min star ej får starta manuellt..
Logitech Harmony 1000
(Fjärrkontroller)
|
4
|
(87)
|
Inga priser |
* Officiell tråd - Logitech Harmony * (4565 inlägg)
|
4 mån sedan |
Styra NEXA med Harmony 1000 (187 inlägg)
|
13 år sedan |
Kanalloggor för Harmony 1000 (45 inlägg)
|
14 år sedan |
Styr din Kinpgpin-duk med Harmony-fjärren. (16 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 11 September 2008 - 07:29
min star ej får starta manuellt..
Postad 12 September 2008 - 13:19
Postad 29 September 2008 - 07:38
/krille
Hej.Kalle_22. Du måste köpa till en IR2BT som gör om bluetooth till infrared "Converter" den fungerar.Mellan ps3 och Harmony 1000.Tänker själv använda den uppsättningen.
Postad 30 September 2008 - 12:04
Mvh
Roger
Postad 06 October 2008 - 09:29
Finns det något sådant?
Hittar bara på engelska.
Manualer
Tack ska du ha btw
Postad 14 October 2008 - 15:06
Ska undersöka.
Sen har jag en annan fråga.
Låter era kontroller något?
Min piper/ tjuter något, sätter man kontrollen mot örat så hör man ett litet tjut.
Låter likadant när man laddar kontrollen.
Postad 14 October 2008 - 15:26
Postad 16 October 2008 - 13:21
den på laddning så piper den hela tiden tills
bildspelet slocknar, och när jag skulle starta
mina aktiviteter dagen efter så skickade den inte
ut några signaler tills jag tog ut batteriet på den.
någon som har haft samma problem?
obs! den piper fortfarande när jag lägger tillbaka fjärran på dockningstationen/laddaren.
HJÄLP!
Postad 17 October 2008 - 23:26
Hej, jag har problem med min harmony 1000, när jag lägger
den på laddning så piper den hela tiden tills
bildspelet slocknar, och när jag skulle starta
mina aktiviteter dagen efter så skickade den inte
ut några signaler tills jag tog ut batteriet på den.
någon som har haft samma problem?
obs! den piper fortfarande när jag lägger tillbaka fjärran på dockningstationen/laddaren.
HJÄLP!
det där pipet gör min också i ca 15 sek efter att man har lagt den på laddaren, däremot funkar min tipp topp sedan.
Så pipet har nog inget att göra med det andra problemet du hade.
Postad 18 October 2008 - 11:49
När jag ska växla från tv-tittande till exempelvis popcorn, så måste jag på tv-fjärren trycka på ingångsväljar-knappen, stega ner två steg med piltangenten, och sedan trycka på mittknappen.
Om jag däremot står i BlueRay-läge när jag vill gå till popcorn gör jag samma sak, men går bara ett steg ner på piltangenten.
Så alltså; om jag vill skapa aktiviteten se på Popcorn, kommer denna att fungera då, oavsett utgångsläget?
Jag har läst denna tråd från inlägg 1, men inte hittat något som kan ge svar på min fråga.
Det är lite knepigt det här....
Postad 18 October 2008 - 12:33
det där pipet gör min också i ca 15 sek efter att man har lagt den på laddaren, däremot funkar min tipp topp sedan.
Så pipet har nog inget att göra med det andra problemet du hade.
Tja skulle bara säga att jag uppdaterade min harmony 1000 när den inte fungerade efter pipljudet
och den funkar bra nu men dock så kvarstår ljudet.
nu ska jag försöka mig på att få nexa produkterna att funka med harmony + clas ohlsons pyramid.
hopps det funkar!!!!!!!!!!
Postad 18 October 2008 - 16:29
edit: Löste det själv. Skapade en ny monitor och förde över dom kommandon jag ville ha, i mitt fall bara on/off och sömn-timern. Funkar kanon!
Redigerat av Johan 78, 18 October 2008 - 17:46.
Postad 27 October 2008 - 15:04
Har en liten fundering om Harmony 1000.
Kan man lägga till fler aktivitets ikoner dom befintliga är ju en tv dvd+popkorn spelenhet en cd skiva å radio.
Skulle vilja inportera fler olika knappar om de är möjligt.
Uppskattar all hjälp..
Postad 28 October 2008 - 20:15
om man har kontrollens ljusstyrka (Bakgrundsbelysningen) över 50%.
så om man vill bli av med pipljudet så kan man dra ner Bakgrundsbelysningen till 50% eller
lägre!!! skönt när det inte piper ju:D, eller?
hoppas det funkar för er.
