Redigerat av Zerox_no1, 24 March 2013 - 20:57.
Beurer BF 800
(Personvågar)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band
(Smartwatch)
|
9
|
(20)
|
Inga priser |
Postad 24 March 2013 - 20:56
Postad 24 March 2013 - 23:13
Nu har jag hunnit få upp alla klippen!
Här är två klipp exklusivt till er också
http://www.youtube.c...h?v=Lsx9Hl0U20s
http://www.youtube.c...h?v=2-O7G8Y9Gjo
Postad 24 March 2013 - 23:22
Men du kanske gillart
Blir du trött som faen eller funkar det?
Postad 25 March 2013 - 10:06
Ja man är ju ganska trött efter ett sådant pass, men jag tycker det funkar bra. Anledningen till att jag frågade var att sjukgymnasten sa att de var för mycket träning, dock tror jag inte på den sjukgymnasten ...Doglas...Jag tycker dina bröst pass ser lite väl tuffa ut..Menar att det e många muskelgrupper på en gång..
Men du kanske gillart
Blir du trött som faen eller funkar det?
Postad 27 March 2013 - 01:21
Postad 27 March 2013 - 06:12
Tror jag läste här i tråden att man aldrig ska köra bänkpress (bröst) dagen efter att man kört axlar, eller tvärtom. Men hur funkar det att köra bröst och axlar under samma pass, dvs. t.ex. först köra bänkpress och sedan köra lite axlar? Är det ett vettigt upplägg?
Absolut. Eftersom framsida axlar tränas så pass mycket i pressövningarna så är det lämpligt att köra hela axeln på det passet.
Postad 27 March 2013 - 08:42
Postad 27 March 2013 - 15:28
Ett annat alternativ är att ta baksidan av axeln med ryggen och köra resten av axeln med bröstet
Så kör jag, funkar skitbra. Jag har många roddövningar med i mitt rygpass så baksida axel får jobba så pass flitigt där så då är det lika bra att lägga in en eller två övningar till för baksida axel och sedan låta den vila på axelpasset.
Postad 27 March 2013 - 20:57
Postad 27 March 2013 - 21:48
50kg ezcurl är ju inte ens nära tror jag. 1-3x40kg kanske är gränsen, eller är nog det på rak stång. Tycker det är så otrevligt med träningsvärk i biceps, så jag skiter i det
Hur mycket mer orkar man med en ez jmfrt med en rak ?
Postad 27 March 2013 - 22:26
Jag ser nog rätt stor ut, men är ruggigt klen i armar, så tvärtom där.
50kg ezcurl är ju inte ens nära tror jag. 1-3x40kg kanske är gränsen, eller är nog det på rak stång. Tycker det är så otrevligt med träningsvärk i biceps, så jag skiter i det
Hur mycket mer orkar man med en ez jmfrt med en rak ?
50kg ez-curl kan jag köra rätt många någorlunda strikta på. Provade för skojs skull att curla upp 62.5kg idag och det gick rätt bra. Såg allt annat än fint ut men det gick.
Jag får aldrig någon direkt träningsvärk i biceps, blir bara stelare. Dock så är det sjukt tråkigt att träna.
Jag orkar betydligt mer med EZ än med rak. Blir så konstigt med rak stång tycker jag, speciellt om man ska köra tungt. Visst, strikta curls med 20-25kg går bra med rak men ska man fläska på så får jag så förbannat ont i handleder och underarmar med rak stång.
Postad 28 March 2013 - 15:05
För ett år sedan vägde jag 62 kg och dagsvikten ligger nu på 79 kg. Innan detta var det mesta jag vägt 66 kg.
Läste en gammal post från Maj förra året då jag var jäkligt nöjd över att ha tagit 22,5 kg i hantelpress. Nu ligger mitt rekord på 35 kg.
Gott snack! Detta firar vi med ett benpass.
Postad 28 March 2013 - 15:15
1 år idag sedan jag tog upp träningen igen efter 2 års uppehåll.
För ett år sedan vägde jag 62 kg och dagsvikten ligger nu på 79 kg. Innan detta var det mesta jag vägt 66 kg.
Läste en gammal post från Maj förra året då jag var jäkligt nöjd över att ha tagit 22,5 kg i hantelpress. Nu ligger mitt rekord på 35 kg.
Gott snack! Detta firar vi med ett benpass.
