Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 April 2010 - 22:43

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

YES! Galet mkt bättre med HTC´s tangentbord från Swedroidlänken! vettefan om jag inte skriver 20ggr snabbare... den korrigerar riktigt najs asså.

Länk :(

Postad 07 April 2010 - 22:47

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

http://www.swedroid....p;postcount=159

Postad 07 April 2010 - 22:47

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Pratades om det förr..

http://www.swedroid....read.php?t=8548

Fan det är bara att skriva hur man vill nästan, det blir rätt ändå.

:(

Postad 07 April 2010 - 22:49

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Är det som slide it/swype? testade slide it, var inte alls skönt att skriva så. Försökte skriva "lol" och det gick inte :(

Postad 07 April 2010 - 22:49

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Har nog mer med din telefon att göra än X10, för tillsammans med min SE G502, så får jag fram namnet på den som ringer i MW600.

Tja, det funkar inte med min X10a heller. Så jag antar att de inte byggt in det i Android eller inte har kunnat göra det.

Postad 07 April 2010 - 22:50

mazoxas
  • mazoxas
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Har tänkt köpa en strömadapter till bilen. Har kollat in den här som verkar riktigt schjyst:
http://www.kjell.com...00000,494000000

Undrar bara om det räcker med 650 mA?

Jag har full förståelse. Kan ju räcka att man tappar luren en gång i asfalt eller betonggolv så har man ett ruggigt fult jack i ett av hörnen. Hände mig på min förra lur och har retat mig rejält på det efteråt. Till X10 blir det dock ett läderfodral som det ser ut nu.

Har testat två olika USB laddare till bilen en på 650 ma och en på 1000 ma (kjellocom) ingen av dom ville ladda min X10, fråga mig inte varför?? Ström finns i uttaget!

Postad 07 April 2010 - 22:54

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Fel länk/post där va deezel :(

Kan ju tillägga att jag har detta tangentbord på HD2 men på X10 fungerar det nästan bättre pga att HD2´s skärm är überkänslig

Överlägset bäst iaf.

Nej det är inte som swype, det är ett "vanligt" tangentbord. Men om inte jag har missat nått fatalt i Androids tangentbord och Scandinavian Keyboard så korrigerar dom inte om du slår typ en tangentfel automatiskt (rätta mig om jag har missat det) här kan du ju typ skriva "jsg tedtar mutt nya tanfentbird" fort som fan och det blir "jag testar mitt nya tangentbord"

Postad 07 April 2010 - 22:54

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Vet inte om den här frågan varit uppe förut..

Men om jag laddar ner en massa apps från market, kommer de i nån slags installations-fil då,
och kan jag isåfall lagra den på minneskortet? Eller installeras den direkt i telefonens minne?

Jag stör mig också på det.. Det konstiga var att efter uppdateringen så var jag inne i Market och blev glatt överraskad av att alla program jag hade installerat tidigare fanns under "Hämtningar" så det vara bara att sätta igång och installera.. men jag fixade inte allt på en gång.. var nått som kom i mellan... Sen när jag gick in i Market igen en kvart senare så var bara dom programmen jag hade installerat igen kvar under Hämtningar.

Någon som har märkt samma sak? Hur har ni gjort vid uppgraderingarna för att det ska gå så smidigt som möjligt?

Jag får bara 7,2Mbit ner och 6Mbit upp med min 50/50Mbit-lina. Så det är inte så extremt konstigt. Sen är ju frågan om man verkligen behöver lägre än 36ms i ping och den hastigheten på en telefon. :P

Jag kollar history i Speedtest och har visst toppat på 8348Kbit nej och 1053Kbit upp. Konstigt att det är sån skillnad på upp o ner, Jag har 100/10.. men då det inte slår i taket så borde det ju inte vara så stor skillnad. Kanske skulle ha kollat om NASen stod o tankade upp en massa samtidigt. :(

Jag träffade förresten en kompis idag med en rätt ny Iphone. Vi har båda telenor och tog o testade laddningstiden på aftonbladet.se och dn.se. Båda rätt tunga sidor som ni vet. X10an vann båda.. rätt mycket faktiskt.
Testade också rotationen när vi hade sidorna uppe.. Där var det jämnare men vi båda var överens om att X10an var aningen snabbare. I allafall när man körde utan tangentbordet uppe. Med det uppe blev den segare än Iphone i rotation... men inte så mycket.

Postad 07 April 2010 - 22:57

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Tja, det funkar inte med min X10a heller. Så jag antar att de inte byggt in det i Android eller inte har kunnat göra det.

Vet inte om det har att göra med om man lagt in landskod på sina nummer eller inte. Jag har det och märkte att truecaller inte hittar numret då. Har inte testat utan landskod, men det som kommer upp i displayen är utan landskod. Får väl editera min backup å ta bort landsnummer och importera den igen sen om det är det som är problemet.

Postad 07 April 2010 - 23:00

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Kan ju tillägga att jag har detta tangentbord på HD2 men på X10 fungerar det nästan bättre pga att HD2´s skärm är überkänslig

Överlägset bäst iaf.

Nej det är inte som swype, det är ett "vanligt" tangentbord. Men om inte jag har missat nått fatalt i Androids tangentbord och Scandinavian Keyboard så korrigerar dom inte om du slår typ en tangentfel automatiskt (rätta mig om jag har missat det) här kan du ju typ skriva "jsg tedtar mutt nya tanfentbird" fort som fan och det blir "jag testar mitt nya tangentbord"

gick inte så bra för mig när jag testade, aja. SBS antar jag.
En fråga dock. Är det enda sättet att ex få Ö att hålla inne O? Det segar ju ner hastigheten myyycket

edit: körde i XScope. Testade ett sms, fan vad najs det blev :P

Vet inte om det har att göra med om man lagt in landskod på sina nummer eller inte. Jag har det och märkte att truecaller inte hittar numret då. Har inte testat utan landskod, men det som kommer upp i displayen är utan landskod. Får väl editera min backup å ta bort landsnummer och importera den igen sen om det är det som är problemet.

Numret som ringde mig har ingen landskod. 07xx osv. Visades inget. Eller hur menar du?

Redigerat av mornn, 07 April 2010 - 22:59.

Postad 07 April 2010 - 23:04

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Nej det tror jag inte, det är den senaste hackade versionen av HTC's tgb med fix så man kan gå med volymkontrollen eftersom HTC's tgb saknar piltangenter.

gick inte så bra för mig när jag testade, aja. SBS antar jag.
En fråga dock. Är det enda sättet att ex få Ö att hålla inne O? Det segar ju ner hastigheten myyycket

edit: körde i XScope. Testade ett sms, fan vad najs det blev :P

Numret som ringde mig har ingen landskod. 07xx osv. Visades inget. Eller hur menar du?

Menar hur du sparat kontakten i kontaktboken, om det är med eller utan landsnummer där. Jag har det i stort sett på alla kontakter. På denna kan man ju få det att lägga på det av sig självt om man är utomlands verkar det som så det är ju onödigt att ha, speciellt om det blir fel i diverse apps och om det nu är det som gör att kontaktnamnet inte visas på mw600. Har som sagt inte testat ännu =)

Postad 07 April 2010 - 23:05

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
Hur är det med "swipe-it" / "slide-it", vilken av dessa är mest pålitlig?

Känner den av om man skriver på svenska, eller fungerar den endast för engelsk text?

Postad 07 April 2010 - 23:06

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Sorry där, kollade inte så noga.. jag hade också kollat den där länken men jag körde på orginalfilen som postades innan. :(

Postad 07 April 2010 - 23:07

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Tips på bra alarm-app?
Man vill ju kunna ha att den långsamt ska stegra volymen och kunna välja egna låtar. Jag lyckas inte fixa det på den inbyggda i alla fall...

Postad 07 April 2010 - 23:08

jangeorge
  • jangeorge
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Jag lyckades uppdatera till .16 på mina föräldrars dator med update service. Men fan vad drygt att installera allt ifrån början igen. Jag fattar inte varför det inte gick med min egns dator. Har instllerat hälften nu medans jag är på gymmet ad we speak. Med .16 har jag märkt av a tagent problemet lite.. det var inte så med .14 att knapparna ute i hörnen buggr en aning. Men upplever mobilen mer stabil i batteritid och speed. Skriver ifrån x10an nu medans jag gymmar, lyssnar på musik via bt headsettet och är på löpcykeln

Postad 07 April 2010 - 23:16

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Finns en ganska bra steg för steg instruktion på engelska här annars.

http://forums.se-nse...rd-on-your-x10/

Postad 07 April 2010 - 23:19

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
"Fan vad najs med nytt tbord"
FN va majs med nytt tbord :(

Postad 07 April 2010 - 23:24

shotgunjan
  • shotgunjan
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Kan vara så att pop-up:en går före på något sätt. Man får väl ursäkta sig en sekund när man pratar och trycka bort pop-upen

Kanske det, men problemet är ju att skärmen inte släcks när jag pratar i telefon! Ska den överhuvudtaget släckas under samtal? Drar ju massa onödig batteri om den är på. Finns det ngn inställning till detta?

Postad 07 April 2010 - 23:41

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Jag kollar history i Speedtest och har visst toppat på 8348Kbit nej och 1053Kbit upp. Konstigt att det är sån skillnad på upp o ner, Jag har 100/10.. men då det inte slår i taket så borde det ju inte vara så stor skillnad. Kanske skulle ha kollat om NASen stod o tankade upp en massa samtidigt. :(

Jag träffade förresten en kompis idag med en rätt ny Iphone. Vi har båda telenor och tog o testade laddningstiden på aftonbladet.se och dn.se. Båda rätt tunga sidor som ni vet. X10an vann båda.. rätt mycket faktiskt.
Testade också rotationen när vi hade sidorna uppe.. Där var det jämnare men vi båda var överens om att X10an var aningen snabbare. I allafall när man körde utan tangentbordet uppe. Med det uppe blev den segare än Iphone i rotation... men inte så mycket.

Hahaha! Jag får 1800Kbit/s med 3G hemma hos mig. :D Edit: Uppladdningshastighet då!

Jo, iPhonen har inte en suck i världen mot X10an om man kör samma operatör. Kan ju ha fel för mig men jag tror de är felkonfade med servern de ansluter till internet mot? internet.telenor.se funkar ju asbra. Men iPhonen känns verkligen stenålder nu när man har X10an, i alla fall för mig. Förstår inte hur man kan klara sig utan att ställa in massa saker. Och jag tycker ändå det är för lite inställningsmöjligheter i X10an, tur vi har XDA nu i alla fall! :P

Redigerat av Flamso, 08 April 2010 - 01:05.

Postad 07 April 2010 - 23:43

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

"Fan vad najs med nytt tbord"
FN va majs med nytt tbord :(

Har du majs i tangentbordet? Det är aldrig bra. :P

Postad 08 April 2010 - 00:11

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Den tar inte svordomar och slangsvenska får man nog lägga till själv i ordlistan. Själv skriver jag på svenska :(

Postad 08 April 2010 - 00:32

PontiacMan
  • PontiacMan
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
Hej
Jag undrar om programmet snabbgps finns till android??

mvh
/P

Postad 08 April 2010 - 01:35

Unregistered38c95f32
  • Unregistered38c95f32
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Uppdaterade ikväll till 1.16 och luren känns rappare faktiskt i upplevelsen. Touchen känns med bättre på något vis. Ett stort kok stryk till SE dock som gör så man får sitta och pilla flera timmar igen eftersom alla kontakter, inställningar, mailkonton, appar, ens facebooksyncningar m.m försvinner :( Här har man mkt att lära av Apple.

Jag använda google sync och det enda som försvan för mig var bokmärken, apps alla grejer på mina hemskärmar.
Lite jobbigt iofs. Det borde ju inte vara så svårt att spara över sådant till nästa version kan man tycka. Får hoppas att det är något som kommer längre fram.
Är det likadant på Nexusen? Någon som vet?

Postad 08 April 2010 - 05:50

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Den tar inte svordomar och slangsvenska får man nog lägga till själv i ordlistan. Själv skriver jag på svenska :(

Förstod nästan det :P.
Jag har inställningen så den visar förslag. Problemet när man skriver sms i porträttläge är då att förslagsrutan ligger över inputfältet så man ser aldrig vad man har skrivit. Någon som vet hur man löser det?

Postad 08 April 2010 - 05:54

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
håll inne fingret på förslagsrutan så kan du dra och flytta den

Förstod nästan det :(.
Jag har inställningen så den visar förslag. Problemet när man skriver sms i porträttläge är då att förslagsrutan ligger över inputfältet så man ser aldrig vad man har skrivit. Någon som vet hur man löser det?

Postad 08 April 2010 - 06:45

rodak
  • rodak
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Jaha, då vakna man imorse av att alarmet ringde.
Skulle snooza och tog upp telefonen.
Blev förvånad att det stod "10% kvar av batteriet, koppla in laddaren" eller något sådant.

Anledningen till att jag blev förvånad var att laddaren satt i och hade suttit i hela natten.

Har hänt mig flera gånger att jag har kopplat in laddaren så har inte "blixten" indikerat att den laddas.
Då har jag vart tvungen att koppla ur laddaren och koppla in den igen för att den skulle börja ladda.

Igår kväll så är jag helt hundra på att den började ladda men har tydligen slutat under natten.

Nån som har liknande problem? Att telefonen inte alltid registrerar att laddaren har kopplats in?

Kan även tillägga att det klickar i min laddare eller telefon i början på laddningen. Låter som ett klickande relä.
Kan dock inte avgöra om ljudet kommer från laddaren eller telefonen.

Postad 08 April 2010 - 07:09

mikaoj85
  • mikaoj85
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Jaha, då vakna man imorse av att alarmet ringde.
Skulle snooza och tog upp telefonen.
Blev förvånad att det stod "10% kvar av batteriet, koppla in laddaren" eller något sådant.

Anledningen till att jag blev förvånad var att laddaren satt i och hade suttit i hela natten.

Har hänt mig flera gånger att jag har kopplat in laddaren så har inte "blixten" indikerat att den laddas.
Då har jag vart tvungen att koppla ur laddaren och koppla in den igen för att den skulle börja ladda.

Igår kväll så är jag helt hundra på att den började ladda men har tydligen slutat under natten.

Nån som har liknande problem? Att telefonen inte alltid registrerar att laddaren har kopplats in?

Kan även tillägga att det klickar i min laddare eller telefon i början på laddningen. Låter som ett klickande relä.
Kan dock inte avgöra om ljudet kommer från laddaren eller telefonen.

Märkte nåt liknande igår. jag stoppade i laddaren och batteriet laddades upp till 97% för att sen gå ner till 93%.

så jag drog ur kabeln och satte tillbaka den och då fick jag 100% efter ett tag. det måste vara något glappt eller någon intällning som är fel

Postad 08 April 2010 - 07:57

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0

Sorry där, kollade inte så noga.. jag hade också kollat den där länken men jag körde på orginalfilen som postades innan. :(

Hur blir det efter du lagt in htcs tbord, ser du vad du har skrivit eller tar bordet i liggande läge upp hela skärmen så du bara ser en rad av det du skrivit? För på min Legend så ser jag 4 rader, och de e skönt ifall man skriver fel, Lust att kolla hur många rader du ser när du har tbordet framme i liggande läge alltså?

Postad 08 April 2010 - 08:04

Unregisteredf8cb01cd
  • Unregisteredf8cb01cd
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Varför måste man lägga in ett tangentbort från HTC när man köpt en Ericsson mobil för att få det att fungera. Låter otroligt kasst ...

Postad 08 April 2010 - 08:12

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Varför måste man lägga in ett tangentbort från HTC när man köpt en Ericsson mobil för att få det att fungera. Låter otroligt kasst ...

Man tar ju så klart det som funkar bäst för en själv. Du anvönder inte mycket custom prylar va? :(

Postad 08 April 2010 - 08:18

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Hur blir det efter du lagt in htcs tbord, ser du vad du har skrivit eller tar bordet i liggande läge upp hela skärmen så du bara ser en rad av det du skrivit? För på min Legend så ser jag 4 rader, och de e skönt ifall man skriver fel, Lust att kolla hur många rader du ser när du har tbordet framme i liggande läge alltså?

Här på forumet så ser jag sju rader! Detta skrivet från min telefon!

Postad 08 April 2010 - 08:30

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0

Här på forumet så ser jag sju rader! Detta skrivet från min telefon!

Låter ju toppen, men exakt hur låg är volymen i telefonen? När man väl kommit över alla hinder på¨vägen så dyker det upp nya problem från olika användare :( Fasen om man inte ska vänta tills Desire ändå, men då funkar ju inte blåtand å wlan :| Nu får man ju prioritera vad som är viktigast, blåtand å wlan eller höra va folk man pratar med säger :P

Postad 08 April 2010 - 08:45

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Låter ju toppen, men exakt hur låg är volymen i telefonen? När man väl kommit över alla hinder på¨vägen så dyker det upp nya problem från olika användare :( Fasen om man inte ska vänta tills Desire ändå, men då funkar ju inte blåtand å wlan :| Nu får man ju prioritera vad som är viktigast, blåtand å wlan eller höra va folk man pratar med säger :D

Tycker att ni som har problem med ljudet ska gå tillbaka med era lurar. Jag har verkligen inte haft det problemet, har fått sänka volymen ibland när jag pratar med folk. Fast det kanske bara är jag som pratar med skrikiga personer :P

Har inte haft tid att installera HTC's tbord, finns det åäö med på det?

Postad 08 April 2010 - 09:00

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Tycker att ni som har problem med ljudet ska gå tillbaka med era lurar. Jag har verkligen inte haft det problemet, har fått sänka volymen ibland när jag pratar med folk. Fast det kanske bara är jag som pratar med skrikiga personer :(

De e longpress som gäller för det alternativt förlagsorden som kommer upp.

Postad 08 April 2010 - 09:09

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Tycker att ni som har problem med ljudet ska gå tillbaka med era lurar. Jag har verkligen inte haft det problemet, har fått sänka volymen ibland när jag pratar med folk. Fast det kanske bara är jag som pratar med skrikiga personer :(

Hm... Jag pratar rätt lågt med folk och de hör mig jättebra men jag hör inte folk så bra om man säger så. Visst, det märks mest när man kör bil men då tycker man ju att man ska höra den man pratar med! Det hade varit skillnad om man snackat med vissa bönder då man måste hålla telefonen en halvmeter från örat för att inte spränga trumhinnan. :P

Postad 08 April 2010 - 09:24

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Såg i ett filmklipp där de visade ett program där man kunde anpassa bakgrunden m.m på telefonen. Tror det var SE själva

Någon som vet var man kan hitta det?

Postad 08 April 2010 - 09:27

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Fasen om man inte ska vänta tills Desire ändå, men då funkar ju inte blåtand å wlan :| Nu får man ju prioritera vad som är viktigast, blåtand å wlan eller höra va folk man pratar med säger :P

Att Bluetooth och WLAN inte fungerar (bra, i alla fall) är på Legend. På Desire var det någon som testade det på ett forum och det fungerade, men jag har inte fått det bekräftat av någon "officiellt".

Däremot har jag fått det verifierat att Desire INTE har stöd för multi touch, som många brilljerar om och som står lite här och var, bland annat på Prisjakt, vilket jag har skickat en ändring om. Det Desire har, är "pinch-to-zoom", vilket även står på HTC:s egen sida. När fingrar kommer för nära varandra så blir det jidder för både Desire och Nexus.

Men, det här är X10-tråden, så, nog med OT. :(

Postad 08 April 2010 - 09:35

OwLOwL
  • OwLOwL
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Hmm.. stött på ett problem (som troligen inte är unikt för X10), men here goes:

Hur scrollar man i en textruta som ligger på en webbsida (utan att scrolla själva websidan)? (förstår ni?)

exempel:
[codebox]Rad 1
Rad 2
Rad 3
Rad 4
Rad 5
Rad 6
Rad 7
Rad 8
Rad 9
Rad 10
Rad 11
Rad 12
Rad 13
Rad 14
Rad 15
Rad 16
Rad 17
Rad 18
Rad 19
Rad 20
[/codebox]
Hur scrollar man i lådan ovan på en Android telefon?

På iPod touch/iPhone använde man två fingrar samtidigt, så kunde man scrolla i den embeddade rutan.

Någon som kommit på hur man gör i Android?

Postad 08 April 2010 - 09:51

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0

Att Bluetooth och WLAN inte fungerar (bra, i alla fall) är på Legend. På Desire var det någon som testade det på ett forum och det fungerade, men jag har inte fått det bekräftat av någon "officiellt".

Däremot har jag fått det verifierat att Desire INTE har stöd för multi touch, som många brilljerar om och som står lite här och var, bland annat på Prisjakt, vilket jag har skickat en ändring om. Det Desire har, är "pinch-to-zoom", vilket även står på HTC:s egen sida. När fingrar kommer för nära varandra så blir det jidder för både Desire och Nexus.

Men, det här är X10-tråden, så, nog med OT. :(

haha, varje gång jag börjar snacka om en annan telefon så kommer du och talar FÖR x10an, så varför går du inte och köper dig en sådan?:P Du talar så väl om den så det nästan låter som att det är du som är skaparen av den :blink: Detta är inget illa menat nu, så ta det inte så. Menar bara att du inte borde ha svårt att bestämma dig för just denna telefon :D Men lutar åt att jag sticker iväg å skaffar x10an idag, har ju redan HTC Legend, så gillar jag inte x10an så säljer jag den bara å kör på legenden.

Postad 08 April 2010 - 09:59

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

haha, varje gång jag börjar snacka om en annan telefon så kommer du och talar FÖR x10an, så varför går du inte och köper dig en sådan?:( Du talar så väl om den så det nästan låter som att det är du som är skaparen av den :D Detta är inget illa menat nu, så ta det inte så. Menar bara att du inte borde ha svårt att bestämma dig för just denna telefon :P Men lutar åt att jag sticker iväg å skaffar x10an idag, har ju redan HTC Legend, så gillar jag inte x10an så säljer jag den bara å kör på legenden.

Jag ska, jag ska. :D

Just nu, eller de senaste månaderna faktiskt, så har jag velat mellan just X10 eller Legend. Jag tycker X10:an är den vackraste, snyggaste, bäst formgivna telefonen i världen, men Legends format och annorlunda design tilltalar mig också. Det finns alltid några saker som jag stör mig på och ingen mobil är komplett. Detsamma gäller de två nämnda kombatanterna. Så, det blir snart en ny nalle, frågan är bara vad. Men ja, jag lobbar för X10:an för jag gillar den, helt enkelt. :blink:

Postad 08 April 2010 - 10:19

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Hahaha! Jag får 1800Kbit/s med 3G hemma hos mig. :P Edit: Uppladdningshastighet då!

Jo, iPhonen har inte en suck i världen mot X10an om man kör samma operatör. Kan ju ha fel för mig men jag tror de är felkonfade med servern de ansluter till internet mot? internet.telenor.se funkar ju asbra. Men iPhonen känns verkligen stenålder nu när man har X10an, i alla fall för mig. Förstår inte hur man kan klara sig utan att ställa in massa saker. Och jag tycker ändå det är för lite inställningsmöjligheter i X10an, tur vi har XDA nu i alla fall! :(

Vilket land befann du dig i då??
Finns ingen operatör i Sverige med högre upstream på turbo3g är typ 0,5mbit. Får man över 300kbit i upstream ska man vara nöjd.

Kör du via Wifi däremot kan man ju få betydligt mer... men jag kommer inte upp i mer än dryga 1000kbit.. trots att mitt nätverk stödjer betydligt mer, och att downstream via wifi hamnar på runt 8000kbit.

Postad 08 April 2010 - 10:26

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Vilket land befann du dig i då??
Finns ingen operatör i Sverige med högre upstream på turbo3g är typ 0,5mbit. Får man över 300kbit i upstream ska man vara nöjd.

Kör du via Wifi däremot kan man ju få betydligt mer... men jag kommer inte upp i mer än dryga 1000kbit.. trots att mitt nätverk stödjer betydligt mer, och att downstream via wifi hamnar på runt 8000kbit.

Sverige! Någon mil utanför Kristianstad i Skåne. Har Telenor som sagt och jag får seriöst högre uppladdningshastighet än ner. Gjorde precis ett test till och fick 120Kbit/s ner och 1200Kbit/s upp. Så det är lite bakvänt. :(

Postad 08 April 2010 - 10:36

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Sverige! Någon mil utanför Kristianstad i Skåne. Har Telenor som sagt och jag får seriöst högre uppladdningshastighet än ner. Gjorde precis ett test till och fick 120Kbit/s ner och 1200Kbit/s upp. Så det är lite bakvänt. :(

Nej men då läser du av programmet fel eller så läser programmet du använder av fel. Tekniken för högre uppladdningshastighet HSUPA är typ inte släppt än, inte i mobilnätet i allafall, och inga mobiler är anpassade för det.

Mer troligt att du har 1200kbit/s ner och 120Kbit/upp. D.v.s dryga MBit-en ner..

Jag kör också telenor. Har man tur och med bra täckning kan man snudda 300kbit upp.. annars ligger det ganska stadigt för mig på 160-180kbit upp. Bor strax utanför Stockholm.

Postad 08 April 2010 - 10:55

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Nej men då läser du av programmet fel eller så läser programmet du använder av fel. Tekniken för högre uppladdningshastighet HSUPA är typ inte släppt än, inte i mobilnätet i allafall, och inga mobiler är anpassade för det.

Mer troligt att du har 1200kbit/s ner och 120Kbit/upp. D.v.s dryga MBit-en ner..

Jag kör också telenor. Har man tur och med bra täckning kan man snudda 300kbit upp.. annars ligger det ganska stadigt för mig på 160-180kbit upp. Bor strax utanför Stockholm.

I så fall måste det vara en bugg i programmet. För det ser såhär ut:

Postad bild

Edit: Kan ju tilläggas att jag bara får det med min mast. Med alla andra master jag testat så får jag över 2Mbit ner och runt 300Kbit/s upp.

Redigerat av Flamso, 08 April 2010 - 10:55.

Postad 08 April 2010 - 10:57

henrikssondavid
  • henrikssondavid
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
vad jag saknar är ett numeriskt tbord.. går det o fixa eller? Sen undrar jag den överhuvudtaget är kompatibel med andra, aningens äldre SE mobiler typ C902. Vill skicka över lite musik, bilder o sånt... Vore tacksam för hjälp

Postad 08 April 2010 - 11:10

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Någon här som har jämfört Touchpal med htc's tangetbord (från jonasl på swedroid/xda)?

Postad 08 April 2010 - 11:13

clafa
  • clafa
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

I så fall måste det vara en bugg i programmet. För det ser såhär ut:

Postad bild

Edit: Kan ju tilläggas att jag bara får det med min mast. Med alla andra master jag testat så får jag över 2Mbit ner och runt 300Kbit/s upp.

har oxå telenor turbo 3g å måste bo nära en mast för jag ligger nästan alltid på 5mbit ner å 1 upp!! :(

helt onödigt med wlan för min del...

Postad 08 April 2010 - 11:22

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1586 inlägg
  • 0
Asså hur svårt kan det var att fixa 2.x uppdateringen? Låter inte som nåt jobb som skulle ta så lång tid. Men och andra sidan vet jag inte mkt om sånt.

Postad 08 April 2010 - 11:22

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

har oxå telenor turbo 3g å måste bo nära en mast för jag ligger nästan alltid på 5mbit ner å 1 upp!! :(

helt onödigt med wlan för min del...

HSPA är en nödvändighet. Hade endast 3G på min X1 ett tag men det gick så fruktansvärt långsamt att jag bytte upp mig så jag kunde använda HSPA också.

Postad 08 April 2010 - 11:30

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0
Tänkte lägga upp lite bilder på hur telefonen är i solljus. Nu syns den bättre i verkligheten, mycket bättre. Men ändå. :(

Så här ljust var det (vår!):
Postad bild

Speedtest:
Postad bild

Google Goggles:
Postad bild

NetCounter:
Postad bild

Application drawer eller vad fan det nu kallas:
Postad bild

Nu kommer jag säkert få massa kommentarer över mina naglar och händer. Men det är sånt man får ta. :D

Edit: Kan tilläggas att den är bättre i direkt solljus än vad iPhone 3GS är. :P

Redigerat av Flamso, 08 April 2010 - 12:16.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.