TvÄ kanaler försvinner vid nyÄr TNT och Discovery World
jasÄ? jag googlade men hittar ingeingt. var hittar man information om det?
Sökningen pÄgÄr
Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frÄgor
Startad av
Allente Sverige
, Apr 08 2011 10:25
9793 svar till detta Àmne
Postad 15 October 2018 - 16:48
jasÄ? jag googlade men hittar ingeingt. var hittar man information om det? Postad 15 October 2018 - 17:11 Det stÀmmer att dom kommer lÀggas ner i Norden. TNT blir en streamingtjÀnst sÄ den lÀggs inte iofs helt ner. En utveckling som lÀr fortsÀtta dÄ allt fler enbart kör med olika streamingtjÀnster. Redigerat av Leatherface, 15 October 2018 - 17:13. Postad 15 October 2018 - 17:25 Nu bryr jag mig inte om dessa kanaler, men det blir trÄkigt om streamimg tar över. Streamade program har för kort livslÀngd gentemot de jag sjÀlv spelar in. Postad 16 October 2018 - 14:31 Om streaming tjÀnsterna hade kunnat erbjudas med bra bildkvalitet och 5.1 ljud sÄ hade det ju varit OK men Canal Digitals streaming anvÀnder jag i alla fall bara till nödfall om man missat nÄtt och glömt spela in det. Postad 17 October 2018 - 23:08
CD. Varför spelas repriserna in vid serieinspelningar?
Jag spelar in Springfloden och ord mot ord pÄ svt och bÀgge serierna spelar in varenda repris. Fixa det! Och,nu nÀr det försvinner ytterligare kanaler sÄ kompenserar ni vÀl med prissÀnkning? För det har ju försvunnit en del den sista tiden. Visst,vi fick Deutche Welle som sÀkert har nÄra hundratusen tittare i Sverige istÀllet för vad det nu var. Hoppa över att ersÀtta med dyngkanaler och sÀnk priset i stÀllet! Eller sluta ta betalt för tvilling. Kortavgift pÄ 20 spÀnn för tvillingen Àr vÀl ok. Redigerat av Askungen, 17 October 2018 - 23:12. Postad 18 October 2018 - 08:01
Hej Postad 18 October 2018 - 18:54 Nu gÄr det att spela in program för att kunna se ofline. Men hut gör man om man anvÀnder en ATV 4? Hittar ingen mer lÀngst ned för att komma in pÄ det material man kan spela in i appen. Postad 18 October 2018 - 19:07
Hej Postad 18 October 2018 - 20:02
Hej CD,
Jag har ett förslag: LikvĂ€l som att man kan anvĂ€nda appen för att spela in program pĂ„ sin box, borde man inte kunna spela upp inspelningar, som finns pĂ„ boxen, i appen? Samt, som en del av implementeringen, Ă€ven kunna lista vad som finns inspelat pĂ„ boxen, i appen. Logiskt följer av detta att man Ă€ven kan tĂ€nka sig att tillĂ„ta att radera inspelade program, som finns pĂ„ boxen, frĂ„n appen. Eller helt enkelt, ge appen möjlighet att göra det pĂ„ boxen, som man redan kan göra direkt med fjĂ€rrkontrollen mot boxen! AnvĂ€nd pĂ„ detta sĂ€tt skulle sĂ„lunda appen bli ett âfönsterâ mot boxen, och anvĂ€ndaren skulle kunna kolla pĂ„ program osv. pĂ„ samma sĂ€tt nĂ€r de Ă€r borta, som nĂ€r de sitter hemma i soffan framför tvn! Postad 18 October 2018 - 20:22 Kan rekommendera 4 blocks som gĂ„r att ladda ner. Postad 19 October 2018 - 05:36
Jag kan inte lÀgga in serieinspelningar via appen. Den möjligheten har varit ur funktion ett bra tag nu. NÀr berÀknas saken vara löst?
Postad 19 October 2018 - 10:27
Hej
Hej Postad 22 October 2018 - 11:47
Det Ă€r fortfarande bildproblem pĂ„ SVT, blir suddigt och pulserar vilket synts tydligt pĂ„ planet earth i tex panoreringar. Ăven Alla för en hade problem i helgen.
Postad 23 October 2018 - 08:43 TV4 har fortfarande pixelighets-störningar dÄ och dÄ. Hela nedre bilden pixlar sig med jÀmna mellanrum tills man byter kamera. Ser det oftast dÄ man filmar vÀderkartan med programledarna framför pÄ morgonen, men det kan Àven förekomma t.ex. vi pÄannons av kommande och nÀstkommande program.
Hur mÄnga kanaler har nu försvunnit sedan ett Är tillbaka och hur mÄnga nya har tillkommit?
Nyheter 100 CNN International 101 BBC World News 102 Sky News 103 Bloomberg 104 Al Jazeera English 106 CNBC 107 DW English
Ărligt talat?! 7 nyhetskanaler?! Redigerat av Melmac, 23 October 2018 - 08:45. Postad 23 October 2018 - 09:31 DW undrar jag hur mĂ„nga tittare har. Förmodligen kostar den inget för CD att sĂ€nda. Det Ă€r ju en bra affĂ€rside. Ut med program/kanaler som kostar, in med gratisskit och höj sen priserna. Kanon! Redigerat av Askungen, 23 October 2018 - 09:32. Postad 23 October 2018 - 09:37
LinjÀr-TVs vÀg mot döden Àr lika obeveklig som Titanics vÀg mot isberget... Postad 23 October 2018 - 09:42 DW och Al Jazeera English ingÄr inte i CD:s utbud och skall inte rÀknas in i paketen. Det Àr fria kanaler som CD har plockat in och kan tas emot av alla som har fria boxar. Postad 23 October 2018 - 09:45
NU handlar denna forumdel om CD och inte om sÀndningsformer. För det finns det andra forum. Postad 23 October 2018 - 10:40 JasÄ,enligt deras hemsida ingÄr de i familjepaketet och i baspaket nöje. Har du rent baspaket ingÄr inte DW i allafall. Sen om andra fta boxar tar in dom Àr ju en annan sak. Postad 23 October 2018 - 11:14
Hej Al Jazeera Visjon Norge Redigerat av Allente Sverige, 23 October 2018 - 11:14. Postad 23 October 2018 - 11:27
FrÄgade CD i detta forum varför inte DW och Al Jazeera English fanns i CD appen och fÄr dÄ till svar att Al Jazeera Englishinte inte finns med i nÄgot paket, men finns dÀr ÀndÄ och man skulle Äterkomma om DW. Finner att Al Jazeera English och Sky News kan ses okodat, medan DW Àr kodad nÀr jag kollat i min TV utan programkortet insatt. Postad 23 October 2018 - 13:01
Min kommentar Àr i allra högsta grad relevant. CDs intÀkter Àr hotade av streaming och ett sÀtt att fördröja det oundvikliga Àr att gÄ över till billigare innehÄll men med bibehÄllna eller t o m högre priser. Postad 23 October 2018 - 13:21 Det linjÀra tittande kommer inte dö ut Àn pÄ mÄnga Är, vi Àr för mÄnga Àldre med vana att titta pÄ TV-program linjÀrt och har streamandet som ett komplement. Att sedan CD mÄste förnya sig i konkurrens med andra plattformar Àr givetvis nödvÀndigt om man ska överleva. För övrigt tror jag att CD kommer att gÄ ihop med Viasat inom en snar framtid och fortsÀtta med satellitsÀndningar ett bra tag till för vi Àr mÄnga som vill ha kvar dessa sÀndningar. Postad 23 October 2018 - 18:24 Perfekt! Började precis bli trött pÄ alla inspelade repriser. Postad 23 October 2018 - 18:30
Japp, och linjÀrt tittande ger bÀttre bild och ljud pÄ SVT, C-More Play + TV4 sÄ spelar hellre in Àn streamar. GÀller dock inte Viaplay som har riktigt ljud pÄ sina streamar och bra bild. Bortser frÄn rena streamingstjÀnster som i alla fall USA hÄller pÄ att ha ihjÀl sig sjÀlva eftersom det Àr pÄ vÀg att delas upp mellan sÄ mÄnga abonnemang att folk inte kommer ha rÄd och piratmarknaden kommer ÄterhÀmta sig tror CNET, Verge och Digital Trends
https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=EWkDZ51yrUg Redigerat av ruva, 23 October 2018 - 18:32. Postad 24 October 2018 - 17:49 24:e idag, Àr uppdateringen pÄ gÄng? Postad 24 October 2018 - 18:10
Det ska vÀl inte va nÄt pÄ gÄng utan det ska vara klart, sÄ tolkar jag det. Postad 24 October 2018 - 19:18
Det undrar jag ocksÄ. Eftersom jag kör pÄ en box som inte sÀljs av CD skulle det ju kunna vara "osynlig" EPG-information som inte syns i tablÄtexterna som anvÀnds? Men jag fÄr nog erkÀnna att jag hoppats pÄ en lösning som fungerar generellt och inte enbart pÄ de nyaste CD-boxarna.
Hur Àr det med er som har moderna CD-boxar. Ser ni vad som Àr repriser och kan er inspelningsfunktion urskilja dem? Postad 25 October 2018 - 07:53
Det verkar inte fungera, inte för mig i alla fall. Börjar bli ohÄllbart med fylld hÄrddisk till följd. Vad hÀnder? Redigerat av qsec, 25 October 2018 - 07:53. Postad 25 October 2018 - 08:25
Hej
TyvÀrr blev det inte sÄ att vi gick live den 23 oktober. VÀntar fortfarande pÄ mer information. Postad 25 October 2018 - 08:30
Jag skriver inte hĂ€r för att försvara CD pĂ„ nĂ„got sĂ€tt. Har CD lovat en tjĂ€nst som serieinspelningar sĂ„ ska den hĂ„llas. Men om serieinspelningar inte fungerar eller Epg Ă€n nĂ„gra dagar i förvĂ€g, lĂ€gg in inspelningar avsnitt för avsnitt varje dag det gör jag. Serieinspelningar har jag aldrig litat pĂ„. Radera inspelningar Ă€r vĂ€l lĂ€tt. Har smartboxen som funkar bra hittills. Miraklet OnePlace som ska klara allt verkar Ă€n sĂ„ lĂ€nge vara ett stolpskott för CD. Ăr vĂ€l lite âGrinig Gubbeâ hĂ€r nu och förstĂ„r frustrationen nĂ€r grejer inte fungerar men...
Postad 25 October 2018 - 11:28 Det CD gjort fel Àr inte att de slirat med att fixa serieinspelningarna. Det man gjort fel Àr att man (av allt att döma i panik) rullade ut en uppdatering man inte testat, vilket orsakat de problem vi nu ser. Inte ett professionellt agerande. Postad 25 October 2018 - 19:15
Jag hÄller med alfista. Det Àr oseriöst att köra ut en uppdatering och "hoppas" att det ska funka, vilket garanterat orsakar problem för betalande anvÀndare. Dessutom har CD nu angett 3 olika datum för nÀr problemen ska vara lösta (i september skrev man "nÀsta vecka", sedan var det "första halvan av oktober", för att dÀrefter specificeras till "23/10"). Det Àr faktiskt inte heller vad som kan förvÀntas av en premiumleverantör ("marknadens mest driftsÀkra tv-lösning"). SkÀrpning tack!
HÀrutöver har jag noterat en twist pÄ buggen i min 500 GB box: Jag har serieinspelning av Springfloden. Vid ett flertal av de senaste veckorna, de tre senaste tror jag, har det visat sig att efter att jag raderat dubbelbokade inspelningar av samma program i en folder pÄ disken, har den "tappat" serieinspelningen, sÄ att jag blivit tvingad att sÀtta igÄng en ny serieinspelning för att fÄ in alla program i serien pÄ disken - har fÄnigt mÄnga foldrar nu. Jag hoppas innerligt att Àven denna bugg löses nÀr huvudproblemet fixas. Det kan inte vara sÀrskilt svÄrt att sÀtta upp ett testfall för att verifera detta, men det Àr inte helt uppenbart att man som anvÀndare upptÀcker att serieinspelningar inte lÀngre sker förrÀn det Àr för sent. Redigerat av STS-128, 25 October 2018 - 19:15. Postad 25 October 2018 - 19:22
Hej Postad 26 October 2018 - 02:36
Jag har noterat detsamma, har inte haft tid att titta ikapp den serien Ànnu, men jag tror inte det beror pÄ att du raderat kommande inspelningar, man har helt enkelt startat en ny sekvens. Har drabbat fler program Àn Springfloden. Som det Àr nu raderar jag inget avsnitt av en serie innan jag ser att nÀsta veckas avsnitt schemalagts, mÀrker jag att det inte sker sÄ blir det till att starta en ny serieinspelning. Postad 27 October 2018 - 15:41
Hej,
Ja, detta hade sÄklart kunnat hanteras pÄ ett bÀttre sÀtt. Men det som stör mig Àr att Canal Digital, som organisation, inte verkar lÀra sig av sina misstag. NÀr jag gick med i CD pÄ vÄren 2010, började jag med Sagems 250 GB box. Den "uppgraderades" till usel bortom beskrivning, och hÄrresande buggar slÀpptes gÄng pÄ gÄng till anvÀndarna. Allt medan CD lÄtsades som det regnade, och det fanns inga problem med boxen, bara man bytte strömadapter... Efter nÄgra Är slÀpptes 500 GB-boxen, och den har funkat riktigt bra, vad jag minns. Men nu, nÀr man byter EPG-leverantör kommer elÀndet tillbaka. Man fÄr helt enkelt inte slÀppa otestade uppdateringar till betalande anvÀndare! Skulle en besvÀrande bugg slÀppas igenom sÄ mÄste man ta tag i situationen resolut, exempelvis genom att backa till den tidigare fungerande versionen (det görs möjligt genom god framförhÄllning i planeringen och en vÀlfungerande testverksamhet), och redan i det första skedet lÀmna korrekt och pÄlitlig information till anvÀndarna varför man gör som man gör, vad man gör, och nÀr problemet kommer vara löst. Sedan Àr det "bara" att leverera enligt sin egen utsaga.
Det enda ni lÀrt er sedan golgatavandringen 2010-2011 Àr att ni har förbÀttrat kundkommunikationen och erkÀnner att det finns problem, inget annat. Allt det andra lÀmnar, tyvÀrr, fortfarande mycket i övrigt att önska. Postad 27 October 2018 - 16:00
Vi fÄr helt enkelt hoppas att Àven denna aspekt av EPG-buggen blir löst inom ramen för nuvarande ÄtgÀrd. Och jag hoppas verkligen inte att de inför en ny begrÀnsning, att man mÄste göra som du beskriver för att inte tappa en serieinspelning. Det Àr ju galet att inte kunna kolla pÄ ett avsnitt (och radera det) för att bereda plats för andra inspelningar, innan nÀsta avsnitt schemalagts, bara för att funktionen 'Serieinspelning' Àr osmart implementerad!
Jag har Àven serieinspelning av The Big Bang Theory pÄ Femman. De sÀnder ju 2 avsnitt varje vardag (eller nÄt sÄnt) och varje avsnitt sÀnds tre gÄnger - mÄnga avsnitt blir det. DÀr raderar jag friskt kommande dubletter för jag har verkligen lite utrymme kvar pÄ disken, men jag kan inte pÄminna mig att jag tappat serieinspelningen, men jag Àr faktiskt inte sÀker. DÀremot har jag fÄtt en massa "spökinspelningar", inspelningar som varken Àr kommande eller utförda, utan verkar mest vara nÄn sorts "skal". Nyss raderade jag en sÄdan "inspelning", och samtidigt raderades samtliga "skal" i foldern, visade det sig. TyvÀrr upptÀckte jag inte det förrÀn jag raderade nÀsta program i foldern, som dÄ givetvis var en riktigt inspelat program...
HÄller med om att det lÀr dröja ett bra tag innan det blir ordning pÄ hÄrddisken med alla foldrar igen.
Och jag hoppas innerligt att om CD implementerar mitt förslag om utökad funktionalitet i appen, att man testar den ordentligt innan man slÀpper den! Redigerat av STS-128, 27 October 2018 - 16:05. Postad 31 October 2018 - 13:25
Hej Postad 31 October 2018 - 21:34 1 november fÄr Viasat kunder FOX i HD NÀr Àr det dags för CD att erbjuda FOX HD? Postad 31 October 2018 - 21:38 CD tar bort kanaler,inte lÀgger till. Postad 01 November 2018 - 11:33
Hej
Mvh Niklas Postad 01 November 2018 - 13:44
Hej Canal Digital!
Skriver Ă€ven i detta forumet dĂ„ fler boxar verkar ha problem med SVTs kvalitĂ©. Hur gĂ„r det? VĂ€nligen Johan Redigerat av skwlkr76, 01 November 2018 - 14:55. Postad 01 November 2018 - 14:10 đ Postad 04 November 2018 - 21:44
NÄgot har definitiv hÀnt med bildkvalitén pÄ SVT, Ät det sÀmre hÄllet...
Förr var det kanonbild, nu upplevs den som jÀmförbar med SVT Play. Jag rÄkade spela in "HallÄ! Magnus Uggla Show!" igÄr (3/11) trots att jag redan hade den inspelad sedan tidigare (18/3) sÄ jag passade pÄ att göra en jÀmförelse.
Inspelning frÄn 18/3 Àr bitvis ingen höjdare sÄ som det ju gÀrna blir nÀr det Àr stora sjok med uniforma fÀrger, men gÄrdagens inspelning visade dessutom upp massiva mosaik-artefakter.
Hemskt!
Jag som alltid brukar hÀnvisa till Canal Digital's överlÀgsna bildkvalité frÄn satellit nÀr sÀljare försöker att fÄ mig att hoppa pÄ nÄgon annan lösning. Dags att tÀnka om? Postad 05 November 2018 - 07:32 Tick tack, tick tack, hur gÄr det med fix till serieinspelningar till Smart HD-boxen? Inte hört sÄ mycke och tiden bara gÄr och gÄr. NÀr kommer fixen? Som smÄbarns förÀlder sÄ har man absolut ingen tid att hÄlla koll pÄ alla serier och hÄrddisken fylls bara pÄ och man mÄste hela tiden radera. Inte sÄ att ett program har 1st repris bara utan brukar vara typ 3-5st repriser och allt spelas in.
Fan att det ska bytas grejer utan man kollar att allt fungerar först. Fixa det hĂ€r nu. Ăr nu inte ensam med problemet. Redigerat av Turbo-Danne, 05 November 2018 - 07:33. Postad 05 November 2018 - 11:25
NÄja, det Àr ju bara knappt tvÄ mÄnader sedan man skapade det felet. Med tanke pÄ hur lÀnge SVT-kanalerna varit trasiga sÄ Àr det blott ett ögonblick, det kan ju ge en vink om hur snabbt CD löser de problem man vÄllar sina kunder. Redigerat av alfista, 05 November 2018 - 11:25. Postad 05 November 2018 - 15:24
Inte bÀttre hos Sappa och deras IPTV-box. Jo serieinspelningar fungerar men kör in alla repriser ocksÄ. StÀller man istÀllet pÄ att spela in en speciell tid i veckan dÄ blir det 1 timma fel nÀr vi gÄr över till sommar eller vintertid. 0 anvÀndare lÀser detta Àmne0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar |