man in på för att göra inställningarna ?

Som det är nu så får jag hämta telias MMS inställningar efter varje gång jag har varit på internet. Vad kan det vara för fel ?

Postad 18 mars 2009 - 07:55

sm6rrp
  • sm6rrp
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Jag har blivit mer och mer nöjd med xperian men nu har MMS börjat krångla igen. Det var ett helsike första veckan med MMS. Dom kunde inte ens ställa in MMS i telia butikerna åt mig trots att dom hade en skylt utanför teliabutiken "kom in så hjälper vi dig att kommma igång med telias tjänster".

Det verkar bli någon krock mellan Internet och MMS. Är det någon som har upplevt något liknande ? Och hur många ställen ska man in på för att göra inställningarna ?

Som det är nu så får jag hämta telias MMS inställningar efter varje gång jag har varit på internet. Vad kan det vara för fel ?

hade problem i början, vet inte var det var för fel, fick lägga in inställningar själv och då fungerade det som det skulle
hälsningar sm6rrp

Postad 18 mars 2009 - 21:40

Spartanen 8
  • Spartanen 8
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0

hade problem i början, vet inte var det var för fel, fick lägga in inställningar själv och då fungerade det som det skulle
hälsningar sm6rrp

Och sedan när kompisarna skickar rörliga MMS så kommer dom till xperian i formatet 1 cm x 1 cm. inte så kul, men annars är jag faktiskt riktigt nöjd nu med xperian nu med spb shell osv. Man rå surfar inte med xperian men vet man vart man ska så funger det ofta utmärk och skärmen är bättre än på lap top en hemma.

Postad 18 mars 2009 - 21:43

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Sådär, då har jag gjort två ROM. Den ena utan Manilla/TF3D och den andra med. Dock flashar jag inte idag utan det får bli imorgon.

Xperia Kitchen fungerade perfekt och jag lade in WkTask direkt i ROMen. Eftersom SYS är uppdaterat blir det intressant att jämföra denna hemkokta sak med nX1i.

Har funderat en del på Touch-IT men känner att TF3D kan vara lite påträngande samtidigt som det finns en del rapporter om att vissa program inte fungerar, bl.a Album 3.0.

De två ROM jag lagat till har Pagepool 24 MB inställt, samma som nX1i. Lite-versionen blev på runt 81 MB, den med TF3D landade på 108 MB. Jag tog bort alla paneler utom det obligatoriska (panel manager och HTML). När jag flashat min ROM imorgon och fått igång den återkommer jag med info.

Jag kör enbart med engelska (vilket nog framgått i tråden hehe) och Xperia Kitchen har därmed erbjudit en R2AA010-baserad sak (samma som nX1i) parat med SYS21.xx från Blackstone/Touch-HD.

Blir resultatet bra lär jag dumpa ROMen efter installation och modifiering (svenskt t-bord i registret samt T9 från denna tråd).

Intressant!!! Kommer du lägga upp dessa på xda eller?

Postad 18 mars 2009 - 22:01

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Det verkar ju vara något fel på telefonen...

För mig har MMS fungerat från början, det enda är att den frågar om man vill byta anslutning när det kommer ett MMS, vilket i o f s kan vara lite störande, men inget man inte kan överleva. Jag har dock bara behövt mata in inställningarna en gång.

/A

Postad 18 mars 2009 - 22:40

Unregisteredbe5ae073
  • Unregisteredbe5ae073
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Och sedan när kompisarna skickar rörliga MMS så kommer dom till xperian i formatet 1 cm x 1 cm. inte så kul, men annars är jag faktiskt riktigt nöjd nu med xperian nu med spb shell osv. Man rå surfar inte med xperian men vet man vart man ska så funger det ofta utmärk och skärmen är bättre än på lap top en hemma.

Tänk på att din Xperia har HD-upplösning. Det har nog inte de flesta andra mobiler. Kan ju vara därför bilden blir så liten.

