* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *
7080 svar till detta ämne
Postad 30 mars 2009 - 17:03
ThomasX1
-
ThomasX1
-
Forumräv
-
-
925 inlägg
Ok, jag har inte använt epost så mkt. Men körde mitt IMAP-konto i den och även via webmail och mailklient i datorn. Funkade hur bra som helst! Om man bara kan köra pop3 kan man ställa in i webservern att spara meddelanden som tankas så de inte försvinner.
Ang gränssnittet tycker jag det är bra att det är som det är och att man kan välja att få det att se ut och bete sig i stort sett hur som helst.
Verkar även som din telefon kan vara defekt på något sätt. För sådana problem som du har hade jag absolut märkt. Jag är en jobbig jävel som hittar de flesta skitfel, än mer de stora och störande felen.
Jag kör stock ROM, den senaste, och SPB Mobile Shell och SPB Pocket Plus och tycker den är näst intill klockren nu. Förutom på ett par små störande saker. Men inte ens jag bryr mig om det till slut och jag inser att det inet går att få hetl perfekt med en så här avancerad mobil. Tycker fördelarna och friheten väger över.
Kan ju även säga att min första som jag pajade hade mkt sämre kvalitet i sliden än den jag fick i utbyte.
Min ställde om till sommartid själv, utan att jag ställt in något.
Mitt problem med e-post gäller egentligen bara när jag kör med Wlan. Jobbar på flera olika ställen och kör där olika Wlan. Att hämta e-post fungerar väl hyfsat oavsett hur jag är uppkopplad men bäst när jag inte kör Wlan. Skicka däremot går inte med Wlan. Använder pop3 och tömmer kontot efter ett visst antal dagar i min huvuddator annars fyller jag lådan. Mitt önskemål är att kunna spara alla inkommande mail i telefonen utan att flytta dom till en annan mapp vilket jag ju kan göra i mina andra datorers Outlook tills jag tömt lådan i min huvuddator. Borde finnas en inställning så att hämtade mail sparas i telefonen - inte tas bort när lådan är tom. Att skicka mail borde gå genom att välja anslutning tycker jag. I tex. min N95 får jag en fråga i olika lägen hur jag vill koppla upp mig - borde finnas samma inställning här? Fick rådet tidigare här att tanka ner tidtabeller via pdf. Det var ju inte riktigt det jag ville utan koppla upp mig för att få exakt tid till nästa avgång. Tycker det är jobbigt att stå i regnet och starta Opera och leta efter genvägar, tänkte att det skulle gå att lägga in länkar till websidor direkt i SPB menyn, men det kanske går utan att jag vet hur? Kör också SPB och är mycket nöjd med det! Sommartiden fick jag allt ställa in själv trots att det är inställt att den skall ändra tidszon och klockslag själv!
Postad 30 mars 2009 - 17:09
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1 289 inlägg
Hurra... jag fick min nya skärm idag och har precis bytt till den, allt verkar fungera okej nu... tidigare stängde den sporadiskt av sig och gick inte att kalibrera om vid installationen av WM 6.1 Well, just nu känner jag mig hur lycklig som helst, hoppas nu bara att jag fick dit alla sladdar o kontakter ordentligt, samt att den faktískt fungerar som den ska... f-n vad jag är nöjd nu uppdaterade till senaste versionen idag också, kanske rätt meningslöst egentligen (se nedan  ) Väntar tills den kommit ut innan jag lägger massa energi på att få till allt rätt iluren. Förresten, vad tror ni som sitter här kommer man kunna installera Android på denna telefonen senare i år? På XDA-forumet ryktas det att R3A ska släppas imorgon.
Postad 30 mars 2009 - 19:23
apanoladotcom
-
apanoladotcom
-
Användare
-
-
165 inlägg
Förresten, vad tror ni som sitter här kommer man kunna installera Android på denna telefonen senare i år?
Det senaste jag såg så kunde man köra Android på den genom HaRET i Windows Mobile. Måste bara tipsa alla som tycker att X1 är i dyraste laget att Sany Ericssan har släppt en A8000i som är snarlik och billigare. http://chinagrabber....ra---a800i.aspx
Postad 30 mars 2009 - 19:52
soer
-
soer
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Det senaste jag såg så kunde man köra Android på den genom HaRET i Windows Mobile.
Måste bara tipsa alla som tycker att X1 är i dyraste laget att Sany Ericssan har släppt en A8000i som är snarlik och billigare. 
http://chinagrabber....ra---a800i.aspx
Haha. Attans att man inte köpte den istället
Postad 30 mars 2009 - 20:11
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1 567 inlägg
Måste bara tipsa alla som tycker att X1 är i dyraste laget att Sany Ericssan har släppt en A8000i som är snarlik och billigare. 
http://chinagrabber....ra---a800i.aspx
Haha.. den måste man ju ha!! Roligt att det står 8MP på baksidan vid kameran men bara 1MP i specen  Diggar även antennen starkt
a800i_2.8_inch_triband_cell_phone_with_slide_open_qwerty_keyboard_tv_zoom_camera_01.jpg 4,49K
0 Antal nerladdningar
Postad 30 mars 2009 - 21:01
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Vill bara säga att Itjes senaste TF3D-rom (Touch-IT 5.4/5.5) som bygger på Rhodium är helt j*vla underbar!! Detta är ROMen jag väntat på. Snabb som attans, stabil, funktionell och förbaskat läcker! Det finns i princip inga buggar kvar, det ända som bör anmärkas på är att videocall inte stödjs än så länge, men det jobbas på en addon för det. SMS-buggen - ptja det försvinner iaf inga SMS. I regel får man ingen notification om var tredje sms (en del har inte detta fenomen) men det känns inte som något större problem. Är man livrädd att missa sms så installera SPB phone suit - där kan man sätta reminders på olästa sms, så har man löst det problemet. Allt som allt, en fenomenal ROM. Det är ta mig fan donationsdags!  Edit: ftp för Touch-It roms: ftp://minftp.myftp.org/XperiaX1i/ROMs/Touch-IT/
Redigerat av Golgo_13, 30 mars 2009 - 21:03.
Postad 30 mars 2009 - 22:03
Zulan
-
Zulan
-
Lärjunge
-
-
499 inlägg
Vill bara säga att Itjes senaste TF3D-rom (Touch-IT 5.4/5.5) som bygger på Rhodium är helt j*vla underbar!! Detta är ROMen jag väntat på. Snabb som attans, stabil, funktionell och förbaskat läcker! Det finns i princip inga buggar kvar, det ända som bör anmärkas på är att videocall inte stödjs än så länge, men det jobbas på en addon för det.
SMS-buggen - ptja det försvinner iaf inga SMS. I regel får man ingen notification om var tredje sms (en del har inte detta fenomen) men det känns inte som något större problem. Är man livrädd att missa sms så installera SPB phone suit - där kan man sätta reminders på olästa sms, så har man löst det problemet.
Allt som allt, en fenomenal ROM. Det är ta mig fan donationsdags! 
Edit: ftp för Touch-It roms: ftp://minftp.myftp.org/XperiaX1i/ROMs/Touch-IT/
Tack för de orden, jag lägger in den imorgon.
Postad 30 mars 2009 - 22:10
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Kan man ladda på TouchFlo 2D eller Touch Flo 3D på nX1i ROMen, och hur gör man isf? Eller snarare, var hittar man Touch Flo 3D för nerladdning? Vad är eg skillnaden mellan TF2D och TF3D? Och vad mer exakt är "Manilla"?
Postad 30 mars 2009 - 22:34
Soyish
-
Soyish
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
vet någon om man kan kolla totalt samtalstid på Xperia? Det man har ringt och blivit uppringt.
Postad 30 mars 2009 - 23:01
Cinema
-
Cinema
-
Användare
-
-
105 inlägg
Vill bara säga att Itjes senaste TF3D-rom (Touch-IT 5.4/5.5) som bygger på Rhodium är helt j*vla underbar!! Detta är ROMen jag väntat på. Snabb som attans, stabil, funktionell och förbaskat läcker! Det finns i princip inga buggar kvar, det ända som bör anmärkas på är att videocall inte stödjs än så länge, men det jobbas på en addon för det.
SMS-buggen - ptja det försvinner iaf inga SMS. I regel får man ingen notification om var tredje sms (en del har inte detta fenomen) men det känns inte som något större problem. Är man livrädd att missa sms så installera SPB phone suit - där kan man sätta reminders på olästa sms, så har man löst det problemet.
kan bara hålla med. I min mening den bästa hemkokta romen där ute just nu! / Cinema
Postad 30 mars 2009 - 23:30
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
kan bara hålla med. I min mening den bästa hemkokta romen där ute just nu!
/ Cinema
Och då kanske någon av er kan besvara min som jag trodde enkla fråga men som hitils tycks vara omöjligt att besvara, hur gör man för att få till en vettig svensk T9 och en svensk tangentbordlayout med denna ROM, eller andra på engelska? T9 fick jag ordning på tror jag, men det här med tangentbordslayout visade sig svårare, trots ändringar i advanced config osv. Hjälp!
Postad 30 mars 2009 - 23:34
Cinema
-
Cinema
-
Användare
-
-
105 inlägg
[quote name='improwise2' date='Mar 30 2009, 23:30 ' post='2384798'] Och då kanske någon av er kan besvara min som jag trodde enkla fråga men som hitils tycks vara omöjligt att besvara, hur gör man för att få till en vettig svensk T9 och en svensk tangentbordlayout med denna ROM, eller andra på engelska? T9 fick jag ordning på tror jag, men det här med tangentbordslayout visade sig svårare, trots ändringar i advanced config osv. Hjälp! [/quote Menar du att andvända äåö, med tangentbordet nere? /Cinema
Postad 30 mars 2009 - 23:44
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Menar du att andvända äåö, med tangentbordet nere?
Både där och på onscreen tangentbordet, men där kör jag iof ändå med T9 så där är man ju van att trycka på a och o istället för å, ä och ö ändå. Så främst är det väl på det fysiska tangentbordet. Samt tips på vilken programvaran för onscreentangentbord som ni rekommenderar. Är lite osäker på om det är samma ordlistor som används för T9 och när man använder det fysiska tangentbordet, har fått för mig att det kanske inte är det? Av ren nyfikenhet, vad tycker ni och TF3D jämfört med andra liknande produkter, som SPB Mobile Shell? Var ganska tveksam till tidigare versioner av Touch Flo men nu tycker jag dom börjar få till det riktigt bra, och mer verkar vara på gång. Finns det några alternativ till Touch Flo, dvs program som inte bara är rena skal utan som nästan har lite "bakom ytan"?
Redigerat av Unregistered1413, 30 mars 2009 - 23:44.
Postad 31 mars 2009 - 00:07
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Både där och på onscreen tangentbordet, men där kör jag iof ändå med T9 så där är man ju van att trycka på a och o istället för å, ä och ö ändå. Så främst är det väl på det fysiska tangentbordet. Samt tips på vilken programvaran för onscreentangentbord som ni rekommenderar.
Är lite osäker på om det är samma ordlistor som används för T9 och när man använder det fysiska tangentbordet, har fått för mig att det kanske inte är det?
Av ren nyfikenhet, vad tycker ni och TF3D jämfört med andra liknande produkter, som SPB Mobile Shell? Var ganska tveksam till tidigare versioner av Touch Flo men nu tycker jag dom börjar få till det riktigt bra, och mer verkar vara på gång. Finns det några alternativ till Touch Flo, dvs program som inte bara är rena skal utan som nästan har lite "bakom ytan"?
SPB Mobile shell har inget att komma med jämfört med TF3D överhuvudtaget, iaf som det är i nuläget. Det är ju en MS 3 på väg och den ser klart lovande ut . Ang. T9 kan jag inte komma med några förslag eller råd, använder det inte själv och tycker inte det behövs heller men det är ju förstås upp till var och en. För att få svensk layout på fysiska kb (om man t.ex. kör icke-svensk rom) måste ändra ett registervärde med någon register editor, förslagsvis den i Resco Explorer. Gå in i: HKEY_LOCAL_MACHINE -> HARDWARE -> DEVICEMAP -> KEYBD Sätt värdet på CurLang till 41D (hexadecimalt) för svensk layout. För onscreen kb rekommenderar jag varmt Spb Keyboard.
Postad 31 mars 2009 - 00:21
Unregistered9c2c5781
-
Unregistered9c2c5781
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Är jag dum i huvudet eller? Kan f*n inte hitta hur man ställer in telefonen för att ändra till sommartid automatiskt..
Någon som kan hjälpa mig på rätt spår??
Om det intresserar någon så kan jag meddela att jag ÄR dum i huvudet. När jag skrev inlägget under natten hade telefonen inte ändrat sig, men när jag sedan gick upp vid 12 draget hade den det. Så uppenbarligen dyker det upp en liten tomte när man sover och fixar inställningarna (Bengt tror jag han heter).
Postad 31 mars 2009 - 00:23
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Ang. T9 kan jag inte komma med några förslag eller råd, använder det inte själv och tycker inte det behövs heller men det är ju förstås upp till var och en.
För att få svensk layout på fysiska kb (om man t.ex. kör icke-svensk rom) måste ändra ett registervärde med någon register editor, förslagsvis den i Resco Explorer. Gå in i:
HKEY_LOCAL_MACHINE -> HARDWARE -> DEVICEMAP -> KEYBD Sätt värdet på CurLang till 41D (hexadecimalt) för svensk layout.
Hur brukar du göra när du är i ett läge där du t.ex. vill skicka ett SMS men "tvåhandsgrepp" inte riktigt fungerar, t.ex. ståendes på en trång tunnelbana? Då känns ett onscreen tangentbord givet, och då är ju T9 rätt skönt att ha. Någon idé om varför det inte verkar fungera att ändra till swedish på "current keyboard layout" (minns inte exakt vad det heter) i "advance config" trots soft reset efteråt? Man skulle ju kunna tro att den ändrar samma värde som du angivit ovan, det verkar ju iaf logiskt...och kanske just därför osannolikt
Postad 31 mars 2009 - 07:52
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Mitt problem med e-post gäller egentligen bara när jag kör med Wlan. Jobbar på flera olika ställen och kör där olika Wlan. Att hämta e-post fungerar väl hyfsat oavsett hur jag är uppkopplad men bäst när jag inte kör Wlan. Skicka däremot går inte med Wlan. Använder pop3 och tömmer kontot efter ett visst antal dagar i min huvuddator annars fyller jag lådan. Mitt önskemål är att kunna spara alla inkommande mail i telefonen utan att flytta dom till en annan mapp vilket jag ju kan göra i mina andra datorers Outlook tills jag tömt lådan i min huvuddator. Borde finnas en inställning så att hämtade mail sparas i telefonen - inte tas bort när lådan är tom.
Att skicka mail borde gå genom att välja anslutning tycker jag. I tex. min N95 får jag en fråga i olika lägen hur jag vill koppla upp mig - borde finnas samma inställning här?
Fick rådet tidigare här att tanka ner tidtabeller via pdf. Det var ju inte riktigt det jag ville utan koppla upp mig för att få exakt tid till nästa avgång. Tycker det är jobbigt att stå i regnet och starta Opera och leta efter genvägar, tänkte att det skulle gå att lägga in länkar till websidor direkt i SPB menyn, men det kanske går utan att jag vet hur?
Kör också SPB och är mycket nöjd med det!
Sommartiden fick jag allt ställa in själv trots att det är inställt att den skall ändra tidszon och klockslag själv!
Du säger att din låda fylls så du måste tömma den? Vad har du för skitmailleverantör som har så dåligt med utrymme? Men om du säger att det trular med WLAN så kanske det är så för många. Jag kör flat rate turbo-3g och det går ofta fortare än att köra via mitt WLAN hemma. Så kasnke är ett tips, skaffa flat rate data för någon hundring så kan du tanka musik, film, serier och lyssna på streamad musik och va fan du vill inkl. din mail utan att behöva bry dig.  I SPB Mobile Shell kan du göra en genväg till operas favoriter.
Postad 31 mars 2009 - 08:18
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1 289 inlägg
Trevligt, eftersom jag har fått ordning på min Xperia nu så tänkte jag testa en ROM på den. Körde in den officiella från SE och bara det var ju ett rejält lyft, speciellt kändes den mycket snabbare vid scrollning i tex Opera. Antar det är nyare grafikdrivrutiner som gör det... Ska bli väldigt intressant att testa med lite nya ROMS... frågat innan, men tycker ni det är någon idé att ta någon form av backup på ditt originalrom? En sak till, paneler fungerar fortfarande i en sådan här ROM, gillar nämligen youtube, spb och facebook-panelen.
Postad 31 mars 2009 - 08:30
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Trevligt, eftersom jag har fått ordning på min Xperia nu så tänkte jag testa en ROM på den. Körde in den officiella från SE och bara det var ju ett rejält lyft, speciellt kändes den mycket snabbare vid scrollning i tex Opera. Antar det är nyare grafikdrivrutiner som gör det...
Ska bli väldigt intressant att testa med lite nya ROMS... frågat innan, men tycker ni det är någon idé att ta någon form av backup på ditt originalrom? En sak till, paneler fungerar fortfarande i en sådan här ROM, gillar nämligen youtube, spb och facebook-panelen.
Vart har du hittat en youtube-panel?
Postad 31 mars 2009 - 09:14
ThomasX1
-
ThomasX1
-
Forumräv
-
-
925 inlägg
Du säger att din låda fylls så du måste tömma den? Vad har du för skitmailleverantör som har så dåligt med utrymme?
Men om du säger att det trular med WLAN så kanske det är så för många. Jag kör flat rate turbo-3g och det går ofta fortare än att köra via mitt WLAN hemma. Så kasnke är ett tips, skaffa flat rate data för någon hundring så kan du tanka musik, film, serier och lyssna på streamad musik och va fan du vill inkl. din mail utan att behöva bry dig. 
I SPB Mobile Shell kan du göra en genväg till operas favoriter.
Du vet- det skickas en massa bilder via mail så det fyller snart mitt utrymme. Lite irriterande när folk ringer och säger att mailen kommer i retur. Ok! Man skall väl inte vara så förb.. envis så jag gör som du säger. Kör Wlan bara när jag kopplar upp mig mot datorn via Resco . La ner halva natten på SPB och hittade även Opera favoriter som jag inte gjort tidigare - strålande. Jobbade också en hel del med Today-skärmen. La in SPB-diary som ger en samlad bild även om det är lite väl smått. Bra att vara lite irriterad här ibland för då får man svar på tal och inser att man inte jobbat med inställningarna ordentligt!
Postad 31 mars 2009 - 10:06
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Du vet- det skickas en massa bilder via mail så det fyller snart mitt utrymme. Lite irriterande när folk ringer och säger att mailen kommer i retur.
Ok! Man skall väl inte vara så förb.. envis så jag gör som du säger. Kör Wlan bara när jag kopplar upp mig mot datorn via Resco .
La ner halva natten på SPB och hittade även Opera favoriter som jag inte gjort tidigare - strålande. Jobbade också en hel del med Today-skärmen. La in SPB-diary som ger en samlad bild även om det är lite väl smått.
Bra att vara lite irriterad här ibland för då får man svar på tal och inser att man inte jobbat med inställningarna ordentligt!
Nehe skickas det bilder? Det var som fan. Gmail t.ex. erbjuder väl över 2 GB gratis och Hotmail likaså. Mitt privata mailutrymme till min domän kan utnyttja hela mitt webbhotellsutrymme som är på 10 GB för ynka 15 kr/mån. Så jag undrade vad du har för mailleverantör som har så oerhört snålt med utrymme. Du behöver inte vara dryg för det. Nu har jag som sagt inte testat mail-klienten i X1 så mycket men känns som det går att ställa in att den ska spara alla mail lokalt så att man kan ta bort dem på mail-servern (POP3). I Imap-fallet tas de ju såklart bort så det är så IMAP fungerar och så man vill ha det. Men detta förutsätter ju att man har mer än 50 MB mailbox.
Redigerat av DIFference, 31 mars 2009 - 10:08.
Postad 31 mars 2009 - 11:14
Unregistered2fc90cb8
-
Unregistered2fc90cb8
-
Amatör
-
-
51 inlägg
HJÄLP !
Fumlade i morses när jag skulle stänga av alarmet så telefonen gick i backen (från bordet,så inte så högt) Men det vanliga hände , batteriluckan lossnade och batteriet flög ur.
"jaja, har ju hänt förr" Satte i batteriet och startade upp den , upptäcker då att själva touchskärmen inte reagerar på mina tryckningar !
Nån som varit med om samma problem ?
Kan man lösa det med hardreset eller softreset ?
Men gör man det så blir man väl av med allt ?
Postad 31 mars 2009 - 11:16
ThomasX1
-
ThomasX1
-
Forumräv
-
-
925 inlägg
Nehe skickas det bilder? Det var som fan.
Gmail t.ex. erbjuder väl över 2 GB gratis och Hotmail likaså. Mitt privata mailutrymme till min domän kan utnyttja hela mitt webbhotellsutrymme som är på 10 GB för ynka 15 kr/mån. Så jag undrade vad du har för mailleverantör som har så oerhört snålt med utrymme. Du behöver inte vara dryg för det.
Nu har jag som sagt inte testat mail-klienten i X1 så mycket men känns som det går att ställa in att den ska spara alla mail lokalt så att man kan ta bort dem på mail-servern (POP3). I Imap-fallet tas de ju såklart bort så det är så IMAP fungerar och så man vill ha det. Men detta förutsätter ju att man har mer än 50 MB mailbox.
Vad merar du med dryg? Har du uppfattat mitt svar så så var det i alla fall inte avsikten!!! Om jag bara fick telefonen att spara inkommande mail automatiskt oavsett om de ligger kval i lådan eller ej så är ju mitt problem löst. Kanske någon här som vet om det går?
Postad 31 mars 2009 - 13:25
santzia
-
santzia
-
Rookie
-
2 inlägg
Nån som kan tipsa om nån bra väska för X1 ? Jag har hittat en Krusellväska som jag tycker ser bra ut, dock så verkar den vara väldigt svår att få tag på... Hade beställt den på MyTrendyphone, men den levererades aldrig för dom fick aldrig hem den, på Phonehouse visade det sig att den var slut när jag väl hade beställt :-(
Jag beställde min via ebay. (ecell store). Inkl frakt och allt gick den på 240kr Ett tips bara. / Santzia
Postad 31 mars 2009 - 13:46
Gix
-
Gix
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Enklaste sättet att göra backup på allt innan man uppdaterar telefonen?
Senast jag gjorde det så tog det nån timme för få in alla program och inställningar igen. Skulle vilja ha ett program som gör det på några få knapp tryckningar, automatiskt. Fungerar SPB Backup för detta?
Postad 31 mars 2009 - 15:09
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1 567 inlägg
Vart har du hittat en youtube-panel?
Kolla in första inlägget i denna tråd. Installera först Youtube for Xperia under Programs. Därefter Youtube Panel under Panels
Postad 31 mars 2009 - 15:50
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1 289 inlägg
Kolla in första inlägget i denna tråd. Installera först Youtube for Xperia under Programs. Därefter Youtube Panel under Panels
Funkar säkert kanon... jag följde en utmärkt instruktion på den här sidan...Glöm inte läsa kommenterarena bara, man måste ändra namnet på en fil efter du installerat för att det ska fungera med svensk rom. Ang väskor så tycker jag det är helt sjukt fult med mobilväska, men eftersom jag ändå känner mig lite tvungen att ha något form av skydd till den så köpte jag en Golla Indigo på outlet24.se för 45kr (köpte ändå annat där) och den kom hem idag och funkar väl... :S  Hur gör ni andra här med skärmskydd, kör ni med det eller inte? Bytte skärm på min igår, och även om det gick bra till slut så slipper jag helst göra det igen
Redigerat av zippiz, 31 mars 2009 - 16:01.
Postad 31 mars 2009 - 18:23
Unregistered2fc90cb8
-
Unregistered2fc90cb8
-
Amatör
-
-
51 inlägg
HJÄLP !
Fumlade i morses när jag skulle stänga av alarmet så telefonen gick i backen (från bordet,så inte så högt) Men det vanliga hände , batteriluckan lossnade och batteriet flög ur. "jaja, har ju hänt förr" Satte i batteriet och startade upp den , upptäcker då att själva touchskärmen inte reagerar på mina tryckningar !
Nån som varit med om samma problem ? Kan man lösa det med hardreset eller softreset ? Men gör man det så blir man väl av med allt ? 
Hmmm...glöm det där, nu funkar den igen ! Kopplade in USB kabeln , började göra en backup via MS Myphone tjänsten, och helt plötsligt började den reagera på min fingertryckningar igen !?
Postad 31 mars 2009 - 18:24
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Sådär, då återupptar jag mitt ROM-projekt. Har precis laddat ner senaste Kitchen och påbörjar experimenterandet. Då Manilla/TF3D förefaller ha blivit stabilt blir det en ROM med det installerat först eftersom jag tänkt testa detta gränsnitt.
Postad 31 mars 2009 - 19:22
thebiga
-
thebiga
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Tycker att det hackar rätt skapligt, ljudet hänger dock med men den klarar inte att hålla framerate.
Postad 31 mars 2009 - 19:58
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Sådär, då återupptar jag mitt ROM-projekt. Har precis laddat ner senaste Kitchen och påbörjar experimenterandet. Då Manilla/TF3D förefaller ha blivit stabilt blir det en ROM med det installerat först eftersom jag tänkt testa detta gränsnitt.
Spännande!!! Hoppas du delar med dig sen när den är klar! Hade varit väldigt roligt att prova den :-)
Postad 01 april 2009 - 00:33
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1 289 inlägg
Installerade den idag, någon som vet hur man gör (går väl?) för att få svenska tecken från tangentbordet att fungera okej?
Postad 01 april 2009 - 08:09
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1 567 inlägg
Tycker att det hackar rätt skapligt, ljudet hänger dock med men den klarar inte att hålla framerate.
Testa att ställa om den till "Fast download" istället för "High Quality" under settings (kugghjulet). Då får bilden lägre upplösning men hackar inte längre.
Postad 01 april 2009 - 08:34
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Ok. Iofs hatar jag paneler. Och enligt thebiga (se nedan) hackar det med hög kvalitet. Och jag vill ha h ög kvalitet. Jag kör just nu Coreplayers inbyggda youtube-funktion med hd-kvalitet och det funkar klockrent. Så kanske dumt att gå ifrån den då  Tycker att det hackar rätt skapligt, ljudet hänger dock med men den klarar inte att hålla framerate.
Då struntar jag iaf i det. Vill köra hög kvalitet. Testa Coreplayers youtubefunktion och ställ om till HD-kvalitet. Det har jag gjort och det funkar riktigt bra.
Postad 01 april 2009 - 09:26
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Installerade den idag, någon som vet hur man gör (går väl?) för att få svenska tecken från tangentbordet att fungera okej?
Kika på mitt inlägg några steg några ovanför ditt... Dom verkar för övrigt ha fixat SMS-buggen nu genom lite registerhackande! Har provat det själv och hittills har jag fått notification om alla mess  Ni som kör med ROMen läser säkert redan xda-tråden så ni känner väl redan till det, här är iaf lösningen: http://forum.xda-dev...p;postcount=824
Postad 01 april 2009 - 10:10
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Kika på mitt inlägg några steg några ovanför ditt...
Dom verkar för övrigt ha fixat SMS-buggen nu genom lite registerhackande! Har provat det själv och hittills har jag fått notification om alla mess  Ni som kör med ROMen läser säkert redan xda-tråden så ni känner väl redan till det, här är iaf lösningen: http://forum.xda-dev...p;postcount=824
Om det inte kommit något uppdatering sen igår morse så har de INTE fixat SMS buggen, får fortfarande SMS "i hemlighet". Ang. svenskt tangentbord så har någon besvarat det igår i tråden.
Postad 01 april 2009 - 11:16
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Sådär, nu har jag byggt en ROM som jag skall flasha om några minuter. Har även gett mig på UC och hoppas att det fungerar. Går allt som det ska och jag får till det lär jag lägga ut denna ROM.
Postad 01 april 2009 - 13:21
gr8boy
-
gr8boy
-
Användare
-
-
103 inlägg
Hade samma problem. Fick gå in under alternativ för panelen. Välja stad och där kryssa i sommartid så blev det rätt.
Åååååååh har suttit i 2dgr och trott det varit en bugg i telefonen. haha. borde bytt till sommartid av sig själv.
Postad 01 april 2009 - 13:30
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Om det inte kommit något uppdatering sen igår morse så har de INTE fixat SMS buggen, får fortfarande SMS "i hemlighet".
Ang. svenskt tangentbord så har någon besvarat det igår i tråden.
Ermm, läste du vad jag skrev eller? SMS-buggen finns det numera en lösning på och ang sv tangentbord så var det jag besvarade det... på din förfrågan. Läs xda-tråden, ni som är intresserade. Där står ALLT.
Postad 01 april 2009 - 14:32
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Ermm, läste du vad jag skrev eller? SMS-buggen finns det numera en lösning på och ang sv tangentbord så var det jag besvarade det... på din förfrågan.
Läs xda-tråden, ni som är intresserade. Där står ALLT.
Vilken föredrar du Golgo? 5.04 eller 5.05. Skiljer det dem något åt mer än opera?. Kör nu med 5.05 men undrar bara så man inte missar något genom att köra den.
Postad 01 april 2009 - 14:39
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Jag har nu lyckats flasha några hemkokta ROMar. Dock kämpar jag med UC vilket jag anser vara en viktig egenskap. Men det verkar gå på rätt håll för tillfället.
Postad 01 april 2009 - 14:42
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Vilken föredrar du Golgo? 5.04 eller 5.05. Skiljer det dem något åt mer än opera?. Kör nu med 5.05 men undrar bara så man inte missar något genom att köra den.
Jag kör 5.04 men det är bara för att 5.05 inte han komma ut innan jag var flashad och klar. Som vitt jag vet är ända skillnaden att Opera inte är inkluderat i 5.05 vilket skulle passat mig utmärkt eftersom det fysiska tgb inte funkar något vidare men den Operaversionen. Och angående det mycket omdebatterade panelerna: Jag har egentligen aldrig haft så mycket emot dom men har inte funnit dom så särskilt smidiga att använda heller eftersom panelmanagern vart för seg. Panelmanagern i R3A är däremot betydligt uppsnabbad och helt plötsligt känns de mycket mer funktionella. Märkligt vad mycket lite optimering kan göra för användarupplevelsen
Postad 01 april 2009 - 14:54
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1 289 inlägg
Kika på mitt inlägg några steg några ovanför ditt...
Dom verkar för övrigt ha fixat SMS-buggen nu genom lite registerhackande! Har provat det själv och hittills har jag fått notification om alla mess  Ni som kör med ROMen läser säkert redan xda-tråden så ni känner väl redan till det, här är iaf lösningen: http://forum.xda-dev...p;postcount=824
Aj... hur kunde jag missa det där, liet pinsamt men tack för inlägget testade och fungerar perfekt... Tyvärr håller min X1a på och stänger av sig om man klämmer lite på den uppe i högra hörnet  Vet inte om det är någon idé att öppna den och försöka åtgärda detta... tråkigt
Postad 01 april 2009 - 15:02
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Jag kör 5.04 men det är bara för att 5.05 inte han komma ut innan jag var flashad och klar. Som vitt jag vet är ända skillnaden att Opera inte är inkluderat i 5.05 vilket skulle passat mig utmärkt eftersom det fysiska tgb inte funkar något vidare men den Operaversionen.
Och angående det mycket omdebatterade panelerna: Jag har egentligen aldrig haft så mycket emot dom men har inte funnit dom så särskilt smidiga att använda heller eftersom panelmanagern vart för seg. Panelmanagern i R3A är däremot betydligt uppsnabbad och helt plötsligt känns de mycket mer funktionella. Märkligt vad mycket lite optimering kan göra för användarupplevelsen 
Jag använder heller aldrig panelerna men tyckte de verkade spännande de nya så jag installerade dessa. Tycker ROMen i sig har väldigt mycket RAM åtgång o inte blev det bättre med panelerna installerade. Från 50-55 hamnade jag på 60-65 och ibland upp till 70 så de försvann fort.
Postad 01 april 2009 - 15:42
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Jag använder heller aldrig panelerna men tyckte de verkade spännande de nya så jag installerade dessa. Tycker ROMen i sig har väldigt mycket RAM åtgång o inte blev det bättre med panelerna installerade. Från 50-55 hamnade jag på 60-65 och ibland upp till 70 så de försvann fort.
Tja, nu har ju X1an väldigt mycket RAM och det skadar ju knappast att den används. Systemet blir ju inte segare för att den utnyttjas menar jag.
Postad 01 april 2009 - 15:48
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Ermm, läste du vad jag skrev eller? SMS-buggen finns det numera en lösning på och ang sv tangentbord så var det jag besvarade det... på din förfrågan.
Läs xda-tråden, ni som är intresserade. Där står ALLT.
Jag har 5.04 installerat och där finns helt klart SMS buggen kvar, dvs att man hittar SMS i inkorgen som man inte fått info om. Om det sen finns någon annan work around eller liknande vet jag inte, men faktum kvarstår att buggen finns kvar. Då utgår jag från att det enda som skiljer 5.04 och 5.05 är Opera, isf bör felet finnas även i 5.05. Ang. svenskt tangentbord var den kommentaren inte riktad till dig utan han som frågade samma sak efter att du besvarat det redan.
Redigerat av Unregistered1413, 01 april 2009 - 15:50.
Postad 01 april 2009 - 15:56
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Sådär, nu börjar det närma sig. Har precis fått UC att fungera och kommer nu att addera lite tweaks, sedan packar jag ihop rasket och lägger ut ROMen.
Jag kan på förhand meddela att det blir en ROM med senaste Manilla/TF3D men med QuickMenu installerat, HTCs nya startmeny är således raderad.
Jag kommer att paketera ihop ett UC-startpaket med diverse program.
Postad 01 april 2009 - 15:58
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Tja, nu har ju X1an väldigt mycket RAM och det skadar ju knappast att den används. Systemet blir ju inte segare för att den utnyttjas menar jag.
Sant! Har aldrig upplevt telefonen seg pga det men det känns som batteritiden får sig en liten törn i sidan utav det, men jag kan ha fel (inte ofta det händer men.-) Sådär, nu börjar det närma sig. Har precis fått UC att fungera och kommer nu att addera lite tweaks, sedan packar jag ihop rasket och lägger ut ROMen.
Jag kan på förhand meddela att det blir en ROM med senaste Manilla/TF3D men med QuickMenu installerat, HTCs nya startmeny är således raderad.
Jag kommer att paketera ihop ett UC-startpaket med diverse program.
Vilken kärna är den byggd på ?
Postad 01 april 2009 - 15:59
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Apropå batteri: två tips.
1. Om AE Button Plus används, installera det och avinstallera för att därefter ominstallera. Det reducerar otroligt nog förbrukningen.
2. G-Profile är en batterislukare. Hade det installerat men det drog ur batteriet på nolltid. Från 100% till 20% på 10 timmar. Avinstallerade och nallen har 100% efter 10 timmar.
Postad 01 april 2009 - 17:31
Tallani
-
Tallani
-
Användare
-
-
117 inlägg
Kom på idag att jag inte har något program som kan spela upp Radio.
Vilket är det bästa "radioprogrammet"?
Tack på förhand!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Bio front med duk på plats
Globe
2025-05-22 08:43:45
-
Screen Research FSD på väggen
Globe
2025-05-22 08:22:42
-
Screen Research FSD ram
Globe
2025-05-22 08:19:07
-
Montering av ram
Globe
2025-05-22 08:14:32
-
JBL 708i Surround + Surround Back
Anton
2025-05-21 19:42:26
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|