Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Beställnings/bokningstråden

626 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 March 2007 - 22:32

Shardik
  • Shardik
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Var på väg att spontanbeställa från minnie då jag såg föregående inlägg men kollade lite snabbt vilka omdömen butiken hade. Ingen rolig läsning då de flesta var grymt negativa. Jag letar vidare på annat håll.

Postad 09 March 2007 - 08:41

papalegba
  • papalegba
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Var på väg att spontanbeställa från minnie då jag såg föregående inlägg men kollade lite snabbt vilka omdömen butiken hade. Ingen rolig läsning då de flesta var grymt negativa. Jag letar vidare på annat håll.

<{POST_SNAPBACK}>

Akta er för minnie. Helt sjukt dåliga, svarar typ var 3e dag på mail om man har tur och svarar ALDRIG i telefon. Hade beställt 2 wii hos dom(hade inte kollat deras betyg på prisjakt) men har valt att avboka dom eftersom dom stått som skickade i 5 arbetsdagar och jag inte ens fått något kolliNR.

Redigerat av papalegba, 09 March 2007 - 08:43.

Postad 09 March 2007 - 10:25

Unregistered0b4fd033
  • Unregistered0b4fd033
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
5st wii fanns kvar på toys r us i växjö kl 10 idag efter min flickvän köpt mig en. :D

Postad 09 March 2007 - 16:55

gustavolzon
  • gustavolzon
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Beställde precis en wii med zelda från on off för 3300kr med frakt.
Blev sur på elgiganten idag. Beställde 360 den 4 mars och den har fortfarande inte
kommit.

Så nu ska det bli intressant och få se vilket jag kan lira först
Gers of war eller Zelda.
Troligen kan jag spela wiisports och zelda innan xboxen kommit (sega elgiganten).

Postad 09 March 2007 - 19:22

Zero
  • Zero
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0
Spelbutiken.se har wii i lager för omedelbar leverans ifall nån är intresserad :)

Postad 11 March 2007 - 03:32

Ponne
  • Ponne
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Toys R Us i Malmö har fått in några stycken. Införskaddade min i fredags.

Postad 11 March 2007 - 11:14

_Tinnitus_
  • _Tinnitus_
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Toys "R" us i Karlstad får in 2 st på onsdag 14/3 först till kvarn och för 2699:-

Postad 11 March 2007 - 11:31

tomapart
  • tomapart
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Tack för tipset. Beställde en wii + zelda + component kabel från spelbutiken.se =)

Postad 11 March 2007 - 15:05

odelsteken
  • odelsteken
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Tack för tipset om spelbutiken.se! ^_^
Beställde precis wii + classic controller + wii remote + nunchuk från dem. Leverans inom 5 dagar! ^_^

Postad 11 March 2007 - 15:55

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Håller tummarna för att spelbutiken.se verkligen kan leverera nu, beställde ett wii där igår.

Postad 12 March 2007 - 14:03

odelsteken
  • odelsteken
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Håller tummarna för att spelbutiken.se verkligen kan leverera nu, beställde ett wii där igår.

<{POST_SNAPBACK}>

Det är nog inga problem, jag fick precis en bekräftelse på att mitt paket är skickat. Jag beställde vid 15.30-tiden igår...

Postad 12 March 2007 - 15:39

jojjal
  • jojjal
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det är nog inga problem, jag fick precis en bekräftelse på att mitt paket är skickat. Jag beställde vid 15.30-tiden igår...

<{POST_SNAPBACK}>

Å nu är dom "slut"...B)

Fanken det har nog gått fortare att bygga en själv...... väntar fortfarande på Wii från komplett....

Postad 12 March 2007 - 16:00

Rillea3
  • Rillea3
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Inte bara komplett som är sega att leverera WII.

Beställde från Dustinhome den 24 november och har inte sätt röken av någon Wii ännu.
Fick ett mail den 5 december:

Hej!
Tack för att du har förhandsbokat din Nintendo Wii hos oss på Dustin Home.
Tyvärr så är tillgången på Wii så pass dålig att vi inte kommer kunna leverera någon Wii till dig i år.
Vi beklagar verkligen att du kommer att få vänta lite på din Wii men vi jobbar hårt för att din väntan ska bli så kort som möjligt.
Var god svara ej på detta mail.
Vid frågor, maila till [email protected]
Vänligen
Dustin Home AB

Efter det har jag inte hört ett ljud.

Jag fortsätter väl att hoppas att denna vecka blir den vecka mina grabbar får sin julklapp.
Jag fick köpa ett beganat Xbox för att få lite lugn i väntan på WII.

Postad 12 March 2007 - 16:10

Rillea3
  • Rillea3
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Nu får i alla fall On Off leverans till sina butiker.

http://www.onoff.com...d=45007&xcust=1

Postad 12 March 2007 - 16:34

hammar-erik
  • hammar-erik
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
det verkar som om marknaden blir mättad på wii snart ...
jag var sugen när jag inte kunde köpa en (då de var slutsålda), nu börjar ju våren komma så det blev ingen (fast jag gick förbi spelbutiken igår - och det stod 3 kartonger wii B) )

Postad 12 March 2007 - 17:30

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Fick mail från spelbutiken.se att mitt wii är skickat idag! beställde i lördags Och idag så står det på hemsidan att de är slut och ej går att boka. Ibland har man tur.

Postad 12 March 2007 - 18:38

Unregisteredbca7ae6e
  • Unregisteredbca7ae6e
  • Lärjunge

• 490 inlägg
  • 0

det verkar som om marknaden blir mättad på wii snart ...

ehhh nej

/Daniel

Postad 12 March 2007 - 19:06

Unregistered2c5c16d1
  • Unregistered2c5c16d1
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Inte bara komplett som är sega att leverera WII.

Beställde från Dustinhome den 24 november och har inte sätt röken av någon Wii ännu.

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med, när jag beställde mitt Wii från Dustin den 25'e december stod det ändå att dom skulle kunna leverera i slutet av Februari. Har ännu inte sett ryken av det, och om dom som beställt sitt i november inte fått det än så vettefan om jag ska ge upp hoppet om att det kommer innan sommaren? haha

Postad 12 March 2007 - 19:31

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
är det någon som tror att Wii kommer sänkas i pris senare i år??

Postad 12 March 2007 - 21:52

Unregistered56e19bf2
  • Unregistered56e19bf2
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

är det någon som tror att Wii kommer sänkas i pris senare i år??

<{POST_SNAPBACK}>

Svårt att tro det faktiskt, brukar ta ett tag tills det börjar gå ner om man ser till andra konsoller, tror inte Nintendo tänker annorlunda. Däremot kan det väl gå ner någon hundralapp och/eller så kan man få med något spel extra efter sommaren någon gång. Men fortsätter det såhär med försälningen tror jag inte på någon sänkning föränn framåt jul.

Postad 13 March 2007 - 13:24

Zark
  • Zark
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
En kille tipsade att dom hade 10 stycken på BR leksaker i Kista i fredags.
Jag köpte den sista igårkväll, (måndag). :P

Kolla er lokala ICA MAXI. Dom kan ha Wii inne om ni har tur.

Postad 13 March 2007 - 21:00

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
spelbutiken.se har dom på lager just nu. Men den verkar bara säljas i bundle med två spel (finns fem att välja på bla zelda.

Redigerat av muraren, 13 March 2007 - 21:13.

Postad 13 March 2007 - 23:02

Unregisteredfe65247c
  • Unregisteredfe65247c
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Angående Maxi och Wii så hörde jag att ICA hade lagt beslag på närmare 30% av alla konsoler som anlände i Sverige nyligen. Tror det finns drygt 50 Maxi Stormarknader runt om i landet, så nån butik borde kunna ha kvar nått ex. (Umeå har dock sålt slut på sina ca: 17st, jag ringde och frågade idag)

Postad 13 March 2007 - 23:06

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1097 inlägg
  • 0
Jag var och snackade med Ica Maxi (Skellefteå) igår och de hade sålt slut direkt de kommit in typ. Men de skulle få en ny beställning idag och en ny den 20e. Jag står uppskriven på en bokningslista och får bara hålla tummarna! Dustin har ju inte hört av sig... har dock "bara" väntat i 2 månader och inte lika länge som vissa andra stackare här.

Postad 13 March 2007 - 23:36

Zark
  • Zark
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Angående Maxi och Wii så hörde jag att ICA hade lagt beslag på närmare 30% av alla konsoler som anlände i Sverige nyligen. Tror det finns drygt 50 Maxi Stormarknader runt om i landet, så nån butik borde kunna ha kvar nått ex. (Umeå har dock sålt slut på sina ca: 17st, jag ringde och frågade idag)

<{POST_SNAPBACK}>

Då kan det inte vara en så stor sändning.
Det verkar vara rimligt att det finns 50 ICA Maxi. Hittade en siffra på 30 stycken för år 2003 på susning.nu.
Om man räknar lite på de 30% som du angav och att varje Maxi fått 15 konsoler (Jag har sett siffror på 10 för vissa ICA Maxi). 15x50=750 stycken
Om dom 750 är 30% av senaste sändningen så var den senaste sändningen 750/0,3= 2500 konsoler, vilket inte låter som någon jätteleverans. Inte konstigt att det är brist på Wii i "Svedala".

Postad 14 March 2007 - 08:06

Fredrik_L
  • Fredrik_L
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Då kan det inte vara en så stor sändning.
Det verkar vara rimligt att det finns 50 ICA Maxi. Hittade en siffra på 30 stycken för år 2003 på susning.nu.
Om man räknar lite på de 30% som du angav och att varje Maxi fått 15 konsoler (Jag har sett siffror på 10 för vissa ICA Maxi). 15x50=750 stycken
Om dom 750 är 30% av senaste sändningen så var den senaste sändningen 750/0,3= 2500 konsoler, vilket inte låter som någon jätteleverans. Inte konstigt att det är brist på Wii i "Svedala".

<{POST_SNAPBACK}>

Enligt personalen på EBGames vid centralen i Malmö så hade de fått 15 Wii sen årsskiftet.

Postad 14 March 2007 - 15:07

Unregisteredbca7ae6e
  • Unregisteredbca7ae6e
  • Lärjunge

• 490 inlägg
  • 0

Toys "R" us i Karlstad får in 2 st på onsdag 14/3 först till kvarn och för 2699:-

<{POST_SNAPBACK}>

Måste tacka för detta tips, tack vare dig så äger jag numera en wii

/Daniel

Postad 14 March 2007 - 23:04

_Tinnitus_
  • _Tinnitus_
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Måste tacka för detta tips, tack vare dig så äger jag numera en wii

/Daniel

<{POST_SNAPBACK}>

roligt att hjälpa till ibland.

Postad 15 March 2007 - 00:02

Unregisteredbca7ae6e
  • Unregisteredbca7ae6e
  • Lärjunge

• 490 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

mennn

Hur fick du reda på det? försäljarna såg ut som frågetecken när jag visste att de skulle få in två stycken

/Daniel

Postad 16 March 2007 - 15:21

Rillea3
  • Rillea3
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Nu orkade jag inte vänta längre på Dustin. Annullerade beställningen.

Men först var jag och köpte en på Toys "R" us i Växjö.

Det fanns två kvar när jag gick där ifrån.

/Rille

Postad 16 March 2007 - 20:17

Zark
  • Zark
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Jag var inne på OnOff i Kista idag och såg då att de hade tre stycken Wii !

Jag var där för att köpa ytterligare en Wiimote. Tog en som var bundlad med Wii play för 649:-

<Raderade lite felaktigheter>

Redigerat av Zark, 16 March 2007 - 20:20.

Postad 16 March 2007 - 20:18

odelsteken
  • odelsteken
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Någon annan som har haft problem med posten den här veckan?

Jag beställde från spelbutiken.se i söndags och allting skickades i måndags. Sedan dess har det stått samma sak på posten.se när man söker efter paketet:

Här är din försändelse:
13 mar kl 10:16
SPELBUTIKEN I HALLAND AB, Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren
Visa mer info

Enligt spelbutiken.se skulle det ta 2-5 dagar för leverans...

Postad 16 March 2007 - 20:22

Zark
  • Zark
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
odelsteken: Du kan ge dig f*n på att dom har spelat Wii på posten den här veckan :lol:

Postad 16 March 2007 - 20:23

odelsteken
  • odelsteken
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

odelsteken: Du kan ge dig f*n på att dom har spelat Wii på posten den här veckan  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

hehe, kunde nästan tänka mig det... :lol: Minsta repa och de åker på stryk! :blink:

Postad 16 March 2007 - 21:38

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0

Jag beställde från spelbutiken.se i söndags och allting skickades i måndags. Sedan dess har det stått samma sak på posten.se när man söker efter paketet:

Här är din försändelse:
SPELBUTIKEN I HALLAND AB, Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren
Visa mer info

<{POST_SNAPBACK}>

det verkade som att det var leveransen till spelbutiken som strulade, jag beställde i lördags och har (liksom många fler) haft samma medellande på posten fram tills nu, nu är paketet i gbg. I dag på telefon så garanterade spelbutiken att alla som köpt hitils ska få sin enhet senast i mitten på nästa vecka

Postad 17 March 2007 - 01:07

Zalk1n
  • Zalk1n
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Här är din försändelse:
Visa mer info

<{POST_SNAPBACK}>

det verkade som att det var leveransen till spelbutiken som strulade, jag beställde i lördags och har (liksom många fler) haft samma medellande på posten fram tills nu, nu är paketet i gbg. I dag på telefon så garanterade spelbutiken att alla som köpt hitils ska få sin enhet senast i mitten på nästa vecka

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har/hade precis samma problem med min beställning från spelbutiken.se så jag ringde och frågade dom och det visar sig att dom inte ens skickat paketet utan bara skickat informationen till posten så det skulle gå snabbare för deras packare när dom får försändelsen från deras leverantör.

Nån som vet säkert om man får göra så? Tycker det verkar lite tveksamt. Tänk om man ville avboka/lägga till något i ordern. Det fick jag då inte göra bara för att det stog att paketet var skickat. Och varför står det "i lager" när dom måste vänta på sin leverantör? Tycker det verkar ärligare att bara säga som det är istället, att det är en försening och att man kommer skicka paketen några dagar senare

Antar att jag mest är lite sur för att jag inte fått min wii än :lol:

Postad 17 March 2007 - 10:11

_Tinnitus_
  • _Tinnitus_
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

mennn

Hur fick du reda på det? försäljarna såg ut som frågetecken när jag visste att de skulle få in två stycken

/Daniel

<{POST_SNAPBACK}>

Jag bara ringde runt och dom viste precis när och hur många dom skulle få inn, till er andra som ännu inte har fått tag i wii, ring runt till olika leksaks affärer för dom har inget kösystem (först till kvarn)

Postad 17 March 2007 - 12:08

odelsteken
  • odelsteken
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Här är din försändelse:
Visa mer info

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Mitt ligger också i GBG nu, sunkigt att det ska ta så lång tid när de snackar om leverans inom 2-5 dagar. :D

Postad 19 March 2007 - 14:47

odelsteken
  • odelsteken
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Nu ligger min Wii och väntar på utlämningsstället. Förväntningarna är höga... :(

Postad 19 March 2007 - 17:48

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Idag 1740 fanns 2 st nintendo wii på barnens hus i piteå...
Tjejen köper den ena nu :(

3000 spänn..inte värst ändå :(

Postad 20 March 2007 - 01:23

khaan
  • khaan
  • Forumräv

• 928 inlägg
  • 0
Idag kom äntligen min Wii (beställd från spelbutiken.se).
Det var länge sedan jag garvade så gott åt ett tv-spel som Rayman Raving Rabbids :)

Postad 20 March 2007 - 10:53

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Pratade med kundtjänst på Elgiganten och dom har tydligen fått in Wii, dock inte i min butik men han hade på lager iaf sa han, så tipps till er som inte har beställt en.

Postad 20 March 2007 - 12:12

Unregistered6e6de3c9
  • Unregistered6e6de3c9
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
www.gameshop.se

har Wii i lager NU.

Jag köpte mitt där sist de hade i lager och ja, det var inga konstigheter, passa på!

Postad 20 March 2007 - 12:44

komplement
  • komplement
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Någon som har hört något från DustinHome?
Funderar på att ge upp dom nästan...

Postad 20 March 2007 - 13:13

odelsteken
  • odelsteken
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Någon som har hört något från DustinHome?
Funderar på att ge upp dom nästan...

<{POST_SNAPBACK}>

Det gjorde jag när spelbutiken.se fick in i lager. Tydligen finns det ju en eller flera butiker på nätet (se ovan) som har i lager.

Postad 21 March 2007 - 11:52

Unregistered29d59a63
  • Unregistered29d59a63
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Idag kom äntligen min Wii (beställd från spelbutiken.se).
Det var länge sedan jag garvade så gott åt ett tv-spel som Rayman Raving Rabbids :P

<{POST_SNAPBACK}>

Hur länge fick du vänta på leveransen från spelbutiken.se. Beställde en igår.

Postad 21 March 2007 - 14:36

p01nt
  • p01nt
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Bokade min Wii efter jul och igår ringde dom äntligen, så jag var och plockade upp min wii igår.
Jag köppte Zelda och Wario Ware, men han bara prova Wii Sports igår och det va ju jäkligt skojj.

Ska köpa en Classic Controller och ett minnes kort idag efter jobbet. :P

Postad 21 March 2007 - 14:46

komplement
  • komplement
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Bokade min Wii efter jul och igår ringde dom äntligen, så jag var och plockade upp min wii igår.
Jag köppte Zelda och Wario Ware, men han bara prova Wii Sports igår och det va ju jäkligt skojj.

Ska köpa en Classic Controller och ett minnes kort idag efter jobbet. :P

<{POST_SNAPBACK}>

Vem bokade du hos?

Postad 23 March 2007 - 11:00

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Köpte ett PS3 idag, helt otroligt egentligen att man ska få tag på en sådan innan man får ett Wii, hade inte bokat det heller ;)

JAJA får väl lira lite motorstorm i väntan på Wii :huh:

Postad 23 March 2007 - 15:50

rikardh
  • rikardh
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Orättvist att sony manglar ut fler PS3 än de säljer och att Nintendo inte hinner med. ;)

Bevakar tillgängligheten på OnOff, nästan samtliga butiker har enheter på ingång.

http://www.onoff.com...d=45007&xcust=1

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.