Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#5701

Postad 13 September 2018 - 08:38

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

@Canal Digital: Någon input?

Hej

Behöver kolla upp status på dina frågor, återkommer i början på nästa vecka.

Mvh
Niklas



#5702

Postad 13 September 2018 - 08:40

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2842 inlägg
  • 0

Hej

Behöver kolla upp status på dina frågor, återkommer i början på nästa vecka.

Mvh
Niklas


Tack!

#5703

Postad 13 September 2018 - 10:30

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2230 inlägg
  • 0

Hej

Repriser ska inte spelas in, jag tar gärna information vilken box och vilken serie.
 

ADB-boxen, "How it's made" kl 18:30 på Discovery Science, går i repris ett "oräkneligt" antal gånger ikväll och natt, boxen la glatt till allihop i listan.



#5704

Postad 13 September 2018 - 15:45

mr miyagi
  • mr miyagi
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
HDR PV 5720. Inspelningsbar HD 500gig
IDOLE, spelar in på lördag också.

#5705

Postad 13 September 2018 - 23:37

STS-128
  • STS-128
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

snapback.png

Stämmer inte att repriser inte spelas in! Jag följer en serie som sänds ett par gånger om dagen. Innan spelades INTE repriser in, bara ett av varje avsnitt. Nu kommer disken fyllas fortare än kvickt, eftersom varje avsnitt repriseras 2 gånger, och alla spelas in! Dessutom testade jag att stänga av serieinspelningen och starta den igen. Då fick jag ytterligare en mapp - förvirrande!

Skärpning - detta måste ni fixa genast!

Hej

Vilken serie? 

Tyvärr så kommer det att bli en ny mapp för varje serie som är inspelad innan och efter 12 september. Vi har informerat om detta på vår hemsida, det går tyvärr inte att lösa så inspelningarna hamnar i samma map via två olika EPG-leverantörer.

Mvh
Niklas

 

500 GB box; Big Bang Theory, Kanal 5 HD

 

Jag var otydligt. När jag upptäckte att den lade in alldeles för många inspelningar, stängde jag av den nya Serieinspelningen (efter 2 inspelade program). Detta var efter kl 16 den 13/9. Sedan valde jag en repris som skulle sändas senare på kvällen, och valde Serieinspelning igen. Det var då jag fick en ny, 3:e mapp (det fanns ju en sedan Serieinspelningarna före kl. 16 den 3/9). Hoppas det blev tydligare! Det är en bugg att det skapas för många nya mappar med den nya EPG-leverantören, eller?


Redigerat av STS-128, 13 September 2018 - 23:54.


#5706

Postad 14 September 2018 - 10:00

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2230 inlägg
  • 1

 

snapback.png

 

Det var då jag fick en ny, 3:e mapp (det fanns ju en sedan Serieinspelningarna före kl. 16 den 3/9). Hoppas det blev tydligare! Det är en bugg att det skapas för många nya mappar med den nya EPG-leverantören, eller?

 

Tror inte just det är en bugg, det beteende du beskriver har den boxen alltid haft. Varje ny serieinspelning du begär skapar en ny mapp.



#5707

Postad 14 September 2018 - 14:11

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Hej

Vi jobbar på att fixa problemet med att boxarna spelar in repriser och gamla avsnitt/säsonger. 

Det är inte en bugg att det skapas en ny mapp, tyvärr blir det så på våra boxar när vi byter leverantör eftersom det är olika ID-nummer för varje program/serie hos den gamla och den nya leverantören, och det är det som styr mappstrukturen i boxen. 

Mvh
Niklas



#5708

Postad 14 September 2018 - 14:26

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0
Varför finns inte alla kanalerna med i CD appen. Betalar ha fullt pris vill jag ha alla kanaler och inte till Viasat och nordiska kanaler som inte ingår. Jag betalar alltså fullt pris för en stympad produkt.

#5709

Postad 14 September 2018 - 15:57

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0

Varför finns inte alla kanalerna med i CD appen. Betalar ha fullt pris vill jag ha alla kanaler och inte till Viasat och nordiska kanaler som inte ingår. Jag betalar alltså fullt pris för en stympad produkt.

Ja,det är sniket av CD att inte de nordiska kanalerna ingår. Däremot ingår i mitt tycke massa annan skit som inte kan ha särskilt många tittare.
Likaså med tvillingabb. J*ä rövarpris! Hade räckt med 20-30 spänn för kortet.

#5710

Postad 14 September 2018 - 23:02

Lagom Kräsen
  • Lagom Kräsen
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 1

:angry: Bra jobbat med nya utökade EPG programvaran !   :angry: 

 

Som alltid vid uppdatering programvara så är det inte utprovat.

 

Den EPG som man så stolt nu infört har milt sagt problem och även om jag bytt hårddisk från 500 till 1000Gig så blir den proppmätt på nolltid nu efter den eminenta uppdateringen.

 

Serieinspelningar spelas gladeligen in utan ngn som helst hänsyn till tider och repriser, bara namnet verkar vara det som styr just nu, mailat kundtjänst ingen respons.

 

Programmerar man inspelning på vald kanal i "tittarläge" så visas inte att inspelning är vald i EPG . (Kan visas en kort stund ibland).

 

Programmering av inspelning har blivit toksegt, måste vänta lång stund innan markering för inspelning läggs in, tror man att man misslyckats och gör en aktivering till så säger den konflikt när den så småningom har tagit sig tid att registrera knapptryckningarna.

 

Har för säkerhets skull gjort Norsk reset innan jag skrev här, har även sökt ny programvara men inget finns och hoppas verkligen att Canal Digital sätter högsta prio på att rätta till det man ställt till med !

 

Varför inte nergradera programvaran tills utvecklingsarbetet är avslutat och beta-testat ??

 

 

 


Redigerat av Lagom Kräsen, 15 September 2018 - 09:08.


#5711

Postad 15 September 2018 - 08:57

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1610 inlägg
  • 0

Du menar att jag är grundlurad som köpt deras boxar för att spela in i Hd-kvalitet? Det är bara att spela in på den gamla pc-n och sedan se det på tv trots trött pc?

Jag skulle nog vilja uttrycka det så, ja. Med en kortläsare för en tvåhundring, en Sat/IP-mottagare och en gammal dator med Linux har du en komplett distribuerad TV-lösning. Nackdelarna är i huvudsak dessa

  1. Kräver lite kunskaper/intresse att dra igång
  2. Klarar inte parade kaner dvs inget för sportnördar
  3. Man är SOL om CD plötsligt låser alla kanaler till sina egna boxar.

Men du får en fungerande EPG via XMLTV och okrypterade inspelningar i vanligt .ts-format.



#5712

Postad 15 September 2018 - 12:13

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Varför finns inte alla kanalerna med i CD appen. Betalar ha fullt pris vill jag ha alla kanaler och inte till Viasat och nordiska kanaler som inte ingår. Jag betalar alltså fullt pris för en stympad produkt.

Hej

Vilka kanaler är det som du saknar?

Mvh
Niklas



#5713

Postad 15 September 2018 - 12:14

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0
Problem här oxå med inspelningar som tar me allt även repriser. Smart HD box. Suck den har funkat så bra innan och hoppade aldrig på tåget med one boxen fast jag va nära men ville inte ha problem men det fick jag nu ändå.

Lös detta snabbt CD

#5714

Postad 15 September 2018 - 12:18

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

 

:angry: Bra jobbat med nya utökade EPG programvaran !   :angry: 

 

Som alltid vid uppdatering programvara så är det inte utprovat.

 

Den EPG som man så stolt nu infört har milt sagt problem och även om jag bytt hårddisk från 500 till 1000Gig så blir den proppmätt på nolltid nu efter den eminenta uppdateringen.

 

Serieinspelningar spelas gladeligen in utan ngn som helst hänsyn till tider och repriser, bara namnet verkar vara det som styr just nu, mailat kundtjänst ingen respons.

 

Programmerar man inspelning på vald kanal i "tittarläge" så visas inte att inspelning är vald i EPG . (Kan visas en kort stund ibland).

 

Programmering av inspelning har blivit toksegt, måste vänta lång stund innan markering för inspelning läggs in, tror man att man misslyckats och gör en aktivering till så säger den konflikt när den så småningom har tagit sig tid att registrera knapptryckningarna.

 

Har för säkerhets skull gjort Norsk reset innan jag skrev här, har även sökt ny programvara men inget finns och hoppas verkligen att Canal Digital sätter högsta prio på att rätta till det man ställt till med !

 

Varför inte nergradera programvaran tills utvecklingsarbetet är avslutat och beta-testat ??

 

 

 

:angry: Bra jobbat med nya utökade EPG programvaran !   :angry: 

 

Som alltid vid uppdatering programvara så är det inte utprovat.

 

Den EPG som man så stolt nu infört har milt sagt problem och även om jag bytt hårddisk från 500 till 1000Gig så blir den proppmätt på nolltid nu efter den eminenta uppdateringen.

 

Serieinspelningar spelas gladeligen in utan ngn som helst hänsyn till tider och repriser, bara namnet verkar vara det som styr just nu, mailat kundtjänst ingen respons.

 

Programmerar man inspelning på vald kanal i "tittarläge" så visas inte att inspelning är vald i EPG . (Kan visas en kort stund ibland).

 

Programmering av inspelning har blivit toksegt, måste vänta lång stund innan markering för inspelning läggs in, tror man att man misslyckats och gör en aktivering till så säger den konflikt när den så småningom har tagit sig tid att registrera knapptryckningarna.

 

Har för säkerhets skull gjort Norsk reset innan jag skrev här, har även sökt ny programvara men inget finns och hoppas verkligen att Canal Digital sätter högsta prio på att rätta till det man ställt till med !

 

Varför inte nergradera programvaran tills utvecklingsarbetet är avslutat och beta-testat ??

 

Hej

Problemet med serieinspelningen kommer förhoppningsvis vara löst under nästa vecka.

Mvh
Niklas


Problem här oxå med inspelningar som tar me allt även repriser. Smart HD box. Suck den har funkat så bra innan och hoppade aldrig på tåget med one boxen fast jag va nära men ville inte ha problem men det fick jag nu ändå.

Lös detta snabbt CD

Hej

Det ska vi abslut göra, bör ha mer information på måndag

Mvh
Niklas



#5715

Postad 15 September 2018 - 12:25

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Hej

Vilka kanaler är det som du saknar?
Hej, främst "gratiskanalerna" Sky News, DW och Al Jazeera. Ser gärna dem när man är utomlands.
Mvh
Niklas


Redigerat av Huddingebo, 15 September 2018 - 12:27.


#5716

Postad 15 September 2018 - 12:33

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

 

Hej

Vilka kanaler är det som du saknar?
Hej, främst "gratiskanalerna" Sky News, DW och Al Jazeera. Ser gärna dem när man är utomlands.
Mvh
Niklas

Hej

Sky news och Al Jazeera är free to air kanaler och ingår inte i våra paket eftersom de kanalerna kan ses utan programkort, dock lite osäker på hur det ser ut med DW. Ska undersöka saken på måndag.

Mvh
Niklas



#5717

Postad 15 September 2018 - 16:11

mr miyagi
  • mr miyagi
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Eldebrink...Nätadappter en klasiker😊😊
Ja den har dom kört med flera ggr till mig och varje gång är man säker på att inte det löser problemet, och det har det inte gjort heller. Onödigt också att kasta ut dom pengarna helt i sjön från CD sida.
Bättre att lägga pengarna på utbildning och tekniks genomgång av apparaterna samt själva studera apparaterna som funkar så där...lära sig att lyssna på kunden och själva PROBLEMET.

#5718

Postad 16 September 2018 - 21:28

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
Inte för att d e nå viktigt men nu fungerar inte epg på vh1 classic,står bara no program. Sabba inte smart boxen nu åxå, den har funkat felfritt i 2 år snart!

Redigerat av homery, 16 September 2018 - 21:29.


#5719

Postad 17 September 2018 - 07:30

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Inte för att d e nå viktigt men nu fungerar inte epg på vh1 classic,står bara no program. Sabba inte smart boxen nu åxå, den har funkat felfritt i 2 år snart!

Hej Homery

Jag ska undersöka problemet med VH1 Classic, detta har inget med HD-Box Smart att göra, och vi ska självklart lösa problemen som vi har med EPGn.

Mvh
Niklas



#5720

Postad 17 September 2018 - 14:18

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Till CD supporten - Ni lär snart ha väldigt många inlägg om detta om det inte är något som rättar till sig innan de flesta hunnit försöka följa nedanstående instruktioner.

 

Fick ett mail idag av Canal Digital om nya inloggningsrutiner hos C More om att det inte längre går att logga in på C More med Canal Digital Parabol operatörs-ID och lösenord. Istället anger CD att jag skall gå till C Mores inloggningssida och följa stegen under fliken logga in med operatörsuppgifter.

 

Nu blev det moment 22.

 

Att följa stegen under fliken logga in med operatörsuppgifter är ju precis det som inte längre går att göra!

 

Jag är bara utestängd från att se det jag betalar för. Det står info om hur jag skapar ett nytt operatörskonto som skall aktiveras, men när jag följer länken så hamnar jag på CD och jag har ett konto.

 

 

När jag fyller i mitt nuvarande användarnamn och lösen med Canal Digital Parabol vald så funkar INTE alternativet "anslut till C More" istället får jag "felaktiga uppgifter" som svar. Jag testar att logga in på CDs mina sidor med detta ID och lösen och det fungerar fint då.

 

Jag sökte djupt in i C Mores supportsidor och där fanns en beskrivning som ju INTE fungerar.

 

https://www.cmore.se...categoryId=3246


Redigerat av kenta2, 17 September 2018 - 14:31.


#5721

Postad 17 September 2018 - 14:36

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Nu verkar någon ha reagerat på C More och detta "anslut till C More" är borta och istället är gamla "logga in" insatt i stället.

 

Dvs nu fungerade det att logga in SOM VANLIGT.

 

Dvs den nya helt dysfunktionella instruktionen/rutinen verkar vara (tillfälligt?) bortplockad.



#5722

Postad 17 September 2018 - 20:07

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 0

Otroligt dålig bild på SVT 1 nu, På Spåret: Tävlingsextra. Även Timjan, Tupp & Tårta på torsdagar ser ut som sändningar från de lokala nyheterna.



#5723

Postad 17 September 2018 - 21:56

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0
Jag har gett upp sattellit nu och kör enbart Apple-TV appen som numera funkar grymt bra.

#5724

Postad 17 September 2018 - 22:34

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Nu verkar någon ha reagerat på C More och detta "anslut till C More" är borta och istället är gamla "logga in" insatt i stället.

 

Dvs nu fungerade det att logga in SOM VANLIGT.

 

Dvs den nya helt dysfunktionella instruktionen/rutinen verkar vara (tillfälligt?) bortplockad.

Hej

Det stämmer att det blev något problem när man skulle koppla över sitt konto till C More och därför rullades allt tillbaka tillfälligt till den gamla lösningen. 

Mvh
Niklas



#5725

Postad 18 September 2018 - 08:14

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2230 inlägg
  • 0

Verkar ha skett någon omläggning nu i dagarna, några av TV4-kanalerna hade ramlat ur favoritlistan på min ADB-box.



#5726

Postad 18 September 2018 - 08:56

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Verkar ha skett någon omläggning nu i dagarna, några av TV4-kanalerna hade ramlat ur favoritlistan på min ADB-box.

Hej

Fungerade det bra att lägga till kanalerna på nytt? Det ska inte ha skett någon förändring på några kanaler som påverkar favoritlistan, vi har inte haft några samtal om detta så måste vara något tillfälligt problem på din box.

Mvh
Niklas


Redigerat av Allente Sverige, 18 September 2018 - 08:56.


#5727

Postad 18 September 2018 - 09:11

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Hej

Om ni använder vår app till iOS (iPhone, iPad och Apple-TV) och uppdaterar till nya iOS 12 så kommer undertexten inte vara korrekt synkad. Detta kommer att bli löst i nästa uppdatering från apple.

 

Det är inte allt innehåll som påverkas av detta, men vill passa på att informera er om detta om någon tänkt uppdatera till iOS 12 och använder vår app.

Mvh
Niklas



#5728

Postad 18 September 2018 - 09:38

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Nu verkar någon ha reagerat på C More och detta "anslut till C More" är borta och istället är gamla "logga in" insatt i stället.

 

Dvs nu fungerade det att logga in SOM VANLIGT.

 

Dvs den nya helt dysfunktionella instruktionen/rutinen verkar vara (tillfälligt?) bortplockad.

Hej

Nu fungerar det att koppla över Canal Digital kontot till C More. För att koppla över kontot behövs kundnummer och postnummer som är registrerat hos Canal Digital.

När du loggar in med kundnummer och postnummer så får du välja användarnamn (mail) och nytt lösenord direkt hos C More.

Mvh
Niklas



#5729

Postad 18 September 2018 - 10:13

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2230 inlägg
  • 0

Fungerade det bra att lägga till kanalerna på nytt? Det ska inte ha skett någon förändring på några kanaler som påverkar favoritlistan, vi har inte haft några samtal om detta så måste vara något tillfälligt problem på din box.

Skumt, jag har inte pillat på favoritlistan på ett bra tag så jag kan inte ha plockat bort dem av misstag. Det gick fint att lägga in dem på nytt, kollade dock aldrig om jag fick bild på dem.



#5730

Postad 18 September 2018 - 10:29

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2126 inlägg
  • 0
Jag får ”Gen Error” när jag försöker lägga till en serieinspelning via appen. Det är andra gången detta händer. Måste spela in direkt via boxen för att få till det.

Kan man logga ur appen och logga in igen eller något för att få igång detta igen? Börjar redan bli lite trött på det här, i synnerhet som jag har två välfungerande smartboxar med HD som nu inte tillåts vara bra längre. Har sagt upp mitt avtal till siste oktober, så får vi se om problemen blir bättre eller sämre. Kanske blir en förlängning, eller så får Telia chansen.

#5731

Postad 18 September 2018 - 10:33

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Jag får ”Gen Error” när jag försöker lägga till en serieinspelning via appen. Det är andra gången detta händer. Måste spela in direkt via boxen för att få till det.

Kan man logga ur appen och logga in igen eller något för att få igång detta igen? Börjar redan bli lite trött på det här, i synnerhet som jag har två välfungerande smartboxar med HD som nu inte tillåts vara bra längre. Har sagt upp mitt avtal till siste oktober, så får vi se om problemen blir bättre eller sämre. Kanske blir en förlängning, eller så får Telia chansen.

Hej

Det fungerar just nu tyvärr endast att programmera singelinspelningar via våran app, har du möjlighet att testa om det fungerar?
Väntar på status hur nära vi är en lösning på att det ska gå programmera serieinspelning via appen igen.

Mvh

Niklas



#5732

Postad 18 September 2018 - 13:10

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2126 inlägg
  • 0

Hej
Det fungerar just nu tyvärr endast att programmera singelinspelningar via våran app, har du möjlighet att testa om det fungerar?
Väntar på status hur nära vi är en lösning på att det ska gå programmera serieinspelning via appen igen.
Mvhj
Niklas

Singelinspelning via app fungerar. Inte för att vara negativ, men det blir lite märkligt när ni ber kunderna göra om alla sina serieinspelningar och så fungerar det inte via appen. Hoppas det löser sig snart så vi får tillbaka all funktionalitet.

#5733

Postad 18 September 2018 - 14:05

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Singelinspelning via app fungerar. Inte för att vara negativ, men det blir lite märkligt när ni ber kunderna göra om alla sina serieinspelningar och så fungerar det inte via appen. Hoppas det löser sig snart så vi får tillbaka all funktionalitet.

Hej

Ja det blev tyvärr fel från vår sida där.

 

Vi jobbar på att lösa problemet, hör av mig så fort jag har mer information. 

Mvh
Niklas



#5734

Postad 18 September 2018 - 20:56

Unregistered60934ca9
  • Unregistered60934ca9
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Är det fler än jag som inte kan logga in på Canal Digital appen (IOS)?

#5735

Postad 18 September 2018 - 21:04

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 401 inlägg
  • 0
Nix, kommerinte in via paddan!

Bifogad fil(er)



#5736

Postad 18 September 2018 - 21:11

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Hej

Det är just nu problem med inloggningen till playtjänsten och vi jobbar för fullt med att fixa problemet.
Apple TV, iPhone/iPad, Android och Webb är det plattformar som inte fungerar just nu.

 

Mvh
Niklas


Redigerat av Allente Sverige, 18 September 2018 - 21:12.


#5737

Postad 18 September 2018 - 21:11

Unregistered60934ca9
  • Unregistered60934ca9
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Kanon nu när man vill se Champions league

#5738

Postad 18 September 2018 - 21:41

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Hej

En tillfällig lösning är att byta lösenord på min sida på www.canaldigital.se och sedan logga in på nytt.

Uppdatering: Går inte att starta innehåll efter jag lyckats logga in på nytt.

Mvh
Niklas


Redigerat av Allente Sverige, 18 September 2018 - 21:49.


#5739

Postad 18 September 2018 - 21:45

mr miyagi
  • mr miyagi
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
REPRISER inspelningar gör så att det blir konflikter och så sitter man med massa icke inspelat matreal.!!!
Lös detta NU!!! Snälla

#5740

Postad 18 September 2018 - 21:59

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Hej

Nu verkar det fungera att logga in igen och spela upp innehåll (webb och iOS) testat.

Mvh
Niklas



#5741

Postad 19 September 2018 - 08:37

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Ett uppslag till  CD:s boxutvecklare. Lägg en strömbrytare i fronten på boxen, för att krypa och leta en strömbrytare på sladden är bara jobbigt och tror att jag varit tvungen att bryta strömmen på i snart sagt alla oxar jag haft sedan första HD-boxen  2006.


Redigerat av Huddingebo, 19 September 2018 - 08:38.


#5742

Postad 19 September 2018 - 09:09

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

REPRISER inspelningar gör så att det blir konflikter och så sitter man med massa icke inspelat matreal.!!!
Lös detta NU!!! Snälla

Hej

Förstår att det ställer till problem och ber så hemskt mycket om ursäkt för det. Vi jobbar på att lösa problemet men har ingen information just nu när problemet kommer att vara löst. Vad använder du för box? En eller två tuners på boxen?

Mvh
Niklas



#5743

Postad 19 September 2018 - 09:38

mr miyagi
  • mr miyagi
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Två tuners. "Gamla svarta boxen" 500 gig HD. ADB

#5744

Postad 19 September 2018 - 11:44

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7299 inlägg
  • 0

Verkar ha skett någon omläggning nu i dagarna, några av TV4-kanalerna hade ramlat ur favoritlistan på min ADB-box.

 

Du hade antagligen dom gamla kanalerna i MPEG2 i favoritlistan.

Dom stängdes ner den 30 Aug.



#5745

Postad 19 September 2018 - 12:56

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1989 inlägg
  • 0

Ett uppslag till  CD:s boxutvecklare. Lägg en strömbrytare i fronten på boxen, för att krypa och leta en strömbrytare på sladden är bara jobbigt och tror att jag varit tvungen att bryta strömmen på i snart sagt alla oxar jag haft sedan första HD-boxen  2006.

 

Haha.

jag känner igen det där.

Den enda boxen som fungerar och har fungerat klanderfritt sedan jag köpte den för x-antal år sedan är min VuDuo2.

Fick ringa till CD för någon vecka sedan då kortet vägrade uppdatera i den och person i andra änden kallade den för "fulbox"

Jag kunde inte ta det utan fick läxa upp honom duktigt om att inte spy galla över andra innan man har något eget som ens kan kallas för box.

 

Han bad om ursäkt efter det :P



#5746

Postad 19 September 2018 - 15:54

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2842 inlägg
  • 0

Hej

Behöver kolla upp status på dina frågor, återkommer i början på nästa vecka.

Mvh
Niklas


@Canal Digital: Nu har början av veckan passerat....

#5747

Postad 19 September 2018 - 16:26

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2230 inlägg
  • 0

Du hade antagligen dom gamla kanalerna i MPEG2 i favoritlistan.

Dom stängdes ner den 30 Aug.

Inte alldeles omöjligt. Jag kan inte svära på när de ramlade bort, men det var definitivt mindre än en vecka sen.



#5748

Postad 19 September 2018 - 19:06

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5774 inlägg
  • 0

Verkar inte gå att lägga till Viasat sport på hemsidan och kundesevice har stängt:

Oväntat fel

Något gick snett. Just nu kan inte innehållet visas. Prova igen eller kontakta kundservice.



#5749

Postad 20 September 2018 - 12:07

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

@Canal Digital: Hur kommer appen att utvecklas och kommer ni att erbjuda rena ”streaming” abonnemang inom en snar framtid. Marknaden för mottagning via parabol måste väl ändå ha haft en kraftigt nedåtgående trend under en tid nu?

Önskelista (appen)
* Möjlighet att skapa listor alt. ordna kanaler samt gömma ointressanta sådana i kanalvyn.
* EPG
* Textning på de ”nordiska” kanalerna
* Inspelning, utanför er kontroll säkert men hade varit sjyst att spela in till iCloud :)
* 4K
* Hyra film direkt via appen samt lösa in vouchers

Hej

Har tyvärr ingen ny information just nu på dina frågor. Har tagit dina önskemål vidare sedan tidigare till ansvariga. 

Om man vill tex se en hyrfilm på apple-tv så kan man hyra filmen på go.canaldigital.se och sedan starta den på sin Apple-TV. Hyrfilm finns endast tillgängligt på våra boxar, webben och i android just nu. 


Mvh
Niklas
 


Verkar inte gå att lägga till Viasat sport på hemsidan och kundesevice har stängt:

Oväntat fel

Något gick snett. Just nu kan inte innehållet visas. Prova igen eller kontakta kundservice.

Hej

Jag ska kolla upp detta och se om det fortfarande är problem. Kundservice öppettider är 08:00 - 21:00 måndag - lördag & 10:00 - 19:00 söndagar.

Mvh
Niklas



#5750

Postad 22 September 2018 - 10:46

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1029 inlägg
  • 2

@CD För ett bra tag sen togs uppgiften om vilken bindningstid man har bort från mina sidor, jag vill minnas att det lovades från er sida att det skulle återkomma. Jag har letat men hittar inget, mina sidor upplever jag tyvärr som röriga och svårnavigerade.





2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.