Bifogad fil(er)
Redigerat av maximm, 29 October 2008 - 17:29.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 29 October 2008 - 17:26
Fable 2 IKEA Home Stuff, det vore nåt. 340kr ink frakt någon?
Bifogad fil(er)Redigerat av maximm, 29 October 2008 - 17:29. Postad 29 October 2008 - 22:44
Ja jag tyckte verkligen inte att jag stressade, jobbade upp mig både som smed och bartender, högg ved, skaffade fru, barn, räddade folk från slavläger osv osv... Men det spelar ingen roll, mitt klagomål gäller ju main story framförallt! Jaja, ska inte sprida min negativism i denna tråden mer, nu har jag fullt upp med Fallout 3! Postad 30 October 2008 - 07:15
43 timmar tog det mig att klara spelet och kanske 5 timmar av det har gått åt till onödigheter som att vänta, köpa affärer och sånt, och då luckades jag inte ens maxa nåt av yrkena, eller klara alla sidouppdragen. Nu när det är klarat ska jag försöka hitta alla gargoylerna, öppna alla demondörrarna (och hitta dem) samt klara alla sidouppdrag.
Tycker själv det var en alldeles utmärkt längd på ett spel, jag är glad att alla spel inte är Oblivion (vars huvudstory inte är speciellt lång men vars alla sidouppdrag gör det toklångt). Två grafiska buggar var det jag upptäckt (clipping av objekt och grafik som försvinner i vissa vinklar) samt en spelbugg, att en augment inte fungerade förän efter klarad huvudstory. Överlag så blir mitt omdöme att det är mer av samma som första Fable bara att det inte är nytt längre så det beror på om man gillade originalet om man kommer gilla det här eller inte, eller i värsta fall att man kanske redan är mätt på det. Postad 30 October 2008 - 08:07
Har nu köpt upp en hel del hus i Bowstone och drar in rätt bra med guld
Finns dock inga vapen/kläder som jag inte har längre i Bowstone. Kanske kommer längre fram i main-quest i guess Postad 30 October 2008 - 08:41
Det dyker upp en liten figur (eller vad man nu kan kalla det) ovanför skylten på huset i fråga. Postad 30 October 2008 - 08:50
Jag tror jag ser ut som den mest bögiga hjälten någonsin ATM. Har någon Nobel-dress (alla delar till den) och springer runt med den 10%-iga attraktivbonusen som varje del gör och alla blir kära i mig.
Postad 30 October 2008 - 09:07 Men då ser du ju bara det huset, han frågar om man kan se en totalt på alla hus man äger i någon meny, så tolkar jag det. Postad 30 October 2008 - 09:13
Jaså, okej. Ja då vet jag inte. Vore ju iofs bra om man på nåt sätt kunde se detta Postad 30 October 2008 - 09:28
Jag skrev detta i Lionheads forum, orkar inte skriva om det på svenska.
Hi I just bought my X-box 360 last summer so I’m kind of new to this. All the programming through Fable 2 has obviously got some serious issues, which creates problems. However, how does a patch work? I understand that it’s probably new content downloaded to the x-box. However, in order to integrate the patch into the graphical process during gameplay, some of the coding would be stored on your x-box? In addition, the programmers will have to direct through coding witch of the files to be played; either from the original disc or the new downloaded files? Ni kan läsa fler trådar här: http://community.lio.../ShowForum.aspx Glidtassen from Sweden Redigerat av Glidtassen, 30 October 2008 - 17:02. Postad 30 October 2008 - 09:51
Fattar inte din fråga riktigt. Patchen sparas på ditt minneskort eller på hårddisken. Patchen appliceras automatiskt när du startar spelet. Du behöver internetuppkoppling till boxen för att få patchen Postad 30 October 2008 - 09:57
Det var svaret på min fråga. Jag var bara nyfiken på hur patchen integreras med resten av spelet, hur mycket utrymme tar en patch?
Postad 30 October 2008 - 10:06 Jo det var det jag undrade, om man kunde få en översikt på alla hus man äger i respektive stad. Postad 30 October 2008 - 10:07
Beror på hur mycket fixar det är i dem så det är nog lite svårt att säga. Postad 30 October 2008 - 10:55
Sitter och funderar på vad som talar för att ha xbox 360 och inte PS3 - annat än priset. Xboxen låter ärligt talat rätt mkt..hade det inte vart för det så hade jag inte funderat på detta
Postad 30 October 2008 - 12:49
Mitt enda problem är att jag inte förstår vad det är för en häxa som ställer till problem för dig. Är det Blair Witch? Eller någon häxa man stöter på i spelet? Och vad kan hon isf möjligtvis kunna ställa till för problem med en patch? Hon är ju liksom en radda koder i ett slags program. Eller är det en manlig häxa? Postad 30 October 2008 - 12:55
Dels kan du se det på varje karta. Annars kan du se det på logbook. Där ser du antal, värde osv. Två achievments är dels att öka värdet på en byggnad med det dubbla och sen sälja det. Annat är att skapa ett totalt ägarvärde på över 2,5 miljoner. Postad 30 October 2008 - 13:24
Hur ökar man lättast värdet på sina fastigheter/affärer man äger? Hört nånstans att det ska gå genom att bla köpa finare inredning. Detta har jag dock inte fått att funka då det inte går (i allafall inte för mig) att köpa några i möbelaffären.
Postad 30 October 2008 - 13:30 Tack å bock Postad 30 October 2008 - 14:26
På tal om lätt
Finns en ädelsten som man kan slänga på sitt svärd som gör att man tal hälsa från de man slår på, har sen dess aldrig kommit under halva hälsan o aldrig använt en potion. Postad 30 October 2008 - 14:31
Finns en säljare i gypsy camp. Har även en som ger en hel del guld vid varje slag. Postad 30 October 2008 - 14:48
I början när man började med 0 i guld så fick man jobba för att få något. Men nu så behöver jag ju knappt göra något så ramlar det in... Känns lite obalanserat.
Postad 30 October 2008 - 14:53
Ja, det hade ju inte varit helt fel om det hade funnits 2 svårighetsgrader till.
Postad 30 October 2008 - 14:57
Som många har sagt här innan så är detta spel knappast något för de som söker utmaningar utan mer ett spel för dem som gillar lite sago RPG men extra allt.
Sidoquesten är iaf riktigt bra, många av dem har bra vikt för din karaktär. Till skillnad från Mass Effect där huvudstoryn var underbar men sidedelarna var värdelösa. Postad 30 October 2008 - 15:22
Så där.
Är nära slutet nu, ca 10% kvar. Har spelat igenom det grundligt. Varit gift, haft barn. Varit gift med 2 samtidigt, haft sex med 2 samtidigt. Äger nästan hela landet och tickar in 21000 var 5:e minut. Har 100% Pure o 100% Good. Toppkänd i alla områden, så känd att man ej kan se vad det är loggboken (bugg). 5 stjärnor i inferno och stoppa tid samt 5 i fysik och hårdhet plus lite till. Har kört så många sidoquest som möjligt vilket rekommenderas. Tack vare dem äger jag Temple of Light (100 000 plus titeln The Chosen One), Bowerstone Graveyard Mansion (100 000) samt Brightwood Castle (100 000 plus en överraskning om man sover där Har köpt o läst alla böcker jag hittat. Lyckats köpa möbler och dubbla ett värde. Kört småspelen med statyerna runt om i världen. osv. Sjukt mycket smått som är kul och en del påverkar verkligen världen. 16h speltid so far. Redigerat av PalmiNio, 30 October 2008 - 15:22. Postad 30 October 2008 - 15:25
Hur lyckas du få 2 i säng samtidigt? Tycker det är ruskigt svårt att ens få en i säng. Finns det ngt speciellt man måste göra? Postad 30 October 2008 - 15:30
Nån som har lust att spela Co-op ikväll? Har aldrig testat detta
Postad 30 October 2008 - 15:33
Två horor och sen bara "follow to my place" eller vad den heter. Postad 30 October 2008 - 18:40
Har du inte köpt fairfax castle eller vad det heter?
Spoiler
Postad 30 October 2008 - 18:47
Ne inte än, är väl bara möjligt när man dödar Lucien? Eller? Har 2,5 miljoner på kontot så kapitalet finns Angående 2 i en säng är det bara att maxa charmen, gå till Bloodstone där hororna duggar tätt och dra dem till säng. Redigerat av PalmiNio, 30 October 2008 - 18:48. Postad 31 October 2008 - 01:33
Min ###### till fru lämnade mig! Och socialstyrelsen tog ungen. Vafalls!
Spelar en ond karaktär förresten, fina horn i pannan men tänkte bli god nu. Vet någon ett bra sätt att tjäna många godhetspoäng? Det var så enkelt att sno och mörda. Postad 31 October 2008 - 09:23
Ang att bli bartender i Bowstone - jag har efer ca 8 timmars spelande fortfarande inte fått detta alternativ! Kan det bero på att jag är evil? Har fått horn
Redigerat av Chriz, 31 October 2008 - 09:25. Postad 31 October 2008 - 09:25
Du såg ju ut som en riktig jävel när vi spelade igår Chriz. Sen när du fick komma in i mitt spel och se mig med min gloria och alla var kära i mig då blev du lite avis.
Men skumt iaf att du inte kan bli bartender. Jag har ju kunnat varit det länge och jag låg ju bara något uppdrag före dig i spelet. Postad 31 October 2008 - 09:31
Ja, haha. Tack för en god match iaf Ska bli rik som ett troll har jag tänkt hehe Är det verkligen ingen som vet svaret på varför det inte funkar för mig? Redigerat av Chriz, 31 October 2008 - 10:05. Postad 31 October 2008 - 11:55
Hur gör man för att spela Co-op genom Xbox live? måste ju ge bort en gåva till nån =P
Postad 31 October 2008 - 12:52
Du blir/är vän med personen i fråga i din Xbox och sen så bestämmer ni någon plats dit ni båda går i era egna spel. Då kommer ni att se en orb (en "plupp") där spelarens GT står och man kan interagera med den. Postad 01 November 2008 - 12:17 Svårt? Känns som att i varje stad jag var i så var alla direkt förälskade i mig, så det var bara att gå fram och fråga två random personer om de ville följa med mig hem. Så få två stycken som vill gifta sig med dig och fråga dem Postad 01 November 2008 - 16:33
Jag kommer inom en snar framtid att köpa limited edition men såg nu att versionen med figuren har slutat att säljas och istället så säljs det med:
Bonus in-game content o ‘The Hall of the Dead’ Dungeon o ‘The Wreckager’ Legendary Cutlass Weapon o Spartan armor and energy sword Vore fint om nån kan förklara om det är nånting att ha. Postad 01 November 2008 - 16:55
Versionen med figurerna såldes aldrig utan ersattes av den med de där grejerna du skrev.
Postad 02 November 2008 - 09:41
Jag har väldigt stora problem med spelet, det hänger sig väldigt ofta så jag måste starta om boxen för att få igång det igen.
Oftast hänger det sig när jag ska in i menyn eller nått liknande, händer bara på detta spelet så tycker inte det borde vara boxen. Kan det vara skivan som är kass? Postad 02 November 2008 - 16:42
Det var skivan det var fel på, fick bytt till en ny i affären och nu funkar det som det ska!
Postad 02 November 2008 - 20:42
Någon som har koll på de här:
http://www.ripten.co...l-glitch-video/ MIn ###### gubbe hoovrar fram ela tiden nu o ja har sovit o rest runt o allt möjligt.. Testade på shootingranchen, o jävligt skoj att ha 2 armar rakt i bild när ja ska försöka prickskjuta, Någon som har koll på va som hänt? Ska de va så? Lr är de en glitch? Postad 02 November 2008 - 21:58
Jag testade att spara o stänga av till titel menyn o sen när ja satte igång igen så va de tillbaka till normalt.
Postad 02 November 2008 - 22:06
Hum, min plan på att gifta mig rik och sedan mörda frugan verkar inte fungera.
Märkligt att man inte ärver hennes hus om hon dör. Postad 03 November 2008 - 08:39
I Fable 1 så fanns det ju rustningar att köpa, men jag har inte sett till några i Fable II.
Kommer det längre in i spelet eller finns det inte alls? 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |