* Officiell Tråd - Nokia N8 *
9135 svar till detta ämne
Postad 25 May 2011 - 22:01
Grizzok
-
Grizzok
-
Användare
-
-
219 inlägg
Posta era registerIDn så fixar jag era licenser. Återkom gärna med feedback om hur klenten fungerar:)
Drog ner programmet och testade på min N8:a, lite små problem jag sett hittills bara men då har jag bara testat i typ 5min. Tog bort mitt eget hemnummer ifrån kontakter så att den inte "fuskar" med att se vem det är på vanliga viset. Testade ringa mobilen några gånger, vet inte hur det ska funka direkt men jag såg bara telefonnumret, ingen info. Sparades inte i Call History heller. Möjligt att jag missat nån inställning bara, ska testa lite mer. Kanske är för att jag inte har Enhanced Search på eller nått. Funkade bra att söka nummer dock, och jag får svart text på vita moln bakgrunden med mitt "Classic Black s^3_IND190" tema. DOCK så testade jag att starta om mobilen och fick då vit text på vita bakgrunden, såg inte ett dugg men jag lyckades peta på Settings och då slog den på svarta texten igen. Ingen större bugg, men alltid nått kanske. Ett förslag till förbättring vore att tillåta landscape mode kanske, speciellt när man ska mata in text i sökfälten och man saknar qwerty-tangenterna. Det fixar sig självt när Anna kommer och man får qwerty i portraitmode kanske, men endå... alltid nån input kanske  Verkar vara ett trevligt program iallafall, lätt att smidigt kolla upp nummer etc utan att behöva browsa Eniro/Hitta. Register ID: 1245901Release PR1.2 Software Version 014.002
Postad 25 May 2011 - 22:12
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Alla ovan är fixade nu:) Finns många Symbian-användare märker jag. Vi fick låna en Nokia E6 från Nokia (prototyp) som vi testkör TrueCaller på. Riktigt trevligt telefon måste jag säga.
Funkar nu. Jag och min sambo tackar så jättemycket. Vi återkommer med feedback när vi hunnit testa lite.
Postad 26 May 2011 - 06:05
claeswennberg
-
claeswennberg
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Hey tha_neo!
Mitt register ID är 807060.
Kör med: PR1.2
Mjukvara: 014.002
Produktkod: 059C9X8
Det ska bli sjukt kul att testa den här! Det verkar ju vara grymt smidigt
//Claes
Postad 26 May 2011 - 06:56
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Mycket trevlig morgonläsning ang snart kommande uppdatering. Anna 2.0
Redigerat av big_swede70, 26 May 2011 - 07:56.
Postad 26 May 2011 - 09:08
Unregistered688a5712
-
Unregistered688a5712
-
Rookie
-
8 inlägg
Problem med Mail for Exchange. Hej, jag har under en längre tid använt MfE för att synka mot min Gmail kalender och det har fungerat bra. Igår provade jag att lägga till så att den skulle synka med mina kontakter på Gmail kontot och det fungerade bra ända tills idag. Nu fungerar varken kalender eller kontakter. Får upp ett meddelande som säger "Kontot har inte tillåtelse att synkronisera med nuvarande inställningar. Kontakta din administratör". I logfilen för MfE står det "HTTP error code=403" ; HTTP Server Error 403:Forbidden" Har även provat att ta bort MfE kontot och lägga upp på nytt. Någon som har tips på vart problemet kan sitta?. Tilläggas kan att jag även laddade ner Social 1.3.208 och OVI maps 3.07.150 från BetaLabs igår, men det hoppas jag inte ska ha påverkat något. /Erik
Postad 26 May 2011 - 09:11
BigR
-
BigR
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Ställde en fråga till min bank (SEB) via internetbanken ang. app till symbian. Fick svaret: Vad vi har hört så finns det i dag inga planer på att skapa en app till symbian operativsystem.
Ni som har SEB och symbian kan väl gå in via internetbanken och ställa dom en fråga om dom tänker utveckla en app. Ju fler desto bättre. Tycker det är tråkigt att symbian alltid hamnar i skuggan...
Vad tycker du om SEB:s mobila webb då? m.seb.se funkar rätt bra.
Redigerat av BigR, 26 May 2011 - 09:15.
Postad 26 May 2011 - 11:27
claeswennberg
-
claeswennberg
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Installerar Ovi Suite 3.1 nu
Tänkte att nya Ovi Store skulle ingå där men så är det kanske inte... blev inte lika kul nu
Redigerat av claeswennberg, 26 May 2011 - 11:28.
Postad 26 May 2011 - 11:39
donpipino
-
donpipino
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
När kommer uppdateringen till nya Ovi Store? Var det den här veckan eller nästa?
Postad 26 May 2011 - 12:17
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
När kommer uppdateringen till nya Ovi Store? Var det den här veckan eller nästa? Info
Postad 26 May 2011 - 14:22
tha_neo
-
tha_neo
-
Lärjunge
-
-
314 inlägg
Finns en ny version utav TrueCaller 2.50 på http://m.truecaller.com som har stöd för landscape mode. Den kommer dock inte pushas ut då det är den enda skillnaden och den heter fortfarande 2.50
Postad 26 May 2011 - 14:26
vcbc
-
vcbc
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Postad 26 May 2011 - 14:48
Murer
-
Murer
-
Amatör
-
-
96 inlägg
snart är det kanske dax 
kanske gammalt för en del,men för mig var detta en nyhet !!
Med tanke på att den senare posten postades idag så är det nog inte jättemånga som visste om det. Jag visste det inte iallafall, och jag har väntat på det. Nu kan jag äntligen testa det.  Kan man fortfarande vänta sig aningen förbättrad prestanda tack vare den senare Qt-versionen?
Postad 26 May 2011 - 15:56
MerBlues
-
MerBlues
-
Användare
-
-
141 inlägg
Postad 26 May 2011 - 16:16
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Kan man kringgå stöldskydd och låskoder genom att trycka in de tre knapparna?
Är det ingen som vet? Det vore ju värdelöst om det går att kringgå så enkelt.
Postad 26 May 2011 - 17:33
Grizzok
-
Grizzok
-
Användare
-
-
219 inlägg
Drog ner senaste TrueCaller (2_50_t1) och försökt testa lite mer nu men det verkar fortfarande inte fungera för mig. Programmet startar, körs i bakgrunden etc (satt på så att den visas i Open Applications så jag är säker att det är på) men det ser precis ut som vanligt när nån ringer. Det ska väl komma nån ruta i toppen av skärmen där det visas vem det är om jag förstått rätt, kommer ingen ruta. Bara gamla vanliga "default" skärmen som visas när nån ringer, dvs nummer + ev. kontakt info, precis som vanligt. Har slagit på Enhanced Search nu också men det gjorde ingen skillnad heller, alla inställningar är på default (försökte ominstallera och lämnade allt ifred). 3G är på, Dual Mode med 3G ikonen uppe till vänster, men ingen Wi-Fi. Programmet i sig verkar funka, dvs jag kan öppna det och ändra inställningar eller söka på nummer. Ingenting verkar dyka upp i Call History dock, fortfarande helt tom lista. Färgen på fonten verkar va lite random, ibland är den svart och syns lätt och ibland är den vit. Om den blir vit så verkar det gå att få till svart genom att gå in i Settings och titta på saker (behöver inte sparas) och gå ut igen, har man tur så blir det svart då men inte alltid, får då starta om programmet och försöka igen. Landscape mode funkar fint nu i alla fall! Register ID: 1245901Release: PR1.2 Software version: 014.002 Software version date: 2011-03-01 Custom version: 014.002.251.04 Custom version date: 2011-03-15 Language set: 014.002.06.01 Product code: 059C9X8
Postad 26 May 2011 - 17:57
tha_neo
-
tha_neo
-
Lärjunge
-
-
314 inlägg
Drog ner senaste TrueCaller (2_50_t1) och försökt testa lite mer nu men det verkar fortfarande inte fungera för mig. Programmet startar, körs i bakgrunden etc (satt på så att den visas i Open Applications så jag är säker att det är på) men det ser precis ut som vanligt när nån ringer. Det ska väl komma nån ruta i toppen av skärmen där det visas vem det är om jag förstått rätt, kommer ingen ruta. Bara gamla vanliga "default" skärmen som visas när nån ringer, dvs nummer + ev. kontakt info, precis som vanligt. Har slagit på Enhanced Search nu också men det gjorde ingen skillnad heller, alla inställningar är på default (försökte ominstallera och lämnade allt ifred). 3G är på, Dual Mode med 3G ikonen uppe till vänster, men ingen Wi-Fi.
Programmet i sig verkar funka, dvs jag kan öppna det och ändra inställningar eller söka på nummer. Ingenting verkar dyka upp i Call History dock, fortfarande helt tom lista.
Färgen på fonten verkar va lite random, ibland är den svart och syns lätt och ibland är den vit. Om den blir vit så verkar det gå att få till svart genom att gå in i Settings och titta på saker (behöver inte sparas) och gå ut igen, har man tur så blir det svart då men inte alltid, får då starta om programmet och försöka igen.
Landscape mode funkar fint nu i alla fall!
Register ID: 1245901 Release: PR1.2 Software version: 014.002 Software version date: 2011-03-01 Custom version: 014.002.251.04 Custom version date: 2011-03-15 Language set: 014.002.06.01 Product code: 059C9X8
Tack för informationen. Det där med fontfärgen är riktigt märklig. Vi kikar vidare på det. Beträffande lookup, den gör endast lookup vid inkommande/utgående-samtal om numret Inte finns sparat i din telefonbok. Alternativt, om du kopplar kontakter till Facebook eller Linkedin så får du den informationen om vänner i din telefonbok när de ringer dig.
Postad 26 May 2011 - 18:57
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
bubbles lite buggig fortfarande men trevligt att det är tillbaka ändå.
Postad 26 May 2011 - 22:23
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Herr Elop är i Kina och pratar om att Nokia kommer stödja Symbian åtminstonde till 2016... var det för svårt att säga redan i februari? Timman på dygnet är sen men nu börjar Nokia köra ut nya OVI version 2.8 också... ska bli roligt att läsa här i morgon...
Redigerat av Unregistered31511, 26 May 2011 - 22:29.
Postad 26 May 2011 - 23:28
donpipino
-
donpipino
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Herr Elop är i Kina och pratar om att Nokia kommer stödja Symbian åtminstonde till 2016... var det för svårt att säga redan i februari?
Säger han vilket Symbian han menar? Det finns ju S40, S60, 5th. Tror väl S40 är vanligast i Kina?
Postad 26 May 2011 - 23:36
Grizzok
-
Grizzok
-
Användare
-
-
219 inlägg
Tack för informationen. Det där med fontfärgen är riktigt märklig. Vi kikar vidare på det. Beträffande lookup, den gör endast lookup vid inkommande/utgående-samtal om numret Inte finns sparat i din telefonbok. Alternativt, om du kopplar kontakter till Facebook eller Linkedin så får du den informationen om vänner i din telefonbok när de ringer dig.
Tackar för svaret, lookupen verkar funka nu. Önskar jag kunde hjälpa mer med fontfärgen men jag har inte kommit på nån speciell sak som orsakar det. Det enda jag kan komma på är väl att det verkar hända när luren legat och "vilat" för sig själv ett tag. Kanske bara är slump, men det är det enda jag kan komma på. Har försökt sätta på/av knapplåset för att se om det kanske var Bubbles/Sleepingscreen som påverkade det då det har buggat med andra program, men det verkar inte så. Slår på/av knapplåset flera gånger och det är fortfarande svart font, även försök sitta och klicka fram och tillbaka på olika saker för att försöka få det att byta font färg, men icke. Ibland blir det vitt bara, ingen aning varför, sorry  Är det nått du undrar över så skicka PM bara kanske så slipper man stjäla hela tråden för detta. Listar jag ut vad som kan orsaka det så säger jag till, men jag lovar inget. Har inte kodat sen tidiga 90-talet så såvida ni inte skrivit det i högstadie BASIC eller Pascal så är jag nog inte mycket till nytta tyvärr  Och jag saknar full version också! Det får du gärna fixa om du orkar, Reg ID 1245901
Postad 27 May 2011 - 00:00
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Säger han vilket Symbian han menar? Det finns ju S40, S60, 5th. Tror väl S40 är vanligast i Kina?
S40 är inte Symbian.
Postad 27 May 2011 - 00:04
Murer
-
Murer
-
Amatör
-
-
96 inlägg
S40 är som sagt inte Symbianbaserat. S60 5th Edition hade ju bara varit korkat att stödja fram till 2016 när Symbian^3 finns. EDIT: För övrigt så hoppas jag på att Mr Elop kommer att satsa mer på marknadsföring. Nokia har tidigare varit sjukt värdelösa på just detta. Iallafall här i Sverige.
Redigerat av Murer, 27 May 2011 - 00:11.
Postad 27 May 2011 - 00:22
Unregistered8f6b8242
-
Unregistered8f6b8242
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Jag har testat lite olika Nokiateman men har inga problem alls, i januari var buggen vit text på ljus bakgrund.
Jag testade - Nokia theme Green Nokia theme Blue Midnight Aqua Midnight Copper
Att starta om gjorde ingen skillnad.
Hej hoppas jag skriver på rätt ställe ny här. Mitt id på true caller är 1249757 jätte gulligt att du kan fixa gratis licens. Jag använder mig av SPBBLACK. Mvh T
Postad 27 May 2011 - 01:05
Murer
-
Murer
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Problem med Mail for Exchange.
Hej, jag har under en längre tid använt MfE för att synka mot min Gmail kalender och det har fungerat bra. Igår provade jag att lägga till så att den skulle synka med mina kontakter på Gmail kontot och det fungerade bra ända tills idag. Nu fungerar varken kalender eller kontakter. Får upp ett meddelande som säger "Kontot har inte tillåtelse att synkronisera med nuvarande inställningar. Kontakta din administratör". I logfilen för MfE står det "HTTP error code=403" ; HTTP Server Error 403:Forbidden" Har även provat att ta bort MfE kontot och lägga upp på nytt.
Någon som har tips på vart problemet kan sitta?.
Tilläggas kan att jag även laddade ner Social 1.3.208 och OVI maps 3.07.150 från BetaLabs igår, men det hoppas jag inte ska ha påverkat något.
/Erik
Konstigt. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig annat än att jag rekommenderar syncml för synkronisering av kontakter. Det fungerar utmärkt för mig. Det går inte att styra tillgången via exchange i själva Googlekontot? Det kan ju vara något lurt på serverns sida. EDIT: Med tanke på felmeddelandet så låter det som att det kan vara något lurt med SSL eller portinställningar. Kolla igenom så att dessa stämmer.
Redigerat av Murer, 27 May 2011 - 02:09.
Postad 27 May 2011 - 09:27
Unregisteredb536f7a3
-
Unregisteredb536f7a3
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Någon som fått Nokia Ovi Store client update v2.8
Postad 27 May 2011 - 15:59
Unregistered1704
-
Unregistered1704
-
Användare
-
-
111 inlägg
.
Redigerat av Unregistered1704, 18 May 2012 - 20:15.
Postad 27 May 2011 - 19:48
bagarn67
-
bagarn67
-
Rookie
-
1 inlägg
Om det är så att det finns licenser över kan jag tänka mig att hjälpa till med lite feedback.
mitt register id är 949883
tackar
Postad 27 May 2011 - 20:06
tha_neo
-
tha_neo
-
Lärjunge
-
-
314 inlägg
Kanske har missat någon ovan men har satt alla som betalda. återkom om jag missat någon.
Ser ut som att alla lider av samma problem, dvs fontfärgen ändras till vitt. Vi kikar på det
Postad 27 May 2011 - 21:41
Unregistered8f6b8242
-
Unregistered8f6b8242
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Kanske har missat någon ovan men har satt alla som betalda. återkom om jag missat någon. Ser ut som att alla lider av samma problem, dvs fontfärgen ändras till vitt. Vi kikar på det
Nu blev jag både ledsen och besviken jag skulle kolla om jag hade fått gratis license och tryckte högst upp på shopping vagnen jämte. Men eftersom det är vitt så såg jag inte vad det stod helt plötsligt så stod det att jag hade betalat 30 kr. Ett tryck och såg inte ens att den sa att jag skulle betala eftersom det inte syntes. Så min feedback är kolla över det där. Hade önskat att jag kunde få mina pengar tillbaka satta vet inte ens var de tog mina pengar. Mvh Tina
Postad 28 May 2011 - 01:34
donpipino
-
donpipino
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Nu blev jag både ledsen och besviken jag skulle kolla om jag hade fått gratis license och tryckte högst upp på shopping vagnen jämte. Men eftersom det är vitt så såg jag inte vad det stod helt plötsligt så stod det att jag hade betalat 30 kr. Ett tryck och såg inte ens att den sa att jag skulle betala eftersom det inte syntes. Så min feedback är kolla över det där. Hade önskat att jag kunde få mina pengar tillbaka satta vet inte ens var de tog mina pengar. Mvh Tina
Jag gjorde liknande, fast för 2 år sen med min Nokia N86, råkade köpa programmet för 50 kr för att köpknappen satt väldigt dumt..
Postad 28 May 2011 - 13:58
michaelvecel
-
michaelvecel
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Min del där LED-lampan pulserar är trasig. Ett skruvfäste är spräckt så den sitter inte riktigt.
Är det svårt att byta själv? Vilken storlek är det på Torxen?
Postad 28 May 2011 - 14:29
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Min del där LED-lampan pulserar är trasig. Ett skruvfäste är spräckt så den sitter inte riktigt.
Är det svårt att byta själv? Vilken storlek är det på Torxen? http://www.ifixit.co...Teardown/3641/1
Postad 28 May 2011 - 21:36
Unregisteredf5f99731
-
Unregisteredf5f99731
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Jag har två frågor. Varför går det inte avinstallera viasat? Och varför kan jag inte lägga till andra program än nokias egna eller förinstallerade på genvägswidgeten?
Postad 28 May 2011 - 23:07
Murer
-
Murer
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Jag har två frågor. Varför går det inte avinstallera viasat? Och varför kan jag inte lägga till andra program än nokias egna eller förinstallerade på genvägswidgeten?
Din första fråga kan jag inte svara på. Men du skall kunna lägga till andra program än Nokias egna i genvägswidgeten.
Postad 29 May 2011 - 00:25
MerBlues
-
MerBlues
-
Användare
-
-
141 inlägg
Och varför kan jag inte lägga till andra program än nokias egna eller förinstallerade på genvägswidgeten?
Det ska ju inte vara några problem. Vad händer då, då du väljer Val -> Redigera startsida -> Klicka på genvägs-widgeten och sedan på Inställningar? Här då jag testar nu så har jag inga problem att ändra program och välja vilka program jag vill.
Postad 29 May 2011 - 02:04
tha_neo
-
tha_neo
-
Lärjunge
-
-
314 inlägg
Tina, använder du Paypal så kan vi göra en återbetalning omgående. Mvh Alan
Postad 29 May 2011 - 09:32
Unregistered3b04d388
-
Unregistered3b04d388
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Favourite apps är ju en riktigt bra app! Men jag tycker att det är synd att man inte verkar kunna skapa "lediga" platser utan ikon alltså. Är det någon som vet om det finns någon liten app som inte visar någon ikon och som endast meddelar användaren något i stil med "Empty not used" om man klickar på den. Detta skulle även vara användbart att lägga in på lediga platser på startskärmarna.
mvh/Lödde
Ingen som svarade så jag svarar mig själv. Laddade ner QT SDKn och skrev ett litet program själv istället. Finessen med programmet är att ingen ikon visas. Använd den som vill! http://www.2shared.c...gXrr/empty.html mvh/Lödde
Postad 29 May 2011 - 09:39
Unregisteredf5f99731
-
Unregisteredf5f99731
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Det funkar inte. Testade igen och byta en genväg, då fick jag två viasat.
Postad 29 May 2011 - 10:23
Unregistered8f6b8242
-
Unregistered8f6b8242
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Tina, använder du Paypal så kan vi göra en återbetalning omgående.
Mvh Alan
Tack Alan det är det mystiska jag vet inte var de tog mina pengar från. De var vitt så jag kunde inte läsa sedan stod det 30 kr betalat. Så jag fattade ingenting. För jag ok ingenting vad jag vet. Hur går jag vidare för att kolla upp det. Tack än en gång för att du svarade mvh Tina
Postad 29 May 2011 - 10:46
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Ingen som svarade så jag svarar mig själv.
Laddade ner QT SDKn och skrev ett litet program själv istället. Finessen med programmet är att ingen ikon visas. Använd den som vill!
http://www.2shared.c...gXrr/empty.html
mvh/Lödde
Skicka upp den på Ovi Store (Nokia Store?).
Postad 29 May 2011 - 12:13
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Installera denna http://store.ovi.com/content/57054efter det går det att avinstallera.
Postad 29 May 2011 - 18:51
donpipino
-
donpipino
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Har två ganska irriterande problem med min N8
1. Jag återställde min telefon i våras och la in säkerhetskopieringen från datorn efteråt. Efter det så ligger de där Midnight-teman i uppdateringsprogrammet, fastän jag redan har de på telefonen.
2. Min Programmapp är oerhört seg att öppna, tar upp till 20 sekunder innan man kommer in.
Någon som har haft liknande problem själv?
Postad 29 May 2011 - 19:06
Unregisteredf5f99731
-
Unregisteredf5f99731
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Installera denna http://store.ovi.com/content/57054 efter det går det att avinstallera.
Tack så mycket. Men nu till ett till problem. På genvägswidgeten blir det ett frågetecken där viasat var och går ej att lägga in en ny genväg (samma som förut). Frågetecknet är kvar hur som helst.
Postad 29 May 2011 - 19:44
JagVetInte
-
JagVetInte
-
Användare
-
-
179 inlägg
Wow 187 sidor, mycket mer om denna telefon än någon annan här på forumet. Vad är det som gör att det har blivit så många inlägg om denna telefon?
* Det är mycket problem med den
* Det finns mycket man kan göra med den
* Det var många som köpte telefonen
Om ni visste det ni gör idag om telefonen, hade ni då köpt den?
Postad 29 May 2011 - 19:53
Unregisteredf5f99731
-
Unregisteredf5f99731
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
* Det finns mycket man kan göra med den * Det var många som köpte telefonen
Absolut. Edit: Såg att sambon hade samma problem med genvägarna. Men det ser bara ut att gälla startsida nr. 3.
Redigerat av Unregisteredf5f99731, 29 May 2011 - 19:57.
Postad 29 May 2011 - 20:50
Das Zie
-
Das Zie
-
Användare
-
-
159 inlägg
Har två ganska irriterande problem med min N8
1. Jag återställde min telefon i våras och la in säkerhetskopieringen från datorn efteråt. Efter det så ligger de där Midnight-teman i uppdateringsprogrammet, fastän jag redan har de på telefonen.
2. Min Programmapp är oerhört seg att öppna, tar upp till 20 sekunder innan man kommer in.
Någon som har haft liknande problem själv?
Min programmapp är också oerhört seg att öppna. Har dock ingen aning varför.
Postad 29 May 2011 - 21:17
Unregistered3b04d388
-
Unregistered3b04d388
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Min programmapp är också oerhört seg att öppna. Har dock ingen aning varför.
Japp har själv upplevt detta och delvis blivit av med detta genom att avinstallera vissa program. Verkar som om vissa program slöar ner öppnandet av mappar bara genom att ligga i mappen. Om det har med inläsning av ikon eller dylikt att göra vet jag ej. Försök med att avinstallera de program som du har installerat på senare tid för att avgöra vilket (vilka) program som slöar ner öppnandet av mappen. Ett annat alternativ kan vara att flytta program efter program till en annan mapp för att ta reda på vilket program som är bov i dramat. Man måste dock starta om telefonen för att få se någon effekt. För det är väl bara första gången som det tar tid? mvh/Lödde
Postad 29 May 2011 - 21:34
vcbc
-
vcbc
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Wow 187 sidor, mycket mer om denna telefon än någon annan här på forumet. Vad är det som gör att det har blivit så många inlägg om denna telefon?
* Det är mycket problem med den * Det finns mycket man kan göra med den * Det var många som köpte telefonen
absolut,frun har en c7 o jag kör n8.vi är nöjda och så är ju detta forumet kanon att fråga i om det stöter på problem.finns riktiga forumrävar i denna n8 tråd som är hjälpsamma och svarar på frågor som dyker upp...söndagens speltips kommer här!!! kul spel
Postad 29 May 2011 - 22:06
tha_neo
-
tha_neo
-
Lärjunge
-
-
314 inlägg
Tack Alan det är det mystiska jag vet inte var de tog mina pengar från. De var vitt så jag kunde inte läsa sedan stod det 30 kr betalat. Så jag fattade ingenting. För jag ok ingenting vad jag vet. Hur går jag vidare för att kolla upp det. Tack än en gång för att du svarade mvh Tina
Hej Tina, om du klickade på Köp och fick sedan olika betalalternativ där det stod SMS (Engångsavgift) (30KR) och inte klickade vidare så har det inte betalats något. Det krävs alltså två klick för att göra betalningen. Fick du inget SMS tillbaka som verifierade ditt köp så har det inte gjorts något. Men återkom om du har några frågor, du kan även maila mig på [email protected]mvh Alan
Postad 29 May 2011 - 22:17
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
har du testat att ta bort alla genvägswidgets och börja om? det tipset har förekommit tidigare vid problem med den widgeten.
att mapparna är sega att öppna har länge varit känt. mitt tips är att antigen använda Favourite apps widgeten så du slipper gå in i mapparna eller använda dig av 9rid i Qt-versionen.
och för att svara på frågan om trådens längd så ligger det nåt i allt det du nämner och jag ångrar inte en sekund att jag köpte en N8:a. sen är det väl inte den längsta tråden ändå? möjligtvis den längsta om en så ny telefon.
Redigerat av bag, 29 May 2011 - 22:20.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|