* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
9082 svar till detta ämne
Postad 08 April 2010 - 19:41
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Du lät både dryg och pantad. Klar som korvspad att dom inte kan garantera 3g inomhus och han gav dig även ett fullgott skäl till varför.
Vill du se några förändringar så lär dig att prata FÖR din sak och inte MOT den. Kundtjänst har förvisso en plikt mot dig som kund men som vanlig anställd orkar man sällan med "din typ" av kund då det i regel bara är gnäll, bajskastning och tjat om era rättigheter.
Haha, jo. Jag är bara ute efter någon täckning överhuvudtaget. Vilket jag inte alltid har i lägenheten min. Men roligt roligt. edit: konsultjobbar hos en operatör där jag mäter täckning. Då kollar vi även på täckningen så att den är tillräckligt bra även inomhus :/
Redigerat av mornn, 08 April 2010 - 19:42.
Postad 08 April 2010 - 19:48
erik89an
-
erik89an
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Bara jag som tycker skärmen känns sjukt "kletig"? Det känns jävligt segt att dra fingret på den och fingrarna lämnar sjuka märken efter sig när man dragit på skärmen :S
Postad 08 April 2010 - 19:55
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Har telenor tagit bort Telenor turbo 3g fri surf? Jag hittar inte tjänsten. De har massa "mobilsurf"tjänster som är dyra och kassa.
edit: jahopp, det har dem. Det sög ju. Avbeställde mitt Fri surf 3g då jag skulle beställa turbo 3g fri surf samtidigt som jag chattade med en ny kundsupport.
Mobilsurf 1Mbit (1 ner, 0,1 upp): 69 kr
Mobilsurf 6Mbit (6 ner 2 upp): 149 kr
Mobilsurf 10Mbit (10 ner, 2 upp): 199 kr.
Redigerat av mornn, 08 April 2010 - 20:02.
Postad 08 April 2010 - 20:02
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Bara jag som tycker skärmen känns sjukt "kletig"? Det känns jävligt segt att dra fingret på den och fingrarna lämnar sjuka märken efter sig när man dragit på skärmen :S
Torkat rent den?  Skämt åsido, jag upplever inte min som kletig.
Postad 08 April 2010 - 20:02
RichardA
-
RichardA
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Hej!
Skulle behöva lite tipps ang MW600!
1. Ang. radion. Trålade in på sr.se och lyssnade på radion i 25 minuter och där gick 10MB iväg.
Måste man strömma radio från sr.se för att lyssna på radio?
Blir ju dyrt.
2. Har volymen i botten men volymen är riktigt låg i lurarna!
Bra volym i luren dock!
Redigerat av RichardA, 08 April 2010 - 20:10.
Postad 08 April 2010 - 20:08
Unregisteredf89c404c
-
Unregisteredf89c404c
-
Lärjunge
-
-
254 inlägg
Har telenor tagit bort Telenor turbo 3g fri surf? Jag hittar inte tjänsten. De har massa "mobilsurf"tjänster som är dyra och kassa.
edit: jahopp, det har dem. Det sög ju. Avbeställde mitt Fri surf 3g då jag skulle beställa turbo 3g fri surf samtidigt som jag chattade med en ny kundsupport. Mobilsurf 1Mbit (1 ner, 0,1 upp): 69 kr Mobilsurf 6Mbit (6 ner 2 upp): 149 kr Mobilsurf 10Mbit (10 ner, 2 upp): 199 kr.
Sat*n vad dåligt! Där fick man för att man väntar på den vita... H**vete! Då får det bli Telia eller Halebop istället som åtminstone erbjuder bra täckning. EDIT: Katshing har kvar det på sin sida...kanske kan man snika till sig FRI 3G+ för 119:- iaf...
Redigerat av Unregisteredf89c404c, 08 April 2010 - 20:13.
Postad 08 April 2010 - 20:14
Unregistered33598
-
Unregistered33598
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
Hej!
Skulle behöva lite tipps ang MW600!
1. Ang. radion. Trålade in på sr.se och lyssnade på radion i 25 minuter och där gick 10MB iväg. Måste man strömma radio från sr.se för att lyssna på radio? Blir ju dyrt.
