Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

GTA IV

1069 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Grand Theft Auto IV (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 6 8.574998 (39) Inga priser
Grand Theft Auto IV (PS3) (PlayStation 3-spel) 9 8.897726 (87) Inga priser
Grand Theft Auto IV - Special Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser
Grand Theft Auto IV - Special Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 8.75 (3) Inga priser
Grand Theft Auto IV (PC) (PC-spel) 8 6.759998 (24) Inga priser
6 relaterade trådar

Postad 13 February 2008 - 18:45

jespur
  • jespur
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Har inge större förväntan, blir nog ett gött spel iaf =)

Postad 13 February 2008 - 20:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Lämnade in Prey, Stupidman och LMA Manager 2007. Gick bra ;)

Postad 13 February 2008 - 20:42

Wheeliedevil
  • Wheeliedevil
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Jag tror fortfarande det kommer vara årets spel på bägge konsoller. Ingen tveken.

Helt klart, om det nu stämmer att det inte är någon visuell skillnad mellan konsolerna... då kan inte ens något medelmåttigt Mario-spel komma emellan...

Hehehe. För MIG blir detta utan tvekan årets spel. Vet ju hur många timmar man la på föregångarna och ser man till utvecklingen så lär det ju inte bli färre på detta. Lite synd att det släpps till våren och inte som det var planerat, då hade man ju haft vintern räddad.

Postad 13 February 2008 - 23:02

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

• 1170 inlägg
  • 0
ja, hoppas det blir lika många timmar som SA.
tror min sparfil låg på en 70tim innan jag la det på hyllan, och då är ju inte allt lekande med.
Vice city var ju inte alls lika långt och gick at klocka på en 15-20 tim no prob.

och ska man gå efter utvecklingen dom senaste åren med "next gen" spel så kan vi förvänta oss
8 tim av GTA 4 :)

Postad 14 February 2008 - 09:21

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Gillade inte alls SA så jag hoppas detta blir en uppryckning. GTA 3 är bäst hittills tycker jag.

Postad 14 February 2008 - 12:23

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Gillade också GTA 3 bäst. Skönt när andra ön låstes upp och man fick tag på Infernusarna. ;)

VC tappade på att man inte kunde få skojiga polisjakter med massor av stjärnor då man alltid körde på nån ###### spikmatta + att öarna var alltför platta.
SA tappade på att det var för stort... För många uppdrag där man bara skulle köra runt i ingenstans i evigheter.

Dock så är de fortfarande bland de bästa spelupplevelserna man kan få. :)

Postad 14 February 2008 - 12:46

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Gillade själv Vice City bäst just för att kontrollerna var så pass förbättrade jämfört med GTA3.
Storymässigt så går matchen VC - 3 - SA enligt mig.

Hoppas naturligtvis på underverk med GTA 4 då jag är ett stort fan av serien.

Postad 14 February 2008 - 13:56

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Gillade också Vice city bäst, mest på grund av musiken tror jag :) har tom skaffat soudtracket ;)
Liberty city spelade jag aldrig så mycket, tror jag bara körde första ön, förutom på PSPn då som stories men det kan man ju inte räkna.
San andreas var grymt men helt klart lite för stort med långa transportvägar.

Postad 14 February 2008 - 17:52

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0
Intressant att dom har multiplayer med i detta spelet, har för mig de sagt för att "GTA ska alltid vara ett single player lir". Å andra sidan behövdes något nytt, kommer nog bli lite "jag har gjort detta förut" kännsla när man spelar detta nämligen. Hoppas vi får se mycket nytt även i single player delen.

Postad 14 February 2008 - 19:46

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Multiplayer fanns dock redan i GTA 1. :)

Postad 14 February 2008 - 21:33

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Multiplayer fanns dock redan i GTA 1. :)

Fanns väl till alla spel som inte var i 3d har jag för mig. Dock inte till handburna konsoler.

någon som vet vilka Onlinemodes som kommer finnas tillgängliga?

Postad 14 February 2008 - 22:12

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
San Andreas hade ju multiplayer.

Tråkig sådan, men dock kunde man ju spela två samtidigt.

Samt de som gjort multiplayerhacken har väl baserat det på 'gömd' multiplayer kod de hittat i VC och SA?

Så speciellt nytt är det ju inte...

Postad 14 February 2008 - 22:52

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1928 inlägg
  • 0
Då har jag också bytt in 3st spel på EB Games. Hittade billiga spel på mediamarkt, 99 spänn st. Så kort och gått så kan man säga att jag fick spelet för 200:- Inte helt illa.

//Lorryquai

Postad 15 February 2008 - 08:56

Unregistered801fc485
  • Unregistered801fc485
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Då har jag också bytt in 3st spel på EB Games. Hittade billiga spel på mediamarkt, 99 spänn st. Så kort och gått så kan man säga att jag fick spelet för 200:- Inte helt illa.

//Lorryquai

Vilka spel köpte du? Så jag vet att dem också funkar.

Postad 16 February 2008 - 18:03

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1928 inlägg
  • 0
Köpte Pro evolution fotboll 3, Nba 2k8 och ett till som jag helt ärligt inte minns namnet på. Massa färglada gubbar, stora som små, med trollkarlseffekter osv. Brydde mig inte så värst om det jag köpte med andra ord :P

//Lorryquai

Postad 16 February 2008 - 18:52

Silly Bear
  • Silly Bear
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Bittert att eb games just nu ligger nere i Umeå pga att dom letar ny lokal :P

Men det blir väl att bita ihop och köpa spelet endå, lär ju bli årets spel

Det här med multiplayer, är det någon som har hört om det kommer att vara co op eller lika löjligt online läge som i saints row?

Postad 16 February 2008 - 20:34

Unregistered801fc485
  • Unregistered801fc485
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Enligt Dan Houser på Rockstar så kan man om man krockar åka ut genom framrutan, coolt :P

"There are so many defining moments, but a recent one was during a police chase. A song I love came on one of the radio stations while I had two cop cars chasing me through Chinatown. I was speeding along when another cop car I hadn't seen rammed me straight on, our cars crunched together, and I was sent flying through the windshield. I ducked into cover and could still hear the song playing from my smashed-up car. Then the cops opened fire, but one of them hit a pedestrian who pulled out his gun and started shooting. The next thing I know, there was a full-scale war going on between a random gang and the cops. Within a few seconds all the cops were dead and the gang members walked away. I got hold of another car and quietly drove out of the search area to lose my wanted level."

Sen lite ny info från planetgta:

1. "...Grand Theft Auto IV does in fact feature a new targeting system - one that seems to be designed to please everyone. By holding the left trigger, the view switches to over Niko's shoulder. If you apply a click of the right analog stick, you'll zoom down the scope for precision targeting...If you don't want the game to aim for you, you can depress the left trigger halfway for free over-the-shoulder aiming..."

2."...carefully placing a rocket launcher shot so that the rocket skips off the ground..."

3."...You can also target items in the environment for more entertaining kills, such as a physics-enabled plank on which an enemy may be standing..."

4."...The enemy AI doesn't have the ability to throw back grenades (which Niko can "cook" by holding for a longer time), but they can play dead if they only have a sliver of life left. When you least expect it, they may pop up and open fire again..."

5."...Be sure to take at least two weeks of vacation time, as that's supposedly how long it's going to take to see everything in this massive title..."

Gillar inte riktigt att dom har det nya aiming systemet, tror inte det passar gta-genren.

Edit: Mer info:

* You can see characters breath when it’s cold
* Some missions, you will encouraged to ‘kneecap’ people
* Shoot a tyre and you will hear the air escape
* Moths fly around the street lamps
* You can see cockroaches scurrying across the floor in some of the dodgier places
* You can see car exhaust fumes
* You may be able to befriend a doctor/medic as a way to earn health
* You can shoot chains holding logs together on flatbed trucks to spill them
* You can hear other car’s stereos

Lite nytt och lite gammalt.

Edit2: Ännu mer info, som ni kanske har sett:

* Pedestrian reactions to your driving, actions and interactions with them are more realistic than in previous GTA's.
* The wasted system we all know and love is still intact. If you die, you end up at the nearest hospital and loose your weapons as well as a small amout of cash. What is new here however is that instead of appearing at the hospital several hours later you now end up at the hospital the new morning.
* One button press will get you into a car, a second then allows you to start the car, most likely hot wiring the car works the same way.
* Niko wears a helmet while riding motorcycles, unknown is if he is required to wear it or if you can ride with or without it.
* Surroundings are more interactive, bullet holes from direct gunfire and environment reacting to explosions for example will all have an affect on the surroundings.
* You can find “useful things” in cars that you hijack. It's unknown as to what as of yet, but most likely weapons, money, items and special extras that help you through the game will be discoverable.

Redigerat av Unregistered801fc485, 16 February 2008 - 21:01.

Postad 18 February 2008 - 13:19

Mr_nygren
  • Mr_nygren
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
detta är en av mina favoriter, helt klart!

Postad 22 February 2008 - 20:11

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Hoppas man inte blir besviken när detta släpps... så man har för höga förväntningar bara...
Hoppas dom har lagt på lite mer AA, än vad dom gjort i alla dom spel jag lirat på PS3... tycker INTE om det är för dålig AA... även om ett spel är snyggt, så ska det fasiken finnas bra med kantutjämning... som tex Drakes Fortune... skitsnyggt spel... men lite för dålig AA... det märker man när man lirar på 100" iaf... blir lite FÖR pixligt... :)

Postad 22 February 2008 - 22:13

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
deras sida uppdaterades idag med 2 nya filmer och lite bilder.

Postad 23 February 2008 - 01:41

Unregisteredf664f8f0
  • Unregisteredf664f8f0
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
ser ut som det blir mer likt Vice City än San Andreas :/!
Men han har tatueringar i detta också, så man kanske kan få customiza lite ändå ;D!

Kan inte håååååååålla mig lääääääääängre :(!

Redigerat av Unregisteredf664f8f0, 23 February 2008 - 01:43.

Postad 23 February 2008 - 03:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

GTAIV DLC

* When MS says exclusive, they mean that no other system can have DLC content for GTAIV

* It will be bigger than a lot of people think. GTA3 Vice City and San Andreas were basically expansions of GTA3. Think of the DLC that way. We are talking major expansion for GTAIV
* No price has been discussed yet. It’s up to Rockstar on whether or not they will charge for it
* If successful, DLC may be the new way to deliver GTA expansions

http://www.thebitbag...akfast-bullets/

Postad 23 February 2008 - 13:57

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

GTAIV DLC

* When MS says exclusive, they mean that no other system can have DLC content for GTAIV

* It will be bigger than a lot of people think. GTA3 Vice City and San Andreas were basically expansions of GTA3. Think of the DLC that way. We are talking major expansion for GTAIV
* No price has been discussed yet. It’s up to Rockstar on whether or not they will charge for it
* If successful, DLC may be the new way to deliver GTA expansions

http://www.thebitbag...akfast-bullets/

Så det blir i stort sett ett helt nytt spel om man skall tro MS. Det låter ju helt ok!

Postad 23 February 2008 - 15:18

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Helt klart lockande..
men gillar inte riktigt,

Postad 23 February 2008 - 15:37

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

Helt klart lockande..
men gillar inte riktigt,

Japp. Om det skall vara lika mycket innehåll som GTA3 -> SA eller VC så lär det kosta nära på fullpris.

Postad 23 February 2008 - 17:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Vore väl konstigt annars ifall det vore typ expansionpacks.

Postad 23 February 2008 - 17:46

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

Vore väl konstigt annars ifall det vore typ expansionpacks.

Precis så uppfattar jag det. Blir säkert rikigt bra!

Frågan är bara om motsvarande expansion packs kommer till PC och PS3 på skiva. Att de kommer vara exklusiva som DLC till XBOX känns väl ganska givet.

Postad 23 February 2008 - 21:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Frågan är bara om motsvarande expansion packs kommer till PC och PS3 på skiva. Att de kommer vara exklusiva som DLC till XBOX känns väl ganska givet.

Vet inte.. det hade ju vart att kasta pengar i sjön tycker man. Betalar nog inte 50 milj dollar för semantik :D

PC kommer det nog till förresten, men PS3 känns mer tveksamt. Möjligtvis något år senare.

Postad 23 February 2008 - 23:50

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

Vet inte.. det hade ju vart att kasta pengar i sjön tycker man. Betalar nog inte 50 milj dollar för semantik :D

PC kommer det nog till förresten, men PS3 känns mer tveksamt. Möjligtvis något år senare.

Bra poäng. Om det skall komma något år senare känns det som de kan skippa det. Vid det laget är antagligen nästa titel redan på gång.

Postad 24 February 2008 - 16:37

Unregistereda69d2a7a
  • Unregistereda69d2a7a
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
exklusivt DLC till 360 betyder inte att ps3 och pc inte alls får smaka av den kakan, dock så kanske man måste köpa på skiva istället för at tanka hem, vilket i mina öron låter som något riktigt dåligt för MS, eftersom 360 är den enda av dom 3 som inte garanterat har en hårddisk, men det kanske är just därför som dom ville ha DLC så mycket, för att man inte får plats med allt på en dvd9..

PS3an har ju inga direkta problem med lagringskapaciteten / skiva, en PC har inga som helst problem med lagringskapacitet, det är bara 360 som har det problemet för att dom snålade och har en modell ute på marknaden utan HD, det spelar ingen roll om den säljer eller inte, om man ska koda till 360 så måste det ju gå att spela på alla 360, även arcade versionerna som inte har HD, eller är GTA4 spelet som kommer att visa alla som inte har en elite 360 hur mycket MS har lurat dom ?

ja, jag har en ps3a och nej, jag är inte en ps3 fanboi, jag bara avskyr MS attityd när det gäller deras konsoller.

Postad 24 February 2008 - 17:01

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

ja, jag har en ps3a och nej, jag är inte en ps3 fanboi, jag har bara missförstått MS attityd när det gäller deras konsoller.

FYP.

Redigerat av Unregistered6810b893, 24 February 2008 - 17:01.

Postad 24 February 2008 - 17:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
1) Såtillvida du inte jobbar på Rockstar (vilket du inte gör) så kan du inte ha någon aning om vad exklusivt betyder. Tror du MS betalar 50 miljoner dollar för att extramaterialet ska vara nedladdningsbart istället för komma ut i affär? Hur dumt låter inte det? Det låter riktigt korkat.

2) Vad har HDD att göra med lagringskapaciteten på en skiva? Om de skulle ha några lagrinskapacitetsproblem så beror det på DVD. Det är pga PS3 som GTA4 blivit försenat så länge som det blev för övrigt så problemen ligger inte hos 360.

3) De "snålar" inte med arcade. De tar ju hutlöst mycket för HDDn, de förlorar bara på att inte sälja MED HDD. Arcade är till för valfrihet, även om den imo är helt onödig.

4) Vadå lurar? Man kan spela spelet på arcade/core. För de som inte har en elite och vill spela DLC-materialet så finns Premium, den mest sålda konsolen av alla varianter. För de som har arcade och vill spela DLC - de kan köpa till en HDD så har de förvandlat den till en premium.

Du kan spela GTA4 på alla 360. Du kan bara inte spela DLC på alla 360 utan att köpa till HDD. Så har det varit hela tiden, man får skylla sig själv om man köper arcade.

Postad 24 February 2008 - 17:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

I posted my bullets from the Microsoft Blogger Breakfast the other day and some info about GTAIV was taken out of context…well sort of. People are claiming that Microsoft announced the game would be as big as Vice City/San Andreas. I posted comments on some of the bullets and putting 2 and 2 together I came up with some facts and opinion on GTAIV. Here are the facts:

* Rockstar has announced that the 360 version will be the definitive version

* Microsoft said at the breakfast that no other platform will get this DLC. It’s exclusive to them and to them only. From what was said, and Brian Crecente even questioned it, Playstation 3 won’t be getting any additional content for GTAIV. This could mean that they get it later or they get completely different content. We don’t know at this time.

* Microsoft paid $50 million for the content. If you haven’t been in a coma you should know that entire games have been developed for less than $50 million dollars. If you think that the $50 million is just for some new cars, characters and ice cream truck side missions, you are horribly mistaken.

http://www.thebitbag...t-on-gtaiv-dlc/

According to Rockstar Games spokesman Hosi Simon, however, there won't be any consolation prizes for those who choose to buy the PlayStation 3 edition instead. When asked during a preview of the game whether there would be any advantage to owning the PS3 version that could rival the 360's exclusives, Simon said, "not that I can think of."

...

"But I guess if you want the complete experience with the episodes, then yeah, you should buy the 360, I suppose," Simon said.

http://www.gamesrada...313153735796095

Postad 24 February 2008 - 21:22

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Det här kan bli en grym nyhet för 360n, speciellt om det blir gratis. (betala 50 miljoner dollar och låta Rockstar själva bestämma priset... duh??)

Nu får vi bara hoppas att de fixar tillgångsproblemen till releasen.

Postad 24 February 2008 - 22:24

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

Det här kan bli en grym nyhet för 360n, speciellt om det blir gratis. (betala 50 miljoner dollar och låta Rockstar själva bestämma priset... duh??)

Nu får vi bara hoppas att de fixar tillgångsproblemen till releasen.

Blir det gratis är det grymt.

De där 50 millarna har nog väldigt lite med utvecklingskostnader att göra dock - största delen är nog ren kompensation för att få vara exklusiv.

Får se vilken version jag köper, är de lika bra blir det på PS3 mest för att den är tyst men även för att jag gillar kontrollen bättre. Skulle det sedan visa sig att det blir en gigantisk DLC så får man väl skaffa det sedan till tröskan med... något måste man väl ha att göra tills nästa GTA kommer =)

Postad 24 February 2008 - 22:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

De där 50 millarna har nog väldigt lite med utvecklingskostnader att göra dock - största delen är nog ren kompensation för att få vara exklusiv.

Det är förbetalning på eventuella inkomster som jag förstått det. Vilket isåfall tyder på att det inte blir gratis.. Rockstar har redan pengarna så de får fin ränta på det :)

Postad 24 February 2008 - 22:49

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0
Jag vet inte om jag har förstått det hela rätt, men blir naturligtvis glad om någon klargör det för mig!

MS har betalat 50 mille för två (?) stycken DLC som ska komma till hösten? Men det betyder i sin tur inte att PS3 kan komma att få andra icke exklusiva DLC?

Om det jag har fattat stämmer, så tycker jag nog att 50 mille är lite mycket trots allt för två DLC. MS borde ha satt ner foten rejält så som Sony gjorde och köpt total exklusivitet i ett år minst.

Redigerat av Unregistered50fe2819, 24 February 2008 - 22:53.

Postad 24 February 2008 - 23:56

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Total exklusivitet hade kostat BRA mycket mer än 50 mille dollar.

Vad MS betalar för är att ersätta Rockstar inkomstbortfallet för att inte erbjuda motsvarande till PS3.

Sen att rockstar passade på att salta den räkningen rejält får man väl ge cred åt deras säljare. :D

Svårt att tänka mig att en miljon PS3 ägare skulle handla DLC för $50?!? :)

Fast iofs, är det som de säger; ett helt nytt spel är det ju inte helt omöjligt...

Postad 25 February 2008 - 00:11

Unregisteredf664f8f0
  • Unregisteredf664f8f0
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
50 mille för MS är som en piss i nilen ju, de lär ju tjäna så ###### hårt på det ändå tror jag.
Folk lär ju köpa spelet till 360 istället för PS3.

