Jag håller nu på att packa ihop 1.3.2 för att ladda upp den. Det är en s.k Maintenance Release.
Tangenten som krånglade med XT9 är Fn-tangenten, alltså den man bl.a tar fram siffor med. Enligt undersökning på XDA är det helt enkelt så att HTCs XT9 krockar med Sony Ericssons tangent (som jag skrivit tidigare).
Sony Ericssons XT9 ligger nu med .cab för tillvalsinstallation.
När det gäller Opera och autostarten provade jag att ändra ovanstående registernyckel till 0 utan framgång.
Således kan man börja misstänka BootLaunch-filen i Windowsmappen.
Då jag inte betraktar denna autostart som ett direkt problem utifrån min användning (samtidigt som det inte stör andra läsare) lär jag inte experimentera direkt med en Opera-fri ROM förrän nästa version av Xperia Kitchen är ute. Är det någon som är intresserad av att testa kan jag i.o.f snabbt koka en Opera-fri version och lägga upp.
Edit: förlåt att jag brusade upp men såhär ser jag på saken (eller tror att HTC sett på det hela):
*När Opera t.ex inte autostartar klagar en del på att "det går så segt med det där TF3D, det tar ju för tusan flera sekunder att starta webbläsaren!
*När man då lägger in Opera som autostart för snabbare hantering i TF3D kommer kritik från andra hållet, d.v.s att den autostartar.
Om jag säger såhär, jag är tacksam för alla förslag och försöker åtgärda direkta buggar o.s.v (som detta med tangentbordet) men just Opera-autostarten är knappast ett problem, snarare en feature som man visserligen kan diskutera. Men om jag säger såhär, att HTC lagt in Opera som autostart ser jag som ett obefintligt "problem" jämfört med t.ex larm om felmappade knappar på tangentbordet eller kraschande Internet Sharing som någon larmat om på XDA (men det fungerar hos mig).
Edit 2: Jag har inte upplevt Opera-autostarten som ett problem, på min X1 märks det egentligen inte alls. Den gör inte väsen av sig. Men det är mycket möjligt att det kanske finns program som på något vis krockar med den. Men hos mig ligger den diskret i bakgrunden och visar sig bara vid Internet-aktivitet där webbläsare krävs.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 10 april 2009 - 18:53.