Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 August 2018 - 18:24

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0

Man tar alltså bort en som C more kallar reklamfri kanal och ersätter den med en som är full med reklam. Snacka om nedköp för oss som betalar för att slippa reklam, för det kommer inte bli billigare i alla fall.

Postad 22 August 2018 - 18:45

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Som jag förstått det så blir t.ex. CMore Hockey huvudkanal för SHL istället för CMore Sport men det är möjligt Sportkanalen visar många matcher pararellt med reklamen.

Postad 24 August 2018 - 10:22

kaki02
  • kaki02
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Hej alla,

Vår gamla digitalbox började bråka för några dagar sen genom att klaga på programkortet lite då och då, jag tog då ett beslut att testa köra enbart Canal Digital Go via våra Apple TV's istället. Detta måste jag säga funkar riktigt fint, så det är nästan så man börjar undra när man kan få detta utan att behöva ha ett programpaket över parabol också. Som tidigare diskuterats i denna tråd, så måste ju streaming vara ett bra mycket billigare distributionssätt än parabol så det borde kunna gynna både leverantör och kund.

Hursom, min fråga som jag har kanske redan har besvarats, men går det att få upp tv-guiden i ATV4-appen för Canal Digital Go?

Det är egentligen det enda jag saknar just nu, ett sätt att få en överskådlig blick på vad som går för tillfället. Man får ju en lite överblick när man scrollar uppåt så man får listan med kanaler, men det är inte lika fint som en guide.

Postad 24 August 2018 - 13:15

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej

Har en 500 gb box samt den nya One Place box  Har en pc med Win 10 och ett bredband på 250 Mbits/s. 

Det är dessvärre ett känt fel, vi har gjort en felanmälan så det är förhoppningsvis på G :)

Mvh
Christos

Postad 24 August 2018 - 13:21

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej alla,

Vår gamla digitalbox började bråka för några dagar sen genom att klaga på programkortet lite då och då, jag tog då ett beslut att testa köra enbart Canal Digital Go via våra Apple TV's istället. Detta måste jag säga funkar riktigt fint, så det är nästan så man börjar undra när man kan få detta utan att behöva ha ett programpaket över parabol också. Som tidigare diskuterats i denna tråd, så måste ju streaming vara ett bra mycket billigare distributionssätt än parabol så det borde kunna gynna både leverantör och kund.

Hursom, min fråga som jag har kanske redan har besvarats, men går det att få upp tv-guiden i ATV4-appen för Canal Digital Go?

Det är egentligen det enda jag saknar just nu, ett sätt att få en överskådlig blick på vad som går för tillfället. Man får ju en lite överblick när man scrollar uppåt så man får listan med kanaler, men det är inte lika fint som en guide.

Hej kaki02.

TV4-appen är inte knuten till våran app, därmed går det inte att få tv-guiden genom våran app.

Mvh

Christos

Postad 24 August 2018 - 13:42

kaki02
  • kaki02
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Hej kaki02.

TV4-appen är inte knuten till våran app, därmed går det inte att få tv-guiden genom våran app.

Mvh

Christos

Tack för svaret Christos!

Jag menar inte någon TV4-app utan er app för ATV4 (Apple TV 4), finns det någon guide i den?

Postad 24 August 2018 - 17:11

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Guide och guide, den visar nuvarande och nästa program om man sveper fingret uppåt på touchplattan och sedan skrollar mellan kanalerna.

Postad 24 August 2018 - 18:28

kaki02
  • kaki02
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Guide och guide, den visar nuvarande och nästa program om man sveper fingret uppåt på touchplattan och sedan skrollar mellan kanalerna.

Precis junkan, den har jag upptäckt och nämnt ovan men det hade ju varit glatt med en motsvarande guide som finns i digitalboxarna eller. Man får onekligen lite mer överblick där tycker jag, men det kanske är en vanesak.

Postad 25 August 2018 - 20:11

Michael08
  • Michael08
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Plockade ut apk filen för canal digital ur oneplace - tanken var att testa och se om den gick och installera i min Nvidia Shield för att få en Android TV version - hade i så fall varit perfekt.

Har även en AppleTV 4K till andra tvn och funkar godkänt men hade hellre viljat att Nvidia Shield funkat med stöd av en Canal Digital Android TV app.

Fattar inte varför Canal digital inte kan fixa en sådan kostar inte många timmar för en konsult att få på plats - Konkurenterna har det så varför inte Canal digital.

Oneplace tror jag att vi kommer sälja - är otroligt missnöjd med den, buggig - långsam - ingen Netflix - funkar dåligt att casta med då många appar inte vill casta till den,  ologiska menyer....

Planerar att kanske köra CD via streamig på våra bägge tv apparater bilden är helt klart bra samt bra ljud till hemmabion...

Någon som har några tips för att hacka oneboxens Androd TV APK fil... filnamnet är "Canal Digital 1.0.66000.apk" - när jag installerar den på Nvidia shielden så avbryts installationen när den nästa installerat färdigt...

Går förstårs även att sideloada vanliga Canal Digital APK till shield men är alldeles krångligt för familjen att använda den med virtuell mus / Logitech tangentbord... Skall vara enkelt direkt med fjärren med en allt i ett lösning (som oneplacen inte är trots vad reklamen lovar..)

Postad 26 August 2018 - 08:22

Stefan S
  • Stefan S
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0

Plockade ut apk filen för canal digital ur oneplace - tanken var att testa och se om den gick och installera i min Nvidia Shield för att få en Android TV version - hade i så fall varit perfekt.

Har även en AppleTV 4K till andra tvn och funkar godkänt men hade hellre viljat att Nvidia Shield funkat med stöd av en Canal Digital Android TV app.
Fattar inte varför Canal digital inte kan fixa en sådan kostar inte många timmar för en konsult att få på plats - Konkurenterna har det så varför inte Canal digital.

Oneplace tror jag att vi kommer sälja - är otroligt missnöjd med den, buggig - långsam - ingen Netflix - funkar dåligt att casta med då många appar inte vill casta till den, ologiska menyer....

Planerar att kanske köra CD via streamig på våra bägge tv apparater bilden är helt klart bra samt bra ljud till hemmabion...

Någon som har några tips för att hacka oneboxens Androd TV APK fil... filnamnet är "Canal Digital 1.0.66000.apk" - när jag installerar den på Nvidia shielden så avbryts installationen när den nästa installerat färdigt...
Går förstårs även att sideloada vanliga Canal Digital APK till shield men är alldeles krångligt för familjen att använda den med virtuell mus / Logitech tangentbord... Skall vara enkelt direkt med fjärren med en allt i ett lösning (som oneplacen inte är trots vad reklamen lovar..)

Har du lust att dela med dig av apk?

Postad 28 August 2018 - 10:39

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Tack för svaret Christos!

Jag menar inte någon TV4-app utan er app för ATV4 (Apple TV 4), finns det någon guide i den?

Hej kaki02.

Ok, ursäkta mitt missförstånd där :) . Det finns ingen sådan omfattande tv-guide i Apple TV som i boxarna. Liknande meny för kommande program finns även på go.canaldigital.se. 

Mvh
Christos

Postad 28 August 2018 - 19:08

kaki02
  • kaki02
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Hej kaki02.

Ok, ursäkta mitt missförstånd där :) . Det finns ingen sådan omfattande tv-guide i Apple TV som i boxarna. Liknande meny för kommande program finns även på go.canaldigital.se. 

Mvh
Christos

Ok, tack för informationen Christos!

Postad 29 August 2018 - 14:51

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Fungerar discovery kanaler för er andra?

Postad 29 August 2018 - 16:22

femman1
  • femman1
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Japp (med Vu+)

Postad 31 August 2018 - 20:28

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0
I en veckas tid har det strulat fram och tillbaka med kanaler som är "scrambled" på min LG B7 oled tv. Börjar tröttna på att betala för kanaler som inte fungerar!!! Det börjar alltid när kundtjänst är stängs såklart! Säger upp abb snart! Gah!

Postad 02 September 2018 - 16:02

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0
Är det inte meningen att man ska kunna se sina fakturor på Mina Sidor? Får bara upp förfallodatum och summa. Ingen länk till speciflkationen.

Postad 03 September 2018 - 11:30

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Dags kanske å slänga in lite nya kanaler, plocka bort alla nyhetskanaler som ingen tittar på.

Postad 04 September 2018 - 08:13

Bobben_no
  • Bobben_no
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

När får vi svenska kunder tillgång till grannländernas tevekanaler?

Danmarks kunder har fått SVT1 o 2 , TV4 och NRK 1

Norges kunder får SVT1 o 2, Kunskapskanalen, DR 1, DR2 och TV2

:)

https://www.canaldig...norska-kanaler/
https://www.canaldig...danska-kanalar/
https://www.canaldig...finska-kanaler/

Postad 04 September 2018 - 08:40

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1989 inlägg
  • 0

150kr per månad för nordiska grannkanaler... haha på riktigt?

Postad 05 September 2018 - 22:45

mr miyagi
  • mr miyagi
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Strul med cd boxen svarta 1000gig boxen.
Kort fel ( 8 ) vad är detta?

Plötsligt har det blivit strul med "gammla boxen" med 1000gig H disk svarta boxen.
Den skriver uppstått kort fel (8).
Man väntar en stund och sen kommer bilden.
Byter jag till en annan kanal som jag tex växlade ifrån ( som funkade nyss)
Blir helt plötsligt svart ruta och samma fel...svart ruta fel 8 och så väntar jag och så kommer bilden. Lite huller och buller m.a.o gäller alla kanaler.
Någon med samma fel? Kan CD hjälpa mig.

Plötsligt har det blivit strul med "gammla boxen" med 1000gig H disk svarta boxen.
Blir helt plötsligt svart ruta och samma fel...svart ruta fel 8 och så väntar jag och så kommer bilden. Lite huller och buller m.a.o gäller alla kanaler.

Postad 06 September 2018 - 06:32

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Någon med samma fel? Kan CD hjälpa mig.Strul med cd boxen svarta 1000gig boxen.

Prova dra ut strömsladden några minuter.

Redigerat av Askungen, 06 September 2018 - 06:33.

Postad 08 September 2018 - 09:09

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej mr miyagi.

Tråkigt att detta uppstår. Det gäller Smartboxen uppfattar jag det som, stämmer det? Har du brutit strömmen till boxen? Kommer du åt menyn?

Mvh
Christos

Postad 08 September 2018 - 11:12

mr miyagi
  • mr miyagi
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Det gäller HD boxen 500gig den svarta.
Modellen innan smart boxen. Den har varit grym och är bra fortfarande när det gäller menyer, snabbheten och finesserna.
Surt att detta uppstått nu.
Modellen innan smart boxen. Den har varit grym och är bra fortfarande när det gäller menyer, snabbheten och finesserna.

Postad 08 September 2018 - 11:49

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej igen mr miyagi.

Har du testat att bryta strömmen som jag sa? Kommer du åt menyn?

Tänk också på att du inte behöver kopiera dina inlägg här i forumet och klistra in på nytt. Det räcker med en gång. Om du kollar dina inlägg så kommer du troligtvis lägga märke till att dina inlägg upprepas två gånger :)

Mvh
Christos

Postad 08 September 2018 - 17:40

mr miyagi
  • mr miyagi
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Tack för svar både Askungen och christos.
Det med att dra ut sladden gjorde jag med en gång. Då kom bilden iaf tillbaka. Men sen kom felet igen tyvärr.Skall prova strömlöst lite längre nästa gång det strular.
Menyn kom jag åt då. Just nu fungerar boxen. Hoppas det inte felet kommer tillbaka! Mina dubbla inlägg, irriterande så klart blev av att jag tryckte på skicka knappen efter mitt inlägg. Sen reagerade inte sidan, så jag tryckte igen. En klassiker ☺. Det visade sig blivit skickat ändå.

Postad 11 September 2018 - 15:20

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 1

Hej

Viktig information för er som framförallt gör serieinspelningar. 

https://www.canaldig...ieinspelningar/

Mvh
Niklas

Postad 11 September 2018 - 15:27

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0
Tack för det. Sitter i Grekland med serieinspelningar och är hemma nästa vecka. Varför misslyckas ni gång på gång? Denna information borde väl kunna aviserats tidigare4?

Postad 11 September 2018 - 15:34

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Tack för det. Sitter i Grekland med serieinspelningar och är hemma nästa vecka. Varför misslyckas ni gång på gång? Denna information borde väl kunna aviserats tidigare4?

Hej

Du kan fortfarande programmera dina inspelningar på nytt även från grekland via våran app eller tvguide.canaldigital.se

Mvh
Niklas

Postad 11 September 2018 - 18:27

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Hur ska de veta när du har semester? Nästa gång får du meddela CD så att de kan anpassa sig efter din semester.  ;)  ;)

Postad 11 September 2018 - 20:18

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0
Men va f-n, sånt här måste väl informeras om tidigare än en dag före?!

Postad 11 September 2018 - 20:28

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 1

Men va f-n, sånt här måste väl informeras om tidigare än en dag före?!

Hej

Tyvärr har vi inte kunnat gå ut med information så långt i förväg eftersom det är en komplex förändring, och fördelen med att vi går ut med informationen nu är att du inte ska glömma att göra dina serieinspelningar på nytt. Du har möjlighet att programmera inspelningarna på nytt via vår app eller tvguide.canaldigital.se om du tex skulle bara bortrest.

Det kommer även en del förbättringar nu när vi gör bytet, mer information om varje program/film/serie och serieinspelningar kommer inte längre spela in repriser.

Mvh
Niklas

Redigerat av Allente Sverige, 11 September 2018 - 20:29.

Postad 11 September 2018 - 20:33

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0
Hur man ska veta när jag har semester? Det behövs inte. Man kan ha lite framförhållning så man kan lösa detta. Nu är jag i Europa med ett dåligt Internet. Men kunde lika gärna vara utanför något teckningsområde, vilket jag ofta är.

Postad 11 September 2018 - 20:58

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

Lite synd att man måste spela in för att få 5.1 ljud vilket inte streams, Då blir det 2.0.

Postad 11 September 2018 - 22:21

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Hej

Tyvärr har vi inte kunnat gå ut med information så långt i förväg eftersom det är en komplex förändring, och fördelen med att vi går ut med informationen nu är att du inte ska glömma att göra dina serieinspelningar på nytt.

Bullshit, inget annat än dålig planering, man informerar i god tid och påminner när "Dagen D" närmar sig.
Jag har inget mot ett byte, det har varit total oreda en längre tid så jag har förhoppningen att det här är ett lyft, men det är respektlöst mot era kunder att försöka framhålla det som en fördel att ni schabblat med detta.

Postad 12 September 2018 - 04:25

FenioN
  • FenioN
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Jag har Canal digital och på morgonen är det bara halvbild på några kanaler så är ert teckenspråk är det något som går att få bort? Kör app i Apple TV 4K

Mvh

Postad 12 September 2018 - 07:38

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Jag har Canal digital och på morgonen är det bara halvbild på några kanaler så är ert teckenspråk är det något som går att få bort? Kör app i Apple TV 4K

Mvh

Hej

Förstår inte vad du menar med halvbild? Vilka kanaler gäller detta? Ta gärna en bild på problemet och skicka i ett PM.

Mvh

Niklas

Postad 12 September 2018 - 17:13

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2126 inlägg
  • 0

Hej
Viktig information för er som framförallt gör serieinspelningar. 
https://www.canaldig...ieinspelningar/
Mvh
Niklas

Finns det något enkelt sätt att göra nya serieinspelningar, eller måste jag sitta och bläddra i TV-guiden? Har ingen direkt koll på vilka dagar alla serier och program går.

Postad 12 September 2018 - 17:30

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Finns det något enkelt sätt att göra nya serieinspelningar, eller måste jag sitta och bläddra i TV-guiden? Har ingen direkt koll på vilka dagar alla serier och program går.

Hej

TV-guiden via appen (iOS/android) tv-guiden i boxen eller tvguide.canaldigital.se är de alternativ som finns.
Vilken som är enklast är nog en smaksak. Förstår det är svårt att hålla reda på alla serier och ber om ursäkt om vi ställer till problem för dig.

Mvh
Niklas

Postad 12 September 2018 - 17:58

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2126 inlägg
  • 0

Hej
TV-guiden via appen (iOS/android) tv-guiden i boxen eller tvguide.canaldigital.se är de alternativ som finns.
Vilken som är enklast är nog en smaksak. Förstår det är svårt att hålla reda på alla serier och ber om ursäkt om vi ställer till problem för dig.
Mvh
Niklas

Vi ska nog överleva detta också. Ett tips från mig är att plocka fram sina planerade inspelningar så att man ser dem på tv’n framför sig. Därefter öppnar man appen och söker på dem i sökfältet. Sedan är det bara att klicka på den ikon som representerar nästa sändningstillfälle och välja serieinspelning. Tyvärr finns inte alla sändningar med i sökresultatet. Ett exempel är Lyxfällan nästa onsdag kl 20 som inte syns än,

Redigerat av Saturnus, 12 September 2018 - 17:58.

Postad 12 September 2018 - 18:42

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0

Hur man ska veta när jag har semester? Det behövs inte. Man kan ha lite framförhållning så man kan lösa detta. Nu är jag i Europa med ett dåligt Internet. Men kunde lika gärna vara utanför något teckningsområde, vilket jag ofta är.

Tur att man använder tvheadend och https://honeybee.it/tvguide. Inte missat en serieinspelning på 3 år B)

Postad 12 September 2018 - 20:17

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0
Du menar att jag är grundlurad som köpt deras boxar för att spela in i Hd-kvalitet? Det är bara att spela in på den gamla pc-n och sedan se det på tv trots trött pc?

Postad 12 September 2018 - 21:05

mr miyagi
  • mr miyagi
  • Användare

• 119 inlägg
  • 1
Serie inspelningar nu även repriser i mappen. Vore bra om man slipper det!!
Så var det väl inte förrut? Hoppas ni kan fixa detta oavsett.

Postad 12 September 2018 - 21:22

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0
@Canal Digital: Hur kommer appen att utvecklas och kommer ni att erbjuda rena ”streaming” abonnemang inom en snar framtid. Marknaden för mottagning via parabol måste väl ändå ha haft en kraftigt nedåtgående trend under en tid nu?

Önskelista (appen)
* Möjlighet att skapa listor alt. ordna kanaler samt gömma ointressanta sådana i kanalvyn.
* EPG
* Textning på de ”nordiska” kanalerna
* Inspelning, utanför er kontroll säkert men hade varit sjyst att spela in till iCloud :)
* 4K
* Hyra film direkt via appen samt lösa in vouchers

Postad 12 September 2018 - 22:36

mr miyagi
  • mr miyagi
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Parabol fortfarande inte helt fel.:-)
Okey med streaming och appar, men för mig gäller parabol. En kombo som är grym. Pixlar nätverksfel är bara så störande. Och inte tala om alla gånger nätverket inte funkar...Då har jag iaf bild!

4k via parabol. VILL HA!
Det man glömer är att 4k innehåller så mycket mer än "bara" tätare pixlar.
Ge oss resten av 5.1 ljud formaten, dts hd master ljud, atmos osv.
HDR också.

Postad 12 September 2018 - 23:15

STS-128
  • STS-128
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Hej
Tyvärr har vi inte kunnat gå ut med information så långt i förväg eftersom det är en komplex förändring, och fördelen med att vi går ut med informationen nu är att du inte ska glömma att göra dina serieinspelningar på nytt. Du har möjlighet att programmera inspelningarna på nytt via vår app eller tvguide.canaldigital.se om du tex skulle bara bortrest.
Det kommer även en del förbättringar nu när vi gör bytet, mer information om varje program/film/serie och serieinspelningar kommer inte längre spela in repriser.
Mvh
Niklas

Stämmer inte att repriser inte spelas in! Jag följer en serie som sänds ett par gånger om dagen. Innan spelades INTE repriser in, bara ett av varje avsnitt. Nu kommer disken fyllas fortare än kvickt, eftersom varje avsnitt repriseras 2 gånger, och alla spelas in! Dessutom testade jag att stänga av serieinspelningen och starta den igen. Då fick jag ytterligare en mapp - förvirrande!

Skärpning - detta måste ni fixa genast!

Redigerat av STS-128, 12 September 2018 - 23:17.

Postad 13 September 2018 - 05:59

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2126 inlägg
  • 0

Stämmer inte att repriser inte spelas in! Jag följer en serie som sänds ett par gånger om dagen. Innan spelades INTE repriser in, bara ett av varje avsnitt. Nu kommer disken fyllas fortare än kvickt, eftersom varje avsnitt repriseras 2 gånger, och alla spelas in! Dessutom testade jag att stänga av serieinspelningen och starta den igen. Då fick jag ytterligare en mapp - förvirrande!

Nej! Vill inte ha några problem nu när jag sitter nöjd med hårdvaran (smartboxar).

Postad 13 September 2018 - 07:03

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Serie inspelningar nu även repriser i mappen. Vore bra om man slipper det!!
Så var det väl inte förrut? Hoppas ni kan fixa detta oavsett.

Hej

Repriser ska inte spelas in, jag tar gärna information vilken box och vilken serie.

Mvh
Niklas

Hej

Vilken serie? 

Tyvärr så kommer det att bli en ny mapp för varje serie som är inspelad innan och efter 12 september. Vi har informerat om detta på vår hemsida, det går tyvärr inte att lösa så inspelningarna hamnar i samma map via två olika EPG-leverantörer.

Mvh
Niklas

Nej! Vill inte ha några problem nu när jag sitter nöjd med hårdvaran (smartboxar).

Hej

Vi kan stöta på lite problem nu i början, tex att repriser spelas in på vissa serier, men vi kommer lösa alla problem snabbt. Ser ni några konstigheter får ni gärna meddela mig här så felanmäler vi direkt.

Mvh
Niklas

Postad 13 September 2018 - 08:06

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

• 1255 inlägg
  • 0

NCIS TV3 HD onsdagar 21.00

ADB svart box med 500 GB Hårddisk

Fick alla nattliga avsnitt i epg:n av äldre säsonger.

Redigerat av Unregisteredbcdf29f3, 13 September 2018 - 08:08.

Postad 13 September 2018 - 08:07

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

NCIS TV3 HD 

ADB svart box med 500 GB Hårddisk

Tack, vi jobbar på att lösa problemet. Håller er uppdaterade här när det är löst.

Mvh

Niklas

Postad 13 September 2018 - 08:34

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0

@Canal Digital: Hur kommer appen att utvecklas och kommer ni att erbjuda rena ”streaming” abonnemang inom en snar framtid. Marknaden för mottagning via parabol måste väl ändå ha haft en kraftigt nedåtgående trend under en tid nu?

Önskelista (appen)
* Möjlighet att skapa listor alt. ordna kanaler samt gömma ointressanta sådana i kanalvyn.
* EPG
* Textning på de ”nordiska” kanalerna
* Inspelning, utanför er kontroll säkert men hade varit sjyst att spela in till iCloud :)
* 4K
* Hyra film direkt via appen samt lösa in vouchers

@Canal Digital: Någon input?

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.