Postad 25 February 2008 - 08:47

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

50 mille för MS är som en piss i nilen ju, de lär ju tjäna så ###### hårt på det ändå tror jag.
Folk lär ju köpa spelet till 360 istället för PS3.

Det är nog bara vi riktiga ärketöntar som ligger inne med valmöjligheten.

För övrigt kan jag redan se rubrikerna:

Grön press: "The DLC makes all the difference."

Blå press: "Some might say that the DLC is an extraordinay addition to the game, we think it is just more of the same, lets instead have a look at the first sneak preview of what could be preliminay concept art of GTA V."

Vit press: "Why can't we have any good games?"

Resten: "Hahahahaaa"

Postad 25 February 2008 - 08:55

Unregistered801fc485
  • Unregistered801fc485
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Som sagt, 50 miljoner är inte mycket pengar, antagligen är det just DLC som kommer vara det avgörande att välja mellan PS3 och 360. I detta fall har inte Sony någonting att komma med, förutom en tyst konsol då...

Jag tvivlar på att DLC:t kommer vara gratis, trots det så har ju MS då redan passerat sin nollpunkt för läänge sedan.

Cash is king.

Postad 25 February 2008 - 10:32

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Kan tänka mig såhär:

Tillägget kommer kunna köpas på skiva så även arcade kommer kunna köra det. De kommer att kosta, tillsammans lär de vara i pris med full version. Samtidigt kommer MS att lägga ner X antal miljoner i marknadsföring till julhandeln om detta och därmed kunna sälja lite extra maskiner av det.

Själva spelet kommer sälja i miljoner och det lär nog inte vara svårt att övertyga en stor del av dessa miljoner som köper det till 360 att lägga ut en slant extra sen vid jul.

Postad 25 February 2008 - 10:54

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
50 miljoner dollar är sjukt mycket pengar. Inte ens storbudgettitlarna har så höga utvecklingskostnader.
Förmodligen så har MS betalat för hela utvecklingen av GTA4 och mer därtill.

Jag förstår verkligen inte hur man kan betala så mycket för DLC. Varför blev spelet inte 360-exklusivt?
Som redan sagts innan så kommer antagligen mervärdet vara riktigt stort. Det är inte omöjligt att tanken är att skapa mycket PR för 360 där pressen jämför versionerna och odlar vidare på myten* om att multiplattformspel skall köpas till 360n. Kanske mer värt en exklusiv titel?

Just nu så känns det som att MS har blivit blåsta, men antagligen så kommer vi att överraskas.

* lägger ingen värdering i uttrycket, myten.

Postad 25 February 2008 - 11:15

Unregistered801fc485
  • Unregistered801fc485
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Kan tänka mig såhär:

Tillägget kommer kunna köpas på skiva så även arcade kommer kunna köra det. De kommer att kosta, tillsammans lär de vara i pris med full version. Samtidigt kommer MS att lägga ner X antal miljoner i marknadsföring till julhandeln om detta och därmed kunna sälja lite extra maskiner av det.

Själva spelet kommer sälja i miljoner och det lär nog inte vara svårt att övertyga en stor del av dessa miljoner som köper det till 360 att lägga ut en slant extra sen vid jul.

DLC på skiva, say whaat?! :blink:

Postad 25 February 2008 - 13:44

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0

It will be bigger than a lot of people think. GTA3 Vice City and San Andreas were basically expansions of GTA3. Think of the DLC that way. We are talking major expansion for GTAIV

Har svårt att tänka mig att det här är sant, mest av den anledningen att det skulle vara för stort för att vara DLC, typ flera gigabyte.

Dessutom så skulle det kräva så mycket utvecklingstid att det i praktiken innebär att inget mer kommer komma till PS3:an alls på ett bra tag. Inte helt otroligt kanske, men i mina ögon osannolikt.

Tror det mer handlar om lite extra små episoder.

Postad 25 February 2008 - 14:41

Unregistered801fc485
  • Unregistered801fc485
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

It will be bigger than a lot of people think. GTA3 Vice City and San Andreas were basically expansions of GTA3. Think of the DLC that way. We are talking major expansion for GTAIV

Har svårt att tänka mig att det här är sant, mest av den anledningen att det skulle vara för stort för att vara DLC, typ flera gigabyte.

Dessutom så skulle det kräva så mycket utvecklingstid att det i praktiken innebär att inget mer kommer komma till PS3:an alls på ett bra tag. Inte helt otroligt kanske, men i mina ögon osannolikt.

Tror det mer handlar om lite extra små episoder.

Jag ser inget problem i att det kommer vara för stort, ett demo på marketplace brukar ju ligga runt 1 GB, och det tar ju inte lång tid att ladda ner, en DVD-skiva är på max 9 GB (eller nåt sånt).

Postad 25 February 2008 - 16:43

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

Jag ser inget problem i att man inte utvecklar något till PS3. Vad skulle det vara? Är väl inte direkt något på gång.

Postad 25 February 2008 - 16:54

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

50 miljoner dollar är sjukt mycket pengar. Inte ens storbudgettitlarna har så höga utvecklingskostnader.
Förmodligen så har MS betalat för hela utvecklingen av GTA4 och mer därtill.

Jag förstår verkligen inte hur man kan betala så mycket för DLC. Varför blev spelet inte 360-exklusivt?
Som redan sagts innan så kommer antagligen mervärdet vara riktigt stort. Det är inte omöjligt att tanken är att skapa mycket PR för 360 där pressen jämför versionerna och odlar vidare på myten* om att multiplattformspel skall köpas till 360n. Kanske mer värt en exklusiv titel?

Just nu så känns det som att MS har blivit blåsta, men antagligen så kommer vi att överraskas.

* lägger ingen värdering i uttrycket, myten.

Myt är ett värdeladdat ord men beskrivning att något är falskt så du har redan lagt värde i det.

Hur kan du se att de är blåsta? Inget vet ju vad det är. Är det 2 paket i storlek Vice City och San Andreas så är detta enormt stort, se bara hur poppis dessa 2 delar av GTA III var.

Nästa steg är, INGEN vet hur mycket eller hur avtalet är gjort. 50 miljoner är bara en summa som kom upp förra året. Det behöver inte vara rena pengar, MS har annat att erbjuda.

Sant annars är att 50 miljoner är enormt mycket pengar. Man snackade om att next gen kunde bli svindyrt med 20 miljoner, det är ju inget mot detta.

DLC på skiva? Ja varför inte? Expansionen till Oblivion kom både på skiva och online för både Live och PSN. Ger folk som inte har internet eller sitter på Arcade en möjlighet att spela det.

Kort sagt, man ska nog inte se det som DLC utan som en expansion om man ska tro uttalandet i början av tråden.

Postad 25 February 2008 - 17:03

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Om dessa DLC blir stora som "Vice City" så krävs det i mitt tycke fristående expansioner som släpps på skiva och inte enbart nedladdningsbara 5-gigspaket som kräver att du redan äger GTA4 och "offrar" HDD-utrymme för att kunna spela. (det sistnämnda är verkligen hemskt tydligen. (:blink:))

Många spelare säljer sina spel och är nog inte så sugna på att hålla i spelet eller köpa det igen 6-12 månader senare för att kunna spela extramaterialet.

De 50 miljonerna som T2/R* fick ska vara någon form av lån av kapital som ska betalas igen med dessa extramaterial, så det ska bli intressant att se hur prissättningen blir.

Postad 25 February 2008 - 17:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Kort sagt, man ska nog inte se det som DLC utan som en expansion om man ska tro uttalandet i början av tråden.

Ja de säger ju "episodes" så det måste vara en fortsättning på storyn. Med tanke på hur poulärt GTA är så känns det som en del kommer vilja spela vidare.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.