Postad 19 April 2017 - 12:05
- "Förbereder Windows, stäng inte av datorn". För fan!
Om det är creative update kan det ta en stund!
Postad 19 April 2017 - 14:47
- Bilen på verkstad, vågar inte fråga summan längre
+ Arbetsintervju som gick väldigt bra.
+ Troligen jobb för 2månader framåt 😀
Postad 20 April 2017 - 08:47
+ Grattis Björn Skifs 70år idag ![]()
+ Sålde en projektor igår
-Jobbar kväll inte taggad
- Projektorn blev såld
Postad 20 April 2017 - 09:18
- Utan inkomst pga Akassa
- Bilen på verkstad, vågar inte fråga summan längre
+ Arbetsintervju som gick väldigt bra.
+ Troligen jobb för 2månader framåt
Utan inkomst pga Akassa? Akassa ger dig ju en inkomst. ![]()
- Vad är det med vädret just nu?
+ Biobesök idag
Postad 20 April 2017 - 09:34
+ Hämtade grabbens födelsedagspresent, en schyst speldator för inte allt för mycket pengar. Bra insteg.
+ Sålt två äldre laptop (en VAIO kvar), gå-band, Wii, utemöbler etc.
+ Förkylningen har släppt
+ Ska lämna blod idag, alldeles för länge sedan jag gjorde det senast.
+ Lamellgardinerna levereras redan imorgon!!
Redigerat av Melmac, 20 April 2017 - 09:35.
Postad 20 April 2017 - 10:16
Utan inkomst pga Akassa? Akassa ger dig ju en inkomst.
- Vad är det med vädret just nu?
+ Biobesök idag
Efter drygt 2,5månads papperskickande kom de på att nått papper inte stämmer, så är "under utredning hurvida jag får Akassa eller ej" vilket jag varit i 3veckor. Så inga cash in
Väder= April 😁
+ Klar för arbete med härdplaster efter läkarundersökning
Postad 20 April 2017 - 10:22
- ont som fan i fotleden, den skadade vänsterfoten, hoppas inte jag får ischias igen för jag haltar lite... ![]()
+kort arbetsvecka! Så här borde alla arbetsveckor vara, att va ledig på måndagen! ![]()
Redigerat av Garrett, 20 April 2017 - 10:22.
Postad 20 April 2017 - 11:03
-Ryggskott. Absolut värst hittills så kan ju inte ens ta mig ut ur lägenheten o knappt stå o laga mat.
+Har iallafall fettreserver att ta ifrån.
+Den dagen ja kan börja röra mig o promenera försiktigt så borde ja vara några kg lättare.
+Netflix
Postad 20 April 2017 - 11:08
Efter drygt 2,5månads papperskickande kom de på att nått papper inte stämmer, så är "under utredning hurvida jag får Akassa eller ej" vilket jag varit i 3veckor. Så inga cash in
Väder= April
+ Klar för arbete med härdplaster efter läkarundersökning
Tack för svaret, då förstår jag! Jag är själv arbetssökande och jag vet hur det är. Jag hade dock en smidig hantering hos min a-kassa.
Tack även för väderförklaringen ![]()
Postad 20 April 2017 - 13:10
- Fortfarande seg i kroppen. Har tagit prover och väntar svar.
Postad 20 April 2017 - 14:02
Tack för svaret, då förstår jag! Jag är själv arbetssökande och jag vet hur det är. Jag hade dock en smidig hantering hos min a-kassa.
Tack även för väderförklaringen
Hehe, brukar vara lite skojig och säga att hela April är ett långt skämt. Brukar uppleva alla 4 årstider på samma dag!
+ Läkargodkänt för härdplaster
Postad 20 April 2017 - 14:06
+ Läkargodkänt för härdplaster
Vad är det för läkarutlåtande man behöver? Jobbar själv med att sälja rör- och rördelar i diverse härdplaster.
Postad 20 April 2017 - 14:13
-Ryggskott. Absolut värst hittills så kan ju inte ens ta mig ut ur lägenheten o knappt stå o laga mat.
+Har iallafall fettreserver att ta ifrån.
+Den dagen ja kan börja röra mig o promenera försiktigt så borde ja vara några kg lättare.
+Netflix
- Tyvärr är det bästa för ryggskott långa promenader, både när man har åkt på't och som förebyggande (besök läkare dock för att kolla så det "bara" är ryggskott och inget annat!!). :\
+ Rolig vecka på jobbet, det är alltid en bonus.. ![]()
Postad 20 April 2017 - 14:33
- Tyvärr är det bästa för ryggskott långa promenader, både när man har åkt på't och som förebyggande (besök läkare dock för att kolla så det "bara" är ryggskott och inget annat!!). :\
+ Rolig vecka på jobbet, det är alltid en bonus..
Jo ja vet. Min rygg och annat är skit efter att ja blev påkörd för ett antal år sedan.
Men någon vettig hjälp har ja inte fått från vården, så ja har gett upp.
-Klar med alla säsonger av 24
+Startat Designated survivor
Postad 20 April 2017 - 14:45
+ 3 har börjat med fri upplåsning av mobiler
+ En natt kvar innan helg
+ Gym ikväll
- Vädret ute
Postad 20 April 2017 - 15:33
Rör och rördelar är i princip ofarligt (helt ofarligt finns det nog inget i världen som är) men tillverkning av ex desamma kan skapa gaser och dylikt. Läkaren kontrollerar att man inte har början till eksem eller början till astma i samband med härdplaster eller någon annan typ av överkänslighet som kan påverka.Vad är det för läkarutlåtande man behöver? Jobbar själv med att sälja rör- och rördelar i diverse härdplaster.
+ 7,5 säsonger kvar av 24 😉
Redigerat av Satsvear, 20 April 2017 - 15:34.
Postad 20 April 2017 - 15:42
Rör och rördelar är i princip ofarligt (helt ofarligt finns det nog inget i världen som är) men tillverkning av ex desamma kan skapa gaser och dylikt. Läkaren kontrollerar att man inte har början till eksem eller början till astma i samband med härdplaster eller någon annan typ av överkänslighet som kan påverka.
+ 7,5 säsonger kvar av 24
De där härdplast-undersökningarna är ju typ omöjliga att få underkänt på känns det som.
Har gjort några via mitt jobb (stötfångartillverkning) och det känns som om vad man än säger så vinklar företagshälsovården till att det är orsakat av något annat. Testade att framstå som sjuk en gång i en undersökning, för att se deras reaktion. Tydligen så var alla symptomen grundade av att jag sov dåligt och att det var vinter...
Postad 20 April 2017 - 17:07
- har liiite för mycket att göra just för tillfället, men det går över nästa måndag när ny kollega börjar.
- skitväder
Postad 20 April 2017 - 17:34
De där härdplast-undersökningarna är ju typ omöjliga att få underkänt på känns det som.
Har gjort några via mitt jobb (stötfångartillverkning) och det känns som om vad man än säger så vinklar företagshälsovården till att det är orsakat av något annat. Testade att framstå som sjuk en gång i en undersökning, för att se deras reaktion. Tydligen så var alla symptomen grundade av att jag sov dåligt och att det var vinter...
Gjort några, första var typ. Få se på händerna? Inga sår du är godkänd.
Denna var lite mer seriös och berätta symtom och liknande, hur det var med nikotin och lite annat runt omkring
Postad 20 April 2017 - 17:37
- skitväder
Det är april ![]()
+ Mitt första biobesök på nästan ett halvår och jag får se en av de bästa actionrullarna på hur länge som helst!
+ F&F8
- Skitväder
Postad 20 April 2017 - 17:43
- Skitväder
Det är april!
![]()
+ Semestrar klara mellan kollegor och mig
- vi är 3st som dela, och vi kan bara ta en åt gången, så tar bara 2 veckor
+ kan nog ta torsd fredag vissa veckor, så det blir långhelger upptill...
-Skitväder! ![]()
Postad 21 April 2017 - 14:40
- Hämndomdömen på Tradera
- Köpare på Tradera med "ursäkter"
+ Helg
+ Solen skiner
Postad 21 April 2017 - 16:40
- Allt för trött, orkar fasen inte ens sträcka mig till att hämta en öl.
Postad 21 April 2017 - 18:23
- Hagelskur exakt när jag gick ut på hundpromenad, naturligtvis följt av solsken när vi kommit in.
+ Färdigpizza täckt med BBQ-sås (det finns ju pizzor med broccoli på så fältet är redan öppet.)
Postad 21 April 2017 - 18:32
+ Hemma igen efter 14 soliga dagar på Kanarieöarna
+ fick mitt 1080 Ti idag
- Tomt i plånboken, iaf mindre att spendera nu ![]()
- Aprilväder ,blåst, snö, regn och sol
Men jag ska inte klaga hade härliga veckor på Kanarieöarna, men hade gärna varit där i helgen igen.
- Trött efter 3 arbetsdagar och omställning från ledigheten så blir nog inte mycket spelande ikväll på nya grafikkortet.
Postad 21 April 2017 - 20:41
+ Grabben fått spela på wii.
+ Damen spelar nu på Switch.
+++ Redan planerat all mat till nästa helg. Kommer att laga Gulasch, chiligryta och pulled beef. Flera såser och lite skön majsröra i olika styrkor.
- Så lite tid för allt gott jag önskar ge närmaste familj och vänner.
Edit.
+ Sätter idag ihop en Raspberry med Xonar ljudkort för digitaluppspelning via Arcam Alpha 10 till Hedlundarna.
- Hade varit enklare att köpa färdiga och mycket dyrare alternativ.
Redigerat av PML73, 22 April 2017 - 09:31.
Postad 23 April 2017 - 06:30
+ Grabben har fotbollscup
+++ Efter cup, ta med grabben på allsvenskan, Bajen hemma på nya SöS
Postad 23 April 2017 - 18:26
Postad 25 April 2017 - 14:47
+ Vinprenumerationen på väg, 12 flaskor got vin ![]()
+ Förkylningen släppt, nu kan man köra på som vanligt igen. (Ja, inte vinet då utan tränandet)
Redigerat av Melmac, 25 April 2017 - 14:47.
Postad 25 April 2017 - 18:11
+ Barnvakt fixad
- Hinner troligen inte få igen bilen i tid...
Postad 25 April 2017 - 20:31
+ hon var hur duktig som helst
Postad 26 April 2017 - 14:33
- precis hemkommen efter fem timmar på sjukan. Nygipsad treåring hemma med fraktur i armbågen...
+ hon var hur duktig som helstlilla hjärtat.
Var det studsmatta eller rutschkana?
Postad 26 April 2017 - 17:01
+Klar med flyttstäd
+Bio i afton
+Får micron installerad som vart en av vitvarorna som blev stulen under byggandet av radhuset...
-Fick inte behålla semesterdagarna när jag bytte arbete inom kommunen... (pengar ist)
Postad 26 April 2017 - 18:18
+ Solen skiner rätt bra idag
+ Biopremiären av GotGV2 på eftermiddagen en succé
+ HemmaBio Maj 2017 ligger på hallgolvet när jag kommer hem

+ Hemgjorda hamburgare till middag
+ Hemmabio ikväll ![]()
Postad 27 April 2017 - 09:01
Ingetdera. Hoppade i soffa och ramlade och slog armbågen i golvet.
AJ! Tur i oturen att det hände nu och inte senare i sommar, svårt att bada o leka med gips. Vet hur det är, har en kille som under sina första 8 år lyckades med ett akut besök vart år. Inte benbrott alla gånger men hälften av dem. Nu inväntar vi bara på nästa omgång, tonåren.....
Postad 27 April 2017 - 10:10
Postad 27 April 2017 - 12:17
+ Mister Lagkapten får leda Tre Kronor igen. Hatten av för Joel!
+ Vårväder
+ Veckans tvätt avklarad
- Kallt ute trots vårväder
Postad 27 April 2017 - 13:19
+ Vinleveransen är här :-)
- Två flaskor av var sort räcker inte till middag för sex vuxna på Valborg. Vill ju ha samma vin.
+ Fick handla en box på bolaget. Ett hett tips: Sangre De Torro
Postad 27 April 2017 - 17:27
FEA, finläsning ser jag. Jag har inte tålamod att prenumerera. Står och stampar efter en vecka...
Ja det är kultur på hög nivå ![]()
Jag har försökt komma på vad du menar med att inte ha tålamod med att prenumerera men fattar inte ![]()
Postad 27 April 2017 - 19:09
-Snöade nyss i Umeå. Igen. Dafuq?
Tidigare när jag självklart just klivit på cykeln möttes jag först av snöflingor som övergick till hagel!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Detta ämne är stängt
171 filmer
520 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?