Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 June 2011 - 14:21

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
(O)trevlig läsning om Symbian Anna uppdateringar till andra Nokia modeller utan Symbian ^3.. :P
Men vi ^3 lovers som blev lovade först kan väl vänta lite till då da..

LÄNK

Redigerat av big_swede70, 29 June 2011 - 15:12.

Postad 29 June 2011 - 17:49

michaelvecel
  • michaelvecel
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Använd Software Updater, http://www.nokia.se/...efonprogramvara
installera om programvaran. Om inte det funkar har jag skrivit en fullständig guide här i denna tråd om hur du använder Nokia Phoenix för att göra en fullständig fabriksåterställning. Länk till inlägg.

Tja! Fick hjälp av en Nokia-supportassistent tidigare idag via mejl. Men innan det så återställde jag mina filer jag gjort backup på (Filmer,bilder,sms,kontakter) Vibration började funka igen men OVI var fortfarande ur funktion.

Har "fetat" in en text som killen skrev i mejlet till, ska visst komma en lösning på dessa problem i början på JULI!

Förslag nummer två som finns i listan löste mina problem med Social och OVI. Nu funkar allt igen :-D

Nokiakillen skrev:
Om du upplever problem med att ladda ner, eller att installera applikationer samt innehåll från Ovi Butiken, efter uppdatering till klient 2.8, vänligen följ instruktionerna nedan:

1 - Kontrollera ifall du har laddat ner och installerat någon applikation från Nokia Beta Labs, http://betalabs.nokia.com (t.ex. Nokia Reader eller någon annan applikation som finns där.). I så fall rekommenderar jag att du avinstallerar dessa och uppdaterar med nya versionen av respektive applikation från http://betalabs.nokia.com/apps.

Starta om telefonen efter eventuell ominstallation.

2 - Om du inte har laddat ner några beta applikationer, men fortfarande upplever problem med Ovi Butik klienten, rekommenderar jag att du ominstallerar denna klient och försöker att ladda ner butiks innehåll på nytt.
- I telefonen välj Meny -> Inställningar -> Progr.hanterare -> Installerat
- Du får då upp en lista över de installerade applikationerna i telefonerna.
- Sök efter Ovi Store i denna lista och håll ditt finger nedtryckt på applikationens namn i ca 2 sekunder.
- I menyn som då visas, välj Avinstallera.

- För att återinstallera Ovi Butik vänligen Meny -> Ovi Butik, du skall då få upp ett meddelande att en ny version av Ovi Butiken finns tillgänglig.
- Tryck på den gröna nerladdnings knappen, och acceptera nerladdningen.
- När nerladdningen är slutförd kommer installationen att starta.
- Låt installations processen slutföras, och du skall nu åter ha Ovi Butik klienten installerad i telefonen.
- Jag rekommenderar att du startar om telefonen efter att installations processen är slutförd.
.
Du kommer nu åter igen att kunna njuta av de tjänster som vår Ovi Butik erbjuder dig.

Vårt utvecklingsteam arbetar för fullt för att komma tillrätta med dessa avvikelser så snabbt som möjligt. En lösning för detta problem är planerad till början av juli.

För att underlätta vår felsökning vill jag be dig att återkomma till mig med din telefons produkt kod.
Du får fram denna genom att i din telefon skriva in *#0000# precis som du slår in ett telefonnummer.

Vi ber om ursäkt för eventuella olägenheter och vi uppskattar och värdesätter ert förtroende i våra produkter och tjänster.

Om det finns något annat jag kan hjälpa dig med, så är du hjärtligt välkommen att kontakta mig igen.

Postad 29 June 2011 - 17:50

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

(O)trevlig läsning om Symbian Anna uppdateringar till andra Nokia modeller utan Symbian ^3.. :P
Men vi ^3 lovers som blev lovade först kan väl vänta lite till då da..

LÄNK

de som köpte Nokia 5800 har verkligen fått uppdateringsvaluta för pengarna.

Postad 29 June 2011 - 19:55

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Enligt GSMArenas review på Nokia X7 så stödjer den videofiler över 2 GB.

Previous Symbians used to have problems with files larger than 1.5GB or so, but the Nokia X7 handled full movies with 2GB+ size without problems.

Undrar om det är specifikt för just X7, eller om det kanske är en ny grej i Anna? Isåfall är det skitbra :P

Postad 29 June 2011 - 21:32

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Enligt GSMArenas review på Nokia X7 så stödjer den videofiler över 2 GB.

Previous Symbians used to have problems with files larger than 1.5GB or so, but the Nokia X7 handled full movies with 2GB+ size without problems.

Undrar om det är specifikt för just X7, eller om det kanske är en ny grej i Anna? Isåfall är det skitbra :P

Visste inte att det var nåt problem med nåt annat än 4GB? FAT32 har den begränsningen.

Postad 30 June 2011 - 07:45

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

de som köpte Nokia 5800 har verkligen fått uppdateringsvaluta för pengarna.

Japp.
Men även andra modeller fick ju denna feteuppdateringen..Sitter uppdaterar Frugans 5230 nu oxå som fått denna uppdateringen.. Inte dåligt för en mobil som kosta ca 1500kr för ca 1 år sedan..

Men vi stackars Symbian ^3 får la vänta lite till då.. :)

Screensnap efter uppdateringen på frugans 5230. Mycket snabbare webbläsare och emotions-ikoner finns oxå när man skickar medd..

Edit: märkte efter uppdateringen att minnet på C krympt rejält. Ant pga Qt har installerats och nya Nokia Maps som båda numer syns under C. Där ryker ju direkt ca 15mb tyvärr. Hoppas de kan integrera det bättre i kommande uppdateringar för minnet på C är ju inte direkt obegränsat...

Bifogad fil(er)

Redigerat av big_swede70, 30 June 2011 - 08:31.

Postad 30 June 2011 - 09:19

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Nu finns det en uppdatering till Opera Mobile och Opera Mini, länk AAS

Postad 30 June 2011 - 15:34

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Min N8 är stendöd. När jag försöker ladda den blinkar lampan bredvid USB fem ggr, sen händer inget mer.

Vad kan jag göra innan jag skickar den på reparation?

Postad 30 June 2011 - 18:39

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Visste inte att det var nåt problem med nåt annat än 4GB? FAT32 har den begränsningen.

Går väl inte att spela upp filmer över 2 GB så vitt jag vet? :)

Postad 30 June 2011 - 18:47

JagVetInte
  • JagVetInte
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Jag har en 720p .mkv film på nära 4GB och den går att spela upp utan problem.

Postad 30 June 2011 - 19:45

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Jag har inte haft några som helst problem med det. Filen får dock max vara 4 294 967 295 bytes (4GB minus 1 byte).

Postad 30 June 2011 - 20:37

JTL
  • JTL
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Japp.
Men även andra modeller fick ju denna feteuppdateringen..Sitter uppdaterar Frugans 5230 nu oxå som fått denna uppdateringen.. Inte dåligt för en mobil som kosta ca 1500kr för ca 1 år sedan..

Men vi stackars Symbian ^3 får la vänta lite till då.. :)

Screensnap efter uppdateringen på frugans 5230. Mycket snabbare webbläsare och emotions-ikoner finns oxå när man skickar medd..

Edit: märkte efter uppdateringen att minnet på C krympt rejält. Ant pga Qt har installerats och nya Nokia Maps som båda numer syns under C. Där ryker ju direkt ca 15mb tyvärr. Hoppas de kan integrera det bättre i kommande uppdateringar för minnet på C är ju inte direkt obegränsat...

OT: tråkigt att du valde visa just den sidan.

Postad 30 June 2011 - 22:36

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Man vill ju bidra med allt som går så idioter som rånar försvarslösa åldringar åker fast eller? Där hoppas ja vi alla sunda friska människor har samma grundinställning!. Men sant, här pratar vi N8..

Postad 01 July 2011 - 05:37

Fredrik Olsson
  • Fredrik Olsson
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Min N8 är stendöd. När jag försöker ladda den blinkar lampan bredvid USB fem ggr, sen händer inget mer.

Vad kan jag göra innan jag skickar den på reparation?

Pröva med att hålla on/off-knappen inne i 8-10 sek. Detta ska göra nån sorts reset. Funkar inte detta är där en "djupare" variant som innefattar 3 knappar som trycks in samtidigt. Jag kommer inte ihåg vilka.
Är telefonen död är det väl bara att lämna in den.
Hoppas du har bättre tur än vad jag har haft.
Min N8 har varit inne för reparation 3ggr på raken. Sista gången byttes hela kretskortet ut vilket borde få bort problemet....men.....när jag skulle sätta i mitt SIM-kort efter att ha hämtat telefonen hos servicefirman för 3'e gången visade det sig att SIM-kortläsaren på det nya kretskortet var trasig!!!!
Hoppas nu på att Telia löser in telefonen på sk. "kundlöfte" så jag kan hämta ut en helt ny.

Normalt är det nyttigt att göra bakupper med jämna mellanrum samt att SPARA BILDERNA FRÅN KAMERAN PÅ DET EXTRERNA MINNESKORTET och på så vis ha kvar dem om telefonen kraschar.

/Fredrik

Postad 01 July 2011 - 07:03

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Nu finns det en uppdatering till Opera Mobile och Opera Mini, länk AAS

Riktigt bra uppdatering, snabbare nu.

Postad 01 July 2011 - 10:51

clopzy
  • clopzy
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Jag surfar ofta på just den sidan så det var bra att den valdes. Som big_swede70 säger så är det bra att folk får upp ögonen för alla vidriga brott som begås och bakomliggande orsaker till dessa. Känns fint att Politisktinkorrekts sida fungerar lite bättre efter uppdatering. Hur fungerar flashbacks forum? Det funkar inte alls med nokias egen browser så där använder jag Operas läsare i mobilvy men det vore bra om även det fungerade i Nokias webläsare.

Postad 01 July 2011 - 11:09

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

/Fredrik

Tackar för tipsen! ;) Jag tror att batteriet är stendött, förstört av en ny, billig billaddare jag lånade av en kompis, för det var då den började krångla. Köp inte billigaste laddaren till din 4000-kronorsmobil är väl allt jag kan säga.. det är ju inte så att orginal är dyra direkt.

Jag har som tur är aktiverat synkronisering i Ovi Suite (REKOMMENDERAS), så jag har inte förlorat en enda bild. Just nu tror jag att ett nytt batteri kommer hjälpa, så det löser sig nog ändå.

Om jag byter batteri själv, viket man eg inte får, tror ni det syns att jag har öppnat den om jag skulle skicka den på service nån gång? Förutsatt att jag då sätter tillbaka det gamla batteriet förstås.
Vad rekommenderar ni?

Vill helst inte vara utan mobilen så länge.. :)

Postad 01 July 2011 - 11:31

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Jag surfar ofta på just den sidan så det var bra att den valdes. Som big_swede70 säger så är det bra att folk får upp ögonen för alla vidriga brott som begås och bakomliggande orsaker till dessa. Känns fint att Politisktinkorrekts sida fungerar lite bättre efter uppdatering. Hur fungerar flashbacks forum? Det funkar inte alls med nokias egen browser så där använder jag Operas läsare i mobilvy men det vore bra om även det fungerade i Nokias webläsare.

Hej
Lite gratis reklam till PI har väl ingen dött av, så den bjur ja på.. ;)

Ang Flashbacks forum så funkar faktiskt Nokias webläsare där men först efter man tryckt uppdatera 1-4 gånger, sen när sidan väl visas rätt så brukar det funka fint surfa runt i deras forum.. Men skumt att det inte funkar klanderfritt från början.
Operas mobilläsare (grym senaste uppdatering nu senaste) e ju bra komplement som du skriver men den har ju sina begränsingar kring Flash tyvärr.. Ska bli spännande se hur Nokias nya webläsare funkar i våra N8'or

Postad 01 July 2011 - 15:10

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Tackar för tipsen! ;) Jag tror att batteriet är stendött, förstört av en ny, billig billaddare jag lånade av en kompis, för det var då den började krångla. Köp inte billigaste laddaren till din 4000-kronorsmobil är väl allt jag kan säga.. det är ju inte så att orginal är dyra direkt.

Jag har som tur är aktiverat synkronisering i Ovi Suite (REKOMMENDERAS), så jag har inte förlorat en enda bild. Just nu tror jag att ett nytt batteri kommer hjälpa, så det löser sig nog ändå.

Om jag byter batteri själv, viket man eg inte får, tror ni det syns att jag har öppnat den om jag skulle skicka den på service nån gång? Förutsatt att jag då sätter tillbaka det gamla batteriet förstås.
Vad rekommenderar ni?

Vill helst inte vara utan mobilen så länge.. :)

finns en guide på nätet.gäller att skruva ut torx skruvarna ett visst antal varv så brickan till skruven sitter kvar.kolla upp det annars bara lämna in då det syns att man pillat själv i den.

Postad 01 July 2011 - 15:31

Unregisteredae821c86
  • Unregisteredae821c86
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Kan nån hjälpa mig?

Börjar bli lite småless..

Facebookuploadern är ju sjukt kass.. Finns det några alternativ?

Det är rätt ofta bilden jag vill ladda upp aldrig kommer upp på facebook.. övervväger att byta telefon pga detta ;) Sjukt irriterande..

Ringer man nån kompis, "Såg du bilden jag la upp?" "nee du har inte laddat upp nåt"

Uploadern säger ju inte om uppladdningen gick bra eller dåligt.. worthless.

Har frågat detta tidigare men aldrig fått något svar.. har uppdaterat socials till senaste.. trodde det skulle hjälpa men icket.

Postad 01 July 2011 - 16:55

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

finns en guide på nätet.gäller att skruva ut torx skruvarna ett visst antal varv så brickan till skruven sitter kvar.kolla upp det annars bara lämna in då det syns att man pillat själv i den.

Tack! Guiden har jag, men om du inte tror att man kan byta batteri obemärkt så låter jag bli.

Kan nån hjälpa mig?

Du kan prova Pixelpipe, men kolla upp vilken version du ska ha, jag har inte koll på det men nån annan här kan säkert svara.

Redigerat av SL2, 01 July 2011 - 16:56.

Postad 01 July 2011 - 17:54

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Kan nån hjälpa mig?

Börjar bli lite småless..

Facebookuploadern är ju sjukt kass.. Finns det några alternativ?

Det är rätt ofta bilden jag vill ladda upp aldrig kommer upp på facebook.. övervväger att byta telefon pga detta ;) Sjukt irriterande..

Ringer man nån kompis, "Såg du bilden jag la upp?" "nee du har inte laddat upp nåt"

Uploadern säger ju inte om uppladdningen gick bra eller dåligt.. worthless.

Har frågat detta tidigare men aldrig fått något svar.. har uppdaterat socials till senaste.. trodde det skulle hjälpa men icket.

Varit med om att bilden inte kommit upp men kommit på att det var sbs, dvs jag som råkade trycka bort bocken bakom Facebook när jag skulle ladda upp. Annars har det funkat varje gång.

Postad 01 July 2011 - 18:23

Piaggio
  • Piaggio
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Hej
Lite gratis reklam till PI har väl ingen dött av, så den bjur ja på.. ;)

Ang Flashbacks forum så funkar faktiskt Nokias webläsare där men först efter man tryckt uppdatera 1-4 gånger, sen när sidan väl visas rätt så brukar det funka fint surfa runt i deras forum.. Men skumt att det inte funkar klanderfritt från början.
Operas mobilläsare (grym senaste uppdatering nu senaste) e ju bra komplement som du skriver men den har ju sina begränsingar kring Flash tyvärr.. Ska bli spännande se hur Nokias nya webläsare funkar i våra N8'or

[1/2 OT] Flashback har en mobilanpassad sida: https://www.flashback.org/m/ Den är inte helt fulländad, men är hyfsat snabb när man är på resande fot.

Postad 01 July 2011 - 19:41

Unregisteredae821c86
  • Unregisteredae821c86
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Varit med om att bilden inte kommit upp men kommit på att det var sbs, dvs jag som råkade trycka bort bocken bakom Facebook när jag skulle ladda upp. Annars har det funkat varje gång.

Oki.. förstår inte vad problemet är när det bara funkar ibland.. med min N900 hade jag aldrig problem med att bilderna inte kom upp.. eller ja om man inte hade någon sändning men då fick man ju felmeddelande också ;)

Postad 01 July 2011 - 20:05

hemtman
  • hemtman
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Oki.. förstår inte vad problemet är när det bara funkar ibland.. med min N900 hade jag aldrig problem med att bilderna inte kom upp.. eller ja om man inte hade någon sändning men då fick man ju felmeddelande också ;)

Du måste göra nåt fel eller nån inställning, vart har du valt att bilderna laddas upp? Du kan ju välja efter att du valt vilken bild du vill lägga upp. Testa Mobiluppladdningar så borde prob va löst.

Postad 02 July 2011 - 10:09

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Jag har inte haft några som helst problem med det. Filen får dock max vara 4 294 967 295 bytes (4GB minus 1 byte).

Ah justja, är 4 GB gränsen är vid. Är lite synd då många 720p mkv filmer (med bra kvalitet) är över 4 ;)

Postad 02 July 2011 - 11:22

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Ah justja, är 4 GB gränsen är vid. Är lite synd då många 720p mkv filmer (med bra kvalitet) är över 4 ;)

Det går hur enkelt som helst att splitta filmer med MKVtoolnix.

Hade dock inte varit dumt om N8:an stödde ext2/3 filsystem. exFAT hade ju såklart varit bättre men det är inte gratis.

Redigerat av trixeo, 02 July 2011 - 12:26.

Postad 02 July 2011 - 15:11

JagVetInte
  • JagVetInte
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Hade dock inte varit dumt om N8:an stödde ext2/3 filsystem. exFAT hade ju såklart varit bättre men det är inte gratis.

Nokia skulle inte haft några större problem att köpa en med exFAT licens. Nu när Nokia i stort sett ägs av Microsoft så borde det ingå i paketet.

I Praktiken kan Symbian stödja vilket filsystem som helst men frågan är om GPL licensen hade orskat problem i ext2 fallet.

EDIT: Glöm annat filsystem på Symbian. Elop hatar Symbian och snart kommer Microsoft äga både Nokia och dig.

Redigerat av JagVetInte, 02 July 2011 - 15:15.

Postad 02 July 2011 - 17:34

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Någon mer än mig som stör sig på Ovi store och dess meddelanden om felaktiga uppdateringar?

Säger att jag har uppdateringar fast jag redan har senaste uppdateringen.

Postad 02 July 2011 - 17:48

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Någon mer än mig som stör sig på Ovi store och dess meddelanden om felaktiga uppdateringar?

Säger att jag har uppdateringar fast jag redan har senaste uppdateringen.

Är så på Chatt för mig, omöjligt att få bort också. Väldigt irriterande ;)

Postad 02 July 2011 - 19:25

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Nokia skulle inte haft några större problem att köpa en med exFAT licens. Nu när Nokia i stort sett ägs av Microsoft så borde det ingå i paketet.

I Praktiken kan Symbian stödja vilket filsystem som helst men frågan är om GPL licensen hade orskat problem i ext2 fallet.

EDIT: Glöm annat filsystem på Symbian. Elop hatar Symbian och snart kommer Microsoft äga både Nokia och dig.

om nu så blir fallet att dom köper nokia så kan ju du som konsument välja vad du vill köpa.är det något man inte gillar så köper man väl inte det?.nog skulle det varit bättre om han inte skulle styra nokia.har man nu haft galaxy s2 ett tag längtar man inte tillbaka till den otroligt sega n8:an,dom behöver verkligen skaffa snabbare processor och mer minne i deras telefoner.verkar dröja länge innan frugan kan uppdatera sin n8.tror inte det kommer blir någon större skillnad tyvärr då hon som många andra får slut på minnet ofta..

Postad 02 July 2011 - 19:54

JagVetInte
  • JagVetInte
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

om nu så blir fallet att dom köper nokia så kan ju du som konsument välja vad du vill köpa.är det något man inte gillar så köper man väl inte det?.nog skulle det varit bättre om han inte skulle styra nokia.har man nu haft galaxy s2 ett tag längtar man inte tillbaka till den otroligt sega n8:an,dom behöver verkligen skaffa snabbare processor och mer minne i deras telefoner.verkar dröja länge innan frugan kan uppdatera sin n8.tror inte det kommer blir någon större skillnad tyvärr då hon som många andra får slut på minnet ofta..

Jag gick från Android (Galaxy S) till N8, vill inte tillbaka till Android. Android var inget speciellt när nyhetens begag hade lagt sig. Jag antar att jag är gammal och använder kanske inte mobilernas funktioner lika flitigt som yngre. Jag behöver bara telefon, navigation, lite applikationer som t.ex. Skype. Jag var van vid Symbian och det gav fortfarande det jag ville ha. Android kanske är rätt för personer som behöver en app för varje sida de besöker på internet men jag behöver det inte.

Nu med Nokia. Läs detta. http://www.mobile-re...-125-en.shtml#4
Ryssarna kommer med vettiga kommentarer och jag börjar tro på en försäljning mer och mer. Elop är verkligen en Trojan. Synd att styrelsen inte ser värdet i Nokia och att EU låter detta hända.

Jag kommer aldrig köpa en WP7. Om jag ville ha en stängd platform där dem äger ditt a***e så hade jag valt Apple. WP7 ger inget extra utöver Apple.

Frågan är vad man ska välja i framtiden. Meego hade jag definitivt hoppat på men nu när den inte kommer fortsätta så vet jag inte.

Postad 02 July 2011 - 23:32

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

...

Nokia ägs inte av Microsoft på något sätt.
Elop hatar inte Symbian och Microsoft äger varken Nokia eller någon annan, och kommer troligtvis inte att göra det i framtiden. Du bör verkligen framföra ordentligt bevis eller pålitlig källa för ditt skandallösa uttalande.

Postad 03 July 2011 - 00:00

JagVetInte
  • JagVetInte
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Nokia ägs inte av Microsoft på något sätt.
Elop hatar inte Symbian och Microsoft äger varken Nokia eller någon annan, och kommer troligtvis inte att göra det i framtiden. Du bör verkligen framföra ordentligt bevis eller pålitlig källa för ditt skandallösa uttalande.

Om man läser länken som jag postade tidigare så påstår mobile review att dem preparerar Nokia just nu för försäljning. Vad jag menade med att Elop hatar Symbian är att både det och Meego är i vägen för WP7. WP7 är allt för Elop nu och om det inte lyckas så blir han av med ansiktet. Elop gör allt vad han kan nu för att motverka konkurrenter, och det innebär även konkurrenter inom Nokia.

Måste jag posta länken igen? http://www.mobile-re...ki-125-en.shtml

Mobile review får informationen från ryska konsulter som jobbar på Nokia. Helsingfors ligger nära ryska gränsen vilket helt naturligt gör att de får ryska utvecklare som jobbar där. Mobile reviews informations har hittils varit mycket exakt och långt före någon annan site.

Redigerat av JagVetInte, 03 July 2011 - 00:05.

Postad 03 July 2011 - 09:40

michaelvecel
  • michaelvecel
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Är det någon som prövat SPB mobileshell? Är ju gratis i 15 dagar och just nu rea om man vill köpa. Tycker det är fantastiskt roligt, imponerande att se vad N8an är kapabel till. Flyter på väldigt bra :)

Postad 03 July 2011 - 10:40

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Om man läser länken som jag postade tidigare så påstår mobile review att dem preparerar Nokia just nu för försäljning. Vad jag menade med att Elop hatar Symbian är att både det och Meego är i vägen för WP7. WP7 är allt för Elop nu och om det inte lyckas så blir han av med ansiktet. Elop gör allt vad han kan nu för att motverka konkurrenter, och det innebär även konkurrenter inom Nokia.

Måste jag posta länken igen? http://www.mobile-re...ki-125-en.shtml

Mobile review får informationen från ryska konsulter som jobbar på Nokia. Helsingfors ligger nära ryska gränsen vilket helt naturligt gör att de får ryska utvecklare som jobbar där. Mobile reviews informations har hittils varit mycket exakt och långt före någon annan site.

Jag har sett länken, och det är bara spekulationer, inte bevis.
Många har hittat "paranoida" samband där det inte fanns några. Det kan även vara fallet här.

Symbian och Meego är knappast i vägen för WP7 såvitt jag har förstått. WP7 är inte meningen att ersätta dessa. WP7 är meningen att det ska bli Nokias nya smartphone-plattform som blir deras huvudintäkter. Att hata de skulle vara som att skjuta sig själv i benet. Det tror jag inte Elop gör.

Postad 03 July 2011 - 12:48

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Är det någon som prövat SPB mobileshell? Är ju gratis i 15 dagar och just nu rea om man vill köpa. Tycker det är fantastiskt roligt, imponerande att se vad N8an är kapabel till. Flyter på väldigt bra :)

Har haft den installerad sen dag 1 i min N8, så nu ca 7mån erfarenhet av den. Funkar kanon. Framförallt sökning i kontakter och alla genvägar på upp till 5 skärmar(+ ytterligare 5 om man vill) är det jag fastnat för. Ny version skall ju va på väg ut och betaversioner går att se på tuben.. Värd priset tycker ja.

Bifogad fil(er)

Redigerat av big_swede70, 03 July 2011 - 12:50.

Postad 03 July 2011 - 13:24

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Om man läser länken som jag postade tidigare så påstår mobile review att dem preparerar Nokia just nu för försäljning.

Jag ser inte riktigt varför Microsoft skulle vilja köpa Nokia nu, de har ju redan fått Nokia att välja Microsofts smartphoneoperativ som Nokias främsta. Finns liksom inget att vinna på det, möjligen att de får igen sina pengar som de betalar Nokia.

Nokia idag värderas till strax över sin egen kassa, skulle MS lägga ett bud nu så får de sockra en del. Då borde aktiekursen idag vara ett fynd, trots det så rekommenderar inte alla aktiemäklare "köp" på Nokia.

Men det händer mycket konstigt inom telecom, tex att Sony och Ericsson väljer att stå på Microsofts sida istället för på Googles tycker jag nog verklar lite märkligt då SonyEricsson sagt att de "ska bli störst på Android". Den som är konspiratorisk kan nog hitta trådar ur det också...

Redigerat av Unregistered31511, 03 July 2011 - 13:25.

Postad 03 July 2011 - 13:33

Piaggio
  • Piaggio
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Har haft den installerad sen dag 1 i min N8, så nu ca 7mån erfarenhet av den. Funkar kanon. Framförallt sökning i kontakter och alla genvägar på upp till 5 skärmar(+ ytterligare 5 om man vill) är det jag fastnat för. Ny version skall ju va på väg ut och betaversioner går att se på tuben.. Värd priset tycker ja.

Jag älskar SBP Shell och har kört den i flera månader. Ny version på väg ut? Kan det vara så att den "gamla" inte kommer att vara kompatibel med "Anna"?

Postad 03 July 2011 - 14:14

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Youtubejämförelse mellan Nokia N8 och Nokia X7, lite snabbare ser då "Anna" ut. Synd att det är minst en månad kvar till N8.

Redigerat av Unregistered31511, 03 July 2011 - 14:16.

Postad 03 July 2011 - 17:00

michaelvecel
  • michaelvecel
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Vad skulle de vara för version? De är väl 5.0 som är ute nu? :) Länka gärna till tuben :P

Verkligen smidigt med egentligen allt.. helt underbart är programmet! Sköna effekter också

Postad 03 July 2011 - 17:08

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Vad skulle de vara för version? De är väl 5.0 som är ute nu? :) Länka gärna till tuben :P

Verkligen smidigt med egentligen allt.. helt underbart är programmet! Sköna effekter också

Om inte jag missat något är denna senaste versionen till symbian. Tror 5.0 bara finns till Android. Men sök på tuben på symbian och Shell så finns några klipp på en 5.0 betaversion..
Youtube

Bifogad fil(er)

Redigerat av big_swede70, 03 July 2011 - 17:14.

Postad 03 July 2011 - 22:07

michaelvecel
  • michaelvecel
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Om inte jag missat något är denna senaste versionen till symbian. Tror 5.0 bara finns till Android. Men sök på tuben på symbian och Shell så finns några klipp på en 5.0 betaversion..
Youtube

Okej då är jag med i matchen! Såg oerhört trevligt ut :)

Postad 04 July 2011 - 01:09

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0

det gick inte hur enkelt som helst för mig... kan du hjälpa mig med en snabbguide?

Postad 04 July 2011 - 02:05

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

det gick inte hur enkelt som helst för mig... kan du hjälpa mig med en snabbguide?

http://thegift73.wor...ing-mkvtoolnix/

Postad 04 July 2011 - 08:19

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Internet ljuger aldrig.

Bara för att nånting står på internet behöver det inte vara sant.

Att använda ordet bekräfta i samma mening som en länk till en artikel skriven av Eldar Murtazin betyder ingenting för de som vet vad han är kapabel till. Han är en av de största anti-Nokia-rösterna idag, men så har det inte alltid varit.
Det räcker med att kolla runt i Mobile reviews egna forum, folk har inte mycket förtroende för honom längre.

Han är känd för att skriva artiklar om Nokiaprototyper som är långt ifrån färdiga för offentlighetens ljus. Detta har förstås inte varit populärt hos Nokia, som i sin tur har försökt hindra Eldar från att få tag på fler prototyper. Nånstans där så blev Eldar sur på Nokia.. :)

Ja vad vet man han kan ju få rätt, men Eldar Murtazin kastar en massa koskit, har han tur så fastnar en på ladugårdsväggen.
Postad bild

Google visar en del tjafs mellan de båda parterna:
http://www.google.se...a...617&bih=986

Detta betyder dock inte att han alltid har fel. Hela Nokia-Microsoft-spekulerandet är rätt gammalt, och inte myntat av Mobile review.

Postad 04 July 2011 - 08:52

JagVetInte
  • JagVetInte
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Bara för att nånting står på internet behöver det inte vara sant.

Google visar en del tjafs mellan de båda parterna:
http://www.google.se...a...617&bih=986

Detta betyder dock inte att han alltid har fel. Hela Nokia-Microsoft-spekulerandet är rätt gammalt, och inte myntat av Mobile review.

Vi får se. Hur som helst är vad som händer nu i den finska firman ganska omdanande och årets företagsnyheter. Vad Elop håller på med väcker inte bara kritik utanför utan även innanför företaget och menar jag inte missnöjda som blir av med jobbet. Största frågetecknet är nog ändå styrelsen, är deras kaffe spetsat med något? Företag med problem har alltid dragit till sig gamar om man måste se upp för dessa.

Postad 04 July 2011 - 09:19

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Styrelsen verkar helt lam, eller helt godtrogna och naiva. Elop vet säkert vad han håller på med, men det behöver ju inte vara Nokias bästa.

Windows + Meego hade ju varit en bra kombination, kan Samsung köra minst tre OS så borde Nokia kunna ha två.
Don't put all eggs in one basket. .

Postad 04 July 2011 - 10:18

MerBlues
  • MerBlues
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Den den där bilden gav ju att den heter "Kidigi" och söker man på Kidigi får man bland annat upp CDON men där var det lite splittrat för rubriken säger "Kidigi Nokia N8 USB sync and charger cradle" och "Beskrivningen" säger "Synk och laddningsdocka specialtillverkad för HTC Legend"...

Jag beställde den där från CDON, N8an passar bra i den, man faschineras av hur snygg N8:an är då den står i stället på skrivbordet :)

Dock är det inte en "USB sync and charger cradle" utan det är bara en laddningsdocka.

Postad 04 July 2011 - 10:57

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Dock är det inte en "USB sync and charger cradle" utan det är bara en laddningsdocka.

Om man inte vill synka trådlöst så krävs det nästan att mobilen placeras horisontellt, eftersom USB sitter på långsidan.
Det blir annars lite meckigt att sätta i en sladd på sidan.

Här är ett bra exempel:
http://cgi.ebay.com/...=item35b2cbbbfb

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.