Beurer BF 800
(Personvågar)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band
(Smartwatch)
|
9
|
(20)
|
Inga priser |
Postad 04 July 2013 - 22:53
Gottmos! Fan för högreps med hantlar imo
Hantlar = högreps för mig.
Stång blir det oftast 6-8 på de högre vikterna.
Postad 05 July 2013 - 19:30
Postad 05 July 2013 - 19:46
Själv så ka. Jag köra både hög och lågreps med stång, men aldrig högre än åttor i hantelpressar inte. Oavsett vikt
Haha ja se så olika det kan vara
Tänkte ge mig på 160 i mark idag men övergav det när jag märkte att 155 var tillräckligt tungt.
Får bli nästa maxpass...
Postad 07 July 2013 - 21:28
Tränat på Iron Works, gymmet där alla biffar tränar, och haft riktigt kul. Idag så satt jag i omklädningsrummet och snackade med Robert Berg och Johnny Grape. Riktigt mäktigt, hehe. Och under träningpasset såg jag Helene och några fler stå och hjälpa någon redigt köttig kille med posering.
Här är en bild tagen efter passet på lördag kväll. Körde rygg och bröst i mitt nya träningslinne som jag köpte på Tammerpokalen.

Observera att jag är värdelös på att posa. Men ryggen är bred ändå
Postad 07 July 2013 - 21:34
Postad 10 July 2013 - 22:38
det fräcka med det är att vikterna inte känns av alls. det ofräcka var att det nog såg lite suspekt ut. som vilken gymmare som helst med självrespekt så lyfte jag tillbaka hantlarna till utgångsposition, koncentrerade mig på att andas och lyfte rätt den andra gången =)
Postad 12 July 2013 - 08:27
Intressant...
Idag blir det ben, vader och mage för min del. Inte tränat sen i söndags, inte haft tid eller ork. Men idag blir det hårdkörning!
Postad 12 July 2013 - 17:44
Har även beställt lite grejor. 1kg whey 80, 4kg malto, 2 bukar vasotropin, 1 burk koffein. Börjar få slut på koffein, måste ha lite mer protein för att klara mig sommaren ut och sedan behöver jag lite kolhydrater till bulken. Ska tamigfan ta 100 i bänk innan sommaren är slut.
Ligger på ~73-74kg kroppsvikt för tillfället. Tänkte väl försöka ta mig upp till kanske 76-77 eller nåt innan sommarens slut men ändå hålla mig i någorlunda bra form.
Postad 13 July 2013 - 21:40
Har fått klart att från och med början/mitten på september så åker jag på en 10 månaders jorden runt resa. Får se hur det blir med träning under den tiden, lär väl knappast kunna låta bli men antar att det kan bli struligt på en del ställen. Kommer nog bli en hel del kroppsviktsträning, men det finns ju gott om olika varianter av pushups. Sedan om man hittar något ställe så kan man göra pullups också. Lite löprundor kanske, bänkdips, diverse magövningar, bulgarian squats, enbenta vadpressar osv...
Postad 13 July 2013 - 22:41
Postad 13 July 2013 - 23:05
Ha så skoj på resan.
Postad 14 July 2013 - 06:22
Jo, målet är väl att försöka hålla igång bara. Kanske lite gains när jag är i USA för där vet jag rätt säkert att jag kommer ha tillgång till gym.
Och hans tips varo? Vilken nivå bb talar vi? Kom även ihåg att din genotyp är kraftigt annorlunda mot hans ^^
Lite om vikter, repsantal, övningar, vinklar, kontraktion osv.
Han ska vara med på Tammerpokalen nästa år, och hans armar är enorma. Visst, jag har sett riktigt stora killar och min polare är fan i klass med dom när det gäller armstorlek.
Mina armar har utvecklats rätt segt och dom är fortfarande rätt små, så jag tänkte att det kan aldrig skada att följa hans råd ett tag och se vad som händer.
Postad 14 July 2013 - 08:35
Berätta. Om detta istället för att snåla nu
Berätta om?
Övningar, ja då är det framförallt mycket hantelcurl och den ska utföras på ett visst sätt. Sedan skivstångscurl med rak stång, ska också utföras på ett visst sätt. Sedan preachercurl med EZ-stång, till failure. Efter det enarms hammercurl i kabeldragmaskin och rep, utförs på ett visst sätt. Det är svårt att beskriva med ord helt enkelt.
Postad 14 July 2013 - 10:33
Det här är bara av rent intresse. Själv kör jag just nu westsidevariant, riktigt jobbigt om man inte har kondis (bänk: 60% 1 rm, 8 reps, vila 30 sek, 8 reps, vila 30 sek, 8 reps, alla högexplosiva och supersnabba!)
Postad 14 July 2013 - 10:44
Hinner inte träna idag, men imorgon ska jag träna i stan. Undra vilket gym man ska provträna på då?
Postad 14 July 2013 - 10:59
Testa kan du, kom bara ihåg att allas kroppas svarar olika på träningsformer. Min kropp slutade svara på vanlig splitt ex, men svarade rätt bra på halvkropp ^^
Postad 14 July 2013 - 11:02
Ganska klassiskt bb-tänk mao. Rätt likt det arnold höll på med påmsin tid, han körde 3 övningar, 3-4 set, 10 reps och försöka att få fail på tionde i första setet.
Testa kan du, kom bara ihåg att allas kroppas svarar olika på träningsformer. Min kropp slutade svara på vanlig splitt ex, men svarade rätt bra på halvkropp ^^
Jo precis. Eftersom mina armar inte växt på sig så bra tidigare så är det ett tecken på att man måste prova något nytt. Vem vet, har jag tur funkar det här nya bättre för mig. Man vet inte förrän man har provat.
Postad 14 July 2013 - 11:48
Postad 14 July 2013 - 12:06
Absolut. Efter att ha rdsplittat i sex år och gick över till halvkropp så fick jag samma tanke. Testa först, uttala sen
Hur ser ditt halvkroppsschema ut?
Postad 14 July 2013 - 13:15
Under är även mage och ländrygg.
Endel kör fram och baksida, så det finns lite olika sätt att dela upp det på. Tanken är att få ut det mesta av träningen, ex att om man kär 15 arbetsset så är det den första tredjedelen som skickar ut mest hormoner, den sista tredjedelen tär bara på muskulaturen. Man har kunnat se i underwökningar att den begynnande träningen är det som ger medt hormonpåslag också, och hel samt halvkropp siktar på att träna mycket i den givande fasen.
Postad 19 July 2013 - 11:12
Redigerat av Zartok, 19 July 2013 - 11:15.
Postad 20 July 2013 - 14:19
Postad 21 July 2013 - 11:04
Delar kroppen på tre, kör 3-4 pass i veckan.
2-3 övningar, 8-10 set förutom på armar där jag nog kommer köra färre set.
Vila 60-90 sekunder, variernade belastning men undvika failure.
Ska bli kul att testa, har ju legat på 5-6 pass i veckan länge nu.
Postad 21 July 2013 - 13:03
Ingen träning idag för min del. Lite för mycket alkohol och att jag råkade ut för lätt misshandel gör att jag inte känner mig i sådär superform idag.
Postad 21 July 2013 - 14:45
Postad 21 July 2013 - 14:47
Postad 21 July 2013 - 15:18
Postad 21 July 2013 - 15:21
Ställde mig på vågen i morse efter duschen, 72kg. Alkohol driver ut rätt bra. Vägde högtalarna mina nyss och passade på att väga mig själv också, gått upp till 74 igen.
Postad 21 July 2013 - 15:31
... blingar till med deffvikten... 96.5. Lång bit kvar *asg*
Postad 21 July 2013 - 15:53
A la naturell då, inga bälten eller sånt.
Postad 21 July 2013 - 16:40
Postad 22 July 2013 - 06:09
Hehe, men sen gick det utför... nu är jag bara tjock och svagSqueeze: du vet att alla oss med värdelösa gener avskyr dig nu va?
Postad 22 July 2013 - 09:53
Hehe, men sen gick det utför... nu är jag bara tjock och svag
Har du slackat med träningen eller? Det verkade ju gå skitbra för dig i April förra året.
Postad 22 July 2013 - 10:48
Nu är det mer allround och försöka hålla sig i allmän form
Postad 22 July 2013 - 11:07
Postad 22 July 2013 - 11:43
Jag kör på med träningen, men att maxa i bänk är inget jag prioriterar längre. Kan nog ta 120-130 ungefär skulle jag tro. Dock väger jag nästan 20 kilo mer än jag gjorde under glansdagarna...
Nu är det mer allround och försöka hålla sig i allmän form
Låter sunt.
Har fortfarande inte maxat med passare i bänken. Slutar i princip alltid med att jag kör på hantelpressarna istället.
Har kört en liten minideff nu inför Greklandsresan med. Dock mest för att förbereda så man ligger på lagom fettprocent inför bulksäsongen
Postad 23 July 2013 - 14:56
Fortfarande ont i magen efter lördagens misshandel, men bestämde mig för att gå ner och öva lite teknik i knäböjen samt köra lite isolerande övningar för ben och vader. Stretchade ganska mycket och började med att köra paus-böjar precis som Klokov gör i klippet ovan. Fast jag körde med 50kg bara. Efter en halvtimme ungefär lyckades jag går ner skapligt djupt och ändå hålla överkroppen ganska lodrät. Fick bra kontakt med vaderna idag också. Vann nog inte så mycket styrka på det här passet men rörlighet och teknik borde ha förbättrats markant.
Postad 24 July 2013 - 10:20
Vad var det för äppelpaj som misshandlade dig? Du har väl anmält?
Aldrig träffat honom förut, men eftersom jag bor på ett så litet ställe så vet jag ändå vem han är, hans syskon, hans föräldrar osv. Han är några år äldre än mig. Valde att inte anmäla honom, har pratat mycket med honom sen dess och han har bett om ursäkt hundra gånger snart tror jag. Frågade några kompisar som känner honom och tydligen så är han en blyg, snäll och tillbakadragen kille annars. Han ville att vi skulle gå ut och fika någon dag och prata samt att han skulle köpa mig något kul så fort han får sin lön.
Postad 24 July 2013 - 11:27
Postad 24 July 2013 - 15:34
Postad 24 July 2013 - 16:18
Han har bett om ursäkt i princip omgående så då kan man lämna det därhän.
*edit* Förbannat mycket OT nu.
OnT: Det känns verkligen att gymmet inte har AC nu när det är så varmt ute. Jag är en blöt gnu efter 5 minuter.
Redigerat av Birkanoff, 24 July 2013 - 16:27.
Postad 24 July 2013 - 16:37
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
3 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?