Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 April 2010 - 20:01

jlarsson1978
  • jlarsson1978
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
UPPDATERING:

Som flera har läst i tråden har jag haft problem med min X10 sedan jag köpte den förra onsdagen. Det största problemet har varit att kameran kraschade telefonen (som startade om sig). Dessutom gick det mesta lite segt och knapparna på mitt MW600 funkade inte riktigt.

Jag felanmälde det inom en vecka hos Tre vilket gjorde att den bedömdes som en DOA (Dead On Arrival). Idag hämtade jag min nya lur i butiken. Jag trodde det skulle bli ungefär samma telefon, men DRA ÅT **** vilken skillnad det var. Den nya jag fick går BLIXTSNABBT och responsen i skärmen är grymt mycket bättre. Höll på att trilla av stolen när jag testade den och har suttit klistrad i tre timmar nu och laddat ner alla program jag hade tidigare.

Det enda minuset är att skärmen verkar aningen suddigare än den förra. Funderar på om det kan bero på skärmskyddet också, för jag höll på rätt länge att få på det så det kan ha blivit suddigt i processen.

Hursomhelst - det är minsann skillnad på lurarna som finns i butikerna. Detta var samma butik och samma version på mjukvaran (1.0.14), men användarupplevelsen är som DAG OCH NATT! Om Feber fick samma typ av lur som jag hade förut så förstår jag deras recension. Den jag har nu är helt fantastiskt mycket bättre.

Trevlig helg på er!

EDIT: Det var jag som hade tummat på skärmskyddet. Lyfte på det och bilden var knivskarp. Pust! För övrigt funkar mitt MW600 klockrent numera och jag har även blivit av med det skrapiga ljudet i telefonen. Vilken dag!

Redigerat av jlarsson1978, 09 April 2010 - 22:16.

Postad 09 April 2010 - 20:07

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Visst kommer batteritiden att bli bättre, det är det jag hoppas/väntar på. Frågan är bara hur mycket mera.

Jag har också en X1 som jag hade tänkt att jämföra batteriet med men batteriet i X1an börjar balla ur så jag vill inte jämföra dom.

Ska tillägga att jag hade avinstallerat Task Manager dagen innan min resa på E4 pga av allt man läst från "experter" på nätet om att Task Managers slöar ner Androidtelefoner och man ska låta operativsystemet sköta det där och visst verkade telefonen lite rappare efter att jag avinstallera men tradeoffen blev förmodligen lite mera program som låg och drog i bakgrunden så jag kan ju testa nästa resa ner igen med Tass Manager (la in den nyss igen)

Mycket snack om batteritiden här. Min X10 höll c:a 4 timmar efter första laddningen så jag var på väg att reklamera den direkt. Jag hejdade mig och testade med att sätta i mitt c:a 1,5 år gamla batteri från min X1. Med detta batteri höll den med normal använding (30 min samtal 1 timme surf lite musik och 1 timme spel) i 24 timmar. Dagen efter använde jag taskmanager och stängde ner allt verje gång jag använde luren och var väldigt sparsam med vad jag gjorde, då höll batteriet i nästan två dygn.

Vill man spara mer kan man stänga av 3g (finns appar för det i butiken), min x1 klarade nästan en vecka om jag bara körde 2g. Trist dock med en sådan här mobil och bara använda 2g och snåla på allt :)

Nu kör jag på orignalbatteriet igen och det håller mellan 16-24 timmar och förbättras lite varje dag.

Vad gäller uppgraderingen och dess inverkan på batteritiden tror jag inte en sekund på det då den vad jag förstår har att göra med näthantering för specifik operatör (kan ju iofs ge bättre batteritid). Jag tror helt enkelt att era batterier blivit bättre med tiden. Så ni som inte kan uppgradera, ladda och ladda ur allt vad ni kan istället :)

Till något helt annat, är det någon som vet om någon widget som visar missade samtal och meddelanden? Funkar ju iofs med statusbaren men vill helst ha det tydligare.

Rekomenderar varmt Panda Home! fler startskärmar och många möjligheter. Tack Flamso för tipset.

Kul för dig! Oroligt för många ^_^

UPPDATERING:

Som flera har läst i tråden har jag haft problem med min X10 sedan jag köpte den förra onsdagen. Det största problemet har varit att kameran kraschade telefonen (som startade om sig). Dessutom gick det mesta lite segt och knapparna på mitt MW600 funkade inte riktigt.

Jag felanmälde det inom en vecka hos Tre vilket gjorde att den bedömdes som en DOA (Dead On Arrival). Idag hämtade jag min nya lur i butiken. Jag trodde det skulle bli ungefär samma telefon, men DRA ÅT **** vilken skillnad det var. Den nya jag fick går BLIXTSNABBT och responsen i skärmen är grymt mycket bättre. Höll på att trilla av stolen när jag testade den och har suttit klistrad i tre timmar nu och laddat ner alla program jag hade tidigare.

Det enda minuset är att skärmen verkar aningen suddigare än den förra. Funderar på om det kan bero på skärmskyddet också, för jag höll på rätt länge att få på det så det kan ha blivit suddigt i processen.

Hursomhelst - det är minsann skillnad på lurarna som finns i butikerna. Detta var samma butik och samma version på mjukvaran (1.0.14), men användarupplevelsen är som DAG OCH NATT! Om Feber fick samma typ av lur som jag hade förut så förstår jag deras recension. Den jag har nu är helt fantastiskt mycket bättre.

Trevlig helg på er!

Postad 09 April 2010 - 20:10

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Detta är dilemmat..

Om jag tar en X10 med 799kr/mån har jag fritt ringande och fri mobilsurf med 3g..
om jag istället vill ha turbo-3g så kostar det 119kr extra/mån

Vill ju ogärna teckna turbo.. och betala extra, om jag ändå inte kan nyttja detta alls!

Hmm.. vad behövs för att kunna köra tex spotify m.m., funkar det med vanliga 3g då?

Eller skall jag teckna turbo för en extra slant.. och hoppas jag får mer än 368kbps (3g) trots att jag bor i småstad?

Oj.. jag betalar 599 + moms. (749kr) och får då fria samtal (Är nog en gräns på 4000 eller 5000 min) fria sms (tror det finns en gräns där också.. och fri surf med Turbo3g (ingen gräns!!) och tillgång till ett tvillingkort att använda i t.ex en dongel.

Det är alltså ett företagsabb, men man fick ta det som privatperson ändå. Jag surfar alltså med ca 3mbit's hastighet.

Postad 09 April 2010 - 20:33

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Det du beskriver är inte bra. Att du hade HD2:an på också gör ju saken sämre :) Jag hoppas mest på att det är "ljug" från din sida. Du kanske underskattar användandet av X10an medans du överskattar användandet av HD2:an ^_^

Snälla. Kan ni inte testa att köra en hel laddning på 2G istället. Vet att det är trist. Men som test!

På 1h 15min så har batteriet gått från 41% till 33%. Alltså 8% minskning. När jag använde den med 3G och dataanslutningar som syncade Gmail och dylikt rätt ofta så gick den ner 10% per timme. Så det är ingen större förbättring på bara 2G och utan dataanslutningar. :)

Postad 09 April 2010 - 20:35

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Du snackar om Feber, Tidningen M3 däremot, var ju HELT ute och cyklade i sin test. De måste ha haft ett helt stört exemplar. Galet tråkigt. :)

Postad 09 April 2010 - 20:59

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Oj.. jag betalar 599 + moms. (749kr) och får då fria samtal (Är nog en gräns på 4000 eller 5000 min) fria sms (tror det finns en gräns där också.. och fri surf med Turbo3g (ingen gräns!!) och tillgång till ett tvillingkort att använda i t.ex en dongel.

Det är alltså ett företagsabb, men man fick ta det som privatperson ändå. Jag surfar alltså med ca 3mbit's hastighet.

Hmm... är inte det lite dyrt? Om du nu har en begränsning i samtalen på runt 50 -75 timmar per månad)

Det jag tänkte teckna kommer kosta 799kr/mån.. men då får jag:..

Helt fritt ringande (utan spärrar på 3000min - till alla mobiler och fasta telefoner i sverige) - (ej betalsamtal)
Fria sms/mms varje månad - utan begränsning till 3000st sms och 3000st mms per månad
Fri mobilsurf 3G utan spärrar eller begränsningar i hastighet eller Gb!
Mobilt bredband - 6mbit + modem!

Redigerat av Unregisterededb978dd, 09 April 2010 - 21:01.

Postad 09 April 2010 - 21:43

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Hmm... är inte det lite dyrt? Om du nu har en begränsning i samtalen på runt 50 -75 timmar per månad)

Det jag tänkte teckna kommer kosta 799kr/mån.. men då får jag:..

Helt fritt ringande (utan spärrar på 3000min - till alla mobiler och fasta telefoner i sverige) - (ej betalsamtal)
Fria sms/mms varje månad - utan begränsning till 3000st sms och 3000st mms per månad
Fri mobilsurf 3G utan spärrar eller begränsningar i hastighet eller Gb!
Mobilt bredband - 6mbit + modem!

Tja.. jag har nog aldrig ringt så väldigt mycket så det blir mer än 1-1,5 timme per dag.. Det jag gör är använder data... så det är det jag behöver fritt. Men skulle jag gå över dom där timmarna nån månad eller två kan jag alltid byta upp mig.
Edit: tror jag i allafall.. hoppas jag inte ändrat mitt beteende allt för mycket senaste 1,5 året då jag haft fria samtal med abbet jag hade till X1:an. :)

Redigerat av joel80, 09 April 2010 - 21:53.

Postad 09 April 2010 - 21:58

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Tja.. jag har nog aldrig ringt så väldigt mycket så det blir mer än 1-1,5 timme per dag.. Det jag gör är använder data... så det är det jag behöver fritt. Men skulle jag gå över dom där timmarna nån månad eller två kan jag alltid byta upp mig.
Edit: tror jag i allafall.. hoppas jag inte ändrat mitt beteende allt för mycket senaste 1,5 året då jag haft fria samtal med abbet jag hade till X1:an. :)

Hehe..

jag råkade ut för en taskig episod med tele2.. deras flatrate = 50 fria timmar..

Nu råkade jag snacka dessa 50 timmar + 48 timmar till under en månad..
resulterade i en räkning på horribla 4150kr.. ouch.. blir nog telenors flatrate i framtiden med Riktigt fritt! :)

Postad 09 April 2010 - 22:16

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

På 1h 15min så har batteriet gått från 41% till 33%. Alltså 8% minskning. När jag använde den med 3G och dataanslutningar som syncade Gmail och dylikt rätt ofta så gick den ner 10% per timme. Så det är ingen större förbättring på bara 2G och utan dataanslutningar. :)

Nu har det gått 3h och batteriet ligger på 24%. Så det är ingen större förbättring direkt. :)

Postad 09 April 2010 - 22:21

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Nu har det gått 3h och batteriet ligger på 24%. Så det är ingen större förbättring direkt. :)

Fast det är ju "bara" dryga 5% per timme... då skulle det vara 10% kvar om man går upp kl 7:00 och lägger sig 23:00.
:)

Postad 09 April 2010 - 22:29

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Fast det är ju "bara" dryga 5% per timme... då skulle det vara 10% kvar om man går upp kl 7:00 och lägger sig 23:00.
:)

Mjo. Eller ja, det är ju hälften så mycket som det är nu. Men ändå, det är ändå för dåligt. :)

Postad 09 April 2010 - 22:45

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Laddade upp lite fler bilder på esato om någon är intresserad http://www.esato.com...t...11&start=15

Blir mer och mer nöjd med x10:an Surfa är ju rena drömmen och 2 av mina favoritappar för iphonen behövs inte ens. Blocket och Hemnet funkar fint genom webläsaren

Tog en stund innan jag hittade streetview i google maps. Om någon annan också är tappad bakom en vagn som jag så får man hålla inne fingret på kartan så kommer adressen upp, sen kan man gå in och klicka på "gubben" där till höger för att komma ner till gatuvyn (om det finns för den aktuella platsen ).. Ruskigt skoj att vandra omkring i städer på detta vis

Postad 09 April 2010 - 23:04

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Laddade upp lite fler bilder på esato om någon är intresserad http://www.esato.com...t...11&start=15

Blir mer och mer nöjd med x10:an Surfa är ju rena drömmen och 2 av mina favoritappar för iphonen behövs inte ens. Blocket och Hemnet funkar fint genom webläsaren

Tog en stund innan jag hittade streetview i google maps. Om någon annan också är tappad bakom en vagn som jag så får man hålla inne fingret på kartan så kommer adressen upp, sen kan man gå in och klicka på "gubben" där till höger för att komma ner till gatuvyn (om det finns för den aktuella platsen ).. Ruskigt skoj att vandra omkring i städer på detta vis

Jag hade letat som fan efter streetview! Man Tackar!!

Postad 09 April 2010 - 23:12

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0
Hej,

Då jag startar en massa program lämnar jag dem genom att antingen trycka på "back"-pilen eller "home"-knappen. Givetvis hamnar då programmen kvar i bakgrunden. Hur avslutar man ett program? Känns som en omväg att gå via ett "app-kill"-program som exvis "ES Task Manager".

/M

Postad 09 April 2010 - 23:28

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Hej,

Då jag startar en massa program lämnar jag dem genom att antingen trycka på "back"-pilen eller "home"-knappen. Givetvis hamnar då programmen kvar i bakgrunden. Hur avslutar man ett program? Känns som en omväg att gå via ett "app-kill"-program som exvis "ES Task Manager".

/M

Det är i princip enda sättet. Att du dödar programmen med en appkiller. Men de drar inte så mycket om de inte används så det är egentligen rätt onödigt. Förutsatt att programmet har ett sleepmode då alltså. Annars ligger den och tuggar i bakgrunden, som det där horribla programmet Moxier som jag inte använder men inte KAN avinstallera. Grr....

Postad 09 April 2010 - 23:58

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Det är i princip enda sättet. Att du dödar programmen med en appkiller. Men de drar inte så mycket om de inte används så det är egentligen rätt onödigt. Förutsatt att programmet har ett sleepmode då alltså. Annars ligger den och tuggar i bakgrunden, som det där horribla programmet Moxier som jag inte använder men inte KAN avinstallera. Grr....

Ja va fan e det med Moxier, varför kan man inte avinstallera det?

Postad 10 April 2010 - 00:03

rodak
  • rodak
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Hej,

/M

Vissa program har en "Quit"/"Exit" knapp om du trycker på menuknappen

Postad 10 April 2010 - 00:10

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Ja va fan e det med Moxier, varför kan man inte avinstallera det?

Antagligen för att det är integrerat och kostar $25 på Market. Så det är ingen billig programvara. Men det borde gå att avaktivera tycker man ju. -.-

Postad 10 April 2010 - 00:14

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Mitt batteri börjar skärpa tills sig nu. Har haft både BT och wifi igång sen jag gick upp i morse(18 timmar sen drygt), babblat en timme i telefon, slösurfat en dryg timme, spelar en 45 min och har nu 38% batteri kvar. Helt ok i min mening =)

Edit: Kan tillägga att jag fick tfn den 30:e mars.

Redigerat av deezel, 10 April 2010 - 00:15.

Postad 10 April 2010 - 00:26

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Mitt batteri börjar skärpa tills sig nu. Har haft både BT och wifi igång sen jag gick upp i morse(18 timmar sen drygt), babblat en timme i telefon, slösurfat en dryg timme, spelar en 45 min och har nu 38% batteri kvar. Helt ok i min mening =)

Tja, då får jag hoppas att min batteritid skärper sig om två dagar då. :)

Postad 10 April 2010 - 00:30

Evil_E
  • Evil_E
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
Sådär ja, då har man skaffat sig en X10:a efter att ha skummat runt på diverse forum o läst en uppsjö recensioner.
Jag köpte en olåst svart X10:a och för mig med Telia finns ingen uppdatering?! hur kommer det sig?

Måste säga att jag är grymt nöjd med telefonen och hittar nya roliga saker hela tiden (ny på android körde iPhone 3G) :) :P :P

Det finns ett par saker som stör mig som t.ex. :
mailboxarna som finns... varför i hela fridens namn kan man inte kopiera text i mailen?! eller har jag missat något? och hur gör jag om jag t.ex. vill ha en helt separat mailbox för hotmail?! Tips uppskattas :)
Ingen lokalsync för Outlook ^_^ ville ju gärna få in jobb kalendern för möten o dylikt... kommer detta att lösa sig när vi får Android 2.xx ?

Ladda via usb och dator tar ju en hel dag känns det som :D

X-EvilPeria-E

Postad 10 April 2010 - 00:35

rodak
  • rodak
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Då borde mitt batteri ha skärpt sig idag me, men icke.
Klarade dock 16 timmar idag innan telefonen dog, men då va den nästan standby hela tiden.
Och så har jag ställt in 3g only så den struntar i att byta mellan gsm och 3g hela tiden.

Postad 10 April 2010 - 01:20

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Förutsatt att programmet har ett sleepmode då alltså.

Alla appar har en sleep mode vare sig de vill det eller inte eftersom det endast är den app som syns på skärmen som faktiskt kan exekverar. Dock kan en app välja att starta en sk. "service" som kan exekvera i bakgrunden (t.ex. spelamusik).

Annars ligger den och tuggar i bakgrunden, som det där horribla programmet Moxier som jag inte använder men inte KAN avinstallera. Grr....

Hur ser du att Moxier ligger och verkligen kör i bakgrunden och inte sover (TaskKiller verkar ju inte visa vilka appar som köre respektive sover utan visar bara vilka som är laddade) ?

Har du kört någon app typ System Monitor för att se hur stor CPU last du faktiskt har ?

Finns ju också appar som "cpu usage" som kan visa hur mycket CPU varke process tar.

Finns det

mailboxarna som finns... varför i hela fridens namn kan man inte kopiera text i mailen?! eller har jag missat något?

Det sägs att i Browsern kan man trycka på knappen med fyra fyrkanter för att få en selektions option för kopiering. Funkar inte detta i mail appen ?

Redigerat av twintin, 10 April 2010 - 01:25.

Postad 10 April 2010 - 01:29

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Alla appar har en sleep mode vare sig de vill det eller inte eftersom det endast är den app som syns på skärmen som faktiskt kan exekverar. Dock kan en app välja att starta en sk. "service" som kan exekvera i bakgrunden (t.ex. spelamusik).

Hur ser du att Moxier ligger och verkligen kör i bakgrunden och inte sover (TaskKiller verkar ju inte visa vilka appar som köre respektive sover utan visar bara vilka som är laddade) ?

Har du kört någon app typ System Monitor för att se hur stor CPU last du faktiskt har ?

Finns ju också appar som "cpu usage" som kan visa hur mycket CPU varke process tar.

Finns det

Det är sant, men vad jag menar är att den alltid håller på och jobbar. Fast man tycker ju inte att den borde göra det, med tanke på att jag inte konfigurerat ett exchange-konto i programmet. :)

Använder Autokiller från Market, bland annat.

Och CPU Usage visar att Sync Feeds/Checking Service etc. drar mellan 25 och 45% i CPU. ALLTID. Nu vet jag inte om det är för att den kollar CPU-belastningen men det är ju lite märkligt. För telefonen drar vansinnigt mycket batteri. Den borde inte dra SÅ mycket som min faktiskt gör!

Postad 10 April 2010 - 01:42

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Det är sant, men vad jag menar är att den alltid håller på och jobbar. Fast man tycker ju inte att den borde göra det, med tanke på att jag inte konfigurerat ett exchange-konto i programmet. :)

Använder Autokiller från Market, bland annat.

Och CPU Usage visar att Sync Feeds/Checking Service etc. drar mellan 25 och 45% i CPU. ALLTID. Nu vet jag inte om det är för att den kollar CPU-belastningen men det är ju lite märkligt. För telefonen drar vansinnigt mycket batteri. Den borde inte dra SÅ mycket som min faktiskt gör!

Verkar ju helt galet. Enda som drog cpu när jag kollade nu precis var task manager ~5-20% och beautiful widgets som låg på 1% lite då å då. Moxier var på 0 konstant lika så sync.

Postad 10 April 2010 - 01:46

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Verkar ju helt galet. Enda som drog cpu när jag kollade nu precis var task manager ~5-20% och beautiful widgets som låg på 1% lite då å då. Moxier var på 0 konstant lika så sync.

Kollade du med CPU Usage?

Postad 10 April 2010 - 02:05

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Kollade du med CPU Usage?

Den heter TaskManager.

Postad 10 April 2010 - 02:10

Evil_E
  • Evil_E
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

Finns det

Det sägs att i Browsern kan man trycka på knappen med fyra fyrkanter för att få en selektions option för kopiering. Funkar inte detta i mail appen ?

Nej, det är så störande :-( Hoppas Sony Ericsson fixar det senare...

Men telefonen är verkligen grym!!! testade lite mera krävande spel och det flöt på riktigt bra trots att många kommentarer gjorde gällande att det bara var på Droid som det flöt på bra... :)

Postad 10 April 2010 - 02:27

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Och CPU Usage visar att Sync Feeds/Checking Service etc. drar mellan 25 och 45% i CPU. ALLTID.

Ja, det låter ju helt uppåt väggarna och kan definitivt förklara varför ditt batteri tar slut så fort.

Hur vet du att dessa processer är kopplade till Moxier ?

Vore jag dig skulle jag ta kontakt med SE Support och påpeka detta. Verkar ju klart någon form av SW bugg eller någon form av konfigurerings issue.

Den heter TaskManager.

Kollad lite screenshots på den (se länk nedan), men kunde inte se att den visade CPU last per process.

http://www.swedroid....nager-recension

Redigerat av twintin, 10 April 2010 - 02:29.

Postad 10 April 2010 - 02:43

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Ja, det låter ju helt uppåt väggarna och kan definitivt förklara varför ditt batteri tar slut så fort.

Vore jag dig skulle jag ta kontakt med SE Support och påpeka detta. Verkar ju klart någon form av SW bugg eller någon form av konfigurerings issue.

Kollad lite screenshots på den (se länk nedan), men kunde inte se att den visade CPU last per process.

http://www.swedroid....nager-recension

http://jp.androlib.c...nager-qzii.aspx

Postad 10 April 2010 - 02:49

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Jag vet inte säkert, jag gissar. Kan säkert vara andra program också!

Jag ska ge det några dagar till sen ska jag maila dem om lite saker. Som att kunna ta bort skiten helt, bland annat. :)

Postad 10 April 2010 - 03:07

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

http://jp.androlib.c...nager-qzii.aspx

Är "Advanced Task Manager" och "Task Manager" samma eller olika appar ?

Postad 10 April 2010 - 03:11

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Är "Advanced Task Manager" och "Task Manager" samma eller olika appar ?

Två helt olika apps. Kan tänka mig att det finns en uppsjö till som heter något snarlikt.

Postad 10 April 2010 - 07:12

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Jag hade ca 60-80Mb fritt igårkväll när jag släckte lampan efter att lekt med GoogleMaps mm.
Nu på morgonen har jag 123Mb fritt, utan att själv dödat några processer/program. :)

Postad 10 April 2010 - 07:33

gekcim
  • gekcim
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
vart kan jag se hur mycet data som jag laddat ner på telefonen?

Postad 10 April 2010 - 07:50

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0

vart kan jag se hur mycet data som jag laddat ner på telefonen?

Finns lite olika program, ett som jag tycker funkar toppen är 3g watchdog

Postad 10 April 2010 - 08:03

gekcim
  • gekcim
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
mitt svenska tangentbord har "försvunnit". vad jag än andrar inställningarna till så är det engelskt tangentbord och ordlista.
Har även laddat ner skandinaviskt tangentbord från market men det gjorde ingen skilnad.

Vad ska jag görra?

Redigerat av gekcim, 10 April 2010 - 08:12.

Postad 10 April 2010 - 10:10

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Någon som har tips på hur jag ställer in den medföljande mailklienten bäst eller helt enkelt tips på andra bra mailklienter?

Får konstant "anslutningsfel" i den nuvarande mailapplikationen, har ingen 3G surf så synkar enbart via Wifi och det är inget fel på min uppkoppling. Sen hittar jag nada om hur jag flyttar mail mellan olika mappar.

Postad 10 April 2010 - 10:16

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0

Tack. Jag läste här i forumet att någon hade av misstag tagit bort någon alarm-applikation då han använde sig av någon task-killer. Då listan av appar är ganska lång, trycker jag på "kill all" i mitt "task-killer"-program. Kan detta innebära att jag av misstag avslutar program som jag absolut inte vill avsluta, exvis. alarm-appen, då jag trycker "Kill all" ?

/M

Postad 10 April 2010 - 10:24

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Tack. Jag läste här i forumet att någon hade av misstag tagit bort någon alarm-applikation då han använde sig av någon task-killer. Då listan av appar är ganska lång, trycker jag på "kill all" i mitt "task-killer"-program. Kan detta innebära att jag av misstag avslutar program som jag absolut inte vill avsluta, exvis. alarm-appen, då jag trycker "Kill all" ?

/M

Självklart, om du använder "Advanced Task Killer" så dödar den ALLA öppna program. Innan du trycker på "kill all" så bör du gå igenom listan och trycka ur de program du inte vill avsluta. Alla inställningar sparas så det räcker att du trycker av din alarmklocka en gång för att den sen alltid ska vara skyddad från "kill all" kommandot.

Postad 10 April 2010 - 10:41

lurane
  • lurane
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
hmm, nu har det plötsligt hänt något med min x10:a. från att ha slukat 10-15 % batteri i timmen utan att jag gjort något speciellt med den är den nu nere på 2-3 % i timmen!! :) har 94 % kvar efter 2,5 timme och har då pratat en stund i den och lekt runt i kanske 10-15 minuter med full skärmstyrka. tiden för hur mkt batteritid som är kvar (har appen Batteryminder i bakgrunden för att kolla detta) ökar fortfarande! är uppe på över 13 timmar snart ...

dödade lite apps i Advanced Task Manager igår kväll men har inte koll på exakt vilka. uppenbart är ju att någon av dem slukade rejält med batteri, nu gäller det bara att identifiera vilken. :) det är dock inte Facebook eller Moxier som uppdaterar konstant fortfarande. sedan några dagar har jag inte Moxier inställt på direct push längre utan hämtning var 30:e minut i s k avsökningsläge men jag läste nånstans att skillnaden mellan direct push och avsökningsläge inte skulle ha någon direkt inverkan på batteritiden.

verkar annars som om installerade JuiceDefender börjat jobba på allvar. har haft det installerat i "normalläge" i två dygn nu och går jag in under Help står det att den har sparat min batteritid med x1.84 de senaste 48 timmarna. alltid något. ^_^

EDIT: direct push och inte pushmail heter det kanske.

Redigerat av lurane, 10 April 2010 - 10:49.

Postad 10 April 2010 - 11:21

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0

Självklart, om du använder "Advanced Task Killer" så dödar den ALLA öppna program. Innan du trycker på "kill all" så bör du gå igenom listan och trycka ur de program du inte vill avsluta. Alla inställningar sparas så det räcker att du trycker av din alarmklocka en gång för att den sen alltid ska vara skyddad från "kill all" kommandot.

OK, förstod detta. Därav frågan. Smart att programmet kommer ihåg. :-) Jag menar, vem orkar gå igenom hela listan varenda gång? Nu använder jag "ES Task Manager". Hoppas den har samma smarta komihåg-läge.

/M

Postad 10 April 2010 - 11:43

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Och CPU Usage visar att Sync Feeds/Checking Service etc. drar mellan 25 och 45% i CPU. ALLTID.

Lite luskande på nätet visar att dessa tjänster är Android systemtjhänster (finns på alla Androider) och ser inte ut att ha någon direkt koppling till Moxier. Sync Feeds låter som något RSS relaterat. Checkin verkar vara en tjäns som samlar in diverse statistik och annan info. Bl.a. påstås den hålla koll på programvaruuppdateringar för installerade appar och ev. OTA.

Kanske kan ge en hint om var du skall påbörja din felsökningssession.

Redigerat av twintin, 10 April 2010 - 11:44.

Postad 10 April 2010 - 12:25

dragontrumpetare
  • dragontrumpetare
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Det ärju fans bilder ifrån Ronneby? Du kanske vetvem min Iphonefanatiske bror är haha. Nä, skämt å sidor,är ju bra bilder. Allt laggar i X10 enligt min bror... hehe. Men är det inte någon som kan lägga upp lite mera video på tuben om hur den inte laggar, och gärna lite mot iphone 3Gs... :-) Jag hittar alldeles för lite bra filmmaterial på X10.

Postad 10 April 2010 - 12:29

Unregistered5461e31b
  • Unregistered5461e31b
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Någon som vet om TvuPlayer funkar i x10an ?
Har det i min iphone.

Postad 10 April 2010 - 13:09

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
ja då... Media Player classic från windows funkar oxo galant... ...

Postad 10 April 2010 - 13:33

Unregistered5461e31b
  • Unregistered5461e31b
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Åhh va bra...Det är en favorit.
Finns det en app att ladda ner som i appstore?

Postad 10 April 2010 - 14:01

jlarsson1978
  • jlarsson1978
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Vilket skärmskydd tycker ni är bäst? Jag testade att byta till Invisible Shield men tycker det är alldeles för gummi-aktigt och bromsar upp fingret. Måste säga att jag föredrar originalskyddet, som dessutom är snyggare då det täcker hela skärmen och är mer jämnt och blankt i ytan (precis som skärmen).

Om det är någon som har ett originalskydd över så är jag intresserad!

Postad 10 April 2010 - 14:04

lurane
  • lurane
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
kom på två saker till som jag förändrat och som kan ha påverkat batteritiden positivt.

1. ändrade så att den jämt kör 3g och inte pendlar mellan 3g och 2g.
2. bytte nätverk från östkraft (varför stod den på det??) till telia (som jag har som operatör).

batteri kvar just nu: 51 %. och då har jag kört musikspelaren i ca 3 timmar i tillägg till det jag gjorde i morse.

Postad 10 April 2010 - 14:05

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Åhh va bra...Det är en favorit.
Finns det en app att ladda ner som i appstore?

Jag var sarkastisk... sorry...

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.