* Officiell Tråd - Nokia N8 *
9135 svar till detta ämne
Postad 11 June 2011 - 16:59
JagVetInte
-
JagVetInte
-
Användare
-
-
179 inlägg
Detta är mitt första inlägg på forumet och det var faktiskt N8-tråden som lockade mig hit. Som fotograf var det i första hand kameran och USB OTG som avgjorde telefonvalet. Jag har inte läst igenom alla inlägg i denna gigantiska tråd, så någon kan ha länkat till min videosnutt tidigare. Här är i alla fall en videosnutt jag gjort som visar N8:ans stora fördelar med USB OTG ur fotografens synvinkel.
USB OTG med Nokia N8
Det var en mycket bra och informativ video du hade gjort. Jag visste faktiskt inte att man kunde printa och skanna direkt med N8. Nokia borde utveckla det här konceptet ännu mer. En sak på rak arm som jag vill att de förbättrar är muspekarens uppdateringshastighet.
Postad 11 June 2011 - 17:45
Piaggio
-
Piaggio
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Ja det där var nog en av de bästa om inte den bästa USB-OTG filmen jag sett. Jag satt som en fågelholk
Du hade riktigt fina prylar där till din "lilla PC".
Det var en mycket bra och informativ video du hade gjort. Jag visste faktiskt inte att man kunde printa och skanna direkt med N8.
Nokia borde utveckla det här konceptet ännu mer. En sak på rak arm som jag vill att de förbättrar är muspekarens uppdateringshastighet.
Tackar. Jag lider inte av muspekarens uppdateringshastighet. Det måste bero mer på filmen. Sedan filmen speladdes in gar det blivit ytterligare en portabel scanner och en liten 10" TV med HDMI-ingång.
Postad 11 June 2011 - 19:01
spectrum50
-
spectrum50
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Jag har problem att ta bort cnn video, aftonbladet video med säkert flera. Någon som vet vad man kan göra?
Har samma problem, fick bort Viasat genom att installera det från OVi-store över det gamla, men nu har man frågetecken i stället för Viasat-symbolen. Har även problem med att byta genvägar, går inte att byta tex Viasat-genvägen mot något annat. Rätt rejäl bugg tycker jag.
Postad 11 June 2011 - 19:51
Unregisteredf5f99731
-
Unregisteredf5f99731
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Samma här. En riktig miss av nokia...
Postad 11 June 2011 - 20:42
Grizzok
-
Grizzok
-
Användare
-
-
219 inlägg
Tror inte Nokia har nån kontroll över det då det är operatörerna som lägger in sån skit... ingen aning varför egentligen, känns bara meningslöst men de får väl kanske lite pröjs av nån för att ha sakerna inlagda.
Trist, irriterande (samma på min), men jag skyller på Telia, inte Nokia för detta. Eller ja, Nokia kanske kunde vägrat låta dom göra så eller nått, men vad vet jag.
Ser det som en reklambaserad rabatt, så jag stör mig inte så mycket på det. Fick väl min N8 för 500-700kr mindre genom att välja en Telia brandad lur vid release istället för original, måste jag stå ut med några extra ikoner så är det inte hela världen. Värre var det att uppdateringen tog lite extra tid pga detta, åter igen operatörernas fel (eller Nokias som tillät det, beror på hur man ser på saken).
Inte hela världen, själv flyttade jag bara ikonerna till Web TV mappen (eller gör en egen), och gömde undan den nånstans där jag inte hittar skiten längre. Så enkelt var det "problemet" löst
Postad 11 June 2011 - 20:51
Unregisteredf5f99731
-
Unregisteredf5f99731
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Min är en skandinavisk version, ej brandad, ej operatörslåst. Edit: Inte hela världen, själv flyttade jag bara ikonerna till Web TV mappen (eller gör en egen), och gömde undan den nånstans där jag inte hittar skiten längre. Så enkelt var det "problemet" löst 
Det löser ju inte så mycket då det fortfarande finns installerat.
Redigerat av Unregisteredf5f99731, 11 June 2011 - 20:53.
Postad 12 June 2011 - 00:02
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Men vad gör det att programmet är installerat? Du behöver inte använda det.
Postad 12 June 2011 - 09:14
Unregisteredf5f99731
-
Unregisteredf5f99731
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Jag vill rensa bort så mycket "skit" som möjligt. Likt en dator är det väl alltid bra och rensa lite?
Sedan vill jag inte ha dom där helt enkelt just för jag aldrig använder dom.
Postad 12 June 2011 - 10:32
micke_thorn
-
micke_thorn
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Nån som har tips om en bra bilhållare till N8´an? Måste man väl nästan ha om man ska kunna använda navigatorn.
Postad 12 June 2011 - 10:49
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Jag vill rensa bort så mycket "skit" som möjligt. Likt en dator är det väl alltid bra och rensa lite? Sedan vill jag inte ha dom där helt enkelt just för jag aldrig använder dom.
Ja, men ett program mer eller mindre spelar väl inte så stor roll.
Postad 12 June 2011 - 11:03
MerBlues
-
MerBlues
-
Användare
-
-
141 inlägg
Detta är mitt första inlägg på forumet och det var faktiskt N8-tråden som lockade mig hit. Som fotograf var det i första hand kameran och USB OTG som avgjorde telefonvalet. Jag har inte läst igenom alla inlägg i denna gigantiska tråd, så någon kan ha länkat till min videosnutt tidigare. Här är i alla fall en videosnutt jag gjort som visar N8:ans stora fördelar med USB OTG ur fotografens synvinkel.
USB OTG med Nokia N8
Härlig film! Perfekt att visa andra vad USB OTG är för något! Bra jobbat!
Postad 12 June 2011 - 11:11
Piaggio
-
Piaggio
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Nån som har tips om en bra bilhållare till N8´an? Måste man väl nästan ha om man ska kunna använda navigatorn.
Nokias original CR-122 är riktigt bra och sitter som berget på rutan. Den har en låsknapp som gör att telefonen inte hoppar ur ofrivilligt. På Tradera säljs de oftatillsammans med billaddare till riktigt angenäma priser.
Postad 12 June 2011 - 12:05
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Nokias original CR-122 är riktigt bra och sitter som berget på rutan. Den har en låsknapp som gör att telefonen inte hoppar ur ofrivilligt. På Tradera säljs de oftatillsammans med billaddare till riktigt angenäma priser.
Apropå Tradera så har jeg sett att det dykt upp plagiat på Nokia N8 mobiler där. Tex Nokia N8 med "dual SIM" och det har ju Nokia N8 aldrig haft. För den som vill köpa en beggad så är det nog läge ett se upp.
Postad 12 June 2011 - 13:40
vcbc
-
vcbc
-
Amatör
-
-
63 inlägg
har varit på sweden rock i 4 dagar nu och filmat/fotograferat väldigt mycket.och måste återigen berömma denna kamera.helt outstanding när man kollar i datorn o jämför med mina vänners mobilbilder efter denna helgen.... jag vet inte om denna länken kommit upp tidigare,i så fall får panelen ursäkta mig om det blir dublett av länken. symbian anna
Postad 12 June 2011 - 17:05
Unregisteredf5f99731
-
Unregisteredf5f99731
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Ja, men ett program mer eller mindre spelar väl inte så stor roll.
4 har jag som jag inte kan avinstallera. Det tycker jag är tråkigt.
Postad 12 June 2011 - 18:09
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
4 har jag som jag inte kan avinstallera. Det tycker jag är tråkigt.
Har du provat mitt tips om att installera dem från Ovi och sen ta bort dem? Det finns andra lösningar också om det inte funkar/apparna inte finns att ladda hem. Sen om inte det blir frågetecken som inte går att få bort, ta bort alla genvägswidgets från alla skärmar och börja om.
Redigerat av trixeo, 12 June 2011 - 18:10.
Postad 12 June 2011 - 18:33
Unregisteredf5f99731
-
Unregisteredf5f99731
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Vad är dom andra lösningarna? Har tyvärr inte hittat samma på ovi store.
Postad 12 June 2011 - 22:02
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Vad är dom andra lösningarna? Har tyvärr inte hittat samma på ovi store.
Vilka appar är det? Det går att radera apparna från massminnet manuellt om man sätter telefonen i usb-läget.
Postad 13 June 2011 - 05:04
Unregisteredf5f99731
-
Unregisteredf5f99731
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Aftonbladet webbtv, CNN video, E! och movie teasers vad jag märkt än så länge.
Okej.
Postad 13 June 2011 - 08:17
micke_thorn
-
micke_thorn
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Tack för tipset. Den är beställd
Postad 13 June 2011 - 11:12
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Aftonbladet webbtv, CNN video, E! och movie teasers vad jag märkt än så länge. Okej.
Några av dem hittade jag på två röda... kan söka vidare senare.. Har för mig jag hittat en samling med dem någonstans men har tydligen inte sparat länken. Jag har inte själv lidit av detta problem men har testat att installera över dem och då gick det att ta bort dem sedan. Enklaste tycker jag är att formatera massminnet =) Aftonbladet: http://store.ovi.com.../16907/downloadMovie Teasers: http://www.4shared.c...ie_Teasers.htmlhttp://forum.dailymo...p?topic=38873.0CNN: http://store.ovi.com...121610/download
Redigerat av trixeo, 13 June 2011 - 16:56.
Postad 13 June 2011 - 11:35
donpipino
-
donpipino
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
30 fps och kontinuerlig autofokus kommer till N8!De funktionerna har väl funnits som hack och apps tidigare, men nu ska de tydligen släppa det i en riktig uppdatering. Står förövrigt att det kan vara en av anledningarna att Anna dröjer, då Anna tydligen krävs för att kunna uppdatera kameran sådär.
Postad 13 June 2011 - 12:29
Dunbar
-
Dunbar
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Eftersom C7-ägarna förmodligen i första hand håller till i den här tråden ställer jag frågan här:
Finns det verkligen ingen möjlighet att koppla bort svara/lägg på-funktionen från skärmen, så att man enbart använder de fysiska knapparna? Trodde själva poängen med att ha de knapparna var att man skulle slippa svara/koppla bort samtal av misstag. Själv har jag en N8 och upplever inga större problem med detta, men min sambo gillar inte touchknapparna vilket var anledningen att jag rekommenderade C7:an till henne.
Postad 13 June 2011 - 15:00
JagVetInte
-
JagVetInte
-
Användare
-
-
179 inlägg
30 fps och kontinuerlig autofokus kommer till N8!
De funktionerna har väl funnits som hack och apps tidigare, men nu ska de tydligen släppa det i en riktig uppdatering.
Står förövrigt att det kan vara en av anledningarna att Anna dröjer, då Anna tydligen krävs för att kunna uppdatera kameran sådär.
Om de lägger till kontinuerlig autofokus undrar jag om man kommer att höra själva servot som ändrar fokuseringen. Lysnar man på denna video http://www.youtube.c...h?v=j0SOPvT5b7cså hör man att något knastrar. Vad det kommer ifrån vet ja inte och det är inte säkert att det är kameran men om man hör servot så vill man inte änvända det förutom i mer bullriga miljöer.
Postad 13 June 2011 - 17:42
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
ljud är inte alltid viktigt när man filmar och visst är det lite störigt men ändå bättre att ha möjligheten att filma nära.
Postad 13 June 2011 - 18:32
donpipino
-
donpipino
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Nån mer som använder Nokia Sleeping Screen? Enligt Battery Monitor 2.0 har Sleeping Screen dragit 34% av mitt batteri senaste veckan.
Trodde inte det åt så mycket batteri..
Postad 13 June 2011 - 20:59
sturebyking
-
sturebyking
-
Användare
-
-
124 inlägg
Nån mer som använder Nokia Sleeping Screen? Enligt Battery Monitor 2.0 har Sleeping Screen dragit 34% av mitt batteri senaste veckan.
Undrar om det är själva "Sleeping Screen" som tagit 34% eller kan det vara så att det gäller Sleeping Screen tiden? /O PS använder Sleeping Screen själv
Postad 13 June 2011 - 21:09
Murer
-
Murer
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Det är väl relativ förbrukning? Alltså inte hur mycket appen dragit av batteriet utan hur mycket applikationen står för av den totala förbrukningen. Då är det ju inte jättekonstigt att Sleeping Screen drar mest ström då det startar så fort du låser skärmen och är nog på längre än alla dina andra apps tillsammans. Det betyder inte att programmet drar mycket ström.
Postad 13 June 2011 - 22:03
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Kan göra ett test ikväll och imorgon kväll, så får vi se hur mycket ström Sleeping Screen äter.
Postad 14 June 2011 - 16:27
Murer
-
Murer
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Jag har nu gjort ett test där jag körde Stor Klocka, Sleeping Screen och Inget i vardera en minut. Vad jag kan se så drar inte Sleeping Screen mer ström än Stor Klocka. Jag skulle faktiskt tro att den drar mindre då den stänger av skärmen helt när den befinner sig i fickan.
Jag testade med Nokia Energy Profiler, så om ni själva vill verifiera är det bara att ladda ner programmet och kika.
Postad 14 June 2011 - 17:59
Grizzok
-
Grizzok
-
Användare
-
-
219 inlägg
Testade lite själv för ett tag sen då jag såg att SleepingScreen drog så mycket, också i Nokia Energy Profiler. Från de korta testerna jag gjorde så kunde jag inte se någon som helst skillnad på olika skärmsläckare. SleepingScreen (med löven), Big Clock och inget gav ungefär samma resultat.
På tal om något annat, vad ligger ni på för signalstyrka i Nokia Energy Profiler? Stör mig lite på att min N8 ofta går ner till 2G signal av nån anledning (bor i Stockholm, men möjligtvis i lite signalskugga, iaf enligt en 4G karta, lär va ungefär samma master).
Jag ligger runt -65dBm till -70dBm (RX) ungefär, ingen aning om det är bra eller dåligt... nån som vet om det är bra, eller har kollat det med sin egen lur?
Lite "grip of death" varning också, ligger på -65dbm när den ligger på skrivbordet, tar jag upp den och håller i handen på ett normalt sätt så åker signalen ner till -80dBm till -85dBm. Alla lurar har väl lite problem då man blockerar signalen med handen, är det inom normala gränser tro?
Redigerat av Grizzok, 14 June 2011 - 18:01.
Postad 14 June 2011 - 20:04
MerBlues
-
MerBlues
-
Användare
-
-
141 inlägg
Ny beta av Ovi Suite finns i betalabbet ( http://betalabs.nokia.com ) The new features in Nokia Ovi Suite 3.1.1.40 Beta: The direct download and installation of free Ovi Store apps, games, and more from the Nokia Ovi Suite home view to your connected phone. Just sign in first with Nokia account. A simplified Maps view. You can instantly see which maps you have on your phone. Support for quicker and smaller Nokia Ovi Suite updates (patch support). For example, Nokia Ovi Suite can be updated from the Nokia Ovi Suite 3.1.1.40 release to Nokia Ovi Suite 3.1.1.50 with an update package that is considerably smaller in size. Updating naturally takes place more swiftly. Major updates to Nokia Ovi Suite, like updating Nokia Ovi Suite 3.1.1.40 to Nokia Ovi Suite 3.2.0.50 still require the download of the full update package. Lots of error corrections. For example, over 30 crash errors have been fixed in this release.
Postad 15 June 2011 - 10:17
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Kan göra ett test ikväll och imorgon kväll, så får vi se hur mycket ström Sleeping Screen äter.
Testet är klart och resultaten visar att det inte var någon skillnad. Batteriet hade urladdats lika mycket med och utan sleep screen aktiverat. Det är inte något vetenskapligt test, så resultaten får tas med en nypa salt.
Postad 15 June 2011 - 11:17
vhguru
-
vhguru
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Jeg skiftet mobil for 3-4 uker siden etter å ha surret rundt i "Anderoid-land" i noen måneder med HTC Desire HD. Jeg skal gladelig innrømme at jeg er en som er glad i gadgets og helst vil ha det siste nye innen mobiler. Derfor valgte jeg i sin tid Desire HD når den kom. Etter å ha lekt meg med apps, widgets, live wallpapers++ ble jeg faktisk lei av telefonen etter en måneds tid. Når den i tillegg begynte å fuske så ble irritasjonen bare større og større over en telefon som ikke kunne levere primærvarene godt nok i løpet av det knappe døgnet jeg hadde strøm på mobilen. Og med primærvarer mener jeg telefoni, kamera,GPS og tildels internett. Når jeg i sin tid valgte Desire HD var også N8 sterkt i søkelyset, men jeg ble lokket vekk fra lyset pga all hypen rundt Desire HD'en og at Anderoid var fremtiden. Når jeg nå igjen skiftet mobil, holdt jeg på å gå i samme fellen. Mye skriverier og lovprisning av Samsung S2 fristet meg veeldig, men etter å ha gått en runde med meg selv falt valget på N8. Valget ble gjort på bakgrunn av at telefonen kan levere det jeg mener er primærbehovet i en mobil. Og N8 leverer så til de grader!! Angrer ikke et sekund på valget. Fantastisk kamera med egen FYSISK kameraknapp. Meget god navigasjon - GRATIS! Og ikke minst batteritiden som ved normal bruk holder ca 4 døgn (tidligere så måtte desire HD'en plugges i laderen en gang i døgnet). Og den fysiske størrelsen på N8 er i mitt hode et pluss i forhold til Desire HD/Samsung S2. Samt at N8 virker mye mer robust.
Skal innrømme at N8 ikke har et så polert OS, men til mitt bruk så fungerer det mer enn greit nok. Har tillit til at de kommende oppgraderinger vil bedre dette betraktelig.
Smaken er som baken - delt, men jeg er i alle fall glad for at valget falt på en N8 og ikke en Samsung S2
Postad 15 June 2011 - 11:48
Murer
-
Murer
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Jeg skiftet mobil for 3-4 uker siden etter å ha surret rundt i "Anderoid-land" i noen måneder med HTC Desire HD. Jeg skal gladelig innrømme at jeg er en som er glad i gadgets og helst vil ha det siste nye innen mobiler. Derfor valgte jeg i sin tid Desire HD når den kom. Etter å ha lekt meg med apps, widgets, live wallpapers++ ble jeg faktisk lei av telefonen etter en måneds tid. Når den i tillegg begynte å fuske så ble irritasjonen bare større og større over en telefon som ikke kunne levere primærvarene godt nok i løpet av det knappe døgnet jeg hadde strøm på mobilen. Og med primærvarer mener jeg telefoni, kamera,GPS og tildels internett. Når jeg i sin tid valgte Desire HD var også N8 sterkt i søkelyset, men jeg ble lokket vekk fra lyset pga all hypen rundt Desire HD'en og at Anderoid var fremtiden. Når jeg nå igjen skiftet mobil, holdt jeg på å gå i samme fellen. Mye skriverier og lovprisning av Samsung S2 fristet meg veeldig, men etter å ha gått en runde med meg selv falt valget på N8. Valget ble gjort på bakgrunn av at telefonen kan levere det jeg mener er primærbehovet i en mobil. Og N8 leverer så til de grader!! Angrer ikke et sekund på valget. Fantastisk kamera med egen FYSISK kameraknapp. Meget god navigasjon - GRATIS! Og ikke minst batteritiden som ved normal bruk holder ca 4 døgn (tidligere så måtte desire HD'en plugges i laderen en gang i døgnet). Og den fysiske størrelsen på N8 er i mitt hode et pluss i forhold til Desire HD/Samsung S2. Samt at N8 virker mye mer robust. Skal innrømme at N8 ikke har et så polert OS, men til mitt bruk så fungerer det mer enn greit nok. Har tillit til at de kommende oppgraderinger vil bedre dette betraktelig. Smaken er som baken - delt, men jeg er i alle fall glad for at valget falt på en N8 og ikke en Samsung S2 
Gratulerar till köpet. Jag surrade också runt med Androidlurar innan jag hamnade med N8:an. Android är ju helt klart trevligt, men när nyheten med alla coola apps har lagt sig så är det inte lika kul längre. Det jag mest stör mig på är hur oeffektivt Android känns. Min Androidlur hade aningen skarpare CPU än N8:an, men den flöt ändå inte lika fint. Detta + att batteritiden inte var i närheten får mig att bli smått äcklad av Android faktiskt. Dessutom hittar jag alla must have apps jag hade i Android till min N8:a så det är rätt lugnt på den fronten med. Jag hoppas innerligt på att en vettig ersättare till Symbian (MeeGo?) kommer att vara med vid utfasningen av Symbian. Eller att Android får lika bra stöd för USB-OTG, HDMI-ut (Nokia Big Screen-liknande), kamera och navigering.
Postad 15 June 2011 - 14:09
michaelvecel
-
michaelvecel
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Var igår på Linkin Park i Globen, stod längst fram och filmade då & då med min N8. Det var så sjukt tung bas så hår och byxor fladdrade! Utsålt Globen och ett j*vla drag. Häpnade idag när jag kollade på mina inspelningar. Ljudet är Perfekt! Inga störningar eller skrammel alls från basen! Fem + till N8 på den fronten! Ska lägga upp och länka till Youtube senare.
Har återigen installerat Bubbles (den senaste) Mitt Nokia Social 1.3 slutade funka och det lär väl ha ett samband?
"Please uninstall and reinstall Nokia Social" Lyder meddelandet när jag ska starta det. Hjälper såklart inte så vad göra?
Postad 15 June 2011 - 14:09
JagVetInte
-
JagVetInte
-
Användare
-
-
179 inlägg
Jeg skiftet mobil for 3-4 uker siden etter å ha surret rundt i "Anderoid-land" i noen måneder med HTC Desire HD. Jeg skal gladelig innrømme at jeg er en som er glad i gadgets og helst vil ha det siste nye innen mobiler. Derfor valgte jeg i sin tid Desire HD når den kom. Etter å ha lekt meg med apps, widgets, live wallpapers++ ble jeg faktisk lei av telefonen etter en måneds tid. Når den i tillegg begynte å fuske så ble irritasjonen bare større og større over en telefon som ikke kunne levere primærvarene godt nok i løpet av det knappe døgnet jeg hadde strøm på mobilen. Og med primærvarer mener jeg telefoni, kamera,GPS og tildels internett. Når jeg i sin tid valgte Desire HD var også N8 sterkt i søkelyset, men jeg ble lokket vekk fra lyset pga all hypen rundt Desire HD'en og at Anderoid var fremtiden. Når jeg nå igjen skiftet mobil, holdt jeg på å gå i samme fellen. Mye skriverier og lovprisning av Samsung S2 fristet meg veeldig, men etter å ha gått en runde med meg selv falt valget på N8. Valget ble gjort på bakgrunn av at telefonen kan levere det jeg mener er primærbehovet i en mobil. Og N8 leverer så til de grader!! Angrer ikke et sekund på valget. Fantastisk kamera med egen FYSISK kameraknapp. Meget god navigasjon - GRATIS! Og ikke minst batteritiden som ved normal bruk holder ca 4 døgn (tidligere så måtte desire HD'en plugges i laderen en gang i døgnet). Og den fysiske størrelsen på N8 er i mitt hode et pluss i forhold til Desire HD/Samsung S2. Samt at N8 virker mye mer robust. Skal innrømme at N8 ikke har et så polert OS, men til mitt bruk så fungerer det mer enn greit nok. Har tillit til at de kommende oppgraderinger vil bedre dette betraktelig. Smaken er som baken - delt, men jeg er i alle fall glad for at valget falt på en N8 og ikke en Samsung S2 
Lustigt, jag var i precis samma situation som dig. Jag hade en Galaxy S och tänkte uppgradera till Galaxy S2. Galaxy S2 var försenad och jag saknade Nokia maps så mycket att jag köpte en N8. Nu efteråt har jag inga behov alls att köpa Galaxy S2 alls och jag ångrar det inte det minsta. Android funkar ganska bra men förutom att menyerna rullar fint och att gränssnittet är lite bättre så fanns inte inte så mycket övers till telefonen och den kändes fort gammal. Min tidigare gamla Nokia telefoner har varit riktiga arbetshästar men Galaxy S var aldrig någon sådan och dess användningsområde var begränsad. Jag märkte att jag på det sätt jag använder telefonen så passar Symbian mig bättre. Många klagar på Symbian men jag känner att det är mycket mediahysteri bakom det. Nokia hade klarat att modernisera Symbian om de hade tillämpat sina resurser på ett mer vettigt sätt. Windows Mobile var föråldrat men Microsoft gjorde om det till Windows Phone (båda bygger på Windows CE i grunden). Windows Phone är ett bevis att man kan.
Postad 15 June 2011 - 17:20
Murer
-
Murer
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Var igår på Linkin Park i Globen, stod längst fram och filmade då & då med min N8. Det var så sjukt tung bas så hår och byxor fladdrade! Utsålt Globen och ett j*vla drag. Häpnade idag när jag kollade på mina inspelningar. Ljudet är Perfekt! Inga störningar eller skrammel alls från basen! Fem + till N8 på den fronten! Ska lägga upp och länka till Youtube senare.
Har återigen installerat Bubbles (den senaste) Mitt Nokia Social 1.3 slutade funka och det lär väl ha ett samband? "Please uninstall and reinstall Nokia Social" Lyder meddelandet när jag ska starta det. Hjälper såklart inte så vad göra?
Min förra Nokia var också grym på ljud vid konserter. När jag spelade upp det så vart jag glatt överraskad kan man säga när man är van vid att höra brus och djävulskap från inspelade konserter. Det var en Nokia 6720 Classic för övrigt.
Postad 15 June 2011 - 18:35
sturebyking
-
sturebyking
-
Användare
-
-
124 inlägg
Var för några veckor sedan i Globen och såg "The Wall", Roger Waters .Även jag blev positivt  överraskad av ljudkvaliten på mina inspelade videosnuttar, inget dist alls! Nokia C7-00
/O
Postad 15 June 2011 - 18:48
michaelvecel
-
michaelvecel
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Här har ni filmen! Riktigt bra ljud, filmad i HD-kvalité. Inte jag som sjunger med den ljusa rösten, hade tappat rösten redan där i princip, och har själv mörk röst http://www.youtube.c...h?v=fXzC997Zgms
Postad 15 June 2011 - 19:00
Piaggio
-
Piaggio
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Med tanke på ovanstående inlägg. Någon som provat extern mick till N8? Hur skall den i så fall kopplas utan att påverka svarsfunktionen?
Postad 15 June 2011 - 19:04
Grizzok
-
Grizzok
-
Användare
-
-
219 inlägg
Här har ni filmen! Riktigt bra ljud, filmad i HD-kvalité. Inte jag som sjunger med den ljusa rösten, hade tappat rösten redan där i princip, och har själv mörk röst http://www.youtube.c...h?v=fXzC997Zgms
Nice, ser ut som du hade kul  Lite skakigt, men det är väl förståeligt... iaf inte samma "åksjuka" syndrom som t.ex. Arcen har pga dess stabilisering. Helt sjukt bra ljud egentligen, att N8ans kamera är bra är väl dokumenterat, men stero ljudet är faktiskt sjukt underskattat, visst det är inte perfekt men för att låta så bra via en mobil... det är ovanligt, minst sagt.
Postad 15 June 2011 - 19:12
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Dessutom är ljud i många videokameror väldigt uselt. Ljudet som spelas in av telefonen skulle jag säga är den bästa punkten på kameran.
Postad 15 June 2011 - 19:36
michaelvecel
-
michaelvecel
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Nice, ser ut som du hade kul  Lite skakigt, men det är väl förståeligt... iaf inte samma "åksjuka" syndrom som t.ex. Arcen har pga dess stabilisering.
Helt sjukt bra ljud egentligen, att N8ans kamera är bra är väl dokumenterat, men stero ljudet är faktiskt sjukt underskattat, visst det är inte perfekt men för att låta så bra via en mobil... det är ovanligt, minst sagt.
Du det var obeskrivligt att vara där  Var ju tvungen att hålla Kameran med hela näven för att inte tappa den. Hade jag fått stå helt orörd så hade det gått bättre  Men kul som fan vare och ljudupptagningen är den bästa bland mobiler som finns!
Postad 15 June 2011 - 19:48
michaelvecel
-
michaelvecel
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Här är en ytterliggare video filmad med N8 från konserten, den blev bättre http://www.youtube.c...h?v=1LVfezgCoasOch ytterliggare en, i Närbild. Klicka igång HD så blir det riktigt schyst kvalité http://www.youtube.c...player_embedded
Redigerat av michaelvecel, 15 June 2011 - 22:27.
Postad 16 June 2011 - 09:33
Unregistered1704
-
Unregistered1704
-
Användare
-
-
111 inlägg
.
Redigerat av Unregistered1704, 18 May 2012 - 20:13.
Postad 16 June 2011 - 11:46
Frasse_Z
-
Frasse_Z
-
Användare
-
-
148 inlägg
Ebay är skojigt! Jag var sugen på att testa att byta batteri i N8an för att bygga på drifttiden lite till sommarens utflykter. Sånt krafs brukar ju vara billigt på Ebay, och när dollarkursen dessutom är låg, och en av säljarna skickar 4 batterier (plus två oanvändbara US-laddare) istf 2 så blev det ännu bättre: 4 batterier, skuvmejslar och smart kombo-laddare som kan ladda både telefonen och löst batteri för totalt 85 kr inklusive frakt - vad sägs om det?!  Att skifta batteri är inga problem, kom bara ihåg att fästa en tejpbit på de batterier som stoppas i. [ps - jodå, man bryter förmodligen garantin på telefonen strikt sett, så det görs på egen risk. Självklart kommer telefonen att explodera när just DU testar, kom inte och säg att jag inte varnade dig..]
Postad 16 June 2011 - 11:52
Unregisteredf5f99731
-
Unregisteredf5f99731
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Några av dem hittade jag på två röda... kan söka vidare senare.. Har för mig jag hittat en samling med dem någonstans men har tydligen inte sparat länken. Jag har inte själv lidit av detta problem men har testat att installera över dem och då gick det att ta bort dem sedan. Enklaste tycker jag är att formatera massminnet =) Aftonbladet: http://store.ovi.com.../16907/download Movie Teasers: http://www.4shared.c...ie_Teasers.html http://forum.dailymo...p?topic=38873.0
CNN: http://store.ovi.com...121610/download
Tack så mycket. Men det enda som funka där var movie teasers. Cnn och aftonbladet blev dubbelt.
Redigerat av Unregisteredf5f99731, 16 June 2011 - 11:53.
Postad 16 June 2011 - 19:14
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Tack så mycket. Men det enda som funka där var movie teasers. Cnn och aftonbladet blev dubbelt.
Att de blev dubbelt kan bero på att du inte installerad dem på samma minne som de ursprungligen var installerade på? Förmodligen på massminnet.
Postad 16 June 2011 - 20:38
JagVetInte
-
JagVetInte
-
Användare
-
-
179 inlägg
Var sitter mikrofonerna för videoinspelning egentligen? Det finns en mikrofon för voice call. Det finns en öppning för högtalaren. Sedan har jag sett en liten öppning på sidan av kamerahuset. Var finns mikrofonerna och vilka används när man spelar in?
Jag har en flip-väska till min N8 och jag antar att jag måste ta ur den då eftersom väskan stör stereobilden.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|