Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10618 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3.571428 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smartwatch) 9 7.571428 (20) Inga priser

Postad 08 April 2013 - 14:27

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Mitt största problem var att lederna vid knogarna började göra så vansinnigt ont, därför var jag tvungen att sluta. men jag ska ta upp det igen. stängde tvåan nu typ i förrgåt
r när jag testade :)

Postad 08 April 2013 - 15:05

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Var ju på gymmet i morse, och som tur var så var det bara två andra elever där och dom var precis klar när jag kom. Så jag och Jenny gick igenom lite knäböj, marklyft och bänkpress på ungefär 40 minuter.

Hon tyckte att mina knäböj var väldigt bra. Jag kunde dock tänka på att trycka fram höften lite mer under uppåtgången. Marklyftet hade hon inget att säga om, det såg perfekt ut. Det enda var väl att om jag skulle tävla så fick jag inte dra stången längs låren, bara under knäna.
Bänkpressen var lite annorlunda mot för vad jag är van vid. Hade mycket större brygga (kortare lyftväg), mycket bredare grepp samt att jag gjorde en paus nere vid bröstet och väntade på pressignal från henne.

Jag blev även inbjuden att följa med till Sundsvall någon gång och gå på SAK (lyftargymmet i stan) och träna lite mer på teknik och få hjälp av lite fler personer. Får se ifall jag ska åka dit någon dag, vore ju faktiskt kul. Vet inte riktigt om jag är rätt person för att tävla, men det kan ju alltid vara bra för den personliga utvecklingen...

Postad 08 April 2013 - 17:32

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Låt någon filma dina lyft så får vi se hur dom ser ut.

På tal om fina lyft, idag när jag var på gymmet så var det en utlänsk kille som nog hade dom fagraste benböjen jag någonsin sett. Jag är polare med fitess five sm-trean, tillika sjukgymnast, så jag har sett riktigt bra böj. inget är mer imponerande än bra hållning och asdjupa böj. 90 kg kanske. men vikten spelar ju ingen roll :)

Postad 08 April 2013 - 17:42

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Tja, den senaste jag har är väl detta
http://www.youtube.c...h?v=It51C23nB7s
http://www.youtube.c...h?v=1MCyhxZ3jfI

Tycks vara från årsskiftet ungefär.

Postad 08 April 2013 - 18:12

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
frontböjen var exemplarisk, det tror jag nog dom flesta håller med om. ditt marklyft var... ja, du är en jävla rygglyftare. som kuratorn din så sticker era rumpor högt upp innan stången har lättat från marken, och det påminner mer om raka mark där. inte sagt att det är dåligt däremot =) jag har en polare som bänkade typ 80 kg, men han drog 220 i mark, och han hade samma teknik som ni båda har, han var också rygglyftare. ironiskt nog så fick han stora ryggproblem, men jag tror faktiskt inte att det behöver ha berott på hans markteknik. du håller fortfarande ryggen i rak linje, det är det som är det viktiga.

bänkpress är ett helskotta att lära sig. in med armbågarna, ta i med ryggen, ligg på nacken, tryck med benen osv osv osv.

Postad 08 April 2013 - 18:20

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
För mig är mark en ryggövning och därmed försöker jag hålla böjen i knäna ca 20-25 grader. Blir bara en squat med konstig hållning annars :P

Postad 08 April 2013 - 18:21

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
jag tog mig friheten och kollade på dina andra klipp, och måste säga att du verkar ha exemplarisk form. du kan omöjligt ha fått blåmärket där när du hade den formen på triceps-pushdownsen i say! :D det ser bra ut rakt igenom, bra form och kontrollerade rörelser. det som märks är som du sa bänkpressen du la upp i inclinen. du ligger helt plant. det behöver inte vara dåligt för skaderisk eller något sånt, men du får inte mycket styrka med dig alls. själv så kör jag alltid iaf med skulderbladen ihop och drar upp svanken lite granna. när jag ska köra tunga lyft (1-3 reps) så kör jag alltid maxsvank för lyftvägen.

haha, väl talat birka =) men ni känner väl att det tar på baksidan också gissar jag? eller så är ni... vansinnigt starka i hams och arsel =)

Redigerat av Zartok, 08 April 2013 - 18:22.

Postad 08 April 2013 - 18:25

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

haha, väl talat birka =) men ni känner väl att det tar på baksidan också gissar jag? eller så är ni... vansinnigt starka i hams och arsel =)

Jo det är klart. Siktar på att lyfta med just de tre komponenterna, hams, arsle och rögg :)

Körde ben idag efter att ha varit i Fjollträsk över helgen och druckit öl. Höll på att kalva..

Postad 08 April 2013 - 18:35

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

frontböjen var exemplarisk, det tror jag nog dom flesta håller med om. ditt marklyft var... ja, du är en jävla rygglyftare. som kuratorn din så sticker era rumpor högt upp innan stången har lättat från marken, och det påminner mer om raka mark där. inte sagt att det är dåligt däremot =) jag har en polare som bänkade typ 80 kg, men han drog 220 i mark, och han hade samma teknik som ni båda har, han var också rygglyftare. ironiskt nog så fick han stora ryggproblem, men jag tror faktiskt inte att det behöver ha berott på hans markteknik. du håller fortfarande ryggen i rak linje, det är det som är det viktiga.

bänkpress är ett helskotta att lära sig. in med armbågarna, ta i med ryggen, ligg på nacken, tryck med benen osv osv osv.

Jo frontböjen är jag riktigt nöjd med, tog ju 105kg i fredags också med minst lika bra form. 110kg ville dock inte gå upp ;)
Marklyftsklippet där är väl inte så rättvist egentligen, hade ju inte lyft på flera månader nästan så var ganska ur form. Kan försöka filma nästa pass.
Min långa polare är också rygglyftare, han bänkar 115 men har för mig att han hade dragit upp 210 i mark.

jag tog mig friheten och kollade på dina andra klipp, och måste säga att du verkar ha exemplarisk form. du kan omöjligt ha fått blåmärket där när du hade den formen på triceps-pushdownsen i say! :D det ser bra ut rakt igenom, bra form och kontrollerade rörelser. det som märks är som du sa bänkpressen du la upp i inclinen. du ligger helt plant. det behöver inte vara dåligt för skaderisk eller något sånt, men du får inte mycket styrka med dig alls. själv så kör jag alltid iaf med skulderbladen ihop och drar upp svanken lite granna. när jag ska köra tunga lyft (1-3 reps) så kör jag alltid maxsvank för lyftvägen.

Tackar! Jo, jag siktar på att ha bra form när jag tränar. Förutom biceps då kanske ;) Tycker om att inte ha så hög brygga i lutande bänk, får så dålig kontakt med övre bröst då tycker jag. I smithen har jag lite mer brygga så där kör jag tyngre istället. Jag gillar att variera min träning.

Men visst, i plan bänk så försöker jag brygga så mycket jag kan och dra ihop skulderbladen för att få maximalt med kraft.

Postad 08 April 2013 - 19:14

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0
En fråga ang Tricep Pushdown. Ska man hålla händerna raka/underarmarna spända, eller ska böja handen uppåt?

Postad 08 April 2013 - 19:15

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

En fråga ang Tricep Pushdown. Ska man hålla händerna raka/underarmarna spända, eller ska böja handen uppåt?

Jag brukar slappna av i handlederna.

Postad 08 April 2013 - 19:27

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0

Första steget är avklarat då. om jag skulle våga rekommendera något så skulle det vara att testa bensvepningar, utifrån och in med lättare vikter. det kan aktivera ljumskarna på ett skonsamt sätt. vet du vad det är för skada? Fästen, ruptur, ärrvävnad mm?

Inte den blekaste, har tyvärr inte undersökt heller då skadan skedde under ett längre träningsuppehåll pga lunginflammation.. Eftersom det inte ger några smärtor vid normala förhållanden (ens direkt efter skadan) så kändes det när det hände bara som en lättare sträckning.

Risken för ärrvävnad är nog ganska stor skulle jag säga då det känns som en väldigt liten muskel, alternativt väldigt liten del av muskeln som smärtar. Drar man sönder en liten muskel torde ärrvävnadsrisken vara högre?

Har iaf nu fått tips på en hälsotjofräs som kan skjuta ultraljud eller nåt sånt om det inte skulle gå till sig denna gång.

Kommer köra igång med lättare säckträning i slutet på maj, så då får man se hur det går då :), Funderar även på viktmanschetter vid genomsparkar i luften. Men det är ju hemmapul all rehabträning :D

Skulle jag nu inte kunna sparka säck mer i mitt liv så är det ju trist, men inget jag går och dör av. Vardagsfunktionen är fullgod, så är inte egentligen så bekymrad.

En får se det positivt; man ser till att aktivera höften mer i sparkarna...

Postad 08 April 2013 - 19:37

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Jag brukar slappna av i handlederna.

Är det så man "ska" göra?

Jag pratade just med en kompis som ska ha pratat med en kunnig typ. Och enligt denne så är det inte bra för lederna i handleden att ha dom böjda. Jag kollade på ett klipp (som jag nu inte hittar) där Arne Persson visade Tricep Pushdown, och jag har för mig att han sa att man ska böja handlederna, annars kan man skada handlederna.

Vem ska man egentligen lita på? :huh:

Postad 08 April 2013 - 20:06

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Jag pratade just med en kompis som ska ha pratat med en kunnig typ. Och enligt denne så är det inte bra för lederna i handleden att ha dom böjda. Jag kollade på ett klipp (som jag nu inte hittar) där Arne Persson visade Tricep Pushdown, och jag har för mig att han sa att man ska böja handlederna, annars kan man skada handlederna.

Arne Persson så klart ;)

Postad 08 April 2013 - 20:34

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
är det bara vid styrketräning så är det mycket möjligt att det bara är en lättare sträckning eller något sånt. men då borde den inte vara så seglivad heller. borde ha gått över på ett par dagar. om du däremot har ett inflammerat fäste så behöver det inte märkas av plus att det tar längre tid att rehabba bort.
ärrvävnad blir det alltid efter att man skadat muskeln =)
du kommer att kunna kicka sönder 100 säckar till i ditt liv skulle jag tro, det kan vara ett fäste eller en sena däromkring som är överansträngd av något mysko vänster =)

en kille på forumet hälso.info drog av sin ljumske när han markade... var det 250 kg eller något sånt? han kunde resa sig upp helt med vikten och sen lägga ner den. efter det så var det bara att åka ifrån gymmet. men tänk på att om han kunde komma tillbaka efter en avslitning så lär du inte ha problem alls att göra comeback efter en liten smärta i ljumsken som bara uppkommer när du styrketränar =)

Postad 08 April 2013 - 21:34

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0

Jag håller raka handleder.. Kör jag med "avslappnade" så dör mina handleder - jag har ju som tidigare sagts i tråden rätt svaga underarmar..

Sammantaget så är det alltså anekdotvärde min "bevisföring". ;)

Redigerat av Unregistereda9666aa5, 08 April 2013 - 21:34.

Postad 08 April 2013 - 21:43

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Galet spänd i utsidan på höften på högra sidan idag. Tror det kom efter morgonens icke-uppvärmda knäböj och marklyft. Aja, kör foam roller och alvedon så man kan slappna av.

Postad 09 April 2013 - 05:48

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Du ska ha böjda, som i bänkpress.

Postad 09 April 2013 - 08:22

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Du ska ha böjda, som i bänkpress.

Ska man ha böjda handleder i bänkpress? :huh:

Jag har blivit lärd tvärtom, att man ska försöka ha raka handleder i bänk ...

Postad 09 April 2013 - 09:01

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Ska man ha böjda handleder i bänkpress? :huh:

Jag har blivit lärd tvärtom, att man ska försöka ha raka handleder i bänk ...

Handledens starkaste position är svagt dorsalflexerad. Mittemellan alltså.

Postad 09 April 2013 - 10:31

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
det finns två anledningar till varför man ska ha lätt bakåtböjda handleder. för det första så är det, som birka säger, att handleden har en stark position där. men den andra delen är faktisk betydligt viktigare. det är för att undvika att man, speciellt individer som kör giljotingrepp, kommer fel och stången faller från händerna och ner mot överkroppen.

det finns ett par skrämmande giljotinfilmer på nätet när vikten inte varit nog långt bak på handen, och individen har halkat med hanten under tunga reps.
http://www.youtube.c...h?v=AUZYeTbyzzQ

blandat gottmos. känsliga tittare varnas.
... lyckligtvis så klarar man sig oftast med lindrigare skador även om man tappar en tung stång på exempelvis halsen. struphuvudet är lite flexibelt. men nog finns det ett duktigt antal brutna revben här.

Postad 09 April 2013 - 10:42

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Ja fy fan. Jag har testat "suicide grip" en gång och det kändes bara sjukt läskigt.
Typ de värsta filmerna som finns med den typen av gymolyckor. Värst är nog videos på folk som bryter benen vid squats.

Postad 09 April 2013 - 10:48

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Måste säga att ja garvade gott till den med "fettot" och pressmaskinen med band...klockrent..snacka om kul om än kanske inte för honom...

Postad 09 April 2013 - 13:19

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Haha, fettot där ja :P
Jag kör alltid med något bakåtböjda handleder och tummen runt stången.

Körde rygg och biceps i morse, gick bra. Cyklat en hel del idag också och ska iväg på ungefär 5km till nu snart och hämta ett paket.

Postad 15 April 2013 - 17:57

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
37cm överarmar och vader, 63cm lår. Tappat lite på låren om jag inte missminner mig. 75.5kg kroppsvikt i morse.

Tränade i morse, skulle inte gjort det. Var fruktansvärt svag, 140kg i marklyft gick precis upp. Försökte på 152.5kg men det gick inte alls. Var allmänt trött och svettades som en gris.
Far till Slovenien på tisdag kväll och kommer hem söndag eftermiddag, så då får jag lite tid på mig att vila.

Postad 15 April 2013 - 19:07

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Camille Leblanc-Bazinet tar 300lbs benböj.

http://www.facebook....&type=2

Redigerat av Zerox_no1, 15 April 2013 - 19:08.

Postad 15 April 2013 - 19:22

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Camille Leblanc-Bazinet tar 300lbs benböj.

http://www.facebook....&type=2

Såg den i morse, rätt imponerande.

Postad 16 April 2013 - 10:15

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0
Testade CoC för första gången i förrgår, Trainer gick lätt att stänga, jag testade även 1,5 men den gick inte riktigt att stänga, typ 3-5mm kvar...

Då är min fråga, hur tränar jag bäst upp greppet utan CoC? (kommer nog köpa en framöver)

Jag skulle vilja vara tillräckligt stark för att kunna träna med 1,5:an när jag väl köper en...

Så har ni några tips på bra övningar? :)

Postad 16 April 2013 - 10:25

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Testade CoC för första gången i förrgår, Trainer gick lätt att stänga, jag testade även 1,5 men den gick inte riktigt att stänga, typ 3-5mm kvar...

Då är min fråga, hur tränar jag bäst upp greppet utan CoC? (kommer nog köpa en framöver)

Jag skulle vilja vara tillräckligt stark för att kunna träna med 1,5:an när jag väl köper en...

Så har ni några tips på bra övningar? :)

Barbell hold med supinerat grepp.

Så får du samtidigt bra hållningsträning genom att köra bak skuldrorna.

Postad 16 April 2013 - 10:30

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Barbell hold med supinerat grepp.

Så får du samtidigt bra hållningsträning genom att köra bak skuldrorna.

Tack för tipset :)

Går övningen alltså ut på att bara hålla i en stång så långe som möjligt?

Såhär?

http://www.youtube.c...h?v=IyUnIuQ8t1I

(Vet du någon annan övning för greppträning? Jag kan fortfarande inte göra övningar likt mark,böj osv alltså kan jag inte lyfta upp en tung stång från golvet...)

Postad 16 April 2013 - 10:35

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Jupp. Också kan man variera mellan supinerat och pronerat grepp.

Här finns en hel del tips med:
http://www.kolozzeum...highlight=Pinch

Postad 16 April 2013 - 10:38

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Jupp. Också kan man variera mellan supinerat och pronerat grepp.

Här finns en hel del tips med:
http://www.kolozzeum...highlight=Pinch

Tack för den länken, där var ju lite övningar som jag med ont i ryggen kan köra :)

Postad 16 April 2013 - 15:48

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Börjar närma mig sommarformen sakta men säkert. Manboobsen har minskat rejält i storlek, har bättre definition över hela kroppen och magrutorna är på gång.

Har tappat förvånansvärt lite styrka också tycker jag. Körde EZ-curl idag med 20kg på varje sida trots att jag hade kört ett helt ryggpass och två set lättare curls innan.

Vägde 75.2kg i morse. Har alltså gått ner nästan 6kg på strax under två månader.

Postad 16 April 2013 - 16:31

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Börjar närma mig sommarformen sakta men säkert. Manboobsen har minskat rejält i storlek, har bättre definition över hela kroppen och magrutorna är på gång.

Har tappat förvånansvärt lite styrka också tycker jag. Körde EZ-curl idag med 20kg på varje sida trots att jag hade kört ett helt ryggpass och två set lättare curls innan.

Vägde 75.2kg i morse. Har alltså gått ner nästan 6kg på strax under två månader.

Gott snack! För mig är det åt andra hållet. Spräckte 80 kg nu förra veckan.

Bara för att vi snackade om grepp innan så blev jag sugen på att kolla upp hur det låg till med det genom att undvika alternerat grepp i marklyft idag. Gick bra ända upp till 100, 120, 130 och 140 gick bra, men på 150 så kom jag bara halvvägs och sen slank stången ur nävarna. Så fick bli alternerat för att få upp den jäkeln.

Postad 16 April 2013 - 18:50

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
... 99 igår kväll *asg* det är fan åtta år sen jag vägde såhär mycket!

Postad 17 April 2013 - 13:59

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
96.1 i morse. det svänger magistern :D

Postad 17 April 2013 - 15:11

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

... 99 igår kväll *asg* det är fan åtta år sen jag vägde såhär mycket!

Hur lång är du? :)

Redigerat av doglas2009, 17 April 2013 - 15:11.

Postad 17 April 2013 - 16:25

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
När jag var 16 var jag 192 cm. efter det så har det nog bara gått utåt. Så tre äpplen? :D
Nej, ca 190 är jag enl passet :)

Postad 19 April 2013 - 07:03

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Ah, en till fullvuxen herre! ;) Jag var 194 cm när jag mönstrade för 10 år sedan, är väl kanske någon cm kortare nu, men jag har inte mätt på minst 5 år. Jag är faktiskt i såpass bra form i år att det nog inte blir någon deff att tala om. Bor just nu på ett ställe där det är sommar året om så jag kan tyvärr inte feta på mig under vinterhalvåret längre.

Postad 19 April 2013 - 07:33

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
STACKARS dig... sommar året om.
Saknar du inte extrem kyla, rövhålsvinter, skrapa rutor, bråka med bilar, ishalka och slask?

... jag skulle nog inte göra det. mrn jag är ju märklig. alla andra längtar säkert till allt sånt skit :)

Postad 19 April 2013 - 07:54

Unregistered7e3b888e
  • Unregistered7e3b888e
  • Lärjunge

• 295 inlägg
  • 0
Mini zartok
:-P

Postad 19 April 2013 - 08:29

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Med minichins! :)
http://m.youtube.com...h?v=VuvNn6foN8g

Postad 19 April 2013 - 11:23

Unregistered7e3b888e
  • Unregistered7e3b888e
  • Lärjunge

• 295 inlägg
  • 0

Med minichins! :)
[media] http://m.youtube.com...Nn6foN8g[/media]

vi kan säga så här att jag är lite längre och lite tyngre och betydligt degigare än du :P
men när jag var aktiv tävlade jag i -92 =) 10 år tar dock ut sin rätt på en kropp :P

Redigerat av Unregistered7e3b888e, 19 April 2013 - 15:56.

Postad 19 April 2013 - 15:42

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

STACKARS dig... sommar året om.
Saknar du inte extrem kyla, rövhålsvinter, skrapa rutor, bråka med bilar, ishalka och slask?

... jag skulle nog inte göra det. mrn jag är ju märklig. alla andra längtar säkert till allt sånt skit :)

Hah, jo visst har jag det väldigt bra vädermässigt där jag befinner mig. Men att det tar TIMMAR att förflytta sig korta sträckor med bil (30 km=3-4 h typ) visar att allt är inte guld och gröna skogar. Är så jäkla less på det att jag snart flyttar tillbaka igen!

Du var riktigt säker på chins med tanke på din kroppsbyggnad/vikt, jag ligger strax över din matchvikt och tycker chins är hemskt. Annat var det när man började gymma och vägde 72 kg, då var chins kul! B)

Postad 19 April 2013 - 16:23

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Tackar :) personbästat ligger på 21, men det är låååångt dit idag :D

Postad 21 April 2013 - 17:45

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Ojoj vilken katabol vecka detta har varit. Sovit typ 4-5 timmar per natt, ibland så lite som 1-2 timmar. Haft ett ganska jämnt alkoholintag med en del toppar någon kväll. Kosten har varit helt åt **** dålig, men nu är det slut på undantagen.

För er som undrar så har jag varit i Slovenien. Rekommenderar Borovnicevec.

Postad 22 April 2013 - 19:16

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Postad bild

Hamnade visst på bild i torsdags. Var så äckligt varmt så jag var tvungen att ta av mig t-shirten för att inte löka ner den totalt.

Var och körde bröst, axlar och triceps idag. Det syns att jag är lite uttorkad, har haft riktigt knasig vätskebalans senaste veckan. Varit väldigt varmt samt att jag druckit lite för mycket alkohol. Vägde 74.7kg igår kväll. Glömde väga mig i morse så jag ska väga mig imorgon bitti istället. Skulle tippa på att jag måste ner till närmare 70-71kg kanske för bra sommarform.

Postad 22 April 2013 - 20:22

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Postad bild

Hamnade visst på bild i torsdags. Var så äckligt varmt så jag var tvungen att ta av mig t-shirten för att inte löka ner den totalt.

Var och körde bröst, axlar och triceps idag. Det syns att jag är lite uttorkad, har haft riktigt knasig vätskebalans senaste veckan. Varit väldigt varmt samt att jag druckit lite för mycket alkohol. Vägde 74.7kg igår kväll. Glömde väga mig i morse så jag ska väga mig imorgon bitti istället. Skulle tippa på att jag måste ner till närmare 70-71kg kanske för bra sommarform.

Ungefär hur mycket kcal-underskott ligger du på? :)

Har du förlorat mycket styrka under deffen tycker du?

------------------------------------------------------------------------------

En fråga ang deff. Hur vet man när man bör deffa? :huh:

Sen i augusti förra året har jag gått upp cirka 10kg (från 76-86kg), men 86kg på ~193cm är ju inte speciellt mycket, så jag ser verkligen inte fläskig ut nu ... Så, hur mycket är lämpligt att gå upp innan man börjar deffa?

Postad 22 April 2013 - 20:24

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Ungefär hur mycket kcal-underskott ligger du på? :)

Har du förlorat mycket styrka under deffen tycker du?

------------------------------------------------------------------------------

En fråga ang deff. Hur vet man när man bör deffa? :huh:

Sen i augusti förra året har jag gått upp cirka 10kg (från 76-86kg), men 86kg på ~193cm är ju inte speciellt mycket, så jag ser verkligen inte fläskig ut nu ... Så, hur mycket är lämpligt att gå upp innan man börjar deffa?

Tja, vet inte riktigt. Men siktar på minst 500kcal per dag i underskott. Har ingen aning om jag uppnår det då jag inte räknar kalorierna direkt utan bara uppskattar.
En del styrka har jag väl tappat. Är väl ungefär där jag var i december/januari ungefär.

Jag tror att du borde upp i nästan 100kg innan det är värt att deffa. Du är ju ändå rätt lång.

Postad 22 April 2013 - 20:42

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Tja, vet inte riktigt. Men siktar på minst 500kcal per dag i underskott. Har ingen aning om jag uppnår det då jag inte räknar kalorierna direkt utan bara uppskattar.
En del styrka har jag väl tappat. Är väl ungefär där jag var i december/januari ungefär.

Jag tror att du borde upp i nästan 100kg innan det är värt att deffa. Du är ju ändå rätt lång.

Okej, tack för svaret :)

Är det dåligt att köra en "turbodeff"? Alltså ligga på kanske 1000kcal underskott varje dag istället... Man skulle ju antagligen förlora mer muskler, men deffen skulle ju gå mycket snabbare, så man kanske skulle tjäna på det ändå?

Oj, 100kg, det kommer ta ett tag ... :rolleyes:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.