+ Snart helg!
- Ska det vara så j*vla svårt att få tag i boende i/runt Kalmar?!?!?!
![]()
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 27 April 2017 - 21:43 + Snart helg!
- Ska det vara så j*vla svårt att få tag i boende i/runt Kalmar?!?!?! Postad 28 April 2017 - 07:35
Öland? Postad 28 April 2017 - 07:46
Vet inte om det är semester? Prova AirBnB eller https://www.bopalantgard.se/ Postad 28 April 2017 - 08:30 + Fredag - Snö i luften + Sämsta månaden på året snart över(efter November) - Däckbyte i helgen Postad 28 April 2017 - 08:42 + Långhelg + Kryssningshelg + Slutar tidigt idag. + solen skiner.
- inte så mycket idag.. Postad 28 April 2017 - 08:59
Ja det funkar om det inte är sjukt långt till brofästet. Fortfarande omöjligt att få tag i ett vettigt boende
Är inte semester, permanent flytt. "Allt" på Öland över sommaren hyrs ut veckovis för dyra pengar. Postad 28 April 2017 - 11:12 - En vecka sedan min far gick bort i cancer. Han blev opererad två gånger för 20 år sedan men denna gången kom den tillbaka lömskare och upptäcktes i senare stadie. - Han hämtades så kvickt efter att ha somnat in att jag inte fick se honom en sista gång där han tillbringade veckorna efter tiden på kirurgavd. Istället blev det på patologen/bårhuset som var en, tror jag, jobbigare upplevelse. - Pappa fick vänta onödigt länge på morfin vid det tillfälle när smärtorna plötsligt tilltog men sen gavs det kontinuerligt.
+ Jag/vi kunde vara hos honom mycket den sista tiden och jag fick chansen att tacka honom för allt och ta adjö när vi visste att det inte var länge kvar. + Fina och roliga minnen som han/vi pratade om de sista månaderna. + Han piggnade till efter kortison så pass att han var uppe och åt tårta med oss en dag kring påskafton. + Stödet från släkt och vänner. Även från grannar som man kanske inte känner så bra. Betyder mycket. Postad 28 April 2017 - 11:18 + Snart dags för sista arbetspasset i April + Ingen mer datumparkering fören i Oktober + F1-helg + Absolut Mixt har lanserats i Sverige - Verkar vara beställningsvara, alternativt att alla leveranser är sena - Regn Postad 28 April 2017 - 12:21
+ Snart helg
+ Tuff vecka snart över - Hade helt missat att det är påtvingad ledighet på måndag - Nästa veckas planering sket sig pga 1maj + Långhelg - Pga förträngd långhelg måste jag jobba i helgen... Postad 28 April 2017 - 12:57
Har du missat att 1 maj har varit en ledig dag de senaste 100 åren? Postad 28 April 2017 - 13:27 Tänkte inte på datumet när jag, för två veckor sedan, planerade nästa vecka. Slog mog under lunchen när helgen diskuterades Redigerat av Unregistereda299ec85, 28 April 2017 - 13:27. Postad 28 April 2017 - 13:41
Du får säkert jobba om du vill Postad 30 April 2017 - 05:03
- Kan inte sova, varit vaken sen torsdag kl 10.
+ Långa dagar, hunnit med mycket i trädgården. + Långa nätter, sett både Hobbit och sagan om ringen trilogierna. Postad 30 April 2017 - 14:59
+ Trevlig grillning igår.
+ Grabben fick nya Mario cart till switch idag. - Blir illamående av att titta på... Postad 30 April 2017 - 19:15 + Skönt väder i Stockholm idag, mycket folk i city + I morgon ska visst värmen komma också
- Om en vecka ska det bli bakslag med minusgrader igen (i alla fall nattetid) Postad 03 May 2017 - 22:57
- Skulle köpa nya batterier till kameran, men det fungerade inte att betala i kassan. Systemet vägrade genomföra en transaktion och ingen av expediterna visste vad det var frågan om. Där står jag förnedrad, som om jag skulle ha övertrasserat mitt kort eller något och får sedan åka hem tomhänt.
Har kollat med banken och där är det inget fel. Krånglar det imorgon igen slår jag sönder butikens hela j*vla kassasystem. 😠 - Någon hårding med läppfjun har smekt husväggar och lyktstolpar i området med sitt lilla graffitiollon för att visa hur tuff han är. 😠 - Lord Antdump. 😠 + Ny video av Ami där hon besöker museet Miraikan i Tokyo. ❤️ + YTP och annat själsvänligt uppfuck. Postad 04 May 2017 - 06:41
- Väckaren ringde åter 4.30
- Benen börja ta slut för cykling till jobbet. + Har iallafall om än tidsbegränsat ett jobb att åka till + Sluta tidigt imorgon! Postad 04 May 2017 - 12:25 + Bara två veckor kvar nu till Budapest-weekend. Några tips vad man ska se, göra och äta? Ska man växla pengar hemma eller där? + Igår var det 27°C i uterummet, tur vi har satt upp lamellgardiner som dämpar den värsta värmestrålningen + Kan sitta där o lyssna på musik hela kvällen, vad ska man med TV till? + Vinlådan innehöll ett löjligt gott vin Costallina Barbera 2013
- Vill ha en svart Party Cooler, antingen kostar de dryg 4000 spänn eller så ska butiken ha 500 spänn i frakt! Postad 04 May 2017 - 12:49 +Köpt mig en gasolgrill +sopat upp alla löv på altan/framsidan +tog på mig ett extra långt pass på jobbet så blir fyllnadstid/övertid så har jag mina 100% denna månaden redan (anställd på 94.5%)
-Dyrt att köpa (fylla) ett radhus. -Vet i fan hur vi ska "näta in" altanen då vi har innekatt och vill kunna ha altandörren öppen till sommaren. Postad 04 May 2017 - 14:56
Det blir aldrig bra/snyggt, men hönsnät? Glasa in är ju ett betydligt snyggare alternativ, men det gör egentligen ingen skillnad från nuläget. Postad 04 May 2017 - 15:30
Vi håller på och ska bygga uterum och har innekatter. Vi tänker sätta träramar på utsidan med ett nät på. Dessa placeras på ena sidan och halva kortsidan så kan vi komma ut där. Att nätet sitter på en ram gör att vi snabbt kan ta bort det om vi vill, kommer bara skruva fast det i hörnen. Vi har en liknande lösning idag där 5 ramar med nät bildar en yta som katterna kan vara i på befintliga tralldäcket. Kan tas ner och sättas upp på ca 15-20 min. Edit: Vi använder inte det klassiska hönsnätet utan ett lite dyrare nät som bildar rektanglar. Smälter in snyggare än hönsnätet.
Får bidra med något för att vara ontopic:
+ Svinbra väder, ska bli +20 imorgon och då åker bärsen och grillen fram. + Ölfestival nästa helg (MBCC) - Ska vara nykter i ett par månader efter festivalen. + Det är av en mycket god anledning Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 04 May 2017 - 15:36. Postad 04 May 2017 - 16:50
+ Fick genomföra köpet som inte gick igenom igår. Idag var det en av de kompetenta expediterna som jobbade och hon hade startat om datorn i kassan efter att någon haft problem.
- Kunde inte sova inatt av frustration över alltings jävlighet. ± Någon har målat över graffitin och istället lämnat en stor vit fläck full av penselborst. Förhoppningsvis är det någon adsorberande pasta och inte färg... 🙄 Postad 04 May 2017 - 17:22 + Kanonväder i flera dagar
- Nya grannar som röker inte bara nån cigg om dagen på balkongen utan många. De röker även på natten! Den illaluktande (stinkande) lukten dras in i lägenheten av ventilationen och 'ligger' kvar länge inomhus. Hur det blir om jag vill ha balkongdörren öppen under sommaren vågar jag knappt tänka på Postad 04 May 2017 - 17:36 + Vädret + Bilen tillbaka från verkstad + Tyskland på Tisdag
- Jobbar hela helgen
Ta det med värden, man ska inte behöva stå ut med andras konstanta rökande! Postad 05 May 2017 - 08:10 - Släkten i USA som behövt Obama Care fick otrevliga nyheter idag, de står utan försäkring strax, de kommer antagligen inte få ny eftersom de har diverse åkommor.. skittrevliga människor i michigan som haft det kämpigt, bor i en viss stad utan bra vatten. :\ - Under AHCA så räknas att ha blitt våldtagen, haft kejsarsnitt, eller att ha överlevt våld i hemmet som existerande åkomma, så då får du inte teckna ny försäkring, ursäkta, men, något är rejält galet i det landet.
+ Känns som sommarn kommer snart, man får njuta över helgen. Postad 05 May 2017 - 08:26 + Om en timme så blir det havsöringsfiske i Sankt Anna skärgård.
+ 20 grader varmt ska det bli.
- Dödspollen. Postad 05 May 2017 - 08:44 +20 grader väntas idag - 9 grader väntas imorgon - Regn på Söndag - Snö på Måndag
- Ryktas om uppsägningar på firman och jag ligger dåligt till liksom hela vår avdelning tydligen. Så vi får se vad som händer i sommar, kanske första gången jag blir arbetslös. Man får se det som ett långt sommarlov i såna fall, första gången jag blir "ledig" sedan gymnasiet vilket är 18 år sedan.
+ Tur man är med i Akassa och har inkomstförsäkring hos banken, klarar mig iaf ett år på det iaf. Postad 05 May 2017 - 12:59
Liljagare,
Vänta och se om nya reformen ens vinner laga kraft i nästa valomgång. + Vädret, var 30'Celsius i bilen när jag startade den efter lunch... pust! + Fick provresultat av läkarn. Allt verkar ok. - Nej inte idag. Postad 06 May 2017 - 21:19 - Hur kan någon vettig människa verka emot ObamaCare? Vad är vitsen med att missunna sina medmänniskor(eller sig själv i en oviss framtid) sjukvård? Känner människor vars cancersjuka bekanta blivit utförsäkrade, och familj, släkt och vänner tvingats sälja allt de äger för att finansiera fortsatt vård. + Svårt att formulera vettig kritik mot Svensk sjukvård sett ur det perspektivet. Postad 07 May 2017 - 05:17
Laddie,
Som jag förstår det så har jänkarna inget emot att betala hög försäkring kontra lägga in kostnaden i skatten för sjukvård. - Finns krafter som vill skapa samma klimat i Sverige. + Utbildning och kunskap. Postad 07 May 2017 - 06:02
+ Sol idag med
+ Ledig nästa vecka - Dagen spenderas i en fabrik När man väl betalar själv så kanske man faktiskt får hjälp. Vi har ju rätt rejäla köer i Sverige och att få tid hos en vårdcentral är inte lätt heller... Postad 07 May 2017 - 09:59
Martin,
De har samma problem i USA med vårdköer. Och då framkommer ett avgörande beslut. Är alla människor lika värda, eller ska någons storlek på plånbok avgöra möjlig vård. Vårdköer i Sverige beror på extremt dåligt skött landsting och idioter som deras inköpare. För att inte tala om onemed's billiga strumpor. Vem designade den upphandlingen? + Cykel - Trött Redigerat av PML73, 07 May 2017 - 12:57. Postad 07 May 2017 - 16:36
+ har antagligen haft enorm tur jämt med svensk sjukvård (vårdcentral, akuten etc) för jag har aldrig behövt köa vare sig det gäller halsfluss, bruten arm eller kontroll av leverfläckar för varken mig eller någon i familjen.
+ flyger till Istanbul idag = flygplatsöl. Redigerat av MrSpokk, 07 May 2017 - 16:37. Postad 08 May 2017 - 07:04 - Post Nord som inte levererade en kallelse till behandling på sjukhus som skickades i torsdags med A-post.
+ Den granne som tog sig besväret att stoppa kallelsen i vår brevlåda under söndagen. Postad 08 May 2017 - 08:39
Hos en vårdcentral får du nog tid men desto längre väntetider på operationer. Och så har vi detta med att man skickar hem patienter som man inte vet hur dom mår efter operationerna. Har själv väntat på besked om att operera ett blåsljud på hjärtat nu i snart ett år, det som verkar ta tid är analyserna.
Sedan har invandringen påverkat sjukvården stort i Sverige där dom har egna läkare och förtur i köer, men det börjar väl släppa på den fronten. Mest synd är det om sjukvårdspersonalen som på många ställen har gått på knäna.
Men nu är vi verkligen off topic i off topic tråden Postad 08 May 2017 - 09:34
- ATT DET ÄR SÅ SVÅRT ATT FÖRSTÅ ATT INGEN HAR FÖRTUR TILL ALLMÄNNVÅRDEN. All sjukhusvård är behovsprövad. Inte efter social status.
- - - Märkligt... Postad 08 May 2017 - 09:36
Politiker brukar smita före Postad 08 May 2017 - 09:49
Buddy,
Ja de som springer på Sofiahemmet brukar ha kortare köer, delvis på knutet till extraförsäkringar. Och så eftersom Sofiahemmet är privat samt har ynnesten att välja vilken vård de vill driva. Således betydligt lättare att hantera än ett allmänsjukhus som ska vara redo för bredare former vård. - Att sådant tillåts. Redigerat av PML73, 08 May 2017 - 09:50. Postad 08 May 2017 - 09:57
+ Privatvård
+ Ledigvecka - Hur svenska vården sköts - Hur all kommunal politik sköts - Västlänken - Politiker Postad 08 May 2017 - 10:32
+ Rivning av Lavallagen
+ Stopp för svenska företag som svartbetalar 40kr/timmen. - Ingen ansvarig toppchef som sitter häktad, än. Postad 09 May 2017 - 15:27 + Solen skiner - Snön vräker ned (samtidigt alltså) - Haglet piskade tidigare mot fönstret så jag trodde rutan skulle gå sönder + Det är maj - minusgrader i maj + Eurovision delfinal ikväll Redigerat av FEA, 09 May 2017 - 17:31. Postad 09 May 2017 - 16:09 - Hela det förb****** vädret, runt 0 och pinar nordan varje dag in på andra månaden Postad 10 May 2017 - 12:10 + Sverige gick vidare till finalen på lördag + Min favorit gick också vidare + 10 maj och det är plusgrader ute (5 sådana, med de är åtminstone plusgrader...) 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |