Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 april 2009 - 18:37

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1 289 inlägg
  • 0
AVR 4000...

Man blir verkligen imponerad när man läser om allt det arbetet som du lägger ned, starkt jobbat. :)

Jag tänkte själv jag ska testa och lägga in din ROM, och väntar nu bara på att du ska släppa 1.32 sen blir det till att testa vilket jag ser fram mot. Ser inte riktigt vad man har för nytta av au-knappen, eller har jag missat något? Så det spelar egentligen ingen större roll om inte den fungerar.

Jag har tyvärr mycket strul med att min telefon stänger av sig när man klämmer på den, någon form av glapp som jag inte lyckats åtgärda.... nåja, hör ju inte till saken, ska försöka låta bli att klämma när jag flashar sen bara.

Postad 10 april 2009 - 18:43

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Bara några saker jag vill förtydliga.

Jag rekommenderar alla att göra en behovsanalys innan man flashar en ny ROM.

Det finns en hel del olika med olika inriktning. Min egen skapelse är utformad efter mina egna preferenser och anledningen till att jag gav mig på att göra egna ROMar beror på att jag ansett mig sakna den mix mellan smidighet och funktionalitet som jag vill ha. Plus att jag föredrar att köra med senaste versionen av allt, d.v.s när det kommer uppdaterade Kitchens.

När det gäller Opera och dess autostart är det som sagt något som infördes med Kitchen 6.21. Då jag själv använder Opera ser jag egentligen inte problemet att den körs samtidigt med TF3D. Jag skall dock undersöka om det går att ändra. Det är dock inte speciellt högprioriterat för tillfället, dock lär jag testa att koka en Opera-fri ROM.

När det gäller HTCs startmeny kontra QuickMenu så kan jag konstatera att personligen är HTCs variant i Rhodium enbart frustration. Hade den fungerat som Mobile Shell, d.v.s snällt lagt upp mappar enligt organisationen i Windows/Start Menu - då hade den varit bra. Men som det är nu är det ett evigt bläddrande fram och tillbaka och eftersom jag är sådan att jag har många program installerade - så blir det för oöverskådligt. QuickMenu är som jag ser det den överlägsna start-menyn.

Mitt intryck av dagens utbud av ROM är att vill man köra TF3D omodifierat "som HTC har tänkt sig" är de olika Touch-IT 5.xx-versionerna ett bra val. Har intrycket att de är mycket lika originalet inkl HTCs startmeny.

Personligen föredrar jag en annan variant med en kombination av HTCs grejer och Windows Mobiles standardvariant (därav att jag t.ex har lagt med Second Today).

Min smak ligger mellan en ROM som nX1i LiteSpeed och Sony Ericssons bloatade original. D.v.s inte så slankt som nX1i utan en medelväg med program jag själv valt. Är man ute efter en riktigt lätt ROM - då är nX1i oslagbar, väger in på 60 MB i version 1.04. Vill man köra TF3D "som HTC har tänkt sig" är Touch-IT 5.x utmärkt. Och vill man ha någon sorts mellanting kommer mitt alternativ in i bilden.

När det gäller snabbheten upplever jag att den 1.3.2 utvecklingsversion jag kör är snabbare än R2AA010 tack vare pagepool 20 MB och uppdaterade systemkomponenter. Upplever rent ut sagt att den flyger fram på min X1.

Edit: förlåt en dum fråga men vad är det som gör att Opera-autostarten är ett sådant problem?

Innan jag använde det senaste 6.21-köket (där denna autostart infördes) tyckte jag det var lite irriterande med manuell start av Opera inifrån TF3D. Personligen gillar jag att den svarar blixtsnabbt dels när man trycker på Browse i Internettaben, dels när man visar HTML-filer såsom t.ex hjälpfiler. Jag har inte gjort några modifieringar som rör Opera utan detta är helt enkelt en feature i Kitchen 6.21.

Oj ursäkta! Det jag skrev var absolut inte menat som någon kritik, utan bara som jag upplevt det. Det jag fick som autostart utav opera var en massa felmeddelande men det kanske beror på mig.... jag vet inte. Tanken med det som jag skrev var mer för att bistå med förslag för att din ROM ska bli så perfekt som möjligt alltså ingen kritik! Snarare tvärtom, jag är imponerad utav dig som verkligen bygger en egen. BRA!

Postad 10 april 2009 - 18:45

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag håller nu på att packa ihop 1.3.2 för att ladda upp den. Det är en s.k Maintenance Release.

Tangenten som krånglade med XT9 är Fn-tangenten, alltså den man bl.a tar fram siffor med. Enligt undersökning på XDA är det helt enkelt så att HTCs XT9 krockar med Sony Ericssons tangent (som jag skrivit tidigare).

Sony Ericssons XT9 ligger nu med .cab för tillvalsinstallation.

När det gäller Opera och autostarten provade jag att ändra ovanstående registernyckel till 0 utan framgång.

Således kan man börja misstänka BootLaunch-filen i Windowsmappen.

Då jag inte betraktar denna autostart som ett direkt problem utifrån min användning (samtidigt som det inte stör andra läsare) lär jag inte experimentera direkt med en Opera-fri ROM förrän nästa version av Xperia Kitchen är ute. Är det någon som är intresserad av att testa kan jag i.o.f snabbt koka en Opera-fri version och lägga upp.

Edit: förlåt att jag brusade upp men såhär ser jag på saken (eller tror att HTC sett på det hela):

*När Opera t.ex inte autostartar klagar en del på att "det går så segt med det där TF3D, det tar ju för tusan flera sekunder att starta webbläsaren!

*När man då lägger in Opera som autostart för snabbare hantering i TF3D kommer kritik från andra hållet, d.v.s att den autostartar.

Om jag säger såhär, jag är tacksam för alla förslag och försöker åtgärda direkta buggar o.s.v (som detta med tangentbordet) men just Opera-autostarten är knappast ett problem, snarare en feature som man visserligen kan diskutera. Men om jag säger såhär, att HTC lagt in Opera som autostart ser jag som ett obefintligt "problem" jämfört med t.ex larm om felmappade knappar på tangentbordet eller kraschande Internet Sharing som någon larmat om på XDA (men det fungerar hos mig).

Edit 2: Jag har inte upplevt Opera-autostarten som ett problem, på min X1 märks det egentligen inte alls. Den gör inte väsen av sig. Men det är mycket möjligt att det kanske finns program som på något vis krockar med den. Men hos mig ligger den diskret i bakgrunden och visar sig bara vid Internet-aktivitet där webbläsare krävs.

Redigerat av Unregistered43b822d3, 10 april 2009 - 18:53.

Postad 10 april 2009 - 19:00

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Jag håller nu på att packa ihop 1.3.2 för att ladda upp den. Det är en s.k Maintenance Release.

Tangenten som krånglade med XT9 är Fn-tangenten, alltså den man bl.a tar fram siffor med. Enligt undersökning på XDA är det helt enkelt så att HTCs XT9 krockar med Sony Ericssons tangent (som jag skrivit tidigare).

Sony Ericssons XT9 ligger nu med .cab för tillvalsinstallation.

När det gäller Opera och autostarten provade jag att ändra ovanstående registernyckel till 0 utan framgång.

Således kan man börja misstänka BootLaunch-filen i Windowsmappen.

Då jag inte betraktar denna autostart som ett direkt problem utifrån min användning (samtidigt som det inte stör andra läsare) lär jag inte experimentera direkt med en Opera-fri ROM förrän nästa version av Xperia Kitchen är ute. Är det någon som är intresserad av att testa kan jag i.o.f snabbt koka en Opera-fri version och lägga upp.

Edit: förlåt att jag brusade upp men såhär ser jag på saken (eller tror att HTC sett på det hela):

*När Opera t.ex inte autostartar klagar en del på att "det går så segt med det där TF3D, det tar ju för tusan flera sekunder att starta webbläsaren!

*När man då lägger in Opera som autostart för snabbare hantering i TF3D kommer kritik från andra hållet, d.v.s att den autostartar.

Om jag säger såhär, jag är tacksam för alla förslag och försöker åtgärda direkta buggar o.s.v (som detta med tangentbordet) men just Opera-autostarten är knappast ett problem, snarare en feature som man visserligen kan diskutera. Men om jag säger såhär, att HTC lagt in Opera som autostart ser jag som ett obefintligt "problem" jämfört med t.ex larm om felmappade knappar på tangentbordet eller kraschande Internet Sharing som någon larmat om på XDA (men det fungerar hos mig).

Edit 2: Jag har inte upplevt Opera-autostarten som ett problem, på min X1 märks det egentligen inte alls. Den gör inte väsen av sig. Men det är mycket möjligt att det kanske finns program som på något vis krockar med den. Men hos mig ligger den diskret i bakgrunden och visar sig bara vid Internet-aktivitet där webbläsare krävs.

Har inga som helst problem med att opera autostartas men det jag fick var en massa felmeddelande när den startades och det är dessa jag vill poängtera, men jag ska testa din nya när den läggs upp o se om felmeddelandet är där med annars var det något som gick snett för mig när jag flashade. Ursäkta för allt missförstånd. Hela detta forumet bygger på att hjälpa inte tvärtom.

Postad 10 april 2009 - 19:02

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Bara en snabb fråga: vilka felmeddelanden dök upp?

Kom dessa upp vid första uppstarten efter flash eller hade du börjat installera program då det skedde?

Postad 10 april 2009 - 19:11

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Bara en snabb fråga: vilka felmeddelanden dök upp?

Kom dessa upp vid första uppstarten efter flash eller hade du börjat installera program då det skedde?

Hmm. Vid första uppstarten och även efter en del installation utav program. Tänkte att det kanske skulle försvinna efter en del softreset, en del fel gör ju det ibland. Men som sagt jag kanske missade något i dina installationsfiler. Men om jag tolkade dig rätt tidigare så kan man hoppa över den mappen med blandade installationer.
Finns det en chans att din nya kommer upp idag?

Redigerat av kewe, 10 april 2009 - 19:13.

Postad 10 april 2009 - 19:17

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag håller på att ladda upp den nu. Opera är inte ändrad utan ändringarna består i att XT9 är bortplockat p.g.a tangentbordsproblemen samtidigt som Advanced Config nu finns som .cab.

Jag har även plockat bort teman för TF3D2 i Themes-mappen p.g.a stora problem med dessa. Det är inte lätt att få teman och klockor att lira ihop och såg en del kommentarer om det på XDA, låter det vila (i ROMen) tills det finns stabila lösningar. En vit rand är allt för vanligt förekommande....

Under 1.3.2 helt ren som jag pysslar med nu sker inget konstigt med Opera.

Postad 10 april 2009 - 19:19

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Perfekt! Ska ladda ner o testa!

Postad 10 april 2009 - 19:24

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Om det skulle dyka upp felmeddelanden - försök att se vad de säger.

Postad 10 april 2009 - 19:32

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
MustangROM 1.3.2 är släppt

Detta är enligt vad jag tänkt mig sista uppdateringen på ett tag - alltså innan R3AA003 är släppt och man kan uppdatera sådant som XT9. Möjligen släpper jag en ny version innan dess om Kitchen uppdateras med ny SYS-build.

Edit: Har precis hard resettat min X1 och har just nu kört connection setup. Inga konstigheter än (första customizeringen med skärmkalibrering m.m har också gått som smort).

Var beredd på att den startar om två gånger - första gången när den customizerats, sedan en gång till efter connection setup.

Redigerat av Unregistered43b822d3, 10 april 2009 - 19:51.

Postad 10 april 2009 - 20:13

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Har precis installerat, inga konstigheter här heller. Min startade först om efter connection setup.

Postad 10 april 2009 - 20:20

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Det låter trevligt.

Jag måste förövrigt säga att Operan verkar väldigt välintegrerad i systemet. Det märks hos mig egentligen inte att den ö.h.t startar. Under 1.2 med Blackstone Opera tog det ett antal sekunder.

Postad 10 april 2009 - 20:24

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Håller med! Jag har inte ens noterat att den har startat denna gång :-) En fråga bara? När jag klickar på "settings" så startar Quickmenu. Kan man ändra det, för jag vill inte ha quickmenu alls
Edit: Löste det! Tog bort det från autostart i Win katalogen och softreset Voila!

Redigerat av kewe, 10 april 2009 - 20:27.

Postad 10 april 2009 - 20:27

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Plocka bort QuickMenu från startup i Windows. Då slutar den autostarta.

Edit: när det gäller HTCs startmeny hoppas jag verkligen att de inför två förbättringar framöver:

1. Låter Startmenyn vara kvar som rullgardin (för t.ex QuickMenu).

2. Visar de mappar man har i Windows/Start Menu.

Dessa två förbättringar skulle direkt göra att jag skulle använda den.

Redigerat av Unregistered43b822d3, 10 april 2009 - 20:30.

Postad 10 april 2009 - 20:30

MapleDouglas
  • MapleDouglas
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Kanon! Riktigt bra jobbat. Ger åtminstone mig mycket mer "kött på benen". Bra att ha informationen samlat på ett ställe.

// J

Tack, det var roligt att höra! :) Det är precis så det är tänkt - att allt ska vara lättillgängligt och samlat på samma plats, och det är också idén med hela GeekedOut.se.

Postad 10 april 2009 - 20:32

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
GeekOut verkar utmärkt. Bra jobbat.

Postad 10 april 2009 - 20:43

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
AVR4000:

Summering så här långt:
- Snabb uppstart
- Stabil och snabb vid flyttning mellan tabbarna!!!
- Allt verkar funka helt fantastiskt bra hittills!
BRA JOBBAT!

Postad 10 april 2009 - 20:45

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Det är ju glädjande. Jag ökade pagepoolen till 20 MB (16 MB i äldre versioner) för att snabba på det hela. Känns bra att kunna ta det lugnt ett tag.

Däremot är det kämpigt att fixa igång teman i TF3D. Är inne i Blackstone-delen på XDA och kollar och det man snabbt märker är att kombinationen klocka + tema är skakig. Vissa klockor och teman går inte ihop. Etc.

Postad 10 april 2009 - 21:00

Zulan
  • Zulan
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0
Har bara hunnit leka, men allt fungerar hittils för mig. Denna rommen är riktigt bra! Tack för allt ditt slit!

Postad 10 april 2009 - 22:20

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
När det gäller teman och TF3D2/Manilla V3 är det trassligt att hitta rätt kombination av klocka + tema. Tar gärna emot tips på fler fungerande kombinationer.

Jag kör nu Metal V2 + Transparent digital clock + No curtains och resultatet är jag nöjd med:

Postad bild

Postad 10 april 2009 - 23:54

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Apropå T9: lösningen som publicerades i tråden förra året fungerar fortfarande perfekt utan att krångla.

T9 på X1

Postad 11 april 2009 - 11:57

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Nu kör jag med 1.3.1 men vill ha ett fungerande t-bord. skiter i t9 behöver bara att åäö+blå knapparna fungerar.
Vad ska jag då göra?

EDIT: Bestämmer mig för att köra 1.3.2 istället

Men hur får man detta tema som man ser här ovan?, hur går man tillväga för att installera osv.

Tack

Redigerat av nixxz, 11 april 2009 - 12:19.

Postad 11 april 2009 - 12:28

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Med 1.3.2 får man fungerande hårdvarutangentbord. Lägger man sedan in länkad T9, alltså den gamle klassikern från i höstas - så fungerar även T9 utan att bråka med tangentbordet.

Temat jag lagt in finns på denna länk:

Metal V2 for the new Manilla (Blackstone)

Metal V2 + transparent digital clock + No curtains är det jag installerat. Man kan experimentera med andra klockor och teman men jag varnar för stora problemrisker. Alltså att man får en vit rand där operatörslogon är. Detta är tyvärr ett vanligt problem med Manilla/TF3D.

Postad 11 april 2009 - 12:30

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Men just denna du länkar till fungerar bra?

Postad 11 april 2009 - 15:40

apfelstrodel
  • apfelstrodel
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Hej

har lite problem med att instalera program på min xperia. Har laddat ner lite olika program och förstår helt enkelt inte hur jag ska gå till väga för att instalera dom på min telefon. Jag har försökt att instalera dem genom att lägga in dom p min telefon vilket inte funkat. Har läst någonstans att man kan instalera dem genom datorn via synk programet men har inte lyckats lista ut hur man gör detta. uppackat består programen av flera olika filer tex 000Skype.017.
Någon som vet hur man ska gå til väga för att få dom instalerade på nallen ?

Tack på förhand

Postad 11 april 2009 - 15:50

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Filer av typen .cab skall inte packas upp utan kopieras till X1 och sedan markerar man dem med filhanteraren (i nallen) - installationen startar automatiskt.

Alternativet är filer med s.k desktop installer. Då installerar man med Windows standardinstallationsprogram på datorn och när det säger till tar man över på nallen där dess installerare sköter resten.

Postad 11 april 2009 - 17:48

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag måste slå ett slag för SecondToday.

Detta mycket trevliga program gör (som jag nämnt tidigare) att man får två Today-skärmar. Den ena kör man TF3D på och den andra är en standardskärm som man anpassar på exakt samma sätt som Windows Mobiles dito.

Resultatet är att man utan problem kan köra med SPBs olika plugins på den ena skärmen, förutom TF3D. Alla som upplever skepsis mot TF3D för att det tar över Today bör lägga in Second Today och prova själva.

Postad 11 april 2009 - 19:54

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Hej

har lite problem med att instalera program på min xperia. Har laddat ner lite olika program och förstår helt enkelt inte hur jag ska gå till väga för att instalera dom på min telefon. Jag har försökt att instalera dem genom att lägga in dom p min telefon vilket inte funkat. Har läst någonstans att man kan instalera dem genom datorn via synk programet men har inte lyckats lista ut hur man gör detta. uppackat består programen av flera olika filer tex 000Skype.017.
Någon som vet hur man ska gå til väga för att få dom instalerade på nallen ?

Tack på förhand

Om du är nybörjare på Windows Mobile så passa på att läsa första inlägget i denna tråd:
https://www.minhembi...s...pic=211705
Där finns massa matnyttigt.

Postad 12 april 2009 - 08:25

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag har nu konstaterat att de mystiska batteriproblemet jag hade under R2AA010 verkar vara lösta. Under detta version kunde bl.a AE Button Plus resultera i drastiskt kortare batteritid vid första installationen. Avinstallerade man och ominstallerade återgick den till det normala.

Detta beteende är helt borta nu med MustangROM 1.3.2. Lade in AE Button Plus igår för att mappa knapparna till mina två Todayskärmar och batteriet är fortfarande helt normalt.

Jag upplever generellt en väsentligt bättre stabilitet än med Sony Ericssons R2AA010 med äldre systemkomponenter.

Postad 12 april 2009 - 19:23

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Ett tips:

Tycker man (som jag) att TF3Ds menyer rymmer för få alternativ kan det ändras genom tipset i denna tråd:

Customize V3 TF3D menus

Filerna i sista inlägget för Dutty´s ROM för HTC Blackstone fungerar utmärkt på X1 med MustangROM 1.3.2. Man får mindre menyer som visar fler alternativ samt blå markeringsfärg (vilket jag föredrar framför den gröna).

Postad 12 april 2009 - 20:49

topboy
  • topboy
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Hej

Jag kör med Smaberg - Xperia Xion X1 with UC Support [SWE] FINAL. Är det svårt att få till text under program genvägs ikonerna ?

Postad 13 april 2009 - 15:09

liny
  • liny
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
hej! har haft min xperia i ca tre månader nu och har börjat tröttna på de panelerna som har erbjudits och undrar därför hur får jag touch flo 3d i min xperia? letat förgäves och behöver professionell hjälp ;)

Redigerat av liny, 13 april 2009 - 15:09.

Postad 13 april 2009 - 15:17

Tallani
  • Tallani
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Var hittar jag mina internet-inställningar till Halebop? Det går nämligen inte att skicka inställningarna från Halebops hemsida till Xperian..

Tack på förhand.

Edit: Är förövrigt på jakt efter ett bra alarm, i stil med G-alarm..

Har detta problemet också när jag ska starta XperiaTweak2: Postad bild

Redigerat av Tallani, 13 april 2009 - 17:13.

Postad 14 april 2009 - 09:51

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0
Någon annan som märkt att ljusstyrkan på skärmen förändras ibland?
Som om den går in i energisparläge en liten stund och ljuset blir svagare och efter några sekunder blir det normalt igen...

Postad 14 april 2009 - 10:56

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

När det gäller teman och TF3D2/Manilla V3 är det trassligt att hitta rätt kombination av klocka + tema. Tar gärna emot tips på fler fungerande kombinationer.

Jag kör nu Metal V2 + Transparent digital clock + No curtains och resultatet är jag nöjd med:

Postad bild

Hej.
Vilket program är det som fixar utseendet på ikonerna högst upp (jordgloben mm)?

Postad 14 april 2009 - 11:39

Unregisteredbe5ae073
  • Unregisteredbe5ae073
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Som om den går in i energisparläge en liten stund och ljuset blir svagare och efter några sekunder blir det normalt igen...

Det har med inställningarna för skärmen att göra. Ju ljusare ute, desto ljusare skärm.
Det kan du ändra på i inställningarna.
Använder Itjes ROM, så kan inte säga hur gamla sättet att ändra var.

Postad 14 april 2009 - 17:06

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
På skärmdumpen kör jag med Tsowen Taskbar 5v1.7. Det finns ett antal olika taskbars (utseende) att ladda ner. För tillfället kör jag med SEXIcons-serien.

Postad 15 april 2009 - 06:34

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0

Det har med inställningarna för skärmen att göra. Ju ljusare ute, desto ljusare skärm.
Det kan du ändra på i inställningarna.
Använder Itjes ROM, så kan inte säga hur gamla sättet att ändra var.

Ahaa...vad klurigt. Hittade Automatisk skärmbelysning under energiinställningar. Det verkar vara där man ändrar.

Har ställt in skärmen på "Liggandes" men ändå blir den ståendes så fort man petar på något...

Postad 15 april 2009 - 08:47

apfelstrodel
  • apfelstrodel
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Tack för alla svar ! Har dock yterliggare en fråga angående desktop installer. Vart hittar man en sådan som funkar smidigt och enkelt för x1:an ?

Postad 15 april 2009 - 09:57

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Softreset är inte så svårt:

Håll ner höger och vänster valknapp.

Med dessa nedtryckta trycker du in pennan i softresethålet och håller kvar.

Nallen begär softreset efter några sekunder.

Fungerar varje gång för mig.

Detta är väl en hard reset?

Det ska ju vara så. Man sparar på batteriet genom att den sänker ljusstyrkan då det är mörkt. Då det är ljust vill man ha maximalt ljus för att se bra.

Postad 15 april 2009 - 09:59

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Ja, det är en hard reset. Råkade skriva fel ord.

Nämnda metod för hard reset fungerar utmärkt på mitt exemplar.

Postad 15 april 2009 - 18:44

Tallani
  • Tallani
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Vilken är den ABSOLUT hetaste ROM:en just nu? ;)

Postad 15 april 2009 - 20:56

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Vilken är den ABSOLUT hetaste ROM:en just nu? ;)

Har provat en fruktansvärt massa men återkommer alltid till Itjes 5.061. Väntar nu på den nya v7 som förhoppningsvis kommer snart.

Postad 15 april 2009 - 21:53

Tallani
  • Tallani
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Har provat en fruktansvärt massa men återkommer alltid till Itjes 5.061. Väntar nu på den nya v7 som förhoppningsvis kommer snart.

Ska nog testa den lite ;)

Postad 16 april 2009 - 08:45

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Prova att lägg in WM 6.5 Build 21500 om du vill ha den hetaste ROMen. Har sett att ett stort antal sådana dykt upp på XDA.

När det gäller min egen ROM fungerar den fortfarande bra på min lur, det har dock kommit ett nytt Kitchen 2.625 som funnits ute ett tag men upplever att det är lite svårt att få fram vad som förbättrats i den. Det har även talats om åtgärder av T9-problematiken så jag väntar på ett 2.626 eller liknande. Då 1.3.2 fungerar bra hos mig har jag dragit ner på uppdateringstakten tills det kommer tydliga förbättringar. Har funderat på att prova 6.5 21500 men det verkar fortfarande finnas tydliga buggar när man läser trådarna om de 21500-baserade ROMar som finns ute. Men 6.5 har blivit betydligt stabilare och när det finns officiella ROM till Rhodium baserade på det blir det riktigt bra. Fortfarande verkar MS klassa 6.5 som en betaversion, när den första skarpa versionen dyker upp blir det riktigt intressant.

En HTC-ROM som moddas från Rhodium med TF3D2 och WM 6.5 vore perfekt.

När det gäller övriga ROMar har jag enbart testat nX1i och den är mycket bra som Lite-version. De olika Touch-IT-versionerna har jag inte kört, däremot är de etablerade och jag misstänker att det kommit Kitchen till del i hög grad. Inte minst när det gäller att få TF3D2 att fungera.

Postad 16 april 2009 - 11:48

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0
Är det bara jag som tycker att wm6.5 känns så där? Det som är bra är att navigeringen i toppmenyn är vertikal isf horisontell som i TF3D, helt enkelt eftersom skärmen normalt är högre än den är bred. Men den där riktiga wowkänslan vill inte infinna sig och jag har alltid reverterat tillbaks till wm6.1...

Postad 16 april 2009 - 12:20

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag har inte provat WM 6.5 än eftersom jag inte är så förtjust i betor i detta fall. Upplever att det är mycket olika larmrapporter på XDA om olika problem som beror på betastatusen.

Däremot tycker jag att det verkar vettigt, bl.a uppfattar jag att den nya startmenyn anpassar sig efter mapparna som ligger där vilket inte HTCs variant gör. Dock hoppas jag att man kan få både en rullgardin med QuickMenu samt den nya varianten med ikoner (som jag uppfattar mer åt SPB Mobile Shell-hållet).

Något jag saknar är information om WM 6.5 kontra tredjepartsprogram. Det håller också tillbaka mig. Det finns närmast obefintlig information om hur det fungerar ihop eller om det finns program som strular och kräver uppdatering. Dock är de senaste build 21500 och nyare stora steg åt rätt håll men HTCs officiella uppgradering för Rhodium är trots allt det stora steget.

Det är enkelt att räkna ut att WM 6.5 Rhodium kommer att bli ny standard och bli det som portas till övriga modeller såsom X1.

Postad 16 april 2009 - 19:06

Tallani
  • Tallani
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Jag har ett problem angående Opera Mini.
I inställningarna har jag textstorlek på Medel men är alldeles för stor för min smak.
Alternativet som är lägre är Liten men då snackar vi verkligen minimalt, går knappt att se vad det står.
På förra romen jag hade installerad så fanns där något mellanting som var alldeles perfekt. Varför får jag inte fram den nu?
Har samma utgåva av Opera Mini som på förra romen. Behöver verkligen hjälpa med detta.

Tack på förhand!

Postad 18 april 2009 - 10:04

Melone
  • Melone
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Halloj!

Varför går det inte att ladda ner större bifogade filer i mail på X1?
Får bara meddelandet att filen är för stor och så avbryts det :-/

Mvh
/Melone

Postad 19 april 2009 - 10:47

Melone
  • Melone
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Hmm... har alla semester här eller? :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Bio front med duk på plats
    Globe
    2025-05-22 08:43:45
  • Screen Research FSD på väggen
    Globe
    2025-05-22 08:22:42
  • Screen Research FSD ram
    Globe
    2025-05-22 08:19:07
  • Montering av ram
    Globe
    2025-05-22 08:14:32
  • JBL 708i Surround + Surround Back
    Anton
    2025-05-21 19:42:26
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.