* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
9082 svar till detta ämne
Postad 11 April 2010 - 16:38
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Tackar!
@ Lurane - Inställd på "endast WCDMA" nu, får se om det blir några skillnader.
Angående min egen fråga tidigare om andra mailklienter så hittade jag k-9 Mail som fungerar perfekt. Mer eller mindre standardklienten men med ytterligare alternativ och inga anslutningsproblem.
Kan du kolla om du kan markera text i mottagna mail i K-9 Mail? Och om du kan redigera mailet om du ska vidarebefodra och vill ta bort en del av det innan. Det funkar inte i vanliga klienten.. Bah!
Postad 11 April 2010 - 16:54
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Var inne på att köpa denna telefonen redan förra året, men efter dåliga recensioner och filmer där den verkar hur seg som helst hade jag ändrat mig, och funderat på en HTC Desire istället. Idag så var jag och kände på den, och jag märkte inget av den seghet som jag uppfattat av många filmer, är den seg eller ej ?
Kommer använda till surf och musik/film, denna eller desire?
Min telefon är inte seg någonstans.
Postad 11 April 2010 - 17:24
jlarsson1978
-
jlarsson1978
-
Användare
-
-
167 inlägg
Idag så var jag och kände på den, och jag märkte inget av den seghet som jag uppfattat av många filmer, är den seg eller ej ?
Min första X10 var seg men efter att ha DOA:t den så fick jag en blixtsnabb X10 istället. Är supernöjd nu, kan inte tänka mig en bättre telefon.
Postad 11 April 2010 - 17:48
RichardA
-
RichardA
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Fick till det till slut med tangentbordet!
En fröjd att skriva med, men åäö är lite jobbiga att få till tycker jag.
Tack Jonas
Postad 11 April 2010 - 17:57
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Idag har jag inte pillat så mkt på luren men tog den från laddaren vid 9 ungefär i morse.
Några korta samtal, lite facebook och en webrunda, några sms och tagit ett 20-tal bilder. Har nu 75% kvar av batteriet efter 10 timmar. Känns mkt bra i mina ögon sett iaf
Postad 11 April 2010 - 18:01
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Tack Jonas
du behöver ju inte åäö med jonas tagentbord för skriver du tillexempel "svara" så får du ju upp "svåra" som stavråd... Mycket smidigare än en massa åäö knappar som bara tar onödig plats
Postad 11 April 2010 - 18:10
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
du behöver ju inte åäö med jonas tagentbord för skriver du tillexempel "svara" så får du ju upp "svåra" som stavråd...
Mycket smidigare än en massa åäö knappar som bara tar onödig plats 
Inte sååå smidigt när det går segare att skriva med sånt. Jag kan fan inte skriva alls med suggestions utan att jag måste vänta på telefonen att ha dem klara till mig. Går MYCKET fortare att skriva utan dem.
Postad 11 April 2010 - 18:13
hmm14
-
hmm14
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
HEJ!
Jag har bara en fråga nu när jag är när ett köp av en X10a.
När man kopplar en kontakt till Facebook laddar den då ner den kontaktens visningsbild så den syns i telefonboken?
Jag har följt den här tråden länge nu men jag kan inte minnas att jag har sett något svar på den här frågan. Hoppas att nån har tid att svara.
Postad 11 April 2010 - 18:16
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
HEJ!
Jag har bara en fråga nu när jag är när ett köp av en X10a. När man kopplar en kontakt till Facebook laddar den då ner den kontaktens visningsbild så den syns i telefonboken?
Jag har följt den här tråden länge nu men jag kan inte minnas att jag har sett något svar på den här frågan. Hoppas att nån har tid att svara. 
Nej. Men laddar du ner Facebook Sync från Market så fixar den automatiskt alla bilder till alla kontakter som har samma namn som de på Facebook. Resten kan du göra manuellt.  Edit: Facebookkopplingen i Kontakter är bara så du får upp samma persons alla konton när du trycker på infinity-knappen för den personen.
Redigerat av Flamso, 11 April 2010 - 18:18.
