Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *

34728 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) Rapporterad 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6 (16) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6,07 (13) Inga priser
Motorola Home VIP 1960-9 (Digitalboxar) 0 (0) Inga priser
Motorola Home VIP 1903 (Digitalboxar) 1 4,33 (8) Inga priser
Motorola Home VIP 1963 (Digitalboxar) 1 6,1 (20) Inga priser
Motorola Home VIP 1003 (Digitalboxar) 1 4,91 (10) Inga priser
111 relaterade trådar
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 7 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlägg) 8 år sedan
ATV 4, Telia tvbox, Pioneer vsx 1021 missmatch?? (9 inlägg) 8 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlägg) 9 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 10 år sedan
IPTV? Finns det vettiga boxar/system (16 inlägg) 11 år sedan
Bästa system för inspelning av TV-program? (5 inlägg) 11 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 11 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 13 år sedan
Telias Motorola 1003 (1 inlägg) 13 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 13 år sedan
Boxer IPTV -> tas över av Kramnet! (37 inlägg) 14 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 14 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 vs Humax HDPVR-1000C (7 inlägg) 14 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 ADSL 24Mbit? (2 inlägg) 14 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 14 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 14 år sedan
Telia digital-TV VIP1963 boxen och ADSL (2 inlägg) 14 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 15 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 HDMI trubbel (1 inlägg) 15 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 15 år sedan
Dela inspelade program i nätverket (1 inlägg) 15 år sedan
spela in från en Motorola 1903 & telia (2 inlägg) 15 år sedan
installations problem (1 inlägg) 15 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 15 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1963 Scart-RBG (3 inlägg) 15 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 15 år sedan
vip 1963 som extern hdd via nätverket. (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 YPbPr (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP1963 (5 inlägg) 15 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 15 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 15 år sedan
Boxer IPTV (17 inlägg) 15 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 15 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 15 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 15 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 15 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 15 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 15 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 15 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 15 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 15 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 15 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 15 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 15 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 15 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 15 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 15 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 15 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 16 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 16 år sedan
Telia och Viasat (3 inlägg) 16 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 16 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 16 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 16 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 16 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 16 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 16 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 16 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 16 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 16 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 16 år sedan
ip tv (1 inlägg) 16 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
trådlös TV? (4 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 16 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlägg) 16 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 16 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 16 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 16 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 16 år sedan
blå prickar i rutan (3 inlägg) 16 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 16 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 16 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 16 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 16 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 16 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlägg) 16 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 17 år sedan
Manual 1910 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 17 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 17 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 17 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 17 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 17 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 17 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 17 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 17 år sedan

Postad 14 juni 2009 - 16:16

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

Observera jag jobbar inte för Telia och är inte ute efter att försvara dom, men hur har du tänkt att Telia då ska meddela alla som vill bli meddelade på annat sätt om fel? Ska de ringa runt kanske? Eller ska någon knacka dörr och meddela? De kanske ska skicka brev? Har förresten Telia din mailadress som de vet att du vill bli meddelad på? Meddelar ditt Elbolag dig när dom har något fel eller märker du det bara genom att strömmen är borta ibland?

Vad jag försöker visa genom ovanstående är att det är ju inte möjligt att varenda bolag ska meddela om varenda fel dom har på alla olika sätt som går att meddela alla abbonenter på. Det enda som ens är möjligt är väl att skriva det på hemsidan men vad gör man då åt alla som Internet ligger nere för? De kanske får samma felsympton som dig, att det stannar vid fjärde pricken.. vem vet?

Jag har anmält mig till DERAS nyhets brev som SKALL (enligt deras egna info) skicka ut mail angående nyheter och info om uppdateringar. Sedan HAR telia en hemsida som jag tror alla vet om. Står det någon info där? Nej

Klart i dagens samhälle kanske det är svårt att få ut info till sina kunder?!?!

klart om internet inte fungerar så hjälper inte det mycket, men det är en bra början på info flödet

Redigerat av PBateman, 14 juni 2009 - 16:33.

Postad 14 juni 2009 - 16:20

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Tack för informationen Telia-Markus. :D

Postad 14 juni 2009 - 17:47

dj_Träben
  • dj_Träben
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tjena!

Skulle vilja kunna spela in från Telia digital-tv. Vad finns för alternativ? Har en NAS (Qnap 108 Pro) som det hade varit trevligt om man kunnat spara det inspelade materialet på. Eller är det enda alternativet en inspelningsbar dvd?

Postad 14 juni 2009 - 20:04

joek
  • joek
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Jag är nog en av dem som vet mest om detta på Telia, och det beror på att jag läser vad ni skriver här.

Menar du att Telia bara rycker på axlarna åt detta problem? Försöker inte ni eller Motorola hitta en lösning?

Det jag vet är ju att man ska använda HDMI port 1 på vissa förstärkare, det kan hjälpa att ställa boxen på 1080i i boot menyn samt att i vissa fall ställa förstärkaren på något visst läge.

Jag har en Onkyo TX-SR576. Jag testade att byta till input 1 med jag fick det inte heller då att fungera. Ni som fick det att fungera genom att byta input på en Onkyo, vilken modell har ni. Ändrade ni någon inställning också? Vilken upplösning har ni ut från Motorola-boxen?

Fungerar HDCP ej med den utrustningen ni använder är det helt enkelt fel på den utrustningen då den inte stödejer det som krävs för HD-ready.

Är det inte lite tidigt att säga att det är fel på vår utrustning om det inte fungerar? Jag har t ex inga problem med HDMI-signalen från min PS3 när den spelar upp en Bluray. Det absolut enklaste måste ju vara att Telia/Motorola sammarbetar med t ex Onkyo för att reda ut vad problemet är. Skulle det visa sig att Onkyo gör fel och att det inte går att enkelt arbeta runt det i Motorola-boxen så är väl det ok. Då kan jag prata vidare med Onkyo, alternativt välja ett annat märke nästa gång.

Detta kommer inte att ske helt enkelt. Det är ett krav från leverantörerna av programmen som sänds på TV.

Men det har ju gått bra utan HDCP hittills. Varför måste det plötsligt vara på? Om det är ett krav för HDTV så är vi ju inte där än, och i så fall kan ju standardsändningarna få fortsätta utan HDCP, eller?

/jonas

Postad 14 juni 2009 - 20:34

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0

Jag har en Onkyo TX-SR576. Jag testade att byta till input 1 med jag fick det inte heller då att fungera. Ni som fick det att fungera genom att byta input på en Onkyo, vilken modell har ni. Ändrade ni någon inställning också? Vilken upplösning har ni ut från Motorola-boxen?

Är det inte lite tidigt att säga att det är fel på vår utrustning om det inte fungerar? Jag har t ex inga problem med HDMI-signalen från min PS3 när den spelar upp en Bluray. Det absolut enklaste måste ju vara att Telia/Motorola sammarbetar med t ex Onkyo för att reda ut vad problemet är. Skulle det visa sig att Onkyo gör fel och att det inte går att enkelt arbeta runt det i Motorola-boxen så är väl det ok. Då kan jag prata vidare med Onkyo, alternativt välja ett annat märke nästa gång.

/jonas

Läs i instruktionsboken för Onkyo på sidan 28 står det om HDCP

Du kan ju ansluta teliaboxen med component till din förstärkare

Redigerat av lindo, 14 juni 2009 - 20:35.

Postad 14 juni 2009 - 21:20

fidde78
  • fidde78
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Sitter och väntar på att mitt internet och digital tv skall instaleras från telia men har tyvärr inte hört ett dugg ännu ( på onsdag är det 4v sedan beställningen lades) Killen/gubben som glatt tog emot beställningen sa att det skulle ta 2 veckor, bredbandet som vi behöver mest skulle installeras ännu fortare men icke, (sitter just nu på ett mobilt bredband som vi fick tekna pga telia inte instalerat bb ännu). Har ringt och försökt skynda på det men det hjälper inte, Frågade när de skulle komma och gräva ner kabeln i min trädgård till bb men det skämtet uppskattades inte. :D
Får hoppas man får det innan sommaren är slut iallafall.

Postad 14 juni 2009 - 22:00

joek
  • joek
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Läs i instruktionsboken för Onkyo på sidan 28 står det om HDCP

Jag har läst sidan 28. Vilken information där menar du kan hjälpa oss hitta en lösning eller i alla fall få klarhet i vad problemet är?

Du kan ju ansluta teliaboxen med component till din förstärkare

Tack för tipset men jag vill inte byta till komponent utan fortsätta med HDMI.

/jonas

Postad 14 juni 2009 - 22:48

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Tjena!

Skulle vilja kunna spela in från Telia digital-tv. Vad finns för alternativ? Har en NAS (Qnap 108 Pro) som det hade varit trevligt om man kunnat spara det inspelade materialet på. Eller är det enda alternativet en inspelningsbar dvd?

Jag spelade in SVT:s Rockgodis med flera dokumentärer/uppträdanden igår kväll. Detta visades på SVT1, medan en långfilm visades samtidigt på SVT2, som jag även spelade in på hårddisken. Fantastiskt smidigt.

Kollade nyss tidigare inspelningar på hårddisken, och där finns ännu Melodifestival-finalen inspelat från SVT-HD. Fantastiskt fin bild med klara färger och skärpa.

Fantastiskt smidigt med USB-hårddisk, bara plugga in kontakten på baksidan av boxen och spela in det du vill se senare.

HDCP ? Vad är det för något undrar jag...är det nått man kan äta ?

Postad 15 juni 2009 - 06:48

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0

Jag spelade in SVT:s Rockgodis med flera dokumentärer/uppträdanden igår kväll. Detta visades på SVT1, medan en långfilm visades samtidigt på SVT2, som jag även spelade in på hårddisken. Fantastiskt smidigt.

Kollade nyss tidigare inspelningar på hårddisken, och där finns ännu Melodifestival-finalen inspelat från SVT-HD. Fantastiskt fin bild med klara färger och skärpa.

Fantastiskt smidigt med USB-hårddisk, bara plugga in kontakten på baksidan av boxen och spela in det du vill se senare.

Hmmm, då har du nog inte standard-Telia boxen för så kan man inte göra. USB-porten är inte aktiverad. Det finns ingen meny för inspelning så jag tror du talar i tungor....

Postad 15 juni 2009 - 07:32

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1 195 inlägg
  • 0

Sitter och väntar på att mitt internet och digital tv skall instaleras från telia men har tyvärr inte hört ett dugg ännu ( på onsdag är det 4v sedan beställningen lades) Killen/gubben som glatt tog emot beställningen sa att det skulle ta 2 veckor, bredbandet som vi behöver mest skulle installeras ännu fortare men icke, (sitter just nu på ett mobilt bredband som vi fick tekna pga telia inte instalerat bb ännu). Har ringt och försökt skynda på det men det hjälper inte, Frågade när de skulle komma och gräva ner kabeln i min trädgård till bb men det skämtet uppskattades inte. :)
Får hoppas man får det innan sommaren är slut iallafall.

Leveranstiderna kan var lite svåra att förstå, jag och min granne beställde var sina IP-tv abonnemang med ett par minuters mellanrum (visade det sig), jag fick leveranstid på fem arbetsdagar (tog faktiskt bara fyra dagar innan jag fick hårdvaran)!, bra jobbat TELIA), men min granne fick 16 dagars leveranstid (vilket det också blev). Vi beställde samma hårdvara båda två...

Nu väntar jag bara på att IP-telefonin skall börja funka, beställde hårdvara och portering den 27/5 och allt skall vara klart den 22/6... Dock bör tilläggas att hårdvaran redan har levererats hem till mig.

EK

Postad 15 juni 2009 - 07:48

MiWa
  • MiWa
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0

Det har kommit lite raporter om att kunder har problem med att EPG slutar fungera helt och hållet.

Det skulle uppskattas om ni som läser här kan säga till om ni har några problem med att det står att information om programmet saknas på alla kanaler samtidigt och om det hjälper att starta om boxen när det händer.

Markus Johansson
Telia kundservice

Jag har under de senaste dagarna fått problem med EPG'n avseende Viasat-kanalerna (TV3, TV6 osv) där "Ingen information..."-meddelandet dyker upp. Övriga kanaler funkar dock som de ska. Jag tror mig också uppleve fler "hack" i utsändningen än tidigare. Jag kan inte svara på om de hänger ihop med EPG-problemet. Bor f.ö. i Enköping, om det nu skulle hjälpa i felsökningen...

/Micke

Postad 15 juni 2009 - 08:35

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Jag har under de senaste dagarna fått problem med EPG'n avseende Viasat-kanalerna (TV3, TV6 osv) där "Ingen information..."-meddelandet dyker upp. Övriga kanaler funkar dock som de ska. Jag tror mig också uppleve fler "hack" i utsändningen än tidigare. Jag kan inte svara på om de hänger ihop med EPG-problemet. Bor f.ö. i Enköping, om det nu skulle hjälpa i felsökningen...

Se inlägg 5550, längst ner på förra sidan.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 15 juni 2009 - 09:28

nintendo
  • nintendo
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Nån som vet om one for all´s kameleon 4 funkar ihop med boxen? Eller finns det någon annan fjärr som rekommenderas som är hållbar? Om jag skall lägga några hundringar vill jag ha nåt som håller då dottern ibland får för sig att dom är flygplan :) . Kameleon 4 går ju att hitta billigt, men den är ju skitful...

Postad 15 juni 2009 - 11:31

olasahl
  • olasahl
  • Forumräv

• 757 inlägg
  • 0
Någon som har någon mer info angående HD-TV från Telia? Det var ett bra tag sen det skulle vara färdigtestat.

/Ola

Postad 15 juni 2009 - 11:35

MiWa
  • MiWa
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0

Se inlägg 5550, längst ner på förra sidan.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Ah, hade missat just den biten, men ok då vet jag. Nu verkar fö EPG'n kommit igång igen...

Postad 15 juni 2009 - 12:11

Gizz
  • Gizz
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Hej,

1) Hade sett fram emot lite fotbollsgodis (confed cup) på SVT igår men ojojoj...vilken dålig bild! Har också kollat på fotboll via Canal + och bilden är verkligen inte bra. Har för mig att fler än jag tidigare haft åsikter om detta? Har 1910 kopplad via scart.

2) Canal plus select är kanon. Skulle dock uppskatta någon form av information om när nya filmer läggs till, hur ofta det sker, hur länge ligger filmerna kvar (dvs info om sista visningsdag).

3) Video on demand är en jättebra tjänst. Jag skulle uppskatta om det tex gick att prenumerera enbart på denna tjänst utan att behöva teckna ett abonnemang på hela kanalpaketet. Dvs möjligöra att tex se det viasat har i sin demandtjänst utan att behöva betala för hela paket? Finns några sådana planer Telia?

Mvh
Gizz

Postad 15 juni 2009 - 13:38

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Hej,

1) Hade sett fram emot lite fotbollsgodis (confed cup) på SVT igår men ojojoj...vilken dålig bild! Har också kollat på fotboll via Canal + och bilden är verkligen inte bra. Har för mig att fler än jag tidigare haft åsikter om detta? Har 1910 kopplad via scart.

2) Canal plus select är kanon. Skulle dock uppskatta någon form av information om när nya filmer läggs till, hur ofta det sker, hur länge ligger filmerna kvar (dvs info om sista visningsdag).

3) Video on demand är en jättebra tjänst. Jag skulle uppskatta om det tex gick att prenumerera enbart på denna tjänst utan att behöva teckna ett abonnemang på hela kanalpaketet. Dvs möjligöra att tex se det viasat har i sin demandtjänst utan att behöva betala för hela paket? Finns några sådana planer Telia?

Mvh
Gizz

Försök få tag på en Motorola 1510 istället (brukar dyka upp på Tradera). Scart via 1910 boxen är verkligen ingen höjdare.

Postad 15 juni 2009 - 14:56

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0

Hej,

Mvh
Gizz

Kolla ned nån här i tråden om du kan byta din 1910-box mot en 1510 box.

Peter cigehn tex. vet jag har massor av 1510 boxar liggandes.

Jag har nog 1 om du vill byta.

Postad 15 juni 2009 - 15:02

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Har 1x 1510 och 1x 1910 box liggandes om någon är intresserad.

Postad 15 juni 2009 - 17:48

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Byta bort 1910 boxen är nog inte att rekommendera om Telia börjar med MPEG4.

Postad 15 juni 2009 - 21:13

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0

Någon som har någon mer info angående HD-TV från Telia? Det var ett bra tag sen det skulle vara färdigtestat.

/Ola

Det får vi veta imorgon eller på onsdag nästa vecka vad som händer. Enligt de som drömt om det :)

Redigerat av lindo, 15 juni 2009 - 21:14.

Postad 15 juni 2009 - 23:05

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Hmmm, då har du nog inte standard-Telia boxen för så kan man inte göra. USB-porten är inte aktiverad. Det finns ingen meny för inspelning så jag tror du talar i tungor....

Standard-Teliabox..nej tusan du har nog helt rätt, jag är lite förvirrad tydligen med stora mått av önsketänkande.

Hursomhelst, det är en sådan hårddisk som har anslutits via USB till min svarta burk. När jag köpte HDD:n var den 300 kr billigare.

http://www.alina.se/...2=HD-HS1.0TU2/L

Redigerat av Latman, 15 juni 2009 - 23:11.

Postad 15 juni 2009 - 23:18

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0

Standard-Teliabox..nej tusan du har nog helt rätt, jag är lite förvirrad tydligen med stora mått av önsketänkande.

Hursomhelst, det är en sådan hårddisk som har anslutits via USB till min svarta burk. När jag köpte HDD:n var den 300 kr billigare.

Och vad är och hur definieras "min svarta burk" som ? :D

Postad 16 juni 2009 - 06:55

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0

Men du kan ändå inte spela in via USB om du inte lyckats programmera något eget å stoppat in i Telias box.

Så, talar du i tungor eller? Fram med vad du gjrot, jag vill oxå ha.

Postad 16 juni 2009 - 10:49

joek
  • joek
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Fungerar HDCP ej med den utrustningen ni använder är det helt enkelt fel på den utrustningen då den inte stödejer det som krävs för HD-ready.

Enligt Onkyo stödjer min untrustning (TX-SR576) HDCP:

"Of course the receiver supports "HDCP" and transferring "EDIT" information. If this to thinks not working correctly, we are afraid there is a handshake "timing" problem. Maybe the reason for this is that the time gap of the source for receiving the confirmation of the TV set is too small. Of our experience we know that in many cases adapting HDMI/DVI is critical and can cause problems."

Är det för mycket begärt att Telia/Motorola undersöker varför 1910 och HDMI slutade fungera tillsammans med ett antal receivrar efter att programvaran i boxen uppdaterades?

/jonas

Postad 16 juni 2009 - 12:20

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 524 inlägg
  • 0

Enligt Onkyo stödjer min untrustning (TX-SR576) HDCP:

"Of course the receiver supports "HDCP" and transferring "EDIT" information. If this to thinks not working correctly, we are afraid there is a handshake "timing" problem. Maybe the reason for this is that the time gap of the source for receiving the confirmation of the TV set is too small. Of our experience we know that in many cases adapting HDMI/DVI is critical and can cause problems."

Är det för mycket begärt att Telia/Motorola undersöker varför 1910 och HDMI slutade fungera tillsammans med ett antal receivrar efter att programvaran i boxen uppdaterades?

/jonas

Ja nåt vajusing är det med Telias bx och Motorla. Jag har en Onkyo 606, men det fungerar enbart i input 1. Xbox 360 och andra saker fungerar utmärkt. får ibalnd upp ett meddelande prcis när jag kopplar på boxen på xbox 360 att HDCP linck establised. så nog fan stödjer Onkyo HDCP. Tror felet ligger i programmeringen i boxen

Postad 16 juni 2009 - 13:00

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0
Var det inte någon som drömde om HDTV å den 16:e juni?

Eller var det en mardröm?

Postad 16 juni 2009 - 13:09

mrjaydee
  • mrjaydee
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Var det inte någon som drömde om HDTV å den 16:e juni?

Eller var det en mardröm?

Jo, någon var det som drömde det...vi får hoppas att det var under dagen det skulle släppas.

Postad 16 juni 2009 - 13:11

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Skulle förvåna mig mycket om det skulle komma under dagen eller dom närmaste veckorna utan att dom skulle göra reklam om det. Men det hade vart mer än trevligt.

Postad 16 juni 2009 - 15:19

apanoladotcom
  • apanoladotcom
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

så nog fan stödjer Onkyo HDCP.

Det är väl ingen som har påstått motsatsen? Det som har ifrågasatts är hur Onkyos HDCP-stöd fungerar.

Tror felet ligger i programmeringen i boxen

Med tanke på att det är just med Onkyo som problemen har dykt upp kan det lika gärna vara i deras implementering av HDCP som "felet ligger i programmeringen".

Postad 17 juni 2009 - 05:00

lbl
  • lbl
  • Forumräv

• 828 inlägg
  • 0

Nå, Latman, kläck ur dig nu vad du använder för box där USB-kontakten funkar att ansluta en extern hårddisk till!

/LbL!

Redigerat av lbl, 17 juni 2009 - 05:05.

Postad 17 juni 2009 - 06:24

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 524 inlägg
  • 0

Det är väl ingen som har påstått motsatsen? Det som har ifrågasatts är hur Onkyos HDCP-stöd fungerar.

Med tanke på att det är just med Onkyo som problemen har dykt upp kan det lika gärna vara i deras implementering av HDCP som "felet ligger i programmeringen".

Kan jag väl hålla med om. men det var ett antal med yamaha som också fick problem efter telias uppdatering...

Postad 17 juni 2009 - 06:36

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Kan jag väl hålla med om. men det var ett antal med yamaha som också fick problem efter telias uppdatering...

Det är ganska orimligt att Telia/Motorola ska kontrollera att tjänsten fungerar med samtliga förstärkare då tjänsten är tänkt att koppla direkt till en TV och inte till en förstärkare.

De enda TV aparaterna som jag vet att det är problem med är några Panasonic TV modeller som inte uppfyller HD-Ready standarden fullt ut.

Markus Johansson
Telia kundservice

Postad 17 juni 2009 - 07:08

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0
Men om Telia tänker vara bakåtsträvare för all framtid så riskerar ni ju att tappa kunder.
Visst just nu så har Tant Agda Scart till TVn, 40 åriga Stefan kör HDMi till TVn men teknikintresserade Pelle 25 år vill få ut 5.1 ljud när det sänds å kopplar därmed HDMi-sladden ( som ju Telia borde veta även skickar ljud å inte bara bild) till sin Hembioförstärkare.

Tråkigt med (gamla) statliga företag som VÄGRAR att hänga med i teknikutvecklingen.

Å när kommer HDTV????

Postad 17 juni 2009 - 07:32

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Men om Telia tänker vara bakåtsträvare för all framtid så riskerar ni ju att tappa kunder.
Visst just nu så har Tant Agda Scart till TVn, 40 åriga Stefan kör HDMi till TVn men teknikintresserade Pelle 25 år vill få ut 5.1 ljud när det sänds å kopplar därmed HDMi-sladden ( som ju Telia borde veta även skickar ljud å inte bara bild) till sin Hembioförstärkare.

Tråkigt med (gamla) statliga företag som VÄGRAR att hänga med i teknikutvecklingen.

Å när kommer HDTV????

Så det beror på företagets ägare hur boxarna fungerar. Okej så då är boxen helt kompatibel med Onkyo och Panasonic TV hos andra IPTV leverantörer? Det finns väl överhudtaget inga andra boxar som används i Sverige till IPTV än just Motorolas 1510 och 1910.

Postad 17 juni 2009 - 07:34

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2 231 inlägg
  • 0

Å när kommer HDTV????

HDMI är en standard som förhoppningsvis alla tillverkare följer. MEN ibland kan de ske inkompabilitetsproblem mellan dessa, och oftast kan dessa lösas genom en mjukvaruuppdatering.
Alla tillverkarna följer ju standarden och hoppas därmed att allt skall fungera. Det sker säkert mängder av tester med detta, men alla kan ju inte ha samma kombination av TV/förstärkare osv. Därför är det omöjligt att verkligen säkerställa att det fungerar felfritt för alla.

Se Com Hem t ex. De hade inte 5.1-ljud via HDMI i början till deras Humax box. Det kom mycket senare med en mjukvaruuppdatering. Senare hade man enorma problem med att just koppla via HDMI på en förstärkare. Även detta löstes senare med en mjukvaruuppdatering.

Ju fler som rapporterar in dessa fel, desto snabbare kommer man att fixa en uppdatering.

HDTV kommer säkert först när man har gjort en tjänst som fungerar tillfredställande så att folk på forum inte ska spy ut sin galla över hur dåliga "felia" är. Jag väntar hellre ett år på att få en bra, fungerande tjänst än att få en ofärdig som man bara bli irriterad över.

Postad 17 juni 2009 - 07:48

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0

Så det beror på företagets ägare hur boxarna fungerar. Okej så då är boxen helt kompatibel med Onkyo och Panasonic TV hos andra IPTV leverantörer? Det finns väl överhudtaget inga andra boxar som används i Sverige till IPTV än just Motorolas 1510 och 1910.

Det är ju mjukvaran i boxen som styr å den har väl Telia varit med å utvecklat. Om de bara har skrivit specen för jobbet så borde det stått att HDMi skall fungera oavsett mot vilken stärkare/TV den kopplas om både box å stärkare/Tv stödjer HD-standarden.

Om ej så borde man inte svara som kundservice just gjorde, de borde svarat att vi jobbar på problemet å hoppas att inom kort komma ut med en uppdatering som gör att vår produkt skall fungera med alla typer av förstärkare/Tv-apparater.

Det är ju sånt här tjaffs som gör att vanligt folk inte vågar ta klivet över till nyare teknik.

Det är ju därför som det finns en HD-standard.

edit:

eller skall vi lägga till ett alternativ när man söker på förstärkare på Prisjakt.

"kompatibel med Telias IPTV-box"

Nä, ni hör ju det orimliga i det hela.....

Redigerat av Unregistered8c00bd99, 17 juni 2009 - 07:52.

Postad 17 juni 2009 - 08:15

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Jag fick problem med min Yamaha vid ett tillfälle och det har aldrig uppstått igen. Varför det blev problem den gången är svårt att svara på, men just då verkade det hänga ihop med i vilken ordning jag satte på apparaterna. Eftersom det aldrig uppstått igen kanske det blev något timing-fel just den gången. Min Yamaha verkar heller inte vara styrd till att jag måste använda en specifik HDMI ingång.

Av någon anledning verkar just Onkyo ha större problem än andra, vilket man ju kan tycka är märkligt, men bara en sådan sak som att vissa har fått det att fungera med en av ingångarna men inte en annan gör ju att man blir lite misstänksam mot Onkyos programmering, eftersom det inte är konsekvent mellan ingångarna.

Problemet är nog att även om HDMI och HDCP är "standardiserat" så kan ofta olika tillverkare tolka standarden på olika sätt. Båda anser således att de följer standarden, men ändå blir det något fel.

Jag jobbar inom mobiltelefonin och trots att både GSM och UMTS är standardiserat så finns det utrustning (t ex telefoner) som fungerar bättre eller sämre beroende på hur tillverkaren har tolkat standarden...

Risken finns tyvärr att om Motorola (för det är nog i firmware det sitter) börjar grotta i det här och fixar det för Onkyo så kanske man sabbar för något annat märke där t ex Pioneer slutar att fungera. Men vi får väl se.

/A

Redigerat av hallberg, 17 juni 2009 - 08:16.

Postad 17 juni 2009 - 08:16

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 524 inlägg
  • 0
Håller med ang att man borde jobba för att tekniken fungerar istället ör att skriva ett nästan stingsligt svar på att det inte är deras ansvar att boxen ska fungera med förstärkare. (COMHEM löste ju problemet enligt vad andra säger här)
Lite dåligt att skriva ett sådant svar av ett "företag", men ok alla kan vakna på fel sida ibland

Postad 17 juni 2009 - 08:33

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Håller med ang att man borde jobba för att tekniken fungerar istället ör att skriva ett nästan stingsligt svar på att det inte är deras ansvar att boxen ska fungera med förstärkare. (COMHEM löste ju problemet enligt vad andra säger här)
Lite dåligt att skriva ett sådant svar av ett "företag", men ok alla kan vakna på fel sida ibland

Hade nog varit betydligt smartare av Telia att inte dyka upp här, hur man än vänder på det så är det alltid någon som kommer tolka något på fel sätt.

Redigerat av Unregistered31511, 17 juni 2009 - 08:34.

Postad 17 juni 2009 - 08:44

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0
Vi ska se det som en STOR fördel att Telia Kundservice finns med på Forumet anser jag.

Här finns ju en kompetens som ingen annanstans och även Telia lär ha fördel av det.
Kan inte vara lätt att svara upp på ett Forum så jag tycker det är starkt att göra det.
Det visar väl om något att det finns ett intresse hos Telias anställda att hålla sig
uppdaterade ute hos kunderna.

Vi får ju också reda på en del saker som vi annars inte hade fått så vi ska nog vara
rädda om den kontakten

Hoppas du inte ger upp hoppet "Telia Kundservice" :)

Postad 17 juni 2009 - 09:13

Unregistered92c38b94
  • Unregistered92c38b94
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Vill påpeka att Telias kundservice gör ett bra jobb här på forumet, kul att de är här.

För att JÄMFÖRA med Teliabutiken i bredgränd Uppsala, FY F****N vad sura tanter det är där, fick vara där i 1,5 timme för att försöka att få hjälp med när hela mitt nät gick ned hemma, Adsl, Tv, ip telefoni.
Till slut så fick jag söka hjälp på annat håll....
Inkompetenta fikatanter! ;)

För övrigt så är jag väldigt nöjd med Telias digital Tv, motorola boxen inställd på 1080i upp på en hd tv, så bra bild har jag nog aldrig haft på "vanlig" tv. :)

Postad 17 juni 2009 - 09:15

mrjaydee
  • mrjaydee
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

HDTV kommer säkert först när man har gjort en tjänst som fungerar tillfredställande så att folk på forum inte ska spy ut sin galla över hur dåliga "felia" är. Jag väntar hellre ett år på att få en bra, fungerande tjänst än att få en ofärdig som man bara bli irriterad över.

Vad är det i Telias HDTV-tjänst som inte fungerar tillfredsställande? Jag bor granne med föreningen i Stockholm som fick vara med och testa HDTV över IP för något år sedan och jag har bara hört positiva tongångar från dem om testet. Och snälla, kom inte och tjata om inspelningsmöjligheten - att hindra oss från att SE på tv för att ni vill kunna SPELA IN utsändningen är bara elakt.

Postad 17 juni 2009 - 09:32

h05mikos
  • h05mikos
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
När ändå hdmi frågan är uppe...har precis installerat Telia digital tv hemma. Jag får dock bara bild via scart. Har provat starta boxen och hålla in info-knappen och aktiverat hdmi ingången den vägen, inget händer. Jag har provat med Telias medföljande hdmi-kabel och ytterligare en som jag vet fungerar med annan utrustning.

Tillägg: 1910-box kopplat direkt till Toshiba Z3030

Vad har jag missat eller vilka inställningar behöver jag göra?

Redigerat av h05mikos, 17 juni 2009 - 09:39.

Postad 17 juni 2009 - 09:41

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2 231 inlägg
  • 0

Vad är det i Telias HDTV-tjänst som inte fungerar tillfredsställande? Jag bor granne med föreningen i Stockholm som fick vara med och testa HDTV över IP för något år sedan och jag har bara hört positiva tongångar från dem om testet. Och snälla, kom inte och tjata om inspelningsmöjligheten - att hindra oss från att SE på tv för att ni vill kunna SPELA IN utsändningen är bara elakt.

Jag har ingen aning om det skulle vara något som inte fungerade. Menade bara rent generellt att om man släpper en tjänst så ska den fungera då den lanseras istället för att var först med en tjänst som inte fungerar bra.

Postad 17 juni 2009 - 09:47

mrjaydee
  • mrjaydee
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Jag har ingen aning om det skulle vara något som inte fungerade. Menade bara rent generellt att om man släpper en tjänst så ska den fungera då den lanseras istället för att var först med en tjänst som inte fungerar bra.

Aha, jag tolkade det som om du visste något som hindrade en lansering. ;-)

Postad 17 juni 2009 - 10:05

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Hade vart intressant att veta hur långt dom har kommit med alla tester och ett datum dom tror att dom kommer lansera detta för alla. Eller i alla fall vilket kvartal det kan tänkas komma.

Postad 17 juni 2009 - 11:11

olasahl
  • olasahl
  • Forumräv

• 757 inlägg
  • 0
Detta har hänt:

Som första stora svenska bredbandsoperatör inledde Telia i november en test av HDTV via bredbandet. Testen påbörjades den 26 november i Stockholm och den 3 december i Göteborg och beräknas pågå fram till maj 2008.

Testen pågår under sex månader och innebär att ett 70-tal hushåll i Stockholm och Göteborg får tillgång till ett urval av HDTV-kanaler. Något definitivt datum för kommersiell lansering av HDTV via bredbandet är inte satt. Faller testen väl ut, kan dock Telia komma att erbjuda HDTV till en del av sina bredbandskunder redan under 2008.

VAD HÄNDE SEN!?!?!

/Ola

Postad 17 juni 2009 - 11:54

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 524 inlägg
  • 0

Vi ska se det som en STOR fördel att Telia Kundservice finns med på Forumet anser jag.

Här finns ju en kompetens som ingen annanstans och även Telia lär ha fördel av det.
Kan inte vara lätt att svara upp på ett Forum så jag tycker det är starkt att göra det.
Det visar väl om något att det finns ett intresse hos Telias anställda att hålla sig
uppdaterade ute hos kunderna.

Vi får ju också reda på en del saker som vi annars inte hade fått så vi ska nog vara
rädda om den kontakten

Hoppas du inte ger upp hoppet "Telia Kundservice" :)

Håller med att det är bra att de är här, ragaerade bara lite på tonfallet, men det är glömt nu...
Vill påpeka jag är helnöjd annars, med mitt tv, tele och bredbandsabonnemang som kommer från telia.

Postad 17 juni 2009 - 15:34

Wille09
  • Wille09
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Vi kanske skulle redovisa vilka förstärkare som inte har problem med HDMI och DD 5.1 ljud? Det kan kanske vara bra information för Telia.

Jag har en Sony STR-KS1300 och hos mig funkar ljudet via HDMI och har även DolbyDigital 5.1 när sådan sänds dvs på SVT 1 o 2, samt Canal+ olika filmkanaler. Dock sänds ju inte alla filmer från Canal+ eller SVT-program med 5.1 ljud.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.