/Herbie
Postad 29 October 2008 - 22:29
EDIT: Jag höll in powerknappen samtidigt som jag tog ur och stoppade tillbaka batteriet och efter det var det bara att starta om dataprogrammet och då funkade uppdateringen
Redigerat av yeah-sus, 30 October 2008 - 15:30.
Postad 06 November 2008 - 00:34
Hej!!
Har en liten fundering om Harmony 1000.
Kan man lägga till fler aktivitets ikoner dom befintliga är ju en tv dvd+popkorn spelenhet en cd skiva å radio.
Skulle vilja inportera fler olika knappar om de är möjligt.
Uppskattar all hjälp..
jepp du kan lägga in fler, jag har lagt till 3 st tror jag, vet dock ej hur många som är max men det lär ju vara ett par stycken
Postad 18 November 2008 - 21:45
fungerar den med en bang & olufsen lx6000?
Redigerat av chowie, 18 November 2008 - 22:28.
Postad 22 November 2008 - 16:42
jepp du kan lägga in fler, jag har lagt till 3 st tror jag, vet dock ej hur många som är max men det lär ju vara ett par stycken
Jag tror att han oxå undrar HUR man gör detta.... dela med dig.
Postad 03 December 2008 - 02:51
Håller med, tror också att han vill veta HUR...Jag tror att han oxå undrar HUR man gör detta.... dela med dig.
Redigerat av Tompa123, 03 December 2008 - 02:52.
Postad 05 December 2008 - 08:41
Postad 05 December 2008 - 14:06
Du får läsa in fjärrens ir-koder manuellt. Jag höll på med detta i en evighet igår. Nu funkar det bra.någon som lyckats programera fjärren för den nya ComHEM HD-PVR'n?????
Postad 06 December 2008 - 14:32
Postad 06 December 2008 - 15:14
När du har alla aktiviter framme i fönstret, finns det en skifnyckel i övre högra hörnet. Tryck på den och sen inställningar för fjärr. Sen tror jag att du klarar resten själv.går det få bort fjärrassistenten? korkat att den ska fråga varje gång efter man satt på något, 1 gång efter config förstår jag men varför varje gång? hittar inte vart man stänger av.
Postad 16 December 2008 - 13:11
Vet ni om man måste köpa till en RF enhet till datorn, vilken/vart isf?
Postad 21 February 2009 - 12:21
Har denna kontroll och duk men får det ej att funka. Har en CES duk som går på radio frekvens tror jag. Bak på orginal kontrollen står det 433Mhz. Jag har fått en uppdatering från logitech supportern som inte funkade. De lade in några olika kommandon men tyvärr inget napp där.
Någon?
Postad 05 March 2009 - 17:34
Men jag har bytt proj och den är som den förra att man måste trycka två ggr på power för att den ska stängas av. Detta funkade med min gamla proj, men kommer ej ihåg ifall jag gjorde någon speciell inställning för den. Ifall det nu finns någon inställning så hittar jag i alla fall den inte. Den nya måste jag trycka på hjälp på varje fång och sen säga till att projjen inte är avstängd och då stängs den av. Hur gör man för att fjärren direkt ska trycka dubbelt på power vid avstängning?
Postad 08 March 2009 - 17:02
till min 1000 kontroll är det någon som har en sådan ? är den och rekomendera ?
Mvh Saint
Postad 10 March 2009 - 23:45
Jag har något konstigt problem med att få till min nya Viasat HD satellitmottagare...
Märke: Pace TDS 850-NV
Problem:
Hittar igentligen ingen bra inställning för något men jag kan styra allt.
Men den tar inte kommando efter kommando, enkelt förklarat zappning...
Trycker jag kanal upp så byter den kanal direkt med trycker jag kanal upp igen efter det funkar det inte.
Trycker jag tex, kanal upp -> kanal ner -> Kanal upp -> kanal ner osv... så funkar det.
Likadant är det med alla knappar, är jag inne i EPGn så får jag trycka runt som fan för att bläddra.
Snälla någon som vet vad som kan vara fel?
Mvh
Daniel
Postad 11 March 2009 - 16:44
Postad 11 March 2009 - 16:45
Postad 12 March 2009 - 11:49
Tycker att det borde komma ut en ny uppdatering av mjukvaran som rättar till en del saker ( fler symboler till enheter, klockan mm ).
Postad 13 March 2009 - 07:56
Är det någon som har upplevt att kanal+, kanal-, volym+, volym- -knapparna hakar upp sig på Harmony 1000-fjärren? Tycks ha läst någonstans på detta forum att någon hade problem med det. Händer nästan alltid när man byter kanal. Är det en bugg i programvaran eller är den min fjärr som är paj?
Det händer inbland med volymen på min och det är inte roligt. Har lagt in en volymspärr på min förstärkare nu så jag slipper förlora hörseln när det händer nästa gång.
Postad 13 March 2009 - 19:27
Kontakta supporten så hjälper de dig. Jag hade problem med tokrusande volymkontroll på fjärrisen. Det löste de. Var bara att uppgradera fjärrkontrollen så var problemet borta.Det händer inbland med volymen på min och det är inte roligt. Har lagt in en volymspärr på min förstärkare nu så jag slipper förlora hörseln när det händer nästa gång.
Postad 15 March 2009 - 21:44
Postad 16 April 2009 - 22:24
Kom hem efter sem. och så funkar inte pekskärmen. Man ser allt men den går inte att "trycka på".
Nån som har haft samma problem?
Och jag hittar inte mitt kvitto heller! Så jag kan ju inte lämna in den eller lösa det med försäkringsbolaget.
Så om nån vill vara snäll och hjälpa en person i nöd
Men helst vill jag fixa den så klart.
Tack på förhand. David
Postad 16 April 2009 - 22:49
Postad 17 April 2009 - 08:13
Ladda den. Plocka sen ur batteriet och tryck på powerknappen, håll inne den och sätt i batteriet igen. När det sen kommer upp en ruta med typ safe mode eller något sådant så släpper du powerknappen igen. Sen är det bara att koppla in till datorn och uppdatera programvaran.
Stort tack! Det funka
Postad 17 April 2009 - 12:14
Postad 11 May 2009 - 10:02
Vad jag vill göra är att lägga in MCE "back" på den hårda tillbaka knappen på fjärren.
Har kört inlärning, men får det icke att funka.
Några tips?
Postad 25 May 2009 - 16:07
Mycket bättre än min förra H-1000. På alla punkter utom EN. Jag saknar sekvens-funktionen.
Har ni guld-medlemskap på Webhallen så tycker jag att ni skall passa på nu. Specialpriset för oss guldmedlemmar är just nu: 3695:-...
Redigerat av Tompa123, 25 May 2009 - 16:09.
Postad 24 July 2009 - 21:23
Det händer både när jag är nära och en bit ifrån själva rf mottagaren så det är nog inte det som är problemet.
Har provat att ändra knappfördröjningar oxå, samt att jag har provat att lära Harmonyn koderna direkt från tvixens fjärr.
Men inget löser problemet så jag undrar om någon här vet om det går att komma runt detta problem?
Redigerat av Unregisteredce93e47d, 24 July 2009 - 21:24.
Postad 01 August 2009 - 23:17
EDIT: Fick svar idag:
Synd, men men...I regret to inform you that the user cannot select which page will be the default display within an activity for the Harmony 1000. The default page is determined by the device's added to the specific activity and cannot be modified even from technical support's end. I apologize for the inconvenience.
Redigerat av Unregisteredc9486c09, 07 August 2009 - 13:03.
Postad 21 August 2009 - 07:53
Jag kommer nog ha en del frågor här för att till slut få till en smidig och andvändarvänlig config. Just nu skulle jag vilja veta hur ni hanterar avstängning av er elektronik med harmonyn? Själv tyckte jag först att det var "snittsigt" att allt som inte användes i en aktivitet ständes av. Efter 2 minuter kom jag på att det inte var någon bra idé hemma hos mig då jag växlar lite för mycket mellan tex musik och film. Jag kör dessutom med projektor och vill inte köra den av och på x antal gånger under en och samma kväll. Det resulterade i att jag istället valde att när jag byter till annan aktivitet så ska allt som redan är på vara kvar i det läget. Problemet kommer när jag ska gå och lägga mig och vill stänga av alla aparater, jag får det inte att fungera!! Ska det inte bara vara att trycka på den fysiska off-knappen på fjärren? På sin höjd stänger dvd´n av sig och jag hittar inte vart jag binder saker till den knappen. berätta gäran hur jag ska göra och hur ni själva gör?
Postad 08 September 2009 - 14:46
Denna konfiguartion ger mig just nu 3st fjärrkor enl. nedan.
1 MCE fjärr som styr DVBV på datorn
1 Ljudfjärr som styr det externa ljudet
1 TV-fjärr som i pincip bara används till att sätta på TVn.
Min fråga är - är det möjligt att styra "datorprogram " på en HTPC med denna fjärrka?? Idag har jag lagt in en remotefil i DVBV som gör att MCEfjärr kan styra DVBV men denna fjärr programeras ju lite anorlunda...
Postad 25 November 2009 - 00:14
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
* Officiell tråd - Logitech Harmony *
126 bilder
188 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?