Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 November 2018 - 17:43

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

• 722 inlägg
  • 0
Asså ta bara tillbaka som vi hade så det funkar iaf. Sen släpper ni det när ni fått igång allt.

Inte fan tecknade jag avtal om extra strul. Nu har jag inte läst villkoren exakt men tror inte att det står att, Med detta avtal så binder du dig till att beta testa våra produkter och tjänster.

Postad 05 November 2018 - 17:49

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej Canal Digital!
Skriver även i detta forumet då fler boxar verkar ha problem med SVTs kvalité.
Hur går det?

Vänligen
Johan

Hej

Mer info kommer inom kort, vi håller på se över just nu vad vi kan göra. 

Mvh
Niklas

Tick tack, tick tack, hur går det med fix till serieinspelningar till Smart HD-boxen? Inte hört så mycke och tiden bara går och går. När kommer fixen?

Som småbarns förälder så har man absolut ingen tid att hålla koll på alla serier och hårddisken fylls bara på och man måste hela tiden radera.

Inte så att ett program har 1st repris bara utan brukar vara typ 3-5st repriser och allt spelas in.

Fan att det ska bytas grejer utan man kollar att allt fungerar först. Fixa det här nu. Är nu inte ensam med problemet. 

Hej

Har förhoppningsvis ett datum imorgon eller på onsdag när problemet kommer att bli löst.

Mvh
Niklas

Postad 05 November 2018 - 19:14

STS-128
  • STS-128
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Hej

...

Har förhoppningsvis ett datum imorgon eller på onsdag när problemet kommer att bli löst.

Mvh
Niklas

Ni är (tyvärr) mycket bättre på att berätta vilket datum ni kommer att meddela när problemet kommer att bli löst, än ni är att berätta vilket datum problemet verkligen BLIR LÖST! Suck...  <_<

Blir det fjärde gången gillt när vi får nästa besked?

Postad 06 November 2018 - 17:34

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Följer serien Vår tid är nu på SVT1, (Japp, jag är 50+). Igår var bildkvaliteten usel! Nu ser frun på några inspelade avsnitt från ifjol och bildkvaliteten är märkbart bättre förra året. Dock inte på topp då heller... Mycket märkligt då jag alltid haft det som ledord för valet av canal digital... Hög bildkvalitet, men nu...

Postad 06 November 2018 - 21:43

pebjn
  • pebjn
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Jag har jämfört bilden på SVT mellan Canal Digital (SVT1 HD) och Boxer (SVT1 HD)  på en 65 tums TV med 4K upplösning och bilden är mycket skarpare på Boxer. Så har det inte varit tidigare. Canal Digital har definitiv ändrat något. 

Postad 06 November 2018 - 21:58

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Canal digital har haft usel bildkvalitet i flera månader nu med svt, det är ingen som bryr sig.

Postad 06 November 2018 - 22:04

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Problem!!

Efter uppdateringen igår är kanalbyten mycket långsamma... Trycker man på + - tangenterna kommer det en svart ruta ett antal sekunder! Inte bra! Riktigt segt!

Postad 07 November 2018 - 00:57

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Canal digital har haft usel bildkvalitet i flera månader nu med svt, det är ingen som bryr sig.

Hej

Vi håller på att se över vad vi kan göra för att förbättra kvaliteten.

Mvh
Niklas

Problem!!

Efter uppdateringen igår är kanalbyten mycket långsamma... Trycker man på + - tangenterna kommer det en svart ruta ett antal sekunder! Inte bra! Riktigt segt!

Hej

Kan du prova göra boxen strömlös och se om det blir någon skillnad.

Mvh

Niklas

Postad 07 November 2018 - 12:13

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Hej

Vi håller på att se över vad vi kan göra för att förbättra kvaliteten.

Mvh
Niklas

För min del så har jag inte haft några som helst problem med bildkvaliteten, ej heller något annat strulande alls. Å andra sidan kör jag inte med någon extern box utan med min Samsung TVs interna satellitmottagare (med CD-kort i CA-modul).

När jag jämför mellan digitala marknätet och CD:s versioner av SVT1 HD och SVT2 HD så noterar jag ingen skillnad. Lika hög kvalietet båda två.

Satellitsignalen kommer för de som upplever dålig bild och för mig som upplever hög kvalitet båda från samma källa. Kan eventuellt fel då ligga i på vilket sätt sändningen moduleras i mottagare (box) eller är det några som tittar på/jämför de regionala utgåvorna av SVT på CD som är i standard definition (dvs ej HD)?

Redigerat av kenta2, 07 November 2018 - 12:15.

Postad 07 November 2018 - 14:18

skwlkr76
  • skwlkr76
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

För min del så har jag inte haft några som helst problem med bildkvaliteten, ej heller något annat strulande alls. Å andra sidan kör jag inte med någon extern box utan med min Samsung TVs interna satellitmottagare (med CD-kort i CA-modul).

När jag jämför mellan digitala marknätet och CD:s versioner av SVT1 HD och SVT2 HD så noterar jag ingen skillnad. Lika hög kvalietet båda två.

Satellitsignalen kommer för de som upplever dålig bild och för mig som upplever hög kvalitet båda från samma källa. Kan eventuellt fel då ligga i på vilket sätt sändningen moduleras i mottagare (box) eller är det några som tittar på/jämför de regionala utgåvorna av SVT på CD som är i standard definition (dvs ej HD)?

Jag tittar på SVT 1 och 2 HD och kvaliten blir bara sämre och sämre. I söndags kollade vi Allt för Sverige och den var hemsk!

Postad 07 November 2018 - 18:31

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Jag tittar på SVT 1 och 2 HD och kvaliten blir bara sämre och sämre. I söndags kollade vi Allt för Sverige och den var hemsk!

Min kommentar är att om källan är samma satellitutsändning och kanalerna är desamma så kan det ju vara orsak i eventuell mottagningsutrustning.

Som jag nämnt tar jag satellitsignalen direkt in i TVns egen mottagare och jag har inga problem alls.

I den mån man kör via en box så är det boxens mottagare istället som skapar bildunderlaget som TVns skärm visar.

Om utsändningen är av godkänd kvalitet, vilket jag uppfattar att den är och har varit hela tiden på det sätt jag får bild så kanske orsaken till ev. kvalitetsproblem är kopplat till hårdvara?

Postad 07 November 2018 - 19:46

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Jag kör både CD:s box och inbyggd sat-mottagare i såväl LG som Samsung, lika usel SVT i alla.
Du som tycker det är bra kanske har en liten TV eller lägre krav?

Det är suddigt och ser oerhört hårt komprimerat ut jämfört med andra kanaler.

Redigerat av junkan, 07 November 2018 - 19:52.

Postad 07 November 2018 - 21:34

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Jag kör både CD:s box och inbyggd sat-mottagare i såväl LG som Samsung, lika usel SVT i alla.
Du som tycker det är bra kanske har en liten TV eller lägre krav?

Det är suddigt och ser oerhört hårt komprimerat ut jämfört med andra kanaler.

Om 55’ Sammy är liten så...

Nej lägre krav har jag inte. Kör med kalibrerad bild och undviker externa boxar som normalt sänker bildkvalitén. Boxens bildbehandling är normalt sett sämre än TVns inbyggda om man inte har en äldre TV.

Vidare får man se till att ha rätt version av HDMI-kabel om man kör box som motsvarar box och TVs kapacitet.

...men nej det är absolut inget fel på sändningens kvalitet från Thorsatelliten till min TV-mottagare och har inte varit det heller.

Däremot är SVT 1 och 2 i dess regionala varianter hos CD i standard definition och de är definitivt bottennapp.

Redigerat av kenta2, 07 November 2018 - 21:45.

Postad 07 November 2018 - 22:25

LabanV
  • LabanV
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Min kommentar är att om källan är samma satellitutsändning och kanalerna är desamma så kan det ju vara orsak i eventuell mottagningsutrustning.
Som jag nämnt tar jag satellitsignalen direkt in i TVns egen mottagare och jag har inga problem alls.
I den mån man kör via en box så är det boxens mottagare istället som skapar bildunderlaget som TVns skärm visar.
Om utsändningen är av godkänd kvalitet, vilket jag uppfattar att den är och har varit hela tiden på det sätt jag får bild så kanske orsaken till ev. kvalitetsproblem är kopplat till hårdvara?

Har du bra bild på ”Vår tid är nu” 20.00 på måndagar? Vetenskapens Värld på SVT2 ser bra ut men ”Vår tid är nu” på SVT1 är ibland riktigt dålig.

Postad 07 November 2018 - 22:44

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Har du bra bild på ”Vår tid är nu” 20.00 på måndagar? Vetenskapens Värld på SVT2 ser bra ut men ”Vår tid är nu” på SVT1 är ibland riktigt dålig.

Har inte följt den serien men jag får kolla in det på måndag.

Finns det andra faktorer? Jag kör inte med CDs parabolutrustning, jag kör med single cable, inte unicable etc, dessutom att jag låter TVns interna sat-mottagare modulera bild (externa gadgets som tex CDs boxar är inte optimerade för din TV, de kör med minsta gemensamma nämnare för att passa alla möjliga low- och high end TV).

Har inte följt den serien men jag får kolla in det på måndag.

Finns det andra faktorer? Jag kör inte med CDs parabolutrustning, jag kör med single cable, inte unicable etc, dessutom att jag låter TVns interna sat-mottagare modulera bild (externa gadgets som tex CDs boxar är inte optimerade för din TV, de kör med minsta gemensamma nämnare för att passa alla möjliga low- och high end TV).

Postad 07 November 2018 - 23:22

rogsm
  • rogsm
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Någonting har uppenbarligen hänt med utsändning av SVT. Min ADB-box som fungerat alldeles utmärkt har plötsligt börjat leverera betydligt sämre kvalitet än innan. Det samma rapporterar andra kunder med andra boxar. Jag ser stor skillnad på samma material inspelat nu och tidigare i våras...

Om inte CD plötsligt har skickat ut en kvalitetsförsämrande uppdatering till alla sina boxar så finns det inget annat rimligt skäl än att utsändningen blivit försämrad. 

Använder själv en LG 65" OLED med prima kablage som leverar alldeles utmärkt bildkvalitet för UHD-material med Dolby Vision från andra källor så det är knappast i den änden det felar?!?

Postad 08 November 2018 - 10:10

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Någonting har uppenbarligen hänt med utsändning av SVT. Min ADB-box som fungerat alldeles utmärkt har plötsligt börjat leverera betydligt sämre kvalitet än innan. Det samma rapporterar andra kunder med andra boxar. Jag ser stor skillnad på samma material inspelat nu och tidigare i våras...

Om inte CD plötsligt har skickat ut en kvalitetsförsämrande uppdatering till alla sina boxar så finns det inget annat rimligt skäl än att utsändningen blivit försämrad.

Använder själv en LG 65" OLED med prima kablage som leverar alldeles utmärkt bildkvalitet för UHD-material med Dolby Vision från andra källor så det är knappast i den änden det felar?!?

SVT 1 och 2 HD (samt SVT24 HD och Kunskapskanalen HD antar jag) är unika i det avseendet att de sänds i 720p inte som övriga HD kanaler i 1080i. Kan det ha blivit någon ändring i mottagarinställningar i hur CDs box internt hanterar de särskiljande utsändningarna.

Finns det systemuppdateringar i närtid till när problemen uppenbarade sig? Är inställningarna i box för hur 720p insignal skall hanteras kollade (native eller omskalning, om omskalning, omskalning till vad, 1080i eller 520p, 520i etc)

Som sagt satellitsignalen upplever jag är av god kvalitet och jag ser inte skillnad på marknätets och CD:s versioner. Men jag har native-bild, TV:ns egen modulering (inga separata boxar och inga HDMI-kablar) god signalstyrka och kvalitet, single cable och egen tallrik/huvud/disqeq-switch.

Jag kan alltså inte svara för hur CDs eller av CD monterad utrustning eller andra externa gadgets funkar eller dess tillgängliga eller ej tillgängliga inställningar fungerar.

Dock så är det inte något fel alls på bildsignalen jämfört med marknät eller CDs övriga HD-utbud i det jag mottar.

Postad 08 November 2018 - 10:20

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0

Ärligt talat så ser jag ingen skillnad mellan min One Place, 500gb eller min 65" 4K Sony när jag ser SVT eller TV4 förresten. Dock har jag inte sett SVT Play och dess bildkvalitet på senare tid. 

Postad 08 November 2018 - 11:42

pebjn
  • pebjn
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Jag har haft exakt samma "setup" gällande box och 65" med 4k-upplösning en längre tid och det har tidigare varit kanonbild på SVT. Bilden har helt klart försämrats och bilden på SVT är mycket sämre än den varit tidigare och mycket sämre än på övriga HD-kanaler.

Så det kan ju bara finnas två alternativ, antingen har CD gjort någon förändring i boxarna (det verkar ju gälla alla modeller då samma bildförsämring rapporteras in från användare av olika boxar), vilket inte är så troligt. Eller så har någon förändring gjorts i utsändningen av SVT. Vilket verkar troligare.

Postad 08 November 2018 - 12:08

rogsm
  • rogsm
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

SVT 1 och 2 HD (samt SVT24 HD och Kunskapskanalen HD antar jag) är unika i det avseendet att de sänds i 720p inte som övriga HD kanaler i 1080i. Kan det ha blivit någon ändring i mottagarinställningar i hur CDs box internt hanterar de särskiljande utsändningarna.

Finns det systemuppdateringar i närtid till när problemen uppenbarade sig? Är inställningarna i box för hur 720p insignal skall hanteras kollade (native eller omskalning, om omskalning, omskalning till vad, 1080i eller 520p, 520i etc)

Det är ju en intressant och tänkvärd frågeställning. Det som jag tycker talar mot den teorin är:

a. ADB-boxen har inte uppdaterats på länge (vad jag känner till)

b. För samma material från två olika tillfällen har det blivit en försämring. Boxen sparar bara ner dataströmmen som den kommer utan att göra någon behandling. Om det skett någon uppdatering av "uppacknings- och bildbehandlingsfunktionen" så borde bägge inspelningarna påverkas på samma sätt vid uppspelning?

Redigerat av rogsm, 08 November 2018 - 12:08.

Postad 08 November 2018 - 13:10

skwlkr76
  • skwlkr76
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Ärligt talat så ser jag ingen skillnad mellan min One Place, 500gb eller min 65" 4K Sony när jag ser SVT eller TV4 förresten. Dock har jag inte sett SVT Play och dess bildkvalitet på senare tid. 

SVT Play är långt mycket bättre än SVT HD sen försämringen.

Det är ju en intressant och tänkvärd frågeställning. Det som jag tycker talar mot den teorin är:

a. ADB-boxen har inte uppdaterats på länge (vad jag känner till)

b. För samma material från två olika tillfällen har det blivit en försämring. Boxen sparar bara ner dataströmmen som den kommer utan att göra någon behandling. Om det skett någon uppdatering av "uppacknings- och bildbehandlingsfunktionen" så borde bägge inspelningarna påverkas på samma sätt vid uppspelning?

Det är inte bara en typ av box som har problem utan rapporter kommer från flera olika boxar.

Postad 08 November 2018 - 16:32

Unregistered8f84b172
  • Unregistered8f84b172
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

SVT Play är långt mycket bättre än SVT HD sen försämringen.

Det är inte bara en typ av box som har problem utan rapporter kommer från flera olika boxar.

För att komplicera problematiken lite. Jag har telenors kabelteveutbud och upplever också en klar försämring av bilden på SVT HD de senaste månaderna.

Redigerat av Unregistered8f84b172, 08 November 2018 - 16:33.

Postad 08 November 2018 - 16:56

skwlkr76
  • skwlkr76
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

För att komplicera problematiken lite. Jag har telenors kabelteveutbud och upplever också en klar försämring av bilden på SVT HD de senaste månaderna.

Hmmm... Jag mailade SVT och kollade så att det inte var där problemet låg. Fick svar från Distributionschefen:

Nej alla program som sänds i SVT1/SVT2 är inte producerade i HD-kvalité.T.ex är givetvis inte gamla repriser i HD.

Rapport är docjk ett HD-program, men vissa inslag i rapport kan vara filmade i annan kvalit'e. Studiodelen är alltid i HD.

När det gäller Canal Digital , så får de en okomprimerad Videosignal från oss, där de själva kodar bilden i AVC/Mpeg4, så om det har blivit en förändring i bildkvalitén så beror det i så fall på att CD har gjort någon ändring i sina kodare. Dock inget som jag känner till.

Per Björkman
Distributionschef
Sveriges Television AB

Enligt dem verkar det som att de levererar "perfekt" bild till leverantörerna.

Postad 08 November 2018 - 17:23

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

• 722 inlägg
  • 1

Hej

Mvh
Niklas

Nåååå när kommer uppdateringen/fixen?

Postad 08 November 2018 - 18:17

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Kan också tillägga att bilden från SVT Har varit bättre, den har försämrats avsevärt för ett antal månader sedan (ca 8 månader nu}.
Har ej bytt utrustning under perioden.

Postad 08 November 2018 - 18:30

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2126 inlägg
  • 0

Kan också tillägga att bilden från SVT Har varit bättre, den har försämrats avsevärt för ett antal månader sedan (ca 8 månader nu}.
Har ej bytt utrustning under perioden.

Instämmer. Vissa sändningar av Rapport och Aktuellt upplever jag numera gryniga.

Postad 08 November 2018 - 20:03

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0

Instämmer. Vissa sändningar av Rapport och Aktuellt upplever jag numera gryniga.

Samma här - och jag har helt annorlunda hårdvara - så problemet måste ligga hos CD eller Telenor.

Postad 08 November 2018 - 20:30

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej

Vi håller på att se över vad vi kan göra för att förbättra kvaliteten på SVT efter feedback från er. Hör av mig när jag har mer info.

Mvh
Niklas

Postad 09 November 2018 - 12:24

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Jag tror att dom som upplever problem med kvaliten på SVT kollar på dom regionala versionerna som endast är SD.

Då blir ju såklart SVT Play eller vilken annan källa som helst bättre.

Redigerat av Leatherface, 09 November 2018 - 12:24.

Postad 09 November 2018 - 12:38

rogsm
  • rogsm
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Jag tror att dom som upplever problem med kvaliten på SVT kollar på dom regionala versionerna som endast är SD.

Nix, jag kollar definitivt inte på någon regionalkanal utan samma SVT1 HD som boxen gått under många års tid.

Postad 09 November 2018 - 12:59

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Självklart jämför jag lika mot lika.

Men visst, jag tittar en del på SD-kanalerna, eller gjorde, tills jag började ta in de marksända kanalerna istället via samma box. Jämnare kvalitet med högre lägstanivå, mer utförlig EPG är ju också en bonus.

Men de problem som finns i SVTs SD-kanaler på Canal Digital återfinns även på SVTs HD-kanaler.

Postad 09 November 2018 - 13:07

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0

Nej, absolut inte. Det har hänt något.

Var det inte sagt att informationen i EPGn skulle bli bättre efter bytet? Hittills är det tyvärr klart sämre, saknar speciellt rollistan som jag nämnt tidigare.

Redigerat av Legion, 09 November 2018 - 13:08.

Postad 09 November 2018 - 15:08

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

CD har sänkt bithastigheten på SVT kanalerna från ett medel på 11 Mbit/s till  6 Mbit/s

Och det tror du inte märks?

Marknätet som nämns ovan ligger SVT på 5 Mbit/s

Postad 09 November 2018 - 17:43

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0

Varför skulle då CD själva säga att de ska se över det?
Självklart tittar jag på HD-kanalerna och inte de regionala, de är ju otittbart dåliga.
Men det är uppåt 8 månader nu sedan problemen uppstod.

Postad 09 November 2018 - 18:51

Rydde
  • Rydde
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 1
Som många frågat, när blir buggen med serieinspelningarna fixad? 23 Oct var ju det meningen att det skulle vara löst, men sen ändrat till ”återkommer”. När, kan man få ett datum tack?

Postad 09 November 2018 - 21:12

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

• 864 inlägg
  • 0
Bedrövlig bild på skavlan... Jämför med marknätet som är något bättre, och t.o.m Viasat också något bättre det trodde jag aldrig skulle ske.

Redigerat av Tore3, 09 November 2018 - 21:23.

Postad 09 November 2018 - 21:31

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Skavlan ser för j...ligt dålig ut, precis lika dåligt genom appen i apple-tv också så det måste var ngt grovt tekniskt fel de gör med signalen hos canal digital.

Men det ser riktigt dåligt ut hos Marknätet också dock inte i närheten så dåligt som CD, det verkar som det dåliga kraftigt förstärks hos CD.

SVT-appen i Apple-tv ger klart bäst bild.

Postad 09 November 2018 - 21:47

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Skavlan ser för j...ligt dålig ut, precis lika dåligt genom appen i apple-tv också så det måste var ngt grovt tekniskt fel de gör med signalen hos canal digital.

Men det ser riktigt dåligt ut hos Marknätet också dock inte i närheten så dåligt som CD, det verkar som det dåliga kraftigt förstärks hos CD.

SVT-appen i Apple-tv ger klart bäst bild.

Håller med. Bilden på Skavlan är katastrof! Skärpning nu.

Postad 10 November 2018 - 01:49

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Tittar på SVT HD hos Telenor kabel TV här och har inga problem med SVT.

Däremot så är det numera regionala nyheter på SVT vilket tyder på att det borde vara från marknätet man tar signalen ifrån numera.

Postad 10 November 2018 - 01:56

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

CD har sänkt bithastigheten på SVT kanalerna från ett medel på 11 Mbit/s till  6 Mbit/s

Och det tror du inte märks?

Marknätet som nämns ovan ligger SVT på 5 Mbit/s

Medel kan variera beroende på vad som sänds på dom andra kanalerna på samma mux så kan ibland vara lägre och ibland högre. Men även om det sänkts något borde det ändå vara ljusår bättre än SVT Play som endast skickar ut i ca 3mbit och 25fps. Om bilden är så dålig att det är sämre än det känns det som att det beror på nåt annat.

Redigerat av Leatherface, 10 November 2018 - 01:58.

Postad 10 November 2018 - 02:31

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0

Var inte hemma

Varför finns inte C mores filmer med i CD-appen? Lite svårt att spela in film via den.

Postad 10 November 2018 - 07:25

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 1

Är det bara för mig bilden blir pixlig, alltså pixlarna hoppar runt på vissa kanaler i Canal Digital ,tex om man kollar på gräs eller en tegelvägg, eller ännu värre när det är vatten. Har inte samma problem när jag tittar på andra källor som Youtube, inte ens i 1080p ser det så dåligt ut.

Börjar tro att det är boxarna det är fel på.

Jag har dock inte One boxen utan den föregående modellen med inspelning, på en del kanaler hoppar även bilden.

Postad 12 November 2018 - 21:02

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Såg på Agenda igår kväll klockan 21 och det var knivskarpt som förr i tiden. Ikväll Vår tid är nu pixlig, grynig och lågupplöst...

Postad 12 November 2018 - 22:07

Rydde
  • Rydde
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Hej
Problemet kommer att bli löst 23 oktober.
Mvh
Niklas

Vore trevligt att få veta när detta problemet blir löst.......repris inspelningarna

Redigerat av Rydde, 12 November 2018 - 22:07.

Postad 12 November 2018 - 22:10

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0

Såg på Agenda igår kväll klockan 21 och det var knivskarpt som förr i tiden. Ikväll Vår tid är nu pixlig, grynig och lågupplöst...

Den serien är filmad med grain för att det ska se äldre ut.

Postad 12 November 2018 - 23:27

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Den serien är filmad med grain för att det ska se äldre ut.

Jo det förstår jag med men fruns inspelning från förra säsongen är avsevärt bättre i kvalitet alltså.

Postad 13 November 2018 - 13:51

skwlkr76
  • skwlkr76
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Hej Canal Digital!

Statusen på SVT?

Postad 13 November 2018 - 19:09

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Jag betvivlar ju inte att alla ni har en dålig bild på SVT HD men nu har jag kollat SVT 1 HD och SVT 2 HD på CD kanalplats 1 och 2 under hela veckan och bilden är hela tiden toppenskarp och klar via inbyggda mottagaren i 55’ Samsung.

Postad 14 November 2018 - 00:53

STS-128
  • STS-128
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 1
Hej CD,

Jag har nu dubbelkollat, och bekräftat vad jag anser vara en ny bugg gällande ”serieinspelningsfunktionen”. Jag tror i varje fall att jag inte sett någon annan rapportera den, sedan ni ändrade i ert system i samband med bytet till ny EPG-leverantör den 12:e september:

Den nya buggen innebär att serieinspelning upphör när en säsong av en serie övergår till en ny säsong. Då måste man alltså vara på hugget och påbörja en ny serieinspelning för att inte missa avsnitt i den nya säsongen. Som en liten ”bonus” får man dessutom en ny folder på disken.

Jag tycker en serieinspelning ska vara som innan, dvs. ’Set and Forget’. Det är den inte nu.

Till och med med era egna lågt satta ambitioner, har ni misslyckats med att klara av meddela oss användare när buggarna kommer vara lösta på utsatt tid. Den 5:e november skrev ni att senast den 7:e november skulle ni lämna besked när dessa buggar skulle vara lösta. Var nu snäll att:

1) Bekräfta den nya buggrapporten
2) Ge besked om när buggarna rörande serieinspelningar är fixade
3) Se till att det händer

Tack.

Redigerat av STS-128, 14 November 2018 - 22:53.

Postad 14 November 2018 - 05:42

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 1
En annan bugg är att serieinspelningarna försvinner, missade avsnitt tre igår kväll av Det sitter i väggarna. Hela mappen var borta?! Bara andra gången det hänt totalt men lika jobbigt för det... Gäller Smartboxen.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.