Edit: bytte till annat Nokia tema och sen tillbaks till det första och då va bokstäverna svarta igen... Liten bugg som spökar?
Bifogad fil(er)
Redigerat av big_swede70, 01 June 2011 - 11:30.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
4 relaterade trådar
Postad 01 June 2011 - 11:20
Nu har min Truecaller oxå fått problem med vita bokstäver mot vit bakgrund. Hade jag inte förut. Se skärmdump.. Ska prova starta om alt ominstallera men detta hade jag inte tidigare??
Edit: bytte till annat Nokia tema och sen tillbaks till det första och då va bokstäverna svarta igen... Liten bugg som spökar? Bifogad fil(er)Redigerat av big_swede70, 01 June 2011 - 11:30. Postad 01 June 2011 - 11:26 Pixelpipes Facebookapp Apropå Facebook. Såg att en av de utvalda som fick testa en betaversion av Symbian Anna på sin Nokia N8 via Facebook, tyckte detta om Anna uppdateringen: "Symbian Anna. Var på besök hos Nokia igår, trevligt, proffsigt och roligt! Anna funkar mycket bra. N8 är snabbare än den var förut, känns roligare med nya ikoner och internet webläsaren mycket bättre. OVI maps har nu kollektivtrafiken i hela världen. Funkar oxå bra. Nokia Bubbles fungerar korrekt. Uppdateringen gick smärtfritt, imngen data förlorat förutom sorteringen i mappar (jag sorterar mina appar i olika mappar som jag skapar själv) So far MYCKET NÖJD!!!! Tack Nokia!" och apropå Symbianuppdateringar... Symbian Belle ser rätt så mycket fräschare ut:
Redigerat av Unregistered31511, 01 June 2011 - 11:57. Postad 01 June 2011 - 11:26 Så har jag haft det med det programmet sen första versionen jag betalade för. Brukar hända när appen är igång och man byter mellan liggande och stående skärm. Tröttnade på appen när den sabbade hela min telefonbok, satte fel bilder på fel person och telefonnummer hamnade lite här och där. Tur som var hade jag backup på telefonboken. Postad 01 June 2011 - 11:38 Jaha så det kan va TC som gjorde så mina favoritkontakter plötsligt hade ändrat ordning och bytt plats med varann? Har inte hänt förut. Om dessutom nr kan byta plats e det kanske dags avinstallera tills stabilare version dyker upp. Va säger TC-admin som skriver här om dessa problem som dykt upp? Redigerat av big_swede70, 01 June 2011 - 11:39. Postad 01 June 2011 - 11:45 Tyvärr, kommer inte på nåt. Men prova nästa gång du inte hittar. Så där har det varit sen januari åtminstone. Är det bara för att Truecaller envisas med att använda en ljus bakgrund? Nästan alla andra program använder svart. Redigerat av SL2, 01 June 2011 - 11:46. Postad 01 June 2011 - 13:55
Nytt från Beta labs ( http://betalabs.nokia.com )
CNN International beta for S^3 CNN International features textual news and articles across 12 categories, video on demand, CNN Live video (when available), and iReport citizen journalism including sharing and tweeting. Version 1.0 of CNN International was released in Ovi Store for Nokia E7 last week. [See Nokia Conversations article] Version 1.1 is now available via Nokia Beta Labs for Nokia N8, Nokia C6-01, Nokia C7, Nokia C7 Astound, Nokia E7, and Nokia X7 smartphones. In this version, CNN Breaking News is delivered with Ovi push notifications. --- Nokia Play To - Enjoy your photos, videos and music wirelessly Nokia Play To lets you show photos and videos taken with your mobile to your friends wirelessly on your TV. Or you can listen to your favourite music stored on your mobile with your home audio system. Just launch Play To, select the device and media you want to play. No configuration is needed once WLAN is on and all devices are connected to the same network. http://www.youtube.c...h?v=omX1wbQiQ2c Redigerat av MerBlues, 01 June 2011 - 13:59. Postad 01 June 2011 - 14:13 Ja Nokia har ju startat något samarbete med CNN där CNN använder sig av Nokia maps. Det andra är väl DLNA för alla Symbian^3 mobiler, finns nog några som efterfrågat det. Som så ofta så får Nokia ordna apparna själva om det ska bli något. Postad 01 June 2011 - 14:51
Redigerat av michaelvecel, 01 June 2011 - 14:55. Postad 01 June 2011 - 18:05
Och här finns lite mer info om appen http://www.allabouts...debuts-rewr.php Postad 01 June 2011 - 18:11 Trevligt med Qt appar. Mer sådant, tack! Postad 01 June 2011 - 21:14
Lite irriterande att man inte kan välja färg på bakgrunden till widgeten till nya Battery Monitor 2.0, eller göra den transparent eller nått... stor svart ruta mitt i UI:et gör det inte direkt vackrare...jaja, den verkar bättre iaf, ska va mycket per precist och man kan se exakt vilka program det är som suger ström.
Tar väl nån vecka innan man fått tillräckligt med info för att faktiskt få ut något av det, men det verkar lovande iaf. På tal om nått helt annat, förhoppningsvis får jag en USB pytte-liten SDHC kortläsare i posten imorrn (iofs röd dag?), OM det funkar så känns det som en sån sak som gör en glad att ha en N8. Kan jag ta bilder på min nya Nikon D5100 och sen bara plugga in SDHC kortet i N8an via läsare (pocket-size) + USB-on-the-go så är det ju bara hur grymt som helst. OM det nu funkar... men hur skönt vore inte det, bara ta lite bilder med DSLR:en, koppla in kortet och ladda upp på Flickr/Picasa/FB eller vad man vill direkt, utan att behöva åka hem till datorn. Fixar Android/iOS det tro? Väntar otåligt på att se om det går, men det borde gå! Postad 01 June 2011 - 22:10 Håller med, förstår inte varför den inte kan ha samma standardutseende som alla andra widgets... Postad 01 June 2011 - 23:37
Bara jag som haft problem med min n8, haft stora problem att få mitt bt headset att kommunicera med telefonen då man kör fm sändaren.
Samt att den hänger sig / freezar rätt ofta då man använder fm sändaren.... Jag har alla de senaste uppdateringarna. Någon annan som har liknande problem? Postad 01 June 2011 - 23:45 Nu kanske jag missar nåt men va ska du med en kortläsare till? Går det inte att plugga in kameran direkt i N8:an via OTG? Kanske stöder inte kameran masslagringsläge? Vissa kortläsare funkar inte med N8:an tyvärr. Redigerat av trixeo, 01 June 2011 - 23:45. Postad 02 June 2011 - 09:50
Nu har jag införskaffat mig en Nokia N8. Min före detta Samsung Galaxy S gav jag bort. Jag saknade Nokia maps väldigt mycket vilket jag nu kan använda. Annars är jag mycket nöjd med telefonen.
Rent hårdvarumässigt är Galaxy S överlägsen men jag upplevde telefonen som tråkig och använde den inte till mycket mer än att ringa med den. Alla dessa 100000 appar brydde jag mig inte mycket och de som jag laddade ner så var det var ingen som höjde mina ögonbryn. Synd att Nokia väljer att dumpa Symbian och var det som gjorde att Nokia inte var en i mängden. Udda val men jag är nöjd. Postad 02 June 2011 - 10:02
fixade middag imorse... http://bit.ly/mfSEuW
Postad 02 June 2011 - 11:49
Nokia Beta Labs släppte cool app nyss: Nokia play to. Sitter nu lyssnar på musik via mediacentern ( Pinnacle showcenter 1000G) som N8'an streamar till den via wlan på routern.
