![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 13 mars 2007 - 11:33
Postad 13 mars 2007 - 14:07
Ups kom o hämta min igår.
Visserligen har garantin gått ut (2feb) men jag har ringt och meddelat mina fel allt eftersom så de har inget att säga. Problemen uppstod innan
Problem:
1. E 68 el 69, kommer inte ihåg. Vägra starta några timmar.
2. E 74, vägra starta några dagar. Sen funka den helt plötsligt.
3. Låser sig när man spelar Fable (enda xboxspelat jag har), splitternytt och repfri skiva.
4. När pads och stråkar vid maximal fyllnad fyller ljudet vid dvdfilmer så hackar ljudet sig fram vid klimax. Bara några hack, men otroligt förstörande.
Lets play the waiting game
Uppdatering..
Fick en helt ny på posten, utan förvarning stog en ups snubbe o ringde på.
Den funka när jag skicka iväg den, men alla dessa småproblem måste ha gjort att jag får en ny...
Postad 13 mars 2007 - 16:47
Postad 13 mars 2007 - 22:43
Nä xbox360n känns inte alls stabil rent mekaniskt!

Postad 14 mars 2007 - 10:47

tre ondsinta ringar som bara stirrar på mig! Sist tog det tre dagar men nu skulle det ta upp imot tre veckor! så det är nog inte bara jag som har problem!
Kunde den inte gå sönder i slutet av nästa vecka när jag får min PS3 istället

Vad ska man göra nu?! gå ut och njuta av det fina vädret.....äh! det är inget för mig
Postad 14 mars 2007 - 10:55
Postad 14 mars 2007 - 11:23
Något lat, men vilket nummer har MS supporten ni ringer till angående problem?
Tack!
Postad 14 mars 2007 - 11:30
Postad 14 mars 2007 - 11:51
Raynilsson: Fick du ett mail av dem som du skulle "gå efter"? Fick reda på att jag skulle få ett mail, sen skulle man ringa till deras serviceverkstad(eller nått) sen skulle man bestämma hur man skulle gå till väga. stämmer detta?
Jag fick prata med svensk-finskan som inte alls förstår skånska! Jag hoppas bara hon förstog hur min mail var. (ber till gud)
Postad 14 mars 2007 - 11:54
Postad 14 mars 2007 - 12:07
Tack igen, ska kolla/köpa ett 360 i eftermiddag så vill veta vad jag har för möjligheter om skrället skulle lägga av efter ett tag..
Postad 14 mars 2007 - 12:16

jaja jag skickade ett mail till dem ska se vad dem svarade.
HTH: Jag vet inte exakt hur det är med garantin med 360, men om du går efter reklamationsrätten så måste du bevisa att där varit det felet från början, vilket inte är det lättaste. Skulle dem börja jiddra med mig så hänvisar jag bara till fösta ggn jag hade detta felet.
Om dem skulle komma ut med en ny 360 så borde dem kompensera oss så vi kan byta upp oss. Det är inte mer än rätt, när man har köpt en vara som verkar ha stor konstruktionsfel.
Postad 16 mars 2007 - 18:23
På ena sidan är det usb en den andra konstig som liknar kontakt för mus o tang.
Har slarvat bort den sista delen och försöker hitta den nånstans men hittat ej.
Postad 17 mars 2007 - 15:30
Vid omstart så lyser helt plötsligt 3 av 4 bitar av ringen rött...
Jaja tur man hafr garanti iaf
Min kära 360 höll lite drygt 1 månad....
Rest in peace my friend.....
Edit...
Tur att man har en ps2 och bokat FFXII på hemmakväll så man inte sitter utan spel iaf

Skulle vara roligt att veta hur många trasiga konsoller microsoft..sony..nintendo har per 100000 sålda typ...
Men innan man får ta del av såna uppgifter

Redigerat av moparman, 17 mars 2007 - 15:41.
Postad 17 mars 2007 - 15:39
Postad 17 mars 2007 - 15:43
hade jag bara haft råd så skulle ja lätt köpt en ps3....
Tänk om dom hade kunnat sälja den för 1500 spänmn mindre utan blueray..
skulle vara klockrent för mig :-)
Postad 17 mars 2007 - 15:52
Postad 17 mars 2007 - 18:45

Bara vänta...tids nog så sjunker den,hoppas jag

Edit..
It`s alive...Praise the lord

Hmm säg den lycka som varar

Redigerat av moparman, 17 mars 2007 - 18:50.
Postad 18 mars 2007 - 22:19
Kommer där en ny 360 snart så är det bud på att uppgradera till den om den nu är bättre tillverkad.
Postad 19 mars 2007 - 09:15
Postad 19 mars 2007 - 10:14
Postad 19 mars 2007 - 11:30
Jag ringde supporten för 10 minuter sen och felanmälde min 360....
Jag fick även ett referensnummer....Jag frågade vad jag skulle med det till...
Var tydligen bara till för om man ville kontakta supporten så dom skulle få upp ens ärende direkt...Om tex ups inte kommeroch hämtar den...
Vad som stör mig är att sitter man i support så kan man väl prata tydligt..Jag hör inte speciellt dåligt och hadde stora problem att höra + att snubben inte verkade kunna svenska riktigt..Eller så var det första dan på jobbet

Postad 19 mars 2007 - 12:09
Postad 19 mars 2007 - 14:12
Men vad jag tycker är värre är att man inte bara kan lämna in den utan att man måste gå genom supporten....Den som har kommit på den iden skulle jag vilja ha ett ord med...
F*n så mycket mer besvärligt...
Postad 20 mars 2007 - 12:38
Postad 20 mars 2007 - 12:47
Jag fick två st mail av supporten, det ena var ett kvitto som chauffören skulle skriva på samt en följesedel som jag skulle klistra på kartongen. Kartongen och förpackningsmaterial fick jag lösa själv, sen ringde jag bara till ups 020788799 och bad dem hämta paketet. Dem kom då och hämta det och han skrev under på att han hade hämtat det, sen så nu väntar jag bara på att den ska komma tillbaka. Jag skickade den i fredags men den har inte kommit fram än.
Postad 20 mars 2007 - 12:52
Postad 20 mars 2007 - 12:58
näe, UPS orka inte komma hit så jag får som sagt åka dit själv o krångla.
Hmmm.. En budfirma jobbar väll med att hämta paket?!
Postad 20 mars 2007 - 14:08
Postad 20 mars 2007 - 21:00
Så du fick ingen kartong ?

Låter mysko...Som jag fattade det så ska man få en kartong av ups..
Stör mig mer och mer att man måste skicka iväg den till tyskland å strula...
Snubben på ebgames sa att hadde konsollen varit under 4 veckor gammal så skulle han bytt ut min direkt...Å min e 5 veckor

Postad 22 mars 2007 - 20:54
Jag lyckas bara om jag lägger filerna i delade musik mappen. Men jag vill ju inte lägga all musik på enhet c:\ ! Jag har ju bara 250mb ledigt där

Postad 23 mars 2007 - 09:55
Redigerat av Majorglenn, 23 mars 2007 - 09:57.
Postad 27 mars 2007 - 14:46
Postad 27 mars 2007 - 15:33
Har du förstärkare kör du en optsik kabel från den lilla "lådan" på VGA sladden in i förstärkaren så har du 5.1 ljud. Annars e d bara stoppa in den röda å vita sladden i tv:n alt. förstärkaren.Har sökt i tråden men inte hittat något svar på mitt "problem". Jag fick hem nya Sharp LC-42XD1E igår och kopplade in min xbox 360 via VGA-ingången med hjälp av den medföljande kabel-adaptern (den till TVn) Men frågan är hur jag skall få ljud då? Jag har ju inga kontakter på samma EXT på TVn.
Postad 29 mars 2007 - 20:01
Har du förstärkare kör du en optsik kabel från den lilla "lådan" på VGA sladden in i förstärkaren så har du 5.1 ljud. Annars e d bara stoppa in den röda å vita sladden i tv:n alt. förstärkaren.Har sökt i tråden men inte hittat något svar på mitt "problem". Jag fick hem nya Sharp LC-42XD1E igår och kopplade in min xbox 360 via VGA-ingången med hjälp av den medföljande kabel-adaptern (den till TVn) Men frågan är hur jag skall få ljud då? Jag har ju inga kontakter på samma EXT på TVn.
Och har du inte en röd och vit kontakt in i tvn vid VGA ingången så följer det med en adapter som gör om de båda sladdarna till en som man kan pula in

Postad 30 mars 2007 - 22:20

Postad 31 mars 2007 - 11:42

Postad 31 mars 2007 - 15:10
Min har varit borta en vecka nu..Får se om den dyker upp till veckan..Börjar ha absinens,tur att man har wii å nya zeldat i brist på annat

Postad 31 mars 2007 - 18:11
är det fel på plasman eller nån som kan ge nått bra tips.
Postad 01 april 2007 - 01:01
Apropå att ringa till support och skicka ända till Tyskland med UPS om produkten krånglar:Må vara att 360 går sönder vilket är rätt störande i sig...
Men vad jag tycker är värre är att man inte bara kan lämna in den utan att man måste gå genom supporten....Den som har kommit på den iden skulle jag vilja ha ett ord med...
F*n så mycket mer besvärligt...
Detta verkar vara något många tillverkare kör med. Jag har även en Acer bärbar dator som nu krånglar och den ska också via UPS till Tyskland...

Postad 01 april 2007 - 06:56

Men det som är jobbigt är att den måste ändå till tyskland..Tar juh lite tid och att man måste sitta å prata med support..ingen höjdare..
Man borde få välja om man vill lämna in den i affär...
Men å andra sidan så skulle de kanske ta flera veckor längre då ?
Postad 03 april 2007 - 23:12
Mitt gamla kort står kvar som "billing-card" hos xbox live och mitt förra konto som jag betalade med det kortet har gått ut, och nu har jag blivit avstängd från liven för att jag inte betalt enligt dom, eftersom att mitt gamla kort är "invalid". Trots att jag betalt med mitt nya kort... :/
Vad göra?
Edit: Det var inget förresten, jag ringde supporten och bytte kortnr. så funkade det utan problem

Edit2: Så drog dom 599 även fast jag har xbox live till februari 2008.. ###### inkompetenta idioter!
Redigerat av ShaManIX, 04 april 2007 - 08:11.
Postad 04 april 2007 - 08:13
Edit2: Så drog dom 599 även fast jag har xbox live till februari 2008.. ###### inkompetenta idioter!
Det kan jag hålla med om!
Postad 04 april 2007 - 08:36
Dom säger att jag köpte en 1 månaders i december och sen dess har jag inte köpt nått mer.. Mitt svar blir då: Men så konstigt att jag haft xbox live i 5 månader när ni säger att jag betalt för 1.
Jag tycker att XBox supporten var nonchalant, otrevlig, absolut inte tillmötesgående och helt komplett värdelös.
Efter att jag blivit tvungen att bli riktigt ###### otrevlig så gick dom med på att jag ska få mina pengar tillbaka... Inom 30 dagar. Nu är det ingen brådska va, men tänk om dom felaktigt dragit mina sista pengar som jag ägde och har den här månaden. Så då får jag inte äta bara för att dom är inkompetenta.. Jag blir så ###### fucking sne.
Sen kan dom ju sätta in människor som kan svenska när man ringer den svenska supporten. Det är en fördel att förstå vad som sägs.
Hela dagen fuckad pga M$, det är väl visserligen inte första gången med tanke på hur stabila deras operativsystem är när man skriver skolarbeten.

Postad 04 april 2007 - 09:00
Jag fick säga minst 3 ggr vilken adress jag bor på...Provade även att stava...Till slut så blev det rätt..Skam den som ger sig

Edit
Nu har det gått drygt 2 veckor å ingen 360 syns till

Redigerat av moparman, 08 april 2007 - 12:30.
Postad 08 april 2007 - 21:27
Postad 09 april 2007 - 06:05
Får du ingen kompensation av Microsoft ?
Tycker att dom borde bjuda på en månad
Edit
Är ni säkra på att 360 far till tyskland?
Jag börjar tro att den är på väg till australien...Till fots

Är det normalt med nån månads väntetid?
Redigerat av moparman, 11 april 2007 - 06:47.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar