LG B6 55" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED55B6V
(TV)
Rapporterad
|
9
|
(51)
|
Inga priser | |
LG B6 65" 4K Ultra HD OLED - OLED65B6V
(TV)
|
8
|
(24)
|
Inga priser |
Postad 03 November 2017 - 12:47
Är din bild från B7V's manual? Denna bild är från B6V's manual. Står samma under DVB-S/S2 på båda, men det behöver kanske inte betyda att Viasat's CA-modul funkar på båda?
Bifogad fil(er)
Redigerat av DennisA, 03 November 2017 - 12:51.
Postad 03 November 2017 - 13:33
Ja du har rätt, jag valde fel manual. Men jag kan inte tänka mig att det skulle vara något speciellt med deras modul. Det är ju en standard liksom.
Postad 03 November 2017 - 14:47
Viasat har så hårda låsningar i sina system, så får du inga garantier från dem.
Så kommer det inte att fungera
Postad 03 November 2017 - 20:02
Jag gick tillbaka till 04.30.50 med hjälp av de här instruktionerna, ser ut att vara samma procedur som i din länk.
Funkade utan problem, uppgraderade sedan till 04.31.25 via USB.
Tack för detta! Gick tillbaka till 04.31.25 nu jag också, gillade inte alls vad dom gjort med svärtan i nya firmwaren.
Postad 05 November 2017 - 21:24
Flyttar och skulle behöva lite skydd.
Skicka PM
(Har en 65B6)
Postad 07 November 2017 - 07:43
Hej!
Funkar er LG Content Store? Jag kommer inte in på min. Tänkte om LG:s server är nere så att ingen kommer in eller om det bara gäller min TV. Kan någon kolla om det funkar för er, det vore snällt.
Edit: nu funkar det!
Redigerat av nimrod23, 07 November 2017 - 11:46.
Postad 09 November 2017 - 12:13
Hej!
Har en fråga som jag antar är dum. Änväder min tv som monitor till min speldator och har nu fått lite problem med ettt spel som krånglar i 4k. En lösning verkar vara att ändra upplösningen i nvidia inställningarna till 3840*2159.
Man får upp en varning om att göra så kan skada skärmen, kan det verkligen göra det?
Redigerat av Pellon, 09 November 2017 - 12:14.
Postad 11 November 2017 - 07:46
Sänkte oled light på HDR och det funka för att ta bort glowing blacks men inte på DV även om jag hade allt på 0.
Redigerat av axion84, 12 November 2017 - 06:02.
Postad 13 November 2017 - 11:14
Postad 13 November 2017 - 12:55
grynigheten är nog inget fel hos netflix mer än att det är inspelat så .. banding har jag inte märkt av i Daredevil vad jag kan minnas, borde ju inte vara något problem iom att det är i Dolby Vision. har du någon specifik scen i Daredevil i åtanke kan jag kolla på min E6.
Redigerat av mrchisholm, 13 November 2017 - 12:55.
Postad 13 November 2017 - 16:05
grynigheten är nog inget fel hos netflix mer än att det är inspelat så .. banding har jag inte märkt av i Daredevil vad jag kan minnas, borde ju inte vara något problem iom att det är i Dolby Vision. har du någon specifik scen i Daredevil i åtanke kan jag kolla på min E6.
Sorry om jag var otydlig, bandingen var inte i Daredevil utan Stranger things. Typ mitten/slutet på ep 0201, i strålkastarljuset från en bil. I Daredevil var det mer det gryniga i bilden jag störde mig på. Ganska markant grynig bild, vilket kändes märkligt när det är 4k UHD. Men det kanske är medvetet filmat så, som du säger.
Postad 13 November 2017 - 18:13
LG och hur man dribblar bort ett fint marknadsläge.
Köpte min 55B6V under "Black Friday" och till måste jag tillstå ett attraktiv pris.
Nöjd och glad att jag klev in i oled svängen som var ett välkommet och för mig nytt kliv i teknikutvecklingen hemma.
Det var också min första dyrare LG produkt och fanns massor att läsa i forumen då det attraktiva priset verkligen satte fart på försäljningen.
Svenska LG och dess support har sedan start verkligen utmärkt sig med att vara riktigt sena på bollen med firmware'n och dessutom lagt upp OTA sent ihop med trasiga zip arkiv flera gånger, nu har detta sjabbel löst sig för de driftiga med manuella nedladdningar från england och tyskland av dessa då svenska lg misslyckats, allt står att läsa i tidigare delar i denna tråd.
Kommer jag nu att köpa mig en nyare LG oled?
Jag tror faktiskt inte det då jag är extremt o-imponerad av svenska supporten och den absolut superdåliga hanteringen av de rena fel som introducerades i sista utgåvan av firmware'n vilket borde ha åtgärdats extremt skyndsamt och med topp prioritet.
Som ägare just nu av tv'n ifråga så känns det inget vidare, och ger ingen mersmak för en LG till.
-ld99
Postad 13 November 2017 - 18:18
Apropå inlägget ovan, vilken är den senaste välfungerande firmware som finns?
Postad 13 November 2017 - 18:49
Som ägare just nu av tv'n ifråga så känns det inget vidare, och ger ingen mersmak för en LG till.
LG ligger helt klart på minuspoäng just nu. De får allt lov att skärpa till sig ordentligt om man ska återkomma som kund!
Postad 13 November 2017 - 18:56
Sen är det väl trist att små marknader inte prioriteras.
Postad 13 November 2017 - 19:18
Hjälp!!!!
Min B6 stör ut aktiv HDMI via ARC.
När jag t.ex. har HDMI port för MEDIA PLAYER aktiv så switchar (TVn) tillbaks till HDMI port TV AUDIO, detta kan ske 4-6 gng under timme.
Trodde först att det var min receiver Denon X2300 som spökade men detta problem uppstår inte när jag tittar via min projektor.
Tacksam för tips, har testat det mesta och tror inte kabel byte skulle hjälpa då allt funkade fint med min gamla plasma!
Postad 13 November 2017 - 19:19
Postad 13 November 2017 - 19:24
Det är väl en väldigt liten del av tv-ägarna som uppdaterar fw, och ett stående tips (iaf förr) ifrån lg har varit att är inget trasigt, så uppdatera inte. Finns alltid en risk med att uppgradera.
Sen är det väl trist att små marknader inte prioriteras.
Uhm, med tanke på att tv'n hela tiden påminner dig om ny oinstallerad fw varje gång du sätter på den så tror jag de flesta uppgraderar.
Problemet är att LG är så slapphänta med att fixa till de problem de introducerar.
Postad 13 November 2017 - 19:45
Håller med om dom inte gör oss nöjda och rättar till black glow borde man välja annat märke nästa gång. Man köper ju oled för perfekt svärta och dom har marknadsfört det så med ord som perfect black/infinite contrast.Kommer jag nu att köpa mig en nyare LG oled?
Jag tror faktiskt inte det då jag är extremt o-imponerad av svenska supporten och den absolut superdåliga hanteringen av de rena fel som introducerades i sista utgåvan av firmware'n vilket borde ha åtgärdats extremt skyndsamt och med topp prioritet.
-ld99
Redigerat av axion84, 13 November 2017 - 19:47.
Postad 13 November 2017 - 21:42
inga problem på min LG med senaste FW
känns som det är broadcom-chipet elle va de e som finns i B-modellen som felar .. hör inga problem med C/E/G förutom möjligen Game Mode i HDR då.
Postad 13 November 2017 - 23:29
Vad kör du med för oled light? Som jag skrivit några poster ovan så kan jag sänka oled light till 50 och få bort det på sdr och HDR10 men inte göra nåt åt det på DV.inga problem på min LG med senaste FW
känns som det är broadcom-chipet elle va de e som finns i B-modellen som felar .. hör inga problem med C/E/G förutom möjligen Game Mode i HDR då.
Postad 14 November 2017 - 00:06
Enda va några avsnitt av stranger things s02 där visa svarta detaljer blev ljusgråa och det såg skjut konstigt ut men annars är svart svart.
Postad 14 November 2017 - 06:34
Har jag missat något? Black glow? Har 05.30.10 och det ser ut som vanligt?
Enda va några avsnitt av stranger things s02 där visa svarta detaljer blev ljusgråa och det såg skjut konstigt ut men annars är svart svart.
Många har problem med följande...
- Sega menyer
- Black glow
- Posterization
Postad 14 November 2017 - 07:11
Vad kör du med för oled light? Som jag skrivit några poster ovan så kan jag sänka oled light till 50 och få bort det på sdr och HDR10 men inte göra nåt åt det på DV.
kör 100 på SDR och HDR.
Körde du Dolby Vision? I så fall är det säkert där problemet ligger fortfarande (det är dock Dolby Labs fel inte LG, samma problem på Blu-Ray).
Redigerat av mrchisholm, 14 November 2017 - 07:12.
Postad 14 November 2017 - 07:20
Precis det var det tack för infotkör 100 på SDR och HDR.
Körde du Dolby Vision? I så fall är det säkert där problemet ligger fortfarande (det är dock Dolby Labs fel inte LG, samma problem på Blu-Ray).
Postad 14 November 2017 - 07:26
Precis det var det tack för infotkör 100 på SDR och HDR.
Postad 14 November 2017 - 07:37
Postad 14 November 2017 - 07:46
Okej då skulle du haft black glow med den inställningen, jag ser black glow på b6 redan vid oled light 80 i mörkt rum. Detta ser man främst vid hel svart skärm dock och när ögonen vant sig vid mörker. Och så fort det kommer en vit eftertext tex så ser man inte det. Svart kan fortfarande se svart ut dock.kör 100 på SDR och HDR.
Men har dom förbättrat nära svart med mer skuggdetaljer på din model?
Sega menyer har jag också.
Redigerat av axion84, 14 November 2017 - 08:01.
Postad 15 November 2017 - 15:15
Lite "märklig" kommentar,
Tycker nog det skulle vara lämpligt att du med din kommentar också berättar att 05.30.10 inte är släppt och vad som står att få hos lg Sverige är den buggiga 05.30.03
Och kanske i allmänintresse var du nu laddade hem 05.03.10 ifrån, länken om 05.30.10 jag postade på föregående sida kanske?
-ld99
Redigerat av Unregistered8addaf2c, 15 November 2017 - 15:19.
Postad 15 November 2017 - 16:09
Har bara läst några på avforums i UK som hade testat och att detta med glowing blacks fanns fortfarande. Men jag ser inget fel på bilden. Läser nu att rummet ska vara kolsvart och att synen ska anpassas osv det har jag aldrig så det kanske förklarar saken
Postad 16 November 2017 - 16:02
Ingen som har nåt tips?
Hjälp!!!!
Min B6 stör ut aktiv HDMI via ARC.
När jag t.ex. har HDMI port för MEDIA PLAYER aktiv så switchar (TVn) tillbaks till HDMI port TV AUDIO, detta kan ske 4-6 gng under timme.
Trodde först att det var min receiver Denon X2300 som spökade men detta problem uppstår inte när jag tittar via min projektor.
Tacksam för tips, har testat det mesta och tror inte kabel byte skulle hjälpa då allt funkade fint med min gamla plasma!
Postad 16 November 2017 - 16:34
Ställ "Byt till TV Audio" på av så borde det fixa problemet.
Funkar inte det så kan du testa att slå av hdmi-styrning (under förutsättning att arc kan aktiveras separat).
LG TV har lite hyss för sig när det gäller hdmi-cec. Den verkar tro att den vet bättre hur man vill använda receivern än vad användaren gör.
Har själv råkat ut för en variant av ditt problem, fast mot en annan ingång där jag hade en chromecast.
TV:n såg, via hdmi-cec, att chromecast fanns tillgänglig samtidigt som inget annat syntes på de andra ingångarna och bytte då till chromecastens ingång.
Alla andra enheter har hdmi-cec avslaget, vilket är så man borde ha det imo...
Postad 16 November 2017 - 16:43
Jo känner till det men då får fru/familjen problem "med massa knapp tryckningar", måste ju var en bugg i TVn att den random ligger å skickar nån wake up signal via ARC
![]()
Postad 16 November 2017 - 17:29
Då skulle skulle jag rekommendera att skaffa en harmony-fjärr och slå av all hdmi-cec.
Har själv en harmony touch tillsammans med en harmony ultimate hub (denna kombo är samma som harmony ultimate) och det funkar kanon.
Harmony är ganska enkel att konfigurera, men det kan ta lite tid. När man fått ordning på allt kommer man inte använde orginalfjärrarna längre...
Jo känner till det men då får fru/familjen problem "med massa knapp tryckningar", måste ju var en bugg i TVn att den random ligger å skickar nån wake up signal via ARC
![]()
![]()
Skulle inte förvåna mig om lg tycker det den bästa feature de kommit på...
Redigerat av Unregisteredbcdf29f3, 16 November 2017 - 17:36.
Postad 21 November 2017 - 14:20
Nån mer än jag som har en digital klocka i övre vänstra hörnet. Hittar inte vart man kan stänga av den
kan ju va från min iptv-leverantör också men det känns långsökt.
Postad 21 November 2017 - 14:24
Nån mer än jag som har en digital klocka i övre vänstra hörnet. Hittar inte vart man kan stänga av den
kan ju va från min iptv-leverantör också men det känns långsökt.
Byt källa så ser du väl om den följer med?
Postad 22 November 2017 - 08:41
Märker att min B6(65) är svagt gul-aktig på vänster sida(ca 10 cm bred linje). Detta syns bara på en helvit bild dock. Haft den i några månader nu och märkte inget först.
Postad 22 November 2017 - 17:57
Jag är sugen på att köpa en B7 men skulle vilja ha svar på nedanstående fråga.
Har i dagsläget Philips POS9002 som har makalös bild och mycket bra rörelseinterpolationen. Hur är motioninterpolationen på B7? Är det synliga artefakter vid snabba rörelser?
Den enda anledningen jag inte är 100% nöjd med Philipsen är mjukvaran.
Postad 23 November 2017 - 15:49
Jag är sugen på att köpa en B7 men skulle vilja ha svar på nedanstående fråga.
Har i dagsläget Philips POS9002 som har makalös bild och mycket bra rörelseinterpolationen. Hur är motioninterpolationen på B7? Är det synliga artefakter vid snabba rörelser?
Den enda anledningen jag inte är 100% nöjd med Philipsen är mjukvaran.
Detta är tråden för B6 ![]()
Ingen susning om det skiljer i prestanda/hantering av denna punkt mellan B6 och B7. Har varit mycket diskussioner om interpoleringen hos LG överlag. Själv kommer jag från Sony > Panasonic > Samsung och efter övergången till LG upplever jag trots diverse uppdateringar att dem ligger något efter på detta område. Dock har det långsamt blivit lite bättre än för 18 månader sedan när jag först köpte min B6.
Nu har jag dock vant mig vid att stänga av interpolering för allt material, vilket är bäst i mitt tycke. Artefakter av diverse olika slag kommer du upptäcka i princip oavsett vad du gör. Hur pass känslig du är för dessa kan bara du själv svara på dock.
Postad 23 November 2017 - 18:31
Jag är trött på att avböja senaste uppdateringen...
Fabriksåterställ TV:n och stäng av automatisk uppdatering?
Postad 23 November 2017 - 19:58
Slipper man det om man gör återställning först? För jag har aldrig haft igång automatisk uppadering men det kommer ändå upp när man startar tvn.Fabriksåterställ TV:n och stäng av automatisk uppdatering?
Postad 23 November 2017 - 20:29
Slipper man det om man gör återställning först? För jag har aldrig haft igång automatisk uppadering men det kommer ändå upp när man startar tvn.
Jag vet inte. Jag bara försökte gissa fram en tänkbar lösning.
Postad 24 November 2017 - 22:41
Är det fler som upplever grynig/oskarp bild via Netflix, även i deras UHD- och HDR-material? Tittade på Stranger Things S02 igår som är i DV, men hade banding och i vissa lägen grynig bild. Tidigare upplevt samma med tex Daredevil. Både via inbyggda appen och som igår via Apple TV 4k. Är det ett känt Netflix-problem eller ett bandbreddsproblem hos mig?
Har också detta när jag kollar på Netflix från datorn. Är ”lösningen” att sänka OLED-ljus?
Postad 04 December 2017 - 21:09
Har också detta när jag kollar på Netflix från datorn. Är ”lösningen” att sänka OLED-ljus?
Verkligen inga fler som upplever det här? Värsta exemplet hittills är The Punisher på Netflix. Dolby Vision men bilden är fan sämre än SD-material. Grynig bild nå jävulst, tom frugan anmärkte. Är det bara "inspelat så"? Marco Polo däremot = klockren bild i Dolby Vision från samma källa.
Postad 04 December 2017 - 21:18
Ja det är säkerligen inget fel på din TV. De flesta Marvell-serier har en del grain i sig, inget jag har stört mig på dock men vissa är väll mer känsliga än andra kanske
. Har inte sett The Punisher än själv för att kunna kommentera just den serien dock.
Redigerat av mrchisholm, 04 December 2017 - 21:19.
Postad 04 December 2017 - 21:19
Verkligen inga fler som upplever det här? Värsta exemplet hittills är The Punisher på Netflix. Dolby Vision men bilden är fan sämre än SD-material. Grynig bild nå jävulst, tom frugan anmärkte. Är det bara "inspelat så"? Marco Polo däremot = klockren bild i Dolby Vision från samma källa.
Ja, Dare Devil och Punisher kommer upp i diverse trådar på forumet minst en gång i veckan, och ja, det är inspelat så.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
OLED-tv
1 bild
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?