Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frÄgor

9793 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 15 October 2018 - 16:48

angelsevov
  • angelsevov
  • AnvĂ€ndare

• 105 inlĂ€gg
  • 0

TvĂ„ kanaler försvinner vid nyĂ„r TNT och Discovery World 

jasÄ? jag googlade men hittar ingeingt. var hittar man information om det?

Postad 15 October 2018 - 17:11

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlĂ€gg
  • 0

Det stÀmmer att dom kommer lÀggas ner i Norden.

TNT blir en streamingtjÀnst sÄ den lÀggs inte iofs helt ner.

En utveckling som lÀr fortsÀtta dÄ allt fler enbart kör med olika streamingtjÀnster.

Redigerat av Leatherface, 15 October 2018 - 17:13.

Postad 15 October 2018 - 17:25

Huddingebo
  • Huddingebo
  • MĂ€stare

• 2539 inlĂ€gg
  • 0

Nu bryr jag mig inte om dessa kanaler, men det blir trĂ„kigt om streamimg tar över. Streamade program har för kort livslĂ€ngd gentemot de jag sjĂ€lv spelar in. 

Postad 15 October 2018 - 20:45

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

• 2817 inlĂ€gg
  • 0
PrissÀnkning?

Postad 16 October 2018 - 14:31

Melmac
  • Melmac
  • MĂ€stare

• 3271 inlĂ€gg
  • 0

Om streaming tjÀnsterna hade kunnat erbjudas med bra bildkvalitet och 5.1 ljud sÄ hade det ju varit OK men Canal Digitals streaming anvÀnder jag i alla fall bara till nödfall om man missat nÄtt och glömt spela in det.

Postad 17 October 2018 - 23:08

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

• 2817 inlĂ€gg
  • 0
CD. Varför spelas repriserna in vid serieinspelningar?
Jag spelar in Springfloden och ord mot ord pÄ svt och bÀgge serierna spelar in varenda repris. Fixa det! Och,nu nÀr det försvinner ytterligare kanaler sÄ kompenserar ni vÀl med prissÀnkning? För det har ju försvunnit en del den sista tiden. Visst,vi fick Deutche Welle som sÀkert har nÄra hundratusen tittare i Sverige istÀllet för vad det nu var. Hoppa över att ersÀtta med dyngkanaler och sÀnk priset i stÀllet! Eller sluta ta betalt för tvilling. Kortavgift pÄ 20 spÀnn för tvillingen Àr vÀl ok.

Redigerat av Askungen, 17 October 2018 - 23:12.

Postad 18 October 2018 - 08:01

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2332 inlĂ€gg
  • 1

CD. Varför spelas repriserna in vid serieinspelningar?
Jag spelar in Springfloden och ord mot ord pÄ svt och bÀgge serierna spelar in varenda repris. Fixa det! Och,nu nÀr det försvinner ytterligare kanaler sÄ kompenserar ni vÀl med prissÀnkning? För det har ju försvunnit en del den sista tiden. Visst,vi fick Deutche Welle som sÀkert har nÄra hundratusen tittare i Sverige istÀllet för vad det nu var. Hoppa över att ersÀtta med dyngkanaler och sÀnk priset i stÀllet! Eller sluta ta betalt för tvilling. Kortavgift pÄ 20 spÀnn för tvillingen Àr vÀl ok.

Hej

Problemet kommer att bli löst 23 oktober.

Mvh
Niklas

Postad 18 October 2018 - 09:29

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

• 2817 inlĂ€gg
  • 0

Hej
Mvh
Niklas

Postad 18 October 2018 - 18:54

Huddingebo
  • Huddingebo
  • MĂ€stare

• 2539 inlĂ€gg
  • 0

Nu gÄr det att spela in program för att kunna se ofline. Men hut gör man om man anvÀnder en ATV 4? Hittar ingen mer lÀngst ned för att komma in pÄ det material man kan spela in i appen.

Postad 18 October 2018 - 19:07

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2332 inlĂ€gg
  • 0

Nu gÄr det att spela in program för att kunna se ofline. Men hut gör man om man anvÀnder en ATV 4? Hittar ingen mer lÀngst ned för att komma in pÄ det material man kan spela in i appen.

Hej

Offline fungerar endast till iOS (iPhone / iPad) och Android. Det Àr bara visst innehÄll som gÄr att tanka ner offline.

Mer information hittar du hÀr

https://www.canaldig.../titta-offline/

Mvh
Niklas

Postad 18 October 2018 - 20:02

STS-128
  • STS-128
  • Wannabe

• 30 inlĂ€gg
  • 0
Hej CD,

Jag har ett förslag:

LikvÀl som att man kan anvÀnda appen för att spela in program pÄ sin box, borde man inte kunna spela upp inspelningar, som finns pÄ boxen, i appen?

Samt, som en del av implementeringen, Àven kunna lista vad som finns inspelat pÄ boxen, i appen. Logiskt följer av detta att man Àven kan tÀnka sig att tillÄta att radera inspelade program, som finns pÄ boxen, frÄn appen. Eller helt enkelt, ge appen möjlighet att göra det pÄ boxen, som man redan kan göra direkt med fjÀrrkontrollen mot boxen!

AnvĂ€nd pĂ„ detta sĂ€tt skulle sĂ„lunda appen bli ett ”fönster” mot boxen, och anvĂ€ndaren skulle kunna kolla pĂ„ program osv. pĂ„ samma sĂ€tt nĂ€r de Ă€r borta, som nĂ€r de sitter hemma i soffan framför tvn!

Postad 18 October 2018 - 20:22

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

• 2817 inlĂ€gg
  • 0

Hej
Offline fungerar endast till iOS (iPhone / iPad) och Android. Det Àr bara visst innehÄll som gÄr att tanka ner offline.
Mer information hittar du hÀr
https://www.canaldig.../titta-offline/
Mvh
Niklas

Kan rekommendera 4 blocks som gÄr att ladda ner.

Postad 19 October 2018 - 05:36

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2126 inlĂ€gg
  • 0
Jag kan inte lÀgga in serieinspelningar via appen. Den möjligheten har varit ur funktion ett bra tag nu. NÀr berÀknas saken vara löst?

Postad 19 October 2018 - 10:27

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2332 inlĂ€gg
  • 0

Jag kan inte lÀgga in serieinspelningar via appen. Den möjligheten har varit ur funktion ett bra tag nu. NÀr berÀknas saken vara löst?

Hej

TyvĂ€rr har vi inget datum för nĂ€r programmering av serieinspelningen via appen kommer att bli löst. 

Ska kolla upp om vi har nÄgon ny status.

Mvh
Niklas

Hej CD,

Jag har ett förslag:

LikvÀl som att man kan anvÀnda appen för att spela in program pÄ sin box, borde man inte kunna spela upp inspelningar, som finns pÄ boxen, i appen?

Samt, som en del av implementeringen, Àven kunna lista vad som finns inspelat pÄ boxen, i appen. Logiskt följer av detta att man Àven kan tÀnka sig att tillÄta att radera inspelade program, som finns pÄ boxen, frÄn appen. Eller helt enkelt, ge appen möjlighet att göra det pÄ boxen, som man redan kan göra direkt med fjÀrrkontrollen mot boxen!

AnvĂ€nd pĂ„ detta sĂ€tt skulle sĂ„lunda appen bli ett ”fönster” mot boxen, och anvĂ€ndaren skulle kunna kolla pĂ„ program osv. pĂ„ samma sĂ€tt nĂ€r de Ă€r borta, som nĂ€r de sitter hemma i soffan framför tvn!

Hej

Bra förslag! Ska ta det vidare till ansvariga.

Mvh
Niklas

Postad 22 October 2018 - 11:47

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1029 inlĂ€gg
  • 0
Det Ă€r fortfarande bildproblem pĂ„ SVT, blir suddigt och pulserar vilket synts tydligt pĂ„ planet earth i tex panoreringar. Även Alla för en hade problem i helgen.

Postad 23 October 2018 - 08:43

Melmac
  • Melmac
  • MĂ€stare

• 3271 inlĂ€gg
  • 0

TV4 har fortfarande pixelighets-störningar dÄ och dÄ. Hela nedre bilden pixlar sig med jÀmna mellanrum tills man byter kamera. Ser det oftast dÄ man filmar vÀderkartan med programledarna framför pÄ morgonen, men det kan Àven förekomma t.ex. vi pÄannons av kommande och nÀstkommande program.

Hur mÄnga kanaler har nu försvunnit sedan ett Är tillbaka och hur mÄnga nya har tillkommit?

Nyheter

100 CNN International

101 BBC World News

102 Sky News

103 Bloomberg

104 Al Jazeera English

106 CNBC

107 DW English

Ärligt talat?! 7 nyhetskanaler?!

Redigerat av Melmac, 23 October 2018 - 08:45.

Postad 23 October 2018 - 09:31

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

• 2817 inlĂ€gg
  • 0

TV4 har fortfarande pixelighets-störningar dÄ och dÄ. Hela nedre bilden pixlar sig med jÀmna mellanrum tills man byter kamera. Ser det oftast dÄ man filmar vÀderkartan med programledarna framför pÄ morgonen, men det kan Àven förekomma t.ex. vi pÄannons av kommande och nÀstkommande program.

Hur mÄnga kanaler har nu försvunnit sedan ett Är tillbaka och hur mÄnga nya har tillkommit?

Nyheter
100 CNN International
101 BBC World News
102 Sky News
103 Bloomberg
104 Al Jazeera English
106 CNBC
107 DW English

Ärligt talat?! 7 nyhetskanaler?!

DW undrar jag hur mÄnga tittare har. Förmodligen kostar den inget för CD att sÀnda. Det Àr ju en bra affÀrside. Ut med program/kanaler som kostar, in med gratisskit och höj sen priserna. Kanon!

Redigerat av Askungen, 23 October 2018 - 09:32.

Postad 23 October 2018 - 09:37

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlĂ€gg
  • 0

DW undrar jag hur mÄnga tittare har. Förmodligen kostar den inget för CD att sÀnda. Det Àr ju en bra affÀrside. Ut med program/kanaler som kostar, in med gratisskit och höj sen priserna. Kanon!

LinjÀr-TVs vÀg mot döden Àr lika obeveklig som Titanics vÀg mot isberget...

Postad 23 October 2018 - 09:42

Huddingebo
  • Huddingebo
  • MĂ€stare

• 2539 inlĂ€gg
  • 0

DW och Al Jazeera English ingÄr inte i CD:s utbud och skall inte rÀknas in i paketen. Det Àr fria kanaler som CD har plockat in och kan tas emot av alla som har fria boxar.

Postad 23 October 2018 - 09:45

Huddingebo
  • Huddingebo
  • MĂ€stare

• 2539 inlĂ€gg
  • 0

LinjÀr-TVs vÀg mot döden Àr lika obeveklig som Titanics vÀg mot isberget...

NU handlar denna forumdel om CD och inte om sÀndningsformer. För det finns det andra forum.

Postad 23 October 2018 - 10:40

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

• 2817 inlĂ€gg
  • 0

DW och Al Jazeera English ingÄr inte i CD:s utbud och skall inte rÀknas in i paketen. Det Àr fria kanaler som CD har plockat in och kan tas emot av alla som har fria boxar.

JasÄ,enligt deras hemsida ingÄr de i familjepaketet och i baspaket nöje. Har du rent baspaket ingÄr inte DW i allafall.
Sen om andra fta boxar tar in dom Àr ju en annan sak.

Postad 23 October 2018 - 11:14

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2332 inlĂ€gg
  • 1

JasÄ,enligt deras hemsida ingÄr de i familjepaketet och i baspaket nöje. Har du rent baspaket ingÄr inte DW i allafall.

Hej

Deutsche welle krÀver programkort frÄn canal digital. Al Jazeera Àr en fri kanal och krÀver inget programkort.

Lista pÄ fria kanaler pÄ vÄr satellit
CGTN
CGTN Documentray

Al Jazeera
Gospel Channel
Kanal 10 Norge
LifeStyleTV
SkyNews
VisionSverige

Visjon Norge

Mvh
Niklas

Redigerat av Allente Sverige, 23 October 2018 - 11:14.

Postad 23 October 2018 - 11:27

Huddingebo
  • Huddingebo
  • MĂ€stare

• 2539 inlĂ€gg
  • 0

FrĂ„gade CD i detta forum varför inte DW och Al Jazeera English fanns i CD appen och fĂ„r dĂ„ till svar att Al Jazeera Englishinte inte finns med i nĂ„got paket, men finns dĂ€r Ă€ndĂ„ och man skulle Ă„terkomma om DW. Finner att Al Jazeera English och Sky News kan ses okodat, medan DW Ă€r kodad nĂ€r jag kollat i min TV utan programkortet insatt. 

Postad 23 October 2018 - 13:01

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlĂ€gg
  • 0

NU handlar denna forumdel om CD och inte om sÀndningsformer. För det finns det andra forum.

Min kommentar Àr i allra högsta grad relevant. CDs intÀkter Àr hotade av streaming och ett sÀtt att fördröja det oundvikliga Àr att gÄ över till billigare innehÄll men med bibehÄllna eller t o m högre priser.

Postad 23 October 2018 - 13:21

Huddingebo
  • Huddingebo
  • MĂ€stare

• 2539 inlĂ€gg
  • 0

Det linjÀra tittande kommer inte dö ut Àn pÄ mÄnga Är, vi Àr för mÄnga Àldre med vana att titta pÄ TV-program linjÀrt och har streamandet som ett komplement. Att sedan CD mÄste förnya sig i konkurrens med andra plattformar Àr givetvis nödvÀndigt om man ska överleva. För övrigt tror jag att CD kommer att gÄ ihop med Viasat inom en snar framtid och fortsÀtta med satellitsÀndningar ett bra tag till för vi Àr mÄnga som vill ha kvar dessa sÀndningar.

Postad 23 October 2018 - 18:24

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2126 inlĂ€gg
  • 0

Hej
Mvh
Niklas

Perfekt! Började precis bli trött pÄ alla inspelade repriser.

Postad 23 October 2018 - 18:30

ruva
  • ruva
  • MĂ€stare

• 2789 inlĂ€gg
  • 0

Det linjÀra tittande kommer inte dö ut Àn pÄ mÄnga Är, vi Àr för mÄnga Àldre med vana att titta pÄ TV-program linjÀrt och har streamandet som ett komplement. Att sedan CD mÄste förnya sig i konkurrens med andra plattformar Àr givetvis nödvÀndigt om man ska överleva. För övrigt tror jag att CD kommer att gÄ ihop med Viasat inom en snar framtid och fortsÀtta med satellitsÀndningar ett bra tag till för vi Àr mÄnga som vill ha kvar dessa sÀndningar.

Japp, och linjĂ€rt tittande ger bĂ€ttre bild och ljud pĂ„ SVT, C-More Play + TV4 sĂ„ spelar hellre in Ă€n streamar. GĂ€ller dock inte Viaplay som har riktigt ljud pĂ„ sina streamar och bra bild. Bortser frĂ„n rena streamingstjĂ€nster som i alla fall USA hĂ„ller pĂ„ att ha ihjĂ€l sig sjĂ€lva eftersom det Ă€r pĂ„ vĂ€g att delas upp mellan sĂ„ mĂ„nga abonnemang att folk inte kommer ha rĂ„d och piratmarknaden kommer Ă„terhĂ€mta sig tror CNET, Verge och Digital Trends 

https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=EWkDZ51yrUg

Redigerat av ruva, 23 October 2018 - 18:32.

Postad 24 October 2018 - 17:49

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1029 inlĂ€gg
  • 0

Hej

Mvh
Niklas

24:e idag, Àr uppdateringen pÄ gÄng?

Postad 24 October 2018 - 18:10

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • ForumrĂ€v

• 722 inlĂ€gg
  • 0

Det ska vÀl inte va nÄt pÄ gÄng utan det ska vara klart, sÄ tolkar jag det.

Postad 24 October 2018 - 19:18

Priskvark
  • Priskvark
  • AnvĂ€ndare

• 125 inlĂ€gg
  • 0

Det undrar jag ocksÄ. Eftersom jag kör pÄ en box som inte sÀljs av CD skulle det ju kunna vara "osynlig" EPG-information som inte syns i tablÄtexterna som anvÀnds? Men jag fÄr nog erkÀnna att jag hoppats pÄ en lösning som fungerar generellt och inte enbart pÄ de nyaste CD-boxarna.

Hur Àr det med er som har moderna CD-boxar. Ser ni vad som Àr repriser och kan er inspelningsfunktion urskilja dem?

Postad 25 October 2018 - 07:53

qsec
  • qsec
  • Wannabe

• 14 inlĂ€gg
  • 0

Hej

Mvh
Niklas

Det verkar inte fungera, inte för mig i alla fall. Börjar bli ohÄllbart med fylld hÄrddisk till följd.

Vad hÀnder?

Redigerat av qsec, 25 October 2018 - 07:53.

Postad 25 October 2018 - 08:25

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2332 inlĂ€gg
  • 0

Det verkar inte fungera, inte för mig i alla fall. Börjar bli ohÄllbart med fylld hÄrddisk till följd.

Vad hÀnder?

Hej

TyvÀrr blev det inte sÄ att vi gick live den 23 oktober. VÀntar fortfarande pÄ mer information.
Ber om ursÀkt för att vi inte höll det utlovade datumet.

Mvh
Niklas

Postad 25 October 2018 - 08:30

Tore3
  • Tore3
  • ForumrĂ€v

• 864 inlĂ€gg
  • 1
Jag skriver inte hĂ€r för att försvara CD pĂ„ nĂ„got sĂ€tt. Har CD lovat en tjĂ€nst som serieinspelningar sĂ„ ska den hĂ„llas. Men om serieinspelningar inte fungerar eller Epg Ă€n nĂ„gra dagar i förvĂ€g, lĂ€gg in inspelningar avsnitt för avsnitt varje dag det gör jag. Serieinspelningar har jag aldrig litat pĂ„. Radera inspelningar Ă€r vĂ€l lĂ€tt. Har smartboxen som funkar bra hittills. Miraklet OnePlace som ska klara allt verkar Ă€n sĂ„ lĂ€nge vara ett stolpskott för CD. Är vĂ€l lite ”Grinig Gubbe” hĂ€r nu och förstĂ„r frustrationen nĂ€r grejer inte fungerar men...

Postad 25 October 2018 - 11:28

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlĂ€gg
  • 1

Det CD gjort fel Àr inte att de slirat med att fixa serieinspelningarna. Det man gjort fel Àr att man (av allt att döma i panik) rullade ut en uppdatering man inte testat, vilket orsakat de problem vi nu ser. Inte ett professionellt agerande.

Postad 25 October 2018 - 19:15

STS-128
  • STS-128
  • Wannabe

• 30 inlĂ€gg
  • 0

Det CD gjort fel Àr inte att de slirat med att fixa serieinspelningarna. Det man gjort fel Àr att man (av allt att döma i panik) rullade ut en uppdatering man inte testat, vilket orsakat de problem vi nu ser. Inte ett professionellt agerande.

Jag hĂ„ller med alfista. Det Ă€r oseriöst att köra ut en uppdatering och "hoppas" att det ska funka, vilket garanterat orsakar problem för betalande anvĂ€ndare. Dessutom har CD nu angett 3 olika datum för nĂ€r problemen ska vara lösta (i september skrev man "nĂ€sta vecka", sedan var det "första halvan av oktober", för att dĂ€refter specificeras till "23/10").  Det Ă€r faktiskt inte heller vad som kan förvĂ€ntas av en premiumleverantör ("marknadens mest driftsĂ€kra tv-lösning"). SkĂ€rpning tack!

HÀrutöver har jag noterat en twist pÄ buggen i min 500 GB box:

Jag har serieinspelning av Springfloden. Vid ett flertal av de senaste veckorna, de tre senaste tror jag, har det visat sig att efter att jag raderat dubbelbokade inspelningar av samma program i en folder pĂ„ disken, har den "tappat" serieinspelningen, sĂ„ att jag blivit tvingad att sĂ€tta igĂ„ng en ny serieinspelning för att fĂ„ in alla program i serien pĂ„ disken - har fĂ„nigt mĂ„nga foldrar nu. Jag hoppas innerligt att Ă€ven denna bugg löses nĂ€r huvudproblemet fixas. Det kan inte vara sĂ€rskilt svĂ„rt att sĂ€tta upp ett testfall för att verifera detta, men det Ă€r inte helt uppenbart att man som anvĂ€ndare upptĂ€cker att serieinspelningar inte lĂ€ngre sker förrĂ€n det Ă€r för sent.  <_<

Redigerat av STS-128, 25 October 2018 - 19:15.

Postad 25 October 2018 - 19:22

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2332 inlĂ€gg
  • 1

Jag hĂ„ller med alfista. Det Ă€r oseriöst att köra ut en uppdatering och "hoppas" att det ska funka, vilket garanterat orsakar problem för betalande anvĂ€ndare. Dessutom har CD nu angett 3 olika datum för nĂ€r problemen ska vara lösta (i september skrev man "nĂ€sta vecka", sedan var det "första halvan av oktober", för att dĂ€refter specificeras till "23/10").  Det Ă€r faktiskt inte heller vad som kan förvĂ€ntas av en premiumleverantör ("marknadens mest driftsĂ€kra tv-lösning"). SkĂ€rpning tack!

HÀrutöver har jag noterat en twist pÄ buggen i min 500 GB box:

Jag har serieinspelning av Springfloden. Vid ett flertal av de senaste veckorna, de tre senaste tror jag, har det visat sig att efter att jag raderat dubbelbokade inspelningar av samma program i en folder pĂ„ disken, har den "tappat" serieinspelningen, sĂ„ att jag blivit tvingad att sĂ€tta igĂ„ng en ny serieinspelning för att fĂ„ in alla program i serien pĂ„ disken - har fĂ„nigt mĂ„nga foldrar nu. Jag hoppas innerligt att Ă€ven denna bugg löses nĂ€r huvudproblemet fixas. Det kan inte vara sĂ€rskilt svĂ„rt att sĂ€tta upp ett testfall för att verifera detta, men det Ă€r inte helt uppenbart att man som anvĂ€ndare upptĂ€cker att serieinspelningar inte lĂ€ngre sker förrĂ€n det Ă€r för sent.  <_<

Hej

Vi hade helt klart kunnat hantera bytet av epg-leverantör mycket bÀttre, och ber Äterigen om ursÀkt för detta. Vi Àr vÀldigt nÀra en lösning pÄ problemet, hoppas pÄ att ha ett nytt datum inom kort.

Mvh
Niklas

Postad 26 October 2018 - 02:36

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlĂ€gg
  • 0

Jag har serieinspelning av Springfloden. Vid ett flertal av de senaste veckorna, de tre senaste tror jag, har det visat sig att efter att jag raderat dubbelbokade inspelningar av samma program i en folder pĂ„ disken, har den "tappat" serieinspelningen, sĂ„ att jag blivit tvingad att sĂ€tta igĂ„ng en ny serieinspelning för att fĂ„ in alla program i serien pĂ„ disken - har fĂ„nigt mĂ„nga foldrar nu.

Jag har noterat detsamma, har inte haft tid att titta ikapp den serien Ànnu, men jag tror inte det beror pÄ att du raderat kommande inspelningar, man har helt enkelt startat en ny sekvens. Har drabbat fler program Àn Springfloden. Som det Àr nu raderar jag inget avsnitt av en serie innan jag ser att nÀsta veckas avsnitt schemalagts, mÀrker jag att det inte sker sÄ blir det till att starta en ny serieinspelning.
Kommer ta ett tag innan det blir nÄgon ordning pÄ hÄrddisken igen.

Postad 27 October 2018 - 15:41

STS-128
  • STS-128
  • Wannabe

• 30 inlĂ€gg
  • 1

Hej

Vi hade helt klart kunnat hantera bytet av epg-leverantör mycket bÀttre, och ber Äterigen om ursÀkt för detta. Vi Àr vÀldigt nÀra en lösning pÄ problemet, hoppas pÄ att ha ett nytt datum inom kort.

Mvh
Niklas

Hej,

Ja, detta hade sÄklart kunnat hanteras pÄ ett bÀttre sÀtt. Men det som stör mig Àr att Canal Digital, som organisation, inte verkar lÀra sig av sina misstag. NÀr jag gick med i CD pÄ vÄren 2010, började jag med Sagems 250 GB box. Den "uppgraderades" till usel bortom beskrivning, och hÄrresande buggar slÀpptes gÄng pÄ gÄng till anvÀndarna. Allt medan CD lÄtsades som det regnade, och det fanns inga problem med boxen, bara man bytte strömadapter... Efter nÄgra Är slÀpptes 500 GB-boxen, och den har funkat riktigt bra, vad jag minns. Men nu, nÀr man byter EPG-leverantör kommer elÀndet tillbaka. Man fÄr helt enkelt inte slÀppa otestade uppdateringar till betalande anvÀndare! Skulle en besvÀrande bugg slÀppas igenom sÄ mÄste man ta tag i situationen resolut, exempelvis genom att backa till den tidigare fungerande versionen (det görs möjligt genom god framförhÄllning i planeringen och en vÀlfungerande testverksamhet), och redan i det första skedet lÀmna korrekt och pÄlitlig information till anvÀndarna varför man gör som man gör, vad man gör, och nÀr problemet kommer vara löst. Sedan Àr det "bara" att leverera enligt sin egen utsaga.

Det enda ni lÀrt er sedan golgatavandringen 2010-2011 Àr att ni har förbÀttrat kundkommunikationen och erkÀnner att det finns problem, inget annat. Allt det andra lÀmnar, tyvÀrr, fortfarande mycket i övrigt att önska.

Postad 27 October 2018 - 16:00

STS-128
  • STS-128
  • Wannabe

• 30 inlĂ€gg
  • 0

Jag har noterat detsamma, har inte haft tid att titta ikapp den serien Ànnu, men jag tror inte det beror pÄ att du raderat kommande inspelningar, man har helt enkelt startat en ny sekvens. Har drabbat fler program Àn Springfloden. Som det Àr nu raderar jag inget avsnitt av en serie innan jag ser att nÀsta veckas avsnitt schemalagts, mÀrker jag att det inte sker sÄ blir det till att starta en ny serieinspelning.
Kommer ta ett tag innan det blir nÄgon ordning pÄ hÄrddisken igen.

Vi fÄr helt enkelt hoppas att Àven denna aspekt av EPG-buggen blir löst inom ramen för nuvarande ÄtgÀrd. Och jag hoppas verkligen inte att de inför en ny begrÀnsning, att man mÄste göra som du beskriver för att inte tappa en serieinspelning. Det Àr ju galet att inte kunna kolla pÄ ett avsnitt (och radera det) för att bereda plats för andra inspelningar, innan nÀsta avsnitt schemalagts, bara för att funktionen 'Serieinspelning' Àr osmart implementerad!

Jag har Ă€ven serieinspelning av The Big Bang Theory pĂ„ Femman. De sĂ€nder ju 2 avsnitt varje vardag (eller nĂ„t sĂ„nt) och varje avsnitt sĂ€nds tre gĂ„nger - mĂ„nga avsnitt blir det. DĂ€r raderar jag friskt kommande dubletter för jag har verkligen lite utrymme kvar pĂ„ disken, men jag kan inte pĂ„minna mig att jag tappat serieinspelningen, men jag Ă€r faktiskt inte sĂ€ker. DĂ€remot har jag fĂ„tt en massa "spökinspelningar", inspelningar som varken Ă€r kommande eller utförda, utan verkar mest vara nĂ„n sorts "skal". Nyss raderade jag en sĂ„dan "inspelning", och samtidigt raderades samtliga "skal" i foldern, visade det sig. TyvĂ€rr upptĂ€ckte jag inte det förrĂ€n jag raderade nĂ€sta program i foldern, som dĂ„ givetvis var en riktigt inspelat program...   :angry: (alla "spökinspelningarna" lĂ„g samlade först i foldern)

HÄller med om att det lÀr dröja ett bra tag innan det blir ordning pÄ hÄrddisken med alla foldrar igen.

Och jag hoppas innerligt att om CD implementerar mitt förslag om utökad funktionalitet i appen, att man testar den ordentligt innan man slĂ€pper den!  :rolleyes:

Redigerat av STS-128, 27 October 2018 - 16:05.

Postad 31 October 2018 - 11:22

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

• 2817 inlĂ€gg
  • 0
Hej CD. Vart Àr det fjÀrde avsnittet av The Cry pÄ Cmore?

Postad 31 October 2018 - 13:25

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2332 inlĂ€gg
  • 0

Hej

Jag har stÀllt frÄgan till C More, Äterkommer nÀr jag fÄr svar.

Mvh
Niklas

Postad 31 October 2018 - 21:34

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1869 inlĂ€gg
  • 0

1 november fÄr Viasat kunder FOX i HD

NÀr Àr det dags för CD att erbjuda FOX HD?

Postad 31 October 2018 - 21:38

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

• 2817 inlĂ€gg
  • 0

1 november fÄr Viasat kunder FOX i HD
NÀr Àr det dags för CD att erbjuda FOX HD?

CD tar bort kanaler,inte lÀgger till.

Postad 01 November 2018 - 11:33

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2332 inlĂ€gg
  • 0

Hej

Fick svar av C More och avsnitt 4 kommer pÄ lördag.

Mvh

Niklas

Postad 01 November 2018 - 13:44

skwlkr76
  • skwlkr76
  • Amatör

• 51 inlĂ€gg
  • 0
Hej Canal Digital!
Skriver Àven i detta forumet dÄ fler boxar verkar ha problem med SVTs kvalité.
Hur gÄr det?

VĂ€nligen
Johan

Redigerat av skwlkr76, 01 November 2018 - 14:55.

Postad 01 November 2018 - 14:10

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

• 2817 inlĂ€gg
  • 0

Hej
Fick svar av C More och avsnitt 4 kommer pÄ lördag.

Mvh
Niklas

👍

Postad 04 November 2018 - 21:44

rogsm
  • rogsm
  • Amatör

• 99 inlĂ€gg
  • 0

Hej Canal Digital!
Skriver Àven i detta forumet dÄ fler boxar verkar ha problem med SVTs kvalité.
Hur gÄr det?

VĂ€nligen
Johan

NÄgot har definitiv hÀnt med bildkvalitén pÄ SVT, Ät det sÀmre hÄllet...

Förr var det kanonbild, nu upplevs den som jÀmförbar med SVT Play. Jag rÄkade spela in "HallÄ! Magnus Uggla Show!" igÄr (3/11) trots att jag redan hade den inspelad sedan tidigare (18/3) sÄ jag passade pÄ att göra en jÀmförelse.

Inspelning frÄn 18/3 Àr bitvis ingen höjdare sÄ som det ju gÀrna blir nÀr det Àr stora sjok med uniforma fÀrger, men gÄrdagens inspelning visade dessutom upp massiva mosaik-artefakter.

Hemskt!

Jag som alltid brukar hÀnvisa till Canal Digital's överlÀgsna bildkvalité frÄn satellit nÀr sÀljare försöker att fÄ mig att hoppa pÄ nÄgon annan lösning. Dags att tÀnka om?

Postad 05 November 2018 - 07:32

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • ForumrĂ€v

• 722 inlĂ€gg
  • 0

Tick tack, tick tack, hur gÄr det med fix till serieinspelningar till Smart HD-boxen? Inte hört sÄ mycke och tiden bara gÄr och gÄr. NÀr kommer fixen?

Som smÄbarns förÀlder sÄ har man absolut ingen tid att hÄlla koll pÄ alla serier och hÄrddisken fylls bara pÄ och man mÄste hela tiden radera.

Inte sÄ att ett program har 1st repris bara utan brukar vara typ 3-5st repriser och allt spelas in.

Fan att det ska bytas grejer utan man kollar att allt fungerar först. Fixa det hĂ€r nu. Är nu inte ensam med problemet. 

Redigerat av Turbo-Danne, 05 November 2018 - 07:33.

Postad 05 November 2018 - 11:25

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlĂ€gg
  • 0

Tick tack, tick tack, hur gÄr det med fix till serieinspelningar till Smart HD-boxen? Inte hört sÄ mycke och tiden bara gÄr och gÄr. NÀr kommer fixen?

NÄja, det Àr ju bara knappt tvÄ mÄnader sedan man skapade det felet. Med tanke pÄ hur lÀnge SVT-kanalerna varit trasiga sÄ Àr det blott ett ögonblick, det kan ju ge en vink om hur snabbt CD löser de problem man vÄllar sina kunder.

Redigerat av alfista, 05 November 2018 - 11:25.

Postad 05 November 2018 - 15:24

ruva
  • ruva
  • MĂ€stare

• 2789 inlĂ€gg
  • 0

NÄja, det Àr ju bara knappt tvÄ mÄnader sedan man skapade det felet. Med tanke pÄ hur lÀnge SVT-kanalerna varit trasiga sÄ Àr det blott ett ögonblick, det kan ju ge en vink om hur snabbt CD löser de problem man vÄllar sina kunder.

Inte bĂ€ttre hos Sappa och deras IPTV-box. Jo serieinspelningar fungerar men kör in alla repriser ocksĂ„. StĂ€ller man istĂ€llet pĂ„ att spela in en speciell tid i veckan dĂ„ blir det 1 timma fel nĂ€r vi gĂ„r över till sommar eller vintertid. 

0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Använda filter
    johan b-lund
    2026-09-02 18:54:35
  • LFE reference och Center ch
    johan b-lund
    2026-09-02 18:43:15
  • Resultat
    johan b-lund
    2026-08-29 19:05:31
  • johan b-lund
    2026-08-29 18:55:18
  • More is Always Better
    johan b-lund
    2026-08-29 18:47:07
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.