2. Har volymen i botten men volymen är riktigt låg i lurarna! Bra volym i luren dock!
Headsetet har en inbyggd FM-radio så att du kan lyssna på radio när som helst, även utan telefon. Så här lyssnar du på radio: 1.Håll knappen Spela/Paus nertryckt tills menyn för att välja ljudenhet visas. 2.Välj FM-radio som musikkälla med hjälp av pekvolymkontrollen. FM-radion sätts automatiskt på. 3.Du söker efter kanaler genom att hålla knappen Nästa eller Föreg. nertryckt tills du kommer till önskad kanal. Radiokanalens namn visas i displayen. 4.Du stänger av FM-radion genom att trycka på Spela/Paus. Obs! När du lyssnar på radio kan du bara justera volymen via headsetet
Postad 08 April 2010 - 20:22
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Sat*n vad dåligt! Där fick man för att man väntar på den vita... H**vete! Då får det bli Telia eller Halebop istället som åtminstone erbjuder bra täckning.
EDIT: Katshing har kvar det på sin sida...kanske kan man snika till sig FRI 3G+ för 119:- iaf...
Frågan är hur fan jag ska få lägga till Fri 3g+  "Det gick inte att aktivera tjänsten Telenor fri mobilsurf turbo kontakta kundservice för att beställa tjänsten". Synd att kundservice har störningar
Redigerat av mornn, 08 April 2010 - 20:32.
Postad 08 April 2010 - 20:23
lurane
-
lurane
-
Användare
-
-
101 inlägg
apropå skärm och känslighet, borde man inte få ställa in detta själv? det kanske går med någon app?
Postad 08 April 2010 - 20:43
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Tycker det är sjukt dåligt. Sämre hastighet, inga surfzoner och dyrare pris. ###### telenor, kul att man låste sig för en vecka sedan. ###### svin :/
Postad 08 April 2010 - 20:45
Unregisteredf89c404c
-
Unregisteredf89c404c
-
Lärjunge
-
-
254 inlägg
Tycker det är sjukt dåligt. Sämre hastighet, inga surfzoner och dyrare pris. ###### telenor, kul att man låste sig för en vecka sedan. ###### svin :/
Ändras surfpaketet för er som redan låst er?
Postad 08 April 2010 - 20:46
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Har de ingen ångervecka?
Postad 08 April 2010 - 20:47
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Har de ingen ångervecka?
Får väl stå mitt kast. Fick den till ganska bra pris  . Jag som ville nyttja några dagar av gratis surf innan jag tecknade mobilsurf turbo :/
Postad 08 April 2010 - 20:54
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Ändras surfpaketet för er som redan låst er?
Beställde via katshings hemsida, enbart surf. Får se om det flyter igenom. Vad ska man välja annars? Hum hum. edit: update från Telenor kundtjänst. De som redan har tjänsten sedan tidigare har den kvar tills de väljer att avsluta tjänsten. Vi har inte den tjänsten längre. Den upphörde idag.
Redigerat av mornn, 08 April 2010 - 21:52.
Postad 08 April 2010 - 21:47
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Det blev så mycket snack så min fråga försvann långt bak.  Är det nån som hittat en app som kan tända kameralampan? Vore grymt att kunna ha en ikon för att slå på och av den bara. Dom flashlight-appar som jag hittat tänder ju bara upp skärmen..
Postad 08 April 2010 - 21:49
Triton242
-
Triton242
-
Lärjunge
-
-
355 inlägg
Körde ett hastighets test idag inne i storstockholm men fick bara 0,3mbit/s vilket ja itne tyckte var så roligt. Kollade nu när ja kom hem mina APN inställningar och såg att det fanns en annan inställning på telenors hemsida internet.telenor.se/com.
Testade nu och fick upload på 2mbit/s och det är ute i skogen 8 mil söder om Stockholm. antar att när jag återvänder imorgon till storstan att de siffrorna kommer öka rejält.
Nu till själva frågan som jag får inte riktigt hittar ett definitivt svar och undrar om någon i denna tråden kanske vet.
Jag har Telenors Fastpris abb med företagspaket till kopplat vilket betyder fri surf samt mobilt bredband.
dock undrar jag om när jag ändrar APN inställning om detta fortfarande gäller.
Postad 08 April 2010 - 21:49
flippen
-
flippen
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Så en fråga tidigare om förslag på alarm-app. Jag har tittat runt endel och tycker Night Clock verkar bra. Smidigt även för att enkelt se vad klockan är om man vaknar mitt i natten (och inte har någon klockradio) Hittade informationen på http://androidandme....ns-for-android/Har någon testat Pure Calendar än? http://androinica.co...get-a-pure-one/ Mer info här: http://forum.xda-dev...ad.php?t=545097
Postad 08 April 2010 - 22:37
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Körde ett hastighets test idag inne i storstockholm men fick bara 0,3mbit/s vilket ja itne tyckte var så roligt. Kollade nu när ja kom hem mina APN inställningar och såg att det fanns en annan inställning på telenors hemsida internet.telenor.se/com. Testade nu och fick upload på 2mbit/s och det är ute i skogen 8 mil söder om Stockholm. antar att när jag återvänder imorgon till storstan att de siffrorna kommer öka rejält.
Nu till själva frågan som jag får inte riktigt hittar ett definitivt svar och undrar om någon i denna tråden kanske vet. Jag har Telenors Fastpris abb med företagspaket till kopplat vilket betyder fri surf samt mobilt bredband. dock undrar jag om när jag ändrar APN inställning om detta fortfarande gäller.
Inte helt säkert att du kommer att få.. Okej att du har tätare mellan masterna i stan, men det är också betydligt större tryck på 3g-trafiken i stan, vilket ofta gör att man faktiskt har sämre hastighet ju mer tätbefolkat det är. (Så länge man inte bor så långt ut så att man inte har täckning alls...)
Postad 08 April 2010 - 22:50
PontiacMan
-
PontiacMan
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Hej
Är sugen på en x10 och läst igenom allt :-)
Jag kör en x1 nu med telenor.
har 2 frågor
1: vilket är det bästa abbonemanget att köra med en x10 om man skall nyteckna(det jag har går inte ut förrän i sommar)??
2: Finns det någon app som funkar som snabbgps gör i win phone ??
/P
Postad 08 April 2010 - 23:03
Smith
-
Smith
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Har ett litet problem. Ändrade lösenord på min Gmail på datorn. När jag sen försökte kolla mailen på telefonen blev det självklart problem då användarnamn / lösenord inte stämde. Gick in under inställningar -> Onlinetjänstkonton och uppdaterade. Allting stämmer och det står nu igen att rätt Google konto är registrerat.
Går jag in i själva mailklienten så står det dock fortfarande att det är fel användarnamn / lösenord och jag kan då inte få in nya mail etc. Någon som har ett tips? Eller ett tips på en annan mailklient?
Postad 08 April 2010 - 23:03
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Alltså denna fråga är lite OT men tanke på att den handlar om abb..
Men ändå..
Jag funderar på ett Telenor 699kr/mån
Då får jag dels prata hur mycket jag vill, ingen begränsning på timmar eller sånt tjaffs som tele2 har för sig..
jag får skicka hur många sms/mms jag vill utan begränsning.. och jag får även turbo-3g + fri surf utan strypning!
För motsvarande tjänst tar tele2 runt 650kr/mån
Men de sata.... typerna lägger då in en spärr på max 50 timmar prat + 3000 sms / mms,
samt och max 10gb i download, sedan stryps hastigheten till nåt som mer liknar ett 14400 -modem.. hehe..
Tecknar jag 24mån Telenor får jag ut en X10 utan att betala en enda krona.. låter som en rätt okej deal tycker jag?
Men fråga är ju.. hur är Telenor att surfa med egentligen?
Bor längs kusten.. södra norrland, och enligt deras egen täckningskarta ska ju kusten vara Okej!!
Tips, någon?
Postad 08 April 2010 - 23:14
jangeorge
-
jangeorge
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Alltså denna fråga är lite OT men tanke på att den handlar om abb..
Men ändå..
Jag funderar på ett Telenor 699kr/mån
Då får jag dels prata hur mycket jag vill, ingen begränsning på timmar eller sånt tjaffs som tele2 har för sig.. jag får skicka hur många sms/mms jag vill utan begränsning.. och jag får även turbo-3g + fri surf utan strypning!
För motsvarande tjänst tar tele2 runt 650kr/mån
Men de sata.... typerna lägger då in en spärr på max 50 timmar prat + 3000 sms / mms, samt och max 10gb i download, sedan stryps hastigheten till nåt som mer liknar ett 14400 -modem.. hehe..
Tecknar jag 24mån Telenor får jag ut en X10 utan att betala en enda krona.. låter som en rätt okej deal tycker jag?
Men fråga är ju.. hur är Telenor att surfa med egentligen? Bor längs kusten.. södra norrland, och enligt deras egen täckningskarta ska ju kusten vara Okej!!
Tips, någon?
har inte alla operatörer på deras flatrates 3000 min prat, 3000 sms/mms ? Jag körde Tele2 Kompis 49 kr i månaden (inkl fri mobil surf fram till 31/8) sen övergår det till 99 kr i månaden , Kompis och mobil surf 0.5 Gig/månad sen stryps hastigheten när man går över det..
Postad 08 April 2010 - 23:51
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
har inte alla operatörer på deras flatrates 3000 min prat, 3000 sms/mms ?
Jag körde Tele2 Kompis 49 kr i månaden (inkl fri mobil surf fram till 31/8) sen övergår det till 99 kr i månaden , Kompis och mobil surf 0.5 Gig/månad sen stryps hastigheten när man går över det..
Inte telenors, har snackat med en på deras KS också.. saxat från hemsidan: "•Välj FastPris för 699 kr per månad. Då ingår samtal, sms, mms och mobilsurf obegränsat inom Sverige!" Dock kan det va så att hastigheten liger på 1mbit, ev. 6mbit..har inte lyckats utröna korrekta fakta ännu!
Postad 08 April 2010 - 23:54
jangeorge
-
jangeorge
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Inte telenors, har snackat med en på deras KS också..
saxat från hemsidan:
"•Välj FastPris för 699 kr per månad. Då ingår samtal, sms, mms och mobilsurf obegränsat inom Sverige!"
Dock kan det va så att hastigheten liger på 1mbit, ev. 6mbit..har inte lyckats utröna korrekta fakta ännu!
läst det finstilta då? mini texten på den sidan? det måste juh finnas en begränsning eller riktlinjer
Postad 09 April 2010 - 03:59
sm6rrp
-
sm6rrp
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Hej
jag har´Telenor fastpris inga problem ringer obegränsat fria sms/mms och obgränsat surf 1MB , och det funkat kanon, både jag och 2 av min barn använder detta, väljer man gå upp till total får du 6 mb i hastighet samt separat modem och tvilling kort också med på köpet och man täcknar sig på 24 mån, väljer man 12 mån betalar du 595 för modemet
Redigerat av sm6rrp, 09 April 2010 - 04:08.
Postad 09 April 2010 - 06:41
mikaoj85
-
mikaoj85
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Hur länge räcker era batterier på telefonen med normalt användande?
Hur kollar man hur snabb uppkoppling man har?
mvh
Postad 09 April 2010 - 06:58
rodak
-
rodak
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Har ett litet problem. Ändrade lösenord på min Gmail på datorn. När jag sen försökte kolla mailen på telefonen blev det självklart problem då användarnamn / lösenord inte stämde. Gick in under inställningar -> Onlinetjänstkonton och uppdaterade. Allting stämmer och det står nu igen att rätt Google konto är registrerat.
Går jag in i själva mailklienten så står det dock fortfarande att det är fel användarnamn / lösenord och jag kan då inte få in nya mail etc. Någon som har ett tips? Eller ett tips på en annan mailklient?
Om du menar "Email" klienten och inte "Gmail" så gör du såhär: Starta klienten, tryck på menyknappen, Account Settings, nästan längst ner har du "Incomming settings" Ändra lösenordet där inne så ska det fungera  Hur länge räcker era batterier på telefonen med normalt användande?
mvh
10-14 timmar vid sparsamt användande  "Xtremelabs Speedtest" sök på market
Postad 09 April 2010 - 07:22
mikaoj85
-
mikaoj85
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
jag kollade med xtremelabs och ficken nedladdningshastighet på 191,9 kbit/s och upp på 36,3 kbit/s
hur kan det komma sig.? jag har halebop vänner surfbas.
låter väldigt segt
Postad 09 April 2010 - 07:35
rodak
-
rodak
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
jag kollade med xtremelabs och ficken nedladdningshastighet på 191,9 kbit/s och upp på 36,3 kbit/s
hur kan det komma sig.? jag har halebop vänner surfbas.
låter väldigt segt
Vet inte hur det är med halebop abb. men är inte "bas" begränsad till en viss hastighet? Sen spelar ju många faktorer in. Hade du verkligen 3g anslutning när du körde testet eller bara 2g/edge? Hur lång batteritid har du? Är själv nyfiken på vad andra har. Edit: Testade själv och fick 1430kbit ner och 323kbit upp, Tele2 med halvbra täckning där jag befinner mig just nu.
Redigerat av rodak, 09 April 2010 - 07:40.
Postad 09 April 2010 - 07:47
Papazian
-
Papazian
-
Användare
-
-
146 inlägg
Hur länge räcker era batterier på telefonen med normalt användande?
mvh
I början räckte batteriet knappt en dag (men då lekte man ju mer med den). Nu leker jag hyffsat mycket med den och kan nog få den att räcka 2 dagar (haft den 1 vecka), Finns diverse appar för att kolla uppkoppling, själv använder jag Xtremelabs Speedtest Det blev så mycket snack så min fråga försvann långt bak. Är det nån som hittat en app som kan tända kameralampan? Vore grymt att kunna ha en ikon för att slå på och av den bara. Dom flashlight-appar som jag hittat tänder ju bara upp skärmen..
Letar också efter en sådan flashlight-app. Det sjuka är att jag har för mig att jag sett nåt om det på nåt forum för ett tag sen men avfärdade det då :/
Postad 09 April 2010 - 07:50
rodak
-
rodak
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
I början räckte batteriet knappt en dag (men då lekte man ju mer med den). Nu leker jag hyffsat mycket med den och kan nog få den att räcka 2 dagar (haft den 1 vecka),
Finns diverse appar för att kolla uppkoppling, själv använder jag Xtremelabs Speedtest
Letar också efter en sådan flashlight-app. Det sjuka är att jag har för mig att jag sett nåt om det på nåt forum för ett tag sen men avfärdade det då :/
Jag har haft min i lite mer än en vecka, och får bara batteriet att hålla 10-14 timmar vilket gör att jag måste ladda batteriet för att klara en hel dag. Leker knappt me den. Skickar 20 sms om dagen och pratar 10 minuter. Tycker att det är uselt  Har för mig att man måste roota telefonen för att kunna sätta igång fotolampan utanför kamera appen. Läste nåt sånt någonstans.
Redigerat av rodak, 09 April 2010 - 07:50.
Postad 09 April 2010 - 07:55
Papazian
-
Papazian
-
Användare
-
-
146 inlägg
Jag har haft min i lite mer än en vecka, och får bara batteriet att hålla 10-14 timmar vilket gör att jag måste ladda batteriet för att klara en hel dag. Leker knappt me den. Skickar 20 sms om dagen och pratar 10 minuter. Tycker att det är uselt 
Har för mig att man måste roota telefonen för att kunna sätta igång fotolampan utanför kamera appen. Läste nåt sånt någonstans.
Använder du nån typ av task-killer? Har du GPS och wifi på hela tiden?
Postad 09 April 2010 - 07:58
Unregistered80bc741c
-
Unregistered80bc741c
-
Användare
-
-
124 inlägg
Hade du verkligen 3g anslutning när du körde testet eller bara 2g/edge?
Det där är en vanlig 3G hastighet. 191 kbit/s är normalt. Ungefär hälften av det teoretiska (384 kbit/s). Det troliga är att det inte finns täckning för HSDPA protokollet. Det brukar synas på "tecknet". Ibland byts "3G" ut mot ett "H" på vissa telefoner.
Postad 09 April 2010 - 08:05
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Det är väl bara att ta sig en titt i X10 SDKn och se om man kan hitta någon fin funktion där? För generella fotolampor är väl lite svårt att göra en app till gissar jag bara då de kan ha olika funktioner för att anropa tändningen av lampan?
Postad 09 April 2010 - 08:07
mikaoj85
-
mikaoj85
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Vet inte hur det är med halebop abb. men är inte "bas" begränsad till en viss hastighet? Sen spelar ju många faktorer in. Hade du verkligen 3g anslutning när du körde testet eller bara 2g/edge?
Hur lång batteritid har du? Är själv nyfiken på vad andra har.
Edit: Testade själv och fick 1430kbit ner och 323kbit upp, Tele2 med halvbra täckning där jag befinner mig just nu.
snackade med halebops kundtjänst nu och det visade sig att jag har ett 2G kort  så jag skulle få mitt nya 3g kort om 3dagar
Postad 09 April 2010 - 08:16
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Jag beställde Telenor mobilsurf turbo för 119 kr från Katshing igårkväll. Nu blev jag uppringd av Katshing. De kan inte heller fixa den tjänsten längre utan jag fick välja de 3 st som finns på deras hemsida.
Roligt. Jag ringde telenor kundservice, han sade att han kunde bjuda på 1 månad Fri surf 6Mbit som kompensation. Nu chattar jag med en som erbjuder 2 månader gratis.
Redigerat av mornn, 09 April 2010 - 08:44.
Postad 09 April 2010 - 08:23
mikaoj85
-
mikaoj85
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
I början räckte batteriet knappt en dag (men då lekte man ju mer med den). Nu leker jag hyffsat mycket med den och kan nog få den att räcka 2 dagar (haft den 1 vecka),
Finns diverse appar för att kolla uppkoppling, själv använder jag Xtremelabs Speedtest
kanske denna du har sett http://www.androlib....gpear-qxwA.aspxverkar bara funka på samsung
Postad 09 April 2010 - 08:27
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Haha, jo. Jag är bara ute efter någon täckning överhuvudtaget. Vilket jag inte alltid har i lägenheten min. Men roligt roligt.
edit: konsultjobbar hos en operatör där jag mäter täckning. Då kollar vi även på täckningen så att den är tillräckligt bra även inomhus :/
Då får du väl testa täckningen innan du tecknar abbonemang då.
Postad 09 April 2010 - 08:38
deezel
-
deezel
-
Användare
-
-
237 inlägg
Hej Är sugen på en x10 och läst igenom allt :-) Jag kör en x1 nu med telenor.
har 2 frågor 1: vilket är det bästa abbonemanget att köra med en x10 om man skall nyteckna(det jag har går inte ut förrän i sommar)?? 2: Finns det någon app som funkar som snabbgps gör i win phone ??
/P
När jag pratade med en tjej i en Telenorbutik (Hamngatan i Stockholm) så sa hon att det gick att förlänga 6 månader innan abonnemanget går ut, så går det ut i sommar ta ett snack med dem så du slipper köra två parallellt =)
Postad 09 April 2010 - 08:39
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
en användare skall inte behöva hålla på att döda processer, det borde operativet ha hand om. Det låter som något måndagsexemplar; en telefon skall hålla en vecka åtminstone om den används sparsamt. om det inte är det och det är flera som har dålig batteritid så är det givetvis inte bra. Har för mig att man kan se vilka apps som drar batteri (och hur mycket), kanske kan man finna en lösning där.(har bara sett det på youtube, så jag vet inte om den finns i x10)
Postad 09 April 2010 - 09:00
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Hej jag har´Telenor fastpris inga problem ringer obegränsat fria sms/mms och obgränsat surf 1MB , och det funkat kanon, både jag och 2 av min barn använder detta, väljer man gå upp till total får du 6 mb i hastighet samt separat modem och tvilling kort också med på köpet och man täcknar sig på 24 mån, väljer man 12 mån betalar du 595 för modemet
Hmm.. Precis vad jag kollat upp också, finns ingen praktisk begränsning i ringandet helt enkelt Men med 6mbit, då är det alltså mobilt bredband du snackar om här? Med ett separat modem/kort? Tvilling-kort, kan man få detta gratis eller? För jag skulle vilja teckna telenor som abb.. och sedan även ha ett telenor som mobilt bredband.. kan man då köra ett enda abb.. men nyttja dels ett i mobilen, och ett i 3g-modemet till laptopen?
Postad 09 April 2010 - 09:03
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
När jag pratade med en tjej i en Telenorbutik (Hamngatan i Stockholm) så sa hon att det gick att förlänga 6 månader innan abonnemanget går ut, så går det ut i sommar ta ett snack med dem så du slipper köra två parallellt =)
Jävligt märkligt.. standard brukar vara att man kan förlänga tidigast 3mån innan abb upphör.. har kollat både med tel2 och telenor!
Postad 09 April 2010 - 09:08
rodak
-
rodak
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Yes, killar alla onödiga tasks, GPS och WIFI alltid off. Timescape uppdaterar facebook 1 gång var tredje timme och mailen kollas 1 gång i timmen. Tycker att telefonen borde hålla mycket längre. Har t.o.m bytt ut mitt simkort till ett nytt för att utesluta att det va gammalt och dåligt.
Postad 09 April 2010 - 09:13
rodak
-
rodak
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
en användare skall inte behöva hålla på att döda processer, det borde operativet ha hand om. Det låter som något måndagsexemplar; en telefon skall hålla en vecka åtminstone om den används sparsamt. om det inte är det och det är flera som har dålig batteritid så är det givetvis inte bra.
Har för mig att man kan se vilka apps som drar batteri (och hur mycket), kanske kan man finna en lösning där.(har bara sett det på youtube, så jag vet inte om den finns i x10)
När jag kollar på battery use så är det "Cell standby" som drar runt 40-50% av den totala förbrukningen. Cell standby står förklarat som "Battery used by cell radio" Så antigen är det nåt fel på tele2s nät eller så är det nåt fel på min telefon. Har ganska god täckning men telefonen pendlar ofta mellan 2g och 3g. Kan det vara denna pendlingen som drar så mycket? Vet att min Nokia 5800 hade liknande problem. Men den klara av runt 20 timmar innan laddning. Edit: Ska "3G" indikeringen alltid vara igång uppe vid signalstyrkan? Min är alltid igång och då undrar jag om det är nåt som är igång i bakgrunden som hella tiden håller en uppkoppling vid liv. 3G indikeringen har alltid 2 gråa pilar och försvinner aldrig. Dom blir dock vita när jag surfar och sånt. Betyder grå inaktivt eller att den är ansluten till 3G men ingen data skickas för tillfället?
Redigerat av rodak, 09 April 2010 - 09:22.
Postad 09 April 2010 - 09:32
Papazian
-
Papazian
-
Användare
-
-
146 inlägg
Edit: Ska "3G" indikeringen alltid vara igång uppe vid signalstyrkan? Min är alltid igång och då undrar jag om det är nåt som är igång i bakgrunden som hella tiden håller en uppkoppling vid liv. 3G indikeringen har alltid 2 gråa pilar och försvinner aldrig. Dom blir dock vita när jag surfar och sånt. Betyder grå inaktivt eller att den är ansluten till 3G men ingen data skickas för tillfället?
Så tolkar jag det iaf.
Postad 09 April 2010 - 10:15
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Snabb fråga. Vilken apn skulle man ligga på hos telenor med fri sur?
Postad 09 April 2010 - 10:35
Papazian
-
Papazian
-
Användare
-
-
146 inlägg
kanske denna du har sett http://www.androlib....gpear-qxwA.aspx
verkar bara funka på samsung
Hittade den nu på ett swedroidforum. MotoTorch LED hette den, men den är för Motorola och eventuellt ska den funka för Android > 2.0
Postad 09 April 2010 - 10:40
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1586 inlägg
internet.telenor.se tror jag det är.
Redigerat av New Player, 09 April 2010 - 10:42.
Postad 09 April 2010 - 10:43
Mayanyi
-
Mayanyi
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Kolla in Swedroids wikisida, finns ett avsnitt om inställningar av APN för olika operatörer. http://www.swedroid....lningar#TelenorJag kör själv Telenor (Företag fastpris eller vad det nu heter) och jag kör med internet.telenor.se, funkar bra. Var dock tvungen att ringa till Telenor och få dem att aktivera Turbo-3G på abbonemanget först. Turbo 3G på services.telenor.se kunde vi inte få i vårt avtal, då behövde man beställa till extra tjänster.
Postad 09 April 2010 - 10:57
jangeorge
-
jangeorge
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Jag tycker mitt batteri håller mkt längre sedan jag flashade den till .16
Igår fick jag spela spel efter spel tills mobilen dog för att ladda den på nytt
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|