Härligt, gratulerar!
Postad 28 March 2013 - 17:02
Härligt, gratulerar!
Tackar!
Blev rätt lugnt benpass idag. Mest massa snack.
Lyckades dock få en sjuhelsikes pump i quadsen när jag körde pausreps i bensparken.
Postad 28 March 2013 - 17:22
Postad 28 March 2013 - 18:10
Det är du inte ensam om... Vad är det som har hänt med din underarm? Är det samma som mig, överansträngning i en sena i underarmen?Just nu vill jag bara bli bättre i underarmen så man kan köra mer än bara ben.
Postad 29 March 2013 - 00:46
Det är du inte ensam om... Vad är det som har hänt med din underarm? Är det samma som mig, överansträngning i en sena i underarmen?
Det måste vara överansträngning, känns som det. Fick känning för nån månad sedan och nu har det kommit igen. Mest troligt att det är från när jag körde z-curls i början, denna går hårt åt ovansidan på underarmen. Får bara i vänster arm så det är väl underarmsträning som gäller, har ju inte blivit något av den varan.
Redigerat av Zerox_no1, 29 March 2013 - 00:47.
Postad 29 March 2013 - 21:43
http://www.styrkelab...e/militarpress/
Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 29 March 2013 - 21:45.
Postad 30 March 2013 - 00:12
Redigerat av Unregistereda9666aa5, 30 March 2013 - 00:12.
Postad 30 March 2013 - 00:50
Själv så hann jag bara med två pass den här veckan, och inget bra resultat gjorde man heller. en tolva på 100 efter två 13-reppare på 95 i bänken iofs. men lite pinsamt är det, jag pallar verkligen inte högreps. när jag var fit gjorde jag 16x90 i höglutande bänkpress, är en bit bort
Postad 02 April 2013 - 19:00
Börjar se resultat både i spegeln och på vågen. Inte kollat morgonvikt på ett tag nu, sist var 76.7kg för lite drygt en vecka sen. Vägde in på 77.4kg nu efter passet med en massa vätska i kroppen. Ska se ifall jag kommer ihåg att väga mig imorgon, borde ligga på närmare 76kg nu. Översta magrutorna börjar träda fram också.
Postad 03 April 2013 - 08:30
Har införskaffat en CoC-0.5 nu, 15 år för sent... men s*tan i gatan, det är ju inte snällt nånstans mot huden i handen. Lär ta ett tag att nöta in tillräckligt med hud i springorna för att det ska bli 'skönt' att trycka dessa.
0.5? Finns den ens?
Ang huden... Håll ut! Använd fotsalva från Apoteket och se till att inte få "torra" förhårdnader så ska du se att det löser sig.
Postad 03 April 2013 - 08:47
Postad 03 April 2013 - 12:17
Har ett handskpar från Byggmax i soffan när jag ligger och kör CoC och kollar film. Kör 1,5:an men den börjar bli lite lätt efter vinterns tv-tittande. Upplever att fjädern blir klenare med tiden.Har införskaffat en CoC-0.5 nu, 15 år för sent... men s*tan i gatan, det är ju inte snällt nånstans mot huden i handen. Lär ta ett tag att nöta in tillräckligt med hud i springorna för att det ska bli 'skönt' att trycka dessa.
Å andra sidan köra jag aldrig med handskar på gymet, men med dragremmar i exempelvis marklyft då mitt arbete (kontor) inte direkt ger mycket "nävstyrka". Så händerna är väl så hårda inuti...
Annars härliga pass nu när man överlevt den senaste influensan... Tappade rejält på 1,5 vecka.
Postad 03 April 2013 - 22:05
0.5? Finns den ens?
Ang huden... Håll ut! Använd fotsalva från Apoteket och se till att inte få "torra" förhårdnader så ska du se att det löser sig.
120 pound tror jag det ska vara på 0.5an..ettan är då 140 pound, så ingen jättestor skillnad, dock märkbar; var inte ens nära stänga ettan med vänstern, så jag börjar med halvan tills jag fixar ett antal iallafall
Postad 04 April 2013 - 08:59
Har ett handskpar från Byggmax i soffan när jag ligger och kör CoC och kollar film. Kör 1,5:an men den börjar bli lite lätt efter vinterns tv-tittande. Upplever att fjädern blir klenare med tiden.
Å andra sidan köra jag aldrig med handskar på gymet, men med dragremmar i exempelvis marklyft då mitt arbete (kontor) inte direkt ger mycket "nävstyrka". Så händerna är väl så hårda inuti...
Annars härliga pass nu när man överlevt den senaste influensan... Tappade rejält på 1,5 vecka.
Jag tror snarare det är du som är stark! Fjädern tappar oerhört lite (om ens något), det är ju en enorm livslängd på dom.
120 pound tror jag det ska vara på 0.5an..ettan är då 140 pound, så ingen jättestor skillnad, dock märkbar; var inte ens nära stänga ettan med vänstern, så jag börjar med halvan tills jag fixar ett antal iallafall
Hade ingen aning om att det fanns en #0.5 och jag har ändå sysslat med CoC och greppträning i flera år nu. Men det är nog en god idé att köra med 0.5. Om du inte kör holds, då kan du hjälpa till med andra handen och nypa ihop den och sedan hålla för glatta livet.
Postad 04 April 2013 - 20:24
själv har jag hållt på med dom där lite granna, och en enda gång har jag med en riktigt bra sättning stängt 2.5 med högern. idag tror jag att jag stänger 1.5 med båda, men 2'an lär nog inte gå ihop
Postad 04 April 2013 - 20:25
är inte 0,5 Trainern? eller har dom bytt namn på trainern till 0.5? =)
själv har jag hållt på med dom där lite granna, och en enda gång har jag med en riktigt bra sättning stängt 2.5 med högern. idag tror jag att jag stänger 1.5 med båda, men 2'an lär nog inte gå ihop
2.5:an är bra jobbat det!
0.5 är INTE trainern, utan något tyngre.
Postad 04 April 2013 - 20:42
Så här ser CoC-numreringen ut:
Guide - 60 lb
Sport - 80
Trainer - 100
0,5 - 120
1 - 140
1.5 - 167.5
2 - 195
2.5 - 237.5
3 - 280
3.5 - 322.5
4 - 365
Postad 05 April 2013 - 06:57
är inte 0,5 Trainern? eller har dom bytt namn på trainern till 0.5? =)
Om du stänger #2.5 efter bara lite träning så har du grymma förutsättningar för greppstyrka kan jag säga. Jag hade kört HÅRT i evigheter (säkert ett år eller två) för att nypa #3 med båda händerna. Och detta trots att jag har stora händer vilket gör att min sättning normalt sett är ganska bra.
Postad 05 April 2013 - 21:10
jag har rätt dålig greppstyrka upplever jag själv (eller dålig uthållighet rättare sagt), men det gick rätt snabbt att bli starkare när jag kunde köra. sen så började jag få ont i knogarna av klämmandet, så jag fick lägga ner det. men jag ska nog sätta igång nu igen då jag har börjat äta glukosamin som gjort att jag har kunnat börja träna benen igen =)
Postad 05 April 2013 - 21:11
Postad 06 April 2013 - 17:29
Postad 06 April 2013 - 19:50
Postad 06 April 2013 - 19:54
Hon har bra rörlighet i höfterna, men hennes marklyft är inte långt ifrån raka marklyft när man hur högt röven sticker innan stången åker upp. then again, jag tror nog att hon är en rygglyftare
Jo, sen är hon rätt lång också. Har för mig att hon är längre än mig, och jag är 180 lång
Postad 06 April 2013 - 20:04
Tänkte väl mest på tekniken, om jag gör rätt. Är självlärd, tillsammans med polarna, och den enda hjälp jag fått utifrån är lite tips för bröstträning av Christer Norman men då var inte bänkpress inräknat.
Ska se ifall jag ska göra något maxförsök i marklyft framöver. Jag tror att 160 borde gå upp, med tanke på att jag drog upp 150 igår efter typ sex set frontböj och fem set benspark.
Postad 06 April 2013 - 22:24
ja, en galen amerikan. på nätet
Postad 06 April 2013 - 22:26
Teknik är ju tyvärr svår att slipa teoreiskt, men man kan försöka. annars finns det riktigt bra youtubeningar på asbra tekniker. Jag fick min grundteknik från någon som pressat över 900 lbs
ja, en galen amerikan. på nätet
Hehe. Själv får jag mycket inspiration från Elliott Hulse. Brukar spendera en del kvällar med att kolla på hans videos och under tiden ägna mig åt foam rolling eller stretching. Grym kille det där!
Postad 07 April 2013 - 12:03
Ska se ifall jag ska göra något maxförsök i marklyft framöver. Jag tror att 160 borde gå upp, med tanke på att jag drog upp 150 igår efter typ sex set frontböj och fem set benspark.
För mig är det definitivt inte benen som begränsar marklyftet, det är helt klart ryggen. Kanske ska tänka på tekniken själv? Har maxat 160 (två reps, efter 60x10->120x10->130x8->150x3->160) i år efter att ha legat på ca 125 i max vid årsskiftet. Känns helt ok. Men som sagt, det är ryggen som begränsar mig.
Postad 07 April 2013 - 12:53
ett möjligt annat sätt är att börja med semisumo eller helsumo i tunga lyft, det tar vansinnigt på benen.
Postad 07 April 2013 - 12:56
För en med viga höfter och starka ben så kan man börja med höfterna längre ner. på så sätt är ryggen rakare i början av lyftet och behöver bara hålla sig statiskt. Det är tvärt om mot alas kurators lyft.
ett möjligt annat sätt är att börja med semisumo eller helsumo i tunga lyft, det tar vansinnigt på benen.
Man blir dock lite svagar om man börjar med höften längre ner. Har en polare som är rätt skaplig på marklyft, lång också. Han kör ungefär som Jenny.
Postad 07 April 2013 - 19:22
Halvtrasig vänsterljumske (gracilis?), så det är nog inte ett alternativ just nu.
Kör sumoknäböj tomt eller med 20kg som rehab :F
Det tar ändå vansinnigt på benen.
Postad 07 April 2013 - 22:55
behöver man absolut inte vara. finns flera lyftare som lyfter sumo och halvsumo på tävlingar. Dom torde vara starkare med den teknikenMan blir dock lite svagar om man börjar med höften längre ner. Har en polare som är rätt skaplig på marklyft, lång också. Han kör ungefär som Jenny.
haha, nejfan, då borde du nog bara rehabba. kör du gynstol något?Halvtrasig vänsterljumske (gracilis?), så det är nog inte ett alternativ just nu.
Kör sumoknäböj tomt eller med 20kg som rehab :F
Det tar ändå vansinnigt på benen.
Postad 08 April 2013 - 01:40
Har inte ont i vardagen, har inga rörlighetsproblem, det gör inte (aldrig) ont att jogga, springa eller sprinta. Lättare lowkicks vågar jag mig på på säcken, men inte många och inte hårda. Får inte känningar, men det har gått upp en gång vid säckträning..
De gånger det har gått upp igen (hänt tre gånger) så har det varit säckträning en gång och halka två gånger. Plus första gången pga snöskottning(!).
Postad 08 April 2013 - 07:33
Ljumsken kan verkligen vara ett helskotta, och den är svår att få bra för många. en fotbollskontrakterad polare har haft samma problem, och han säger att det kommer och går.
Postad 08 April 2013 - 09:32
Postad 08 April 2013 - 10:18
Postad 08 April 2013 - 14:11
ja, lite och lite, men kanske fyra månader halvseriöst. det kanske kan räknas som mycket, jag vet inte hur man brukar köra ^^
jag har rätt dålig greppstyrka upplever jag själv (eller dålig uthållighet rättare sagt), men det gick rätt snabbt att bli starkare när jag kunde köra. sen så började jag få ont i knogarna av klämmandet, så jag fick lägga ner det. men jag ska nog sätta igång nu igen då jag har börjat äta glukosamin som gjort att jag har kunnat börja träna benen igen =)
Klämma 2.5 på fyra månader skulle jag nog säga är snabbt! Hade varit intressant att se vad du kunde prestera med typ ett års hård träning... Då lär ju inte #3 vara några problem alls. Du borde testa, #3 är ju en grym milstolpe som är rolig rent psykologiskt att ha tagit. Och du verkar ju utan tvekan ha förutsättningarna.
(#4 är ju självklart i en helt annan liga men den kommer aldrig vi vanliga dödliga i närheten av ens. Testade den någon vecka efter jag tagit #3 och den förstörde fan min glädje för greppträning. Kunde aldrig drömma om hur stor skillnad det faktiskt är. Hatten av för Samuelsson och gänget som klarat den.)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
99 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?