* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *
7080 svar till detta ämne
Postad 22 mars 2009 - 19:38
Xon81
-
Xon81
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Har haft min telefon inne på service 2 ggr nu. En gång så lossnade hela skärmen men fick en ny utbyestelefon efter detta.
Tyvärr var den också sönder fast det var displayen som i utfällt läge bara visade grå bruna ränder över hela skärmen.
Fick hem den lagad nu i Fredags. Nu visar det sig att den nya luren har väldigt svårt att få täckning. Om jag står utomhus så kan jag i bästa fall få en stapel men den försvinner lika fort igen. Är det bara att skicka in luren ytterligare en gång eller har jag rätt att kräva en ny/häva köpet? Den är köpt tillsammans med ett 3 abonnemang.
Är nöjd med luren i stort men eftersom det är just en telefon så måste det vara möjligt att ringa
med den vilket min inte klarar av tyvärr.
Postad 22 mars 2009 - 21:20
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Enligt KKL har säljaren rätt att försöka åtgärda samma fel 2ggr, 3e ggn samma fel uppstår har du rätt till en ny vara eller....
För att du ska ha rätt att häva köpet krävs det att felet är av väsentlig betydelse för dig. När man bedömer felets betydelse tar man hänsyn till vad som är väsentligt just för dig, inte felets betydelse i allmänhet.
Enligt KKL har du nog goda chanser, men risken är väl att butiken inte är lika medgörlig.
Postad 23 mars 2009 - 09:38
Xon81
-
Xon81
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Problemet är väl mest att den är köpt via tre.se och det är alltid svårare att göra
upp sånt här via telefon än via 4 ögon i en butik. Men ska ringa och se vad dom säger på kundtjänsten idag.
Postad 23 mars 2009 - 10:02
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Hur gör man eg för att direkt accessa minneskortet i en X1:a, dvs på samma sätt som om det var t.ex ett USB minne insatt i datorn? Verkar som en del program, t.ex. Navigon MobileNavigator inte kan installeras annat än på det sättet (direkt via datorn alltså, finns ju work arounds). På Touch HD frågar den ju när man sätter i sladden om man vill ha activesync koppling eller datakoppling. Eller går det inte?
(Datorn hittar alltså X1an utan problem i filhanteraren, men den visar då upp "hela" telefonen och inte bara minneskortet vilket verkar göra skillnad)
Redigerat av Unregistered1413, 23 mars 2009 - 10:04.
Postad 23 mars 2009 - 10:45
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Läs här: http://forum.xda-dev...ad.php?t=452402
Tackar tackar.... Tänkte faktiskt mäta batteriet innan jag lämnade in den, men jag glömde bort. Nu är den iaf inskickad på service, så vi får se vad vi får tillbaks och hur länge det tar. Får nöja mig med en gammal K320i tillsvidare.... Min P910i har så dåligt batteri så den skriker direkt jag tar den ur laddaren. Xperia för mig har annars varit lite av en besvikelse. För en så dyr telefon så borde några bra program följa med gratis. Istället vill dom ha betalt för allting. Bortsett från alla omstarter och hängningar så har den känts lite småstrulig och bökig jämfört med p910i som jag tycker funkat klockrent från första dagen. P910i känns till och med mer gedigen än X1, och mycket mer gedigen än P990i som är både klumpigare och plastigare. Nä, kommer ingen vettig uppgradering snart så blir det inga fler smartphones för min del. Det är ungefär som Xbox... Man tar ett fungerande koncept och förstör det totalt istället för att utveckla det till något bättre. Tråkigt men så länge folk betalar för skiten så lär det bara fortsätta...
Postad 23 mars 2009 - 12:25
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Du kan ju ta saken i egna händer och flasha om den till en snabbare bättre ROM och kanske bättre batteritid
Postad 23 mars 2009 - 12:38
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Kommer i dagaran att få en ny telefon efter att ha lämnat in min trasiga till Tre. Skrev om det för ett tag sen. Sliden började glappa som fan så jag hade tänkt lämna in den för det. Men jag orkade inte. En dag hängde sig ett program vid ett illa valt tillfälle så jag sulade lur-****t i väggen. Då pajade sliden helt, något lossnade. Men dock försvann glappet pga att något som lossat klämde åt sliden, haha. Jag visste ju att den skulle ge upp och det gjorde den til slut. Telefonen gick bara att använda i "öppet läge". Men jag hade tur och får alltså nu en ny, phew.
Tänkte jag skulle testa någon av alla fina hemkokta ROMs som finns. Vilken är bäst?
Ang. Täckningen. Jag har också upplevt att den är sämre. Men aldrig så dålig att det inte går att ta emot eller ringa samtal. Och trots låg täckning går det nästan alltid att surfa med hög bandbredd. Har läst lite om det, och en kille i Tre-butiken bekräftade det också, att täckningen är lägre på X1 för att istället vara stabilare och klara mer bandbredd. Och det verkar stämma. Tror inte telefonen drar märkbart mer batteri med låg täckning jämfört med hög sådan heller. Så så länge den är stabil men låg struntar jag i det.
Får väl se om man får en skit-telefon nu bara för man får en ny, med massa andra problem. Men då lämnar jag bara in den igen.
Men som sagt. Bästa ROMen? Och är det enkelt att lägga tillbaka original-ROMen om man vill det (t.ex. inför service eller liknande)?
Postad 23 mars 2009 - 12:56
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Här har du en Tutorial för att flasha http://forum.xda-dev...ad.php?t=446070Sen så finns den här tråden med massor att läsa http://forum.xda-dev...splay.php?f=471Sen finns de även en WIKi om Xperia på xda-developers du kan läsa :-) Lycka till
Postad 23 mars 2009 - 13:07
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Här har du en Tutorial för att flasha
http://forum.xda-dev...ad.php?t=446070
Sen så finns den här tråden med massor att läsa http://forum.xda-dev...splay.php?f=471
Sen finns de även en WIKi om Xperia på xda-developers du kan läsa :-)
Lycka till
Tackar. Men är det någon speciell ROM av de som finns som är att föredra? Denna läste jag om för några veckor sedan, är den fortfarande het? http://forum.xda-dev...ad.php?t=482356
Postad 23 mars 2009 - 14:38
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1 567 inlägg
Hur gör man eg för att direkt accessa minneskortet i en X1:a, dvs på samma sätt som om det var t.ex ett USB minne insatt i datorn? Verkar som en del program, t.ex. Navigon MobileNavigator inte kan installeras annat än på det sättet (direkt via datorn alltså, finns ju work arounds). På Touch HD frågar den ju när man sätter i sladden om man vill ha activesync koppling eller datakoppling. Eller går det inte?
(Datorn hittar alltså X1an utan problem i filhanteraren, men den visar då upp "hela" telefonen och inte bara minneskortet vilket verkar göra skillnad)
Har du testat att ställa om telefonen till " Diskenhet" under " Inställningar->Anslutningar->USB till PC" ?
Postad 23 mars 2009 - 15:36
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Har du testat att ställa om telefonen till "Diskenhet" under "Inställningar->Anslutningar->USB till PC" ?
Ja, där kan det nog vara, känns spontant rätt, tack! Men vad är det som gör att Touch HD frågar efter detta varje gång men inte X1an, dom kör ju samma OS i grunden? Är det Touch Flo som är skillnaden?
Postad 23 mars 2009 - 15:48
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Tackar. Men är det någon speciell ROM av de som finns som är att föredra?
Denna läste jag om för några veckor sedan, är den fortfarande het? http://forum.xda-dev...ad.php?t=482356
Tjena! Har nästan provat alla ROM som finns på XDA och upplever att det är just denna som fungerar bäst. Enda nackdelen är att den inte stödjer Landscape mode om man vill ha det, men inget som jag personligen störs av. Sen tycker jag väldigt mycket om http://forum.xda-dev...ad.php?t=485624 men det är fortfarande alldeles för mycket buggar enligt min mening. Framförallt kan man inte lita på sms funktionen. Tänkte att jag ikväll ska prova denna o se om de har löst sms funktionen eller inte http://forum.xda-dev...ad.php?t=495708. Men än så länge tycker jag du ska köra Xion X1
Postad 23 mars 2009 - 16:40
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Tjena! Har nästan provat alla ROM som finns på XDA och upplever att det är just denna som fungerar bäst. Enda nackdelen är att den inte stödjer Landscape mode om man vill ha det, men inget som jag personligen störs av. Sen tycker jag väldigt mycket om http://forum.xda-dev...ad.php?t=485624 men det är fortfarande alldeles för mycket buggar enligt min mening. Framförallt kan man inte lita på sms funktionen. Tänkte att jag ikväll ska prova denna o se om de har löst sms funktionen eller inte http://forum.xda-dev...ad.php?t=495708. Men än så länge tycker jag du ska köra Xion X1
Eftersom den också bygger på den inofficiella R3A romen så lär den också ha sms-buggen. Finns lite kommentarer på det i tråden också. Kör Itjes 4.5 och har flashat radion till 1.06.25.29. Den verkar vara bättre just med tanke på sms än 1.10 och 1.11. Det sjuka med denna buggen är att just var tredje sms inte notifieras. Det tas emot och skärmen lyser upp men ingen notification aktiveras
Postad 23 mars 2009 - 16:48
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Eftersom den också bygger på den inofficiella R3A romen så lär den också ha sms-buggen. Finns lite kommentarer på det i tråden också. Kör Itjes 4.5 och har flashat radion till 1.06.25.29. Den verkar vara bättre just med tanke på sms än 1.10 och 1.11. Det sjuka med denna buggen är att just var tredje sms inte notifieras. Det tas emot och skärmen lyser upp men ingen notification aktiveras 
hmm hade en liten misstanke om det jag också. Problemet jag har med sms är jag inte ens får några efter ett tag..... Kan stämma med att efter det 3 så blir det inga alls, förb...... störande är det iaf. Då fortsätter jag o kör Xion X1 tills problemen är lösta :-) Har du provat WM 6.5?
Postad 23 mars 2009 - 16:55
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Stödjer inte Landscape på vilket sätt?
Postad 23 mars 2009 - 17:01
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Stödjer inte Landscape på vilket sätt?
Det blir grafikstörning när du har TF3D i Landscape. Men funkar alldeles utmärkt vid sms skrivande etc vilket jag endast har landscape läget till så för mig spelar det ingen roll. Lägger upp bilder som förklarar bättre hur jag menar om en stund Så här menar jag att det kan bli:
Redigerat av kewe, 23 mars 2009 - 17:07.
Postad 23 mars 2009 - 19:52
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
hmm hade en liten misstanke om det jag också. Problemet jag har med sms är jag inte ens får några efter ett tag..... Kan stämma med att efter det 3 så blir det inga alls, förb...... störande är det iaf. Då fortsätter jag o kör Xion X1 tills problemen är lösta :-) Har du provat WM 6.5?
Jepp. Alldeles för buggigt än så länge dock, men det är ju en beta av wm6.5 så något annat var ju inte att vänta direkt. Nya programmenyn är dessutom totalt värdelös, imo  men todayscreenen har lite potential.
Postad 23 mars 2009 - 20:53
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Det blir grafikstörning när du har TF3D i Landscape. Men funkar alldeles utmärkt vid sms skrivande etc vilket jag endast har landscape läget till så för mig spelar det ingen roll. Lägger upp bilder som förklarar bättre hur jag menar om en stund Så här menar jag att det kan bli:
I see. Lite störande. Men jag brukar bara skriva mails/sms i det läget. Och skriva när jag är inne på webbsidor också. Även kolla film i liggande läge. Men detta störs väl inte ut då det är de vanliga win mobile-applikationerna som körs?
Postad 23 mars 2009 - 21:20
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
I see. Lite störande. Men jag brukar bara skriva mails/sms i det läget. Och skriva när jag är inne på webbsidor också. Även kolla film i liggande läge. Men detta störs väl inte ut då det är de vanliga win mobile-applikationerna som körs?
Nä, det är lugnt. Landscape i TF3D är ju ganska oanvändbart, visst trevligt att det finns men versionerna utan duger gott dom med. Kommer förresten snart 4.6 av TouchIT där många buggar skall vara lösta, inkl sms-fanskapet förhoppningsvis
Postad 23 mars 2009 - 22:24
Cinema
-
Cinema
-
Användare
-
-
105 inlägg
Jag drog ner WM 6.5 idag, och det är inte så märkvärdigt. Flyter på helt ok, men sen är det bara en nykommande beta version. Det ända jag gillar med det är Today screenen. Men jag tänkte jag skall byta till en ny rom nu. Skall in på xda och kolla om hittar någon. / Cinema
Postad 23 mars 2009 - 22:24
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Nä, det är lugnt. Landscape i TF3D är ju ganska oanvändbart, visst trevligt att det finns men versionerna utan duger gott dom med. Kommer förresten snart 4.6 av TouchIT där många buggar skall vara lösta, inkl sms-fanskapet förhoppningsvis 
Då jag känner killen som bygger Xion X1 kan jag meddela att han kommer att släppa en uppdatering på den inatt eller imorgon. Kommer att bli riktigt bra tror jag med den nya kärnan, lite nya ikoner etc. :-) Edit: Så om du inte hunnit flasha än DIFference skulle jag vänta 1-2 dgr..... På tal om sms buggen så har jag hört att det ska ha skett en smyguppdatering på 4.5 där sms buggen ska vara åtgärdad. Men jag vet inte till 100%
Redigerat av kewe, 23 mars 2009 - 22:33.
Postad 23 mars 2009 - 22:44
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Golgo_13:
Har du provat Jack´s v3.0. Verkar som om hans ROM är stabilare o snabbare än Itjes?
Postad 24 mars 2009 - 09:59
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Nej, inte provat den än men jag är väldigt nöjd med Itjes 4.5, förutom sms-buggen då. Tycker den är väldigt snabb och stabil.
Gillar verkligen de nya fingervänliga kontextmenyerna som de infört i TF3D som slår igenom även i andra program. Footprints och Facebooksintegreringen är riktigt trevlig också
Postad 24 mars 2009 - 10:21
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Nej, inte provat den än men jag är väldigt nöjd med Itjes 4.5, förutom sms-buggen då. Tycker den är väldigt snabb och stabil. Gillar verkligen de nya fingervänliga kontextmenyerna som de infört i TF3D som slår igenom även i andra program. Footprints och Facebooksintegreringen är riktigt trevlig också 
Vad är det mer specifikt för sms-problem?
Postad 24 mars 2009 - 14:38
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Nej, inte provat den än men jag är väldigt nöjd med Itjes 4.5, förutom sms-buggen då. Tycker den är väldigt snabb och stabil. Gillar verkligen de nya fingervänliga kontextmenyerna som de infört i TF3D som slår igenom även i andra program. Footprints och Facebooksintegreringen är riktigt trevlig också 
På vilket sätt upplevde du WM 6.5 buggig. Funkar den i det dagliga användandet eller är det inte värt att ens prova? Är väldigt sugen på att köra 4.5 igen men väntar nog tills det löst sms buggen för det är väldigt störande Vad är det mer specifikt för sms-problem?
Det verkar som att sms nr 3, 6, 9 osv inte kommer. För vissa lyser skärmen upp men inget sms och för andra kommer sms men utan ljud
Postad 24 mars 2009 - 15:48
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
På vilket sätt upplevde du WM 6.5 buggig. Funkar den i det dagliga användandet eller är det inte värt att ens prova? Är väldigt sugen på att köra 4.5 igen men väntar nog tills det löst sms buggen för det är väldigt störande
Det är överlag för ostabilt, helt enkelt. Menyer fryser, den nya programlistan är seg och renderar fel, de nya "finger friendly" menyerna försvann helt plötsligt och gick tillbaka till standardmenyerna, lock-funktionen är opålitlig och inte färdig. Finns säkert fler buggar än så, testade det bara under en dag så nej jag tycker inte det är redo för dagligt användande men testa själv. Jag kanske hade otur...
Postad 24 mars 2009 - 15:54
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Det är överlag för ostabilt, helt enkelt. Menyer fryser, den nya programlistan är seg och renderar fel, de nya "finger friendly" menyerna försvann helt plötsligt och gick tillbaka till standardmenyerna, lock-funktionen är opålitlig och inte färdig. Finns säkert fler buggar än så, testade det bara under en dag så nej jag tycker inte det är redo för dagligt användande men testa själv. Jag kanske hade otur...
Ok tack! Är faktiskt inne på att återställa telefonen o köra SPB igen fast den fulla v 2.1.5 då jag upplever att det strular lite för mycket med TF3D just nu samt att det är en del funktioner som SPB har som är ganska användarvänliga. Tyvärr är jag väldigt förtjust i utseendet på TF3D så jag får väl slåss med mina tankar :-)
Postad 24 mars 2009 - 15:59
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Hmmm....kunde inte detta lika väl vara en beskrivning av WM 6.1?
Postad 24 mars 2009 - 17:21
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Hmmm....kunde inte detta lika väl vara en beskrivning av WM 6.1? 
Hehe, nja det kan jag nog inte riktigt hålla med om. WM6.1 är stabilt och bra vid det här laget, detsamma kan dock inte sägas om alla tredjepartsprogram och det är ju ofta dom som egentligen bär skulden när något skiter sig. Sen får man ju förstås skylla sig själv när man labbar med olika roms och tweaks
Postad 24 mars 2009 - 18:03
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Det verkar som att sms nr 3, 6, 9 osv inte kommer. För vissa lyser skärmen upp men inget sms och för andra kommer sms men utan ljud
Oj. Det håller ju inte. Får nog vänta lite då.
Postad 24 mars 2009 - 19:51
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Oj. Det håller ju inte. Får nog vänta lite då. 
Nä det gör tyvärr inte det. Har precis provat en ny ROM med en ny "kock" men det var tyvärr samma problem. Så.....den enda som funkar idag är enligt min mening Xion X1 + Itjes och Jack´s gamla förstås...... Vad för system kör du nu?
Redigerat av kewe, 24 mars 2009 - 19:57.
Postad 24 mars 2009 - 20:06
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Jag drog ner WM 6.5 idag, och det är inte så märkvärdigt. Flyter på helt ok, men sen är det bara en nykommande beta version. Det ända jag gillar med det är Today screenen. Men jag tänkte jag skall byta till en ny rom nu. Skall in på xda och kolla om hittar någon.
/ Cinema
Vilken blev det? Sitter själv o inte kan bestämma mig vilken jag ska köra!
Postad 24 mars 2009 - 20:21
Cinema
-
Cinema
-
Användare
-
-
105 inlägg
Vilken blev det? Sitter själv o inte kan bestämma mig vilken jag ska köra!
Hittade ingen igår. Har hittat några nu. Är ute efter en "light" version av X1 rom med lite sköan tweaks. Här är några: http://forum.xda-dev...ad.php?t=475083http://forum.xda-dev...ad.php?t=465659http://forum.xda-dev...ad.php?t=464581Tips/tankar om dem? Kan inte bestämma mig
Postad 24 mars 2009 - 21:23
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Hittade ingen igår. Har hittat några nu. Är ute efter en "light" version av X1 rom med lite sköan tweaks. Här är några:
http://forum.xda-dev...ad.php?t=475083
http://forum.xda-dev...ad.php?t=465659
http://forum.xda-dev...ad.php?t=464581
Tips/tankar om dem? Kan inte bestämma mig 
hmmm ja det är svårt! Kan egentligen inte fatta varför det ska vara så kul/svårt att välja en bra ROM. Har nu installerat nX1 men är inte riktigt helt nöjd, ska kolla igenom dina förslag..... återkommer snart :-)
Postad 24 mars 2009 - 21:24
Unregistered2fc90cb8
-
Unregistered2fc90cb8
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Nån som kan tipsa om nån bra väska för X1 ?
Jag har hittat en Krusellväska som jag tycker ser bra ut, dock så verkar den vara väldigt svår att få tag på...
Hade beställt den på MyTrendyphone, men den levererades aldrig för dom fick aldrig hem den, på Phonehouse visade det sig att den var slut när jag väl hade beställt :-(
Postad 24 mars 2009 - 21:28
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Har nu kollat igenom dina förslag, men de verkar vara lite gamla. (Har kanske ingen betydelse) Har du kollat på http://forum.xda-dev...ad.php?t=478022
Postad 24 mars 2009 - 21:40
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Hittade ingen igår. Har hittat några nu. Är ute efter en "light" version av X1 rom med lite sköan tweaks. Här är några:
http://forum.xda-dev...ad.php?t=475083
http://forum.xda-dev...ad.php?t=465659
http://forum.xda-dev...ad.php?t=464581
Tips/tankar om dem? Kan inte bestämma mig 
Provar nu Itjes så får vi se vad den har att erbjuda
Postad 24 mars 2009 - 21:49
Cinema
-
Cinema
-
Användare
-
-
105 inlägg
Har nu kollat igenom dina förslag, men de verkar vara lite gamla. (Har kanske ingen betydelse) Har du kollat på http://forum.xda-dev...ad.php?t=478022
Insåg det med. Har testat 2 st nu, men ingen som jag har fastnat för. Yeep har installerat nx1 fram och tillbaka i 2 dagar nu, men inte heller fastnat för den. 1: http://forum.xda-dev...ad.php?t=495708 / Jacks 2. http://forum.xda-dev...ad.php?t=464581 / Ingen höjadre, rätt så gammal med. Aaaa. Sjukt att det skall vara så svårt att bestämma sig. Vette f-n om jag skall installera den nya X1 GENERIC UK ROM R2AA010 (orginal) och bara köra spb på det. Men mycket skit som man får på köpet med orginal. Men tror det blir det tills vidare. Åk när jag har bestämt mig  Provar nu Itjes så får vi se vad den har att erbjuda
Var den som jag testade. Ingen höjdare.
Postad 24 mars 2009 - 21:51
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Insåg det med. Har testat 2 st nu, men ingen som jag har fastnat för. Yeep har installerat nx1 fram och tillbaka i 2 dagar nu, men inte heller fastnat för den.
1: http://forum.xda-dev...ad.php?t=495708 / Jacks 2. http://forum.xda-dev...ad.php?t=464581 / Ingen höjadre, rätt så gammal med.
Aaaa. Sjukt att det skall vara så svårt att bestämma sig.
Vette f-n om jag skall installera den nya X1 GENERIC UK ROM R2AA010 (orginal) och bara köra spb på det. Men mycket skit som man får på köpet med orginal. Men tror det blir det tills vidare. Åk när jag har bestämt mig 
Håller med är också inne på den linjen men tycker SPB är så ******** tråkigt bara... Funderar på att isf bara köra med massa olika program på Todayscreen tillsvidare isf.
Var den som jag testade. Ingen höjdare.
Postad 24 mars 2009 - 21:55
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Nä nu blir det tillbaka till StockROM. Verkar inte finnas någon som jag vill ha idagsläget så det blir att vänta tills de löst detta med sms etc på de nya TF3D
Postad 24 mars 2009 - 21:59
Cinema
-
Cinema
-
Användare
-
-
105 inlägg
Nä nu blir det tillbaka till StockROM. Verkar inte finnas någon som jag vill ha idagsläget så det blir att vänta tills de löst detta med sms etc på de nya TF3D
Samma här. Blev APP_SW_X1i_GENERIC_UK_R2AA010. Får hålla mig sen och försöka koppla av lite från alla roms.
Postad 24 mars 2009 - 22:53
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Nä det gör tyvärr inte det. Har precis provat en ny ROM med en ny "kock" men det var tyvärr samma problem. Så.....den enda som funkar idag är enligt min mening Xion X1 + Itjes och Jack´s gamla förstås...... Vad för system kör du nu?
Har inte fått telefonen än. Får den i morgon. Men verkar som det inte finns någon icke-buggig hemkoke-ROM än. Så jag kör nog den vanliga och med SPB Pocket Plus och SPB Mobile Shell Full Version. Samma här. Blev APP_SW_X1i_GENERIC_UK_R2AA010. Får hålla mig sen och försöka koppla av lite från alla roms. 
Är det svårt att få tillbaka original-ROMen när man kört in sådana som man inte får genom SEUS?
Postad 25 mars 2009 - 00:11
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Ingen rast, ingen ro för oss "flash junkies" 
Har kommit en ny rom-dump av Rhodium och Itje håller på och går igenom den så vänta er en ny Touch IT rom inom en någorlunda snar framtid
Postad 25 mars 2009 - 10:52
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Har inte fått telefonen än. Får den i morgon. Men verkar som det inte finns någon icke-buggig hemkoke-ROM än. Så jag kör nog den vanliga och med SPB Pocket Plus och SPB Mobile Shell Full Version.
Är det svårt att få tillbaka original-ROMen när man kört in sådana som man inte får genom SEUS?
Nä det är faktiskt väldigt enkelt. Gjorde det igår o det tog inte alls lång tid, kanske 20-30 min totalt Ingen rast, ingen ro för oss "flash junkies"  Har kommit en ny rom-dump av Rhodium och Itje håller på och går igenom den så vänta er en ny Touch IT rom inom en någorlunda snar framtid 
Ja det såg spännande ut :-) Hoppas bara att sms buggen är löst!
Postad 25 mars 2009 - 12:04
timfal1
-
timfal1
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
något som vet om ett San Disk Micro SDHC 16GB skulle funka i xperian?
Postad 25 mars 2009 - 12:36
Supersmurfen
-
Supersmurfen
-
Användare
-
-
160 inlägg
något som vet om ett San Disk Micro SDHC 16GB skulle funka i xperian?
Ja den funkar, har en sådan själv.
Postad 25 mars 2009 - 18:22
Unregistered2fc90cb8
-
Unregistered2fc90cb8
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Nån som kan tipsa om nån bra väska för X1 ? Jag har hittat en Krusellväska som jag tycker ser bra ut, dock så verkar den vara väldigt svår att få tag på... Hade beställt den på MyTrendyphone, men den levererades aldrig för dom fick aldrig hem den, på Phonehouse visade det sig att den var slut när jag väl hade beställt :-(
*Bump* Känns som den här fråga försvinner i all mjukvaru,rom,flash tjofräs snack :-) Ingen som har tips ?
Postad 25 mars 2009 - 21:28
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
*Bump* Känns som den här fråga försvinner i all mjukvaru,rom,flash tjofräs snack :-)
Ingen som har tips ?
Tyvärr inte :-( Har sjäv köpt en på tradera som jag har i bältet under arbetstid annars ligger den snyggt placerat i fickan
Redigerat av kewe, 25 mars 2009 - 21:29.
Postad 26 mars 2009 - 07:44
vasjpett
-
vasjpett
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Nån som kan tipsa om nån bra väska för X1 ? Jag har hittat en Krusellväska som jag tycker ser bra ut, dock så verkar den vara väldigt svår att få tag på... Hade beställt den på MyTrendyphone, men den levererades aldrig för dom fick aldrig hem den, på Phonehouse visade det sig att den var slut när jag väl hade beställt :-(
Jag kör SE's ICE-40, lite tight i början men jag blötte upp skinnet på sidorna och töjde ut den lite. Funkar riktigt bra nu, anväder den dagligen på jobbet. /J
Postad 26 mars 2009 - 11:12
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Vilken är den senaste officiella ROM-versionen för Sverige nu igen?
Och är det någon som vet hur man gör så att MMS hämtas automatiskt utan att men behöver trycka på "Ja" då det kommer? Om man väntar nån timme med att göra det så står det ju att man fått MMS:et den tidpunkten som man tryckt "Ja" för att hämta det. Lite störande.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL 708i Surround + Surround Back
Anton
2025-05-21 19:42:26
-
JBL 705i Atmos
Anton
2025-05-20 10:45:14
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|