Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#5551

Postad 23 May 2018 - 14:56

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Saknar info om vilket program som visas för SVT1 samt SVT2 via ATV-appen, funkar för alla övriga kanaler. Någon mer? Bugg?

Hej,

Tyvärr så saknas info för SVT1 o SVT2 för tillfället i vår playtjänst och tvguide. Problemet är felanmäld och ska åtgärdas så snabbt som möjligt. 

MVH

Tony



#5552

Postad 24 May 2018 - 14:52

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3271 inlägg
  • 0

Jag är väl en av de fåtal som tittar på Travel Channel, främst på de programmen där de letar hu utomlands (Escape to the continent och A place in the sun). Kommer Travel Channel i HD eller blir det nått annat?



#5553

Postad 24 May 2018 - 15:11

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7299 inlägg
  • 0

Den är redan i HD så det blir nåt annat eller inget alls.


Redigerat av Leatherface, 24 May 2018 - 15:11.


#5554

Postad 24 May 2018 - 17:52

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2126 inlägg
  • 0

Hej

Trevliga nyheter!
I början av juni så lanserar vi Sjuan HD, TV8 HD och TV10 HD.Med denna lansering får vi nu kanalerna 1-12 i HD
Mvh
Niklas

Hej, är detta fortfarande aktuellt? Stod inget i dagens nyhetsbrev om saken.

#5555

Postad 24 May 2018 - 17:54

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1029 inlägg
  • 0
Jag kommer också sakna travel channel, mycket bra kanal.
Jäkla skit att den försvinner!

#5556

Postad 24 May 2018 - 20:06

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7299 inlägg
  • 0

Hej, är detta fortfarande aktuellt? Stod inget i dagens nyhetsbrev om saken.

 

Ja det är aktuellt

 

http://www.telenorsa...est-info-board/



#5557

Postad 25 May 2018 - 05:47

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2126 inlägg
  • 0

Ja det är aktuellt
 
http://www.telenorsa...est-info-board/

Tackar. 5 juni sker skiftet till HD alltså.

#5558

Postad 25 May 2018 - 08:53

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0

Jag är väl en av de fåtal som tittar på Travel Channel, främst på de programmen där de letar hu utomlands (Escape to the continent och A place in the sun). Kommer Travel Channel i HD eller blir det nått annat?

 

När försvinner denna då och gillar också denna kanal skarpt



#5559

Postad 25 May 2018 - 09:10

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2230 inlägg
  • 0

När försvinner denna då och gillar också denna kanal skarpt

Släcks enligt uppgift den 31/5



#5560

Postad 25 May 2018 - 14:19

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3271 inlägg
  • 0

Ja just det, redan HD. Synd. Hade hellre haft den kvar än hästkanalen och en av alla nyhetskanaler.



#5561

Postad 25 May 2018 - 17:37

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0

Ja just det, redan HD. Synd. Hade hellre haft den kvar än hästkanalen och en av alla nyhetskanaler.

 

Nyhetskanalerna tror jag ingen bryr sig om och är väll en lite dyrare kanal dom tror färre kollar på som dom tar bort.

 

Men varför försvinner denna i huvudtaget ?



#5562

Postad 25 May 2018 - 17:45

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Nyhetskanalerna är väl närmast gratis då de flesta visas okodade på andra satelliter. 



#5563

Postad 25 May 2018 - 17:57

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2230 inlägg
  • 0

Men varför försvinner denna i huvudtaget ?

Enligt hemsida och nyhetsbrevet de skickade ut, "för att frigöra kapacitet och göra plats för framtida HD-kanaler"

Detta bör tas med en skopa salt, påstående om att kanaler tagits bort på grund av platsbrist i transpondrarna har företrädare för CD kommit med förr och sedan fått pudla när de ifrågasatts.



#5564

Postad 25 May 2018 - 20:22

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7299 inlägg
  • 0

Kan tycka det borde finnas kapacitet med tanke på övergångar till MPEG4/DVB-S2 och nersläckningar av SD kanaler och endast köra HD på många kanaler. Finns ju ett gäng SD kanaler kvar som skulle kunnas släckas ner.

 

Men man får väl hoppas den ersätts med denna kanalen då istället https://www.travelxp...elxp-hd-europe/

Andra kanaler som skulle vara intressant är Crime + Investigation som är systerkanal till History Channel.

Nån musikkanal som Stingray iConcerts skulle vara intressant med https://iconcerts.stingray.com


Redigerat av Leatherface, 25 May 2018 - 20:23.


#5565

Postad 25 May 2018 - 20:42

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0
Kommer CD ingå i Telias köp av Bonnier Broadcasting?
Det känns som utbudet krymper och priserna ökar. Finns det risk för att det blir ännu värre tror ni?

#5566

Postad 25 May 2018 - 20:45

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7299 inlägg
  • 0

Canal Digital ägs av Telenor.

Bonnier äger bla TV4 och CMore och det är dom som påverkas av det.


Redigerat av Leatherface, 25 May 2018 - 20:47.


#5567

Postad 26 May 2018 - 21:57

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 0
Jag har himla störningar med pixlar och hack på MTV ikväll, andra kanalerna är dom de ska. Märkligt.

#5568

Postad 27 May 2018 - 15:58

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2126 inlägg
  • 2

Jag har himla störningar med pixlar och hack på MTV ikväll, andra kanalerna är dom de ska. Märkligt.


Jag har ständiga drop-outs på TV3.

#5569

Postad 27 May 2018 - 18:32

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 1

Samma här på TV3



#5570

Postad 27 May 2018 - 19:20

femman1
  • femman1
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 1

Även jag har samma problem med TV3



#5571

Postad 27 May 2018 - 19:29

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

  • 607 inlägg
  • 1
Ja 3an är ju kass idag. Tänkte att få la kolla den via nätet, men även i Canaldigital GO appen hacka det hela tiden,😥

#5572

Postad 27 May 2018 - 21:34

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 401 inlägg
  • 1
Fortfarande samma sak under filmen Lucy på 3an.
Det går ju inte ens att titta på 3an med dessa dropouts!!!

#5573

Postad 28 May 2018 - 11:04

spicata
  • spicata
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0

Kan tipsa om ett erbjudande som Elgiganten har, gällande Canal Digital.

 

Det går tydligen ut om 3 dagar.

 

https://www.elgigant...al-via-parabol/



#5574

Postad 28 May 2018 - 11:22

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0
Till CD. Ang.elgigantens kampanj. Tror att det är ni som sponsrar den.
Såg att ett val var 4k boxen med en 1Tb hdd. för 1498:-
Får man som befintlig kund köpa loss den(boxen alltså)för samma pris,med hdd och allt?
Och är den redo för sändningar i hdr HLG när dessa kommer?

Redigerat av Askungen, 28 May 2018 - 11:49.


#5575

Postad 28 May 2018 - 11:38

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Synd att Travel Channel skall tas bort, skrota Hästkanalen och några av alla  nyhetskanaler istället...
Samt att de säger att de haft en undersökning om detta, var när hur skedde det?

Men framför allt fram med 4K kanaler, VM i fotboll borde vara en bra början då den exempelvis kommer i Danska TV2 i 4K.

 

https://digitalt.tv/...-nu-hos-yousee/


Redigerat av lepelepe, 28 May 2018 - 11:39.


#5576

Postad 28 May 2018 - 13:54

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Hej.

 

Vad gäller TV3 så beklagar vi för störningarna som uppstod dessa dagar. Problemet är nu löst.

Mvh
Christos


Redigerat av Allente Sverige, 28 May 2018 - 14:01.


#5577

Postad 28 May 2018 - 16:46

Zero
  • Zero
  • Beroende

  • 1272 inlägg
  • 0

Kan tipsa om ett erbjudande som Elgiganten har, gällande Canal Digital.

 

Det går tydligen ut om 3 dagar.

 

https://www.elgigant...al-via-parabol/

 

Då tycker jag att erbjudandet som Lindgrens Radio & Tv i norrtälje har är bättre.

 

6mån fritt därefter väljer du ett fortsatt utbud ifrån 199:- /mån (lokalpaketet kostar ordinarie 229:-)

 

C-more fritt i 3 mån, valfritt om du vill ha kvar efter det.

 

Fri startavgift (ord 695:-)

 

HD-box för 0:-

 

Parabol 0:-

 

Fri montering av parabol och box

 

Kemikalieskatt 186:- (en engångsavgift på första fakturan för kemikalierna som finns i boxen och parabolhuvudet)

 

Du kan även låsa ditt abonnemang upp till 6 månader per år, perfekt för sommarstället som inte använder tvn över vintern, eller de som bor utomlands över vintern.

 

Fixade ett ab till föräldrarna via de, suveränt monterat av Tomas, funkat klockrent i 4 år nu  :)

 

https://www.lindgrensradio.se

 

Lättast är att ringa och beställa ett ab



#5578

Postad 28 May 2018 - 21:52

rogsm
  • rogsm
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

Hej Priskvark & rogsm

Jag håller helt med er om att det inte fungerar bra just nu och kan bara be om ursäkt och se till att vi löser problemet inför helgen. Vi har en permanent lösning som är på gång så att epg´n fungerar bra igen.

Ha en trevlig dag.

Mvh
Niklas

 

Sedan några dagar tillbaka så fungerar inte EPG för SVT1 HD annat än pågående och nästkommande. Den ser OK ut för alla andra SVT1 i kanallistan (typ 20-tal?).



#5579

Postad 29 May 2018 - 05:48

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Kollade EPG nu. SVT 1 räcker till midnatt söndag och de övriga till måndag morgon. Det kan ha varit ett fel som ni åtgärdats



#5580

Postad 30 May 2018 - 10:47

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3271 inlägg
  • 0

Viasat är väldigt offensiva just nu och erbjuder rätt mycket för en låg månadskostnad, man kunde t.ex. ringa och ändra utbudet när man ville för nästkommande månad. Hade varit bra nu på sommaren när man aldrig tittar på TV.



#5581

Postad 31 May 2018 - 05:11

spicata
  • spicata
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0

Kan tipsa om ett erbjudande som Elgiganten har, gällande Canal Digital.

 

Det går tydligen ut om 3 dagar.

 

https://www.elgigant...al-via-parabol/

 

Det kommer väl grejer med posten snart och jag tänkte fråga vilken hdd som rekommenderas?  Ifall jag vill spela in något. Det står att kundtjänst kan förmedla en sådan, men det kanske finns bättre/billigare grejer att skaffa.

 

Edit: Det gäller HD-boxen smart utan hdd


Redigerat av spicata, 31 May 2018 - 18:49.


#5582

Postad 31 May 2018 - 16:51

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Har Canal Digital gett upp helt angående OnePlace?



#5583

Postad 04 June 2018 - 04:21

spicata
  • spicata
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0

 Kan man i HD-smart boxen på något vis få in t.ex Netflix eller Youtube? 



#5584

Postad 04 June 2018 - 09:31

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

 Kan man i HD-smart boxen på något vis få in t.ex Netflix eller Youtube? 

Hej

Det går tyvärr inte.

Mvh
Niklas



#5585

Postad 04 June 2018 - 09:38

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

 Kan man i HD-smart boxen på något vis få in t.ex Netflix eller Youtube? 

Hej spicata.

Nej det går inte, då man inte kan ladda ner appar alls i Smartboxen. Du kan däremot använda Youtube i OnePlaceboxen som har stöd för appar, då det är ett Android-system i boxen. Vad gäller Netflix så går det inte att ladda ner appen i OnePlace. Detta beror på att vi inte har ett avtal med Netflix för att kunna tillhandahålla den. Vi sitter i konstanta förhandlingar med Netflix om att få in detta dock, så vi får se hur det går :) .

Mvh

Christos



#5586

Postad 04 June 2018 - 11:06

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0

Fick idag veta att Canal Digital går upp i Bredbandsbolaget

 

Vad kommer det innebära för oss som har parabol ?


Redigerat av MalcomX, 04 June 2018 - 11:06.


#5587

Postad 04 June 2018 - 11:15

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Fick idag veta att Canal Digital går upp i Bredbandsbolaget

 

Vad kommer det innebära för oss som har parabol ?

Hej

Canal Digital Kabel gick över till bredbandsbolgaet 26 mars 2018. Sedan har även Telenor och bredbandsbolaget nyligen gått över till ett gemensamt bolag.

https://www.telenor....or/#tillsammans

MVh

Niklas



#5588

Postad 04 June 2018 - 11:16

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0

Tackar. 5 juni sker skiftet till HD alltså.

 

Har tidigare kunnat läsa på någon CD sida att man annonserar att alla kanaler 1 -12 kommer vara i HD även på parabol men någon sådan sida finns inte längre. Det skall ske imorgon, men man verkar inte vilja göra någons som helst reklam för det



#5589

Postad 04 June 2018 - 11:21

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0

Hej

Canal Digital Kabel gick över till bredbandsbolgaet 26 mars 2018. Sedan har även Telenor och bredbandsbolaget nyligen gått över till ett gemensamt bolag.

https://www.telenor....or/#tillsammans

MVh

Niklas

 

Okey, innebär det några förändringar för oss parbolkunder? 



#5590

Postad 04 June 2018 - 11:27

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7299 inlägg
  • 0

Okey, innebär det några förändringar för oss parbolkunder? 

 

Förändringen påverkar bara Telenor's kabel och IPTV verksamhet.


Redigerat av Leatherface, 04 June 2018 - 11:27.


#5591

Postad 04 June 2018 - 11:31

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Har tidigare kunnat läsa på någon CD sida att man annonserar att alla kanaler 1 -12 kommer vara i HD även på parabol men någon sådan sida finns inte längre. Det skall ske imorgon, men man verkar inte vilja göra någons som helst reklam för det

Hej

Det stämmer bra, imorgon lanserar vi följande kanaler

Sjuan HD
TV8 HD
TV10 HD

Mvh
Niklas



#5592

Postad 04 June 2018 - 11:48

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5774 inlägg
  • 0
Inga förhöjda priser hoppas jag, tror jag betalar över 1200kr nu med alla sportkanaler hos C more och Viasat sport paketet.

#5593

Postad 04 June 2018 - 13:23

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0

Hej

Det stämmer bra, imorgon lanserar vi följande kanaler

Sjuan HD
TV8 HD
TV10 HD

Mvh
Niklas

 

Varför har ni talat så "tyst" om det? Finns det någon information på er hemsida som man inte hittar?


Förändringen påverkar bara Telenor's kabel och IPTV verksamhet.

Hur vet du det? Jobbar du där?

 

Ställer om frågan till CD om ifall du inte har någon information att dela som kommer från CD direkt


Redigerat av MalcomX, 04 June 2018 - 13:25.


#5594

Postad 04 June 2018 - 13:52

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Varför har ni talat så "tyst" om det? Finns det någon information på er hemsida som man inte hittar?


Hur vet du det? Jobbar du där?

 

Ställer om frågan till CD om ifall du inte har någon information att dela som kommer från CD direkt

Hej

Jag ska undersöka varför vi inte har någon information på hemsidan.

Det är Canal Digital Kabel som gick över till Bredbandbolaget, inte Canal Digital Sverige (parabol)

Mvh
Niklas



#5595

Postad 04 June 2018 - 14:47

Unregisteredf23f8b47
  • Unregisteredf23f8b47
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

På måndagen offentliggjordes en gigantisk affär när det handlar om TV-rättigheter.
Discovery (där bland annat Kanal 5, Kanal 9 och Eurosport ingår) har kommit överens med PGA Tour om ett nytt globalt samarbete som sträcker sig över hela 12 år.

Från och med 2019 och till 2030 kommer 40 tävlingar på PGA Tour, inklusive den så kallade femte majorn, The Players Championship, slutspelet FedExCup och Presidents Cup samt 150 turneringar från de underliggande tourerna att visas i Discoverys kanaler.
Totalt handlar det om 2 000 timmar golf om året.

 

C More Golf har sändningsrättigheterna till PGA Tour i Sverige just nu och först 2022 tar Discovery över.

 

Utöver PGA Tour har Discovery Networks Sweden sändningsrättigheterna till OS 2018–2024, Allsvenskan och Superettan 2020–2025, Europa League, samtliga fyra Grand slams i tennis, Tour de France och Giro d´Italia redan finns.

 

Vad kommer att hända med Cmore Sport efter 2020......lägger man ner nu när man gett upp Allsvenskan, Superettan, Golf....SHL nästa?



#5596

Postad 11 June 2018 - 09:37

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0

Det är åter fel på EPG-data för SVT1. Vid en hastig blick är det fel tablåer fr.o.m. torsdag 14/6.

 

Efter 6 månaders fummel har fortfarande ingen orkat lösa problemet.



#5597

Postad 11 June 2018 - 09:39

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Det är åter fel på EPG-data för SVT1. Vid en hastig blick är det fel tablåer fr.o.m. torsdag 14/6.

 

Efter 6 månaders fummel har fortfarande ingen orkat lösa problemet.

Hej Priskvark

Jag kollar upp detta. En permanent lösning på problemet är på gång.

Mvh
Niklas



#5598

Postad 13 June 2018 - 11:06

bedrup
  • bedrup
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Ni säljer en UHD-box och Fotbolls-VM sänds i UHD. Hade väl varit en bra start? Eller? Franska öppna sändes i UHD, men inte i sverige...Om sådär 10 år kanske sverige har hunnit ikapp... :D



#5599

Postad 14 June 2018 - 09:28

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

VM i fotboll finns i UHD men i Sverige näää, det är ju rent ut sagt dåligt. Samt att Canal Digital marknadsför sin nya UHD Oneplace box.



#5600

Postad 14 June 2018 - 10:08

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2230 inlägg
  • 0

Fast det är ju knappast Canal Digital som gjort valet att inte sända VM i UHD?
Hade C-More/TV4/SVT velat sända i UHD hade gissningsvis någon distributör löst det, Viasat är ju igång med sändningar.





3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.