Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 June 2011 - 21:49

sturebyking
  • sturebyking
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Någon som vet om det finns en app som kan läsa OCR nummer till Nokia C7-00?
/O

Postad 17 June 2011 - 06:12

Murer
  • Murer
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Var sitter mikrofonerna för videoinspelning egentligen? Det finns en mikrofon för voice call. Det finns en öppning för högtalaren. Sedan har jag sett en liten öppning på sidan av kamerahuset. Var finns mikrofonerna och vilka används när man spelar in?

Jag har en flip-väska till min N8 och jag antar att jag måste ta ur den då eftersom väskan stör stereobilden.

Öppningen på kamerahuset och röstsamtalsmicen tror jag används vid videoinspelning, jag är dock inte säker på den senare då jag inte har min telefon hos mig just nu. Detta ska tydligen vara en feature för att få både stereoljud och för att "berättarröst" skall komma med tydligt. Stereoljudet blir ju såklart inte superbra tack vare detta men ändå helt okej.

"Damian Dinning touched on this in his post on the N8′s camera. You’ll find two microphones on the Nokia N8: one on the rear of the device and one on its face. Both microphones will record when you’re capturing video. The result? Audio that’s both rich and clear as day, in video voice-overs, video recording and calls."

Postad 17 June 2011 - 07:01

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Någon som vet om det finns en app som kan läsa OCR nummer till Nokia C7-00?
/O

Ja en app som heter Scandit ska fungera med C7:s kamera.

Men man får nog försöka ordna den på annat vis än genom OVI Store, för den verkar inte finnas att ladda ner via svenska OVI.

Redigerat av Unregistered31511, 17 June 2011 - 07:09.

Postad 17 June 2011 - 13:42

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Någon som kan ge tips på hur man fixar en folder i musikspelaren om man har massa enskilda låtar som man vill få samlat under ett album som tex heter Blandat.? Alla ca 30 låtar ligger i en folder på minneskortet under musik men i musikspelaren blir det bara massa enskilda album av varje låt! Har ju appen Folderplay som ja kan använda men den lyder inte mina musikknappar på mitt Bluetooth headset. Några tips någon?

Bifogad fil(er)

Redigerat av big_swede70, 17 June 2011 - 13:45.

Postad 17 June 2011 - 13:47

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Någon som kan ge tips på hur man fixar en folder i musikspelaren om man har massa enskilda låtar som man vill få samlat under ett album som tex heter Blandat.? Alla ca 30 låtar ligger i en folder på minneskortet under musik men i musikspelaren blir det bara massa enskilda album av varje låt! Har ju appen Folderplay som ja kan använda men den lyder inte mina musikknappar på mitt Bluetooth headset. Några tips någon?

Tror du lär ändra taggarna på filerna i Windows, typ i Media Monkey :D

Postad 17 June 2011 - 20:08

Grizzok
  • Grizzok
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0

Några tips någon?

Själv är min musiksamling en enda röra, så jag kanske inte är bästa personen att ge tips, men min första tanke är väl att det kanske är enklast att bara göra en playlist för dom?
Annars kan du som sagt ändra taggarna (dvs infon i själva filen om vilken artist/album det är).
Har du t.ex. Winamp så kan du gå in i File -> View file info (eller Alt-3) och ändra, tror man kan göra det i Ovi suite också.

Postad 17 June 2011 - 20:26

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
En av de fem som fick testa Symbian Anna via Nokias svenska sida på Facebook har lagt en youtubevideo

Postad 17 June 2011 - 20:44

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0

Att de blev dubbelt kan bero på att du inte installerad dem på samma minne som de ursprungligen var installerade på? Förmodligen på massminnet.

Tack.
Skumt att man kan installera dubbelt.
Aftonbladet fick jag bort nu, men cnn var inte samma som jag hade så det blev dubbelt ändå.

Postad 17 June 2011 - 20:49

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Själv är min musiksamling en enda röra, så jag kanske inte är bästa personen att ge tips, men min första tanke är väl att det kanske är enklast att bara göra en playlist för dom?
Annars kan du som sagt ändra taggarna (dvs infon i själva filen om vilken artist/album det är).
Har du t.ex. Winamp så kan du gå in i File -> View file info (eller Alt-3) och ändra, tror man kan göra det i Ovi suite också.

Spellista får det bli... enklaste och snabbaste sättet.. Tackar

Postad 17 June 2011 - 22:34

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
http://lovemynokia.c.....ove My Nokia)

Spelar musik i foobar2000 i datorn, där går det att byta "album tag" på flera låtar samtidigt, döper dom till samma som mappen jag gör åt dom.. hoppas nokia kommer på hur dumt det är att låsa oss användare i deras sorteringsmönster, sällan mer än 1-2 bra låtar per album :D

Postad 18 June 2011 - 09:21

MerBlues
  • MerBlues
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Nokia Search from Beta lab ser ut som en trevlig sök-app, finns dock inte att ladda ner ännu

http://www.symbiantw...eta-coming-soon

Features:

Quick Search for people, places, local listings, music and other content, all in the phone or online on the Web
The app suggests the results as you type in the text
App can be used to find phone settings
App can search Ovi Store content online
App support Web search directly from the device homescreen

http://www.youtube.c...h?v=2XbJTqUXkIY

Postad 18 June 2011 - 19:37

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Kollade runt lite på Ebay , var det inte något här som var ute efter objektiv till N8?

New housing for Nokia N8 för den som önskar den äkta känslan hos ett plagiat.

Lou Vuitton har visst gjort ett skydd till N8. OBS! "high quality",

Kan det bli mer bling?

Ja det kanske det kan bli...

Stentufft bling

Ganska stentufft

Amerikanskt bling

Bling för anglofilen

Silver

Silver

Diskret guld

Mer guld

Sommarvariant?

Kitty kan aldrig bli fel

Redigerat av Unregistered31511, 18 June 2011 - 19:54.

Postad 19 June 2011 - 17:50

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Tack.
Aftonbladet fick jag bort nu, men cnn var inte samma som jag hade så det blev dubbelt ändå.

För att göra det manuellt, radera följande mappar på massminnet (E:): (troligen lättast om du sätter telefonen i usb-läge till datorn och ser till att du visar dolda filer)
\PRIVATE\10282F06
\PRIVATE\200159C0
\PRIVATE\10282822
I dem ligger CNN Video, E! Online, Movie Teasers, Nat Geo

Dessa installerar man över, de redan installerade widgets (i telefonminnet c:), för att sedan ta bort dem igen:
Aftonbladet: http://store.ovi.com/content/16907
topApps: http://store.ovi.com/content/65614
Viasat: http://store.ovi.com/content/57054

Redigerat av trixeo, 19 June 2011 - 17:51.

Postad 20 June 2011 - 10:08

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Tack.

För mig försvann alla när fyra jag valde Radera och återställ.

Postad 20 June 2011 - 10:32

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
Finns det någon annan smartphone som kan komma i närheten av Nokia, med batterikapasitet ? Troligtvis inte.
Har presis varit ute en runda i Tyskland och Polen i en vecka med mycket fotande och filmande, även en del korta samtal. Döm om min förvåning, 6 dygn efter laddning med batteri kvar när jag kom hem. Vilken slår det ?

Mycket imponerad av våra tre C7 i familjen på allt övrigt också. Inga irritationsmoment och allt flyter över all förväntan. Fantastiska foto och video. Kort sagt, en fantastisk telefon som bara imponerar ju längre man har den.
Jämför då med min senaste HTC Desire.

Inte menat att Desire var dålig, tvärtom väldigt bra även den, men Nokian är så mycket mer komplett med allt.

Redigerat av ffodil, 20 June 2011 - 11:09.

Postad 20 June 2011 - 10:35

Unregisteredae821c86
  • Unregisteredae821c86
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Någon som har tips på bra program för att föra poäng i spel, t.ex golf o.s.v??

Har hittat Q8boardlite .. men där kan man inte fylla i några namn på spelarna som är med.. riktigt irriterande :S

Sen har jag fortfarande lite problem att den kopplar upp lite när den vill trots att allt är offline.. hmm :)

Postad 20 June 2011 - 13:21

Grizzok
  • Grizzok
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0

Finns det någon annan smartphone som kan komma i närheten av Nokia, med batterikapasitet ? Troligtvis inte.
Har presis varit ute en runda i Tyskland och Polen i en vecka med mycket fotande och filmande, även en del korta samtal. Döm om min förvåning, 6 dygn efter laddning med batteri kvar när jag kom hem. Vilken slår det ?

6 dagar? C7 då, inte N8, eller?

Låter otroligt bra hur som helst, du måste ha fått nått riktigt dunderbatteri eller nått... visserligen är jag mycket nöjd över batteritiden i min N8, men jag kommer som mest upp i 2 dagar.
T.ex. nu i helgen var jag borta över natten, laddade på morgonen innan jag åkte och slog på batterysaving mode direkt. Lyssnade på musik, pillade med lite apps, visade bilder/serie på HDTV via HDMi:n ca 1 timme, och lite allmän vanlig användning. På morgonen dag2 låg jag på 56%, men efter betydligt hårdare användning senare under dan så dog batteriet precis innan jag kom hem på kvällen efter mycket musiklyssnande, GPSande, surfande etc på vägen hem.

Så ja... helt ok batteritid, men 6 dagars användning utan laddning? o_O
Du pluggade inte in den i bilen eller datorn eller nått kanske? (kan ju ladda även på det sättet, utan vanliga laddaren)

Postad 20 June 2011 - 16:34

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Så ja... helt ok batteritid, men 6 dagars användning utan laddning? o_O

Tänk på att han var utomlands, och använde kanske därför lite eller inget internet av något slag, eller HDMI.
Det utgör den största skillnaden, tillsammans med att du säkert ringt mer och använt GPS.

Jag får lätt 5 dagar om jag inte använder internet.

Redigerat av SL2, 20 June 2011 - 16:43.

Postad 20 June 2011 - 17:48

JagVetInte
  • JagVetInte
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Mycket imponerad av våra tre C7 i familjen på allt övrigt också. Inga irritationsmoment och allt flyter över all förväntan. Fantastiska foto och video. Kort sagt, en fantastisk telefon som bara imponerar ju längre man har den.
Jämför då med min senaste HTC Desire.

Inte menat att Desire var dålig, tvärtom väldigt bra även den, men Nokian är så mycket mer komplett med allt.

Fler och fler verkar gå från Android till Nokia igen när de märker att Android inte gav något så mycket mer än Symbian. Folk verkar inte ha några större problem att ge upp Android GUI till Symbian.

Postad 20 June 2011 - 18:09

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Fler och fler verkar gå från Android till Nokia igen när de märker att Android inte gav något så mycket mer än Symbian. Folk verkar inte ha några större problem att ge upp Android GUI till Symbian.

Apropå GUI "If you like Android then you’ll love Symbian Belle"

Postad 20 June 2011 - 21:11

Darkwing
  • Darkwing
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Hur får man fram FB delningen i kameran? Jag har det i min telefon men en polare i finland har inte..

Postad 20 June 2011 - 21:34

Grizzok
  • Grizzok
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
GSMArena har lagt till några riktiga kameror i deras utförliga jämförelse tester, bland annat en mellanformats Canon 5D Mk2 DSLR med 50mm f1.4 optik (prislapp runt 22k, minst).

Sitter och kollar på den och N8an, och Arcen (scaled to 12mp) och måste bara säga... wow, helt sjukt bra resultat egentligen. Skala ner ännu mer (vilket du ändå gör i 99% av fallen om sig du laddar upp bilderna någonstans eller visar upp dom på en bildskärm) och resultatet blir ännu bättre.
http://www.gsmarena....idCamera2=30003

Kolla t.ex. på rosa blomman, jordgubbarna eller fönstren i svartvita bilden. Visserligen är det mer brus och Canon DSLRn vinner såklart, men det är inte med nån enorm marginal inte. Arcen ser visserligen ok ut jämfört med vanliga mobilkameror, men spelar i en helt annan liga.

Jag är nybliven DSLR ägare själv (Nikon D5100) och vart lite smått förvånad över hur N8an ofta tar bättre macrobilder än jag gör med standard 18-105VR optiken (finns ju makroobjektiv som ska inhandlas i framtiden, men dom kostar oftast mer än en ny N8a bara det).
Älskar fortfarande min DSLR pga andra anledningar så som kreativa möjligheter, men att ha så bra "point-and-shoot" kvalitet som N8an erbjuder är sjukt skönt att alltid ha med sig i fickan.

Redigerat av Grizzok, 20 June 2011 - 21:43.

Postad 20 June 2011 - 22:22

Unregisteredae821c86
  • Unregisteredae821c86
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Hur får man fram FB delningen i kameran? Jag har det i min telefon men en polare i finland har inte..

Facebook? Du måste ha Socials installerad

Postad 21 June 2011 - 07:34

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Nokia nedkom med en storebror till N8 i natt, N9. Inte samma 12Mpixelkamera som N8 utan 8Mpixel med med AF och Carl Zeiss optik.

http://www.youtube.c...h?v=hpJkqZ3elFI

Flera nyheter i natt ska visst vara att Nokias S40 mobiler ska få OVI maps och Qt. Angående Qt så är det bra att fler mobiler få det då apptillgången kan öka även till N8.

Redigerat av Unregistered31511, 21 June 2011 - 08:09.

Postad 21 June 2011 - 08:39

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
"At today's Nokia Connection event in Singapore Stephen Elop, Nokia's CEO, announced that the Symbian Anna software update for the Nokia N8, C7, C6-01 and E7 would start shipping in new devices in July and would be available for all existing device owners to download by the end of August."

Källa: All About Symbian

Postad 21 June 2011 - 13:42

roopie
  • roopie
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

"At today's Nokia Connection event in Singapore Stephen Elop, Nokia's CEO, announced that the Symbian Anna software update for the Nokia N8, C7, C6-01 and E7 would start shipping in new devices in July and would be available for all existing device owners to download by the end of August."

Källa: All About Symbian

Det borde ju betyda att för oss som har "obrandade" N8 så borde uppdateringen komma i juli, eller att updaten i varje fall finnas i navifirm så att man kan flasha telefonen och på så sätt få den uppdaterad?

Postad 21 June 2011 - 16:58

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Det borde ju betyda att för oss som har "obrandade" N8 så borde uppdateringen komma i juli, eller att updaten i varje fall finnas i navifirm så att man kan flasha telefonen och på så sätt få den uppdaterad?

Fast det står ju nåt helt annat. :huh:

Postad 21 June 2011 - 17:24

steve yzerman
  • steve yzerman
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
någon som kan hjälpa? har laddat ner kartor för california men telefonen hittar inte ens san diego eller något annat
på sök.
sverige kartorna hittar den

Postad 21 June 2011 - 19:17

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Vi som redan har N8an får vänta till augusti med Anna.

@ facebook
"Nokia Sverige
Idag kan vi också meddela att kommer att börja skeppa Nokia C7, C6-01, E7 och N8 med Symbian Anna under juli månad. För er som redan har en telefon av ovan modell kommer uppdateringen finnas tillgänglig i slutet av augusti."

"Nokia Sverige Förtydligande: Precis som vanligt kommer tiden för uppdateringen att skilja sig mellan de lokala marknaderna, samt mellan de olika operatörerna."

Det betyder runt årsskiftet då...

Redigerat av Unregisteredf5f99731, 21 June 2011 - 19:19.

Postad 21 June 2011 - 20:24

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

Nokia nedkom med en storebror till N8 i natt, N9. Inte samma 12Mpixelkamera som N8 utan 8Mpixel med med AF och Carl Zeiss optik.

http://www.youtube.c...h?v=hpJkqZ3elFI

Flera nyheter i natt ska visst vara att Nokias S40 mobiler ska få OVI maps och Qt. Angående Qt så är det bra att fler mobiler få det då apptillgången kan öka även till N8.

Fortsätter lite på det här "OT" spåret med att länka till videos på N9 http://dailymobile.s...okia-n9-videos/

Edit: Efter att ha sett dessa videos tycker jag att operativet verkar lovande, men jag måste säga att jag är lite besviken då det verkar lite väl enkelt. Och även om N9 har mer kraftfull CPU och mer RAM, så är jag glad att jag har min N8 eftersom jag tycker att den verkar dräpa N9:an på nästan alla andra punkter vad gäller hårdvara. N9 har bl a inte HDMI, minneskortsläsare, dedikerad kameraknapp, riktig blixt, alla dessa saker tycker jag är kanon. Det lär inte bli någon N9 för mig med andra ord, det skulle kännas som ett nerköp, men om de kommer med en Meego lur som är mer lik N8 vad gäller möjligheterna, så kanske.

Redigerat av Neonknight, 21 June 2011 - 22:23.

Postad 21 June 2011 - 21:26

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0

någon som kan hjälpa? har laddat ner kartor för california men telefonen hittar inte ens san diego eller något annat
på sök.
sverige kartorna hittar den

anar att felet ligger i att du har valt att ha ovi-maps i offline-läge... man laddar inte ner alla adresser...

Postad 21 June 2011 - 22:23

Darkwing
  • Darkwing
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Facebook? Du måste ha Socials installerad

Å då kommer delningsgrejen fram automatiskt?
Han har med socials installerad...
Jag tror inte att jag gjort något särskilt med min lur för att få delning.

Postad 22 June 2011 - 05:17

steve yzerman
  • steve yzerman
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

anar att felet ligger i att du har valt att ha ovi-maps i offline-läge... man laddar inte ner alla adresser...

stämmer att den är i offline läge, men om jag ändrar till online så hämtar han hem data inte så billigt om man är i usa.
har hört att våra mobiler i sverige inte funkar i usa, att dom kör med ett annat bandfrekvens

Postad 22 June 2011 - 10:56

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

stämmer att den är i offline läge, men om jag ändrar till online så hämtar han hem data inte så billigt om man är i usa.
har hört att våra mobiler i sverige inte funkar i usa, att dom kör med ett annat bandfrekvens

Mängden data som hämtas är väldigt liten. N8:n funkar utmärkt i USA.

Postad 22 June 2011 - 11:11

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
som sagt är datamängen väldigt liten. om du känner till vilka adresser du behöver navigera till kan du ju spara dom i förväg innan du reser dit. ett annat alternativ är att använda ett w-lan på plats. om inte N8:an funkar i USA blir det nog svårt oavsett... pentabands-telefon!

Postad 22 June 2011 - 11:23

JagVetInte
  • JagVetInte
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
En konstig sak har jag upptäckt storleken på kartorna som man laddar ner via Wifi till telefonen direkt är mindre än om man taknar ner dem med Nokia Map Loader från PCn. Den angivna storleken var för Sverige 150MB om man tankar ner kartorna direkt och ca 300MB enligt Nokia Map Loader.

Har någon en förklaring?

Postad 22 June 2011 - 12:11

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

En konstig sak har jag upptäckt storleken på kartorna som man laddar ner via Wifi till telefonen direkt är mindre än om man taknar ner dem med Nokia Map Loader från PCn. Den angivna storleken var för Sverige 150MB om man tankar ner kartorna direkt och ca 300MB enligt Nokia Map Loader.

Har någon en förklaring?

Jag vet inte ens vad map loader är, använder Ovi Suite där Sverige är 155 MB.

Postad 22 June 2011 - 13:15

JagVetInte
  • JagVetInte
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Jag vet inte ens vad map loader är, använder Ovi Suite där Sverige är 155 MB.

Det finns ett program som heter Nokia Map Loader men den funktionaliteten har nu blivit integrerad i Ovi suite. Funktionsmässigt är det samma sak.

Postad 22 June 2011 - 13:22

roopie
  • roopie
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Fast det står ju nåt helt annat. :)

Det står väl inget om det? Om nokia kommer skeppa N8 med anna i Juli så kommer förmodligen anna-releasen finnas i navifirm i juli också.. Då blir det till att flasha om telefonen dirreekt!

Postad 22 June 2011 - 13:22

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Det finns ett program som heter Nokia Map Loader men den funktionaliteten har nu blivit integrerad i Ovi suite. Funktionsmässigt är det samma sak.

Hmm, då undrar jag också vad det är för skillnad på kartorna, om nu Map loader ger dubbelt så stora kartor som Ovi suite. .

Postad 22 June 2011 - 13:27

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Det står väl inget om det?

Jag syftade inte på Navifirm:

all existing device owners to download by the end of August.

Det borde ju betyda att för oss som har "obrandade" N8 så borde uppdateringen komma i juli

Postad 22 June 2011 - 13:35

JagVetInte
  • JagVetInte
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Hmm, då undrar jag också vad det är för skillnad på kartorna, om nu Map loader ger dubbelt så stora kartor som Ovi suite. .

Eftersom du inte ser samma sak måste kontrollera igen.

Postad 22 June 2011 - 13:48

steve yzerman
  • steve yzerman
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tack för svaren

Postad 22 June 2011 - 14:44

roopie
  • roopie
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Jag syftade inte på Navifirm:

Okej, ja då förstår jag vad du menade :)

Postad 22 June 2011 - 14:59

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
Nokia N9 börjar säljas 23:e september...

Postad 22 June 2011 - 15:06

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
Nokia säljer inte själva längre?

Postad 22 June 2011 - 15:33

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Mitt glas höll sig nästan helt repfritt ända tills jag gick till en sandstrand.
Jag hade mobilen i en byxficka som låg i en väska, men det var tillräckligt för att repa ner glaset.
På några dagar fick jag mångdubbelt fler repor an vad jag tidigare fått på fem månader.

Vill du inte ha repor så ta inte med mobilen till stranden.

Postad 22 June 2011 - 15:50

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Nokias mobiler är vad jag vet ensamma om pentabands 3G så de fungerar över 850/900/1700/1900/2100 banden de ska åtminstonde fungera hos AT&T and T-Mobile i USA.

Postad 22 June 2011 - 16:04

MerBlues
  • MerBlues
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
En liten överraskande (iallafall för mig, då jag fått intrycket att Mobil gnäller en del på Symbian) men glad nyhet:

I dagarna kommer Mobils nya specialtidning om smartphones från Nokia att finnas i välsorterade affärer som säljer tidningar. Möjligtvis finns tidningen redan ute, men om inte är det inte många dagar bort. SMARTA NOKIA kallas tidningen

http://symbianblogge...tidning-ar-har/

vad innehåller tidningens premiärnummer?

- Tester av senaste Symbianmodellerna: Nokia C7, E6, E7, N8 och X7.
- Olika skolor som visar hur man använder sin smarta Nokia för olika ändamål.
- Samt nyheter, listor, reportage och mycket annat.

Postad 22 June 2011 - 16:55

michaelvecel
  • michaelvecel
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Har beställt ny bottendel till min N8, blir enkelt att byta, bara två Torx T4.

Men högtalaren som sitter intill kameran brusar. Var hittar jag reservdel till den, och guide?

Varför jag byter själv är för att jag klumpigt tappat den i en sjö vid stranden. Drog upp den fortare än kvickt, stängde av den. In med den i ugnen hemma på 50 grader i två timmar. Lät den sen ligga att lufttorka. Funkar helt felfritt. Inga problem alls. De här med spräckt skruvfäste i bottendelen har kommit upp på senare tid, samma med lite småbrus i högtalaren (hörs när det ringer och när videos spelas upp) Vågar inte lämna in den på garantirep, kul om den skulle visa på fuktskador ;-)

Så hjälp gärna :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.