Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mass Effect

760 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Mass Effect (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 3 8.916666 (11) 99:-
Mass Effect - Limited Collector's Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser

Postad 01 June 2009 - 10:37

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Är det någon skillnad i prestanda nu när man kan installera spelet på hårddisken?

Inte i hissåkandet. Tydligen är det scriptat att gå långsamt.
Men sekvenserna där den ska ladda planeter och byggnader känns snabbare. Men det är fortfarande så att man ibland kan se texturer laddas in medan man kollar på modellen...

Postad 06 June 2009 - 08:30

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Aaahh... En bit över 40 timmar senare så var man färdig med sin Adept.

Rockade på bra, synd bara att man av någon anledning inte fick ihop 75 biotic-användningar för att få achivementen. Utom för barrier då, givetvis.

Den här gången körde jag dessutom en massa sido-uppdrag för att få team + completionist achivementen. Första gången sprang jag egentligen bara igenom spelet men nu när man stannar upp och läser (de flesta) codex entryn och kör sidouppdragen så upptäcker man hur djupt spelet är.

Nästa gubbe blir en elak ingenjör, fast han får nog vänta ett par spel. Inte direkt sugen på att börja om från Lvl 1 igen...

En festlig grej som jag provade var att vänta med att
Spoiler

Postad 18 June 2009 - 08:15

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Nästa gubbe blir en elak ingenjör, fast han får nog vänta ett par spel. Inte direkt sugen på att börja om från Lvl 1 igen...

Jag lyckades vänta i två veckor. :D

Fasen; hardcore börjar ju bli lite knepigt... Speciellt med tanke på att min engineer är chanslös mot organiska fiender. Så rachni och creepers kickar hans rumpa. Börjat höja neurotic shock lite, får se om det hjälper...
Annars är han rätt duktigt mot Geth; overload + sabotage sabbar dem duktigt. :P

Fast... Jag har inte lyckats bestämma mig hur jag ska göra med min Insane Soldier... Ska jag vänta med honom tills man spelat Mass Effect 2 så man ser vad man kan påverka i det spelet utifrån detta spelet? Fast jag hade gärna också haft en Infiltrator-karaktär... Men jag tror inte jag kommer att orka spela igenom detta fler än fyra gånger. :P

Postad 18 June 2009 - 10:15

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0
Hade detta liggande i lådan i nästintill ett år innan jag stoppade in det i 360:n - har tagit upp all min lediga tid sedan dess så man kan väl säga att jag missbedömde hur bra det skulle vara en aning... Missade däremot helt att man kunde göra ändringar av egenskaperna på sin gubbe initialt så den enda ändringen jag gjorde var förnamnet...

Postad 21 June 2009 - 23:00

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Sådärja. Hardcore engineer avklarad.... :)

Tyvärr missade jag ena allied achievementen så jag får backa till en 5 timmar gammal save och köra om lite grejer. Förhoppningsvis slipper jag göra om för mycket... :D

Fortfarande övertygad om att detta är det bästa spelet jag någonsin spelat. Även om buggarna retar en rätt mycket när man drabbas av dem...

Postad 23 June 2009 - 10:45

DmD
  • DmD
  • Forumräv

• 525 inlägg
  • 0
Fasen jag funderar starkt på att köpa detta lir.
Är PC versionen bättre än 360 versionen? (nån som vet kanske)

Har en rätt skysst burk som jag skulle kunna lira det på kopplad till min plasma tv , fast då blir ju oxå frågan om det inte är skönare att sitta men en 360 kontroll kontra mus o tangentbord. Sen ska det väl komma DLC till 360 oxå snart om jag inte är helt ute o cyklar?

Kommer isf installera spelet på hårddisken (360) om de nu gör nån skilland?

Redigerat av DmD, 23 June 2009 - 10:50.

Postad 23 June 2009 - 11:08

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Inte helt förvånande rekommenderar jag spelet starkt. :)

Att installera spelet på hårddisken hjälpte lite mot "Loading" skärmen, men tyvärr tar hissarna ändå en ofantlig tid på sig och texturerna poppar fortfarande in ett par sekunder för sent.

Jag har inte hört nått om PC-spelet, men eftersom det släpptes en hel del tid senare än 360 versionen så kanske de har finputsat vissa saker. Har man en rejäl rigg hemma så kan jag tänka mig att det dessutom blir snyggare, men det låter jag vara osagt. Just det, DLC:n till 360:n som kom för nått år sen (Bring down the sky) följer med PC-versionen gratis.

För övrigt så kommer snart Mass Effect som nerladdningsbart spel till 360:n. Ungefär som Xbox originals fast med 360-spel. Jag vet inte vad det kommer att kosta då, men det kanske är värt att vänta och se? ;)

Postad 23 June 2009 - 11:53

DmD
  • DmD
  • Forumräv

• 525 inlägg
  • 0

Inte helt förvånande rekommenderar jag spelet starkt. :)

Att installera spelet på hårddisken hjälpte lite mot "Loading" skärmen, men tyvärr tar hissarna ändå en ofantlig tid på sig och texturerna poppar fortfarande in ett par sekunder för sent.

Jag har inte hört nått om PC-spelet, men eftersom det släpptes en hel del tid senare än 360 versionen så kanske de har finputsat vissa saker. Har man en rejäl rigg hemma så kan jag tänka mig att det dessutom blir snyggare, men det låter jag vara osagt. Just det, DLC:n till 360:n som kom för nått år sen (Bring down the sky) följer med PC-versionen gratis.

För övrigt så kommer snart Mass Effect som nerladdningsbart spel till 360:n. Ungefär som Xbox originals fast med 360-spel. Jag vet inte vad det kommer att kosta då, men det kanske är värt att vänta och se? ;)

Okej tackar för svaret/svaren.
Jasså kommer det komma 360 spel som man kan köpa "helt" via dlc? , den nyheten har jag helt missat.. ^^ , när beräknas detta komma?

Redigerat av DmD, 23 June 2009 - 11:55.

Postad 23 June 2009 - 12:24

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0
Då var detta genomspelat! Enligt mig ett av få spel som jag spelat hela vägen till slutet för att jag vill och inte tappat sugen mot slutet men ändå kört på för att just ha klara det. Kan nog bli ytterligare en genomspelning - körde rätt fokuserat på huvuduppdraget då jag var lite orolig att jag skulle bli sidetracked a la Oblivion och spendera 200 timmar på det hela...

Postad 23 June 2009 - 17:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Är PC versionen bättre än 360 versionen? (nån som vet kanske)

Japp, de har fixat lite grejer och så är det snyggare.

Länk

Postad 23 June 2009 - 19:28

Dariush
  • Dariush
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Föredrar spelet lite mer till 360 ändå pga av kontrollen och "kringutrustningen"

PC-versionen är ändå en ganska bra portning, saknar snabbknapparna mest av allt :(

Postad 16 July 2009 - 16:33

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Heh. Insane Solider påbörjad. Inriktning mot Shotgun + Sniper. :)

Höll på att bli överkörd av den första Juggernauten som rushade oss. Tur att min soldier har lite Warp också. :lol:

Edit: ******** i gatan vad jag fick pisk när jag skulle rädda den blå bruden. Gethen var inget problem, men sen rushade en Krogan Battlemaster oss... Warp + Carnage hjälpte inte. Var bara att leta upp en save från innan man försökte rädda henne och försöka levela innan man ger sig på huvuduppdragen...

Redigerat av Unregistered6810b893, 18 July 2009 - 17:15.

Postad 18 July 2009 - 18:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Låter kul. Är det upplåsbart från början?

Postad 18 July 2009 - 18:28

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Låter kul. Är det upplåsbart från början?

Nix. Måste klara av Hardcore för att låsa upp Insanity. Dessutom krävs det att man klarat av Normal för att låsa upp Hardcore. Så det blir väldans mycket hissåkande. ;)

Läste nånstans att de ville tvinga en att spela igenom det en massa för att låsa upp en massa bonusar som man kan använda sen när man startar om sin karaktär...

Tror nog egentligen att det bästa hade varit att försöka köra Insane med någonting man redan levlat en hel del. Men vafan, har ju ingen vettig soldier att utgå från... :)

Postad 18 July 2009 - 18:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
När jag väl ska spela det så ska jag spela the superior version (PC) så förhoppningsvis kan man köra svårare än normal från början. Men det kanske är för frustrerande att köra direkt på insanity om man är nybörjare ändå? Kör sällan spel mer än en gång, vet inte hur det blir med detta men hardcore kanske är mest lämpligt om det är möjligt att börja därifrån?

Postad 18 July 2009 - 20:35

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Vet inte... Min engineer på hardcore njöt rätt mycket av att han fick en assault rifle som extra ability.

Tror inte det gått lika smidigt om jag hade varit tvungen att harva mig igenom hardcore med en pistol...

Tycker egentligen inte heller om att spela spel mer än en gång (om det inte är rena strategispel då, men det kan väl knappas räknas?) men i detta spelet är jag på min fjärde genomspelnng nu. :)

Värsta är att jag kommer behöva spela det en gång till sen för att låsa upp Lvl 60 achievementen... ;)

Postad 18 July 2009 - 20:42

Dariush
  • Dariush
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Man kan köra svårare än normal på ens första playthrough, tror svårighetsgraden heter veteran

Därefter låser man upp hardcore och sedan insanity

Postad 18 July 2009 - 20:52

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Just det. Så vart det...

Edit: Bah, gav upp Insane... Alla motståndare har super resistance mot allt. När fiender som egentligen bara är target practice kräver fyra shotgunblasts i ansiktet för att gå ner så går det inte ens att försöka göra de enkla uppdragen för att försöka levela så man får lite vettiga stats / vapen att sätta emot...

Exempel är att jag tänkte anfalla en mercenerary base, brukar vara en piece of cake, bara stå i ett dörrhål och skjuta dem en och en när de kommer... Mmmm... Alla motståndare slog på Immunity och rushade samtidigt. Men hallå...
Sket i dem och försökte mig på ett där man bara möter typ 10 Husks (enkla motståndare, de bara springer mot dig och du skjuter dem) i taget. Lyckades ta ner 3 innan resten stod runt mig och ######des...

Men jag tror jag vet vad problemet är... Min gubbe är mest inriktad för att plocka de sista achievementsen (shotgun+sniper+quarian ally+krogan ally) så jag har varken optimal stats-fördelning (slösat en massa på pistol för att låsa upp shotgun statsen tex) eller några vettiga allierade med mig (krogan/quarian SUGER i låga levels). :)

Jag tror jag kommit på lösningen dock; Börja om och eftersom jag låste upp shotgun tidigare så kan jag strunta i den och bara satsa på assault rifle + sniper. Dra igenom spelet på hardcore med quarians och krogan samtidigt som jag levlar upp till Lvl 50 och skaffar mig lite _riktiga_ vapen och mods. ;)
Sen efter det så blir det insane med Lvl 50+ och allies som vet hur man hantererar singleton, throw och lift. ;)

Edit 2: Ja, jäklar vad spelet blev enkelt på hardcore. :)

Redigerat av Unregistered6810b893, 19 July 2009 - 10:40.

Postad 25 July 2009 - 08:59

TODA
  • TODA
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Är rätt besviken på spelet, har lirat en 5 timmar och tycker det mesta har varit dialog och väldigt lite encounters är för närvarandet på Noveria och slutade att spela när jag insåg att jag måste jaga ett pass till garaget.

Postad 27 July 2009 - 11:57

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Personligen har jag tagit min ******ism ett steg längre och beställt båda böckerna. ;)

Edit: Men för fan Zoiler, är det inte dags att unbanna fan-boy nu? Tom du skriver runt det...

Redigerat av Unregistered6810b893, 27 July 2009 - 11:58.

Postad 27 July 2009 - 12:36

Mr. A
  • Mr. A
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0

...Tycker egentligen inte heller om att spela spel mer än en gång (om det inte är rena strategispel då, men det kan väl knappas räknas?) men i detta spelet är jag på min fjärde genomspelnng nu. <_<...

Jag är likadan, när jag spelat igenom "storyn" i ett spel en gång så spelar jag det oftast inte mer sen (och väldigt sällan på högre än normal svårighetsgrad). Och rymd-sciencefiction är långt ifrån en favoritgenre för mig. Men detta spel var jag konstigt nog bara tvungen att spela om och om igen på högre och högre svårighetsgrad. ;)

Hmm, kanske skulle ta och skaffa pc-versionen också och dra igenom spelet en gång till... :)

Postad 03 August 2009 - 20:27

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Download versionen av Mass Effect kommer att kosta 1600 MS points om jag fattade deras Tweet rätt...

Bara att handla för er som inte har det än. ^_^

Postad 05 August 2009 - 09:00

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Lite mer än en minut av ert liv som inte går till spillo.

Fasen, det var ju en hel serie av kortfilmer, juh. Wunderbar.

Redigerat av Unregistered6810b893, 05 August 2009 - 09:08.

Postad 16 August 2009 - 17:43

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Läst hälften av Mass Effect: Revelations nu...

Gillar man Mass Effect universumet så är den boken verkligen att rekommendera. Brukar annars tycka att såna här böcker är bara nån sorts avlönad fanfic, men just den här boken avspeglar exakt hur det var att spela spelet. Redan på första uppdraget får de åka en hiss som tar en halvtimme. ;)

Det är ju riktigt coolt att följa Anderson (Alliance killen som var kapten på Normandy när spelet startade) och Saren (elakingen från SPECTRE). Det är verkligen Renegade v/s Paragon. Krogan är coola tanks, Selerians är sneaky informatörer, Batarians hatar människor osv.

Den är dock rätt lättläst; påminner lite om Bröderna Wahlströms böckerna om ni växte upp med dem oavsett om ni föredrog Grön eller Röd rygg. :)

Postad 17 August 2009 - 15:21

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0
Jag har nu skaffat mig spelet till PC ;) Jag lirar vanligtvis med en trådlös X360-kontroll till sådana här spel. Tyvärr har ju inte spelet stöd för det... Jag vet att man kan använda sig av Xpadder och undrar därför ifall någon har en färdig Xpadder-profil som de kan skicka till mig?

Postad 17 August 2009 - 16:28

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0

Läst hälften av Mass Effect: Revelations nu...

Gillar man Mass Effect universumet så är den boken verkligen att rekommendera. Brukar annars tycka att såna här böcker är bara nån sorts avlönad fanfic, men just den här boken avspeglar exakt hur det var att spela spelet. Redan på första uppdraget får de åka en hiss som tar en halvtimme. :lol:

Det är ju riktigt coolt att följa Anderson (Alliance killen som var kapten på Normandy när spelet startade) och Saren (elakingen från SPECTRE). Det är verkligen Renegade v/s Paragon. Krogan är coola tanks, Selerians är sneaky informatörer, Batarians hatar människor osv.

Den är dock rätt lättläst; påminner lite om Bröderna Wahlströms böckerna om ni växte upp med dem oavsett om ni föredrog Grön eller Röd rygg. ;)

Hehe gött. Läste själv revelations förra sommaren och tyckte den gav en god inblick in i saurens psyke och en bra bakgrund till hans agerande i första spelet. Har haft andra boken liggandes ett år nu, borde vara dags att ta tag i den. Lyckades läsa ett par kapitel, men får nog börja om nu igen.

Postad 17 August 2009 - 17:05

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Jag borde spela om det här. Spelet förtjänar det.

Postad 17 August 2009 - 17:50

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

MMmmm... Inferno + Lvl60 kvar, ska ta det så fort jag jobbat undan lite andra spel...

Postad 17 August 2009 - 18:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Jag borde spela det. Jag förtjänar det.

Spoiler

Postad 21 August 2009 - 09:55

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Ny DLC på G?

Kanske ska skjuta upp min Inferno runda tills det är släppt?

Postad 23 August 2009 - 13:44

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

• 1812 inlägg
  • 0
Vill bara tipsa de som missat Mass Effect att skaffa Classic-versionen som innehåller en bonusskiva med DLC (Bring Down the Sky), dokumentärer, spelvideos, NXE-tema, gamer pics, bildgalleri och soundtrack.

Fick själv äntligen tummen ur och köpte spelet för 279:- på Webhallen.

Brukar normalt undvika Classic-utgåvorna och jag kan (ser inte lika snyggt ut i bokhyllan), men nu är jag glad att jag väntade :D Första gången jag sett en Classic-utgåva som innehåller mer(?) än Limited eller GotY.

Postad 25 August 2009 - 15:18

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0
Nytt DLC släppt: Pinnacle Station! Kostar 400 MS, blir nog till att testa ikväll.

Postad 25 August 2009 - 16:45

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Snacka om smygrelease.

Jaja, givet köp för 400 MSP.

Edit: Man kanske skulle handla på sig lite Avatar kläder också?

Redigerat av Unregistered6810b893, 25 August 2009 - 17:19.

Postad 25 August 2009 - 19:01

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

• 1812 inlägg
  • 0
Laddar ned Pinnacle Station nu! :) Verkar vara en DLC för lite mer skjutglada personer och känns som bra omväxling för mig som inte ännu spelat igenom allt. Däremot verkar uppdragen i Pinnacle Station vara enformiga i längden om man väljer att klara att på en gång.

För er som inte spelat någon DLC, så har jag fått intrycket av att "Bring Down the Sky" ger mer för pengarna.

Postad 25 August 2009 - 22:26

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

För er som inte spelat någon DLC, så har jag fått intrycket av att "Bring Down the Sky" ger mer för pengarna.

Hmm, ja alltså denna dlc känns lite krystad måste jag säga, inget som får mig att längta efter tvåan. Simulatorstrider i olika varianter som påminner om multiplayermatcher i sina upplägg. Jag borde nog kollat upp vad det handlade om innan jag satte igång och laddade ner det hela kanske, men utgick ifrån att det var grymt eftersom det är Mass Effect. Efter att ha testat ca 15-20 minuter så vet jag inte om jag kan påstå att det är värt 400 MS. Hade detta varit en multiplayerdel i Mass Effect så hade det nog kunnat bli rätt bra, men det är just det som är problemet. Mass Effect är ju inte multiplayer. Men men, jag måste ju ha mina achievements ändå. :)

Postad 25 August 2009 - 23:54

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

• 1812 inlägg
  • 0
Kan tillägga att "Bring Down the Sky" (från Classic skivan) och "Pinnacle Station" INTE fungerar tillsammans. I dagsläget verkar det som att endast BDtS och PS som är köpta på Live Marketplace fungerar ihopa.

Däremot hade jag inga problem att få igång Pinnacle Station UTAN BDtS (från Classic) hos mig.

Postad 26 August 2009 - 11:33

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Kan tillägga att "Bring Down the Sky" (från Classic skivan) och "Pinnacle Station" INTE fungerar tillsammans. I dagsläget verkar det som att endast BDtS och PS som är köpta på Live Marketplace fungerar ihopa.

Ja, det var ju en miss. Tycker de kunde ha fixat detta innan release. Vidare har jag nu läst IGNs omdöme om PS och det är inte nådigt (5/10), men ack så korrekt. Min åsikt är att om man inte är besatt av att ha 100% gamerscore på sitt kära ME (som jag, hihi) så bör man undvika detta. Kanske blir det en reavecka för 240 MS innan ME2? Själv köpte jag BDtS när det var på rea i höstas. För 240 MS kan Pinnacle Station kanske möjligen vara värt det, men jag är ytterst tveksam till det ändå.

Nä, vi får nog hoppas att alla större gamingsajter sågar detta och att Bioware tar åt sig och gör något mycket bättre till tvåan, ffa MED storyline.

Postad 26 August 2009 - 11:58

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Mmmm... Styrkan med Mass Effect var ju storyn och universumet de byggt upp... Detta verkar vara helt skilt från det.

Jajaja... Ska börja min Insane genomspelning i kväll, lär väl passera den här rymdstationen då...

Postad 27 August 2009 - 21:23

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Sen efter det så blir det insane med Lvl 50+ och allies som vet hur man hantererar singleton, throw och lift. :D

Heh. Ja det blev ju liiiiite enklare med en Lvl50. Inga problem alls att hantera Kroganen efter Liara (där jag gav upp förra gången).

Får se hur några av de andra går, sen ska jag nog ge mig på rymdstationen...

Postad 28 August 2009 - 10:33

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0
Hehe, ja Kroganen efter Liara var rätt svår på Insanity med ny gubbe. Fick köra meleetricket, springa fram och golva alla fiender och hoppas på det bästa. Och lyckades. Men gav upp Insanity sen ändå och kör med en lvl50+ gubbe nu istället. Som sagt, mycket enklare. Lift, throw, singularity, stasis.. min adept äger! Och så tar man med sig Tali som hackar gethen också så går det så fint så.

Läste f.ö. om Pinnacle station på BioWares forum att det inte var BioWare utan Demiurge som utvecklat det. Och vad har de producerat tidigare förutom porten av ME från Xbox till pc? Jo, hjälpt företag med multiplayerbanor till sina spel! Haha, de verkar helt insnöade på sina multiplayerbanor, för Pinnacle Station är ju precis så i upplägget. BioWare har också fått rejält med skit för PS på sitt forum så förhoppningsvis blir det bättre i framtiden. Nu var det ju inga större summor det handlade om direkt, men det var ändå lite synd. Man hade ju ändå sett fram emot en ny och härligt masseffectig upplevelse.

Postad 28 August 2009 - 11:52

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Jo, jag trodde att Pinnacle Station var nått avbrutet multiplayer försök.

Kör Insanity med min Lvl 50 soldat och sen Tali och Liara som kompanjoner. Funkar bra i 'vanliga' uppdrag, dock inte på Pinnacle Station... Banorna där är knappast gjort för support-personal (som adept/engineer) utan ren run-n-gun.

Klarade Time Trial på första banan (lagret) på andra försöket; men på andra banan är jag hela tiden 10 sekunder efter. Försökte optimera det genom att springa genom vågen av fiender, skjuta på dem så pass mycket att mina eftersläntrare till kompanjoner kan ta det sista medan jag kommer fram till där nästa våg av fiender spawnas. Men om de mer roar sig med att jonglera fiender än att skjuta dem, så förlorar man en hel del tid...
Sen så tar ju låtsas-fienderna och slår på Immunity hela tiden på Insanity så det tar ju lite tid att skjuta dem också... :D

För övrigt hade jag rätt roligt med Pinnacle Station. Man får ta det för vad det är. Det fyller knappast någon djupare funktion i Mass Effect universumet, men det är rätt skoj att springa runt och skjuta hej vilt. Dessutom slipper man köra Mako för att komma dit. :o
Saknar en leaderboard man kan jämföra med sina kompisar dock.

Postad 29 August 2009 - 00:18

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Jag testade det här spelet 10 minuter för nåt år sedan och gav upp, kändes urtråkigt helt enkelt. Nu när jag läser (försöker..) vad ni skriver så känner jag att jag aldrig kommer ge mig på Mass Effect igen, eller ens någon uppföljare. Haha det känns som ett ganska, hmm.. jobbigt spel?

Jag blir väl hängd för detta antar jag :)

Redigerat av Unregistered78af1102, 29 August 2009 - 00:19.

Postad 30 August 2009 - 15:22

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Sheisse. XP levlarna mot slutet börjar ju bli smått absurda...

120k XP måste jag levla nu för att komma upp till 59. ;)

Och då närmar jag mig slutet i stormfart. Vette fan om jag klarar av 60 i den här playthroughen, blir att ta slutet för Insanity och sen springa igenom spelet på Easy.

Postad 30 August 2009 - 17:04

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1866 inlägg
  • 0

Jag testade det här spelet 10 minuter för nåt år sedan och gav upp, kändes urtråkigt helt enkelt. Nu när jag läser (försöker..) vad ni skriver så känner jag att jag aldrig kommer ge mig på Mass Effect igen, eller ens någon uppföljare. Haha det känns som ett ganska, hmm.. jobbigt spel?

Jag blir väl hängd för detta antar jag ;)

Va fan snackar du om? Ge spelet mer än 10 minuter innan du dömmer ut det.

Postad 30 August 2009 - 21:11

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

... och sen springa igenom spelet på Easy.

Hahaha... Duktigt absurt spelet blev på Casual och ett Lvl 58 team med de bästa vapnen, armorna och tillbehören. ;)

Va fan snackar du om? Ge spelet mer än 10 minuter innan du dömmer ut det.

Äsch, bry dig inte om honom. Han saknade bara en kniv...

Postad 31 August 2009 - 10:40

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Sheisse. XP levlarna mot slutet börjar ju bli smått absurda...

120k XP måste jag levla nu för att komma upp till 59. :P

Och då närmar jag mig slutet i stormfart. Vette fan om jag klarar av 60 i den här playthroughen, blir att ta slutet för Insanity och sen springa igenom spelet på Easy.

Ja, det är segt i slutet. Är på lvl 58 med min adept. Hade hoppats ta insanity- och lvl 60-achievementen i samma runda nu, men tror inte det kommer funka. Man måste upp till över 850k exp för lvl 60 vill jag minnas att jag läst nånstans. Så det blir nog till att köra igenom en gång till. Eller åtminstone så långt att man når 60. ;)

Postad 31 August 2009 - 12:20

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

• 1812 inlägg
  • 0
En fråga ang. grafiken i Mass Effect. Kör ni med "Film grain" och "Motion-blur" påslaget?
Har märkt att just "motion-blur" gör att hela spelet känns segt. Kör just nu även med "film grain" avslaget.

Tycker också att prestandan verkar långt mycket bättre än vad som beskrivs i äldre recensioner. Antar att hårddiskinstallationen gjort att det blivit färre popups och snabbare texturinladdning.

Kommer ni förresten att skaffa Mass Effect 2 till PC eller 360:n? ;)

Postad 31 August 2009 - 12:59

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Ja, det är segt i slutet. Är på lvl 58 med min adept. Hade hoppats ta insanity- och lvl 60-achievementen i samma runda nu, men tror inte det kommer funka.

Japp, insåg det också; beslöt mig för att bara avsluta spelet för att få min Insanity-achievement och sen springa igenom det på Casual. Man får ju samma XP oavsett om man spelar på Casual eller Insanity; det är bara att det går ofantligt mycket fortare att ta ner fienderna i Casual läge.
Finns ju tre stycken Geth Colussus på Vermine som jag tänker plocka i H2H combat. ;)

En fråga ang. grafiken i Mass Effect. Kör ni med "Film grain" och "Motion-blur" påslaget?

Avslaget sen jag såg inställningen. Mycket mindre filmlikt, men samtidigt så känns det som prestandan gick upp lite iallafall...

Antar att hårddiskinstallationen gjort att det blivit färre popups och snabbare texturinladdning.

Vet inte det... Tycker jag ser texturpopups vid varje scen-övergång... Riktigt jäkla dåligt gjort.

Kommer ni förresten att skaffa Mass Effect 2 till PC eller 360:n? ;)

360; orka med drivrutiner och rätt DirectX mjukvara och hårdvaru-uppgraderingar... :P
Jämfört med det träsket är det värt att skicka boxen på en Tysklandssemester då och då.

Postad 31 August 2009 - 13:11

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Har märkt att just "motion-blur" gör att hela spelet känns segt. Kör just nu även med "film grain" avslaget.

Tycker också att prestandan verkar långt mycket bättre än vad som beskrivs i äldre recensioner. Antar att hårddiskinstallationen gjort att det blivit färre popups och snabbare texturinladdning.

Kommer ni förresten att skaffa Mass Effect 2 till PC eller 360:n? :P

Har kört både med och utan grain och inte tänkt så mycket på skillnaden. Texturinladdningen ser jag ingen skillnad på med hårddiskinstallation. Däremot gjorde hårddiskinstallationen sparningarna mycket slöare och det var en del grafikbuggar innan senaste dashboarduppdateringen kom. Nu tycker jag prestandan är tillbaka på samma nivå som när jag körde från skiva.

ME 2 blir det på 360. Gött att sitta i soffan och spela, slipper också krångel med installation på dator som nämnts ovan. Dessutom är min dator från 2004 och den var inte ens jättebra då. ;)

Postad 31 August 2009 - 13:31

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

• 1812 inlägg
  • 0

ME 2 blir det på 360. Gött att sitta i soffan och spela, slipper också krångel med installation på dator som nämnts ovan. Dessutom är min dator från 2004 och den var inte ens jättebra då. ;)

Har inte heller någon speldator, utan det blir spel till konsol. Så ME 2 får bli till 360 för mig också. Sedan vill jag kunna föra över min karaktär också :P (även om det säkerligen hade kunnat gå att hacka in i PC-versionen)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.