Jo jag har inte riktigt bestäm än om man ska chansa å inte maila, för som det ser ut nu vet man ju inte om de som har fått det att funka efter några dagar lyckats för att harmonix gjort nåt eller om det bara tar tidFortfarande ingen som lyckats? Läste på forumet på rockband.com att det är mååånga som har detta problem och tydligen ska det ta 4 dagars spelande innan det funakr för vissa. Bara att vänta på svar från Harmonix.
Rock Band (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
2
|
(6)
|
Inga priser | |
Rock Band (inkl. Instrument) (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(8)
|
Inga priser |
Postad 28 May 2008 - 11:07
Postad 28 May 2008 - 11:27
Jo jag har inte riktigt bestäm än om man ska chansa å inte maila, för som det ser ut nu vet man ju inte om de som har fått det att funka efter några dagar lyckats för att harmonix gjort nåt eller om det bara tar tid
Störigt är det iaf.
Fråga:
Jag har precis beställt hem ett RB från Amazon.co.uk och jag har läst om att man kan köpa till en massa låtar.
Jag har ett XBox 360 utan hårddisk...antar att jag måste fixa en sådan om jag ska kunna ladda ner låtar...
Ansluts den via USB'n?
Postad 28 May 2008 - 11:27
Postad 28 May 2008 - 11:32
Fråga:
Jag har precis beställt hem ett RB från Amazon.co.uk och jag har läst om att man kan köpa till en massa låtar.
Jag har ett XBox 360 utan hårddisk...antar att jag måste fixa en sådan om jag ska kunna ladda ner låtar...
Ansluts den via USB'n?
Hårddisken knäpps på sidan på din xbox. Finns va jag vet inga piratkopior eller nån som funkar via usb för att spara gamecontent utan det är bara att köpa en Microsoft original som gäller. Ett tips är att köpa på Tradera, det gjorde jag och fick en 20 Gb för 575:- med frakt.
Någon bra sida där man kan beställa endast spelet utan att behöva upp ge några bank kortsnummer ?
Amazon.co.uk tror jag man kan handla med faktura, men jag är inte säker på att det går till utlandet.
Varför tvekar du?
Postad 28 May 2008 - 11:41
Hårddisken knäpps på sidan på din xbox. Finns va jag vet inga piratkopior eller nån som funkar via usb för att spara gamecontent utan det är bara att köpa en Microsoft original som gäller. Ett tips är att köpa på Tradera, det gjorde jag och fick en 20 Gb för 575:- med frakt.
Najs!
Har sett att det finns en 120 Gb också....tycker du att 20 Gb räcker?
Postad 28 May 2008 - 11:44
Postad 28 May 2008 - 13:23
Proof -> ja kittet är koolt ha ha, undrar om man måste fimpa brandvarnaren
Kuben -> Kolla vad skillnad blir för dig i pris mellan en 20 och 120 Gb, om du endast ska ladda ner låtar så räcker ju 20Gb. Men du kanske vill dra ner extramaterial till andra spel också, kartor etc. Några arcadspel eller orginalspel, och senare kanske marketplace börjar med videouthyrning här i sverige och då plockar det lätt på eftersom en film kan ta ett par gigg. Men somsagt, helt beroende på vad du tänkt ha den till
Postad 28 May 2008 - 15:10
Rock Band: Band in a Box (Xbox 360)
by Electronic Arts
Platform: Xbox 360
RRP: £129.99
Price: £99.99 & this item Delivered FREE in the UK with Super Saver Delivery. See details and conditions
You Save: £30.00 (23%)
Availability: Usually dispatched within 1 to 2 months. Dispatched from and sold by Amazon.co.uk.
Står på min order att den ännu inte blivit skickad med breäknad leverans 2-6 juni!! Har skickat en förfrågan, så håller stenhårt min tumme för när jag beställde fanns det fortfarande i lager!!
Fick precis mejl från dom...
First, I would like to apologise for the delay in dispatching your
order #......................for "Rock Band: Band in a Box (Xbox 360)".
I have checked your order #...................... and I am pleased to confirm that the item "Rock Band: Band in a Box (Xbox 360)" has already entered the dispatch process, so it appears that all is well.
Redigerat av PrOoF, 28 May 2008 - 15:12.
Postad 28 May 2008 - 15:19
Gött, då är du snart med på rocktåget dåUndrar om boxen är slut på lager på Amazon, nu ser det ut såhär på deras sida!!
by Electronic Arts
Platform: Xbox 360
RRP: £129.99
Price: £99.99 & this item Delivered FREE in the UK with Super Saver Delivery. See details and conditions
You Save: £30.00 (23%)
Availability: Usually dispatched within 1 to 2 months. Dispatched from and sold by Amazon.co.uk.
Står på min order att den ännu inte blivit skickad med breäknad leverans 2-6 juni!! Har skickat en förfrågan, så håller stenhårt min tumme för när jag beställde fanns det fortfarande i lager!!
Fick precis mejl från dom...
First, I would like to apologise for the delay in dispatching your
order #......................for "Rock Band: Band in a Box (Xbox 360)".
I have checked your order #...................... and I am pleased to confirm that the item "Rock Band: Band in a Box (Xbox 360)" has already entered the dispatch process, so it appears that all is well.
Postad 28 May 2008 - 15:26
Postad 28 May 2008 - 16:13
Första låten jag åkte ut på nu var Highway star, under solot så tappa jag helt tempot på slutet. När jag körde om sparar jag overdriven dit och då var det lugnt. Nästa låt var ju attans rolig men hysterisk, flirtin disaster och jag lyckades få 5 stjärnor på först försöket
Postad 28 May 2008 - 16:33
Skulle ju vara bra att veta om det är så att man skulle beställa från tyskland istället. Vilket för övrigt är dyrare om man ska ha hela paketet med instrument, får bara bli trummorna i så fall
Postad 28 May 2008 - 17:06
Redigerat av wahlstrom, 28 May 2008 - 17:06.
Postad 28 May 2008 - 18:18
Ska bara modifiera trummorna, eller rättare sagt basen. Kanske kan bli en storsäljare
Återkommer med bilder om det blir bra.
Postad 28 May 2008 - 20:13
Fick spelet idag så nu kan man börja rocka på riktigt!
Ska bara modifiera trummorna, eller rättare sagt basen. Kanske kan bli en storsäljare
Återkommer med bilder om det blir bra.
Modifiera baskaggen? Hur? Jag är inte alls nöjd med min heller...för sladdrig och lätt till dubbeltramp.
Postad 28 May 2008 - 20:58
Dear Customer Thank you for contacting Amazon.co.uk with your enquiry. I have checked our website and found that the item "Rock Band: Band in a Box (Xbox 360)" is with the availability of "Usually dispatched within 1 to 2 months". If your order includes the item with this estimate, it may take up to 1 to 2 months for the order to be dispatched. To determine when you will receive an order, two factors need to be considered: the availability of each item in your order and the dispatch method that you choose. Our availability estimates, which are listed on an item's information page, range from In Stock to 4 to 6 weeks. These reflect whether we have the item in our inventory already (we usually have if its displayed as In Stock), or the time it normally takes to receive the item from a supplier. For more information on availability please click: http://www.amazon.co...l?nodeId=512182 Once we receive an item it is dispatched according to the method you specify. If you ask for one delivery when your complete order is ready, your order will be dispatched when all of the items have been received at our Fulfilment Centre. You need to choose this option to qualify for Super Saver Delivery. With Super Saver Delivery you should expect that your order will take 2 to 4 days longer (from the time you make the order) than if you had selected First Class delivery. This option is for customers who are willing to wait a little longer to receive their items in exchange for free shipping. If you would like each item to be dispatched as it becomes available, your delivery charges may increase, but to save you money we make an effort to dispatch items as soon as we obtain them and not make any more deliveries than necessary. For more information see the following page: http://www.amazon.co...l?nodeId=502588 When you place an order we provide you with an estimated date of dispatch and an estimated date of delivery. To view the order status and see the estimated dispatch and delivery dates, visit Your Account on our home page http://www.amazon.co.uk When we dispatch your order, we send you an e-mail message confirming the date, contents and method of delivery and charge your payment card. Thank you for shopping at Amazon.co.uk.
Hehe
Postad 28 May 2008 - 21:07
Modifiera baskaggen? Hur? Jag är inte alls nöjd med min heller...för sladdrig och lätt till dubbeltramp.
Ska ta mig an den imorgon. Är nog lätt fixat så får återkomma då.
Postad 28 May 2008 - 22:36
Postad 29 May 2008 - 11:10
Jo jag har inte riktigt bestäm än om man ska chansa å inte maila, för som det ser ut nu vet man ju inte om de som har fått det att funka efter några dagar lyckats för att harmonix gjort nåt eller om det bara tar tid
Störigt är det iaf.
Hittade detta inlägg på rockband.coms forum:
With the influx of new European gamers, it seems the database is slowing down again. So please be patient and your gamertags will link and your scores will be updated!
Sorry for the delays.
Postad 29 May 2008 - 11:15
Postad 29 May 2008 - 11:30
Ni som har fått det, nu får ni berätta hur ni upplever Rock Band=) är det bättre än Guitar Hero? Fugerar det bra att spela trummor?
Gitarren: Bra mycket bättre och framför allt roligare att spela på än GH3:s gura (i alla fall jämfört med min plastiga wii-gura). Supergött att lira gitarrsolona på knapparna längre upp på halsen.
Micken: Tung och gedigen och fruktansvärt skoj att sjunga!
Trummorna: Fungerar superbra förutom på en front, och det är bastrummepedalen som i mitt tycke är lite för sladdrig. Ska försöka mig på att modifiera den så det inte blir dubbeltramp så ofta som det blir nu när man på detta viset missar notestreak ofta.
Sammanfattningsvis: Helt klart roligare än GH3, speciellt att lira tillsammans med kompisar. Man kan bara inte sluta garva när sångaren i ens band står och ylar "Hey! Ho! Let´s go!" till Ramones Blitzkrieg Bop.
Postad 29 May 2008 - 11:31
Hifi-Arne -> Jag tycker det är bättre än GH3, känslan har kommit tillbaka då man inte kan "fuska" med HO/PO längre utan måste träffa mer rakt på noterna. Det har gjort det lite svårare men å andra sidan är notechartsen enklare. Sen är det ju roligare att spela i ett band
Postad 29 May 2008 - 11:36
Redigerat av Hifi-Arne, 29 May 2008 - 11:38.
Postad 29 May 2008 - 11:39
Ni kan testa det själv och bara ta en magnet och föra under själva pedalen man har foten på.
Har lite problem att använda foten så gör en specialare med en tryckknapp istället. Kan antingen använda den som en tumknapp och hålla i den (tejpa fast), alternativt bygga in den i en trumpinne.
Men kommer nog bara ha den i munnen och bita ihop lite lätt när man vill trycka ner basen. Känns mer destinkt också än med magneten. Ska ta en bild på den när den är klar.
Men då det är så enkelt kan man ta en riktig baspedal och bara lägga in en brytare där så blir det ju klart mer distinkt än med magneten. Säkert därför en del upplever att basen tar dubbelt ibland.
De har nog valt magnet för att den inte slits ut på samma sätt kanske...?
Redigerat av Biokillen, 29 May 2008 - 11:41.
Postad 29 May 2008 - 11:44
Scorehero mod
Funkar kanonbra och ger en väsentligt bättre trumkänsla (även om det är overkill..
Postad 29 May 2008 - 11:57
Vill man modifiera baspedalen är det riktigt enkelt. Den som medföljer bryter en kontakt med hjälp av en magnet.
Ni kan testa det själv och bara ta en magnet och föra under själva pedalen man har foten på.
Har lite problem att använda foten så gör en specialare med en tryckknapp istället. Kan antingen använda den som en tumknapp och hålla i den (tejpa fast), alternativt bygga in den i en trumpinne.
Men kommer nog bara ha den i munnen och bita ihop lite lätt när man vill trycka ner basen. Känns mer destinkt också än med magneten. Ska ta en bild på den när den är klar.
Men då det är så enkelt kan man ta en riktig baspedal och bara lägga in en brytare där så blir det ju klart mer distinkt än med magneten. Säkert därför en del upplever att basen tar dubbelt ibland.
De har nog valt magnet för att den inte slits ut på samma sätt kanske...?
Fixade en helt ny pedal (originalet är inte bara sladdrigt utan också benäget att gå sönder) genom att följa tipset här:
Scorehero mod
Funkar kanonbra och ger en väsentligt bättre trumkänsla (även om det är overkill..)
Förlorar man inte liiite av själva trummandet om man slår bastrumma med munnen eller handen?
Modden med en riktig baspedal var däremot en riktigt bra idé - tack för länken!
Redigerat av MrSpokk, 29 May 2008 - 11:57.
Postad 29 May 2008 - 12:00
Förlorar man inte liiite av själva trummandet om man slår bastrumma med munnen eller handen?
Modden med en riktig baspedal var däremot en riktigt bra idé - tack för länken!
Hehe, jo men kan man inte använda fötterna så är det iaf bättre än inget
Men att göra en egen baspedal är ju inga problem. Kommer nog bli en sån också till övriga bandmedlemmar
Postad 29 May 2008 - 12:25
Postad 29 May 2008 - 12:27
När man sjunger, måste man höra orginalrösten också eller kan man göra så att bara ens egen hörs?
Det går att ställa volymen på din egen röst och vice versa.
Postad 29 May 2008 - 12:37
Skönt att höra, på alla videos jag har sett har man hört orginalrösten minst lika mycket.Det går att ställa volymen på din egen röst och vice versa.
Postad 29 May 2008 - 13:10
Fixade en helt ny pedal (originalet är inte bara sladdrigt utan också benäget att gå sönder) genom att följa tipset här:
Scorehero mod
Funkar kanonbra och ger en väsentligt bättre trumkänsla (även om det är overkill..)
Vad köpte du för "magnetkontakt/relä"? Och vilken typ av magnet köpte du? Vore kanon om du hade länk till prylarna, typ elfa..
Postad 29 May 2008 - 14:48
Availability: Usually dispatched within 3 to 5 weeks. Dispatched from and sold by Amazon.co.uk.
Postad 29 May 2008 - 15:54
tyvärr så kom inte instrumenten idag ....suck...hoppas att dom kommer imorgon.
Postad 29 May 2008 - 17:47
Postad 29 May 2008 - 18:06
Tappa änna sugen lite efter att jag inte fick min achivement pga att dvdn blev "oläsbar" (smutsig my ass) när den laddade efter sista låten. 150 points som sket sig där
Nu måste jag antagligen börja om på en ny karriär och då KANSKE få achivementen om jag inte måste rensa cachen innan vilket jag helst inte vill, ställer ju till som f-n med DLCs etc.
Men man kan alltså inte lira samma låt några gånger och höja sin score på det sättet? Utan det är första gången man spelar låten som avgör typ?
/Från en som inte läst manualen
Postad 29 May 2008 - 19:34
Vad köpte du för "magnetkontakt/relä"? Och vilken typ av magnet köpte du? Vore kanon om du hade länk till prylarna, typ elfa..
Jag använde faktiskt exakt samma relä som finns i tråden. Tyvärr finns det inte att få tag på i Sverige och Radio Shack levererar inte hit. Mitt svenska tips är denna:
Magnetkontakt hos Kjell
Den kan ställas som antingen NC (Normally Closed) eller NO (Normally open). Såvitt jag förstår är det en NC-kontakt som behövs men har jag fel så är denna ställbar.
Jag köpte först supermagneter (såna där små, väldigt starka) men hade problem med att de triggade reläet för långt ifrån med följd att man fick släppa upp hela pedalen för att få reläet tillbaka i utgångsläge. Till slut använde jag två vanliga, svaga kylskåpsmagneter i stapel. Typ dessa:
Kylskåpsmagneter
Snik- och snabbvarianten är att öppna plastpedalen som följer med och ta komponenterna ur den. Det funkar lika bra (och när man en gång kört med riktig pedal så byter man ändå inte tillbaka).
Postad 29 May 2008 - 20:58
Jodå man kan förbättra sina score, mitt problem är att spelet verkade fått nåt vajsing när jag klarade sista låten och hakade upp sig under laddtiden efteråt, så jag fick aldrig min achivement för att ha klarat expert karriären. Men min score sparades och allt annat, och även om jag spelar om låten (vilket jag gjort) så vägrar denMen man kan alltså inte lira samma låt några gånger och höja sin score på det sättet? Utan det är första gången man spelar låten som avgör typ?
/Från en som inte läst manualen
Tänkte jag skulle börja på en ny karaktär när jag kan linka mitt account och köra igenom rubbet igen på expert, och innan jag kör sista låten, stänga av och tokrengöra skivan
Postad 29 May 2008 - 22:37
Fast finns väl 2 st highscorelistor..en för mest poäng och en för mest fans.
Postad 29 May 2008 - 23:10
Fansen får man ju bara om man somsagt kör band world tour, inte på solo läget tror jag. Och även om du förlorar fans så kan du ju alltid få fler tror jag. Är nog inte så att du har en "kvot" som du max kan få, och har du förlorat fans så kan du aldrig få tillbaka dom, skulle vara väldigt dumt isåfall.Ok, såg nämligen idag då vi övade lite att om man misslyckas med en låt i World Tour läget så tappar man fans och dessa borde minska poängen då man nog inte får igen dessa om man klarar låten på tex 2:a gången.
Fast finns väl 2 st highscorelistor..en för mest poäng och en för mest fans.
Postad 29 May 2008 - 23:14
valde dessutom air mail stog leverans 3-7 dagar tog 2
Postad 30 May 2008 - 08:14
Yes för mig med !!Nu funkade länkingen på www.rockband.com!
Nu ska jag börja om på en ny karaktär och se om jag kan få min achivement
Postad 30 May 2008 - 08:21
Jag använde faktiskt exakt samma relä som finns i tråden. Tyvärr finns det inte att få tag på i Sverige och Radio Shack levererar inte hit. Mitt svenska tips är denna:
Magnetkontakt hos Kjell
Den kan ställas som antingen NC (Normally Closed) eller NO (Normally open). Såvitt jag förstår är det en NC-kontakt som behövs men har jag fel så är denna ställbar.Har inte använt denna men den innehåller ju ett tungelementrelä så det borde funka.
Jag köpte först supermagneter (såna där små, väldigt starka) men hade problem med att de triggade reläet för långt ifrån med följd att man fick släppa upp hela pedalen för att få reläet tillbaka i utgångsläge. Till slut använde jag två vanliga, svaga kylskåpsmagneter i stapel. Typ dessa:
Kylskåpsmagneter
Snik- och snabbvarianten är att öppna plastpedalen som följer med och ta komponenterna ur den. Det funkar lika bra (och när man en gång kört med riktig pedal så byter man ändå inte tillbaka).
Tack för infon! Hittade även en reed-kontakt till en modelljärnväg :-) http://www.modellhob...a...&entity=853 Men jag provar nog från Kjell först då den verkar smidig
Ska bara hitta en billig övningsplatta också, hara bara hittat Gibraltar GBDP och ProMark BDP på http://www.slagverkskompaniet.se/
Postad 30 May 2008 - 09:19
jag har redan en guitar hero-gitarr..
ingen jag känner (eller jag själv) är ett smack intresserad av att sjunga.
är det ett vettigt alternativ att köpa bara spelet och trummorna?
går det ens?
hur mycket sparar man, tror ni.. ?
Postad 30 May 2008 - 09:34
hmmm... ...
jag har redan en guitar hero-gitarr..
ingen jag känner (eller jag själv) är ett smack intresserad av att sjunga.
är det ett vettigt alternativ att köpa bara spelet och trummorna?
går det ens?
hur mycket sparar man, tror ni.. ?
Aboslut. Priser för bara trummorna är £69 (om jag inte minns fel) hela kittet £99. Så runt 400:- skulle jag gissa på.
Mikrofon funkar vilken USB-mic som helst, även headsetet så det är bara köpa till senare. Tänk på att du behöver två gitarrer för att köra fullt band.
Jag tänkte köpa bara trummorna (har två GH3-guror) men det fick bli hela kittet och jag ångrar mig inte.
Postad 30 May 2008 - 10:22
Tack för infon! Hittade även en reed-kontakt till en modelljärnväg :-) http://www.modellhob...a...&entity=853 Men jag provar nog från Kjell först då den verkar smidig
Ska bara hitta en billig övningsplatta också, hara bara hittat Gibraltar GBDP och ProMark BDP på http://www.slagverkskompaniet.se/
Här finns en billig övningsplatta:
Thomann BassKick Pad
Och här en billig bastrummepedal:
Thomann Kick
Jag har beställt grejer därifrån innan och det funkar skitbra...frakten är 15 Euro oavsett vad du beställer..
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
2 bilder
3 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?