Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 May 2011 - 22:53

Grizzok
  • Grizzok
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Min gissning till varför det har blivit en så lång tråd är för att denna modell representerar Symbian(^3) nästan helt själv. Android nallar finns ju massor av så frågorna sprids väl mer i dess olika trådar.

Problem? -Japp
Mycket att göra med den? -Japp
Många som köpte? -Nja...

Skulle jag köpt den igen? Helt klart, trots viss frustration och krångel till och från så är kameran så pass bra att det väger upp, för mig åtminstone. Sen N8an kom ut så har det kommit mycket starkare konkurrenter som även de har bra kameror, t.ex. Galaxy S2 II som skulle göra valet svårare. Men den kostar ju betydligt mer också... Arcen finns ju också, men själv gillar jag inte de testbilder jag sett och tvivlar på byggkvalitén där.

Vissa ser Symbian det som det sämsta operativsystemet de tryckt in i en smartphone, men jag föredrar att se det som det bästa operativsystemet de tryckt in i en kompaktkamera... och man kan ringa på den också!

Vad som fortfarande förbryllar mig är att trots den enorma succén med kameran, och trots fiaskot med Symbian så är det fortfarande bara N8an som har den kameramodulen... Känns som det vore så enkelt att bara ta den delen och trycka in i lite fler chassin, antingen med WP7 eller en Symbian med lite saftigare specs. Verkar väl som det sakteliga är på gång med N9an, men det är fortfarande på ryktesstadiet och även då utan Xenon blixten.

Ju längre det tar innan någon annan tar kamera tronen ifrån N8an, desto säkrare blir jag att jag valde rätt.

Redigerat av Grizzok, 29 May 2011 - 23:01.

Postad 29 May 2011 - 23:09

Murer
  • Murer
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Min programmapp är också oerhört seg att öppna. Har dock ingen aning varför.

Då kan jag flika in och säga att min Spelmapp som jag skapat är väldigt seg att öppna efter att jag installerat ett gäng av spelen i sommarerbjudandet. Så jag tippar på att det är ett av de spelen som segar ner öppnandet av mappen. Har ni inte något av de spelen så har jag ingen aning vad som kan orsaka detta. Min programmapp öppnas alltid direkt jag klickar på den.

Nu har jag inte haft min N8:a så värst länge, men jag ångrar inget hittills. Har kört många "mobil-OS" och jag får faktiskt säga att jag gillar Symbian^3.
Kameran och Ovi Maps är guld värt för mig, som jag tidigare sagt så hoppas jag verkligen att Nokia håller fast vid dessa två funktioner vid övergång till WP.

Postad 29 May 2011 - 23:15

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

För det är väl bara första gången som det tar tid?

mvh/Lödde

Nope, är varenda gång, därför det är så jobbigt ;)

Postad 29 May 2011 - 23:52

Murer
  • Murer
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Nope, är varenda gång, därför det är så jobbigt ;)

Om du går ur mappen och direkt in i den igen blir det väl inte så? Hur många program har du i den?

Postad 30 May 2011 - 07:27

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Om du går ur mappen och direkt in i den igen blir det väl inte så? Hur många program har du i den?

Jo det är segt varje gång, även när jag gått in i den direkt innan.
Jag har i runda slängar 40 program i mappen, då räknar jag inte in de som är "standard". Har inte verkat så många innan, men nu när jag räknade dom ;)

Postad 30 May 2011 - 08:20

vcbc
  • vcbc
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
eftersom jag inte är i rätt tråd,men folket som rör sig i dessa kretsar är kunniga tar jag o ställer en fråga från min pausruta från jobbet..det har diskuterats gps i mobilen.blev lite oenigheter nämligen.
jag påstår(med all rätt)att det är gratis med gps i mobilen o den uppdaterar mjukvaran(vilket jag gjorde i alla fall för ett tag sen)och fartkameravarning finns med i vägnätet när man är ute o kör.skitbra gps helt enkelt,sålde min tomtom btw häromdagen.fanns inget behov för den längre.lättsåld var den oxå,trodde inte det fanns behov av vanlig gps.men ack så fel jag hade..
men det blev mothugg direkt i fikarummet- det kostar 49 kr i månaden med gps i mobilen,och att det inte fungerar med kontantkort-i alla fall om det inte finns pengar i den.osv.
ja,ungefär så gick tugget.
allt började med att en dam här på jobbet skulle köpa en mobil med gps i en större elkedja blev erbjuden telefon(inte nokia) med +49 eller 59 kr i månaden för tjänsten och hon köpte den ju nästan i god tro eftersom denna telefon skulle vara bäst.(hon vill bara ha kontantkort.)
och när jag visar min förstår hon inte detta med gratistjänsten i min mobil,säljaren sa inte med ett enda ord om andra möjligheter fastän hon var tydlig med sitt ärende.
är det okunighet,eller provisioner till försäljarna som inte kan erbjuda fler alternativ till kunden ?!
jaja,nu blev jag kanske otydlig.men jag tycker att nokia oxå är diffusa ibland.nokia kunde vara bättre på att visa upp dom bra sakerna som faktiskt finns i telefonen.eller är det säljarna som blir lite av bromsklossar i försäljningsledet..

Postad 30 May 2011 - 08:34

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Jag har raderat hela startsidan och börjat om från början. Men samma sak hela tiden, och jag verkar inte ensam efter lite googlande.

Postad 30 May 2011 - 09:18

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
På våra tre C7or finns ingen seghet på programmappen, öppnas i samma ögonblick man trycker.
Vi har även lite av sommarspelen, men som någon säger kan det vara just bara en app som ställer till det.

Vi är också väldigt nöjda, även om det inte är N8. Inga problem el. irritationsmoment hittills.
Gillar även Symbian, trotts att mina två sista har varit android.
Kameran sägs ju inte vara av samma klass som N8an, men måste säga att den tar fantastiska bilder och inte minst video.

Jo, lite av trådens storlek beror på sådana som mig, alltså lte av C7 hamnar här. C7 tråden är ju helt död.

Glömde säga att huvudorsaken till att jag bytte från Desire android var navigatorn som jag upplevde så bra i min sambos tidigare Nokia. Sen har allt annat varit bättre än förväntat, kameran, det gamla Symbian som man sa, m.m.

GPSn navigatorn funkar lika bra på GSM utan data och med väldigt låg batteriåtgång.

Redigerat av ffodil, 30 May 2011 - 09:49.

Postad 30 May 2011 - 09:55

vcbc
  • vcbc
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
min fru har en c7:a.och hon har ingen fördröjning i prgm mappen.testade våra mobiler,och jag har en lustig sak där när jag vill öppna mappen..har inte tänkt på det innan ....men jag har massa mer saker inkörda i mobilen,hennes är mycket"renare"inombords..

Postad 30 May 2011 - 10:08

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

min fru har en c7:a.och hon har ingen fördröjning i prgm mappen.testade våra mobiler,och jag har en lustig sak där när jag vill öppna mappen..har inte tänkt på det innan ....men jag har massa mer saker inkörda i mobilen,hennes är mycket"renare"inombords..

Såg det i ett av dina tidigare inlägg och tänkte fråga dig, men nu har du svarat.

Faktum är att ofta när jag läser i tråden här, upplever jag det som många av problemen som dyker upp, finns inte på C7an. Lite märkligt kan tyckas. Möjligen för att det är en senare upplaga, kan ha lite betydelse.

Postad 30 May 2011 - 10:16

Das Zie
  • Das Zie
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Det är bara första gången den är seg. När man väl öppnat programmappen en gång så går det snabbt. Jag har inga spel i den mappen utan dom har jag i Gamemappen.

Postad 30 May 2011 - 10:23

Grizzok
  • Grizzok
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Min programmapp var lite seg i början, efter att man första månaden hade dragit ner alla apps man kunde få tag i. Efter lite städning så är den nu rätt snabb, däremot är även min "Games" mapp rätt seg men då har jag mycket där också.

Testade lite snabbt, programmappen öppnades på kanske 1,5-2 sek, Games mappen tog 8-9 sek.

Var lite irriterande i början då man inte hade vant sig vid att det tar en stund och ofta tryckte till en extra gång, vilket ofta ledde till att man öppnade nått program av misstag istället. Nu när man vant sig så är det inget jag stör mig på alls.

Postad 30 May 2011 - 11:21

JagVetInte
  • JagVetInte
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

På våra tre C7or finns ingen seghet på programmappen, öppnas i samma ögonblick man trycker.
Vi har även lite av sommarspelen, men som någon säger kan det vara just bara en app som ställer till det.

Vi är också väldigt nöjda, även om det inte är N8. Inga problem el. irritationsmoment hittills.
Gillar även Symbian, trotts att mina två sista har varit android.
Kameran sägs ju inte vara av samma klass som N8an, men måste säga att den tar fantastiska bilder och inte minst video.

Jo, lite av trådens storlek beror på sådana som mig, alltså lte av C7 hamnar här. C7 tråden är ju helt död.

Glömde säga att huvudorsaken till att jag bytte från Desire android var navigatorn som jag upplevde så bra i min sambos tidigare Nokia. Sen har allt annat varit bättre än förväntat, kameran, det gamla Symbian som man sa, m.m.

GPSn navigatorn funkar lika bra på GSM utan data och med väldigt låg batteriåtgång.

Tack för svaren på min fråga.

Jag var nära att köpa en N8 för ett år sedan men köpte en Galaxy S istället. Mycket pga att N8 var så försenad. Galaxy S är ok och funkar bra men för övrigt ganska ointressant. Tidigare har jag haft en Nokiatelefon med GPS och navigationsprogrammet har varit guld värt då jag vistas mycket utomlands och i Nokia kan man tanka kartorna i förväg vilket man inte kan med Android, i alla fall inte gratis. Android har några gratisprogram som t.ex mapdroid men det är så dåligt att det är oanvändbart. Så jag funderar på att ge bort min Galaxy S och köpa en N8 istället.

Kanske en nergradering, vad tycker ni?

Postad 30 May 2011 - 13:19

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Jag var nära att köpa en N8 för ett år sedan men köpte en Galaxy S istället. Mycket pga att N8 var så försenad. Galaxy S är ok och funkar bra men för övrigt ganska ointressant. Tidigare har jag haft en Nokiatelefon med GPS och navigationsprogrammet har varit guld värt då jag vistas mycket utomlands och i Nokia kan man tanka kartorna i förväg vilket man inte kan med Android, i alla fall inte gratis. Android har några gratisprogram som t.ex mapdroid men det är så dåligt att det är oanvändbart. Så jag funderar på att ge bort min Galaxy S och köpa en N8 istället.

Presis min erfarenhet av android, först Samsung Spica, sen Desire, bra men tråkiga.
Nu har jag allt vad jag behöver i en lur och trivs mycket bättre med C7. Mycket trevligare och användbarare lur på alla sätt.
Batteritiden behöver man heller inte oroa sig längre för. Mindre appar, men finns mer än väl vad jag behöver.

Ja, till synes en nedgradering, för många iallafall. Omöjligt att råda.
Det kan du bara själv avgöra, vad som prioriteras mest.

Redigerat av ffodil, 30 May 2011 - 15:14.

Postad 30 May 2011 - 15:52

Nightelf
  • Nightelf
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Tja, "nedgradering" - vad är det? - kan endast du själv avgöra tror jag. Har själv haft, i märkesordning ...olika Nokia->HTC Legend->ZTE Blade->Nokia igen. Android i alla ära, men Nokia/Symbian räcker långt för många skulle jag tro samt att de idag erbjuder bra hårdvara i mobilerna.

Postad 30 May 2011 - 16:53

ILikeIke
  • ILikeIke
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Presis min erfarenhet av android, först Samsung Spica, sen Desire, bra men tråkiga.
Nu har jag allt vad jag behöver i en lur och trivs mycket bättre med C7. Mycket trevligare och användbarare lur på alla sätt.
Batteritiden behöver man heller inte oroa sig längre för. Mindre appar, men finns mer än väl vad jag behöver.

Ja, till synes en nedgradering, för många iallafall. Omöjligt att råda.
Det kan du bara själv avgöra, vad som prioriteras mest.

Jag har nog kommit till samma slutsats. En Nokia fungerar jättebra och länge bara man lär sig använda den. Alla praktiska genvägar, klockwidgetten är förmodligen det bästa exemplet, se vad klockan är, ändra tid, se världstider, sätt alarm, konfigurera alarm, byt profil, redigera profil, gå till kalender och allt det på samma plats, en klick bort, fantastiskt. Sen tycker jag kameran och kartor väger tungt när man väljer N8an.

Postad 30 May 2011 - 17:56

Unregistered1704
  • Unregistered1704
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
.

Redigerat av Unregistered1704, 18 May 2012 - 20:14.

Postad 30 May 2011 - 19:03

BigR
  • BigR
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

[massa, massa text}

För N8:an ger Nokia gratis navigation under telefonens livslängd. För att kunna nyttja navigationen måste man ju ha ett aktivt SIM-kort med datatrafik påkopplat i precis som andra telefoner.

Säljarna har oftast ingen koll på Nokia eller Symbian nuförtiden.

Postad 30 May 2011 - 19:23

freane
  • freane
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Har det kommit någon fix på lilaskärm-problemet än? Har det problemet med min telefon, vet inte om jag ska lämna in den då de oftast verkar byta skärm vilket tydligen inte hjälper.

Postad 30 May 2011 - 19:43

Murer
  • Murer
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

För N8:an ger Nokia gratis navigation under telefonens livslängd. För att kunna nyttja navigationen måste man ju ha ett aktivt SIM-kort med datatrafik påkopplat i precis som andra telefoner.

Säljarna har oftast ingen koll på Nokia eller Symbian nuförtiden.

Helt fel. Ovi Maps fungerar precis lika bra offline om du laddat ner kartorna via datorn eller WiFi till din telefon. Till skillnad från andra program som Google Maps där kartorna strömmas. Har du ens använt programmet? Du behöver inget SIMkort i luren.

Postad 30 May 2011 - 20:13

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Helt fel. Ovi Maps fungerar precis lika bra offline om du laddat ner kartorna via datorn eller WiFi till din telefon. Till skillnad från andra program som Google Maps där kartorna strömmas. Har du ens använt programmet? Du behöver inget SIMkort i luren.

Skrev just det längre upp. Bra om man är utomlands.
Använder navigatorn ganska mycket och är förvånad över hur länge batteriet håller. Kan vara ute och köra en hel dag med navigatorn igång en stor del av tiden, med batteri kvar på kvällen. Man behöver inte ens bry sig med att koppla in billaddare. Vet ingen annan telefon som klarar det.
Tydlig röstnavigering direkt från telefonen också utan externa högtalare.

Postad 30 May 2011 - 20:32

michaelvecel
  • michaelvecel
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Blixten är guld att ha! Älskar att den finns och att jag köpte denna kameralur. Gör sig otroligt bra när det är dassiga ljusförhållanden :)

Postad 30 May 2011 - 20:40

BigR
  • BigR
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

För det första lägg ned din trista attityd.

Om du läser inläggen i tråden är offline redan förklarat redan förklarat. Men om man vill använda telefonen och GPS:en som de flesta gör så installerar du nog inte kartorna i förväg.

Postad 30 May 2011 - 21:07

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
Vad är det som gör det så svårt att ladda ner en karta över Sverige och/eller dina andra favoritländer och lägga in det i telefonen?
Det är inte som att du måste ladda ner alla städer eller så bit för bit.
Jag håller med Murer här.

Redigerat av Serenity, 30 May 2011 - 21:08.

Postad 30 May 2011 - 21:12

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Om du läser inläggen i tråden är offline redan förklarat redan förklarat. Men om man vill använda telefonen och GPS:en som de flesta gör så installerar du nog inte kartorna i förväg.

Lite nyfiken på varför man inte skulle vilja installera kartorna i förväg ?

Såg inte att du hann före mig, Serenity.

Redigerat av ffodil, 30 May 2011 - 21:16.

Postad 30 May 2011 - 21:15

Unregistered35091
  • Unregistered35091
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0

Varför inte? Skulle nog påstå att 9 av 10 laddar ner kartorna i förväg eftersom man då 1. Inte behöver använda bandbredd och batteri för att strömma dom till telefonen 2. Inte tappar kartorna om man skulle hamna utanför mobiltäckning.
Det är ju självklart att ladda ner de kartor som man behöver, och det tar inte speciellt många minuter.
Klicka i vilka länder du vill ha och låt de laddas upp till telefonen..

Redigerat av Unregistered35091, 30 May 2011 - 21:17.

Postad 30 May 2011 - 21:44

Murer
  • Murer
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Jag får ursäkta, det var inte alls meningen att mitt inlägg skulle uppfattas på det sättet. Det blev aningen kort och koncist pga tidsbrist. Men jag var tvungen att svara på ditt inlägg så att folk inte tror att Ovi Maps fungerar på samma sätt som exempelvis Google Maps.

Nokia är den enda tillverkare som mig veterligen erbjuder en karttjänst där man får kartor nedladdade till telefonen så att de kan användas utan internetåtkomst (utmärkt i andra länder, som ffodil berättat). Varför skulle inte de flesta göra detta? Det är nog faktiskt en av de bästa tjänsterna Nokia erbjuder, och det är också en av anledningarna till varför jag hittade tillbaks till Symbian efter ett tramp i Androidträsket.

Det skulle vara trevligt om du förtydligade dig lite.

Redigerat av Murer, 30 May 2011 - 22:07.

Postad 30 May 2011 - 22:43

JagVetInte
  • JagVetInte
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Jag får ursäkta, det var inte alls meningen att mitt inlägg skulle uppfattas på det sättet. Det blev aningen kort och koncist pga tidsbrist. Men jag var tvungen att svara på ditt inlägg så att folk inte tror att Ovi Maps fungerar på samma sätt som exempelvis Google Maps.

Nokia är den enda tillverkare som mig veterligen erbjuder en karttjänst där man får kartor nedladdade till telefonen så att de kan användas utan internetåtkomst (utmärkt i andra länder, som ffodil berättat). Varför skulle inte de flesta göra detta? Det är nog faktiskt en av de bästa tjänsterna Nokia erbjuder, och det är också en av anledningarna till varför jag hittade tillbaks till Symbian efter ett tramp i Androidträsket.

Det skulle vara trevligt om du förtydligade dig lite.

Det finns mapdroyd för Android som är gratis men i nuvarande form så är det inte användbart. Kanske om du bor i USA men i Sverige så är inte många vägar med i kartan. Även intressepunkter som finns i Nokia maps finns inte. Nokias kartor är i regel kompletta och relativt uppdaterade.

Vad händer nu när Nokia är Microsofts knähund? Kommer de fortfarande driva nokia maps eller kommer det hamna i klorna på Microsoft så att de bara utvecklar det för Windows phone i framtiden? Kanske de tom dödar nokia maps till förmån till Bing maps? Synd att Nokia var tvungna att prostituera sig till Microsoft men de var väl tvungna antar jag.

Postad 30 May 2011 - 22:58

Unregisteredb86a1756
  • Unregisteredb86a1756
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Är det någon som vet hur det blir med uppdateringar av kartor i framtiden när de slutat tillverka symbian-telefoner.

Postad 30 May 2011 - 23:00

Murer
  • Murer
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Det finns mapdroyd för Android som är gratis men i nuvarande form så är det inte användbart. Kanske om du bor i USA men i Sverige så är inte många vägar med i kartan. Även intressepunkter som finns i Nokia maps finns inte. Nokias kartor är i regel kompletta och relativt uppdaterade.

Vad händer nu när Nokia är Microsofts knähund? Kommer de fortfarande driva nokia maps eller kommer det hamna i klorna på Microsoft så att de bara utvecklar det för Windows phone i framtiden? Kanske de tom dödar nokia maps till förmån till Bing maps? Synd att Nokia var tvungna att prostituera sig till Microsoft men de var väl tvungna antar jag.

Nokias kartor kommer ju ifrån Navteq så om något så är de lika kompletta som de du får i Garmin/Navigon-navigatorer. Nokia äger ju dessutom Navteq så något annat vore ju konstigt. :)

Med texten ovan i tanke så vore det konstigt om de slopade sin karttjänst. De köpte väl inte upp Navteq för att de skulle börja bygga bilnavigatorer... hoppas jag.

Postad 31 May 2011 - 00:13

lvpumpen
  • lvpumpen
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Nokia GPS
Nerladdningsbara kartor

Fartvarnare = röstvarnar när man överträder gällande hastighet, samtidigt som gällande tillåten hastighet poppar upp med fartskylt. När hastigheten som vanligtvis visas med grön färg överstiger gällande tillåten hastighet skiftar över till röd färg när man överträder gällande tillåten hastighet samtidigt som man får ett röstmeddelande om att man övertäder gällande tillåten hastighet. Man kan ställa in att den skall varna t.ex vid 3, 5, 10, kilometers fartöverträdelse av den tillåtna hastigheten

Fartkameravarnaren: En symbol för aktuell fartkamera syns på skärmen. När man närmar sig fartkameran får man två ljudstötar och fartkamerasymbolen börjar visa tillåten fart vid den aktuella fartkameran samt röstvarning.

Väldigt ofta använder jag navigatorn endast för fart o fartkameravarning. Genom att starta upp kartan utan att välja kör till så drar fart o fartkameravarningen igång med automatik

Fördelen med Nokias nerladdningsbara kartor är att datatrafik utomlands kan bli riktigt dyrbart.

Nokia uppdaterar sina kartor ganska regelbundet och helt gratis

Familjens Navigon har hamnat i byrålådan för jag tänker aldrig mera köpa en uppdatering för 700 kronor men den kommer inte att säljas den får finnas kvar utifall någon behöver låna den.

Hustrun har en N8 = helt gratis kartor. Jag själv en N95, vilken har samma kartsystem som som de nya Nokiatelefonerna men inte helt gratis kostar mig 100 kronor / år.
Efter att Nokia gick ut med gratis kartor till alla nya telefoner beslutade man sig för att sänka priset till 100 kronor för de gamla telefonerna med GPS

Jag övertygade hustrun att välja N8 an av två starka skäl Kameran och GPS en

Mvh

Postad 31 May 2011 - 08:28

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
MeeGo från Asus:
http://bit.ly/mguV8Z

Postad 31 May 2011 - 08:47

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Klart man laddar ner kompletta kartor, varför skulle man inte göra det? Det finns väl ingen nackdel?

Nokias och MS samarbete innebär bland annat att Windows Phone ska använda Nokias navigeringssystem.

Postad 31 May 2011 - 10:45

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
delar med mig av några av de bättre bilderna jag tagit: http://bit.ly/kO4y90

ge gärna lite feedback om Ni känner för det.

Postad 31 May 2011 - 11:11

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Det är ju självklart att ladda ner de kartor som man behöver

Instämmer, kartorna tycker jag ska finnas i mobilen inte på någon annans server. Förresten hela upplägget att man måste vara uppkopplad för att nyttja tjänster som lika väl kan fungera offline som tex officepaket osv tycker jag är helt värdelöst.

Postad 31 May 2011 - 12:16

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Nya rykten om Symbian Anna

Postad 31 May 2011 - 12:26

sturebyking
  • sturebyking
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Klart man har de kartor som man vill använda i telefonen (jag har lagt in hela Europa, New York samt Karlifonien i min C7). Tyvärr verkar inte sök funktionen på tex adresser funka utan nätverk så jag har lagt in de hotell i Karlifonien vi ska till i sommar som favoriter, annar får man väl försöka använda wifi så mycket som möjligt i USA, kan bli ganska dyrt annars.
/O

Postad 31 May 2011 - 12:30

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
MYCKET OLIKA RYKTEN NU

Postad 31 May 2011 - 12:47

Unregistered1704
  • Unregistered1704
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
.

Redigerat av Unregistered1704, 18 May 2012 - 20:14.

Postad 31 May 2011 - 12:59

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

Har det kommit någon fix på lilaskärm-problemet än? Har det problemet med min telefon, vet inte om jag ska lämna in den då de oftast verkar byta skärm vilket tydligen inte hjälper.

Enligt en post i denna tråd http://discussions.e.../952377/page/30 av en från som kallar sig "Thejus_n8India" så ska han fått sin display utbytt till en från en ny batch som tydligen är bra. Så förhoppningsvis betyder det att problemet är löst.

Jag har själv inga nämnvärda problem med displayen på min N8 som är av en tidig batch (fick leverans i oktober), så jag har själv inga planer på att byta.

Postad 31 May 2011 - 13:17

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

typiskt Nokia-stil för att släppa uppdateringar, vi får hoppas bara dem inte gör som PR 1.1 där det släpptes enligt produktKod eller va de nu hette.

Nokia: Har påbörjat leveranser av E6 och X7
till bl a Europa
(SIX) Nokia har startat leveranser av sina E6-
och X7-mobiler
till Europa och ett flertal länder i Asien.
Dessutom levereras
E6 till Mellanöstern samt till Afrika.
Det skriver telekomjätten på sin blogg Nokia
Conversations.
Mobiltelefonerna är de första som använder
sig av
operativsystemet Symbian 3, med en PR2-
uppdatering, även känt
som Symbian Anna.

innebär att dom kommer i nästa vecka till dom som bokat dom.får se hur länge det dröjer till n8 får Anna.ska komma sist har jag hört p.g.a den e mer komplicerad tack vare kameran

bors.va.se/va/sitese/news/newspop.page?magic=(cc%20(news%20(mkt%20SSE)%20(id%20urn:newsml:six.se:20110531:SIXN_684829:1)))

Postad 31 May 2011 - 13:48

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

innebär att dom kommer i nästa vecka till dom som bokat dom.får se hur länge det dröjer till n8 får Anna.ska komma sist har jag hört p.g.a den e mer komplicerad tack vare kameran

bors.va.se/va/sitese/news/newspop.page?magic=(cc%20(news%20(mkt%20SSE)%20(id%20urn:newsml:six.se:20110531:SIXN_684829:1)))

Varför skulle kameran innebära större arbete med uppdateringen? Vad jag vet så blir det inga förbättringar på kameran, eller?..

Postad 31 May 2011 - 14:45

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
var det inte snack om continuous-autofocus eller var det PR 3.0?

Postad 31 May 2011 - 15:09

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
går inte alls bra för Nokia just nu.aktien ner 14% nu.tråkigt.

www.bors.va.se/va/sitese/stock/stockdetail.page?magic=(cc%20(detail%20(tsid%202169)))

Postad 31 May 2011 - 15:13

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
oj.blev visst dubbel post

Redigerat av Unregistered0a756c1f, 31 May 2011 - 15:16.

Postad 31 May 2011 - 15:30

Grizzok
  • Grizzok
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0

går inte alls bra för Nokia just nu.aktien ner 14% nu.tråkigt.

www.bors.va.se/va/sitese/stock/stockdetail.page?magic=(cc%20(detail%20(tsid%202169)))

Mycket tråkigt, men ganska förståeligt med tanke på deras press release idag. Att gå ut och säga att "eftersom vi tjänade så mycket mindre än vi trott det här kvartalet så vill vi inte spekulera i hur det ser ut vid årsslutet" mer eller mindre, har väl den effekten.
Att de inte kan konkurrera med billiga kinesiska tillverkare på lågprismarknaden gör att hela deras grund skakar... det var lite det som gjorde att de kunde va lite dåliga på high-end, för de drog in så mycket på low-end delen.
Att sen fortfarande tjata om sin WP7 phone för Q4 2011 hjälper nog inte heller, WP7 har ju helt tappat farten tycker jag. Det verkade lovande för ett år sedan, men det finns ju typ inga tillverkare som faktiskt producerar WP7 lurar i nån större omfattning. Att lägga alla äggen i en korg och satsa på ett system som kanske har potential, men börjar se ut som ett fiasko det med är ju mycket dumt... när de utlovade MeeGo så fanns det åtminstone en hel del okänt där, att det "kanske är skitbra!" men med WP7 så vet man ju att det inte kommer vara någon större revolution direkt.

Elop dödar Nokia i rask takt... sjukt tråkigt och förmodligen inte helt trist för Microsoft som vill köpa upp Nokia, lite suspekt då Elop kom ifrån MS men w/e.

-15,74% nu, akiten tappade över en procent i samma fart som det tog mig att skriva denna post.

Redigerat av Grizzok, 31 May 2011 - 15:31.

Postad 31 May 2011 - 16:08

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

typiskt Nokia-stil för att släppa uppdateringar, vi får hoppas bara dem inte gör som PR 1.1 där det släpptes enligt produktKod eller va de nu hette.

Det kommer bli precis likadant denna gång och har ingenting alls med hur/vad Nokia gör. Finns gott om inlägg som diskuterar detta/förklarar varför det går till som det gör. Det finns egentligen bara en enda lösning på detta "problem" enligt vad jag kan se och det skulle vara såhär: Nokia ska dementera alla rykten om NÄR en versionsuppdatering kommer och skall ej heller själva gå ut med ett datum förrän ALLA operatörer/generalagenter/etc - som är ansvariga för en viss produktkod - är klara med sina respektive justeringar/branding av programvaran. SEDAN kan programvara släppas till ALLA produktkoder sammtidigt. Detta sätt tycker jag dock skulle vara bedrövligt. Man får helt enkelt leva med att det är på detta vis och har ingen annan att skylla än de som är ansvariga för produktkoden. Nokia själva har endast ansvar för en viss del av produktkoderna, vilket oftast är produkter köpta direkt från Nokia.

Postad 31 May 2011 - 19:07

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

We thought “early 2011″, at least January, then February. We thought it was coming in April. It did kind of. It was officially announced it April though and we thought possibly late May, early-mid June. Having said that, we already heard back in March that the FIRST Major update wouldn’t arrive till the Summer. At least for that, Q3 is technically on track.

Skitsnack som vanligt, jag fattar inte att ni orkar läsa skvallersidorna.
Symbian Anna kunde inte ha blivit lovat att komma i januari, darför att det inte har varit känt sen 12 april!
http://www.engadget....7-c7-and-c6-01/
Innan dess väntade vi på PR2.0 och 3.0, men ingen av dem är identisk med Anna.

Så, ja, vi får vänta längre än vad vi kanske hade fått göra med 2.0, men Anna innehåller mer, så de är inte jämförbara.

Jag är medveten om att jag kan ha fel här så det är bara att gå lös på mig om ni vill.. :)

I allmänhet ber jag er vara mer källkritiska.

Tyvärr verkar inte sök funktionen på tex adresser funka utan nätverk så jag har lagt in de hotell i Karlifonien vi ska till i sommar som favoriter, annar får man väl försöka använda wifi så mycket som möjligt i USA, kan bli ganska dyrt annars.
/O

Sökfunktionen funkar ofta utan nätverk, men när den inte funkar beror det inte alltid på avsaknad av internet...

Min kompis upptäckte att adresser som inte hittas med Sökfunktionen hittas många ggr med Körfunktionen.
Hon hade iofs nätverksanslutning och befann sig i Sverige så det kanske var det som hjälpte Kör, men konstigt nog funkade ändå inte med Sök så det kan ju vara värt ett försök.

Är det fler som märkt skillnaden i resultat mellan Sök och Kör?

Redigerat av SL2, 31 May 2011 - 22:47.

Postad 01 June 2011 - 10:35

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Sökfunktionen funkar ofta utan nätverk, men när den inte funkar beror det inte alltid på avsaknad av internet...

Min kompis upptäckte att adresser som inte hittas med Sökfunktionen hittas många ggr med Körfunktionen.
Hon hade iofs nätverksanslutning och befann sig i Sverige så det kanske var det som hjälpte Kör, men konstigt nog funkade ändå inte med Sök så det kan ju vara värt ett försök.

Är det fler som märkt skillnaden i resultat mellan Sök och Kör?
[/quote]

Kan du skriva några ex på för namn som du inte får träffar med. Vill prova för ja testa lite och hade inga problem med dessa..

Redigerat av big_swede70, 01 June 2011 - 10:37.

Postad 01 June 2011 - 11:01

michaelvecel
  • michaelvecel
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Finns det någon bra APP för Facebook? Nokias egna "social" är ganska usel, hackig och allmänt seg och uppdaterar inge bra i "status". Givetvis har jag jämfört med en kollegas iPhone :D

Snaptu:s APP är väl sådär, lite "stökig"

Edit: Finns en update till Snaptu, återkommer om den blivit bättre.
Märkte ingen större skillnad. Det jag saknar mest är vibration när man ska trycka på nåt.
Annars snabb i statusuppdateringar.

Redigerat av michaelvecel, 01 June 2011 - 11:18.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.