Postad 11 April 2010 - 18:23
rodak
-
rodak
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Tack Jonas
Tycker du det tar tid innan popupen kommer upp så gör följande: Aktivera "Custom popup delay" inne i settings. Sen ställer du in "Popup delay value" till 350ms. Har du den senaste betan så kan du även ställa in "Scandinavian hack" Då kommer alla våra bokstäver i början av popupen så du slipper glida me fingret till andra sidan. Och du vet väl att du bara behöver flytta fingre i sidleds? Du behöver alltså inte glida upp på popupen och sen åt sidan  Hoppas det förenklar för dig.
Postad 11 April 2010 - 20:15
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Ha ha vad trög man är. Hade en jailbreakad iphone ett tag och då tyckte jag appen "categorys" var så bra för man kunde göra mappar och lägga apparna i.
Detta finns ju i Android så nu gör det ju inte så mkt att man bara har 3 homescreens. Man bara gör några mappar för t.e.x radio, navigation, photoprog, spel osv sen kan man ju dra apparna ner i mapparna och sortera det så fint
Någon som vet en bra app för att kika på bilder i? Tycker det inbyggda är lite småsegt faktiskt. Har väl att göra med att det är stora filer men ändå. Gillar inte heller de stora "knapparna" som dyker upp och stör mig varenda gång jag bläddrar fram till en ny bild. Har inte heller listat ut hur man kan markera flera bilder och bluetootha samtidigt
Redigerat av Micke prylgalen, 11 April 2010 - 20:18.
Postad 11 April 2010 - 20:17
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Tycker du det tar tid innan popupen kommer upp så gör följande: Aktivera "Custom popup delay" inne i settings. Sen ställer du in "Popup delay value" till 350ms.
Har du den senaste betan så kan du även ställa in "Scandinavian hack" Då kommer alla våra bokstäver i början av popupen så du slipper glida me fingret till andra sidan.
Och du vet väl att du bara behöver flytta fingre i sidleds? Du behöver alltså inte glida upp på popupen och sen åt sidan  Hoppas det förenklar för dig.
Tack, där fick jag förklarat en sak jag funderat på...  Hur man skiftar från a till å eller ä eller nåt av de andra 'specialtecknen', samma sak med smileys, har bara lyckats göra en  och inte  tex.. men nu så. Tack
Postad 11 April 2010 - 20:46
jlarsson1978
-
jlarsson1978
-
Användare
-
-
167 inlägg
Vad tycker ni om kameran på X10:an? Jag har inte använt den så länge ännu, men börjar undra om inte kameran på min C905 var bättre ändå. Det verkar bli dålig upplösning och skärpa på bilderna med X10:an. Undrar varför? På min C905 kunde man zooma in rejält på bilderna och ändå få bra skärpa. På X10:an kan man inte zooma alls utan att bilden blir suddig, trots att man kör samma upplösning i megapixel som på C905 (dvs 8.1 MP). Är det bara jag som har noterat detta?
EDIT: Kan det bero på bildstabilisatorn, som jag har på? Tog bilder på en solnedgång idag och nästan alla bilder blev suddiga, vilket de inte blev med C905:an. (Ska testa mer utan bildstabilisatorn påslagen och se om det är den som spökar.)
Redigerat av jlarsson1978, 11 April 2010 - 20:55.
Postad 11 April 2010 - 20:49
Unregistered31768
-
Unregistered31768
-
Lärjunge
-
-
326 inlägg
Vad tycker ni om kameran på X10:an? Jag har inte använt så länge ännu, men börjar undra om inte kameran på min C905 var bättre ändå. Det verkar bli dålig upplösning och skärpa på bilderna med X10:an. På min C905 kunde man zooma in rejält på bilderna och ändå få bra skärpa. På X10:an kan man inte zooma alls utan att bilden blir suddig, trots att man kör samma upplösning i megapixel som på C905 (dvs 8.1 MP). Är det bara jag som har noterat detta?
Sätt på bildstabiliseringen.....
Postad 11 April 2010 - 20:55
jlarsson1978
-
jlarsson1978
-
Användare
-
-
167 inlägg
Sätt på bildstabiliseringen.....
Har den påslagen. Ska testa lite mer, men är inte så optimistisk...
Postad 11 April 2010 - 21:27
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Inte alltid bildstabilisering och sånt funkar bra då det inte handlar om en optisk stabilisator. Det är ju bara någon programvara som försöker reducera skakningar och kanske inte alltid lyckas så bra.
c905 har en bättre kamera på alla plan och en riktig xenonblixt som är väldigt användbar.
x10:an har den bästa kameran av Androidmobilerna när det är bra ljus. Blixten (lampan) är ett skämt och i dunkel miljö kan man glömma att ta vettiga bilder. Där är Legend, N1, desire garanterat bättre även om de aldrig kommer upp i c905:ans klass.
Själv prioriterar jag bilderna i bra ljus och ute typ och det klarar x10 mkt bättre än Legend och de andra. Det handlar väl om prioritering helt enkelt och vad man föredrar. Skall man på en fest eller liknande så måste man ändå ha en kamera med en riktig xenonblixt. Jag hade gärna haft c905:ans kamera i x10:an
Man måste samtidigt säga att som "allround användbar" kamera så vinner Legend, n1, Desire då ledblixten funkar ganska bra på korta avstånd. Så chansen att få en "användbar" bild i olika situationer är större även om x10 slår dom stort i bra ljus.
Postad 11 April 2010 - 21:43
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Själv prioriterar jag bilderna i bra ljus och ute typ och det klarar x10 mkt bättre än Legend och de andra. Det handlar väl om prioritering helt enkelt och vad man föredrar. Skall man på en fest eller liknande så måste man ändå ha en kamera med en riktig xenonblixt. Jag hade gärna haft c905:ans kamera i x10:an 
Man måste samtidigt säga att som "allround användbar" kamera så vinner Legend, n1, Desire då ledblixten funkar ganska bra på korta avstånd. Så chansen att få en "användbar" bild i olika situationer är större även om x10 slår dom stort i bra ljus.
Jag håller inte med. Om X10an hade haft blixt så hade den inte kunnat vara lika tunn som den är. Visst, det handlar väl inte om mer än ett par millimeter men det räcker. Nej, jag håller inte med där heller. Även när det är mörkt så blir det mer eller mindre kattskit av bilderna med de andra mobilerna också. Jag tar hellre en mobil som tar bra bilder i "riktigt" ljus!
Postad 11 April 2010 - 22:19
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Inte rört mobilen i princip idag. WLAN igång men inte så mycket mer än så. 15 min musik via BT. Ett samtal på 30 sek.
Började använda den vid 14, nu 9 timmar senare har jag 56% kvar av batteriet. Kanske en reset borde göra susen eller några tips? Kör ändå Advance Task killer free ibland och dödar de flesta processerna.
Postad 11 April 2010 - 22:22
mazoxas
-
mazoxas
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Har precis hittat mitt ultimata verktyg för att skicka grupp sms utan att behöva leta kontakter,man skapar lätt nya grupper. Finns i butiken och heter Contacts GroupU. Funkar klockrent
Postad 11 April 2010 - 22:31
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Bara förklarar hur det ligger till. Men visst det är väl upp till var och en att avgöra och testa x10 i mörker är helt oanvändbar och Legend/ N1 / Deisre kan du lyckas ta en "användbar bild" med samtidigt som du kan ta användbara utomhusbilder i bra ljus. Detta gör ju dom till en bättre "allroundkamera" helt klart. x10 http://i39.tinypic.com/21nfbl2.jpgLegend http://i43.tinypic.com/5cwv4.jpgDäremot verkar vi överens om att vi prioriterar den bästa kameran för "bra ljus situationer"
Postad 11 April 2010 - 22:35
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Inte rört mobilen i princip idag. WLAN igång men inte så mycket mer än så. 15 min musik via BT. Ett samtal på 30 sek. Började använda den vid 14, nu 9 timmar senare har jag 56% kvar av batteriet. Kanske en reset borde göra susen eller några tips? Kör ändå Advance Task killer free ibland och dödar de flesta processerna.