Nokia play to Bifogad fil(er)Redigerat av big_swede70, 02 June 2011 - 11:51. Postad 02 June 2011 - 13:00 Tycker väl tvärt om jag, Samsungen har mer RAM och snabbare CPU, men N8 är ju å andra sidan inte lika stort behov av det då den har har ju ett mer lättdrivet operativ som dessutom är GPU accelererat. Vidare så är ju kraftfull CPU negativt för batteritiden. Men sen är det ju Nokia N8 för hela slanten, bara en sådan sak som materialval, Samsungens hårdpast v.s. Nokians unibody aluminium med gorillaglas. Redigerat av Unregistered31511, 02 June 2011 - 13:00. Postad 02 June 2011 - 13:16
Jag menade främst CPU prestanda och minne. Galaxy S flyter på bättre än N8 när det gäller animeringar och internet sidor. Det här visste jag iof redan om innan jag köpte telefonen. Sedan finns det andra aspekter som N8 givetvis är bättre, t.ex. kameran, GPSen är bättre, FM sändar, mer kringutrustning helt enkelt. N8 är lite mer speckad med finesser. När det gäller minne så snor android ganska mycket minne. Efter en ren uppstart så är det ca 150MB kvar av 512MB. ca 330MB finns tillgänglig till applikationer av 512MB. Mycket cachas i Android så det är svårt att ge en siffra på hur mycket som egentligen är tillgängligt till applikationer. Vet inte hur mycket man har kvar av 256MB efter uppstart när det gäller Symbian. Redigerat av JagVetInte, 02 June 2011 - 13:17. Postad 02 June 2011 - 13:31 Ungefär hälften. Postad 02 June 2011 - 15:29
Jaha, då är det alltså dubbelt telefonminne i C7an, 1000 MB. Har alltid trott C7 och N8 var identiska på sådant. Har aldrig slagit mig tidigare. Kan kanske förklara en del som förbryllat mig i tråden. Postad 02 June 2011 - 15:34
C7 har också 256MB. Jag vet inte var dessa 1000MB kommer ifrån men det är inte RAM minnet. Postad 02 June 2011 - 15:41
Nej jag menar så klart ROM. Vilket väl är telefonminnet. RAM är väl arbetsminnet. Jag är visserligen heldum vad gäller datorteknik, så kan ju ha fel. Eftersom ni prata om hur mycket Android resp. Symbian och en del andra applikationer tar på telefonminnet så är det väl ROM som avses. Där har jag nu 370MB kvar efter allt jag stoppat i C7an. Redigerat av ffodil, 02 June 2011 - 16:13. Postad 02 June 2011 - 16:12
jo nytt personbästa för mig vad det gäller bäcköring. 1740 gram. totalt väger de fyra upptagna 4,5 kg. sen släpptes det i 10 stycken också och dom var inte små heller. =D skönt att ha en sån bra kamera i fickan att dokumentera med... Redigerat av bag, 02 June 2011 - 17:22. Postad 02 June 2011 - 18:40
Håller med, härlig bild! Smaklig måltid, storfiskaren Redigerat av MerBlues, 02 June 2011 - 18:41. Postad 02 June 2011 - 21:51 Det finns så många olika uppgifter om hur N8:ans minneskonfiguration ser ut, har inte hittat någon komplett information någonstans, en del säger att NAND är 512 och andra 256, andra säger att RAM är en del av NAND osv.. vet någon var man kan hitta trovärdiga uppgifter? Jag har gissat mig till följande genom diverse uppgifter: - ROM (512MB) (POP4 4G M3 NAND Flash EEPROM) - RAM (256MB) (POP4 2G DDR) - eMMC (16GB) - microSD (upp till 32GB) C: (partition i ROM) program, användarfiler D: (partition i RAM) runtime memory [stack, heap] E: (partition i eMMC) F: (partition i microSD) Z: (read only partition i ROM) OS, mellanvara, program Av vad jag förstår så är det så att program som ligger installerade i C: och Z: (ROM), exekveras direkt därifrån och behöver inte laddas in i RAM för att användas, så det finns ju både för- och nackdelar med att installera program till C:. Redigerat av trixeo, 03 June 2011 - 00:50. Postad 02 June 2011 - 22:09
Alla telefoner har sina fördelar..min nya Galaxy S2 e otroligt snabb på alla saker den gör,inget lagg alls och alla mappar öppnas blixt snabbt..en pdf fil som tog en minut att öppna på N8:an tar bara ett par sekunder med den nya..opera mini med 3G uppkoppling e N8:an snabbare medans flash innehåll öppnas blixt snabbt med S2:an.. Gps e mycket bättre på N8:an och navigerings programmet ovi map ljus år före androids..så N8:an e inte alls en dum telefon..kanske inte som jobb mobil direkt men multimedia med sin överlägsna Gps,Kamera,navigering och video kameran e toppen oxå..beror vad man prioriterar..kan dom uppdatera den så den inbygda webläsaren blir 3 gånger snabbare så e den bland dom bästa tycker jag.. Postad 02 June 2011 - 22:12
ROM är det ju inte. ROM står trots allt för Read Only Memory, minne som kan initialiseras och sedan inte ändras.
Och sedan är det ganska tydligt att N8:an har 256 MB RAM (arbetsminne). Väldigt lite skulle jag tycka. Alldeles för lite. Postad 02 June 2011 - 22:39
RSS news reader application for Symbian^3 devices with a unique UI:
http://dailymobile.s...with-unique-ui/ Postad 02 June 2011 - 23:23
Opera Mobile funkar ganska bra så länge man inte behöver flash och inte så fasligt slö som Nokias egna. Nokia kritiserades för den dåliga hårdvaran (cpu + minne) redan innan telefonen var släppt och den underpresterar i vissa avseenden. Symbian på Galaxy S2 skulle vara ett intressant upplevelse. Jag hade definitivt köpt den. Vad jag inte förstår i Elops "knee jerk reaction" att hoppa på Windows Phone. Symbian är inte så långt efter Android. 1 år till och Symbian hade knappat in om bara man kunde ge Symbiantelefonerna ordentliga prestandamonster. Lojala kunder vill inte byta OS och Symbian/S60 var ett bra etablerat OS. På 90-talet så räknade alla bort Apple som företag, idag är dem ledande. Apple höll på sig själva, vände krisen och vann. Det kan svänga snabbt i branchen. Vad blir Nokia nu? Generic Windows phones med nokia bitmappar? Postad 03 June 2011 - 00:44 Det finns många typer av ROM, i detta fall används NAND Flash memory, vilket är en variant av EEPROM som läses snabbt men inte skrivs till så fort. Men visst du har rätt i att i ordets bemärkelse så betyder det Read Only Memory. Andra typer av ROM är PROM och EPROM. Alla typer går att skriva till. Hur man sen gör för att skriva till det är en annan historia. Postad 03 June 2011 - 01:24 Det är knappast prestandan som fått Symbian att halka efter. Det är helt enkelt att marknaden efterfrågar lurar med fokus på användarvänlighet och mindre krångel och där får jag faktiskt erkänna att iOS ligger i framkant med sitt extremt simpla UI. Även Android är bättre på den fronten. Själv vill jag inte använda mig av iOS, men jag förstår verkligen de som vill. Detta har nog att göra med att varenda kotte villa ha en smartlur idag. För 5 år sedan såg det inte alls likadant ut, då var smartphones mer exklusivt inriktade mot folk som hade mer speciella krav. När Lisa, 15 vill ha en ny lur idag så vill hon minsann ha en telefon med "apps", men Windows Mobile eller Symbian är nog aningen för krångligt för henne om man jämför med iOS, Windows Phone och Android. Att sätta Symbian på superhårdvara skulle inte påverka situationen det minsta. Enligt min erfarenhet så flyter dessutom min N8 bra mycket bättre än många lurar, speciellt vid bildhantering. Så som sagt, det är knappast prestanda som påverkar den uppkommna situationen på marknaden, det är nog till största delen marknadsföring och enkelhet. Postad 03 June 2011 - 02:17
Jag ursäktar mitt dubbelinlägg här, men jag vill tipsa om en riktigt trevlig app som heter Track&Protect.
Ett riktigt smidigt program för de som är oroliga över att bli av med sin lur utan någon möjlighet att förhindra tjuven att ta del av personlig information, eller för den som vill ha tillbaks sin lur. Jag prövade både positionering och bild med framkameran och det fungerar utmärkt. Appen kostar 20kr på Ovi för den billigaste och jag vet inte riktigt vad de dyrare varianterna ger. Kanske ger det mer "credits" som man förbrukar när man vill utföra kommandon på hemsidan. Phonelocator verkar vara ett liknande program men den saknar flertalet funktioner som exempelvis foto från front- och huvudkamera, wipning av lur, låsning osv. Postad 03 June 2011 - 07:23 Den där var inte dum. Youtubefilm Redigerat av Unregistered31511, 03 June 2011 - 07:25. Postad 03 June 2011 - 08:19 Jag tror det har att göra med själva operativsystemet. Symbian är gammalt. Väldigt gammalt. Och vad händer med operativsystem som är gamla? Jo, massvis med gammal kod som oftast är krånglig och ingen som vet vad den gör. Och värre - operativsystem är så stora och komplexa att om du ändrar någon liten detalj så kan alltihop braka samman - vilket ingen vill. Så det krävs extremt många tester för att kolla om operativsystemet verkligen fungerar efter du ändrat någonting. Därför är det nog så att de som jobbar med Symbian har svårt att göra ändringar i systemet och att det tar lång tid (vilket Elop faktiskt nämnde lite grand). Naturligtvis, det korrekta valet hade varit att "modernisera" Symbian genom att skriva om denna gamla kod. Det är mycket bättre än att börja skriva ett nytt operativsystem. Med jag tror inte riktigt Nokia har den tiden på sig. Det skulle ta år, även om de gör det lite inkrementellt så behöver de trycka ut nya saker i operativsystemet till massan, och snabbt. Sedan är det ju stigman med Symbian telefoner. I USA anses de som någonting ont. Genom att försöka gå över till en annan plattform hoppas Nokia på att undvika denna stigma. Det är verkligen synd, men det är verkligheten. Postad 03 June 2011 - 15:52
Vad göra om man köpt en app på Ovi store men installeringen misslyckades? Har ingen lust att betala igen. Har fått ett tack för ditt köp-sms, men om jag ska försöka installera den igen måste jag trycka på "köp".
Postad 03 June 2011 - 15:55
Har hänt mig två gånger. Kontakta supporten så får du en nedladdningslänk till programmet. Dock kommer det fortfarande stå "köp" i butiken, men du kommer ha det på telefonen. Postad 03 June 2011 - 19:46
Finns nu ett Symbian Anna look-a-like tema på Ovi. Symbian-next lite
SC002.PNG 322.91K
0 Antal nerladdningar
SC001.PNG 119.38K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Unregistered444d4ee2, 03 June 2011 - 19:51. Postad 03 June 2011 - 21:38
Om det är den du ser på skärmen du är nyfiken på så finns den på Ovi. Köpte den för 10kr. Data Counter Widget
Den är lite begränsad. Den nollar inte datan automatiskt efter en månad. Vilket jag hade önskat. Samt att den sparar historik per månad hade inte varit fel. Den läser ut informationen som sparas i telefonens datamätare. Redigerat av Unregistered444d4ee2, 03 June 2011 - 21:38. Postad 03 June 2011 - 23:01
Track&Protect verkar vara kanon.ser på deras hemsida att det finns en lightversion gratis.lite tunn.men ett par funktioner som är basic och bra att ha..men 20 kr appen hittar jag inte i ovi,bara en för 110 kr..... Postad 04 June 2011 - 07:57
Jag kan tipsa om F-secure Anti Theft som är gratis. Jag använder den just nu, tyvärr så blev telefonen segare.. Hur upplever ni att de där fungerar? Postad 04 June 2011 - 20:44
Är det för att den måste ligga i telefonminnet ? Om jag förstår rätt. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |