Två kanaler försvinner vid nyår TNT och Discovery World
jaså? jag googlade men hittar ingeingt. var hittar man information om det?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
Startad av
Allente Sverige
, Apr 08 2011 10:25
9738 svar till detta ämne
Postad 15 October 2018 - 16:48
jaså? jag googlade men hittar ingeingt. var hittar man information om det? Postad 15 October 2018 - 17:11 Det stämmer att dom kommer läggas ner i Norden. TNT blir en streamingtjänst så den läggs inte iofs helt ner. En utveckling som lär fortsätta då allt fler enbart kör med olika streamingtjänster. Redigerat av Leatherface, 15 October 2018 - 17:13. Postad 15 October 2018 - 17:25 Nu bryr jag mig inte om dessa kanaler, men det blir tråkigt om streamimg tar över. Streamade program har för kort livslängd gentemot de jag själv spelar in. Postad 16 October 2018 - 14:31 Om streaming tjänsterna hade kunnat erbjudas med bra bildkvalitet och 5.1 ljud så hade det ju varit OK men Canal Digitals streaming använder jag i alla fall bara till nödfall om man missat nått och glömt spela in det. Postad 17 October 2018 - 23:08
CD. Varför spelas repriserna in vid serieinspelningar?
Jag spelar in Springfloden och ord mot ord på svt och bägge serierna spelar in varenda repris. Fixa det! Och,nu när det försvinner ytterligare kanaler så kompenserar ni väl med prissänkning? För det har ju försvunnit en del den sista tiden. Visst,vi fick Deutche Welle som säkert har nåra hundratusen tittare i Sverige istället för vad det nu var. Hoppa över att ersätta med dyngkanaler och sänk priset i stället! Eller sluta ta betalt för tvilling. Kortavgift på 20 spänn för tvillingen är väl ok. Redigerat av Askungen, 17 October 2018 - 23:12. Postad 18 October 2018 - 08:01
Hej Postad 18 October 2018 - 18:54 Nu går det att spela in program för att kunna se ofline. Men hut gör man om man använder en ATV 4? Hittar ingen mer längst ned för att komma in på det material man kan spela in i appen. Postad 18 October 2018 - 19:07
Hej Postad 18 October 2018 - 20:02
Hej CD,
Jag har ett förslag: Likväl som att man kan använda appen för att spela in program på sin box, borde man inte kunna spela upp inspelningar, som finns på boxen, i appen? Samt, som en del av implementeringen, även kunna lista vad som finns inspelat på boxen, i appen. Logiskt följer av detta att man även kan tänka sig att tillåta att radera inspelade program, som finns på boxen, från appen. Eller helt enkelt, ge appen möjlighet att göra det på boxen, som man redan kan göra direkt med fjärrkontrollen mot boxen! Använd på detta sätt skulle sålunda appen bli ett ”fönster” mot boxen, och användaren skulle kunna kolla på program osv. på samma sätt när de är borta, som när de sitter hemma i soffan framför tvn! Postad 18 October 2018 - 20:22 Kan rekommendera 4 blocks som går att ladda ner. Postad 19 October 2018 - 05:36
Jag kan inte lägga in serieinspelningar via appen. Den möjligheten har varit ur funktion ett bra tag nu. När beräknas saken vara löst?
Postad 19 October 2018 - 10:27
Hej
Hej Postad 22 October 2018 - 11:47
Det är fortfarande bildproblem på SVT, blir suddigt och pulserar vilket synts tydligt på planet earth i tex panoreringar. Även Alla för en hade problem i helgen.
Postad 23 October 2018 - 08:43 TV4 har fortfarande pixelighets-störningar då och då. Hela nedre bilden pixlar sig med jämna mellanrum tills man byter kamera. Ser det oftast då man filmar väderkartan med programledarna framför på morgonen, men det kan även förekomma t.ex. vi påannons av kommande och nästkommande program.
Hur många kanaler har nu försvunnit sedan ett år tillbaka och hur många nya har tillkommit?
Nyheter 100 CNN International 101 BBC World News 102 Sky News 103 Bloomberg 104 Al Jazeera English 106 CNBC 107 DW English
Ärligt talat?! 7 nyhetskanaler?! Redigerat av Melmac, 23 October 2018 - 08:45. Postad 23 October 2018 - 09:31 DW undrar jag hur många tittare har. Förmodligen kostar den inget för CD att sända. Det är ju en bra affärside. Ut med program/kanaler som kostar, in med gratisskit och höj sen priserna. Kanon! Redigerat av Askungen, 23 October 2018 - 09:32. Postad 23 October 2018 - 09:37
Linjär-TVs väg mot döden är lika obeveklig som Titanics väg mot isberget... Postad 23 October 2018 - 09:42 DW och Al Jazeera English ingår inte i CD:s utbud och skall inte räknas in i paketen. Det är fria kanaler som CD har plockat in och kan tas emot av alla som har fria boxar. Postad 23 October 2018 - 09:45
NU handlar denna forumdel om CD och inte om sändningsformer. För det finns det andra forum. Postad 23 October 2018 - 10:40 Jaså,enligt deras hemsida ingår de i familjepaketet och i baspaket nöje. Har du rent baspaket ingår inte DW i allafall. Sen om andra fta boxar tar in dom är ju en annan sak. Postad 23 October 2018 - 11:14
Hej Al Jazeera Visjon Norge Redigerat av Allente Sverige, 23 October 2018 - 11:14. Postad 23 October 2018 - 11:27
Frågade CD i detta forum varför inte DW och Al Jazeera English fanns i CD appen och får då till svar att Al Jazeera Englishinte inte finns med i något paket, men finns där ändå och man skulle återkomma om DW. Finner att Al Jazeera English och Sky News kan ses okodat, medan DW är kodad när jag kollat i min TV utan programkortet insatt. Postad 23 October 2018 - 13:01
Min kommentar är i allra högsta grad relevant. CDs intäkter är hotade av streaming och ett sätt att fördröja det oundvikliga är att gå över till billigare innehåll men med bibehållna eller t o m högre priser. Postad 23 October 2018 - 13:21 Det linjära tittande kommer inte dö ut än på många år, vi är för många äldre med vana att titta på TV-program linjärt och har streamandet som ett komplement. Att sedan CD måste förnya sig i konkurrens med andra plattformar är givetvis nödvändigt om man ska överleva. För övrigt tror jag att CD kommer att gå ihop med Viasat inom en snar framtid och fortsätta med satellitsändningar ett bra tag till för vi är många som vill ha kvar dessa sändningar. Postad 23 October 2018 - 18:24 Perfekt! Började precis bli trött på alla inspelade repriser. Postad 23 October 2018 - 18:30
Japp, och linjärt tittande ger bättre bild och ljud på SVT, C-More Play + TV4 så spelar hellre in än streamar. Gäller dock inte Viaplay som har riktigt ljud på sina streamar och bra bild. Bortser från rena streamingstjänster som i alla fall USA håller på att ha ihjäl sig själva eftersom det är på väg att delas upp mellan så många abonnemang att folk inte kommer ha råd och piratmarknaden kommer återhämta sig tror CNET, Verge och Digital Trends
https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=EWkDZ51yrUg Redigerat av ruva, 23 October 2018 - 18:32. Postad 24 October 2018 - 17:49 24:e idag, är uppdateringen på gång? Postad 24 October 2018 - 18:10
Det ska väl inte va nåt på gång utan det ska vara klart, så tolkar jag det. Postad 24 October 2018 - 19:18
Det undrar jag också. Eftersom jag kör på en box som inte säljs av CD skulle det ju kunna vara "osynlig" EPG-information som inte syns i tablåtexterna som används? Men jag får nog erkänna att jag hoppats på en lösning som fungerar generellt och inte enbart på de nyaste CD-boxarna.
Hur är det med er som har moderna CD-boxar. Ser ni vad som är repriser och kan er inspelningsfunktion urskilja dem? Postad 25 October 2018 - 07:53
Det verkar inte fungera, inte för mig i alla fall. Börjar bli ohållbart med fylld hårddisk till följd. Vad händer? Redigerat av qsec, 25 October 2018 - 07:53. Postad 25 October 2018 - 08:25
Hej
Tyvärr blev det inte så att vi gick live den 23 oktober. Väntar fortfarande på mer information. Postad 25 October 2018 - 08:30
Jag skriver inte här för att försvara CD på något sätt. Har CD lovat en tjänst som serieinspelningar så ska den hållas. Men om serieinspelningar inte fungerar eller Epg än några dagar i förväg, lägg in inspelningar avsnitt för avsnitt varje dag det gör jag. Serieinspelningar har jag aldrig litat på. Radera inspelningar är väl lätt. Har smartboxen som funkar bra hittills. Miraklet OnePlace som ska klara allt verkar än så länge vara ett stolpskott för CD. Är väl lite ”Grinig Gubbe” här nu och förstår frustrationen när grejer inte fungerar men...
Postad 25 October 2018 - 11:28 Det CD gjort fel är inte att de slirat med att fixa serieinspelningarna. Det man gjort fel är att man (av allt att döma i panik) rullade ut en uppdatering man inte testat, vilket orsakat de problem vi nu ser. Inte ett professionellt agerande. Postad 25 October 2018 - 19:15
Jag håller med alfista. Det är oseriöst att köra ut en uppdatering och "hoppas" att det ska funka, vilket garanterat orsakar problem för betalande användare. Dessutom har CD nu angett 3 olika datum för när problemen ska vara lösta (i september skrev man "nästa vecka", sedan var det "första halvan av oktober", för att därefter specificeras till "23/10"). Det är faktiskt inte heller vad som kan förväntas av en premiumleverantör ("marknadens mest driftsäkra tv-lösning"). Skärpning tack!
Härutöver har jag noterat en twist på buggen i min 500 GB box: Jag har serieinspelning av Springfloden. Vid ett flertal av de senaste veckorna, de tre senaste tror jag, har det visat sig att efter att jag raderat dubbelbokade inspelningar av samma program i en folder på disken, har den "tappat" serieinspelningen, så att jag blivit tvingad att sätta igång en ny serieinspelning för att få in alla program i serien på disken - har fånigt många foldrar nu. Jag hoppas innerligt att även denna bugg löses när huvudproblemet fixas. Det kan inte vara särskilt svårt att sätta upp ett testfall för att verifera detta, men det är inte helt uppenbart att man som användare upptäcker att serieinspelningar inte längre sker förrän det är för sent. Redigerat av STS-128, 25 October 2018 - 19:15. Postad 25 October 2018 - 19:22
Hej Postad 26 October 2018 - 02:36
Jag har noterat detsamma, har inte haft tid att titta ikapp den serien ännu, men jag tror inte det beror på att du raderat kommande inspelningar, man har helt enkelt startat en ny sekvens. Har drabbat fler program än Springfloden. Som det är nu raderar jag inget avsnitt av en serie innan jag ser att nästa veckas avsnitt schemalagts, märker jag att det inte sker så blir det till att starta en ny serieinspelning. Postad 27 October 2018 - 15:41
Hej,
Ja, detta hade såklart kunnat hanteras på ett bättre sätt. Men det som stör mig är att Canal Digital, som organisation, inte verkar lära sig av sina misstag. När jag gick med i CD på våren 2010, började jag med Sagems 250 GB box. Den "uppgraderades" till usel bortom beskrivning, och hårresande buggar släpptes gång på gång till användarna. Allt medan CD låtsades som det regnade, och det fanns inga problem med boxen, bara man bytte strömadapter... Efter några år släpptes 500 GB-boxen, och den har funkat riktigt bra, vad jag minns. Men nu, när man byter EPG-leverantör kommer eländet tillbaka. Man får helt enkelt inte släppa otestade uppdateringar till betalande användare! Skulle en besvärande bugg släppas igenom så måste man ta tag i situationen resolut, exempelvis genom att backa till den tidigare fungerande versionen (det görs möjligt genom god framförhållning i planeringen och en välfungerande testverksamhet), och redan i det första skedet lämna korrekt och pålitlig information till användarna varför man gör som man gör, vad man gör, och när problemet kommer vara löst. Sedan är det "bara" att leverera enligt sin egen utsaga.
Det enda ni lärt er sedan golgatavandringen 2010-2011 är att ni har förbättrat kundkommunikationen och erkänner att det finns problem, inget annat. Allt det andra lämnar, tyvärr, fortfarande mycket i övrigt att önska. Postad 27 October 2018 - 16:00
Vi får helt enkelt hoppas att även denna aspekt av EPG-buggen blir löst inom ramen för nuvarande åtgärd. Och jag hoppas verkligen inte att de inför en ny begränsning, att man måste göra som du beskriver för att inte tappa en serieinspelning. Det är ju galet att inte kunna kolla på ett avsnitt (och radera det) för att bereda plats för andra inspelningar, innan nästa avsnitt schemalagts, bara för att funktionen 'Serieinspelning' är osmart implementerad!
Jag har även serieinspelning av The Big Bang Theory på Femman. De sänder ju 2 avsnitt varje vardag (eller nåt sånt) och varje avsnitt sänds tre gånger - många avsnitt blir det. Där raderar jag friskt kommande dubletter för jag har verkligen lite utrymme kvar på disken, men jag kan inte påminna mig att jag tappat serieinspelningen, men jag är faktiskt inte säker. Däremot har jag fått en massa "spökinspelningar", inspelningar som varken är kommande eller utförda, utan verkar mest vara nån sorts "skal". Nyss raderade jag en sådan "inspelning", och samtidigt raderades samtliga "skal" i foldern, visade det sig. Tyvärr upptäckte jag inte det förrän jag raderade nästa program i foldern, som då givetvis var en riktigt inspelat program...
Håller med om att det lär dröja ett bra tag innan det blir ordning på hårddisken med alla foldrar igen.
Och jag hoppas innerligt att om CD implementerar mitt förslag om utökad funktionalitet i appen, att man testar den ordentligt innan man släpper den! Redigerat av STS-128, 27 October 2018 - 16:05. Postad 31 October 2018 - 13:25
Hej Postad 31 October 2018 - 21:34 1 november får Viasat kunder FOX i HD När är det dags för CD att erbjuda FOX HD? Postad 31 October 2018 - 21:38 CD tar bort kanaler,inte lägger till. Postad 01 November 2018 - 11:33
Hej
Mvh Niklas Postad 01 November 2018 - 13:44
Hej Canal Digital!
Skriver även i detta forumet då fler boxar verkar ha problem med SVTs kvalité. Hur går det? Vänligen Johan Redigerat av skwlkr76, 01 November 2018 - 14:55. Postad 01 November 2018 - 14:10 👍 Postad 04 November 2018 - 21:44
Något har definitiv hänt med bildkvalitén på SVT, åt det sämre hållet...
Förr var det kanonbild, nu upplevs den som jämförbar med SVT Play. Jag råkade spela in "Hallå! Magnus Uggla Show!" igår (3/11) trots att jag redan hade den inspelad sedan tidigare (18/3) så jag passade på att göra en jämförelse.
Inspelning från 18/3 är bitvis ingen höjdare så som det ju gärna blir när det är stora sjok med uniforma färger, men gårdagens inspelning visade dessutom upp massiva mosaik-artefakter.
Hemskt!
Jag som alltid brukar hänvisa till Canal Digital's överlägsna bildkvalité från satellit när säljare försöker att få mig att hoppa på någon annan lösning. Dags att tänka om? Postad 05 November 2018 - 07:32 Tick tack, tick tack, hur går det med fix till serieinspelningar till Smart HD-boxen? Inte hört så mycke och tiden bara går och går. När kommer fixen? Som småbarns förälder så har man absolut ingen tid att hålla koll på alla serier och hårddisken fylls bara på och man måste hela tiden radera. Inte så att ett program har 1st repris bara utan brukar vara typ 3-5st repriser och allt spelas in.
Fan att det ska bytas grejer utan man kollar att allt fungerar först. Fixa det här nu. Är nu inte ensam med problemet. Redigerat av Turbo-Danne, 05 November 2018 - 07:33. Postad 05 November 2018 - 11:25
Nåja, det är ju bara knappt två månader sedan man skapade det felet. Med tanke på hur länge SVT-kanalerna varit trasiga så är det blott ett ögonblick, det kan ju ge en vink om hur snabbt CD löser de problem man vållar sina kunder. Redigerat av alfista, 05 November 2018 - 11:25. Postad 05 November 2018 - 15:24
Inte bättre hos Sappa och deras IPTV-box. Jo serieinspelningar fungerar men kör in alla repriser också. Ställer man istället på att spela in en speciell tid i veckan då blir det 1 timma fel när vi går över till sommar eller vintertid. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |