Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Apple iPhone *

2504 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Apple iPhone 8GB (Mobiltelefoner) 1 9.516666 (59) Inga priser
Apple iPhone 128MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 3 8.777776 (44) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 27 October 2007 - 10:37

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Har en upplåst iphone 1.1.1, andvände denna guide när jag låste upp den, och när jag försökte fixxa in åäö så gick nånting snett så jag körde en restore. Och nu är jag tibax till Activate iphone. Och min fråga är nu då kan jag bara låsa upp den igen lr måste jag köra n "Revirginize" och sen låsa upp den ? har sneglat lite på denna revirginize guide och vet inte riktigt vilken punkt man ska välja om man ska köra en reverginize. Hjälp :P

Har du använt Anysim 1.1 eller ipsf så är det fortfarande upplåst efter restore. Du behöver endast aktivera den. Dock kan det vara så att man måste nedgradera för att förbereda aktiveringen, men det kan du ju testa dig fram till. Hittar själv inget bra svar på detta. CARNAVAL till win skall tydligen aktivera din iphone smidigt och enkelt.

Postad 27 October 2007 - 11:57

Sebulba84
  • Sebulba84
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Har en upplåst iphone 1.1.1, andvände denna guide när jag låste upp den, och när jag försökte fixxa in åäö så gick nånting snett så jag körde en restore. Och nu är jag tibax till Activate iphone. Och min fråga är nu då kan jag bara låsa upp den igen lr måste jag köra n "Revirginize" och sen låsa upp den ? har sneglat lite på denna revirginize guide och vet inte riktigt vilken punkt man ska välja om man ska köra en reverginize. Hjälp :P

Har du använt Anysim 1.1 eller ipsf så är det fortfarande upplåst efter restore. Du behöver endast aktivera den. Dock kan det vara så att man måste nedgradera för att förbereda aktiveringen, men det kan du ju testa dig fram till. Hittar själv inget bra svar på detta. CARNAVAL till win skall tydligen aktivera din iphone smidigt och enkelt.

Carnaval funka klockrent, allting flyter på. tack för hjälpen

Redigerat av Sebulba84, 27 October 2007 - 14:31.

Postad 27 October 2007 - 12:07

downfromthesky
  • downfromthesky
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Har man någon garanti på telefonen från apple ifall man köper en iphone och låser upp de ?

Postad 27 October 2007 - 12:23

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Nja.. enligt Apple's uttalanden så får du ingen garanti om du inte använder AT&T .. Vi får väll se när telefonen väl landar i Sverige. Men jag skulle tro att alla telefoner som är inköpta i USA inte kommer att repareras i Sverige, sålänge inte Apple ger världsgaranti.

Postad 27 October 2007 - 16:12

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0
Alla auktoriserade apple reparatörer har fått order om att enbart hänvisa direkt till Apple vilket ju inte är så bra. Dessutom så fort du modifierar din telefon på något sett så ryker garantin enligt Apple. Folk har fått vända i dörren i USA om de får problem efter det att de har gjort något överhuvudtaget.

Postad 27 October 2007 - 18:42

fredl
  • fredl
  • Forumräv

• 762 inlägg
  • 0
Tidigare har allt bärbart från apple haft världsgaranti. Men som sagt, är den så pass trasig att man inte kan fabriksåterställa den så lär de inte laga den.

Postad 27 October 2007 - 22:33

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
oops.. blev fel ;)

Redigerat av `rzr, 27 October 2007 - 22:35.

Postad 27 October 2007 - 22:34

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
iphone nano?

Postad 28 October 2007 - 12:16

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Tidigare har allt bärbart från apple haft världsgaranti. Men som sagt, är den så pass trasig att man inte kan fabriksåterställa den så lär de inte laga den.

Jo, det blir väl lite annorlunda när den sprider sig, men just nu så finns ju iPhonen endast i USA med AT&T abonnemang, och således repareras inte telefonen här eftersom de inte finns på denna marknaden än. Dessutom så är ju alla "svenska" iPhones hackade så det spelar ju ingen roll eftersom man inte har garantin kvar ändå.

Men i vanliga fall så har ju Apple en världsgaranti.

