Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 September 2018 - 17:53

Unregisteredb616f598
  • Unregisteredb616f598
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Playtjänsten via chromcast buffrar och hackar ungefär var tionde sekund.
100/100 fiber
iPhone XS Max
Chromecast 1:st gen.

Någon mer som upplever detta?
Sjukt frustrerande..

Redigerat av Unregisteredb616f598, 22 September 2018 - 17:56.

Postad 22 September 2018 - 18:24

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0

Tittar på fotboll på C more  via chromecast 1: a ver utan buffringar. 

Postad 22 September 2018 - 20:16

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0

Tycker att det slarvas med EPG. Skall man spela in någon allsvensk fotbollsmatch som går i repris måste man få tag i någon TV-guide, då det enbart står "Allsvensk fotboll" i EPG:n. Problemet är att det är åtta matcher i varje omgång och man vet inte i när eller var respektive match spelas upp.

Postad 22 September 2018 - 20:43

Unregisteredb616f598
  • Unregisteredb616f598
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Tittar på fotboll på C more via chromecast 1: a ver utan buffringar.

Kör du via Cmore eller CD-appen.
Jag har testat med andra streamingtjänster och dom flyter på bra.

Postad 22 September 2018 - 21:32

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0
Same här hemma nu på TV4 på Chromecast gen1 och fiber 100/10. Kör BBK(Bredbandskollen) och den visar 96-97 Mbit/s. Har haft denna Chromecast i flera år och aldrig haft detta problem, kollade senast igår och som sagt inga problem.
Ca 2-3 ggr/min så buffrar det så nu ledsnade familjen och stängde av.

Postad 22 September 2018 - 21:39

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0
Det är nu som Homestream skrev...

Ca var 7-9 sekund buffrar det!

Postad 22 September 2018 - 22:16

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0
För info bytta jag till Cmore appen och kollar nu på TV4 och det fungerar 100%. När jag använder Canal Digital appen så är felet tillbaka med buffring ca var 7-9 sek.

Postad 23 September 2018 - 18:24

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0

Kör du via Cmore eller CD-appen.
Jag har testat med andra streamingtjänster och dom flyter på bra.

Körde via CD-appen, den är snabbare att logga in sig på. Såg dagens match på Canal Digital Go på jobbdatorn utan problem på lunchen.

Postad 24 September 2018 - 05:59

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Till CD! Jag spelar in Springfloden på svt text (kanalplats 130} och får som andra sagt även repriserna inspelade. Har Kaonboxen.

Postad 24 September 2018 - 16:06

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej

För att vi ska kunna lösa problemet vi har med serieinspelningarna har vi behövt göra ytterligare en förändring på vår EPG vilket innebär att du behöver programmera om dina serieinspelningar på nytt. Detta gäller om du har en HD-Box Smart, Inspelningsbar 500GB eller en HD-Box Ondemand.

Det är fortfarande problem med att repriser spelas in när man gör en serieinspelning men vi jobbar på att lösa detta.

Vi beklagar givetvis detta och förstår att det ställer till problem för er kunder.

Återkommer så fort jag har mer information.

Mvh
Niklas

Postad 24 September 2018 - 16:12

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 1

Nu förstår jag inte. Gör CD en förändring för att lösa problemet som inte löser problemet utan bara skapar olägenhet för kunderna?

Postad 24 September 2018 - 16:14

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0
Seriöst......

Ni framstår som en av dom mest tekniskt inkompenenta företagen jag har hört talas om!

Skulle jag driva ett företag som anställer tekniker skulle jag tänka mig för både två och tre gånger om personen i ansökan hänvisade till CD i sitt CV!!

Postad 24 September 2018 - 16:48

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

• 722 inlägg
  • 0
Men vaaah? Måste jag på riktigt lägga om alla serieinspelningar från och med idag men problemet är inte löst och kommer förmodligen behöva göra detta igen?

Har sjukt många inspelningar att lägga och fortfarande massa repriser som kommer spelas in. Suck. Aja tack för det. :(

Postad 25 September 2018 - 05:44

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

Seriöst......

Ni framstår som en av dom mest tekniskt inkompenenta företagen jag har hört talas om!

Skulle jag driva ett företag som anställer tekniker skulle jag tänka mig för både två och tre gånger om personen i ansökan hänvisade till CD i sitt CV!!

Och HBO Nordic :)

Postad 25 September 2018 - 08:31

OveSkbg
  • OveSkbg
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Hej

För att vi ska kunna lösa problemet vi har med serieinspelningarna har vi behövt göra ytterligare en förändring på vår EPG vilket innebär att du behöver programmera om dina serieinspelningar på nytt. Detta gäller om du har en HD-Box Smart, Inspelningsbar 500GB eller en HD-Box Ondemand.

Det är fortfarande problem med att repriser spelas in när man gör en serieinspelning men vi jobbar på att lösa detta.

Vi beklagar givetvis detta och förstår att det ställer till problem för er kunder.

Återkommer så fort jag har mer information.

Mvh
Niklas

Bedrövligt ni gör en ändring igen utan att meddela, varit i telefonkontakt med er support idag och fick svaret ni skulle skickat både sms och e-post men jag erhöll inte något av det (även kollat skräpposten). Alla serieinspelningar försvann!, serieinspelningar gör man för att man inte hemma eller tänker se senare, det går inte göra ändringar samma dag det bör meddelas minst några dagar innan! Har nu gjort om serieinspelningarna idag men kan meddela att problemet med att även repriser läggs in löste ni INTE. Synd att ni förstör även en tidigare bra box.
OveSkbg

Postad 25 September 2018 - 09:04

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Som för att understryka hur planlöst Canal Digital irrar runt så dök ett SMS upp precis nu. Dagen efter att förändringen gjordes.

För säkerhets skull så vill jag deklarera för Canal Digital att det här inger inte förtroende, om de nu skulle ha några illusioner om motsatsen.

Postad 25 September 2018 - 09:16

OveSkbg
  • OveSkbg
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Som för att understryka hur planlöst Canal Digital irrar runt så dök ett SMS upp precis nu. Dagen efter att förändringen gjordes.

För säkerhets skull så vill jag deklarera för Canal Digital att det här inger inte förtroende, om de nu skulle ha några illusioner om motsatsen.

Ja förvirrande eller är CD helt ute och irrar runt. Är detta en ny uppmaning att idag 25 sept. göra om dem IGEN!, eller vad? Dessutom är det en länk i utskickat sms till den gamla infon om den 12 sept. CD! kosta åtminstone på er att uppdatera länkad info så man vet vilken uppdatering i ordning ni är inne på.

Postad 25 September 2018 - 09:52

LabanV
  • LabanV
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Programmering som jag gjorde i går kväll är borta idag.

Redigerat av LabanV, 25 September 2018 - 09:55.

Postad 25 September 2018 - 11:02

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0

Jag gjorde om mina serieinspelningar igår efter att ha läst CD:s senaste lite flummiga inlägg här på forumet, någon info via mail eller sms har jag inte fått. Vore ju bra med ett datum och tid på när ändringarna träder ikraft.... :blink:

Hela den här situationen börjar kännas lite oneplace ;)

Edit: nu har jag fått ett sms, behöver jag då göra om serieinspelningarna för tredje gången?

Redigerat av Legion, 25 September 2018 - 12:18.

Postad 25 September 2018 - 13:07

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
@CD. Ny måste fixa browsingen i on demandappen. Vill jag tiita efter nån serie under kategorierna ”hela” (där det för övrigt är bara fox och nåt från abc studios och borde flyttas över till kanalhus och ta väck kategorin ”hela säsonger” den bara gör det ännu brökigare att bläddra.). Under ”aktuella” borde ni skapa underkategorier typ senaste avsnitten,action,thriller,reality osv.
Sitta och bläddra 13 sidor där allt är blandat huller om buller är inte kul.
Som i filmer,där är det klockrent.
Annat önskemål är lägg all Astrid Lindgren i en katalog,likadant med Arne Dahl och Beck osv. Som det är nu är det ett ******** scrollande.

Postad 26 September 2018 - 05:19

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

• 722 inlägg
  • 0

Mer än jag som har problem med CD appen att titta på live TV via ChromeCast?

Kan titta en liten stund sen börjar den buffra och stannar av helt. Enda som funkar är att starta om appen sen händer det samma sak igen. Andra appar är det inga problem med att live titta via ChromeCast.

Postad 26 September 2018 - 06:58

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 1
CD! Hur ofta uppdaterar ni Paramount? Det är samma gamla filmer nu som när det kom. Har det kommit 3-4 nya sen start? Inte mer i alla fall. Dags att byta ut en rejäl hög av de gamla till nya,eller utöka radikalt.

Postad 27 September 2018 - 18:45

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0
@cd. Den nya guiden skulle innehålla mer info om varje program vilket det kanske gör om själva handlingen men jag saknar verkligen rollistan. Det är ju brukligt att skriva ut åtminstone huvudskådespelarna?

Postad 27 September 2018 - 19:04

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Comedy Central kommer ersättas med Paramount Network i januari

Postad 27 September 2018 - 19:05

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

@cd. Den nya guiden skulle innehålla mer info om varje program vilket det kanske gör om själva handlingen men jag saknar verkligen rollistan. Det är ju brukligt att skriva ut åtminstone huvudskådespelarna?

Under delar av dygnet finns det mycket information om de närmaste timmarnas program i de svenska kanalerna. Men resten av tiden och för de flesta andra kanaler består informationen av en hårt standardiserad mall där det anges: upphovsland, genre och lanseringsår och inget mer.

Jag hade också förväntat mig lite mer när jag läste om att CD fått ny EPG-leverantör. Det viktigaste, att programmen får rätt titel och att sändningstiden stämmer är ett grundkrav som inte uppfyllts under större delen av år 2018. Det hoppas jag man löst nu.

Det går åt ganska mycket minne om man har mer info om alla program så eventuellt finns det tekniska aspekter på vad man kan göra för att alla boxar skall fungera.

Jag hoppas att det vi ser nu är "barnsjukdomar" som inte är ovanligt när nya system introduceras och att man framöver får ordning på vad som är serier, vilka avsnitt som är repriser och lite fylligare programinformation för de flesta kanaler några dagar framåt.

Är det en realistisk förhoppning CD?

Postad 28 September 2018 - 05:53

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2126 inlägg
  • 0

Comedy Central kommer ersättas med Paramount Network i januari

Det var tråkigt att CC försvinner.

Postad 28 September 2018 - 12:57

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

En del program från Comedy Central kommer däremot visas på den nya kanalen.

http://news.cision.c...verige,c2628765

Postad 28 September 2018 - 15:06

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Blir det en hd kanal månne?
Fox? Andra leverantörer har fox hd! Varför inte CD? Priserna höjs,utbudet blir sämre. Repris på reprisen av pantbanken säsong xx från 2010;eller nåt sånt. Trevligt,mer av det.

Postad 28 September 2018 - 16:59

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Allt annat än hd vore ju katastrof. D e 2018

Postad 28 September 2018 - 22:07

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Ja man kan ju tycka det.

T.ex Comhem har ju många av dom kanaler som är kvar i SD som HD.

https://www.comhem.s...medy-central-hd

Postad 29 September 2018 - 10:01

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2126 inlägg
  • 0
Har CD kapacitet att leverera fler kanaler i HD utan att behöva tumma på kvaliteten för befintliga kanaler? Utan att vara insatt i tekniken känns det som att SVT’s HD-kanaler blivit grusigare i takt med att fler SD-kanaler blivit HD.

Postad 29 September 2018 - 10:58

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Hellre färre men kvalitetskanaler som faktiskt går å titta på. Alla nyhetskanaler tex.. Bort.
Visste inte att vanliga mtv fanns i hd åxå..

Redigerat av homery, 29 September 2018 - 11:51.

Postad 29 September 2018 - 11:48

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Har CD kapacitet att leverera fler kanaler i HD utan att behöva tumma på kvaliteten för befintliga kanaler? Utan att vara insatt i tekniken känns det som att SVT’s HD-kanaler blivit grusigare i takt med att fler SD-kanaler blivit HD.

Skulle nog säga att 1 HD kanal inte tar så mycket mer än en SD kanal då DVB-S2/MPEG4 är så pass mycket effektivare än DVB-S/MPEG2. DVB-S2 ger upp till 50% mer plats på transpondern medans MPEG4 är ungefär dubbelt effektivare så en HD kanal tar inte mer än ungefär dubbla bandbredden jämfört med vad en SD kanal i MPEG2 normalt har.

Däremot har man ju tagit in Viasats sportkanaler och sen så har jag för mig man gjort sig av med en del transponders som andra leverantörer använder sig av nu istället.

Redigerat av Leatherface, 29 September 2018 - 11:54.

Postad 29 September 2018 - 14:12

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0

Vad är vitsen med att abonnera på Viasat sport via CD när priset är det samma? Viaplay har UHD-sändningar till och från, vilket CD inte har. 

Postad 29 September 2018 - 14:59

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
1-7/10 frivisas viasat sport hos canaldigital.

Postad 29 September 2018 - 15:00

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0

Snacka om bugg i CD 500gb boxen. Gjorde en mapp med alla Viasatkanaler inför nästa vecka och lyckades välja en kanal i mappen som jag inte abonnerar på. Men att komma därifrån var ett rent h-e. Visst, det är bara att gå in på kanallistan när bannern släcks, men den släcks aldrig ned och jag kan bara välja att spela in kanalen, bläddra mellan Viasatkanalerna eller TV-guiden för samma kanaler. Enda sättet att komma därifrån är att radera mappen och bläddra sig ut dödläget. Hur tänkte man nu?

Postad 29 September 2018 - 15:10

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1989 inlägg
  • 0

Vad är vitsen med att abonnera på Viasat sport via CD när priset är det samma? Viaplay har UHD-sändningar till och från, vilket CD inte har. 

Kan du leva utan UHD och vill ha allt i en box och en egen vald box som är buggfri så är det väl fördelen.

Postad 29 September 2018 - 15:21

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Precis och det bli dessutom dyrare hos Viasat då du måste ha deras grundpaket också då.

Postad 29 September 2018 - 16:11

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0

Kör man Viaplay Sport är prislappen detsamma.

Postad 29 September 2018 - 16:41

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Ja men det är inte alla som har bra internet och dessutom så får du ju Viaplay på köpet även hos CD.

Postad 01 October 2018 - 16:54

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Mer än jag som har problem med CD appen att titta på live TV via ChromeCast?

Kan titta en liten stund sen börjar den buffra och stannar av helt. Enda som funkar är att starta om appen sen händer det samma sak igen. Andra appar är det inga problem med att live titta via ChromeCast.

Hej

Ber om ursäkt för sent svar. Jag ska undersöka detta och se om det fortfarande är problem.

Mvh
Niklas

CD! Hur ofta uppdaterar ni Paramount? Det är samma gamla filmer nu som när det kom. Har det kommit 3-4 nya sen start? Inte mer i alla fall. Dags att byta ut en rejäl hög av de gamla till nya,eller utöka radikalt.

Hej Askungen

Jag ska kolla upp detta. Återkommer med svar.

Mvh
Niklas

Postad 01 October 2018 - 17:17

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 1

Hej
Ber om ursäkt för sent svar. Jag ska undersöka detta och se om det fortfarande är problem.
Mvh
Niklas
Hej Askungen
Jag ska kolla upp detta. Återkommer med svar.
Mvh
Niklas

👍

Postad 01 October 2018 - 18:50

STS-128
  • STS-128
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Hej

Problemet med serieinspelningen kommer förhoppningsvis vara löst under nästa vecka.

Mvh
Niklas

Lördagen den 15:e september skrev ni att problemet med serieinspelningen skulle vara löst "nästa vecka". Märkliga veckor ni tillämpar, när det igår (30/9) ännu inte var löst...!  :rolleyes:

Allvarligt - när uppskattar ni nu att ni kommer att ha löst problemet? Ni får nog motivera väl om jag ska tro er. Jag, och fler med mig, minns alltför väl den Kafka-liknande situationen med Sagems 250 GB-box som krånglade i åratal, och allt CD meddelade var att "byt strömadapter så blir allt bra"! Min 500 GB-box håller nu på att bli alldeles nedlusad av dessa foldrar som skapas helt i onödan, för att inte tala om alla onödiga extrainspelningar som görs på grund av er bugg.

Det riktigt ledsamma i detta är att det är helt i onödan. Alla användare som använder serieinspelningar drabbas av problemet. Implicit innebär det att ni omöjligen kan ha testat den nya EPG-lösningen, utan helt sonika lämpade över på era kunder att ta smällen. Oproffsigt, och inte vad man förväntar sig av en premiumleverantör - skärpning!

Redigerat av STS-128, 01 October 2018 - 21:46.

Postad 01 October 2018 - 22:56

Yusshaka20
  • Yusshaka20
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Serieinspelningen är fixat! Det funkar perfekt hos mig i alla fall.

Redigerat av Yusshaka20, 01 October 2018 - 23:00.

Postad 02 October 2018 - 05:38

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0
Har en fråga rent allmänt, varför är volymen på tv3 så markant mycket högre än på resten av utbudet?

Postad 02 October 2018 - 06:51

91robe
  • 91robe
  • Forumräv

• 592 inlägg
  • 0

Har en fråga rent allmänt, varför är volymen på tv3 så markant mycket högre än på resten av utbudet?

Är samma hos Telia och Viasat också.

Postad 02 October 2018 - 07:17

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0

Serieinspelningen är fixat! Det funkar perfekt hos mig i alla fall.

Nja, hos mig spelar det fortfarande in repriser...

Postad 02 October 2018 - 09:18

Billy Gibbons
  • Billy Gibbons
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Var det någon mer än jag som hade riktig dålig bild på SVT1 igår under Vår tid är nu?

Väldigt märkligt. SVT2 och alla andra HD-kanaler såg tipp topp ut....

Postad 02 October 2018 - 09:37

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

Var det någon mer än jag som hade riktig dålig bild på SVT1 igår under Vår tid är nu?

Det var sunkig bilden igår ja.

Postad 02 October 2018 - 11:24

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Nja, Vetenskapens värld gick samtidigt i SVT2 och den var en timmes samlade kompressionsartefakter, som så ofta med SVT via CD.

6 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 6 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.