Postad 18 mars 2009 - 23:01

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0
X1:an har ju tangentbord, men jag är lång ifrån övertygad om att man verkligen kommer använda det annat än i undantagsfall, helt enkelt för att det fortfarande är långt ifrån att vara ett "riktigt" tangentbord och det kräver "fokus" för att användas, dvs knappat något man försöker styra med en hand. Samtidigt har den en mindre skärm, vilket borde göra den svårare att styra med fingrarna jämfört med en Touch HD. Det jag är lite rädd för är att man med X1an får ett tangentbord man sällan använder, och en skärm som är för liten att styra med fingrarna, medan man med Toch HD skulle få en användbar skärm och ändå inte förlora något på att inte ha ett tangentbord....är min oro befogad?

Det bör sägas att jag främst är ute efter en en avancerad telefon, där jag gärna vill ha en massa funktioner och möjligheter, men där ändå det dagliga telefonanvändandet känns mer prioriterat än några enstaka besök på forum för att skriva inlägg...

Beslutsångest!

Redigerat av Unregistered1413, 18 mars 2009 - 23:02.

Postad 18 mars 2009 - 23:09

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag har kvar ROMen men har inte hunnit flasha den än. Med R3AA003 i faggorna med stora förbättringar, bl.a ny Panel Manager, ny Media Xperience och generellt högre prestanda parat med samma SYS som Xperia Kitchen har jag trampat på bromsen och inväntar ett nyare kök så jag kan bygga ROM med den nya versionen.

Om någon känner sig mycket sugen på hemmabygget kan jag se om jag kan få upp den på Rapidshare.

R3AA003 finns inte ute officiellt utan det är Touch-IT 4.5 som är den enda ROMen som bygger på versionen men det finns barnsjukdomar.

Men jag tycker att första ROM-cookingen gick bra så jag kommer att pilla med det när R3AA003 är ute - upplever det som fördelaktigt att bygga på den senaste versionen istället för att lägga för mycket tid på R2AA010.

Postad 18 mars 2009 - 23:30

bobbanswe
  • bobbanswe
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

X1:an har ju tangentbord, men jag är lång ifrån övertygad om att man verkligen kommer använda det annat än i undantagsfall, helt enkelt för att det fortfarande är långt ifrån att vara ett "riktigt" tangentbord och det kräver "fokus" för att användas, dvs knappat något man försöker styra med en hand. Samtidigt har den en mindre skärm, vilket borde göra den svårare att styra med fingrarna jämfört med en Touch HD. Det jag är lite rädd för är att man med X1an får ett tangentbord man sällan använder, och en skärm som är för liten att styra med fingrarna, medan man med Toch HD skulle få en användbar skärm och ändå inte förlora något på att inte ha ett tangentbord....är min oro befogad?

Det bör sägas att jag främst är ute efter en en avancerad telefon, där jag gärna vill ha en massa funktioner och möjligheter, men där ändå det dagliga telefonanvändandet känns mer prioriterat än några enstaka besök på forum för att skriva inlägg...

Beslutsångest!

Tycker inte din oro är befogad så att säga :) Använder själv X1:ans tangentbord nästan hela tiden. Är helt underbart att kunna dra iväg sms på någon sekund eller skrivan er nåt snabbt i anteckningar. Enda gången jag inte använder det är när jag måste använda telen med en hand, då använder jag oftast on-screen tangentbordet, men det fungerar ju också väldigt bra om man laddar ner något trevligt. Köp X1, du blir inte besviken, spec. med de trevliga kommande updatesen. Med uppdaterad media xperience panel, ny kamera applikation, ny panel hanterare osv. KÖP! ;)

Men nu måste jag lägga mig, hoppas inlägget blev läsbart! Är vääääldigt trött. Hare bra och lycka till med beslutet!
Juste, kan också säga att pekskärmsvänligheten är väldigt hög trots någon tum mindre skärm jämfört med HDn!

Tror de flesta i alla fall håller med mig ;)

Postad 18 mars 2009 - 23:50

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Tycker inte din oro är befogad så att säga :) Använder själv X1:ans tangentbord nästan hela tiden. Är helt underbart att kunna dra iväg sms på någon sekund eller skrivan er nåt snabbt i anteckningar. Enda gången jag inte använder det är när jag måste använda telen med en hand, då använder jag oftast on-screen tangentbordet, men det fungerar ju också väldigt bra om man laddar ner något trevligt. Köp X1, du blir inte besviken, spec. med de trevliga kommande updatesen. Med uppdaterad media xperience panel, ny kamera applikation, ny panel hanterare osv. KÖP! ;)

Men...skriver man verkligen så snabbt med ett sådant här minitangentbord även efter träning, och snabbare än med vanlig T9? Jag tycker eg att T9 är ganska bra, problemet är snarare att ordlistorna suger nåt otroligt. Iof, med ett tangentbord slipper man ju ordväljamomemntet....men jag känner ändå tveksamhet om man verkligen kan få upp farten tillräckligt mycket. Sen är ju nästa fråga om ett fysiskt tangentbord är så mkt bättre än ett på skärmen, lite bättre är det så klart, och dessutom döljer det inte skärmen till skillnad från ett onscreen. Svårt....får kanske köpa en av varje ;)

Postad 19 mars 2009 - 09:08

Butcher_swe
  • Butcher_swe
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Tjena :)
Har ni hör något ännu om det komer att gå att uppgradera till win mobile 6.5? såg att Htc skulle släppa iaf till sina på Mobil's hemsida
Mvh Magnus

Postad 19 mars 2009 - 09:20

Zulan
  • Zulan
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0

Tjena :)
Har ni hör något ännu om det komer att gå att uppgradera till win mobile 6.5? såg att Htc skulle släppa iaf till sina på Mobil's hemsida
Mvh Magnus

Bara för de nya modellerna HTC Touch Pro 2 och den andra som jag inte kommer ihåg vad den heter. De är nyare än Xperia. Med tanke på att den modell som är identisk med xperia (HTC touch Pro) inte kommer att få uppgraderingen tyder mer på att den inte kommer att komma till xperian. Men någon inofficiell version kommer säkert.

Postad 19 mars 2009 - 10:28

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Jag har kvar ROMen men har inte hunnit flasha den än. Med R3AA003 i faggorna med stora förbättringar, bl.a ny Panel Manager, ny Media Xperience och generellt högre prestanda parat med samma SYS som Xperia Kitchen har jag trampat på bromsen och inväntar ett nyare kök så jag kan bygga ROM med den nya versionen.

Om någon känner sig mycket sugen på hemmabygget kan jag se om jag kan få upp den på Rapidshare.

R3AA003 finns inte ute officiellt utan det är Touch-IT 4.5 som är den enda ROMen som bygger på versionen men det finns barnsjukdomar.

Men jag tycker att första ROM-cookingen gick bra så jag kommer att pilla med det när R3AA003 är ute - upplever det som fördelaktigt att bygga på den senaste versionen istället för att lägga för mycket tid på R2AA010.

Jag är sugen o se vad du har att erbjuda ;)

Postad 19 mars 2009 - 10:45

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag har följande planer för en ROM som jag vill ha den:

1. Alltid senaste UK R2/R3xx som utgångspunkt.
2. Panelerna ersätts med remappad knapp som startar Task Facade och t.ex Advanced Task Manager beroende på tryckning.
3. Registerhack för tangentbordet är standard, d.v.s svenskt tangentbord fungerar rakt ur lådan.
4. Panelerna är helt avinstallerade för att spara plats.
5. Acb Power Meter tar hand om batteristatusen.
6. Office Mobile raderar jag om jag lyckas (programmet skadar dokumenten eftersom det inte hanterar roundtripping).
7. TouchFLO 3D är inte installerat, kanske gör jag en ROM med det men i.s.f lägger jag in programmet "Second Today" för att tillåta växling mellan TF3D och en standardskärm. Upplever fortfarande för mycket buggar med TF3D för att jag skall köra på det rakt av.
8. QuickMenu tar hand om startmenyn.
9. G-Profile installeras som standard för att få korrekt profilhantering inkl tidsinställda profiler.
10. An X1 Actionscreen 1.2 installeras som standard.

Eftersom det är första gången jag gör detta så vågar jag inte lova några datum, däremot är jag lite upptagen nu till helgen så experimenterande börjar nästa vecka. ROMen läggs ut när jag bedömer den som redo.

Konceptet för mitt ROM-arbete är "en ROM som jag själv vill ha den". Det innebär en variant på Lite-temat men med lite program tillagda.

Dock är det så att R3AA003 med kraftigt förbättrad Media Xperience m.m är på G som sagt. Det gör att jag experimenterar lite med R2AA010 för att få in tekniken, sedan blir det krut på R3.

Språkmässigt är det engelska som gäller så dessvärre kan jag inte lova någon svensk version. Anledningen är att jag helt enkelt anser engelska vara ett bättre språk i dessa sammanhang kombinerat med garanterad kompatibilitet med tredjepartsprogram. QuickMenu är suveränt och mer eller mindre kräver engelska för att fungera. Däremot lägger jag som sagt in registermodifiering för svenskt tangentbord som standard. Det fungerar helt perfekt att köra engelsk ROM på en X1 med åäö.

Man kan väl säga att jag inspirerats av nX1i och i grunden kommer mitt tänkta projekt bli ett mellanting mellan den ROMen och en mer "fullmatad" variant.

Edit: I en R3-baserad ROM kommer jag hålla tummarna för att Pubba Media Xperience fortfarande fungerar. D.v.s panelknappen kommer att vara remappad men Media Xperience kan användas som program. Går inte det får panelerna stanna kvar och så remappar jag en annan knapp till Task Facade.

Redigerat av Unregistered43b822d3, 19 mars 2009 - 10:52.

Postad 19 mars 2009 - 11:36

danee
  • danee
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Beslutsångest!

För egen del kan jag säga att det är guld värt. Har själv alltid använt T9. Man vet ju vart tangenterna sitter på ett tangentbord, typ samma sak här ju, bara o lära sig skriva me bägge tummarna så går det hur fint som helst ;)

Postad 19 mars 2009 - 11:47

danee
  • danee
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
SÅ...
Med R2AA06 kan jag ha TF3D
Med R2AA010 kan jag ha nX1i....och/ eller TF3D????
Har läst flera gånger hur det ligger till, men nu har jag helt slarvat bort hjärnan...

;)

Postad 19 mars 2009 - 15:09

soer
  • soer
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

...Med tanke på att den modell som är identisk med xperia (HTC touch Pro) ...

Antingen så känner du inte till HTC Touch Pro särskilt bra eller så vet du inte vad "identisk" betyder.

Postad 19 mars 2009 - 15:26

Zulan
  • Zulan
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0

Antingen så känner du inte till HTC Touch Pro särskilt bra eller så vet du inte vad "identisk" betyder.

Jag tänker då på hårdvaran under skalet. Ända skillnaden där är "G-sensorn" som inte xperian har. Jag var kanske inte helt tydlig med det. Men å andra sidan är inte du tydlig med vad du menar heller.

Postad 19 mars 2009 - 17:33

Unregisteredbe5ae073
  • Unregisteredbe5ae073
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Hur vet man när R3AA003 kommer?
Går det att få via mail?

Postad 19 mars 2009 - 18:48

dogan
  • dogan
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Hur vet man när R3AA003 kommer?
Går det att få via mail?

Det vet man inte. Anledningen till varför Itje har fått tillgång till R3 romen är väl för att han har kontakter.
Ingen annan har fått tillgång till den ännu.

Den går inte att få via mail. Antingen väntar du på en officiell R3 rom (brukar stå här eoch på XDA när den väl dyker upp), eller så får du köra med en hemkokt rom från XDA.

Redigerat av dogan, 19 mars 2009 - 18:49.

Postad 19 mars 2009 - 18:57

soer
  • soer
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Jag tänker då på hårdvaran under skalet. Ända skillnaden där är "G-sensorn" som inte xperian har. Jag var kanske inte helt tydlig med det. Men å andra sidan är inte du tydlig med vad du menar heller.

Den största skillnaden är väl skärmen: Xperia har 3 tum och WVGA (480x800) medan Touch Pro har 2,8 tum VGA (480x640)

En annan är batteriet:
Xperia: 1500 mAh, Touch Pro: 1340 mAh

G-sensorn nämner du själv, Touch Pro har en kännare som håller koll på om stylusen sitter i enheten eller inte, och det finns fler skillnader.

Postad 19 mars 2009 - 20:05

Zulan
  • Zulan
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0

Den största skillnaden är väl skärmen: Xperia har 3 tum och WVGA (480x800) medan Touch Pro har 2,8 tum VGA (480x640)

En annan är batteriet:
Xperia: 1500 mAh, Touch Pro: 1340 mAh

G-sensorn nämner du själv, Touch Pro har en kännare som håller koll på om stylusen sitter i enheten eller inte, och det finns fler skillnader.

Ok, och vilka av dessa saker är det du menar gör att de inte har samma programvara i botten och därmed gör att min teori inte skulle stämma?

Postad 19 mars 2009 - 22:53

soer
  • soer
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Ok, och vilka av dessa saker är det du menar gör att de inte har samma programvara i botten och därmed gör att min teori inte skulle stämma?

Så nu var det plötsligt programvaran som var samma? I ditt förra inlägg var det hårdvaran. Och i det dessförinnan så var de "identiska". Du vet uppenbarligen inte vad "identisk" betyder.

Postad 19 mars 2009 - 23:42

Gix
  • Gix
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Min kamera har slutat att fokusera ordentligt. Förut tog den skarpa bilder, sen degraderades det till ofokuserade bilder, och nu (5 minuter sedan) fokuserar den ingenting alls.

Den fokuserar och får bra bild men sen blir det ofokuserat igen. Någon som haft detta problem?

Postad 20 mars 2009 - 08:12

apanoladotcom
  • apanoladotcom
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
http://www.idg.se/2....rna-for-foretag

"Sony Ericsson Xperia X1 är bäst i test
Den överlägsna skärmen ger utmärkt webb- och dokumenthantering,kompatibiliteten och funktionaliteten är toppen och du har alla möjligheter att anpassa och administrera telefonen efter behov. Det enda som drar ned betyget är ett aningen rörigt gränssnitt."

Postad 20 mars 2009 - 08:28

SeventySe7en
  • SeventySe7en
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Jag har följande planer för en ROM som jag vill ha den:

1. Alltid senaste UK R2/R3xx som utgångspunkt.
2. Panelerna ersätts med remappad knapp som startar Task Facade och t.ex Advanced Task Manager beroende på tryckning.
3. Registerhack för tangentbordet är standard, d.v.s svenskt tangentbord fungerar rakt ur lådan.
4. Panelerna är helt avinstallerade för att spara plats.
5. Acb Power Meter tar hand om batteristatusen.
6. Office Mobile raderar jag om jag lyckas (programmet skadar dokumenten eftersom det inte hanterar roundtripping).
7. TouchFLO 3D är inte installerat, kanske gör jag en ROM med det men i.s.f lägger jag in programmet "Second Today" för att tillåta växling mellan TF3D och en standardskärm. Upplever fortfarande för mycket buggar med TF3D för att jag skall köra på det rakt av.
8. QuickMenu tar hand om startmenyn.
9. G-Profile installeras som standard för att få korrekt profilhantering inkl tidsinställda profiler.
10. An X1 Actionscreen 1.2 installeras som standard.

Låter som ett mycket spännande projekt! Behöver du hjälp med testning så är det bara att säga till. Angående remappning så kan jag nämna X1BC som ett alternativ istället för AE Button Plus.

// 77

Postad 20 mars 2009 - 09:54

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Ett inlägg i debatten om gratisversionen av Pocket Music Player. Jag har kört den en längre tid utan problem och imorse fick jag helt plötsligt upp ett registrerameddelande om att jag har 3 dagar kvar att använda PMP. Så som sagt så är den kanske är så gratis som de hävdar..

Vidare om PMP. Läste man lite nogrannare så visade det sig att registreringen var gratis. Så jag reggade min version (behövde bara ange ett namn+epost) och fick sen en regisreringsnyckel. Så den ÄR gratis :D .

Postad 20 mars 2009 - 15:29

Unregisteredf7cfa487
  • Unregisteredf7cfa487
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Lyckas inte hitta X1:ans MAC adress. Någon som vet?

Postad 20 mars 2009 - 17:20

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Lyckas inte hitta X1:ans MAC adress. Någon som vet?

Med WLAN påslaget:
Comm Manager -> Wireless LAN -> Advanced

Postad 20 mars 2009 - 22:53

SeventySe7en
  • SeventySe7en
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Är det någon som har en Telia operatör inställningsfil i antingen XML eller CAB med aktuella värden?

Har letat i tråden och inte hittat något. Vill inte uppfinna hjulet igen ;)...

Tack!

// 77

Postad 20 mars 2009 - 23:08

kjellko
  • kjellko
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Precis fått min X1 och är lite tveksam huruvida det är en "begagnad" version eller helt ny.
Mitt 4Gb minneskort satt i telefonen från början, gjorde ert det med?

Vidare var inte påsarna till usbadaptern samt batteri förseglade. Hur var det i ert fall alla lyckliga ägare?

Tack för er hjälp ;)

Mitt minneskort satt i och alla påsar var förseglade.

Postad 21 mars 2009 - 09:02

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
testat en xperia 2 dar och funderar om det verkligen är nån som kör med paneler ? tycker helt seriöst att de är bland de sämsta jag provat :-) touchflow är ju 1000ggr bättre eller spb

Postad 21 mars 2009 - 09:10

vasjpett
  • vasjpett
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

testat en xperia 2 dar och funderar om det verkligen är nån som kör med paneler ? tycker helt seriöst att de är bland de sämsta jag provat :-) touchflow är ju 1000ggr bättre eller spb

Det är nog ingen som använder paneler dagligen, flopp är väl ordet som passar.
Själv alternerar jag mellan Today med SPB+ eller Panelen med SPB mobile shell nång gång i veckan.
Väntar med spänning på version 3 av mobile shell.

Postad 21 mars 2009 - 09:20

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

Panelknappen är bra för att starta Task Facade.;)

Enda intressanta panelen lär vara den nya Media Xperience från R3AA003. Men den bör gå att göra program av med Pubba Panel Installer som vanligt och så är panelerna ur leken än en gång.:)

När det gäller SPB Mobile Shell kontra TF3D så vacklar jag en del. Mobile Shell upplever jag som bättre eftersom det integrerar snyggt med luren. TF3D "tar över" i hög grad vilket är en nackdel. Visserligen finns Second Today som jag kommer att experimentera med. TF3D är utmärkt som enhandsgränsnitt när man är på språng men jag är inte helt överens med att det vill ta över startskärmen.

Postad 21 mars 2009 - 09:21

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Ja, panelerna var nog den sämsta iden någonsin. Man kan ju undra hur mycket pengar SE lade på denna totalt galna iden, istället för att utvekla ett fungerande UI till Windows mobile, typ 3Dtoutch.
Jag har dock använt panelerna, för att visa att dom finns ;) Tyvärr låser sig telefonen ibland när jag gör det eftersom jag använder ett icke orginal ROM.

Postad 21 mars 2009 - 10:10

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Heh..Tror inte jag vill veta hur mycket pengar dom slösat på den ;)

Hur har era telefoner hållt ihop nu då ni haft den ett tag ?

Xperia jag testade var bara 4-5 dagar gammal och redan var det borta färg på baksidan..
Tjejen som äger den hade haft den i fickan...Tycker det verkade lite oroväckande

Postad 21 mars 2009 - 10:33

Melone
  • Melone
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Xperia jag testade var bara 4-5 dagar gammal och redan var det borta färg på baksidan..
Tjejen som äger den hade haft den i fickan...Tycker det verkade lite oroväckande

Jag har en svart som jag har i jobbarbyxorna varje dag. Den har inga skönhetsfläckar eller glapp eller sprickor än sålänge och jag har haft den sedan releasedagen.
Kanske är tur... I don't know :-)

/Melone

Postad 21 mars 2009 - 12:22

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0
Min Xperia bara tvärdog nyss... hade den kopplad till datorn via USB och helt plötsligt plingade den till och slocknade... nu startar den inte mer. ;)
Någon annan som råkat ut för samma sak?

Har provat rycka ut batteriet...
ON-knappen lyser röd när jag har den på laddning.

Redigerat av _Lucifer_, 21 mars 2009 - 12:22.

Postad 21 mars 2009 - 12:27

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Heh..Tror inte jag vill veta hur mycket pengar dom slösat på den ;)

Jag har haft min i ett fodral sen dag 1 och den håller ihop bra. En kollega har dock kört utan fodral och nött är bara förnamnet ;)

Postad 21 mars 2009 - 13:01

agony
  • agony
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Köpte rostfri, och den är fortfarande som ny ;) använder den var dag på jobb, i både fodral och i byxor och fickor.
mkt nöjd med den efter 3-4veckors konstant meckade med den, program mm. fungerar grymt bra som GPS kör både tomtom och igo8.
MEN om inte dom löser mottagnings problemet snart så säljer jag den, den är jävligt känslig för dålig motagnig, och det har vi delvis just på jobb. den är helt omöjlig att använda vid dålig signal och det retar man sig på.

sen nr två är blåtanden som fungerar bra till 90% men dom andra 10% stör väldigt mycket, det är inte lätt att förklara för kunder, leverantörer, säljare, mm som man pratar med och samtalet bara bryts, eller störningar, dåligt ljud mm.

sen saknar jag visitkorts programmet som fanns i min gamla W960i.

för övrigt en mkt bra telefon/dator.

Redigerat av agony, 21 mars 2009 - 13:02.

Postad 21 mars 2009 - 19:35

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0
Ja jag hävde köpet på min tack vare eller ja pga den dåliga mottaggningen (som jag upplevde).

Ja stod inte ut med krånglet att ta emot och skicka MMS.

Postad 21 mars 2009 - 22:30

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Min har inga skavanker alls. Nu har jag ju inte telefonen i en ficka tillsammans med nyckelknippan ;) eller i en handväska med en massa hårspännen, kammar och krims krams ;) utan har den i en vanlig mobilväska ala´strumpa i fickan.

Sen läste jag att folk har problem med motagningen, det låter konstigt eftersom jag inte haft några problem alls. Nu använder jag inte GPSen i telefonen utan bara mobilen. Tvärtom har jag ofta motagning när andra inte har det.

Postad 22 mars 2009 - 03:12

dogan
  • dogan
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Min Xperia bara tvärdog nyss... hade den kopplad till datorn via USB och helt plötsligt plingade den till och slocknade... nu startar den inte mer. ;)
Någon annan som råkat ut för samma sak?

Har provat rycka ut batteriet...
ON-knappen lyser röd när jag har den på laddning.

Läs här:
http://forum.xda-dev...ad.php?t=452402

Postad 22 mars 2009 - 10:03

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

Min har inga skavanker alls. Nu har jag ju inte telefonen i en ficka tillsammans med nyckelknippan ;) eller i en handväska med en massa hårspännen, kammar och krims krams ;) utan har den i en vanlig mobilväska ala´strumpa i fickan.

Sen läste jag att folk har problem med motagningen, det låter konstigt eftersom jag inte haft några problem alls. Nu använder jag inte GPSen i telefonen utan bara mobilen. Tvärtom har jag ofta motagning när andra inte har det.

De lär de andra ha riktigt dåliga antenner på sina modeller. Tyvärr är X1 rejält slagen på fingrarna av Nokia E90 när det gäller antennprestanda. Den senaste radion .76 är dock en förbättring. Men den kommer ändå inte upp i samma klass.

Dock upplever jag att X1 är bättre än P990i som jag haft tidigare.

Postad 22 mars 2009 - 11:23

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

De lär de andra ha riktigt dåliga antenner på sina modeller. Tyvärr är X1 rejält slagen på fingrarna av Nokia E90 när det gäller antennprestanda. Den senaste radion .76 är dock en förbättring. Men den kommer ändå inte upp i samma klass.

Dock upplever jag att X1 är bättre än P990i som jag haft tidigare.

Kan hålla med om detta, både min E71 och E90 har mycket bättre mottagning än vad min X1 hade med samma abonnemang, många gånger man svor över det innan man sålde den

Postad 22 mars 2009 - 12:54

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Det är inte förvånande att E90 ligger bättre till. Nokia är mer vana vid radiotekniken än HTC - men det är stora variationer. T.ex är E90 mycket överlägsen N95 8 GB när det gäller antenn.

På plussidan för HTC ligger det faktum att man kan flasha en ny radio och därmed förbättra prestandan inom vissa gränser. Dock hoppas jag på sikt på bättre antennprestanda i kommande modeller.

Postad 22 mars 2009 - 13:33

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Angående min ROM-utveckling: R3-serien verkar rycka allt närmare. Det innebär att jag skjuter på ROM-projektet tills R3AA003 är släppt så jag kan utgå från den. Enligt vad vi vet idag är det stora förbättringar mot R2-serien med ny Media Xperience, ny kamera, uppdaterat SYS (operativsystem) m.m.

Detta innebär att jag helt enkelt avvaktar den nya versionen för att sedan laga till en ROM baserad på den. Stay tuned....

Däremot har jag tänkt lägga in nX1i 1.04 som är en ny version med en del R3-komponenter installerade.

Edit: jag har två test-ROM gjorda med Xperia Kitchen. Jag har inte provat dem själv, bara kokat ihop dem. Hur de fungerar vet jag alltså inte...

Om någon ändå är intresserad av att experimentera så säg till. Jag kan ju se om jag kan få upp dem på t.ex Rapidshare.

Redigerat av Unregistered43b822d3, 22 mars 2009 - 13:41.

Postad 22 mars 2009 - 15:23

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Var det svårt att koka ihop en egen ?

Välja vilka program som ska va med osv ?

Postad 22 mars 2009 - 15:53

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Nej, Xperia Kitchen är lättanvänt som jag ser det. Plus att utförliga guider ju finns på XDA.

Möjligheten att göra sin egen ROM och allt tweakande och optimerande är exakt det som jag fastnat för hos WM. Det är mycket trevligt att ha en helt personlig nalle där man anpassat allt själv.

Postad 22 mars 2009 - 17:06

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Helt perfekt att ha en bas ROM som är precis som man vill ha den och med en bra Radio..
Man kan ju iaf ha den som reserv ifall man blir less på andra ROM

Hade tankar på att börja med min TyTn2 men det verkade tjorvigt till den..Nu skulle jag haft mig en Xperia :P

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL 708i Surround + Surround Back
    Anton
    2025-05-21 19:42:26
  • JBL 705i Atmos
    Anton
    2025-05-20 10:45:14
  • Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.