Postad 29 October 2007 - 12:11

Unregistered451ec1c9
  • Unregistered451ec1c9
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Suck.
Jag får hem en ny Iphone idag som köptes i N.Y i Fredags. Jag gissar att det är en 1.1.1 telefon.
Jag blir helt snurrig på alla olika program och varianter för att kunna använda denna här hemma.
Någon som kan ge tips ? Jag har ingen apple dator !
Eller någon i Stockholm som kan hjälpa mig mot rimlig ersättning ?
Det är min dotter som skall ha den och jag är orolig jag ska röra till det.
MVH
Dunet :)

Postad 30 October 2007 - 20:47

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

Suck.
Jag får hem en ny Iphone idag som köptes i N.Y i Fredags. Jag gissar att det är en 1.1.1 telefon.
Jag blir helt snurrig på alla olika program och varianter för att kunna använda denna här hemma.
Någon som kan ge tips ? Jag har ingen apple dator !
Eller någon i Stockholm som kan hjälpa mig mot rimlig ersättning ?
Det är min dotter som skall ha den och jag är orolig jag ska röra till det.
MVH
Dunet :)

Håller med någon här inne borde kunna hjälpa till!

Om jag får en iphone skickat till mig, laddare och dylikt hur funkar det här i sverige?
Förmodligen inte alls eller hur :lol:

Kom på en till grej, kan man med den upplåsta versionen ha MP3 låtar som ringsignal?

Redigerat av Damp, 30 October 2007 - 21:05.

Postad 30 October 2007 - 22:12

tobbe13370
  • tobbe13370
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
jag är rädd att jag oxå måste komma med frågan;

Finns det nåt säkert och bra sätt för att låsa upp iPhone?
Min kommer i slutet av november och om jag har fattat fätt är det en med 1.1.1 .

Extremt sugen på hjälp och tips och skulle vara oerhört tacksam!
Skriv här men ni får gärna pm:a mig oxå!

Postad 31 October 2007 - 00:06

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0
1.1.1 är som tidigare sagts hackad för alla SIMkort, tredjeparts program osv. Finns massor av guider där ute. Kolla in hackint0sh.org eller freeouriphones.com.

Postad 31 October 2007 - 12:04

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0
Ni som har en Iphone vilket tele abonemang har ni?
Såg att GPRS kostnaden är rätt hög på alla abonemang, för att surfa på GPS gårväl inte så snabbt, eller?

Redigerat av Damp, 31 October 2007 - 12:12.

Postad 31 October 2007 - 15:39

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Ni som har en Iphone vilket tele abonemang har ni?
Såg att GPRS kostnaden är rätt hög på alla abonemang, för att surfa på GPS gårväl inte så snabbt, eller?

Surfa på GPS? Du menar GPRS antar jag? Njaa, asså jag kör telia kontant och har testat med GPRS/EDGE några ggr och nej, det går inte så fort...är bortskämd med 24mbit wlan hemma. Dessutom, som du säger, så kostar det ganska mkt att koppla upp sig via EDGE/GPRS om man inte har ett flatrate abb.

Men det finns ju öppna wifi nät i stort sett överallt i hyfsat stora städer som man kan snylta på... :)

Postad 31 October 2007 - 21:22

poppe_
  • poppe_
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Attsingen att det inte fungerar med 3 då. Det som jag har! förvisso är jag inte låst så det kanske är ett alternativ att skaffa en annan operatör snart, har inte bestämt mig för iPhonen eller Touchen än. Men köper man touchen går man ju o släpar på mobil och podjävel i fickan + bilnycklar och allt annat flams så det lutar ju åt en iPhone..

Postad 01 November 2007 - 14:32

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Läste i en annons på blocket, att man inte längre kan köpa en Iphone kontant i butik längre ?

Postad 01 November 2007 - 14:39

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0

Läste i en annons på blocket, att man inte längre kan köpa en Iphone kontant i butik längre ?

Hittade följande

Anticipating high demand for the upcoming holiday season, Apple has set new limits as to how many iPhones a buyer can purchase. Shoppers will be limited to two iPhones apiece, and they must be purchased by either credit or debit card -- no cash accepted. The move is an apparent attempt to hamper the efforts of unauthorized resellers.

Källa: http://www.technewsw...tory/60045.html

Postad 01 November 2007 - 14:41

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

Apple har fattat att månag köper och låser upp telefoner, vilket inte ger klirr i kassan!

Men hur hårt de håller på det är väl en annan sak!

Postad 01 November 2007 - 14:51

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Spelar ju inte direkt nån roll om man köper med kort eller batalar kontant. Går ju fortfarande att låsa upp telefonen bäst man vill.

Abbonemanget fixar man ju via itunes.. där har du anledningen till att så många låser upp den. Om dom skulle tvinga på folk abbonemang i butik för att få köpa iphone så skulle det inte bli så mycke upplåsning..

Postad 01 November 2007 - 20:20

Unregistered7ef004a8
  • Unregistered7ef004a8
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
en snabb liten fråga. Hur går de att ladda iphonen i sverige?
är de inte 110v där nere? :S

Postad 01 November 2007 - 20:25

poppe_
  • poppe_
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Du får köpa en svensk laddare alternativt ladda den med usb-dockan som du kopplar till datorn.

Jag bollar vidare med en annan fråga jag har på hjärtat angående köp av iPhone

Kollade runt på ebay men alla tar sjukt mycket för den eftersom den är "unlocked" något jag känner att jag kan fixa själv.

Men kan jag köpa den ifrån apple.com ? när jag lägger i varukorgen och går vidare i reg processen där man ska skriva namn adress o så står det Country: US och det är gråat så jag inte kan ändra? Har de tagit bort så man inte längre kan göra så?

Postad 01 November 2007 - 20:29

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

Men kan jag köpa den ifrån apple.com ? när jag lägger i varukorgen och går vidare i reg processen där man ska skriva namn adress o så står det Country: US och det är gråat så jag inte kan ändra? Har de tagit bort så man inte längre kan göra så?

Antar att den märker att ditt ip inte är amerikanskt! Alltså är det spärrat om man inte är inom USA :(

Postad 01 November 2007 - 20:34

poppe_
  • poppe_
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Surt.. man kanske får chilla och köpa en iPhone ifrån England då. Den kanske fungerar bättre utan att man behöver hacka o ha sig alltförmycket :(

Postad 01 November 2007 - 20:35

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Du får köpa en svensk laddare alternativt ladda den med usb-dockan som du kopplar till datorn.

Jag bollar vidare med en annan fråga jag har på hjärtat angående köp av iPhone

Kollade runt på ebay men alla tar sjukt mycket för den eftersom den är "unlocked" något jag känner att jag kan fixa själv.

Laddaren som följer med fungerar även här, den tar 110-230V in. Man måste bara byta ut själva stickkontakten som är utbytbar.

Har man någonsin kunnat beställa från apple.com/store till utlandet? Vet att det finns de som använder någon tjänst där man "lånar" en amerikansk adress som sedan skickar vidare.

Postad 01 November 2007 - 20:39

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Surt.. man kanske får chilla och köpa en iPhone ifrån England då. Den kanske fungerar bättre utan att man behöver hacka o ha sig alltförmycket :(

iPhone i UK är lika låst till O2 som den är i USA till AT&T. Har vi otur så har de gjort låset på ett annat sätt så de verktyg som finns ute nu inte kommer att fungera.

Postad 01 November 2007 - 20:44

poppe_
  • poppe_
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Ok. Så vill jag ha en iPhone nu så är det ifrån ebay eller liknande som gäller då alltså?

Har skummat igenom massvis med guider så det ser ju inte ut att vara några superproblem att låsa upp 1.1.1 versionen heller. Frågan är ju om x antal månader när det kommit massor med nya updates om det fortfarande är lika enkelt eller om det bara blir bökigare och bökigare och man kanske tjänar på att vänta på att skaffa en svensk..

Fast när den kommer vet ju ingen och den kommer säkert kosta 5-6tusen :(

Postad 01 November 2007 - 20:49

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Ok. Så vill jag ha en iPhone nu så är det ifrån ebay eller liknande som gäller då alltså?

Har skummat igenom massvis med guider så det ser ju inte ut att vara några superproblem att låsa upp 1.1.1 versionen heller. Frågan är ju om x antal månader när det kommit massor med nya updates om det fortfarande är lika enkelt eller om det bara blir bökigare och bökigare och man kanske tjänar på att vänta på att skaffa en svensk..

Fast när den kommer vet ju ingen och den kommer säkert kosta 5-6tusen ;)

+ att du antagligen måste ha ett svindyrt abonnemang.

1.1.1 är ganska enkel att låsa upp nu. Har både uppdaterat min 1.0.2 till 1.1.1 plus låst upp en OTB 1.1.1 utan några större bekymmer.

www.ifun.se säljer också iPhones, fast upplåsta då. Lycka till med letandet. Du kommer nog inte bli besviken om du skaffar en. Jag älskar fortfarande min :(.

Postad 01 November 2007 - 20:50

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0
Den ska väl ligga på 400 euro när den kommer till tyskland!

Sedan är frågan om man behöver uppdatera den hela tiden? räcker inte 1.1.1 :(

Postad 01 November 2007 - 20:54

poppe_
  • poppe_
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Ja det är sant. Man kanske inte behöver uppgradera den stup i kvarten heller. Utan är man nöjd som den är så kan man ju avvakta och läsa vad som uppdateras varje gång. Ingen ide att pyssla o knappa 20min för att få en ny scroll som man kanske inte behöver ;)

Jag har faktiskt en kusin som bor i USA så jag ska försöka få tag i honom nu i dagarna och höra om inte han kan kila och köpa en :( torde vara smidigast

ifun kändes som ett bra alternativ. Dock var upphämtningsställena en bit ifrån där jag bor. 40-50 mil tur och retur blir kortaste resan och då har vi helt plötsligt en kostnad för bensin och skit också :blush:

Postad 01 November 2007 - 21:37

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0
Blir så trött, den som skulle köpa en iphone åt mig i staterna blev nekad!
Enligt affären måste man binda upp sig med AT&T direkt, alltså man måste köpa den med abonnemang :(

Så det blev ingen Iphone för mig.

Postad 01 November 2007 - 21:45

poppe_
  • poppe_
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Be din kompis beställa den ifrån webben då reggas den ju när man kopplar in den via itunes osv och då borde man kunna skippa det? :(

Även att det gick lös på 5.5 hos Ifun, det var väl lite mer än vad jag är beredd att betala :|

Postad 01 November 2007 - 21:50

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

Be din kompis beställa den ifrån webben då reggas den ju när man kopplar in den via itunes osv och då borde man kunna skippa det? ;)

Även att det gick lös på 5.5 hos Ifun, det var väl lite mer än vad jag är beredd att betala :|

Jo, men planet går tillbaka ikväll :(

Ja 5500:- är overkill när det går på 2500:- därborta :blush:

Så jä*la störande bara.

Postad 01 November 2007 - 23:19

dvraptor
  • dvraptor
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Blir så trött, den som skulle köpa en iphone åt mig i staterna blev nekad!
Enligt affären måste man binda upp sig med AT&T direkt, alltså man måste köpa den med abonnemang :(

Så det blev ingen Iphone för mig.

I såfall var han förmodligen inne på en AT&T butik. På Applestore ställer dom inga såna krav.

Postad 02 November 2007 - 10:52

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

I såfall var han förmodligen inne på en AT&T butik. På Applestore ställer dom inga såna krav.

Ja kanske, det är inte så mycket att göra åt det nu ;)

Postad 02 November 2007 - 17:08

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Ett tips till er som väntar på eran iphone eller ni som sitter med en och inte vet hur ni ska göra:

http://iphone.ranova.org/

Denna länk innehåller bra information om hur man ska jailbreaka, låsa upp osv.. blir inte mycke lättare än så här.

Postad 02 November 2007 - 18:25

poppe_
  • poppe_
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Fungerar iPhone även med kontaktkort exemplevis halebop ser ut att ha ganska bra priser osv. Just nu har jag tre så måste byta ganska snart vill flytta med mig nummer och allt sådant.

Så går det med kontantkort? exempelvis telias/halebops/comviqs, ja you name it :D

Någon som rent spontant vet något bra abonnemangsalternativ med relativt låg fast kostnad t.ex du ringer/smsar för x antal kr i månaden och det beloppet betalar man månadsvis. Samt något bra tillägg där man kan surfa till en fast kostnad.

Undrar också om man ska ha ett vanligt kontaktkort eller ett 3Gkort? ;)

Sorry att jag inte är så hemma på det.

Postad 02 November 2007 - 18:37

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0

Fungerar iPhone även med kontaktkort exemplevis halebop ser ut att ha ganska bra priser osv. Just nu har jag tre så måste byta ganska snart vill flytta med mig nummer och allt sådant.

Så går det med kontantkort? exempelvis telias/halebops/comviqs, ja you name it ;)

Någon som rent spontant vet något bra abonnemangsalternativ med relativt låg fast kostnad t.ex du ringer/smsar för x antal kr i månaden och det beloppet betalar man månadsvis. Samt något bra tillägg där man kan surfa till en fast kostnad.

Undrar också om man ska ha ett vanligt kontaktkort eller ett 3Gkort? :D

Sorry att jag inte är så hemma på det.

Själv avänder jag mig av abbonemang hos tele2. Det funkar hur bra som helst. Ser inga problem i varför ett kontantkort inte skulle fungera.

Om du ska byta från 3 så rekommenderar jag att du gör det en bit i förväg. För mig klantade 3 till sig ordentligt och "glömde, pga tekniska problem" att avsluta mitt abbonemang, så jag vart tvungen att börja om på nytt. 2 veckor åt fanders. Tog totalt 4 veckor för dom att avsluta, sen ytterligare 3 veckor för att få den sista fakturan. 7 veckor för att byta jäävla operatör? är det så det ska va? ;)

Redigerat av `rzr, 02 November 2007 - 18:38.

Postad 02 November 2007 - 20:28

Unregistered7ef004a8
  • Unregistered7ef004a8
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
har läst igenom denna tråden nu efter att jag har beställt en iphone från usa som är påväg.
Men de är en grejj jag inte är riktigt med på än.
De verkar finnas 2 olika typer av upplåsningar?

1. Du låser upp den själv efter guide, typ: http://iphone.ranova.org/
2. Du betalar för att låsa upp den? iphonesimfree

Om man väljer betaltjänsten, låser den upp den på ett annat vis eller gör den exakt samma sak fast utan att du behöver göra nått?
Låser den upp på ett bättre vis?
Får man mer funktioner om man använder betaltjänsten?

Har inte förstått dedär riktigt, Tack på förhand //kristoffer

Postad 02 November 2007 - 21:23

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

har läst igenom denna tråden nu efter att jag har beställt en iphone från usa som är påväg.

Om man väljer betaltjänsten, låser den upp den på ett annat vis eller gör den exakt samma sak fast utan att du behöver göra nått?

Det är lite svårt att veta vad som är bäst, men gratis-lösningen gjorde att 1.0.2 telefoner som var upplåsta "brickades" när de uppgraderades till 1.1.1. Nu skall dock deras nya lösning för 1.1.1 vara bättre, men det är fortfarande inte ett permanent unlock. Betalningslösningen verkar stabilare iom att den överlevde 1.1.1 uppdateringen. Dock går det ju inte att sia så mycket om framtiden då vi inte vet vad Apple kommer att hitta på. Dock finns det ganska många teorier. Här har du dock en tråd på hackint0sh.org med lite förklaringar/teorier om de olika upplåsningsteknikerna. Men som sagt, ta det med en nypa salt då det är ganska mycket spekulationer.

Postad 02 November 2007 - 21:24

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0

Finns ingen anledning till att ge ipsf pengar. Kör på linken jag postade tidigare, den funkar klockrent. Använder du ipsf så kan du t.ex inte nedgradera till tidigare fw om nått skulle bli tokigt då den modifierar delar av filer som ej kan restoras.

Postad 02 November 2007 - 23:58

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Finns ingen anledning till att ge ipsf pengar. Kör på linken jag postade tidigare, den funkar klockrent. Använder du ipsf så kan du t.ex inte nedgradera till tidigare fw om nått skulle bli tokigt då den modifierar delar av filer som ej kan restoras.

ipsf har visat sig bättre hittills, så att att det inte finns anledning till att ge dem pengar är ju lite svårmotiverat. Dev team klantade sig ganska rejält på 1.0.2 och det är tack vare iPhone elite team som de som använde anysim 1.0.x har en fungerande 1.1.1 telefon nu. AnySIM 1.1 verkar ju bättre, men det är fortfarande bara en modifiering av basbandet och ingen sann upplåsning, ipsf går djupare än så, verkar mer likt Apples egna upplåsning. Och visst kan du köra en vanlig restore på den, eller nedgradera den om du vill. Om upplåsningen går att ta bort vet ingen då ingen vet vad ipsf sparar på sin server då det än så länge inte finns någon anledning till att ta bort upplåsningen.

Tror man mer på ipsf (som jag iom mitt förlorade förtroende för anysim i samma veva som iPhone elite team bildandes) så finns det all anledning att ge dem lite pengar.

Redigerat av Phindus, 02 November 2007 - 23:58.

Postad 02 November 2007 - 23:59

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Själv avänder jag mig av abbonemang hos tele2. Det funkar hur bra som helst. Ser inga problem i varför ett kontantkort inte skulle fungera.

Om du ska byta från 3 så rekommenderar jag att du gör det en bit i förväg. För mig klantade 3 till sig ordentligt och "glömde, pga tekniska problem" att avsluta mitt abbonemang, så jag vart tvungen att börja om på nytt. 2 veckor åt fanders. Tog totalt 4 veckor för dom att avsluta, sen ytterligare 3 veckor för att få den sista fakturan. 7 veckor för att byta jäävla operatör? är det så det ska va? :)

Hmm, nu du rzr, nu blir jag nervös! 8-/

Jag har begärt en nummerportering från ett 3-abbonemang till Halebop, och jag har fått ett beräftat bytesdatum 071106 kl 01:00... Hoppas verkligen inte att något strular! Men hade du kvar ditt nummer hos 3 under de ~7 veckor som porteringen tog, eller var du helt utan nummer under den tiden?

Något som jag tycker är skumt är att jag egentligen har 3 månaders uppsägningstid på mitt nuvarande abb hos 3. Jag begärde porteringen bara för några dagar sedan, men trots det fick jag porteringsdatum nu i början av november... hmm, undra om ajg måste fortsätta betala till 3 i 3 månader till efter porteringen...

EDIT: Såg nu att man bara har 30 dagars uppsägningstid hos 3! Tummen upp för det! Inte många operatörer som inte har 3 långa, dryga månader...

Redigerat av shapic, 03 November 2007 - 00:13.

Postad 03 November 2007 - 10:26

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Jag gjorde en telefoninspelning med dom, för att slippa gå till en butik å fixa. Det va det som strulade. Den sparades aldrig och dom meddelade mig aldrig att den inte hade funkat. Så när jag ringde 2 veckor senare och undrade vad som pågick så sa dom att det inte hade funkat. Så då fick man börja om på nytt, ny inspelning å ytterligare 2 veckors väntetid. :lol:

Hur i fasen kan man inte informera om sånt ?!? :)

Dock så hade jag kvar nummret hela tiden så jag kunde använda min gamla. Ca 3 dar innan porteringen, började simkortet på comviq att fungera. Då ska man få ett temporärt nummer tills porteringen är genomförd. Men jag fick samma nummer, så jag hade samma mobilnummer på 2 telefoner med 2 olika simkort och från 2 olika operatörer... vilken soppa. Det roliga va att det fungerade alldeles utmärkt att ringa mellan dom till samma nummer..

Postad 03 November 2007 - 12:20

poppe_
  • poppe_
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Men halebop korten ser ju ut att fungera med iPhone iaf för det är både 3G/2G kort. Men om iPhone saknar 3G så borde man ju gå runt med GSM täckning eller vad det heter hela tiden? Hur fungerar det då med videosamtal/surfa på gprs? Måste man inte ha 3G möjlighet på telefonen för det?

Postad 03 November 2007 - 12:41

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
För videosamtal måste du ha 3G, surfa runt kan du göra på gprs men det är väll inte direkt att rekommendera. Långsamt och dyrt. Tele2 t.ex tar 15:- / mb , och det drar ju iväg rätt snabbt om man kollar på en hemsida där det är mycket bilder och dylikt.

Phindus, ja läste nånstanns att ipsf inte gick att "virginize" vilket du behöver göra om du sitter med en telefon upplåst med AnySim 1.0 eller iunlock och sen vill uppdatera till 1.1.1, men det kanske var fel. Men känns ändå dumt att ge stålar till dom när du kan få samma sak gratis. Läste också nånstanns att ipsf patchar en del av bios så den går runt aktiveringen.

Både ipsf och AnySIM gör ju egentligen samma sak, låser upp telefonen så du kan använda andra simkort. Frågan är väll bara. Vill du betala för det eller få det gratis? För mig är svaret självklart :)

Postad 03 November 2007 - 12:53

poppe_
  • poppe_
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Så med andra ord är videosamtal samt surfa utanför wlan inte att räkna med om jag skaffar en iPhone? inte för att jag tänkt använda videosamtal direkt.

Jag har använt det 1 eller 2 gånger på de 5 år som jag varit kund hos 3 så det är ingen fara. Men att ha möjligheten att surfa utan att ha kontakt med ett wlan vore trevligt.

Postad 03 November 2007 - 13:48

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

För videosamtal måste du ha 3G, surfa runt kan du göra på gprs men det är väll inte direkt att rekommendera. Långsamt och dyrt. Tele2 t.ex tar 15:- / mb , och det drar ju iväg rätt snabbt om man kollar på en hemsida där det är mycket bilder och dylikt.

Phindus, ja läste nånstanns att ipsf inte gick att "virginize" vilket du behöver göra om du sitter med en telefon upplåst med AnySim 1.0 eller iunlock och sen vill uppdatera till 1.1.1, men det kanske var fel. Men känns ändå dumt att ge stålar till dom när du kan få samma sak gratis. Läste också nånstanns att ipsf patchar en del av bios så den går runt aktiveringen.

Både ipsf och AnySIM gör ju egentligen samma sak, låser upp telefonen så du kan använda andra simkort. Frågan är väll bara. Vill du betala för det eller få det gratis? För mig är svaret självklart :)

Hittills har det inte funnits någon anledning att virginize en ipsf upplåst telefon, det är bara att uppdatera. Upplåsningen är tillsvidare permanent och påverkas inte av uppdateringar. Så hittills får man något bättre om man betala än det man får gratis. Det jag är ute efter är den lösningen med minst problem, och hittills så har ipsf varit minst problematiskt och det är jag villig att betala för. Så de olika "upplåsen" skiljer sig åt en del även om slutprodukten är samma i dagsläge :lol:.

Vad man än väljer så har man ju en fantastisk leksak iaf och det är ju det som är huvudsaken B).

Postad 03 November 2007 - 17:50

poppe_
  • poppe_
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Sådär då har jag vunnit en auktion på en iPhone och nu ska jag bara vänta på att få hem den, känns underbart. Som julafton nästan önskar att jag hade den i handen på en gång!

Har också bytt ifrån abonnemang hos Tre till kontantkort hos halebop man fick också 100 kr första gången man tankade kortet så det räcker nog ett tag för mig som inte ringer så rysligt mycket. :)

Tack för alla svar hittils i tråden. Jag återkommer säkerligen med någon mer dum fråga sedan, eller med någon fråga/åsikt om telefonen när jag väl fått den.

Postad 03 November 2007 - 22:24

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0

Sådär då har jag vunnit en auktion på en iPhone och nu ska jag bara vänta på att få hem den, känns underbart. Som julafton nästan önskar att jag hade den i handen på en gång!

Har också bytt ifrån abonnemang hos Tre till kontantkort hos halebop man fick också 100 kr första gången man tankade kortet så det räcker nog ett tag för mig som inte ringer så rysligt mycket. :)

Tack för alla svar hittils i tråden. Jag återkommer säkerligen med någon mer dum fråga sedan, eller med någon fråga/åsikt om telefonen när jag väl fått den.

Grattis :P
Vilken sida köpte du den ifrån ? Eller rättare sagt, vilken auktionssajt.
Måste också skaffa en iphone nu, vill ha begäret håller på att koka över.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.