Gör en factory reset. Det hjälper nog, lite tveksam om det var lite placeboeffekt för min del men man kan ju hoppas! Och sen hjälper inte ATK att spara batteri. Android sköter bakgrundsprocesser bättre själv!
Postad 11 April 2010 - 22:38
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Bara förklarar hur det ligger till. Men visst det är väl upp till var och en att avgöra och testa
x10 i mörker är helt oanvändbar och Legend/ N1 / Deisre kan du lyckas ta en "användbar bild" med samtidigt som du kan ta användbara utomhusbilder i bra ljus. Detta gör ju dom till en bättre "allroundkamera" helt klart.
x10 http://i39.tinypic.com/21nfbl2.jpg Legend http://i43.tinypic.com/5cwv4.jpg
Däremot verkar vi överens om att vi prioriterar den bästa kameran för "bra ljus situationer"
Nja, mörker är det fan helt ovärt enligt min mening att ens försöka med en mobilkamera. Vet man att man ska ta bilder i stenmörker så tar jag lika gärna med mig min DSLR. Jag fotar sällan utan gör det ofta bara på dagen utomhus eller i skolan dvs när man är inomhus och det faktiskt finns ljus runtomkringen. Gör en factory reset. Det hjälper nog, lite tveksam om det var lite placeboeffekt för min del men man kan ju hoppas! Och sen hjälper inte ATK att spara batteri. Android sköter bakgrundsprocesser bättre själv!
Hur mycket ska man spara då? Inte så sugen att länka 100 personers FB igen  . Förstår väl att alla Apps är lite onödigt att säkerhetskopiera. Fast inte kollat på vad man kan säkerhetskopiera så vet inte vilka val man har.
Postad 11 April 2010 - 22:41
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Hur mycket ska man spara då? Inte så sugen att länka 100 personers FB igen . Förstår väl att alla Apps är lite onödigt att säkerhetskopiera. Fast inte kollat på vad man kan säkerhetskopiera så vet inte vilka val man har.
Ja alltså, det finns ju MyBackup som gör backup på i stort sett allt. Apps, inställningar, SMS, MMS etc. Men det kostar sin slant, även om det lätt är värt pengarna med tanke på att allt rensas när man uppdaterar telefonen ändå!
Redigerat av Flamso, 11 April 2010 - 23:38.
Postad 11 April 2010 - 23:22
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Vad tycker ni om kameran på X10:an? Jag har inte använt den så länge ännu, men börjar undra om inte kameran på min C905 var bättre ändå. Det verkar bli dålig upplösning och skärpa på bilderna med X10:an. Undrar varför? På min C905 kunde man zooma in rejält på bilderna och ändå få bra skärpa. På X10:an kan man inte zooma alls utan att bilden blir suddig, trots att man kör samma upplösning i megapixel som på C905 (dvs 8.1 MP). Är det bara jag som har noterat detta?
EDIT: Kan det bero på bildstabilisatorn, som jag har på? Tog bilder på en solnedgång idag och nästan alla bilder blev suddiga, vilket de inte blev med C905:an. (Ska testa mer utan bildstabilisatorn påslagen och se om det är den som spökar.)
Jag tycker kameran är grym! Tar skitbra bilder och är man lite stadig på handen kan man ta skapliga bilder i dunkelt ljus också.. Drar man ner exponeringen något så får man skaplig slutartid.. det blir såklart lite mörkare bilder, men är det mörkt där man tar bilden vill man kanske ändå inte att det ska se så jätteljust ut. Klart att det inte blir lika bra bilder i mörker som en kamera med riktig blixt, men å andra sidan gillar jag inte sånna bilder heller, det blir fruktansvärt platta bilder utan något djup när man använder vanliga digitalkameror med blixt i mörker.
Postad 11 April 2010 - 23:26
twintin
-
twintin
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Hur mycket ska man spara då? Inte så sugen att länka 100 personers FB igen . Förstår väl att alla Apps är lite onödigt att säkerhetskopiera. Fast inte kollat på vad man kan säkerhetskopiera så vet inte vilka val man har.
Innan du kör factory reset, kan du inte köra något typ "CPU Usage" och se om någon eller några processer sticker ut som tunga CPU användare (klipp gärna in resultatet).
Postad 12 April 2010 - 00:59
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Innan du kör factory reset, kan du inte köra något typ "CPU Usage" och se om någon eller några processer sticker ut som tunga CPU användare (klipp gärna in resultatet). Kolla precis nu med es taskmanager. Xscope på 74% CPU och 38 Mb.3g Watchdog på 7% och typ 13 mb. Alla andra 0% cpu.
Postad 12 April 2010 - 05:47
Smith
-
Smith
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Kan du kolla om du kan markera text i mottagna mail i K-9 Mail? Och om du kan redigera mailet om du ska vidarebefodra och vill ta bort en del av det innan. Det funkar inte i vanliga klienten.. Bah!
Jag TROR inte att jag kan markera text i mottagna mail rakt av. Väljer jag dock forward (alternate) så får jag upp hela mailet som ett redigerbart textdokument som jag kan markera valfria stycken ur för kopiering eller helt enkelt ta bort / lägga till delar som jag vill ska ingå i det vidarebefordrade mailet.
Postad 12 April 2010 - 06:00
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Upptäckte en intressant grej inatt. Jag har kört med amerikanskt "språk" sen jag fick telefonen och irriterade mig alltid på att nummer som man skrev in i Dialern alltid blev med tre siffror i taget avskiljt med ett -. Detta löste jag med att ställa in den på English (United Kingdom)! Fast då heter det ju Dialler istället.
Postad 12 April 2010 - 07:08
Unregisterede96902b7
-
Unregisterede96902b7
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Jag har problemet med A, oftast kommer det med men ibland inte. Det borde väl vara ett mjukvaru-problem, då det uppkommer både i liggande och stående inmatning (på skärmen )?
Fick detta svaret fårn Sony Ericsson support angående problemet: "Tack för att du kontaktade Sony Ericsson Contact Center. Vi beklagar problemet med din Sony Ericsson Xperia X10. Detta problem har att göra med mjukvaran i telefonen och vi arbetar på en uppdatering till telefonen som förbättrar bland annat tangentbordet. I dagsläget har vi ingen information om när en uppdateringen blir tillgänglig men det du kan prova tills dess är att installera något annat tangentbord som t.ex "Smart Keyboard" men observera att denna mjukvara inte är supporterad av Sony Ericsson." Förhoppningsvis ska väl detta rätta till problemet.
Redigerat av Unregisterede96902b7, 12 April 2010 - 07:09.
Postad 12 April 2010 - 07:16
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Testa htc_ime_jonasl_hires_21b1.zip som finns att ladda ner från xda eller länk från swedroid mfl ställen.
Om du fortf. har problem med tangentbordet vill säga.
Postad 12 April 2010 - 07:44
Smith
-
Smith
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Testa htc_ime_jonasl_hires_21b1.zip som finns att ladda ner från xda eller länk från swedroid mfl ställen. Om du fortf. har problem med tangentbordet vill säga. 
Du har ingen direktlänk? Sitter och nöter på Swedroids hemsida men är rent hopplösa på att hitta saker och ting.
Postad 12 April 2010 - 08:21
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Ja, okej. Nu märker jag absolut att batteriet blivit bättre. Har haft i batteriet i 1½h (körde med X1-batteriet innan och bytte till det nya som jag laddat i X1an och det var på 100%), kört Spotify genom Bluetooth den senaste timmen, laddat ner tio låtar till mina spellistor och skickat ett femtiotal sms. Nu ligger batteriet på 92%. VISS SKILLNAD!
Postad 12 April 2010 - 08:37
ananda
-
ananda
-
Användare
-
-
123 inlägg
Var försiktiga med att köra Pattern lock!!! Jag körde med det och om man gör fel pattern för många gånger så låser sig din android-mobil! Och för att låsa upp måste man skriva in sina google credentials. MEN detta fungerar INTE!
Googlade runt och hittade till slut en lösning som fungerade på X10an, och det är att skriva in sitt google konto med @gmail.com .. och i password skriver man null.
Android behöver verkligen skärpa till sig på säkerhetsfronten. Tur att jag slapp reseta mobilen.
Postad 12 April 2010 - 08:40
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Ja, okej. Nu märker jag absolut att batteriet blivit bättre. Har haft i batteriet i 1½h (körde med X1-batteriet innan och bytte till det nya som jag laddat i X1an och det var på 100%), kört Spotify genom Bluetooth den senaste timmen, laddat ner tio låtar till mina spellistor och skickat ett femtiotal sms. Nu ligger batteriet på 92%. VISS SKILLNAD! 
Woot fusk. Har kört min i en timma. Varav 20 min musik via blåtand och jag ligger på 95%. Ändrat till wcdma only också :-P. Vill inte factory reseta den... ska kolla på backup lösningar ikväll.
Redigerat av mornn, 12 April 2010 - 08:48.
Postad 12 April 2010 - 08:43
twintin
-
twintin
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Kolla precis nu med es taskmanager. Xscope på 74% CPU och 38 Mb.3g Watchdog på 7% och typ 13 mb. Alla andra 0% cpu.
Xscope verka käka lite väl mycket CPU kraft tycker jag. Om den kör så kontinuerligt lär nog ditt batteri ta slut rätt så fort.
Redigerat av twintin, 12 April 2010 - 08:43.
Postad 12 April 2010 - 08:45
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Var försiktiga med att köra Pattern lock!!! Jag körde med det och om man gör fel pattern för många gånger så låser sig din android-mobil! Och för att låsa upp måste man skriva in sina google credentials. MEN detta fungerar INTE!
Googlade runt och hittade till slut en lösning som fungerade på X10an, och det är att skriva in sitt google konto med @gmail.com .. och i password skriver man null.
Android behöver verkligen skärpa till sig på säkerhetsfronten. Tur att jag slapp reseta mobilen.
Detta stämmer ju inte. Jag låste min med men det fungerade felfritt att logga in med mitt googlekonto utan några nullpassword. Kör folk Jonas 21? Tror jag kör 20. Den hänger sig när man ska lägga in nya ord i landscape. Edit: 21an är lite speciell för x10 då man ska kunna scrolla med volymknapparna då trackball saknas. Får fixa det i eftermiddag.
Redigerat av mornn, 12 April 2010 - 09:43.
Postad 12 April 2010 - 08:50
OwLOwL
-
OwLOwL
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Har också upptäkt att jag har en process som heter:
"Sync Feeds/Checking Service" (eller på min device, på svenska: "Synkroniseringsflöden/Checkin service/Lagring av...") .. ligger och pendlar mellan 30-50% CPU.. alltid....
Någon som har någon anling om vad det kan vara?
Ibland, helt plötsligt, så drar devicen bara 1% i timmen av batteriet.... men oftast snitter den 7-8% i timmen... och har inga speciella appar som ligegr och drar....
Mvh // R
Postad 12 April 2010 - 09:17
MarreP
-
MarreP
-
Rookie
-
4 inlägg
Låter fint. Kan du lista upp vad du gjort för att få bättre batteritid?
Postad 12 April 2010 - 09:18
ananda
-
ananda
-
Användare
-
-
123 inlägg
Detta stämmer ju inte. Jag låste min med men det fungerade felfritt att logga in med mitt googlekonto utan några nullpassword.
Kör folk Jonas 21? Tror jag kör 20. Den hänger sig när man ska lägga in nya ord i landscape.
Det är en känd bugg som många löser på olika sätt och vissa har inte alls problem. Läs mer om det här. http://code.google.c...e...&colspec=ID
Postad 12 April 2010 - 09:27
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Det är en känd bugg som många löser på olika sätt och vissa har inte alls problem. Läs mer om det här. http://code.google.c...e...&colspec=ID
Det må vara så men du skrev först bara att det inte fungerar. Borde skrivit rakt av att det är en bugg. Menade bara att det visst fungerar än så bara ibland. Nu har jag närmare 80% kvar. WiFi nu och mer surt senaste halvtimman. Tror min drar lite väl mycket. Haft den sedan 31 mars och då har den blivit laddad många gånger... Edit: har Jonas v21 nu. Tror den hade sönder min ändra design :-(. Men scrolla med volymknappen är sjukt najs.
Redigerat av mornn, 12 April 2010 - 09:57.
Postad 12 April 2010 - 10:13
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Du har ingen direktlänk? Sitter och nöter på Swedroids hemsida men är rent hopplösa på att hitta saker och ting.
Här http://www.swedroid....read.php?t=8548
Postad 12 April 2010 - 10:21
rodak
-
rodak
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Testa htc_ime_jonasl_hires_21b1.zip som finns att ladda ner från xda eller länk från swedroid mfl ställen. Om du fortf. har problem med tangentbordet vill säga. 
Kör 21 fullversionen. Den kom ut igår, så betan är "gammal"  Changelog: * Version 21 hires lowres: Options: Move cursor with volume keys, Move Scandinavian popup chars closer to pressed key Fixed: More swipe detection tuning, Less laggy sound and vibration feedback with swiping enabled, Space insert more robust htc_ime_jonasl_hires_21.zip
Redigerat av rodak, 12 April 2010 - 10:22.
Postad 12 April 2010 - 10:24
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Kör 21 fullversionen. Den kom ut igår, så betan är "gammal"  Changelog:
* Version 21 hires lowres: Options: Move cursor with volume keys, Move Scandinavian popup chars closer to pressed key Fixed: More swipe detection tuning, Less laggy sound and vibration feedback with swiping enabled, Space insert more robust
htc_ime_jonasl_hires_21.zip
Tackar, då ska de uppdateras!  Blev verkligen natt och dag känsla i skrivandet tycker jag. Även om jag blev mer och mer van hur jag skulle trycka på tex 'a' för att det skulle bli rätt första ggn, så har ju htc tgb löst allt, känns det som.
Postad 12 April 2010 - 11:01
Smith
-
Smith
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Sådär, Jonas highres installerat. Jäklar vilken skillnad det är, färre ordalternativ men istället så är det alltid rätt ord och dom känns lättare att trycka på utan att trycka fel. Använde den här installationsguiden: Download : http://www.hallerud....sl_hires_21.zipFilemanager : Astro (finns i butiken) Instructions:
* Download v21 High resolution version or Low resolution version (see below for changelog) Tattoo class resolution devices not supported * Unzip and install the two apks (HTC_IME & Clicker) using your favorite method (via a file manager or adb install -r). * Go to Menu, Settings, Language & Keyboard. Select Touch Input and enter Touch Input settings. * To change keyboard, long press on lower left key on stock keyboard or any input field * The following applies to v13 and lower. v14 and up can be upgraded as any app. To update from an older version of this mod keeping settings/user dictionary please use Linda File Manager (or other file manager that can reinstall apps) and select OK to the question about replacing application. Another option is "adb install -r HTC_IME.apk"
Postad 12 April 2010 - 12:38
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Woot fusk. Har kört min i en timma. Varav 20 min musik via blåtand och jag ligger på 95%. Ändrat till wcdma only också :-P. Vill inte factory reseta den... ska kolla på backup lösningar ikväll.
Nu är den på 45% efter snart 5½ konstant spelande från Spotify i MW600. Om man bortser från de 20min jag snackat i telefon! Så det är klart dugligt! Jag låg ju på det innan när jag knappt använde telefonen.  Låter fint. Kan du lista upp vad du gjort för att få bättre batteritid?
Tja, jag har inte Gmail synkning på alls längre. Kan nog hjälpa en hel del!
Postad 12 April 2010 - 13:28
Evil_E
-
Evil_E
-
Användare
-
-
175 inlägg
Nu är den på 45% efter snart 5½ konstant spelande från Spotify i MW600. Om man bortser från de 20min jag snackat i telefon! Så det är klart dugligt! Jag låg ju på det innan när jag knappt använde telefonen. 
Jag är sen tidigare van vid iPhone 3G/3GS och den är inte bättre när det gäller batteriprestanda och då multitaskar den inte ens...  laddade den minst 2 ggr. om dagen ibland mer om jag t.ex. använde gps navigering eller spotify då drogs batteriet ur sig på ett par tim. utan större problem. Så om jag med X10i kan få till 10tim. på 1 laddning är jag mer än nöjd.  Men fördelen med X10:an jämfört med iPhone är ju att man kan skaffa ett extra batteri om man nu är rädd för att stå utan batteri vid något olämpligt ställe. OT: Har tidigare haft några (Sony) Ericsson telefoner och detta är nog den bästa telefonen som SE gjort på väldigt länge. Nu håller jag tummarna att diverse småsaker blir fixade med en uppdatering (klippa&klistra i mail) a:et som en del stör sig på och kanske ännu lite mera optimering
Postad 12 April 2010 - 13:30
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Jag är sen tidigare van vid iPhone 3G/3GS och den är inte bättre när det gäller batteriprestanda och då multitaskar den inte ens... laddade den minst 2 ggr. om dagen ibland mer om jag t.ex. använde gps navigering eller spotify då drogs batteriet ur sig på ett par tim. utan större problem. Så om jag med X10i kan få till 10tim. på 1 laddning är jag mer än nöjd. Men fördelen med X10:an jämfört med iPhone är ju att man kan skaffa ett extra batteri om man nu är rädd för att stå utan batteri vid något olämpligt ställe.
OT: Har tidigare haft några (Sony) Ericsson telefoner och detta är nog den bästa telefonen som SE gjort på väldigt länge. Nu håller jag tummarna att diverse småsaker blir fixade med en uppdatering (klippa&klistra i mail) a:et som en del stör sig på och kanske ännu lite mera optimering 
Jo men precis. Jag har batteriet från min X1 som passar bra också. Så det är rätt lugnt att klara sig mer än en dag! Haha, X10an går knappt att jämföra med tidigare SE-telefoner tycker jag. Det är ett himla lyft!
Postad 12 April 2010 - 13:34
Mayanyi
-
Mayanyi
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Nu är den på 45% efter snart 5½ konstant spelande från Spotify i MW600. Om man bortser från de 20min jag snackat i telefon! Så det är klart dugligt! Jag låg ju på det innan när jag knappt använde telefonen. 
Hmm, måste nog ta tag i detta o göra nåt jag med för är inte nöjd med min batteritid än. Kanske får bli en factoryreset med men först en sprite backup såklart. Tog den från laddaren 06:45 imorse, nu är kl 14:30. Jag har i princip inte gjort nånting med den, bara vart in i settings lite o ändrat. Öppnat mailklienten när jag fått mail osv. Inga samtal. Batteriet är nu på 59%, vilket iofs är bättre än förra veckan, då hade jag efter 15 på dagen runt 25% kvar utan att ha gjort nåt speciellt - bara "vanligt" användade.
Postad 12 April 2010 - 13:38
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Hmm, måste nog ta tag i detta o göra nåt jag med för är inte nöjd med min batteritid än. Kanske får bli en factoryreset med men först en sprite backup såklart. Tog den från laddaren 06:45 imorse, nu är kl 14:30. Jag har i princip inte gjort nånting med den, bara vart in i settings lite o ändrat. Öppnat mailklienten när jag fått mail osv. Inga samtal. Batteriet är nu på 59%, vilket iofs är bättre än förra veckan, då hade jag efter 15 på dagen runt 25% kvar utan att ha gjort nåt speciellt - bara "vanligt" användade.
Du kan ju alltid prova!  Och vanligt användande är så himla subjektivt! Med tanke på mina två till tre tusen sms i månaden så drar säkert min mobil rätt mycket batteri jämfört med alla andras. Men visst, ringer man mycket så äter den ju ännu mer batteri!
Postad 12 April 2010 - 14:15
lurane
-
lurane
-
Användare
-
-
101 inlägg
du kör inte JuiceDefender också eller?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|